sdílená objednávka EIE carbon II

990 nepřečtených
  • tomaschek

    Pokračování tématu https://www.bike-forum.cz/…a-eie-carbon

    8 0
    • Aduldinho  

      OK, díky za přesunutí, budu nadále sledovat ;-)

      1 0
    • MTBIKER doporučuje

    • greg  

      Včera dorazily kola od Toma. Ještě lehčí a hezčí než jsem čekal. :-) Tomáši díky moc, jsem velice spokojen. Naváženo 1443g včetně ventilků.

      Specifikace kol:

      ARG45TC28 ROAD WHEELS

      Brake System: Disc

      Version: SL: 410 ±15G

      Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)

      Weave: UD

      Finish: Matte

      Decal: Small Black EIE Logo in Valve Area

      Valve Kits: Add Valve Stem (free)

      Hub Brand: new DT Swiss 350 Disc Straight Pull 2021+

      Front Axle: 12*100mm

      Rear Axle: 12*142mm

      Freehub Body: Shimano Road 11S

      Disc Brake System: Center Lock

      Holes Count F/R: 24H/24H

      Ratchet: 18T

      Spoke: Sapim CX-Ray

      Nipple: Brass Black

      2 0
    • Velomiwookie  

      K te prilezitosti, jakozto jeden z prvnich odberatelu, hlasim i nadale spokojenost na xc i silnici :)

      1 0
    • Ter-exx  

      Tak když to tu tak sleduji,asi bych měl taky propadnout trendu a něco si koupit.Ptám se teda zkušených co.

      Dal bych to zatím na starýho silničního tarmaca s výhledem k novému rámu.Musim začít Teda s QR a možnosti překopáni na pevnou osu.Určite chci ráfkovou brzdu,ratchet ořech,SP náboj,plochý drát,výška ráfku do 40mm.

      Co neřeším je váhový limit jezdce,váhu kol,povrchovou úpravu.

      Je něco reálný?děkuji za případnou odpověď.

      0 0
      • tomaschek  

        Bitex 312 by tohle určitě zvládl – po přechodu z ráfkových brzd na disky by se jen vyměnila osa QR 135 mm s koncovkami za 12×142:

        https://www.bitexhubs.com/…d_detail.php?…

        To samé přední náboj.

        U DT Swiss si nejsem z hlavy jist, jestli je tahle konverze z diskové náby možná. Snad ano.

        0 0
        • Ter-exx  

          Takhle,jsem stará škola…u těch ráfkáčů na tej silnici bych asi zůstal. S tím nemám problém… vím co jezdím,jak jezdím,a kolik vážim;-).....tzn.usnadnuje to něco?

          0 0
          • tomaschek  

            Úplně jsem to nepochopil, reagoval jsem na zadání:

            „Dal bych to zatím na starýho silničního tarmaca s výhledem k novému rámu. Musim začít Teda s QR a možnosti překopáni na pevnou osu.“

            Asi by bylo lepší pokračovat přes SZ, ať to tady neplevelíme košatou diskuzí o jedné specificko-atypické konfiguraci a za rok tu zase není 1500 příspěvků :-)

            0 0
          • MavasH  

            Tohle podle mě nebude primárně věcí kol/nábojů. Jestli má silnička pevný osy, tak bude na kotoučích (pokud to nebude nějaká stavba na míru).

            1 0
            • tomaschek  

              Diskové náboje Bitex a zřejmě i DT lze provozovat dočasně s ráfkovými brzdami.

              Jen tam prostě nebude kotouč a rozteč bude koncovkami/osou upravena na 135 mm. Opravte mě prosím, jestli se mýlím.

              Zadání jsem pochopil tak, že stejná kola mají být použitelná nyní na starém rámu s ráfkovými brzdami a v budoucnu na novém diskovém rámu.

              Trošku blbé je, že pro diskové použití zůstane brzdná plocha na ráfcích, která provozně ničemu nevadí, esteticky možná ano.

              0 0
              • MavasH  

                Jo, jasně, konverze nábojů je jasná. Jenom to bude vypadat blbě jak teď (náby na kotouče), tak i potom (ráfky s brzdnou plochou) :-)

                0 0
    • Kouba_2005  

      Stříhám metr dle instrukcí :-D

      0 0
    • wego1991  

      Reakce na uživatele Kamilac z minulého vlákna:

      Snad budeš mít s těmi ventilky více štěstí nez já. Měl sem tyhle Peatys (ale v oranžové barvě) a za necelou sezónu vybledly. Po této zkušenosti sem nové ventilky (kvůli vyšším ráfkům sem stejně potřeboval delší ventilky) pořídil tyto růžové Muc-off a doufám, že taky nevyblednou :)

      0 0
      • Kamilac  

        Čau, vyblednutí mě neva, právě bude možná lepší, aby se srovnaly s tou barvou na rámu. Teď to až moc svítí.

        0 0
    • logoman  

      Lamerská otázka ale šlo by přeplést kola na XM481 s erd 601

      https://www.eiecarbon.com/…ls/A29C30D18

      na tohle s erd 602 https://www.eiecarbon.com/…ls/A29C30D18 ?

