• Kotis

    Ahoj všichni,

    na novou sezonu plánuju nákup lepšího kola na XC ježdění a závody typu KPŽ. Nejsem žádný profík, to KPŽ jezdím až ve druhé stovce.

    Rozpočet nemám neomezený, ale chtěl bych něco pořádného, ale zase nevyhazovat úplně peníze. Rozhoduju se v zásadě mezi těmito dvěma modely (s oběma značkama mám dobré zkušenosti + seženu tam snad zajímavější slevu).

    http://www.merida-bike.cz/…gnine-6000-2

    https://www.endorphinrepublic.com/…-rc-900-pro/

    Teď dva základní dotazy:

    1. má smysl si připlácet za Scott Scale nebo stačí ta Merida? Scott má například jasně lepší rám, atd.
    2. napadá vás v cenové kategorii 60–100k něco jasně lepšího s poměrem cena/výkon?

    Požadavky:

    1×12

    Boost standard vidlice i rám

    moderní geometrie

    • ideálně také

    vnitřní vedení bovdenů

    ráfky minimálně 22.5 mm vnitřní šířka

    Díky za vaše názory, nejlépe, pokud někdo něco podobného řešil a úspěšně vyřešil:-)

    0 0
    • Alojs01  

      Tak na umístění ve druhé stovce ti ta Merida rozhodně stačit nebude…

      0 0
      • lunochod  

        Zkus to rozepsat…

        0 0
      • Kotis  

        Jako vtip dobrý a určitě Merida není považovaná za top značku.

        Mám teď hliníkovou Meridu Big.Nine Team Issue, na které jezdím závody, ale chtěl bych se ještě posunout. Jezdec už je asi na limitu, tak zkouším vylepšit kolo:-)

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Nepovažovat Meridu za top značku lze jenom pokud se řídíš subjektivnímy trendy ze západu, kde Merida moc velké jméno nemá. Když tady někteří považují za top značku Specialized, kterého Merida vlastní polovinu, tak jednu z největších Taiwanských firem do topky dát musíš ať chceš nebo ne.

          Jinak nové kolo má smysl kupovat hlavně tehdy když staré omezuje jezdce. Samozřejmě nic proti tomu si koupit nové kolo prostě pro radost :)

          0 0
      • Sunshine 29  

        Já myslel že vyhrává člověk ne kolo.

        Jakej bike si mám koupit do první desítky?

        Nebo ekonomickou verzi do druhý padesátky??

        0 0
        • snas89  
          1. Jedine spesla (boudny ulman) ve svete nejakej malej blbecek docela vitezi na scottu. Ale to pro kpz neplati
          2. Mozna by stacil cannon nebo trek.

          Ze se ptas vubec. Dyt je to jasny

          0 0
          • Kotis  

            Super, prodám ledvinu a koupim si minimálně Scott Spark 900 WorldCup a misto tréninku na kole jdu cvičit výstup na stupně vítězů:-))

            0 0
        • Kotis  

          Smysl dotazu byl, jestli to člověka mé výkonnosti může někam posunout. A bylo to vztáhnuté k těm dvěma kolům.

          0 0
          • Alojs01  

            Posunout tě to může jedině tak, že s novým kolem chytíš novou energii a chuť do ježdění, začneš víc trénovat a tím se budeš posunovat ve výsledkové listině výš. Jestli doufáš, že jen koupí závodní rakety se najednou budeš pohybovat o 50 míst výš je myslím mýlka…:-) Ale třeba ne…

            0 0
            • snas89  

              Ja to teda pochopil tak ze jen zevrubne popsal jak je na tom svykonem a co asi jezdi. Ne ze od novyho kola ocekava posun v umisteni.

              0 0
              • Sunshine 29  

                Taky tak.

                0 0
              • BB  

                Já bych řekl, že ne. Cituji autora dotazu: „Smysl dotazu byl, jestli to člověka mé výkonnosti může někam posunout. A bylo to vstáhnuté k těm dvěma kolům.“

                0 0
        • Alojs01  

          Měl to být vtip :-) asi se nezadařilo…:-)

          Je to hlavně o nohách a o hlavě!

