• Matsses

    Zdravím, chtěl by se zeptat co by jste mi doporučili za silničku v rozmezí 40–50k. Užití jako druhé kolo k mtb, občas na kratší triatlon. Chtěl bych ideálně karbon na 105, ideálně nové. Z možností co jsem hledal mi přišel dobrý od maxbiku https://www.maxbike.cz/eshop/aravis-2 . Jsem otevřen veškerým návrhům a radám. Silničku jsem nikdy před tím neměl, jen párkrát si ji půjčil od kamaráda. Předem děkuji za rady

    0 0
    • milan.v  

      Za tuto cenu bych šel do Van Rysel z Decathlonu.

      https://www.decathlon.cz/…8500479.html

      https://www.flipsnack.com/…n-rysel.html

      0 0
    • Chlebovnik  

      Lehce přes limit, ale TCR na 105.

      S kotoučema samozřejmě.

      0 0
      • Matsses  

        Proč jen s kotoučema ?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Kacko  

          Dávkování, levnější zapletená kola, lepší brzdění za mokra u karbonovych ráfků, možnost nasadit širší pláště..

          0 0
    • adam1  

      Pokud nebudeš jezdit nějaké šílené sjezdy tak klidně V brzdy ,kolo bude lehčí ,vypadá to líp ,levnější /bezudržbový systém:).

      Podívej se na canyon endurace fajn pohodlné

      nebo něco od focus?

      Nekup si hlavně silnici velkou už to pak ničím nedoženeš:)

      0 0
      • Matsses  

        Bohužel už mimo můj budget

        0 0
        • Řepík  

          Cena v akci je 49 990 Kč, takže v rozpočtu… Stačí se na té stránce mrknout do eshopu…

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vt  

      Focus: https://www.cyklobazar.cz/…lco-race-9-8

      Obcas se daji najit i starsi Gianty: https://www.giant-bicycles.com/…anced-2-2018

      Pozapomenuty SuperSix, idealni k dalsimu upgradu: https://www.hupnakolo.cz/…-tiagra-2017

      Nebal bych se ani hlinikovych CAADu.

      K typu brzd – rozhodnul bych se dle toho zda planujes v budoucnu nejaky tlustsi pneu nez 28, pak bych sel do disky, jinak je klasika uplne v pohode.

      0 0
      • mr.antik  

        Určitě nezapomenout na tloušťku plášťků, bezduše… Kotouče se zdají být jako blbost,ale včera jsem jel z Jizerek (tj. prd kopec) a na páru usecích jsem připosraně, protože byl písek/štěrk přez cestu a i na tom malým kopci jsem ráfky dost rozpálil. I k dyž asi na olomoucku irelevantní.

        Do úplně neznačky bych bez vyzkoušení nešel, docela mě překpvapuje (i jako lajka),že některý rámy prostě jedou a některý ne, to samé kola (bohužel standardní nešvar dávat většinou uplný základ degradující slušný rám, takže počítat s upgradem). Hlavně že je to navěšený nějakou Ultegrou… Přitom na sadě prakticky nezáleží.

        0 0
      • Matsses  

        Děkuji za poslání dalších možností.

        0 0
    • skaj  

      Par zkusenosti, neb jsem ted prechod na novou silnicku (v tvem cenovem rozmezi) absolvoval. Co jsem zjistil z pohledu hobika:

      1. vaha se precenuje – fakt, to je dobre tak na honeni si ega na foru a pred kamosema; realne jsem pri 2kg dolu ani nahodou v kopcich nezrychlil
      2. areodynamika se podcenuje – zmenil jsem trochu uchop, mam vic aero kolo – cas na rovnych a sjezdovych usecich se jednoznacne zlepsil i bez prispeni jezdce
      3. geometrie – musi ti to sedet (chapu, ze u prvni silnice je to loterie)
      4. rozhodne kotouce – at uz do budoucna lepsi vyber kol, lepsi cena na eventuelni prodej (sance ze trefis co chces napoprve jsou male, sorry:) A pokud jsi tezsi a chces rychle sjizdet technicke kopce tak tuplem. To bezpeci i komfort za to stoji. (Pokud jezdis na MTB vecka a staci ti, tak si tenhle bod samozrejme skrtni, evidentne je nevyuzijes. Pokud jezdis na MTB kotouce, tak budes naopak hooodne prekvapenej, jak silnicni brzdy nebrzdi:))
      5. karbon narozdil od plastu v pohodli nepoznam
      6. dle mych zkusenosti nejlevnejsi a nejsnazsi upgrade na kole – koupe kvalitnich plastu, byl jsem prekvapeny, jak prechod z nejakych dratovych Hutchinson na GP4000 ovlivni pohodli a dojem z celeho kola
      7. 105 7000, Ultegra 8000 – pri slepem testu nepoznam ani nahodou kvalitativni rozdil v razeni; sahal bych bud po 105 a nebo pak uz po Ultegre DI2, podle me dneska Ultegra 8000 nema vubec cenu resit.
      0 0
      • milan.v  

        Tak ty novější generace Shimano sad mají stejný základ, takže kromě váhy mezi těmi sadami hodně těžko poznáš rozdíl a je to moc dobře – 7000/8000/9100, osobní zkušenost s 8000 a 9100…

        0 0
        • skaj  

          Souhlasim, ostatne nejsem sam kdo to nepozna, videa ze slepych testu se daji snado dohledat. Ani ta Dura me nijak neoslnila, ale zkousel jsem ji nejmene.

          Resil jsem prave jakou sadu vzit a seslo se mi to takhle – sahnout po DI2 a nebo ekonomicky zvolit 105 (krome vahy nebyl rozdil s Ultegrou)? Cenove jsem si pro sebe nakonec hydraulickou elektriku neobhajil, takze jsem radostne usetril se 105. Po par tisicich nelituji – ta sada proste funguje. Ostatne dobre fungovala i Sora, kterou jsem mel predtim, jen tam bylo mene pastorku.

          0 0
        • Jáchym 1  

          Já nechci píchnout do vosího hnízda,jen moje zkušenost,kterou nikomu nevnucuju.

          Mezi 105kou a Ultegrou rozdíl cítím.Ultegra je,,ostřejší"

          A Dura zase ještě o kus dál.

          9100 jsem pravda v rukách ještě neměl ,pro úplnost

          0 0
          • deekay  

            Muze byt. ja nahodil 105tkove vnitrnosti do Ultegracke 11-speed paky, ktera odesla a nejak jsem to nepocitil. Ale mozna je to prave v tom rozdilnem materialu, z ktereho jsou paky vyrobene (ted myslim telo paky, ne brzdovou nebo radici packu). Ultegra je kompozitni odlitek, narozdil od 105, bude tedy nejspis tuzsi a to se muze projevit.

            0 0
          • skaj  

            Tak ja rozdil taky nekde poznam (zalezi taky na lanku, bowdenu apod.). Nicmene ho nedokazu kvantifikovat jako lepsi/horsi. Asi jsem to napsal blbe, sorry.

