• Kebo

    Doufam ze nebudu ukamenovan, ale sezona se blizi a tak klasicky zacinaji uvahy nad obutim na letosni sezonu. Par galusek uz jsem vyzkousel, nektere lepsi jine horsi a na pristi rok jsem zatim do vyberu zaradil tyto:

    http://www.kupkolo.cz/…-tpi_z96849/

    http://www.cycology.cz/…-700×23c-801

    Potrebuji dva pary a tak si rikam ze 23 klasicky a 25 na horsi povrchy prece jen vice pohodli se nekdy hodi.

    Chtel bych se Vas timto zeptat pripadne rozjet diskuzi ohledne galusek, ktere jezdite na silnici Vy. Prece jen galuska neni levna investice, do kvality jizdy se promitne hrozne moc a clovek nema moznost at uz kvuli cene, zivotnosti ci nalepovani vyzkouset jich tolik jako plastu. Ja osobne treba jeste nikdy Veloflex, Challenge, Hutchinson nebo treba Vredestein nikdy nejezdil a tak by me vase postrehy ci nazory zajimaly. At to jezdi a za pripadne postrehy diky.

    0 0
    • blaf  

      tady jsou nejake zkusenosti

      0 0
    • dytru  

      To nevypadá špatně :-) hezká cena a slušné TPI

      Já jezdím tyhle a max.spokojenost

      http://www.kolokram.cz/…-cx-iii.html

      0 0
    • HonzaP9  

      Má někdo zkušenosti s galuskama Challenge Paris-Roubaix (27mm šířka)? Zatím jezdm celkem spokojeně Tufa S33, ale uvažuju, že bych si nechal nadělit pod stromeček něco pohodlnějšího na příští sezónu.

      0 0
      • tromboonen  

        S galdama ne, ale jezdim Challenge Strada open plaste, 25 mm, na mych rafcich 27 mm a je to super pohodlny a pritom rychly, uvezou nizsi tlaky, material je mekky a stena silna, jeste jsem nepichal.. u plastu malinko vyssi hmootnost, problemy byvaj s patkama, nepresne rozmery, muze se svliknout (stalo se jinym u jinych Challenge plastu), u galusek zadnej problem, ale je to rucni vyroba, takze si zkontroluj jestli neco nehaze nebo neodchlipuje… prodejce a dovozce ma ale (z me zkusenosti) dost prijemny pristup k reklamacim. Bez do nich, oproti Tuffo, o kterych se vsude pise ze jsou tvrde (smes) to bude tipuju velmi prijemna zmena.

        Jestli jsi nekde okolo JZ kraje Prahy a vrazis do kola 10sp Shimano, muzes vyzkouset ty moje.

        0 0
        • blaf  

          jak jsou na tom ty plaste s najezdem? daji rekneme 5 tis. nebo jsou pryc po 2 tis. jako jine zavodni gumy?

          0 0
          • tromboonen  

            Hele ja nevim, tocim kola a nepisu si, ale maji dost tlustou stenu, nebude to extra najezd, ale ani okamzite sjete

            0 0
            • tromboonen  

              Tak 1500 bych na nich mhl mít a zatím se jen sjel ten pidivzorek na středu – ale ten má tak 0,02 mm? Jezdím dost často totálně rozbitý asfalt, i šotolinu nebo polňačku.. kamínky se do toho nezapíchávaj..