          Jinak si myslím, že na to jeho použití mu musí bohatě stačit ta Merida, ale v takovýchto relacích se už se vybírá spíš podle emocí než funkčnosti. Já bych třeba volil Procalibra od Treka…

          Každopádně já si třeba nedokážu představit, že bych si koupil kolo dražší 60tis bez toho, aniž bych si ho vyzkoušel :-)

          0 0
          • Kotis  

            Asi je lepší se na to podívat bez emocí, proto jsem sem hodil ten dotaz. Emoce akorát zbytečně vytahují peníze z lidí:-)

            Obecně ten lepší rám a vidlici u Scottu prostě asi fakt nepoznám tolik, aby to vyvážilo ten obrovský rozdíl v ceně.

            0 0
    • snas89  

      Hele. Vykonost na druhou stovku mi neprijde spatna vubec:) to ja jsem na tom jeste asi “hur”

      Za 100 uz myslim na ht muzes postavit raketu na klic?:) mozna se zkus podivat na samotny ram a domluvit se s nekym z mistnich na slozeni?

      I mezi ht ramama jsou dost rozdily. Jestli nekompromisni tvrda strela (epic) nebo neco s flexi na lepsi komfort (bmc napr. Ale to nevim jestli nepraska).

      Jinak z toho co jsi poslal tak scot. Ale je fakt za dvakrat vic penez nez ta merida. Skoro:)

      0 0
      • Kotis  

        Jo, díky za tip. Příplatek za Scott je velkej a rozumně si ho nedokážu vysvětlit, i když Scott kola jsou moje srdeční záležitost.

        S tím skládáním, napadlo mě koupit ten Merida rám a do 100 se vlezu bez nějakých kompromisů (Eagle X01, Sid vidlice, dt swiss xm1501 kola,…) Ale samotné top rámy, jako například ten Scott HMX karbon, jsou hodně drahé.

        Celé kolo vyjde obecně levněji a nějaké komponenty použiju na druhém kole. Navíc nepřijdu o radost z postupného vylepšování:-)

        0 0
        • snas89  

          Vetsina obchodu pujcuje. Projed to. Vic kandidatu a podle toho si zjistis geometrii ktera ti sedne.

          Podle me ten ram udela vic nez konponenty a ten rozdil v jejich pristupu je znat.

          Jeste mozna zkus moondraker. Bude jezdit cink. Na pohled zajimavy a ted upravili dost ceny pro cr.

          A jinak ted je asi lepsi doba na nakup (mimo sezonu vic ukecas z ceny) nez na jare a zacatku sezony. U speslu je rozdil ted vs jaro cca 5%.

          0 0
          • Kotis  

            Ten Mondraker nevypadá špatně z pohledu ceny a výbavy, ale fakt je to hnusný kolo:-)

            0 0
    • danielh  

      Co treba Ghost Lector https://www.ghost-bikes.com/…line/lector/

      0 0
      • Kotis  

        Jo, vypadaji v pohode, ale krome tech top modelu s UC ramem nemaji boost.

        A ty modely s UC ramem uz jsou za 130.000 a vic.

        0 0
    • Mobidyk1  

      tvl!! Cenovej rozdíl propastnej. Proš myslíš že ta Merida bude mít horší rám? Ty rámy budou na stejný úrovni, pohádky od výrobců o carbon jsou pro malý děti. Vidle jsou na stejné úrovni také :) Pokud si najdeš model od Meridy za cenu toho Scotta tak to bude neporovnatelný!! :)

      např:

      http://www.merida-bike.cz/…gnine-7000-e

      má to elektroniku a kola za 17000,– !! je to sice vyprodaný ale ukazuje to něco o přístupu značky.

      nebo toto:

      http://www.merida-bike.cz/…gnine-team-1

      0 0
      • Kotis  

        Ten Scott rám je určitě znatelně lehčí (300–400g) než ten CF3 u Meridy. Srovnatelný by byl ten CF5, který se dává do té týmové verze (tvůj druhý odkaz)

        Možná ještě třeba rordíl v záruce rám. Ale jinak asi fakt nic moc v těch 50.000 rozdílu…

        0 0
        • frůmy  

          Rám CF3 od meridy váží 1,25 kg a Scott 960 gr. oba ve vel. M

          Jsou to katalogové hmotnosti

          0 0
          • snas89  

            Jedna vec je hmotnost. A druha jak se ten karbon chova.