            0 0
      • deekay  

        A copak sis koupil? V profilu to nemas :)

        jinak

        ad 1) Tam je to hodne o pocitu z toho kola. 7.5kg silnice mi prijde dostacujici a nemam nejak duvod uz honit moc hmotnost nize. 9.5 kg kroska uz mi prijde tezka. Oproti tomu 5.5kg kola bych se asi uz bal :) Myslim, ze ten UCI limit 6.8kg bych povazoval za tak akorat.

        ad 2) Ten uchop dela hrozne moc. Vyjma toho dela vic obleceni, nez aero ram.

        ad 3) To je bez debaty a to bych vypichnul

        ad 4) Co jsi mel za kombinaci silnicncih brzd, ktere nebrzdi? Celou dobu jsem jezdil MTB s kotoucema, pak CX s kotucema a kdyz pribyla silnice na rafkovkach tak posledni, co muzu rict, ze to nebrzdi.

        ad 5) Je mozne, ze tvuj novy karbonovy ram je mene pohodlny, nez tvuj stary hlinikovy, nebo co jsi vlastne mel. Karbon neni vzdy pohodlnejsi, zalezi jaky byl zamer konstruktera.

        ad 6) Tisickrat podrtrzeno. A to plati pro naprosto vsechno, co jezdi na plastich, nejen kolo :) A ted si vem, kdybys misto GP4000 mel jeste neco lepsiho, treba Corsa Open Tubular.

        ad 7) Rozdil v razeni nepoznam taky, to vice zalezi, jak je co sestelovane. Nevim jak rady 7000 a 8000 ale u predchozi rady 5800 a 6800 byly rozdily v materialech a konstrukci napriklad otocnych cepu atd. To same kliky. Osobne bych, pokud jsou penize, sle do Ultegry klidne.

        0 0
        • Cavendish  

          +1

          0 0
        • jiriga  

          s tema rafkovyma brzdama souhlasim. Jezdim je na TCR Adv 2, projezdil s nima i celou letosni zimu ( vcetne 3 mesicu jen na predni, pac jsem byl linej menit zadni sjete spaliky) a nemel jsem pocit nejaky krize. Ale nejsem zavodak a rychlost prizpusobim stavu vozovky:-) takze , kdyz bylo hnusne, kolme nuly, i treba poprasek snehu, tak samozrejem tomu prizpusobim jizdu. Tam je spis limit kol/gum, nez brzd…NAvic , jsem trosku staromilec a silnicka s rafk brzdama vypada rozhodne elegantneji;-) Jinak na bajku samozrejme kotoucovky mam, ale na silnicce je nechci.

          0 0
        • skaj  

          Mam Rondo HVRT Al, z ktereho zbyl jen ram a vidlice, zbytek jsem rozprodal a prestavel. Jo, nekdy to nafotim, ale neni cas:) Kazdopadne behem hledani jsem vyzkousel a napujcoval kdeco a pro me mi z toho vyslo tohle jako nejlepsi varianta.

          ad 1) zrovna z cca 10kg na tech 8kg jsem sel (s pedaly). Zkousel jsem i vyrazne lehci kola, a ten pocit mizi ve chvili kdy ho vyndam ze sklepa a nasednu:) Dam na nej dva bidony a uz je mi to jedno. Predesilam, ze jsem velkej a silnej (proste vyrostlej trpaslik, ne zrovna cyklovychrtlina) a nejaka musi vaha to muze mit jinak. Navic tim, ze stridam 50/50 silnici a bike (rozdil 6–7kg) se mi to stira jeste vic… Kazdopadne na absolutni cisla je reseni vahy zbytecne, tech testu se da najit dost a dost – dela to doslova sekundy na kilometrech. (Ted to vztahuji ke kolum v dane cenove relaci – tam bude vsechno podobne a nic nebude zasadne vahove vybocovat).

          ad 2) jasne, tady je hlavni rozdil, jak se na to poskladam (obleceni zustalo) viz bod 3). U me je jeste zajimave, ze jsem vic „aero“ a pritom pohodlneji. Nicmene nic to nemeni na tom, ze aerodynamika se podcenuje, nebo? Rozhodne se vyplati vice resit aerodynamiku nez vahu…

          ad 4) mel jsem kompletni Soru. A diskomfort jsem pozoroval hlavne ve dvou pripadech:

          1. dlouhem, technickem sjezdu. Typicky nejaky prusmyk v Alpach, dolu hodne vracecek, brzdi se z velike rychlosti na malou a to opakovane a rychle za sebou. Realne jsem zastavoval, protoze mi brzdy uz vadnuly, z rafku po plivnuti odskakovala para. A protoze uz jsem takhle jednou propalil dusi, nerad bych si to zopakoval. Jo, bylo to v situacich, kdy jsem jel dost na hrane.
          2. Jakmile zaprsi – a protoze obcas proste zaprsi a nic s tim neudelam, tak se mi kotouce hodi.

          ad 5) To je jasny ze zalezi jak to namotaji. Jen to zminuji jako jeden z castych mytu proc koupit karbon. Za me v podstate nesmysl… Pokud chci pohodli na silnicce, tak plastema jde dosahnout nasobne vetsi efekt.

          0 0
          • Fazzy  

            Jak psal deekay u ty hmotnosti jde hlavne o pocit nez o rychlost. Dve kila uz je dost a pri nejakym prudsim manevrovani, akceleraci nebo vetru, je to citit. Rozdily v desetinach kila (viz diskuze o kotoucich), je jen o tom jestli si priznam placebo efekt nebo ne.

            A ta aerodynamika, je stejne precenovana jako hmotnost. Pokud se teda porad bavime jen o kole. Protoze jak si spravne zminil, je co cely naprosto prevaznou merou o tom, jakou ma kolo geometrii a jak na tom clovek sedi.

            A pokud se bavime o 90% prumerny cyklisticky populace, ne o zavodakach a vykonostnich jezdcich, pak je z hlediska jejich vykonu uplne jedno jestli ma kolo ± kilo oproti jinymu a jestli ma aero ram nebo ne. Porad udela mnohem vetsi rozdil jak dobre a efektivne na tom sedi a jak se zrovna vyspali :)

            0 0
            • skaj  

              Jak rikam, jsem silnej. Pri jizde na kole a prudsim manevrovani tedy 2kg pro me nehraji roli (je mi lito tech, pro ktere jo:)).

              Ale vazne, chapu, ze pro nejake hypersenzitivni nebo slabe jednice to ma smysl. Ja osobne to mozna poznam, ale nevidim v tom vyhodu ani nevyhodu. Ale teda dovolil bych si rozporovat to „pri vetru“, tam to snad bude i vyhoda ne?

              A ta aerodynamika, je stejne precenovana jako hmotnost…

              Jasne, to se shodnem. Vzdyt ja take ja take o aero ramu nepsal ani slovo. Hlavne myslim reseni aerodynamiky jako celku (tedy posez, obleceni a pak az zbytek). Kdyz uz neco resit zhlediska vykonu, tak primarne tohle misto vahy. Realne si vetsina hraje na co nejlehci kola a pak se nedokazou chytnout dole (blba geo), maj usmudlanej retez motorexem (ale je tichouckej) a jezdi 23mm plaste na 9bar protoze jakoze „to je pocit rychlosti“:)

              0 0
              • Fazzy  

                Jo v podstate nejsme vepři, jen to tak doplnuju :) To „pri vetru“ jsem nemyslel ani jako vyhodu ani jako nevyhodu. Jen jako situaci, kdy clovek pociti rozdil u lehciho kola. Nekomu muze vadit, ze to plave, v nekom to zase probudi pocit, ze ma fakt lehky kolo a vyhecuje ho to k jeste lepsim vykonum :)

                0 0
              • deekay  

                Tak ty 2kg nejsou o tom, ze bys to neumanevroval. Ono se to blbe popisuje nekomu, kdo to neciti. To je jak nekomu vysvetlit hudebni sluch :))

                0 0
                • skaj  

                  Chapu:) Dneska odpoledne to zkusim jestli prestane chcat. Dam dva velky bidony, v pulce je hodim do skarpy a uvidime:)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Tak to je přesně ono, že záleží jestli ty 2kg máš někde uprostřed těžiště, nebo máš těžký berany/páky, sedlo, roztočený kola…

                    0 0
            • deekay  

              Bohuzel u tech kotoucu mi to zatim tabulkove dela skoro kilo navrch oproti soucasnemu kolu na rafkovkach :( Nutnost tezsiho ramu a hlavne vidle, tezsi kola, tezke hydropaky. S tim ze jinak komponenty hmotnostne shodne.