              0 0
    • mrozu  

      Tak jsem po dlouhých úvahách šel taky na silnici do galusek, konkrétně Veloflex Carbon, které mají latexové duše. Nevím, jak moc je to zásluha galusek a jak tomu přidaly nová kola, ale rozdíl oproti původním plášťovým Ksyriím s Yksion plášti je neuvěřitelný. Nečekané pohodlí i při maximálním tlaku (10 bar), valivý odpor jako vlak, jistota v zatáčkách… Opruz bude avizovaná nízká životnost a také únik tlaku – nafoukám na 10 bar a druhý den je tam 7. Největší strach mám ale z defektů, sice jsem za mých cca 40000 km na silnici defektil jen cca 3× a to vždy procvaknutím duše, což teď snad nehrozí, jenže duši jednoduše vyměním. Co vozíte s sebou pro případ defektu galusky? Máte někdo zkušenost s opravným spreji v latexových duších? Má smysl vozit náhradní galusku?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        I v galuskách i v plášťovkách (TUFO) máme doma preventivní tmel Slime, pro případ defektu s sebou vozíme a používáme (podle závažnosti) pumpičku, malý sprej s tmelem z Lidlu, peníze na vlak a nabitý telefon pro přivolání odvozu. Jak je to s jinými galuskami nevím, divím se, že jsi to nedomýšlel do konce už před nákupem.

        0 0
        • blaf  

          myslim, ze tel a vlak funguje se vsema galuskama :)

          0 0
        • mrozu  

          Ten telefon a vlak je samozřejmě základ, teď právě pátrám ještě po nějakém jednoduchém svépomocném řešení, preventivně do galusky určitě nic cpát nechci. Kdybych se před nákupem měl řídit podle toho, jak řešit defekty, o galuskách bych vůbec neuvažoval ;)

          0 0
          • jecnak  

            Ma zkusenost je takova, ze opravny tmel ve spreji + galda s volne lozenou latexovou dusi je nouzovka skoro k nicemu – v tmelu nejsou zadne castecky jako treba v Notubes, takze diru zalepi jen velmi problematicky – museli jsme pouzit na vnejsek galusky jeste samolepici zaplatu. Doma jsem pak nalil Notbues tmel a slo to na max tlak. Za jizdy ale opet defekt – utrhl se ten tmelovy spunt – ale jezdkyne dojela v pohode zpet. Dneska zkusim dolit a nafoukat na trochu nizsi tlak a uvidime. U galusek s butylovou dusi mi NT tmel funguje zcela bez problemu i na max tlak, takze zadrhel spis vidim v extremne tenke stene duse, kde to proste tmel zalepi jen nedokonale. Pokud tedy clovek hleda spolehlive galusky a neresi jizdni vlastnosti, tak Tufo + tmel a nebo levnejsi s butyl dusi + tmel.

            0 0
      • ehvie  

        Používam galusky s butylovou dušou (Continental Competition) na ktoré funguje Tufo Tmel. Zatiaľ som defekt na galuskách dostal 3×, tmel vždy zafungoval. Super je že netreba nič robiť, len dať koleso dierou dole a počkať kým to prestane fučať. Tufo tmel ale nefunguje na latexové duše.

        Na latexové duše existuje Caffe Latex, to sa dáva až pri defekte.

        Vozím teda tmel a AirBone 10 cm pumpu, nič viac.

        Náhradnú galusku som zatiaľ asi za 15.000 km nemal.

        0 0
        • mrozu  

          Právě, tufo tmel jsem vyloučil, tam přímo píšou, že to pro latexové galdy není. Uvažoval jsem nad Effetto Mariposa Espresso a Vittoria Pit Stop, kde sice nepíšou omezení jen na butylové galdy, ale zároveň ani neuvádějí, že to funguje na latexové.

          0 0
      • tromboonen  

        Na jakých kolech to máš? Spíš než defekt (záchranný tmel nebo v nejhorším ten vlak/odvoz, případně záložní levná Vittorka galda za pár stovek) by mě zajímalo, jestli jde případný defekt, který nevyřeší tmel, pak opravit… daj se ty galdy rozpárat, zalepit duši a sešít?

        A zkusil jsi je na nižším tlaku? těch 10 mi připadá moc, je to pravda 23mm, já bych šel určitě do 25–27 mm, ale nějaká ta deformace pod vahou jezdce (10–15% se uvádí) valivý odpor kupodivu zlepšuje a pohodlí taky, o přilnavosti ani nemluvě..

        0 0
        • jecnak  

          Levna Vittorka je velka asi jako dratovy plast, jen jde slozit. Kdyz uz neco vozit, tak nekterou z lehkych Tufo, ta se da sbalit do podsedlove vrasnicky. Defekty se daji castecne resit tmelem, jak jsme psal vyse. Rozparat, zalepit a sesit je take reseni i kdyz spise na dlouhy zimni vecer.