      Tím že to je asymetrický tak to asi tak lehký není, že?

      0 0
      • mirorek2  

        Proč by to nešlo přeplést? Špice a niple stejně měníš a dodáváš podložky :-) aby se to lépe počítalo

        A nevymýšlej a vem S29C30D20 https://www.eiecarbon.com/…ls/S29C30D20

        0 0
      • tomaschek  

        Tomuhle bastlení se starými dráty moc nefandím, cena drátů typu Sapim Race nebo DT Swiss Competition Race lehce nad 20 korun není zas taková, aby se kvůli ní musely používat staré dráty na nové karbonové ráfky, pokud správně chápu záměr :-)

        Staré náby s novými ráfky a novými dráty klidně, to chce a realizuje hodně lidí.

        Délka starých drátů stejně pasovat nebude. U symetrie je větší rozdíl mezi pravou a levou stranou než u asymetrie. U té často vychází stejná délka pro obě strany.

        1 0
        • logoman  

          No já to mám zapletený na aerolite, takže ty kola mají docela fajn váhu, spíš jen tak pro zajímavost zda by to šlo jen s výměnou ráfků a zdá se že to nemá smysl :-)

          0 0
          • tomaschek  

            Tak snahu zachovat aerolite v ceně kolem 90 Kč za drát chápu.

            Ale bohužel to nepůjde, nebo minimálně to nepůjde na všech čtyřech stranách zápletů.

            0 0
          • kubad  

            Jo šlo by to v pohodě

            0 0
    • ladys  

      Jak jsi v minulém vlákně postoval stavbu gravelu. Co to je za sedlovku?

      0 0
      • tomaschek  

        V září jsme před CX pohárem sundávali z HTéček teleskopky. Chtěl jsem tam dát něco levného a lehkého i pro následný zimní provoz.

        800 stovek za 130 g s titanovými šrouby (27.2) je myslím fajn cena. Zatím 7 měsíců bez problémů.

        https://www.aliexpress.com/…9015503.html?…

        Konstrukce i váha je úplně stejná jako u téhle New Ultimate, kterou vozím už asi 6 let: https://r2-bike.com/…black-410-mm

        Na CX/gravel ale nakonec půjde kvůli pohodlí dvoudílná pružící Ergon/Canyon, která dle testů funguje skvěle a má potřebný offset: https://www.tradeinn.com/…/139122629/p?…

        0 0
        • ladys  

          Dík, Ali vypadá dobře. Číňan si se zátěží věří více než R2 :)

          Co Tě dovedlo k ICAN? Uvažuji o rámu z Číny na HT..

          0 0
          • tomaschek  

            Dobré reference. Stačí zagooglit „kvalitní čínské rámy“ a ICAN/TRIAERO je vždy v TOP 3, přičemž z těch tří je vždy nejlevnější.

            Uživatelé jsou v recenzích spokojeni a často hodnotí vlastnosti rámu výše než své předchozí značkové rámy. Je to toho plný internet, stačí trochu hledat :-)

            0 0
            • MirosPikos  

              Tomáši, tohle taky umíš nebo to případný zájemce má objednávat na přímo za ofiko ceny?

              0 0
              • tomaschek  

                Zrovna budu poptávat 4 rámy pro kamarády, dnes se mi to sesbíralo. Když tak do SZ.

                0 0
        • Pijer  

          Jen bacha, ta pružící Canyon prý díky dělené konstrukci dost trpí na vrzání a pazvuky díky nečistotám a to by zrovna u krosky mohl být dost problém.

          1 0
          • Velomiwookie  

            Netrpi, vozil sem par let a byla super. Ted mi celkem chybi po zmene kola

            0 0
          • kadlec  

            Netrpi. Mel jsem ji na horacoj a ted na graveloj a ok. Jen na horacoj kluci udelali malej prumer o 0.5mm a pak se obcas ozvala, ale kdyz jsem mezi ty dve planzety vlozil pasku a ta vylepsila prumer, byl klid.

            0 0
          • jkcz  

            Jezdim 6+ let a netrpi.

            0 0
    • Bumblebeee  

      Konečně jsem našel čas nafotit karbonová silniční kola s karbonovými drá­ty.

      Váha setu 1244g. Výška ráfku 50 mm, vnitřní šířka 21 mm. Náboje Bitex.

      Jako vždy děkuji Tomovi za rady a vyřízení objednávky.

      Doma máme už třetí zaplety od EIE: 1× MTB a 2× silniční.

      Kdo zvažuje, určitě se toho nebojte. Zpracování, kvalita vypleteni a samotná váha jsou na jedničku.

      4 0
    • kadlec  

      Nenudete nekdo nahodou nechavat vyrezavat loga na rafky?

      0 0
    • rx113  

      Včera dorazila kola, dnes jsem je nahodil, tak přidávám nějaké fotky.

