Silniční 2x 10 nebo 2x11 - zkušenosti

23 nepřečtených
  • doubeq

    Zdar, chci během letošního roku a přes zimu postavit lepší silnici než mám teď. A řeším docela podstatnou záležitotst a to, zda je velký rozdíl mezi převody 2×10 a 2×11, podle zubů, největší pastorky pak stejné, ve variantách kazet je to velmi podobné, až na 11–32 u 11s varianty a i převodový poměr je podobný. Zajímají mě Vaše zkušenosti, jestli je takový pokrok nebo ne.

    Z pohledu výměny řetězů by pro mě asi bylo lepší 10s, páč to mám na biku :)

    Momentálně mám 2×9 na Campě Mirage 12–23 / 51–39 . Na novém by bylo SH 105 komplet.

    Díky

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Pokud hodláš třeba na biku dojíždět silniční řetězy, tak je to dobrý nápad, ale jinak se vázat na kompatibilitu bike x silnička není nutné.

      Záleží, co a jak jezdíš, výhodu 11sp spatřuji (coby spokojený provozovatel 10sp systémů) v tom, že máš v podstatě standardně jemně odstupňovanou 10sp kazetu a k tomu nádavkem jeden větší pastorek.

      0 0
    • doubeq  

      To je právě to, rád jedu kopečky, ale na rovině se taky chci projet…takže ideál by byl jedna půlka na rovinatý tratě a druhá na kopce typu Krásné :-) a k tomu převodníky.

      A jinak porovnání kazet mi vyšlo, že jen 11–32 na 11s má největší pastorek větší a zbytek je zjemnění.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Jak to myslíš porovnání kazet? 32 má větší než 28, 28 než 25, 25 než 23… Tak to prostě je :)

        0 0
        • doubeq  

          Porovnání variant 10s a 11s.

          0 0
          • oberleutnant Weiss  

            Mně z toho porovnání teda vyšlo, že 11–32 11sp. má stejně velký největší pastorek jako 11–32 10 sp. Totéž u 11–30, 11–28 . . . ;-)

            0 0
            • doubeq  

              No vždyť jo, jen Člověk a jeho svět se nad tim zasek :D

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Já jsem to myslel jinak – resp. jsem chtěl upozornit, co píše kolega nade mnou, 11–32 11sp a 10sp má největší pastorek vždy 32, tedy shodný v obou verzích, ne větší, jak píšeš ty.

                Prostě jsem myslel, žes vybíral zda 32, 28, 25, 23 – ale to neřeš. Nějaký ten kilometr mám na silnici za sebou, tak to snad i trochu znám :)

                0 0
                • doubeq  

                  No koukal jsem jen v eshopu, tak je možný, že tam nebyly všechny varianty… no a když máš ten kilometr za sebou, tak přidej zkušenosti, 2×10 vs 2×11 .

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Bože… dej tam 11ku a neřeš to když si můžeš vybrat ;) …

                    0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Jak píše kolega níže, zde není moc nad čím přemýšlet, hoď tam 11sp a vyber rozsah kazety, který ti vyhovuje, osobně bych ti doporučil 52/36 + 11/28. To, cos jezdil (myslím techniku), bych i vzhledem k tvé poznámce o dopracování se ke stokilometrovým vyjížďkám, nebral jako bůhvíjaké měřítko.

                    Jinak z osobní zkušenosti ti mohu říct, co všichni ostatní: buď máš navíc jeden větší pastorek (což já nemám, u 10 i 11sp jsem končil na 25) nebo jemnější odstupňování.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Osobně bych dal radši kompakty a 11–25 kazetu. 11–28 už je to odstupňování na hraně a využitelnost 52/11 je velmi omezená, pokud člověk umí aspoň trochu rozumnou kadenci.

                      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Jen technicka, nic nebude mit jemnejsi odstupnovani nez soucasna 9sp 12–23; jen 11–25 v 11sp bude stejne. Ono s tim jemnejsim odstupnovanim je to stejne zavadejici. Kazety jdou odspodu po zubu, a od urcitho prevodu po dvou, protoze se rozdil mezi prevody postupne zmensuje. Je treba si pohlidat, aby ti pak ta dvouzubova mezera nevysla tam co jezdis nejcasteji (podle rychlosti a kadence). Muzes se na to divat tak, ze ke kazete 12–25 muzes mit 11, cca16 nebo 27/28 zubu podle toho co a jak jezdis. U 10sp si vyberes 1 z tech tri, u 11sp dve. 32z na silnicku je IMHO zbytecne, ale na to je tu cele jedno vlakno.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • jecnak  

      Jestli se rozhodujes mezi 105 10s a 11s, tak rozdil v cene je myslim ospravedlnitelny. Krome toho, ze 11sp je uz dneska zcela standard (kompatibilita), tak mas stejne odstupnovani jak na 10s + jeden prevod navic, coz se hodi. Presmykac radi lip dik jinemu prepakovani, kliky maji podstatne lepsi a lepe radici prevodniky. Celkove sada na razeni vyzaduje mensi silu. Vydrz retezu mi prijde podobna jako na 10sp. Porovnavam z vlastni zkusenosti, jelikoz jsem rok jezdil 10sp a ted mam 11sp 105ku.

      0 0
    • doubeq  

      Dokonce jsem slyšel od kolegů, že při řazení v záběru na 11s nemusejí skoro odlehčovat, což by mi na současný silnici neprošlo…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.