          0 0
          • mrozu  

            Nějaká malá rezervní galuska by byla ideální řešení, ale tam je problém jak ji nalepit, aby se na ní dalo bezpečně dojet. Nevím, jestli jsem si to vysnil, ale kdysi jsem snad někde viděl nějakou galusku, která měla už na sobě lepící vrstvu a stačilo ji nasadit a strhnout ochrannou pásku, existuje něco takového?

            0 0
          • tromboonen  

            To je mi jasny, ze bych to nedelal u cesty :), ale ptal jsem se spiš, jestli to vubec jde, u vsech gald, nebo jen u nekterych?

            0 0
            • jecnak  

              U vsech krome Tufo – kvuli konstrukci zavulkanizovane duse – je to takovy galuskovy bezdusak. No a jeste nejaky prototypy CX Dugast maji ted bezdusovou upravu, ale to se pocitam mezi normalni smrtelniky jeste nedostalo.

              0 0
              • tromboonen  

                Hele a to maj vsechny Tufo? Co jsem cet tak silnicni Tufo jsou povazovany za tvrdy (smes) slupky, co moc nejedou.. jestli maj vsechny „bezduse“ tak jedou lip, nebo ne? Predpokladam, ze krome navulkanizovani duse zalezi i na jinych parametrech .. ho.no o tom vim, ale tak nejak jsem vydedukoval, ze pristi upgrade bude na galdach, tak se snazim zorientovat.. jakej bude rozdil mezi tufo „bezduse“ vs. veloflex nebo neco podobnyho se super platnem/hedvabim a latex dusi?? Na tufacich co jsem si vsim jezdi Gazprom, tak nejak predpokladam, ze by jeli na cemkoli, jsou Tufa fakt plus, na silnici? v CX co jsem cet maj neco do sebe, ale tam je to mnohem vic o vzorku..

                0 0
                • jecnak  

                  Ja ale nikde netvrdim, ze vulkanizovana duse je neco dobryho. Prave naopak.

                  0 0
            • mrozu  

              Přímo u těchhle Veloflexů jsem v nějaké diskuzi četl, že to jde v pohodě opravit a zase zašít. Italský švadleny to taky šijou ručně, tak to nebude nic světobornýho. Případně to odnést do vietnamskýho butiku, tam zvládnou leccos :D

              0 0
        • mrozu  

          Na méně jsem to zatím cíleně nefoukal, ale teďka v týdnu mezi nafoukáním a jízdou uplynou cca 4 hodiny, takže vzhledem k tomu, jak rychle ztrácí tlak, myslím, že je tam reálně kolem 9 barů. Ale jak říkám, i na max je to pohodlí možná i lepší než u 25mm plášťů, které jsem vozil kolem 7–8 barů a to mám 68 kg. Kola jsou Zipp 303.

          0 0
    • Martin  

      Já jezdím na galuskách už víc jak 35 let, zkoušel jsem docela hodně druhů, ale v současné době je pro mě jasná volba Tufo Elite Jet 160. Hustím je podle počasí na 9 až 11 atmosfér, na dlouhé alpské sjezdy dávám méně, tak 7–8 atmosfér kvůli přehřívání karbonových ráfků při brždění. Lepím lepidlem Continental na karbonové ráfky.

      0 0
      • Delkim  

        tu vozím jako záložní, je asi nejskladnější ze všech galusek co znám

        nicméně trvale bych na tom jezdit nechtěl, kolik na tom najezdíš a co odolnost proti defektu? vždyť tam je snad o 30% méně „hmoty“ než na ostatních galuskách

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Záložní galuska… no, když jsem se s výměnou drbal doma se vším vybavením asi dvě hodiny, nechtěl bych to vidět někde u rygolu :). Jak stáhnout píchlou galdu asi ok, nečistil bys ničím, asi přelepil páskou (?) a nasadil novou galdu? No bylo by to celkem psycho řekl bych.