      Specifikace:

      ARG35TC30H GRAVEL WHEELS

      Brake System: Disc

      Version: SD: 410±15G

      Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)

      Weave: UD

      Finish: Satin

      Decal: Without Logo

      Valve Kits: Add Valve Stem

      Hub Brand: new DT Swiss 350 Disc Straight Pull

      Front Axle: 12*100mm

      Rear Axle: 12*142mm

      Freehub Body: Shimano Road 10/11S

      Disc Brake System: Center Lock

      Holes Count F/R: 24H/24H

      Ratchet: 36T

      Spoke: Sapim CX-Ray

      Nipple: Brass Black

      Naváženo :

      Samotná kola jen s ventilky 1458 g

      Kompletní kola s plášti, kotouči a kazetou 3014 g

      Chtěl bych upřímně poděkovat Tomášovi za skvělý přístup, dnes tak vzácný. Pomohl mi s výběrem a trpělivě odpovídal na všechny mé dotazy.

      Zpracování kol na jedničku!

      7 0
    • Maadaf  

      Při výměně pláště jsem si vedle díry na ventilek směrem k boku ráfku všiml „rýhy“, viz foto. Co to je ? Je to prasklina? Řešit, neřešit? Při přejetí nehtem není nic cítit.

      0 0
      • tomxxx  

        Spoj dvou kusů karbonu, nic to není.

        4 0
        • Maadaf  

          To mě taky napadlo, ale co pamatuju na hliníkových ráfcích, tak spoj byl vždycky na protější straně ráfku než díra na ventilek.

          0 0
          • Pijer  

            Tohle bude jen ta vrchní vrstva a zrovna vyšla sem. Pod ní jich bude ještě dost a se spoji jinde.

            1 0
          • tomaschek  

            Konstrukce hliníkových ráfků je úplně o něčem jiném, nelze porovnávat.

            0 0
          • tomaschek  

            Konstrukce hliníkových ráfků je úplně o něčem jiném, nelze porovnávat.

            0 0
        • Maadaf  

          OK, tak jste mě uklidnili. Tlak to drží, tak snad dobrý.

          0 0
      • tomaschek  

        Pláty UD karbonu se někde překrývat/spojovat musí. V několika vrstvách nad sebou je to vždy jinde.

        Tady to v horní vrstvě vyšlo zrovna u díry na ventilek.

        Když se pozorně podíváš na ráfek zvenku, takových spojů najdeš i na pohledových plochách hodně.

        Prasklina by byla vidět a cítit po přejetí nehtem.

        2 0
      • tomaschek  

        Dnes jsem niploval nový ráfek, tak jen pro uklidněnou – je to opravdu spoj dvou vrstev karbonu, zde je to myslím vidět zcela jasně.

        3 0
    • Pikaču  

      Hoši pište tu něco ať mam co cist 8 týdnu :)

      0 0
      • Kouba_2005  

        :-)))) to nebude tolik, neboj. Já už mám skoro měsíc za sebou, heč :-)

        0 0
      • kalimer0  

        O slevových akcích asi nechceš slyšet, že? :-)))

        2 0
      • RadimMan  

        To uteče jako voda..Musíš víc makat v práci, ať zaženeš myšlenky..:D Jinak se máš na co tešit. Já mám teď první zkušenost s karbobem a jsem furt nadšnenej. Parádně to jede a ten zvuk, ten je taky boží.

        1 0
        • Pikaču  

          Ja karbon znam. Ale 1300 set pro 90 kg jezdce ne. K tomu paintless a bez děr na niple taky neznám.

          No přečetl jsem si obě vlákna už 2× :))))))) a ubehly 2 dny zatím.

          0 0
      • roud  

        Sám sis o to řekl ;)

        5 0
        • roud  

          Koukám že to mobil totálně dojebal :(

          0 0
        • Kaire  

          Máš to moc pěkné, přesně po těch pokukuji, akorát na DT. Proč si vybral zrovna tyhle ráfky? Moc jich tady nevidím.

          0 0
        • Pepa Hrabačov  

          Když na to koukám, tak začínám přemýšlet jestli potřebuji nebo chci nové záplety na HT :-)))

          1 0
          • Aduldinho  

            Pepčo, ne*er, ale ty to máš kam uskladnit, je fakt, že ty kola se daj ve sklepení nějak zamaskovat, kdyby přibylo další kolo, tak to už asi neobhájim :-)

            0 0
        • Smazaný účet  

          Slabota. Nejsou karbon špice.

          Ale butterfly efekt je parádní.

          0 0
      • iceduck  

        Už jenom 7 týdnů a 6 dní ;)

        0 0
      • Pepa Hrabačov  

        Jó měl jsi objednat v prosinci. :-)))) Byla 5% sleva :-)))

        0 0
    • Tuplak  

      První vyjížďka s novými záplety. Ráfky od Toma, zepleteno tady u nás na klasiku všek klasik, tj. CX Ray a DT 350 2021+.

      Ráfky v paintless úpravě jsou fakt nádherné, ale blbě se to fotí.

      Takže díky Tome za vyřízení objednávky. Naprosto bezproblémová transakce. Kéž by vše tak fungovalo.

      Nové záplety nahradily starší s Nextie ráfky a pocitově to jede lépe :) Ale může to být samo jen wow efekt :)

      3 0
      • nomecz  

        Co to je za „tentononc“ na tom teleskopu ?