              Jasne, jde postavit kotoucove kolo na ultralehkem ramu, ale zase do toho nehodlam vrazet majlant. Srovnavam srovnatelne tridy ramu.

              S tou aerodynamikou je to slozity. Ono zalezi jakej ma clovek vykon, kdyz ted v Tour merili aerodynamiku, tak rozdily mezi treba novym Giant TCR (227w) a Cervelo S5 (205w) potrebnych na 45kmh je dle me HODNE. Ja jsem treba lehky, ale mam hovno vykon. Kopecky si uziju, rovinky, nebo nedejboze tahla klesani, to je to, kde bych potreboval pomoct a kde mi tezsi jezdci ujizdeji :) Podle me pro lehci lidi neni precenovane ani jedno. Ani aero, ani hmotnost.

              Vim, ze to neni exaktni mereni, ale kdyz se podivam do Velovieweru na svoje prumery vsech vyjizdek na silnici (furt stejne kolo i obuti), tak se pohybuju stale v tech podobnych cislech at jedu zvlneny teren (1000 v.m. na 100km), nebo rovinaty (do 500.v.m.na 100km) klesa to pak az kdyz je to vice kopcovite (k 1500–2000 v.m. na 100km) nebo jsou tam technicke sjezdy, kde to proste clovek nenapali a tolik nedozene.

              Kdyz jsem byl na fittingu u Honzy Dubce, hlavne kvuli vyberu noveho kola, tak jsem prave vznesl pochybnost, jestli mam vubec pri svem „vykonu“ ovazovat aero kola. Pry uz by to u me bylo znat, tak nevim no :)

              Dalsi vec je, ze ze sve hmotnosti uz nemam moc co shazovat, aby neutrpela celkova funkcnost.

              0 0
              • McBlacky  

                jen bacha, že v tom rozdílu potřebných wattů může být je trochu trik. Cervelo používá u svých kol poměrně krátké hlavové trubky a S5 ještě přidává integrovaný combo řidítka-představec který prakticky začíná už v rámu.

                Takže stejný jezdec na těchto kolech dosáhne na S5 nižší pozice. Nevím jak a co měřili konkrétně, plus jaký tam byly kola atd, jen že dříve moderní hon za hotností nahradil marketingový hon za aero, kde se ale hraje u každé značky a testu podle jiných (vhodných) pravidel.

                V reálu pak je sice fajn mít nízkou pozici, může se ti ale stát, že budeš denně déle cvičit abys ji mohl jezdit, než že budeš jezdit :)

                0 0
                • deekay  

                  Tak S5 jsem uvedl jako nejlepsi vysledek, ale na jednotky wattu se tam k nemu priblizili i jini.

                  Spis jsem tim chtel poukazat, ze pro nas chcipaky je ten rozdil vuci nasi wattazi uz relevantni. Vy zavodnici se muzete jen smat :)))

                  Ta pozice je taky o proporcich. Myslim, ze sam moc dobre vis, co to znamena nebyt na svou vysku konfekcni. Ja to mam podobne, ale z druheho konce spektra. Pomerne nizko sedlo, slapu s celkem dost predsazenou pateri a mam delsi ruce, ktere musim nekam dat.

                  A cvicim stejne, bez toho uz to v mem veku nejde, kdyz je clovek kanclkrysa.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Já se svoji fyziognomií na aero rezignoval. Když si vezmu vliv 1cm výšky posedu proti fičurám jako placaný řidítka, nebo extra vysoký kola…

                    Nakonec i díky masivnímu zdražování na 2021 teď měním svoji SL Emondu za SL Disc a rozhodnu se příští rok nebo 2022 co dál. Stejně jezdím na silnici jen občas a tech 150–200km po pár pivovarech upižlám na čemkoli :)

                    Člověk si chce koupit nový kolo a je to složitější a složitější. Silnice se natahují a snižují, bajky zkracují sedlové trubky – samá past :)

                    Stejně mi vrtá hlavou, jak v tom testu 45km/h mají tak nízkou watáž. To fakt někdo dokáže jet 45km/h za 200–220w ?

                    0 0
                    • deekay  

                      Hele me prijde teda ze se silnice zkracujii a zvysuji :D ja potrebuju idealne STR (stack-to-reach) nakych 1.36–1.37 :) Jedinej kdo snad snizil byl Trek, kterej mel s H2 hrozny kresla.

                      Ten aero test je v tunelu s figurinou ktera „slape“ takze predpokladam, ze ty watty jsou jen ciste odpor vzduchu, ne sila potrebna k pohybu.

                      "LUFTWIDERSTAND (20 %)

                      Der mit Abstand aufwendigste Versuch,

                      durchgeführt im GST-Windkanal in Immenstaad.

                      Für die Messung wird ein Dummy auf

                      dem Testrad montiert, dessen Beine mit

                      realistischer

                      Frequenz treten, die Laufräder

                      werden angetrieben. Gemessen wird über

                      ein breites Spektrum von Anströmwinkeln

                      von –20 bis +20 Grad, die anteilig so gewichtet

                      werden, wie sie beim Radfahren typischerweise

                      auftreten. Die Messgeschwindigkeit

                      beträgt 45 km/h, die Ergebnisse lassen sich

                      auf niedrigere Geschwindigkeiten übertragen."

                      0 0
                      • McBlacky  

                        Pri honbe za aero se protahuji a snizuji. Si sedni na venge nebo madonu a uvidis sam.

                        0 0
                        • deekay  

                          Jak Venge tak Madona maji pro me „normalni“ geometrii s pomerem zhruba jako treba stare supersix, nebo Bianchi, co to tak ma po leta a spousta dalsich. Tam se rozhodne na aero nehralo. Jinak bohuzel hodne ramu, na ktere koukam jsou vpredu moc vysoke. Z noveho supersix udelali malem endurance bike. Spesl tak nejak zustava a Trek to teda snizil. Ale bylo na case, protoze H2 bylo na sportovni silnicku proste vpredu vysoke az hruza.

                          0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
              • Fazzy  

                Tak ty ses takovej hnidopich, nic ve zlym :) Zjevne nepatris mezi tu populaci, o ktery sem mluvil, protoze svuj vykon analyzujes a resis. I kdyby mezi nekteryma ramama byl rozdil zminenych 20w pri 45 km/h, drtiva vetsina lidi to realne nepozna. Ani nema sanci, protoze na vyjizdce nezavodi, nezalehavaji z kopcu, nepocitaj kazdej usetrenej watt.