          0 0
          • Delkim  

            není problém to zvládnout v řádu několika minut, jde primárně o dojetí, v zatáčkách samozřejmě opatrněji

            na youtube je k tomu celá řada videí (např. z triatlonu)

            když strhneš galusku tak stará páska nebo lepidlo pořád lepí, to ti na to stačí

            takže strhnout, nandat novou, přifouknout, vyrovnat, dofouknout a jedeš :)

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Na videu vypadá všechno lehce :). Ale znáš ty stavy, kdy člověk jede a je rád, že je rád… a v takovým polokomatu měň galdu, hehe… Jo, patří to k tomu, jasně, ale doufám, že mě to jen tak nepotká ;)

              0 0
          • Martin  

            záložní galuska se vozí prakticky od té doby co galusky existují… po vynálezu tmelu jsem experimentoval s tmelem Tufo extreme na zalepení defektu, fongouje, ale ne když o střep vyrobíš v galusce centimetrovou díru… takže opět vozím rezervní galusku, jednu montpáku a miniaturní karbonovou pumpičku – to vše se mi vejde do jedné kapsy u dresu, výměna galusky po defektu řádově do 5 minut maximálně, galuska lepím lepidlem Continental na karbonové ráfky, výměna v pohodě, jen to chce tu montpáku na odtržení řádně nalepené galusky

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Já je vozím krátce, vozím Tufa 230 a k tomu Tufo extreme. Na silnici jsem ještě nelepil, takže k tomu mám trochu respektu, to je celé ;)

              0 0
              • Martin  

                každopádně počítej s tím, že víc času ve škarpě strávíš s tím tmelem a ještě ne vždy pak odjedeš na kole

                0 0
        • Martin  

          asi takhle: na silnicích v italských a rakouských horách najezdím tak 4–5000 km na jeden defekt Tufa 160, na českých silnicích jezdím tam, kde jsou lepší povrchy a tam kde to neznám jezdím opatrně, nejezdím v bordelu, chce to trochu zkušenosti, jak se chovat na galuskách, pak mám defekt na 3–4000 km, ovšem reálná spotřeba je nižší, protože některé drobné defekty opravím tmelem a galusku ještě jezdím, takže reálně mám tak spotřebu 1 galuska na 5000 km

          0 0
    • tromboonen  

      Nedávno mi tu někdo, tuším Ječňák, odpovídal v diskusi v Našich Bajcích re impregnace nebo ochrana na béžové/plátěné boky galusek, aby se nešpinily… ve fotkách se blbě vyhledává, tak to nemůžu najít a ani ve shopech s drahejma galuskama mi nic nevyskakuje, asi se to jmenuje jinak..

      Ví někdo jak se to přesně jmenuje nebo odkaz? Dík

      0 0
    • Coural  

      Oživím.

      Mám jedny starší karbony na galusky a přemýšlím o nich jako o kolech na pracovní plečku. Poraďte galusku s dobrou adhezí a výdrží do současných podmínek. Mám jen 2 podmínky. Nechci často dofukovat, takže ne latexová duše a ne Tufo.

      0 0
      • Cavendish  

        Vittoria Rubino Pro IV. Jinak bych řekl Tufo Elite Ride no. Případně i Continental Sprinter Gatorskin.

        0 0
      • deekay  

        Za me Continental Sprinter gatorskin. Nejsou drahe a vydrzi fakt dost. Dvojitej vectran breaker taky pomuze.

        0 0
    • well  

      Do současných podmínek je každé galusky škoda.

      Všude je spousta střepů a nepořádku. Teď je to na odolné pláště a náhradní duši radši sebou.

      0 0
      • jecnak  

        Vozim ted Vittoria Corsa Control a zatim dobré. Letos zas tolik sterku a bordelu na silnicich nevidim. Obecne vsechny galdy od Vittorky s G+ smesi jsou dost odolne a vyborne jedou a drzi.