        0 0
        • Tuplak  

          Neopren, co kryje objímku, aby se tam nedostal bordel a nebylo potřeba to čistit.

          0 0
      • TJK  

        Duvod proc je na cisty XC rakete Pike? jinak suoer kolo, ram je paradni

        0 0
    • kamaro  

      Máte nějaký vyzkoušený způsob jak protahovat niple s podložkou ráfkem bez děr? Co používáte za pomůcky a pokud máte nějaké vychytávky nebo vyzkoušené postupy budu rád za radu. Čeká mě 8 ráfků a téměř 200 niplů :-)

      0 0
      • tomxxx  

        Nedávat na podložky

        0 0
      • kubad  

        podložku bys musel lepit k niplu – ale chápu s je to lepší

        1 0
      • kamaro  

        Takže jsem trochu pokročil na jednom ráfku. Podařilo se mi natáhnout niple včetně podložek, aniž bych je musel lepit :-)

        Ale přišel jsem na to, že mi nevychází délka drátu, je krátký a nedaří se mi natáhnout první protisměrný drát. Dosáhnu s ním max. na hranu niplu, ale dál nic.

        ERD ráfku od EIE 531mm (vlastním měřením jsem naměřil 530mm, takže tomu údaji bych i věřil), kalkulátor DT swiss pro vybrané náby (upraveny boční vzdálenosti přírub kvůli offsetu ráfku) udává délky drátů 266.3, 267.1, 266.7, 266.3. Dráty koupeny 268 a asi je budu měnit za 270.

        Ještě bych to mohl zkusit bez podložek, možná by mi délka stačila, tak se chci zeptat zda jsou tedy podložky nutné. Ale asi nebudu mít problém nechat dráty vyměnit za delší.

        Díky

        0 0
        • kubad  

          Jsou lepší, ale podle EIE být nemusí

          0 0
        • tomaschek  

          Podle EIE jsou podložky zbytečné, nedává je ani na přání zákazníka u hotových kol.

          0 0
        • tomxxx  

          EIE měří ERD přesně „díra k díře“, takže drát ti vyjde k vnitřní hraně ráfku. DT swiss připočítává ještě hlavičku niple, drát tedy vyjde k zářezu niple pro šroubovák. S podložkami musíš přičíst ještě podložku. To co jsi napočítal je na podložky málo, ale i tak bys měl být schopný natahat všechny dráty a podle mě i utáhnout tak, že se závity drátů schovají do niple.

          Tobě teď drát nedosáhne ani pro zašroubování do niple?

          Podložky nutný nejsou, jak píše Tomáš. Pokud jsem dělal správný research, nedává je EIE, Nextie, ale ani DT Swiss do karbonů.

          0 0
          • mirorek2  

            Taky si myslím, že udělal někde chybku ve výpočtu

            0 0
          • kamaro  

            Ahoj, díky.

            Když natáhnu „vnitřní“ dráty, zatočím náboj a snažím se natáhnout první protisměrný „vnější“ drát, tak mi nedosáhne do niplu. Na těch "vnitřních " drátech mám niple chycené jen na první závity, čili závit z nich ještě tak 5mm vyčnívá, čili tady už nejsem schopen to více povolit (niple 12mm).

            Vypadá to, že budu muset vyměnit dráty za delší. Otázkou je, zda o 2mm delší budou stačit. Podložky bych tedy nedával.

            0 0
            • kubad  

              pošli mě do SZ co máš, zkontroluju ti výpočet

              0 0
            • mirorek2  

              pošli konfig, zkusím to napočítat, třeba děláš někde botu, jinak to nedává smysl

              0 0
            • tomxxx  

              Máš normální náby nebo straightpull?

              Podle mě děláš někde chybu v křížení, než že jsou kratký dráty. Kdyby ses sekl jen o 2mm tak ty kola normálně zapleteš. Kdyby ses sekl třeba o 4 mm, tak ty kola taky zapleteš, ale bude ti závit koukat z niple. Rozhodně 2 mm neznamenají, že ti nedosáhne ani drát do niple.

              0 0
            • kamaro  

              Ahoj všem, kteří mi pomohli. Ano nejvetší p.ča jsem já, už jsem zjistil kde je problém.

              Mám tady 8 ráfků a vzal jsem si dráty připravené na gravel 650b kola s 35mm ráfkem, ale k nim 35mm silniční ráfky.

              Včera jsem si vše kontroloval, křížení jak píše tomxxx, znovu přepočítával v kalkulátoru. Ale že jsem se takto blbě přehmátnul mi nedošlo. A mohu potvrdit, dráty na 650b jsou do 28" stejně vysokého ráfku opravdu krátké.

              Až když jsem chtěl kubadovi a mirorkovi poslat specifikaci ráfku a vzal jsem ho do ruky abych pro jistotu zkontroloval „číslo“ a poslal jim správný odkaz na EIE, tak se dívám že nemám v ruce 650b ráfek, ale silniční.

              Děkuji moc všem, zejména chlapům co mi chtěli udělat přepočet. Protože bez jejich pomoci, bych nepřišel na to, jaký jsem kre..n. Jdu se propadnout zpět do bahna.