                K tem brzdam, pokud sis to spocital na kilo, tak uznavam, ze to uz muze nekomu vadit. Me ne (190/82), ale ty si lehci vaha, takze to chapu :)

                Jinak muzu se zeptat jaky ramy mas ve vyberu nebo je to jeste sekret? :)

                0 0
                • deekay  

                  Hnidipich jsem no :) Neberu si to zle.

                  Vykon zase tak neanalyzuju, nemam ani wattmetr. Jako pri vyjizdce solo to asi nepoznaji, ale kdyz jezdi s podobne vykonnyma lidma, tak uz to mozna poznat bude. Tezko rict.

                  Spis jde o to, ze ve sve vykonnostni kategorii se citim silnejsi v kopcich a slaby na rovine, takze bych si to mohl trochu vyrovnat nacinim .))) Ale to jen takova uvaha.

                  Snazil jsem se sehnat jeste Supersix EVO2 ale bezuspesne. EVO3 ma pro me zprasenou geo. Vkladal jsem nadeje do nove Emondy, ale za ty prachy nic moc. Jeste mozna pujcim na delsi test a dam tomu sanci, ale nevim nevim. SLR je cenove mimo a SL neni ani lehke, ani aero, ani pohodlne. Navic je mi totalne proti srsti ten jejich dementni seatmast. A stejne jako u Speslu jednosroubovy zamek sedlovky.

                  Pak jsem tu mel nejake ramovky.

                  Dedacciai strada Scuro25. Takovy semiaero, zvlastni design,a le me se to libilo. Zpracovani karbonu celkove asi nejlepsi z toho, co jsem mel v ruce, bohuzel na tom konkretnim, poslednim kuse byla vada laku. A bylo to pomerne tezke.

                  pak Cinelli Superstar ramovka. Dle ohlasu pohodlny bike, co je zaroven tuhy u stredu, takze jede. Lehci nez Deda, ale priserne zpracovani, coz bych zkousl u ramu za 10k a doladil si to, ale takhle ne.

                  Z celych kol me zaujal jeste novy Giant TCR. Ta stredni verze bez integrovane sedlovky. Ale tam je to spis takovy hlas rozumu, nez srdce. je to takova seda mys, neni na tom nic zajimave, navic nevim,zda to nebude uz na moji hmotnost celkove prilis tuhe kolo.

                  Ideal byla ta, ze si postavim diskovou silnici na bezdusich, jako takove univerzalnejsi kolo a az bude odladene, tak jeste prestavim stavajici rafkove supersix na jiny (mensi) ram a necham to na galuskach.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • skaj  

                Hele to se asi neshodneme:) Ani pro lehciho jezdce nema moc smysl resit vahu, ale primarne aerodynamiku, pak mnoho dalsich veci (treba hodne dela retez) a nakonec vahu. V zadnem pripade neni vaha nastejno. Rikam, ze ten 1kg (ani 2kg) ti realne nepomuze, v podstate to je zanedbatelne. Zvlast jeste na rovine nebo pri klesani kde jsou vetsi rychlosti. U 30km/h se usporou 1kg budes pohybovat nekde kolem 1–2w, rozdil v rychlosti bude v desetinkach max. U 45km/h to je velmi podobne, realne par (doslova) wattu viz treba tenhle tool https://www.gribble.org/…v_speed.html.

                Takze kdokoliv jakkoliv vazi, primarne by mel resit jine veci nez vahu.

                0 0
                • McBlacky  

                  jestli máš link na test vlivu řetězu kde to je prokazatelné nad hranici statistické chyby, tak to sem postni.

                  Jednu dobu jsem to hledal a víc jak 2w to nebylo, podobný efekt jako oversized kladka hazky.

                  0 0
                  • skaj  

                    Abych to upresnil – nemyslim tim reseni na urovni druhu maziva (vosk, teflon apod.), ale spis reseni toho, ze mam retez cistej a namazanej vs. zasranej a suchej retez. Tam jsem kdysi zahlednul cisla kolem 5–10w rozdilu. Coz je porad dvakrat vic nez vaha…

                    0 0
                • deekay  

                  U ty hmotnosti jse mysleim jasne napsal, ze tam jde o pocit z ovladani kola .) Ne o usetrene watty. Stejne tak s lehcim autem se mi jezdi lepe nez s tezsi kravou. A rozhodne to neni tim, ze bych u tezsiho fyzicky nezvladal zatacet :D

                  0 0
                  • skaj  

                    Sorry, ja jsem porad v tom, ze to lidi resi kvuli vykonu. Popravde, ten 1kg pro snazsi ovladani kola je pro me porad nepochopitelny… Ja to fakt pujdu zkusit.

                    Ale napada me spousta otazek – vozite pak camel misto bidonu? To je treba dvakrat bidon a dvakrat kosik. Co duse a naradi – v dresu nebo na kole? Co treba tachometr, ten by sel nahradit fenixama na ruku… Blikacka! To musi dohromady udelat mnohem vic nez 1kg!:)

                    0 0
                    • deekay  

                      Jenze ty bidony musis mit i na lehcim i na tezsim kole :) Naradi v dresu, camel ne, jakejkoliv batoh me pri silnicnim posedu sere.

                      Jinak pro odlehceni jsi mi pripomnel z tema bidonama, jak nekdo komentoval pod YouTube videm s GCN interval treninkem ktery jel doma na trenazeru:

                      „To byl tak tezky trenink, ze jsem pri poslednim intervalu i zahodil bidon“ :)

                      0 0
                      • skaj  

                        No ale ze super lehkeho bys udelal jeste lehci kdyz bys sundal bidony ne? To se pak musi ovladat samo! A navic financne – camel mas za 2k, za to kolo o kilo neodlehcis:) Nicmene chapu, na silnici bych ho take nesnesl, na MTB presne naopak.

                        Ale ted vazne, zkusil jsem odlehcit o 1.5kg – vylil jsem dva plne bidony v pulce vyjizdky, a huraa, jsem stastny clovek, je mi to uplne jedno:) Poznam to, ale na silnicce mi to vubec nevadi. Tak dik za navedeni k experimentu.

                        0 0
                        • deekay  

                          Pokud hodlas tuhle debatu pokracovat tim stylem jak predvadis v poslednich prispevcich, tzn jako trilete dite, tak jsem s tebou a timhle tematem skoncil.

                          0 0
                          • skaj  

                            Neber se tak vazne…

                            0 0
                            • mr.antik  

                              tvl to je teda diskuze, zatim jsme se dozvěděli, že máš nějaký mentální problém, ale jinak fakt nic…

                              Jestli se neudíš, tak si koukej zvážit svoje bidony a svůj camel a bágl…

                              0 0
                              • skaj  

                                Zatim se neudim, prijde mi to trochu neprakticke. Mel bych to zkusit? Jake drevo? Teplota? Mas zkusenosti? Marinujes? Jde to opakovat? Jak casto? A fakt se to dela dohromady s bidonem i camelbackem? A co na to Jan Tleskac?

                                Nicmene diky za prinosny prispevek a diagnozu, posilam klicenku!

                                0 0
                    • polo  

                      Po rovine resit vahu smysl nema. Váha hraje roli pri jizde do kopce. Cim vetsi kopec, tim vetsi vyznam vahy.

