• krokus

    Ahoj,

    potřeboval bych zjistit, jestli by pro mě a mou přítelkyni byla vhodná velikost rámu M. To kolo budeme mít společné. Oba měříme cca stejně, nějakých 170 cm. Délku kroku mám 75 cm, délku rukou nějakých 60 cm (pokud jsem to správně naměřil). Přítelkyně má oboje trochu kratší. Body position system na stránkách Canyonu mi např. pro Nerve AM doporučuje velikost S. Když ale srovnám geometrii "Canyonu ":http://www.canyon.com/…ometrie.html?b=45 Scottu, připadá mi, že u Scottu je esko extrémně malé a emko zhruba odpovídá esku u Canyonu. Nebo se pletu?

    Každopádně ve výprodeji Scottu už mají jen M, takže buď to, nebo nic.

    0 0
    • kubad  

      Na rovinu resit kolo pro dva lidi je nesmysl Jinak to M by mohlo sedet, ale bude spis vetsi, pro tebe asi jo pro slecnu asi S

      0 0
      • krokus  

        Už teď máme společné jedno kolo a nevidím v tom problém. Stačí vyměnit sedlo a sundat nášlapy:-)

        Až teď jsem si všiml, že Talas na tom kole je jen ve verzi RL. Takže se na to asi vykašlu. Spíš půjdu do Radonu Stage. Na Scottu mě lákalo to jeho ovládání tlumiče + rám.

        0 0
        • kubad  

          no kdyz vam to funguje vase vec, ale rozum me to proste nebere. A jak to resite kdyz chcete jet spolecne?

          0 0
          • cekanka  

            Jeden jede, druhý běží a po deseti km se střídají:-D

            0 0
            • krokus  

              :-) Ne, společného máme treka, jinak ještě mám horáka a silničku.

              0 0
    • RBweb  

      Genius je dosť krátky, záleží na tom, aký posed obaja preferujete. Ja by som bez odskúšania bike nekupoval. Keď som kupoval Genius MC, skúsil som M a L (mám 180cm) a zobral som L. Čiastočne môžeš posed ovlyvniť posunom sedla a zmenou dåžky predstavca, ale pri sedlovke to pri Geniuse výrazne vplýva na posun ťažiska. Ešte k tvojej poznámke na Fox Talas – záleží na tom, ako chcete využiť tie funkcie, ktoré ponúka. Osobne by som low speed compression, čo má RLC nevyužil, skôr oceňujem kvalitnejší tlmič aj celkový koncept, ktorý ponúka Genius oproti Radonu (jazdil som aj Radon – síce QLT a mimochodom vlastník tohto biku práve prešiel na Genius MC).

      0 0
      • MlokCZ  

        „Čiastočne môžeš posed ovlyvniť posunom sedla“

        Opakuje se to tu pořád dokola. Sedlo je potřeba vždy nastavit přesně správně vůči klikám a délku posezu tím nelze ovlivňovat ani trošku.

        A k Talasu. Problém je tam úplně někde jinde a to v tom, že tam vůbec ta komprese je. U RLC přidává 5–15kg k odtrhu a nastavením na minimu se té komprese dá skoro zbavit. U RL je to ale horší, tam je natvrdo nastavená a je to horší než u RLC s nastavením na minimu. Tedy v tomto ohledu je RL výrazně horší.

        0 0
        • RBweb  

          Ďakujem za opravu mojich zjednodušených tvrdení. Už som postrehol, že krokus to tu rieši na niekoľkých vláknach, Genius asi už nie je aktuálny. Talas-myslel som využitie funkcie zmeny kompresie, prednastavenú úroveň u RL je potrebné doladiť (ako si napísal na niekoľkých vláknach). Osobne vidlice bez tuningu nepoužívam, myslím, že investícia doň sa vyplatí viac ako investícia do vyššej verzie vidlice.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jasně, v případě úpravy by i mě bylo jedno, jestli RL nebo RLC. Možná dokonce pak raději RL, protože tam jak chybí to regulační kolečko komprese, tak nedochází nikdy k tomu, že při pohnutí páčky locku se pohne i kolečko nastavení low speed expanze.

            Naštěstí já lock téměř nepoužívám a občas hýbu nastavením low speed expanze za jízdy, takže si pamatuju, jak mam mít nastavenou low speed epxnazi, takže mi to občasné chycení se při pohybu páčky locku na RLC ani tak nevadí.

            Pokud tedy někdo neocení na RLC nastavení síly otevření locku, což už je použitelná věc v případě, že někdo lock trošku více používá (mě by to nastavení nechybělo).