              3 0
              • mirorek2  

                :-D ale donutili jsme tě aspoň že

                edit: máš kule to veřejně přiznat, snad se někdy potkáme na pivu :-)

                1 0
              • Marskatin  

                v 650b máš A650BG35TC30H?

                0 0
                • kamaro  

                  Ano, přesně tyto, UL verze.

                  https://www.eiecarbon.com/…650BG35TC30H

                  0 0
                  • Marskatin  

                    Tak to mám několik dotazů:

                    Kolik váží UL verze? Na netu je jen SD A SL.

                    Co na to budeš obouvat?

                    Případně mohl bych tě někdy na půl hodiny navštívit s plaštěm? rád bych viděl jednak ráfek naživo, jednak bych chtěl vidět jak vypadá s 28–30mm pláštěm (ten bych přivezl).

                    0 0
                    • kamaro  

                      Mám 4ks UL verze bez děr na niple a mají od 317g do 320g.

                      Bude na tom Gravelking SK v šíři 43.

                      Není problém se domluvit, jenom do toho vešroubuje ventilek a můžeme zkusit ty Tvé pláště nahodit. Domluvíme se v SZ.

                      0 0
    • svoban  

      V zimě jsem také něco upletl. Jsou to kola na downcountry pro bikera 190cm/95 kg na ráfcích A29C30D28 v AM verzi, náby Hope, dráty DTSwiss 2/1,8 mm, mosazné niple squorx a podložky. Nejsou nejlehčí, ale jedou hezky. Teď na nich mám těžké pláště. Jsem zvědav, jak pojedou po přehozeni na xc šlupky. Díky zakladateli diskuse za radu s výběrem a bezproblémové dodání.

      1 0
    • SOBYS  

      Ahoj, zajímalo by mě, jestli má někdo zkušenost z EIE ráfky na enduru/DH kole. Podělte se, jaký model vozíte a jak jste spokojený. Vydrž předpokládám, že bude dobrá, ale trochu se bojím příliš velké tvrdosti kol, která není podle mě do terénu úplně vhodná.

      0 0
      • mirorek2  

        Je třeba vybírat ráfek podle hmotnosti jezdce a stylu, každý to má s tuhostí jinak. Já třeba osobně nesnáším měkká kola, která se ohýbají v zatáčce, někomu lehčímu to zas může připadat v pohodě.

        Musíš to trochu rozvést

        0 0
        • SOBYS  

          Měkká mi samozřejmě taky vadí, vážím 82 kilo + výbava. Moje zkušenost je taková, že příliš tvrdé ráfky špatně kopírují, takže to chce asi nějaký rozumný kompromis. To je asi důvod, proč třeba Zipp přišel s koly 3zero moto…

          0 0
      • tomaschek  

        Tohle je nejpohodlnější AM/DH ráfek, pár kousků už jich jezdí a bez problémů.

        https://www.eiecarbon.com/…ls/A29C30D18

        Nejvíce se bere tento, taky by neměl být úplně extra tuhý díky nízkému profilu a zesílené patky snesou hodně.

        https://www.eiecarbon.com/…ls/S29C30D20

        1 0
    • jkcz  

      Pripojuji se ke spokojenym uzivatelum. Leti to uplne neskutecne. Konfigurace:

      ARG35TC30H GRAVEL WHEELS

      Brake System: Disc

      Version: SL: 370±15G (příplatek)

      Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)

      Weave: UD

      Finish: Satin

      Decal: Black Glossy

      Valve Kits: Add Valve Stem (příplatek)

      Hub Brand: DT Swiss 240 EXP Disc Straight Pull

      Front Axle: 12*100mm

      Rear Axle: 12*142mm

      Freehub Body: Shimano Road 11S

      Disc Brake System: Center Lock

      Holes Count F/R: 24H/24H

      Ratchet: 36T EXP

      Spoke: Sapim CX-Ray

      Nipple: Brass Black

      10 0
    • jIrI___  

      Přechválil jsem Bitexy… Dneska jsem si při jízdě všiml, že mi něco sem tam křápne v zadním kole (podobný projev jako povolená kazeta) a doma jsem zjistil, že zadní kolo má vůli – dá se s ním lehce kývat do boku (jinak řečeno třepe se na zadní ose). Napadá vás, ve kterých místech náboje hledat chybu?

      0 0
      • Marskatin  

        Myslím, že když to rozebereš, budeš to vědět hned. Ložiska nebo vydřená osa. Teoreticky ještě vymačkané telo náboje, ale to se mi moc nezdá.

        1 0
        • jIrI___  

          Zkoušel jsem ho rozebrat a největší anomálie byla ta, že ložisko za ořechem zůstalo nasunuté na ose a ne v domečku (měl jsem za to, že by ložiska měly být do těla náboje nalisované). Tak ho zkusím vyměnit a uvidí se. Koncovky byly dotažené.

          0 0
          • Marskatin  

            Má to nějaký další vývoj. Mi se to jednou stalo na MTR12, staré moc nedrželo, nové šlo dovnitř více ztuha. Asi se někde nepotkaly tolerance.