                      0 0
                      • skaj  

                        Tak si to vlakno precti od zacatku. Sorry, reagujes vykrikem mimo. (A jeste nemas moc pravdu, v kontextu ±1kg je to jedno i do kopce, pokud se zrovna nechystas na Tour, ty rozdily jsou minimalni)

                        0 0
                        • polo  

                          OK, uvedu do souvislostí. Řešit váhu někde jinde než při jízdě do kopce, nemá smysl. Její vliv je zanedbatelný při jízdě po rovině a pokud se bavíme o těch cca 2 kg, nemá ani vliv na ovladatelnost kola.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            Vaha kol ma vliv na ovladatelnost. Jestli vezes set 2,5+kg nebo 2kg musi poznat v rychlosti kazdy. Neni to tak znat jako na mtb, ale kolo s tezsimi koly reaguje vyrazne pomaleji. S narustajici rychlosti je efekt vetsi.

                            0 0
                            • polo  

                              Ta váha byla myšlena u celého kola. Na ovladatelnost má vliv spíš geometrie. Těžký kola samozřejmě budou hůř zrychlovat, ale ten rozdíl ve váze musí být výrazný.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                těžký kola působí jako setrvačník a kolo pak na změnu směru reaguje jakoby tupě. Navíc se to pojí s efektem, že tahají ven ze zatáčky, pokud na stejném kole dáš obuté výplety s rozdílem půl kila a pojedeš stejný sjezd, rozdíl je patrný hned.

                                0 0
                          • skaj  

                            Ovladani kola – jak vidis vyse, a me to take prekvapilo, ale spoustu lidi to vadi. Realne to je podle me placebo efekt, ale i placebo muze uzdravit.

                            K vaze – 2kg budou na hodinovem mirnem stoupani (4%) delat rozdil pod 20s. Tedy pokud se nekdo nechysta zavodit, nema to cenu resit. Ostatne, i na te Tour na normalni etapy vahu neresi. Viz vaha jejich kol, rozhodne nejezdi na limitu, protoze se vyplati resit neco uplne jineho.

                            0 0
                            • deekay  

                              Najdi si, co znamena placebo :) pak bys tohle prirovnani nepouzil.

                              A 4 procenta neni zrovna moc kopec…

                              0 0
                              • skaj  

                                Vysvětluje se jednak autosugescí pacienta (pacient se domnívá, že je účinně léčen a že se má jeho zdravotní stav zlepšit a toto očekávaní samo se u něj promítne v potlačování negativních změn a zveličování těch pozitivních, což vyústí v pocit zlepšení)

                                Cyklista se domniva, ze snizenim vahy se jeho kolo bude lepe ovladat a to vede ke zvelicovani tohoto pozitivniho efektu, coz vyusti v pocit zlepseni. Fakt si myslim, ze clovek vahu pozna ale realne to k lepsimu ovadani kola nevede. Tedy ze rychlost zatoceni apod. bude uplne stejna jako na o 2kg tezsim. Tedy – clovek si jen mysli, ze je to lepsi.

                                Jasne, 4% nejsou zadny zasadni kopec ale lepe se mi to pocitalo:) Realne tam samozrejme hraje roli jak rychle se ten kopec vubec jede, jak dlouho apod. Nicmene to nic nemeni na meritu veci. Vaha se brutalne precenuje.

                                0 0
                                • UHU  

                                  přeceňuje se všechno (v úrovni průměrného uživatele), o to jde, zákazníci musí dostávat nové podněty :)

                                  0 0
                                • deekay  

                                  Jenze ono je to fyzika tudiz meritelne, takze zadne placebo :) Takze primer naprosto mimo.

                                  0 0
                            • polo  

                              Souhlasím, ten rozdíl není velkej v mírnějším stoupání. Záleží na tom, kdo v jakém terénu jezdí. Aerodynamiku se zase vyplatí řešit při vyšších rychlostech, takže určitě ne při 25 km/h.

                              0 0
                              • skaj  

                                Aerodynamiku se zase vyplatí řešit při vyšších rychlostech, takže určitě ne při 25 km/h

                                To prave ne. Aerodynamiku (beru to fakt jako celek, ne jen aero ram a kola, ale posez, obleceni atd.) se vyplati resit skoro vzdycky. Zaprve – ty uspory jsou nasobne vetsi nez u vahy, zadruhe – uspory jsou tam porad, kopec/nekopec, zrychleni/nez­rychleni. Modelove – snizeni celni plochy o 10% ma pri rychlosti 25km/h zhruba 10× vetsi efekt na watty nez snizeni hmotnosti o 2kg (20% pri 10kg->8kg). Na presna cisla to ber s rezervou, porad se pohybujeme nekde v oblasti 1–10 wattu. Nicmene ten vypocet je pomerove jasny, vahu moc cenu resit nema ve srovnani s aero.

                                Samozrejem, v realnem svete pocit z lehkeho kola muze udelat vice nez tech par wattu. Nicmene oporu v cislech to moc nema. Ted si dovolim zaspekulovat – podle me vaha je dalsi z mytu na rade po tenkych super nabusenych plastich. Jeste pred cca 10 lety vetsina hobiku prisahala na 21–23mm na 10bar, at to pekne zvoni. Dneska se porad najde par vericich, ale vetsina uz se zacina posouvat jinam…

                                0 0
                                • Cryzyy  

                                  Tak tady bych se rád dozvěděl, jak se takové snížení čelní plochy o 10% prakticky provede ? vezmeme jako výchozí bod relativně sportovní silničku s placatejma málo drátama, moderní neplandavé oblečení

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    vyndáš bidony, trošku přibrousíš rám....... pak můžeš 27kg těžký kolo a pojede se ti na tom uplně stejně.

                                    0 0
                                • polo  

                                  Aerodynamický odpor roste s druhou mocninou rychlosti. Takže při nízkých rychlostech je malý. Třeba při jízdě v kopci je tenhle odpor zanedbatelný. V kopci ale platí zákonitosti pro pohyb na nakloněné rovině a tam je váha důležitá. Odpor způsobuje gravitace.

                                  Naopak na rovině je rozhodující aerodynamický odpor, vliv hmotnosti je zanedbatelný.

                                  Tohle je třeba rozlišovat.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    pro čas ve stoupání je rozhodující W/kg

                                    pro čas na rovině, za dodržení stejných aero podmínek, jsou rozhodující absolutní watty.

                                    takže do kopce (berme 8%+, žádný roviny na velkou pilu 4–5%) zrychlíme tím, že zlepšíme poměr w/kg. Až od vyšších rychlost se dá mluvit o řešení aero (pro hobby nesmysl).

                                    pro rovinu pak řešíme právě aero, akorát, že drtivá většina úspory se dá dosáhnout změnou posedu a zbytek je celý ten marketing kolotoč o tvarech rámů, profilech kol, helem, řidítek a dalších věci co se narozdíl od posedu daj prodat :) a každoročně uspoří minimálně 10sec na hodině jeté průměrem 350w. Což tady samozřejmě jezdí každé hobby BF diskuzní eso.

                                    Neuvažuju teď TT kozy a non-uci pokusy, mám na mysli normální kola.

                                    0 0
                                    • polo  

                                      Tenhle trend tzv. aerokol, kdy kolo za 200k váží 8,5 kg ve středních velikostech mi připadá na hlavu postavenej. Zvlášť když největší odpor na kole klade opravdu jezdec (a jeho posed). Ale, jak píšeš, jde to prodat.