            0 0
          • Kotis  

            Super, tu informaci o váze Merida rámu jsem nikde nenašel díky.

            0 0
    • Lachtis  

      Myslím, že s Meridou budeš spokojený, splňuje Tvé požadavky, není vůbec špatně osazená, a oproti Scottu je o dost levnější.

      Nicméně já bych si kolo za tyto peníze bez předchozího otestování nekoupil…Doporučuji si nejdříve zajistit nějaké testování, ať pak nelituješ. V neposlední řadě, v této kategorii jsou desítky dalších XC HT… Určitě bych využil jarní Velo test a zajistil si testovačky i u běžných prodejců kol. Scotty, Treky, Spešly bys neměl mít problém sehnat a i mnoho dalších značek.

      P.S. Asi se spolu budeme v KPŽ potkávat :-), neb končím taky do 2-stovky (letos nejlépe 126.). Nové kolo mi dost pomohlo. Loni jsem končil kolem 250. místa. Je pravda, že fyzička taky roste, ale přechod z průměrného hliníkového HT 26 na celokarbonový XC 29 full je znatelný skok vpřed a i to mě dost posunulo. Takže jestli se chceš posouvat a stále atakovat lepší příčky, tak koupí nového biku chybu neuděláš :-)

      0 0
      • Kotis  

        Super, že ses se mnou podělil o zkušenosti ze závodění. Budeme se asi fakt potkávat:-)

        Já jsem nikde nepsal, že si kolo nechci nebo nebudu zkoušet. Moje současná hliníková Merida BigNine Team issue 2017 má mít stejnou geometrii jako ty karbonové verze = i ta 6000. Takže je to v zásadě sázka na jistotu, protože mně fakt vyhovuje. I když ke možné, že takhle nenajdu třeba lepší kolo.

        Plno lidí mi doporučovalo aji fulla. Na druhou stranu známej říkal, že prý full pocitově jede určitě líp, ale na závodech je vždycky oproti dřívějším výsledkům HT o pár minut pomalejší. Možná ale taky jenom stárne…:-)

        0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
        • Lachtis  

          Nevěděl jsem, že testování plánuješ, chtěl jsem jen dobře poradit, neb testování před koupí považuji za nutnost a otestování více kol za velký bonus. Svůj příběh jsem opět psal víceméně jako mou osobní zkušenost s koupí kola určeného k závodění a taky jako argument k tomu, že je to správná cesta…

          Zda full/HT opět se vracíme na začátek ⇒ testování. Já byl taky vždy pro HT, ale potom, co jsem otestoval xx HT a xx fullů, jsem šel do fullu a na závody je pro mne nejlepší. Ale co vyhovuje mně, Tobě nemusí.

          0 0
        • MilanT  

          Jeden pohled z jiné závodníúrovně.

          Já na KPŽ končil na hliníku 3×10 (full) v posledních letech okolo 500 místa + – (nyní mi táhne na 61let). Na letošek jsem si udělal radost a pořídil si spešla (Epic carbon, WC, 29", Eagle, full).

          V tu ránu zajedu občas i do první 400 :-) A nemládnu, tím chci říct že už se asi moc kondičně nevyvíjím.

          Takže z mého pohledu lepší kolo na výsledek nějaký vliv asi mít bude.

          No a jestli full anebo HT? Myslím že je to skoro jasné, velká většina úspěšných jezdců jezdí fully.