            0 0
            • jIrI___  

              Zatím žádná změna, čekám na keramická ložiska z ali. Nahodil jsem zatím staré záplety, ale počasí kolu stejně nepřeje :)

              0 0
            • jIrI___  

              Hlásím, že výměna ložisek problém neodstranila. Takže přecházím do fáze neřešit a jezdit, na lehké plavání zadního kola už jsem si zvykl :)).

              0 0
              • 123J  

                Co kdybys ty ložiska do náboje přilepil, jinak to bude horší a horší.

                0 0
              • Breakpain  

                Loctite na loziska, ktery vymezi vuli? Asi pak bude treba okoli nahrat pro vyndani lozisek…

                1 0
                • jIrI___  

                  Já si právě úplně nejsem jistý, že to je ložisky. Zkoušel jsem vyndat ložiska z nábojů DT a taky jsem je nemusel nijak vylisovávat, stačilo lehce klepnout. V podstatě úplně stejně jako u těch Bitex… Popravdě mě vůbec nenapadá, ve kterých místech náboje ten můj problém vzniká.

                  0 0
                  • kubad  

                    Pokud nejsou ložiska volné v těle tak je nic v rámu nestahne Možná problém koncovek ze sefi kde nemá

                    0 0
                  • Marskatin  

                    To tvé kolo mě docela zajímá, nějak nechápu kde to může vznikat. Předpokládám že osa v náboji je stejná (nebo naxm stejnem principu) jako MTR12 tj. Jedna strana pevná a druhá šroubovací.

                    Jedině to může litat na ose, ale to bys asi poznal už při provlékani ložisky.

                    Mám nekde nejetou,kdybys to chtěl zkusit prohodit.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Tak příčina pravděpodobně odhalena. Stačilo nábu pořádně vyčistit od vazelíny, která to vizuálně skrývala :). Mezi ložiskem a miskou je v jedné ose vůle…

                      https://www.youtube.com/watch?…

                      https://www.youtube.com/watch?…

                      1 0
                      • Markony  

                        Ale co stím jedině podlepit LOCTITE® 603.

                        0 0
                        • mirorek2  

                          a co když to sedne křivě? ten náboj je nasračku, vyměnit

                          0 0
                          • vt  

                            Tak vzhledem k tomu, ze naboj je stejne na vyhozeni, tak se Loctilem nic nezkazi ne?

                            0 0
                            • mirorek2  

                              a vysype se ložisko 100km od baráku, to se fakt vyplatí :-D

                              0 0
                              • tomxxx  

                                Ježíš a co by se vysypalo? V nejhorším se tam objeví vůle znova. Když použije správný loctite, tak to vydrží.

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  třeba ložisko usazené nakřivo?´

                                  ať si jezdí kdo chce na čem chce, tímto bych servisní okénko bitex, nebo co to je za shit, uzavřel

                                  0 0
                                  • tomxxx  

                                    Děláš z toho větší vědu, než reálně je. Při nejhorším v tom budou odcházet rychleji ložiska a nebo se ta vůle znova objeví. Ale zase nezkusit to tam prásknout na loctite je skoro škoda.

                                    0 0
                          • tomxxx  

                            Tak to asi sloužím, aby si to sedlo správně, ne?

                            0 0
                            • 123J  

                              Jasně, máznout Loctitem a stáhnout. Nic se neposere a ložiska po čase můžeš opět vyměnit.

                              0 0
                • 123J  

                  Musíš zjistit kde to kvedlá, jinak přijdeš o náboje.

                  0 0
      • keymaker  

        Kdyžtak asi Tomáš, ne? Tak dlouho ty záplety zas ještě nemáš…

        0 0
      • vas  

        Udělal mi to samé i Powerway. Musela se dat na vymezení na osu 1mm podložka. Dle mechanika nic neobvyklého, už takhle musel řešit více zadních nábojů různých značek.

        0 0
        • jIrI___  

          Do kterých míst jste tu podložku dávali, mezi ložisko a koncovku nebo někam na stranu k ořechu?

          0 0
          • Pikaču  

            Takhle clovek dopadne kdyz skudli misto aby vzal dt350 a vezme si ořech co nesnasi vodu.

            Vemte si z toho pouceni :)))))))

            3 0
            • roud  

              Strašně mi to připomíná remerx a jejich 26 vikingy jak všichni hlasali crossmax za poloviční cenu a pak s tím trávili víc času servisem než ježděním a nakonec byli všichni rádi že se toho zbavily :D

              0 0
          • Zdenek45  

            Myslím si, že tam není co vymezovat. Podložkou na vyznačené místo jenom posuneš koncovku dál od středu.

            Ten náboj je jednoduchý – na ose je od ořechu ložisko, rozpěrná trubička v ořechu, druhé ložisko ořechu, podložka mezi ložiskem ořechu a náboje, ložisko náboje, rozpěrná trubička, poslední ložisko a celé je to stažené na ose koncovkou.

            Pokud se po dotažení vše lehce otáčí, tak tam není žádný axální tlak na ložiska a vše by mělo být správně vyrobené a složené. Složit to jde blbě jen tak, že se nedolisujou ložiska.