        0 0
        • Cavendish  

          Já zase všude čtu, že ta směs má tendenci lepit na sebe kamínky a být od nich celkem pořezaná. Tak já už nevím…

          0 0
      • Coural  

        Já vozím bezduše Pirelli Cinturato. Nezničitelné, skvělé na mokru. Ale mám tady jedna kola která chci dojezdit. Jezdím po Praze v dosahu MHD, tak mě ty defekty zas tolik nepálí.

        0 0
    • well  

      Měl jsem galdy Vittorky Corsy i Rubína a ani jedny jsem nesjel, ale zdefektil. Jediný galdy co drží a já je znám jsou Tufo Elite Ride. Jedou podobně jako Vittorky. Stojí bohužel víc. Teď přes zimu bych je určitě nejezdil. Pláště jsou výrazně odolnější než galusky. Takové Contíky GP 4000 vydrží hrozně moc a jedou moc pěkně.

      0 0
      • Cavendish  

        A hlavně už je nikde nekoupí :) Takže GP5000

        0 0
      • carlyno  

        Mohu potvrdit,Conti­nental Grand Prix 4000 S II Tubular vydrží fakt hodně.Galdy jezdím 5let,zkoušel jsem i Vittorky,ale je tam latex duše a každé tři dny foukat! Na jednu přední Conti,dvě zadní.

        0 0
        • Vrci  

          Můžu potvrdit vše. Snad jen doplním, že poměr 2:1 platí pro všechny značky. Dobrý jsou i Competition Black Chili.

          0 0
    • deekay  

      Dotaz pro Vas, co vozite galdy s latexovou dusi uvnitr.

      Na celodennich vyjizdkach dofukujete, nebo vam nevadi, ze guma „zmekne“ ?

      Osobne me ta celkem rychla ztrata vzduchu z latexove duse docela pekne stve (Vittoria Corsa G), takze uvazuju, ze zustanu i pres leto na Gatorskinech s butyl dusi. Pripadne Competitiony.

      Nepomohlo by proti te ztrate vzduchu frknout dovnitr trochu NoTubes?

      Koukal jsem ze Merlin cycles maji nabidce Corsy s butyl dusi (https://www.merlincycles.com/…c-87368.html – nevim kde to vzali). Tusi nekdo neco o teto verzi?

      0 0
      • Cavendish  

        Vozim Veloflex Paris-Roubaix 25mm. 7.5 předek 7.7 zadek. Úbytek tlaku je max 1.5bar za 24h.

        Galda v odkazu má ale latex duši. O butylu ani slovo

        0 0
        • deekay  

          To uz mas za 5h 0.3 baru, coz je, alespon pro me v pocitu velky rozdil.

          V odkazu si rozbal to menu s verzema a hned prvni.

          0 0
      • jecnak  

        Trochu mlika tenhle problem resi. Presne cislo ti nereknu, ale rozdil je znatelny.

        0 0
        • Doyle  

          Někde tady na foru je psáno, že na galusky s latexovou duší žádný tmel nefunguje (já osobně s tím ale nemám zkušenost). Úbytek tlaku mi taky vadil, tak jsem přešel na Continentaly Competition a mám klid.

          0 0
          • deekay  

            Nefunguje na ne udajne Tufo. Nicmene dle testu, kterej ted nemuzu dohledat a kde zkousel sice normalni plaste ale s dusi a do te duse lil ruzne tmely, tak vetsina tmelu zatesnila latexovou dusi lepe.

            Kdyztak to asi ty Competitiony taky jisti. Uvidime o kolik to bude vic defektit nez Gatorskiny. Ten se mi sice povedlo 2× riznout, ale oboji ve meste o strep z bouracky apod. Dira tak 7–10mm takze to by nedal ani TLR. Treba s plastovyma GP5000 non-TLR jsem defektil furt.

            0 0
          • rorschach  

            Žádný tmel na latexovou duši nefunguje v případě defektu. Já dával kamarádovi, který s tlakem v latexovejch Veloflexech bojoval, asi 30ml FL do každé galdy a je spokojený. Druhej den už to prý nečvachtalo a dofukuje cca za 10 dní.