          0 0
    • Mobidyk1  

      Merida Team 8,45 KG o 12000 Kč dražší než Scott. Komponentově neporovnatelný. http://www.merida-bike.cz/…gnine-team-1

      0 0
      • Kotis  

        Jj, to je top model a za vybornou cenu, i kdyz uz mimo moje moznosti. Ale je trochu nefer srovnavat slevneny lonsky model s modelem na pristi rok.

        0 0
      • novas752  

        Nejak nechapu jak nekdo muze uvazovat nad hardtailem nad 100k, ja bych do ht vic nez 75 nevrazil.

        0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
        • Rubi  

          Nechapu jak nekdo s kaprem endurospecific, silnickou a 26 xc ht na veckach ma potrebu komentovat vlakno o xc raketach na zavody :-)

          0 0
          • novas752  
            1. nemam Capru ale Jeffsy! :)
            2. par ht i full xc raket jsem postavil, na nekolika jel a mezi kolem za tech 75k a hardtailem za nejakych 150k mi uz prisel tak smesne maly rozdil ve funkcnosti ze bych do nej takovy prachy proste nenarval. Prijde mi to zbytecny.
            0 0
            • Kotis  

              No hranice tam urcite je, akorat ze pro kazdeho jinde. Nekdo ji ma ve 20k a nekdo ve 120k.

              Za me vidim strop tak 80–90k u hardtailu a 120k u fullu. Ted uz jenom zalezi na financich a tom, jak moc (ne)chci nastvat manzelku:-)

              Ale vzhledem k doporucenim ostatnim se uklidnim a koupim tu Meridu za katalogovych 65990 Kc.

              0 0
    • frůmy  

      Za mě vzhledem k ceně určitě meridu. Na závody bych pak zainvestoval do kazety 1295 a buď koupil lehčí kola nebo nechal přeplést.

      0 0
      • Kotis  

        Hmm ta kazeta asi nijak zásadní nebude hlavně z pohledu funkce. Ale lepší kola případně určitě.

        0 0
        • frůmy  

          Funkčně bude v poho, ale váhově.

          Nechal bych ji třeba na druhý kola nebo na zimu

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Čtyři litry příplatek za 100g váhy a stejnou funkčnost je otřesná investice. Dokud nebude mít lepší kola tak úplná zbytečnost.

            0 0
            • snas89  

              Je to jen muj odhad ale:

              Nejde jen o tu vahu. Je z jednoho kusu plus ten dvanacty pridany. Kdyz vjedu nekam do bahna tak jak je pod tim misto tak bordel hned odstredivou silou lita pryc z kazety.

              Podle me vydrzi dyl. A ta nytovana bude casem vrzat.

              Viz retez xo1. Ten vydrzi celkem nesmysly

              0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Teorie o blátu jsou fakt jen teorie které se v praxi nikdy nepotvrdí. Pokud nevydrží dvojnásobně dýl, cena není opodstatněná. O vrzání si dovolím pochybovat.

                Je to prostě vrcholný high-end kde poměr cena/výkon jde do háje.

                0 0
                • snas89  

                  Teorie o blatu jsou provereny praxi.

                  Alespon v mym okruhu lidi kteri jezdi vsechno vcetne myho znamyho mechanika.

                  Material vydri daleko vic kdyz se jezdi za sucha a ne v bordelu. Za sucha se nelepi zrnka ktery obrusujou material.

                  To jestli nytovana kazeta bude vrzat nebo ne ukaze cas. Ja myslim ze jo. Ale rad se budu mylit. Mam v planu ji poridit na zimni vyplety.

                  Nerikam ze je xo1/xx1 vyhra v loterii vykon/cena. Ale na drahym kole nevidim duvod jit do gx.

                  Ostatne tazatel tady taky neresi to ze napr hlinikovej ram bude mit lepsi pomer vykon cena. Chce super kolo i za 100 000.

                  0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    Takže je jedno do čeho se peníze narvou, hlavně že je kolo drahé, jo?