                                      Přitom za 200k by se dalo postavit kolo i pod uci limit.

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        to by se dalo i za 150 a pokud by někdo neměl averzi k all-china přístupu tak pod kilo v klidu

                                        0 0
                                        • Iv15  

                                          Tady jsou odkazy na 2 jízdy, které jsem jela na stejné trase sama s wattmetrem. První je na émondě 2017 sl6 s ráfkovými brzdami s koly Mavic Ksyrium Elite UST WTS, druhá je na émondě SL Pro 2021 v tovární specifikaci. Při skoro stejných wattech jsem s novou emondou jela o 1,5km/h rychleji.

                                          https://www.strava.com/…s/3558119121

                                          https://www.strava.com/…s/3766281429

                                          0 0
                                          • Fazzy  

                                            Aby to melo nejakou aspon teoretickou vahu, chtelo by to pokus minimalne petkrat opakovat. Jedna vyjizdka ukaze jen to, ze se ti proste lip jelo nebo ti lip fouklo..

                                            0 0
                                            • Iv15  

                                              Bohužel starou silničku už nemám a vzhledem k tomu, že to je okruh, tak bych vliv větru vynechala. Ale jezdím pořád stejné trasy a v průměru jsem zhruba o 1km/h rychlejší, než na starém kole.....

                                              0 0
                                              • Fazzy  

                                                Vliv vetru nelze vynechat ani na okruhu, protoze nefouka porad stejnou silou a smerem. Dalsi veci je posed na obou kolech, obuti, tlaky, a spousta dalsich veci. Tim ti to nechci rozporovat, pokud na stejnych trasach pozorujes zrychleni a myslis, ze to neni zlepsenou vykonnosti nebo jen lepsim pocitem z novyho kola, je to ok a je to klidne mozny. Osobne se jen s podobnyma zaverama neukvapuju.

                                                0 0
                                                • deekay  

                                                  na tohle je dobre MyWindsock :) Cloveka to rychle vyvede z omylu, jakou ma ten den formu :D Vitr dela hrozne moc i na okruhu. Kdyz ti nebude foukat vubec, bude to lepsi, nez kdyz bude foukat dost, protoze to mas pak jen chvili vitr dozad, jinak stale bocak, nebo jedes proti.

                                                  0 0
                                          • McBlacky  

                                            vzhledem k tomu, že u Emondy uvádí rozdíl v řádu desítek sekund na hodině při výkonu 350w – a to je marketingový údaj – bych to spíš hodil na:

                                            Mavic Ksyrium jsou jedny z nejhorších kol (a je jedno v jaké specifikaci) co do aero odporu – horší už snad jsou jen R-Sys.

                                            Na nové Emondě sedíš i na rámu S (tipuju že máš S) níže než za staré a máš tedy menší odpor vzduchu vyplývající z posedu.

                                            Při avg wattech 130 efekt rámu bude zanedbatelný.

                                            kdybych si měl tipnout – snížením řidítek a nasazením stejných kol, bys dosáhla na staré Emondě čas téměř shodný.

                                            0 0
                                            • Iv15  

                                              Hele výškově jsme to ladili a řidítka mám stejně vysoko jako na staré Emondě.

                                              Je možné, že to je koly s vyššími ráfky…

                                              Mně to je celkem jedno, jen jsem chtěla dát příklad, že ani zvýšení hmotnosti o cca 1kg na celé sestavě kola nemusí mít efekt zpomalení.

                                              A jinak jsem si taky myslela, že ráfkové brzdy jsou fajn a nic lepšího nepotřebuju… a už si to nemyslím ;-)

                                              0 0
                                              • polo  

                                                To je ale jízda po rovině, tam by ani 2 kg neměly vliv. Naopak je tam vidět vliv aerodynamiky, rozdíl kol na nízkejch, hranatejchch ráfkách proti vyšším aero ráfkům.

                                                0 0
                                    • Honzis  

                                      asi tak nějak, jenže ony ty hobby jízdy jsou dost i tom, co máš za matroš a jaký fotky dáš z akce :-) Před 15lety borci taky jezdili Řevničáky pod 14minut a rozhodně neměli výbavu a hadry jako teď.

                                      W/kg je dost neúprosný faktor, proto stejně většina volí roviny/zvlněný terén a tudíž nynější lehce vyšší váha je nemusí ani moc trápit. Chce si přiznat na co to kolo vlastně hlavně chci, jinak by 99% z nás stačila hlína se 105kou a Aksiema.

                                      0 0
                                      • Jáchym 1  

                                        jinak by 99% z nás stačila hlína se 105kou a Aksiema- s tím souhlasím,ale proč nemít lepší.Prošel jsem od fáčka přes ocelový Šírery,různý hlíny a pár karboňáků.Snad se mnou budete souhlasit,že nějaký vývoj a posun to je.Vždycky jsem toužil po lepším,,super"kole na který jsem neměl prachy.

                                        Dnes si ho můžu dovolit a tak ho mám.

                                        Užívam si jízdy na,,vysněným"kole a jsem spokojený.

                                        0 0
                                      • deekay  

                                        Tak ono pred 15 lety nebyla cyjlistika tolik „in“, takze dle me jezdilo mnohem vetsi procento lidi, ktere fakt bavila cyklistika jako takova.

                                        Me prijde, ze vicemene skoro vsude kolem Prahy je to spis o hrubem vykonu, nez W/kg.

                                        Ale mozna me zkusenejsi silnicari opravi. Ja jsem celkem lehkej, ale mam prd hrubej vykon. Kdyz to srovnavam se srovnatelnyma lidma (co proste aspon trochu jezdi, ale systematicky netrenuji) kolem me, tak vetsina je tezsi, ale vykonnejsi a nejaky „prostor k dychani“ mi prijde ze pro me nastava az tak na 7–8 procentnim stoupani.

                                        Jinak k tomu kolu, kazdy to ma asi jinak. ja treba narovinu priznavam, ze nizke rafky se mi na silnicnim kole nelibi, takze je na svem kole nechci :)) Ale to je kvuli me, memu vkusu, ne fotkam z akci (na zadne nejezdim a instagramy a facebooky nemam :D).

                                        Hlavni je pak pro me pocit z kola. A tam musim rict ze moje zelena plecka v profilu ma nejakou takovou akorat kombinaci tuhosti, pohodli a tak akorat hmotnost a i spousta modernich a radove drazsich kol mi sedla mene.

                                        Kvalitni alu ram bych klidne jezdil i ted a 105tku, do nejake nedavne doby taky, nez jsem to porovnal s Ultegrou a videl ze ta ultegra je proste zpracovanim dal v detailech a to zase ja neprenesu pres srdce .)))

                                        0 0
                                        • karel d.  

                                          Jak je ta Ultegra jina? Funkčně hlavně, ne jen těch 200g. Já videl pár videí kde jsou tak nastejno. Bohužel, jsem to neměl možnost porovnat sám. Ale vím, ze jsem menil jedno SLX za XT páčky co jsem mel na druhém MTB , protože ten rozdíl tam byl markantni i přes to co se občas tvrdi, že jsou jako srovnatelné v chodu a projevu (nemyslím konkrétně funkčně).