            Sám sem si ten FL do bezduší přitom zakázal – slepá ulička:)

            0 0
            • Pijer  

              Já na doporučení do cyklokrosové galdy od Challenge také dával FL, který normálně nepoužívám a drží to.

              0 0
              • deekay  

                Super panove, diky moc za info :) Mozna dam jeste sanci latex dusim.

                0 0
          • jecnak  

            Na defekty to opravdu moc nefunguje – musí to být opravdu maličká dirka od trnu nebo tak něco a stejně většinou je to jen na dojetí. Latexové duše v galuskách jsou totiž extra tenké (kromě CX) a defekt se dá řešit dlouhodobě jedině zalepením duše záplatou. Na únik vzduch stěnou latexové duše ale nalití tmelu funguje – podstatně se prodlouží doba, za kdy je třeba dofukovat.

            0 0
            • mrozu  

              Jj, měl jsem na předním Veloflexu Carbon hodně pomalý defekt – dojel jsem v pohodě, ale druhý den kolo prázdné. Dolil jsem malinko obyčejného notubes tmelu a zafungovalo to, galdu jezdím další 1,5 sezóny a ještě něco dá, zatím má najeto jen kolem 15 000 km :D

              0 0
              • Cavendish  

                Carbon a 15000km? To asi ne…

                0 0
              • deekay  

                15k na galde ani bys ji riznul, to je slusne :) Ja musim rict, ze jak clovek jezdi skrz prahu, tak proste velka cast plastu, galusek konci rozriznuta. Nejhorsi skore maji GP5000 plaste. Oproti tomu GP Classic byly pro me drzaky.

                0 0
      • Pijer  

        Zkusil bych ždibec mlíka, mělo by to pomoct.

        0 0
    • well  

      No tubes na latexové duše funguje, ale je to nouzovka na dojetí. Vysoký tlak tmel neudrží.

      0 0
    • ms82  

      Nenasel jsem uzitecnejsi vlakno, ve kterem bych se zeptal. Budu menit plast na jedne silnici (jeste GP 4000 IIs za GP 5000) a potrebuji dokoupit dalsi do rezervy. Na prednim uz jsem GP 5000 ted vozil a za cely rok jsem nemel defekt ani na jednom plasti, tj zhruba 12 tisic km. Cimz chci rict, ze zkusenosti s GP dobre. Na druhe silnici mam ale galusky Veloflex a jsem s nimi vice nez spokojeny. Nic na nich neni videt a maji najeto zhruba 4 tisice (vepredu Service Course, vzadu Arenberg, uz je nahradili novejsi radou oboje).

      Otazka – mam testnout Veloflex Corsa Evo? Cena je uplne stejna jako GP 5000. Mate nekdo nejake zkusenosti?

      A druha, doplnujici otazka, abych to bylo alespon castecne k tematu. Jelikoz jsem na galdach jeste nemel defekt, da se nejak nacvicit vymena galusky u cesty, kdyby me to potkalo? Nekdy jsem vozil to lehke Tufo, jindy tmel, ale nevim, jestli bych si s tim poradil. Na prvni pouziti mi galdy nalepili v servisu, az je budu menit, tak si to samozrejme vyzkousim sam.

      0 0
      • rdx  

        Vymena zadna velka veda neni, chce to jen hrubou silu jak pri sundavani tak nandavani, nekdy je to opruz – drzi jak svine, nebo naopak nejde pretahnout pres rafek. Zadne spesl nastroje nepotrebujes, teoreticky to zvladnes i v pangejtu :)

        Otazka spis je, jestli s sebou tahat nahradni. Ja zatim resil defetk jen tmelem (konkretne toto udrezlo pichlou galusku skoro mesic https://www.kola-radotin.cz/…-na-sedlovku) – zalezi co je to za galusku. Tufa maji „vyhodu“ ze se ta vnitrni cast nehybe, takze to drzi a jde to opravit jakymkoliv bezdusakem – preventivne tam leju ±30ml.