                    Dokud nekupuješ nebo nestavíš ultimátní build, tak rozhodně má cenu hledět na poměr cena výkon a ta Merida má k ultimátnímu buildu ještě dost daleko. Na rovinu, přijde mi úplná blbost koupit kolo za 65K a hned k němu pořídit spotřebák za víc než desetinu ceny celého kola, zvlášť když jsou tam SLX brzdy. jenom základní pláště, a výplety kde případný upgrade určitě půjde cítit.

                    A to bláto beru prostě jako povídačku. Bavíme se o blátu které se odstředivou silou velice těžko dostává z pláště, natož tak z kazety. Úplně to stejné jako kladky s otvory pro bláto. Bahno se usadí v těch otvorech a v okamžiku tam není žádný praktický rozdíl oproti běžnému designu. Navíc bláto samo o sobě je jen docela malý problém z pohledu výkonu, největší problém je namotané listí, tráva a větve a s těmi ten design neudělá nic.

                    0 0
                    • novas752  

                      Co je spatnyho na slx brzdach?

                      0 0
                      • bezdratova.sprcha  

                        Špatnýho na nich není vůbec nic (sám je vozím), ale mít na kole dražší kazetu než brzdy je úsměvné.

                        0 0
                        • novas752  

                          aha…

                          To je zajimavej pristup.

                          Chudaci lidi s kazetou 1299, to nemuzou vozit ani BR-M9020.

                          0 0
                          • bezdratova.sprcha  

                            Tady něco řešit je vždycky na palici :)

                            Nejde mi o přímé cenové srovnání, jde mi o to že SLX je střední, max. performance třída a dokud se bavíme o kole s komponenty v této třídě tak zvažovat investici 8 litrů pro ušetření 100g váhy je debilita.

                            0 0
                          • Kotis  

                            Můžou jezdit úplně bez brzd, váha půjde dolů ještě víc a průměrná rychlost vzroste:-)

                            Jako ty 12ti rychlostní kazety jsou hodně drahé, i ta GX. Představa, že člověk musí dát 4000 za spotřební věc na 1–2 sezony je nic moc. A u X01/XX1 je to ještě x2.

                            Kdyby byla rozumná cena/sleva za tento model, tak má kompromisů míň a z pohledu údržby bude taky jinde.

                            http://www.merida-bike.cz/…gnine-7000-2

                            Jsem zvědavej, s čím přijde Shimano příští rok.

                            0 0
                            • frůmy  

                              Z tohohle kola bych prodal celý pohon a hodil tam sram :)

                              0 0
                        • frůmy  

                          Tak to i ta GX kazeta je dražší než SLX brzdy, ale vzhledem k tomu jakej je ta kazeta držák a zároveň je to rotační váha bych volil tu 1295 a 1275 prodal nebo nechal na zimu.

                          Sám mám zatím SLX a komplet X0 sadu

                          Jinak původní GX 11sp kazeta občas vydávala zvuky, ale byl to kus od kusu, rozhodně né každá.

                          0 0
                          • Kotis  

                            Sám mám xg-1150 a najel jsem letos skoro 6000km a bez zvuků z kazety. Ale myslím, že už 1–2 pastorky začínají být pomalu jeté, tak uvidím, kolik to ještě vydrží…

                            0 0
    • saxanajam  

      Co tento Cube Reaction?

      Katalogová cena pro český trh 79.990,– Kč, např zde.

      Ty komponenty Newman vypadají zajímavě, hlavně ta kola. I když nad těmi bych měl asi malinkatej otazníček. Přeci jen stvořit kola s hliníkovým ráfkem o vnitřní šířce 25 mm, vážící pod 1500 gr (dle výrobce 1464 v boost verzi), to už by mohlo být trochu na úkor tuhosti a spolehlivosti, samotný ráfek má dle výrobce 398 gr. No, jedná se o nějakou novou německou značku a co jsem hledal recenze, tak to všude chválí, tak snad to bude cajk. Tuším, že se ta kola probírala v nějakém vlákně i tady na BF.

      Zde odkaz přímo na stránky výrobce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.