                                          0 0
                                          • deekay  

                                            Funkcne to nekdo pozna, nekdo ne. Materialove je to jine, zpracovanim nekterych funkcnich detailu je to taky jine. Ono to vypada na prvni pohled stejne, ale pri blizsim zkoumani neni. kdyz to ma clovek vedle sebe tak je to znatelne. Me treba prekvapilo, ze je pouzity i jiny material na tlakovy odlitek plastoveho tela paky. 105 ma plast bez primesui, Ultegra je kompozitni s primesi uhlikovych vlaken, coz nekdo muze poznat v tuhosti pri brzdeni atd. Stejne tak u rafkovych brzd je lepsi zracovani cepu u ultegry, u 105 je to cele takove levnejsi a vic humpolacke. Nejvetsi rozdil bude asi v klikach a prevodnicich a jejich zpracovani. Nicmene pokud je ti tohle jedno, i 105 funguje naprosto luxusne.

                                            0 0
                                            • Honzis  

                                              Tohle se řeší právě cenovým stropem, takže za 40 nebude buď Ultegra nebo karbon na diskách nebo top kola … Ale copak je teď vlastně něco vyloženě blbé? Kdo nemá ambice v uac apod ať vybere co se mi líbí a na co se poskládá.

                                              0 0
                                              • deekay  

                                                Je to tak, penezenka, nebo spis nejaky mentalni cenovy strop, co je clovek ochotny do toho dat rozhoduje. Ono v dnesnich cenach za 40 nebude ani ultegra, ani karbon na diskach, ani top kola :D

                                                0 0
                                                • karel d.  

                                                  Přesně. Ceny jdou každým rokem nahoru. Kéž by to platilo i o kvalitě finálního produktu…

                                                  0 0
                                                • McBlacky  

                                                  na bazaru při troše štěstí jo. a u silnice je to z druhý ruky v pohodě

                                                  0 0
                                                  • deekay  

                                                    A pri vetsi trose stesti i zadarmo, protoze to treba vyhrajes v soutezi, ze :)))

                                                    Bavil jsem se samozrejme o novem kole. A jelikoz kola ted moc nejsou, slevy nejsou uz vubec, tak koupit neco slusne za rozumne penize je problem. Pokud nemas zname, nebo kontakty. Ono i na tom bazaru casto lidi nevi, co by za plecky chteli :)

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    no jasně no, ultegra disc na carbon rámu s průměrnýma kolama od Spešlu na 2021 je za lidových 139t kč :/

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Co jsem tak koukal, tak pokud nekdo chce omplet nove kolo, tak podle me nejlepsi nabidka (az budou, pokud budou za tu cenu) je nove TCR: https://www.giant-bicycles.com/…-1-disc-2021

                                                    Na ultegre, kotoucich se slusnyma a lehkyma univerzal kolama a wattmetrem pod 100k…

                                                    Pokud tam teda neni nakej zadrhel, typu neaktivovany wattak, jako dela cannondale,zase tak jsem to nezkoumal.

                                                    A mam tuseni, ze horsi kolo nez Emonda to rozhodne nebude :)

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    Se tady hejtuje geo starý Emondy a tohle má v Lku hlavu 185mm :)

                                                    Neříkám, že to není super kolo. Pro mě vedle Super six to je druhý kandidát – akorát musím to zkusit jestli by vyšla sedlovka na délku.

                                                    Jen, že z pohledu BF závodáků to je turistickej gauč…

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Ono se to chce koukat na cisla a ne na to, jestli je to oznacene M nebo L nebo cokoliv.

                                                    To TCR v L ma stack 581, reach 402, – pomer StR 1.44

                                                    Emonda H2 v 58 ma stack 596, reach 391 – pomer StR 1.52

                                                    A v Sku, na ktere bych koukal u TCR ja to ma StR 1.37… neni zrovna moc nizsich a delsich kol, takze s tim gaucem ti uplne nevim :)

                                                    EDIT: Tobe bude TCR nizke… Supersix mnohem vhodnejsi geo pro tebe, podle toho co jsi psal pod svoji byvalou Emondou. Protoze na nove Supersix bych se asi usadil jen s –20 predstavcem.

                                                    0 0
                                                  • Honzis  

                                                    ceny nových jsou dost vysoké, nabídka bazaru široká, teď fakt lepší koupit lehce jetý pokud to nový není vyloženě třetina dolů nebo tak něco.

                                                    Pro nás, co chceme normál brzdy a ne aero vzhled, tak už je skoro pozdě se koukat po nových modelech :-( budu rád když mi to železo a starý hliník pár desítek tisíc km ještě daj :-)

                                                    0 0
                                                  • karel d.  

                                                    Asi už potom jen stavby nebo koupě kol přímo od malých výrobců.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Pravdu mas. Bohuzel i tam je to pomerne probrane…vim z vlastni zkusenosti, taky se chystam stavet.

                                                    0 0
                                                  • karel d.  

                                                    Problém u stavby silničky je, že to vyjde dráž než to kolo koupit jako celek. Jenom z těch cen ramovych je to zcela patrné.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Prave proto to chce shanet ramovku za dobre :) Samozrejme MOC ramovek jsou nesmyslne.

                                                    Pokud se clovek spokoji s tim, co dostane od vyrobce v krabici, pak to vyjde lepe koupit jako celek. Ja u vetsiny hotovych kol vim, ze bych menil riditka, predstavec, sedlo, kola a kliky :D Takze me se to nevyplati.

                                                    0 0
                                                  • karel d.  

                                                    To jo, já mám tyhle věci už nakoupeny, tedy kromě pohonu a brzd. Hledal jsem jen solidní rám za dobrou cenu, ale bez úspěchu. Pokud bych k tomu co jsem tak orientačně viděl a líbilo se mi přepočet pak i sadu a kola, nevlez bych se ani do 100k. Proho hodlám jít cestou té koupě celeho kolo na solidní sadě a zbytek rozprodat. Tratim na tom, ale stále lacinější než kupovat zvlášť tu ramovku. Něco jineho je ovšem pokud člověk chce jít třeba do titanoveho rámu, pak už to jednoznačně význam má.

                                                    0 0
                                                  • Honzis  

                                                    Když to máš doma tak se to možná i tak vyplatí přeházet na hotový a kola nechat jako zálohu , nový kliky se udaj a bižuterie za pár stovek.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Mam doma i zalozni kola :) Takze kdyz si to rozpocitam, tak rozprodej dilu by me vyhodne nevysel. Ono na ty kola z fabriky vesi bohuzel veci, co nemaji valnou cenu, pokud to neni vylozene topmodel.

                                                    0 0
                                                  • Polopol  

                                                    Jestli to není tajné, jakým způsobem rámovky sháníš. Mě právě od stavby odrazuje právě cena rámů.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Hledám. Výprodeje anglických a německých eshopu, semtam je něco na bikemarkt.de… ale teď je to poměrně bída obecně. Nebo aspoň v tom co chci já.

                                                    0 0
                                                  • karel d.  