        Samozrejme pokud to riznes moc, nepomuze uz ani svecena voda :)

        0 0
      • Barak  

        K druhému dotazu, určitě bych se někde v příkopu nepokoušel o výměnu galusky, nehledě na to, že náhradní ani nevozím. Vždy mi pomohlo nalít půlku lahvičky tmelu od Tufo.

        0 0
        • ms82  

          Ja ji na zacatku vozil, pak zas jen tmel (stejny, jak pises). No ale ani jedno jsem jeste nedelal, tak jsem mirne nervozni, ze Sazavy je to do Prahy pesky v tretrach daleko ;-)

          0 0
          • Barak  

            Musel bys holt na vlak.:-)

            Neměl bych z toho strach, je to celkem triviální záležitost. Odšroubuješ ventilek, naleješ, otočíš na místo, kde to uchází a nafoukneš. Když se díra nechce zacelit, foukneš na nižší tlak, počkáš až se to chytne a dofučíš.

            0 0
        • Pijer  

          „určitě bych se někde v příkopu nepokoušel o výměnu galusky“ – proč?

          0 0
          • Barak  

            Protože si nedokážu ani náznakem představit, jak z tufo pásky strhávám někde u cesty galusku. Spocenej, se 2 montpákama, který u toho dost možná zlomim. Jsem si téměř jist, že bych tam to kolo po pár pokusech vzteky rozšlapal.

            Tohle není nic pro mě. Jo, pokud by se mi už někdy stalo, že mi to tmel nepobral, tak bych o řešení asi uvažoval, ale zatím nebyl důvod.

            0 0
            • Pijer  

              Mně zas občas přijde, že je větší porod sundat/nandat některé bezdušáky, než strhnout galdu :-)

              0 0
              • JFtryall  

                Jak kdy…:-))

                0 0
              • Barak  

                Četl jsem tady, že strhnout z ráfku galdu, na kterém je klasické lepidlo, není zdaleka takový ojeb, oproti Tufo pásce. Takže, jestli používáš lepidlo, tak chápu.

                Ale, je taky možné a to tedy nelze vyloučit, že jsem prostě jenom kopyto. Pravda je, že tak často ty galusky nepřehazuju…

                0 0
                • jecnak  

                  Obojí jde zhruba stejně = dospělý muž ji z ráfku strhne normálně rukou. Nahodíš rezervní (Tufo Jet 160 se mi osvědčila kvůli velikosti), nafoukneš bombičkou a za 2–3 minuty jedeš dál. Akorát bych to v zatáčkách moc neklopil :-D

                  0 0
                  • Barak  

                    Sorry, ale tebe neberu vážně, v dobrém slova smyslu.:-) Ty měníš galdy často, máš asi grif. Já měním jednou za, co já vím, 2 roky? Takže, za 2–3 minuty rozhodně dál nejedu.:-) A co si vzpomínám z poslední výměny, tak sundání z ráfku úplně tak snadné nebylo.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Chce to grif podobný jako když rukou bez montpák nasazuješ/sundáváš plášť. Montpáky rozhodně na galusku nepotřebuješ – práci ti nijak neulehčí.

                      0 0
                      • Barak  

                        Až budu příště měnit, zkusím to strhnout rukou a postupovat jenom s tím, co bych byl schopen zopakovat někde ve škarpě. Jsem zvědav na výsledek a případně na výsledný čas.;-)

                        0 0
                        • rdx  

                          ja pokud uz jsem opravdu v uskych, tak normalne galusku rozriznu u ventilku a pak to jde rychle :))

                          0 0
                        • vik  

                          S páskou je to pokaždý loterie:-) Někdy zůstane na ráfku, někdy na galdě a tak. Před lety mi v Tufo radili nedávat pásku po celém obvodu a nechat si prostě místo, kde by šla v případě potřeby strhnout. Ale nikdy jsem k tomu nenašel odvahu:-) Ale vozím v s sebou dva kousky pásky, kdybych lepil rezervu a kdyby páska šla s galdou. Ale ten knot, co postovat JFtryall zní jako dobrej nápad, kdyby to nepobral tmel.

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.