            Pokud ložisko vypadne z ořechu tak je buď ořech špatně vyrobený nebo se nějak nesešly tolerance s ložiskem. Pokud tam jiné ložisko nebude držet, tak jedině ložisko zalepit nebo reklamovat ořech.

            Já na jednom zadním kole od Tomáše měl malou vůli – kolem šlo v rám hýbat do strany tak milimetr. Výměna ložisek to spravila. Jinak dalších pět párů kol (jedny EIE a čtyři jiných značek) s Bitexy bez problémů.

            3 0
      • jIrI___  

        Abych příběh uzavřel – EIE na základě videí uznalo vadu náboje a reklamaci vyřešilo zasláním náboje nového. Tom zajistil rychlé přepletení, co více si přát :). Z EIE byl zaslán nový model náboje (BX315R , původní BX312R ), který používá obdobný systém, jako je u DT 350 – ořech s kazetou se dá sundat bez použití nářadí. U DT jsem při nakládání kola do auta (= obě kola dolů) pravidelně hledal rozkutálené součástky ze sjetého náboje pod autem, tak snad se situace nebude opakovat :)

        8 0
        • mirorek2  

          Pořád se diviím těm tvým rozkutáleným dt… Máme všichni už leta doma dt, všechny možné verze a pletu jen na dt a nikdy se mi nic nerozkutálelo. Jednou jsem přivřel pérko rohatky osou, moje chyba, jinak nic

          2 0
          • krabica  

            Stačí, když přimázneš O-kroužek, co drží koncovku na ose a už to lítá. Stačí udržovat koncovku a osu suchou, čistou a drží to pořádně.

            1 0
    • Zdenek45  

      Může to dělat i taková blbost jako povolená koncovka na ose. Já je utahuju jen rukou a při přehazování kol vždy kontruluju, že je to utažený. Při manilulaci se mi občas trochu povolily.

      1 0
      • Martinson  

        Dnes jsem zkusil koncovku náboje napatlat loctitem ,povoluje se mi koncovka osy na náboji od Spešlu na gravelu. Asi se povoluje při přendavání kol, osa pak tam není úplně zašroubovaná, kazeta má vakl.

        0 0
    • tomaschek  

      Pár lidí se mě v poslední době ptalo na míru utažení TR ventilků a případné úniky, netěsnosti přes díru.

      Ventilky z EIE jsou standardní, není funkční rozdíl mezi značkami. Pokud se někomu nedaří utěsnit dostatečně silným dotažením, nebo se bojí poškození ráfku, může u asymetrických ráfků, kterých je většina, problém vyřešit tato asymetrická podložka od DT Swiss. Ventilek pak jde dotáhnout podstatně lépe a silněji než matkou s gumičkou přímo proti ráfku:

      https://www.bottico.cz/…ymetric-1863

      Něco podobného v symetrické verzi je součástí ventilků od NO TUBES.

      1 0
      • mischel  

        Taky mi to ucházelo kolem ventilku, ale vyřešil jsem to kouskem pěnové pásky okolo ventilku přilepeného na ráfku. Ještě jsem sj všiml, že hliníková část ventilku chce prolést tou gumovou částí.

        0 0
        • orm  

          Drive se to resilo tak, ze jsi vystrihl kolecko z duse a dal ho na ventilek z vnitrni strany rafku.

          0 0
      • Lukster  

        No, u mých nových je tam z karbonu integrovaná vyrovnávací ploška, takže to těsní dobře, teda musel jsem to utáhnout samozřejmě

        1 0
    • Hator  

      Musím zde ještě vyzvednout servis od Toma. Prasklý ráfek pomohl vyreklamovat a následně zajistil přepletení na původní náboj.

      Teď už dělají radost na novém kole, původní odešlo po krešu do věčných lovišť.

      6 0
    • tomaschek  

      Chodí mi dotazy na váhu BMC, které se mezitím rozrostlo na malou stáj – žena se svezla a chtěla taky :-)

      Dneska se mi vrátila váha, tak narychlo cvaknuto s pedály a čtvrt kily bláta na obou rámech. Pořádné fotky udělám, až přijde jaro ;-)

      3 0
    • tomaschek  

      Na svém Bike Ahead a Míše jsem koupil ProCraft za krásnou dvoječku, oboje mají 120 g

      https://www.starbike.com/…arbon-matte/?…

      2 0
      • gersa  

        Odkud to posilaji? Jde mi o to, jestli je cena konecna, nebo jeste budu muset doplacet

        0 0
        • tomaschek  

          Německo je samozřejmě v EU, takže cena je konečná.

          Dokonce i anglický ProBikeKit posílá většinu věcí z EU skladů, takže třeba za vaky na kola, levnější skoro o třetinu oproti EU e-shopům, jsem nedoplácel ani korunu.

          0 0
          • gersa  

            Dík. Nebyl jsem si jistý, tak jsem se raději přeptal

            0 0
      • Cryzyy  

        Na bike24 byla o kousek levnější, ale už tam nejsou

        https://www.bike24.com/p2277508.html?…

        0 0
        • tomaschek  

          Jo, to jsem viděl, ale řidítka, která nejsou, nekoupíš :-)

          3 0
          • Cryzyy  

            ja je tam loni kupoval a popravde se jich na kole, docela bojim

            0 0
            • tomaschek  

              120 g není moc, ale ženu 53 kg uvezou, když ji 4 sezóny uvezlo čínských 140 g ????