                                                    Ta bída je tam už od min. roku. Já to donedávna sledoval taky velmi podrobně. A asi to i tak zůstane, protože teď kvůli té krizi poptávka po kolech převyšuje současnou nabídku a kapacity výrobců vůbec.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    No vsak jo…

                                                    Takze hura s cenama nahoru, aspon o 20 procent at si namastime kapsy jeste vic :)

                                                    0 0
                                                  • Polopol  

                                                    Já bych si právě chtěl poskládat přes zimu kolo, ze kterého budu mít fakt radost. Nějaký pěkný rám 25–30 tis, na to Chorus a třeba Zera. Když bych ale nenarazil na žádný schopný rám, tak holt koupím nějaké celé kolo se 105/Ultegra. Ale ta radost bude o poznání menší. I když službu to odvede stejnou.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Tak zalezi, co shanis a hlavne v jake velikosti. Merlincycles furt jeste neco ma, treba si vyberes. Koloshop ma tusim stale diskove Supersix 2 v 56 za super cenu.

                                                    0 0
                                                  • karel d.  

                                                    Nejlíp co to tak sleduji vychází celkově cenově ty TCR a to i řada pro 2021. Mám tedy na mysli funglovky, nic jiného bych ani nezvazoval.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Pokavad nechces stavet tak rozhodne. Za necelych 100k dostat velmi solidni ram, komplet diskovou ultegru, lehka 42mm carbon kola a wattmetr, to asi nikdo jentak neprekona. Kdybych potreboval zavodni nacini, o nicem jinem bych asi ted neuvazoval.

                                                    0 0
                                                  • karel d.  

                                                    No akorát, že já sleduji ty základní TCR Adv. na rafcich, tudíž o pár pater níž. I ten by mně po výměně kol a kokpitu stacil. Akorát možná, že ten rám barevně tedy je takový nějaký. Ale to je detail.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Nabidka bazaru siroka? Bohuzel jsem si nevsiml :( dle me je to ted probrane a vetsina za nezajimave ceny. Asi koukame kazdy ale na neco jine.

                                                    0 0
                                                  • Honzis  

                                                    Já koukám jen na starší low-end tak do 15 -) , ale dost kol jsou po sezoně, dvou, třech a když tomu nic není a při projeti vyhovuje, tak nevidím důvod mít obavy. Teď se dost lidí zbavuje čelisti, komu vyhovují, má celkem šanci

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                • Feďa  

                                                  Už jsem to dával do podobný diskuze – karbonová Merida na Ultegře a kotoučích.

                                                  0 0
                                                  • deekay  

                                                    Tak vyprodeje obstaroznich modelu se stale najdou (pokud se trefi do vkusu a geometrie). me slo primarne o to, ze nova kola jsou ted pomerne draha vuci nabizenym specifikacicm a bude hur.

                                                    A ono ani ta Merida neni komplet na Ultegre, viz totalne srackove kliky.

                                                    0 0
                                                  • Feďa  

                                                    Model 2018 znamená obstarožní? Jinak ty kliky na véčkový Meridě jezdím bez sebemenších problémů (zatím 17000), řetěz měním cca po 3–5 tisících. Až doslouží převodníky, tak zkusím upgrade na Shimano 105 FC-R7000.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Vzhledem k tomu, ze ted prijdou modely 2021, tak to obstarozni je. A nerikam ze kliky nebudou fungovat. Jen to dle meho na kolo s Ultegrou ani v nejmensim nepatri.

                                                    0 0
                                                  • karel d.  

                                                    U těch Merid byla vždy tendence nedávat čisté sady, vždy to bývá mix.

                                                    0 0
                            • Charles2k  

                              Kdysi jsem si zkoušel bez zátěže a pak s 5kg báglem 2km kopec s průměrným stoupáním cca 7,5%.

                              Rozdíl byl 40 sec (cca 8min versus 8:40).

                              0 0
                              • shcorepi  

                                Pokud je 5kg ze 100kg 5%, tak jsi musel vykonat o 5% větší práci, což dělá 24s. Navíc pokud jsi sebou šil na tom kole s báglem na zádech, tak to stojí taky nějakou energii. Odpor vzduchu jsem tentokráte nebral v potaz, že je v tom čase 8min taky skryt. Ale docela hezky to vychází, ten naměřený údaj vůči teorii.

                                0 0
      • karel d.  

        Pěkně rozvedeno, nicméně, já třeba jezdím MTB na kotoučích a když jsem pořizoval silnici na rafk. brzdach tak mi vůbec nepřišlo, ze by to nebrzdilo. Já ale na rafk. brzdach vyrůstal, takže vím jak s nimi pracovat. Každý si to musí hold vyzkoušet sám, protože ty zkušenosti a názory zde jsou založeny na osobním názoru/zkušenosti pisatele. A ty se mohou lišit.

        0 0
      • Matsses  

        Díky za sdílení zkušeností. Počítám s tím že do budoucna tam pujdou jiný kola. Jen mám ještě problém s výběrem velikosti kola. Měřím 187cm a u hodně výrobců se pohybuji v rozmezí mezi dvěma velikostmi.

        0 0
        • deekay  

          To kolik meris, nic moc neznamena. Tim mene znamenaji tabulky velikosti ramu podle doporucene vysky. Dulezite jsou proporce a jaky posed chces na vyslednem stroji mit.

          0 0
    • milan.v  

      Chlapci, už se to tu točí dost mimo téma a pořád dál a dál…

      0 0
      • deekay  

        Dekujeme, ze sis vsiml a mel nutkani nam to rict :)

        0 0
      • vt  

        Je to offtopic, ale na rozdil od jinych vlaken je diskuze vecna a zajimava … tak ja jsem pro pokracovani :-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • pavel.lib  

      Přiživím se v této diskusi, snad autor promine. Mám objednané kolo v podobné cenové relaci – Canyon Endurace CF SL Disk 7.0 (105). Za stejnou cenu je k dispozici Endurance CF 8.0 (ráfkové brzdy, Ultegra). Váhový rozdíl mezi koly je téměř 1kg. Diskuse výše mě trochu znejistila zda nakonec raději nevzít kolo bez kotoučů, kůli váze. Okolí mám dost kopcovité, ve sjezdech budu pomalej s jakýmikoliv brzdami, do kopce mi to jde líp. Se silnicí začínám, takže nevím co chtít. Co doporučujete ? Díky..

      0 0
      • Fazzy  

        Diskuze vyse, te prave mela uklidnit v tom, ze je to prakticky jedno. To skoro kilo navic ti muze vadit spis psychicky nez realne a kotouce budou brzdit lip, i kdyz to pravdepodobne nevyuzijes. Tak znovu, vyber co se ti vic libi, chybu neudelas. Pokud chces lovit Komy v kopcich a bojis se cervika v hlave, ze vezes par deka navic, kup rafkovky a mas klid :)

        0 0
        • miche  

          měl bych dotaz lidi,

          to že někde v Alpách při vyšších teplotách nebo dlouhým brždění je riziko na ráfkovejch brzdách – poničení karbonovejch ráfků nebo u hlíny prasknutí duše vlivem teploty vím.

          No a jak je na tom za tědlěch okolností hliníkovej ráfek + ráfková brzda + bezdušové provedení?

          Díky za zkušenosti.

          0 0
      • gregorus  

        Endurace CF Disk 7.0 určitě není špatná volba na první silničku. Velká výhoda je, že ti to dává i prostor na širší pláště, pokud bys zjistil, že tě láká kombinovat silnici a lehčí gravel. No a pokud po pár sezónách zjistíš, že chceš superlehký vrchařský speciál, tak se stejně budeš dívat jinam, než na Endurace.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.