              Darimo apod. jsou pod 100 g a taky fungují.

              0 0
            • tomxxx  

              Mám na nich najeto asi 15 tísíc. Závody, pády, trutnov, rychleby.....stále držej. Jen mám pod 60.

              1 0
            • kamaro  

              Taky je mám a OK. 64kg

              0 0
        • andy97  

          Na r2-bike za skoro stejnou cenu.

          https://r2-bike.com/…matte-720-mm

          0 0
          • gersa  

            10% Sleva

            0 0
            • andy97  

              Na řiditka nefunguje. To je jen pro sale-category.

              0 0
              • tomaschek  

                Mi nefunguje ani na díly, které jsou přímo v newsletteru vyobrazeny s napsanou konečnou cenou po akční slevě… dal jsem do košíku, naťukal kód a u objednávky asi za 12.000 mi vyskočila sleva 2,5 euro :-))))

                0 0
                • gersa  

                  Sorry, nezkoušel jsem to. Jen jsem to měl v mailu, tak jsem se chtěl podělit

                  0 0
                  • Pijer  

                    Na některé položky to funguje. Je to ale generátor náhodných položek. Měl jsem z historie v košíku čtyři různé náboje od DT a jednomu to přiřadilo slevu :-)

                    0 0
    • RadimMan  

      Zdar chlapi, mám takovou otázečku. Je normální, že výplet tak nějak stále pracuje? Když vyjíždim na jízdu a nasednu na kolo, tak mi zacinká/zapraská výplet a pak už je vetšinou klid. Je to v pořádku, nebo to mám řešit a nechat to někde dotáhnout? Jinak dráty se zdaj na pohled a na omak napnutý celkem rovnoměrně.

      0 0
      • mirorek2  

        Nechej to docentrovat/dopnout na tenzo. Nemělo by to moc pracovat.

        Mě to trošku pinkne (sem tam) na kolech, kde jsem se nechal unést a vypletl je placatými CX Ray. Už to neudělám, výhody nevidím u EN použití žádné.

        0 0
        • RadimMan  

          Ještě doplním, že mám karmonový ráfky od Toma a dráty CX Ray. Jinak ráfky osmu nemaj a když jsem je kontroloval a protočil, tak bych řekl, že jsou rovný na milimetr. Takže myslíš, že to může být jen těmy dráty?

          0 0
          • JachymP  

            Je to prostě blbě vypletený. Drátama to není, není moc lepších variant než CX Ray.

            0 0
          • tomxxx  

            Je to málo dotažený, toť vše, celkem normální u továrních zápletů. Od dobrýho pletaře by se ti to pravděpodobně nestalo, ale nic tak strašnýho se neděje. Sundat pláště a odnést to do schopného servisu.

            Osobně by mě zajímalo, jak vypadají záplety od šikmoočka na tenzometru po tom co přijdou z továrny, jestli je to dobrý, průměrný, nebo špatný.

            0 0
            • Hnoj  

              Ono utáhnout blbě kvalitní ráfek je skoro nemožný, pokud dodržuješ nějakou rozumnou kvalitu vycentrování.

              Zrovna jsem dodělal dva EIE na galusku a upřímně je to fakt hezká práce. Narozdíl od ALU ráfků jsou karbony vždycky 99% perfektně kulaté a rovné.

              2 0
              • tomxxx  

                Já na prvních karbonech nechápal, jak je možný, že je to tak moc rovný.

                0 0
              • HonzaP9  

                Jo to byly asi ty moje.

                Dneska jsem je konečně dokompletoval a nalepil galusky, tak se taky pochlubím, ačkoli od Toma jsem bral jen samotné ráfky. Náby jsou Miche Primato a špice Pillar CX-wing.

                2 1
                • Aduldinho  

                  Galusky bych nechtěl, ale i tak slint, slint :-) Palec!

                  0 0
                • Cavendish  

                  Na ty špice se už nejakou dobu chystám. Jak z nich máš pocit :)

                  0 0
                • Hnoj  

                  A hele, to jsem dělal já :-D

                  0 0
                  • HonzaP9  

                    Dělal. Kdybys tu svoji samolepku nenalepil přímo přes logo EIE u ventilku, tak by to bylo vidět i na první pohled ????

                    A na dotaz Cavendishe: Špice zatím jsem schopen zhodnotit jen z pohledu cool-faktoru a ten není nic moc (vypadají na pohled jako trochu tlustší kulaté) ????

                    0 0
            • tomaschek  

              Mám v domácí stáji půlku zápletů z fabriky a půlku od kamaráda. Vše na CX-Ray. Nevidím v kvalitě utažení rozdíl, ani do jedněch kol jsem ještě nesáhl.

              Za mě jsou tovární záplety dotažené nadstandardně dobře, dělají to dva kluci a nedělají v EIE nic jiného, takže to není tak, že plete, kdo má zrovna čas :-) Ale samozřejmě jsou to taky jenom lidi.

              0 0