            0 0
            • MlokCZ  

              fuj, mělo být i mně

              0 0
            • RBweb  

              Hej, používanie tých funkcií je otázkou štýlu jazdenia a zvyku a ten sa v mojom prípade vyvíjal dosť rapídne od maximalistického k minimalistickému :) Teraz už takmer nepoužívam ani lock, ale trochu to súvisí s tým, že striedam full s HT podľa prevažujúceho charakteru trate, ale ani u HT pre nižší zdvih ten lock takmer nepoužijem. Strata energie pri pohupovaní mi nevadí, viac oceňujem komfort (nejaká diera na asfaltke sa vždy nájde, cesty 1.triedy nejazdím). Ale zasa niekto môže mať iné preferencie a podľa toho si vyberie…

              0 0
    • vlk  

      přítelkyně má 173a  M jí sedělo dobře-tak akorát, větší by mít nemohla.Řek bych ale zároveň, že menší také ne. Já měřím 183 a když jsem vytáh více sedlo, tak také pasovalo-díky atypické sedlové trubce mám pocit, že ty kola jsou na větší rozsah velikosti postav.Ale u Scotta vždy doporučuji někde vyzkoušet, je to mírně atypický rám a tak i zjevné maličkosti u postavy mohou hrát svoji roli.

      0 0
    • krokus  

      Díky všem za rady. Asi ale vážně do toho Scottu nepůjdu, a to hlavně kvůli

      1. verzi RL u Talase
      2. dost specifickému tvaru rámu a nejasnosti s výběrem jeho velikosti (já i přítelkyně budeme někde mezi M a S, řekl bych)
      3. umístění tlumiče – někdo si už tady na fóru stěžoval, že schytá všechen bordel.

      Nejspíš koupím Radon Stage 6.

      Je ale otázka, jestli koupit starší model ve výprodeji, nebo počkat na nový model, který bude mít Talase 09. Nevíte někdo něco o této vidlici? Jak na tom bude třeba s citlivostí v porovnání s 08.

      Potom bych se ještě zeptal, jak je to s dostupností páčky propedalu na tlumiči RP23. Radon ho má pod horní trubkou rámu. Dá se s tím v pohodě manipulovat za jízdy?

      A co manipulace s Talasem (lockout, změna zdvihu)? Též lze zvládnout za jízdy?

      Omlouvám se, že mám tohle téma tak rozstrkané do několika threadů.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jak je umístěn tlumič u Radonu, tak je páčka dostupná snad úplně nejlépe co vůbec může být. Dosáhneš tam rukou, aniž bys udělal jakýkoliv pohyb kromě tou rukou (mám to stejně na AMS 125tce). U jakýchkoliv jiných umístění se více nebo méně musím ohýbat, u Sterea už třeba hodně, ale u umístění typu jako má Canyon už také (tedy alespoň já ano, možná někdo hodně dlouhoruký tolik nemusí).

        Talas 09 má pevnou osu a zatím se zdá, že to dost výrobců použije v té variantě s pevnou osou u 09 modelů (Canyon už to má třeba u special edition modelů), což je dobře. Citlivost může být o malý chlup lepší díky přepracování Talas systému a tedy nepatrnému snížení pasivních odporů. Více rozhodující ale bude, jak bude nastavená komprese a jak mot to bude nebo nebude kazit (to se ale dá vyřešit úpravou a pak je to stejné ať je to model jaký chce). Pak je ještě přepracovaná i páčka změny zdvihu, která by měla mít lepší ovládání. Ale z praxe zatím nevim nic.

        Změnu zdvihu u Talasu 07/08 jsem tu už popisoval několikrát, není problém za jízdy. Nejprve hneš páčkou (o malý kousek) na požadavoný zdvih a pak je nutné odlehčit nebo zatížit přední kolo (v hodně situacích to ale znamená neudělat vůbec nic, zatížené je většinou dost, tedy tam jen zcela vyjímečně se musím zvednout ze sedla, třeba když snížím až pozdě ve výjezdu a ne před ním, když už je vidlice hodně odlehčená; opačně pokud se zvýší zpět ještě ve výjezdu, tak není třeba také v podstatě dělat nic, pokud až na rovině nebo sjezdu, tak už je třeba odlehčit přední kolo, což jde bez toho, abys přední kolo zvednul od země).

        Páčka locku je prostě klasicky na korunce, k tomu není co psát.

        0 0
        • krokus  

          Ok, dík. Jen ještě stupidní dotaz: co znamená, že má vidlice pevnou osu? Jednak co to znamená technicky a potom jaký to má funkční přínos.

          0 0
          • MlokCZ  

            S pevnou osou je tužší, tedy v některých situacích se pak nestává, že vidlice vede přední kolo jinam než natočíš řídítka. A je třeba pak i jiný přední náboj.

            Ovšem Talas bude mít nestandardních 15mm tu osu, což po funční stránce vadit ani tak nebude (20mm osa na tom bude sice o trošku lépe, ale pořád mnohem lepší 15mm pevná než nepevná osa), ale tím je to vázané zase pouze na příslušné náboje.

            Já třeba na svoje ježdění z 95% pevnou osu nepotřebuju, ale v těch 5% by se hodila zase hodně. Za ty prachy co by mi to stálo na to ale kašlu (tedy měnit Talase + přední STčko na žádném svojem kole za 09 model nebudu).

            0 0
            • MlokCZ  

              A také čím těžší jezdec, tím více pevnou osu ocení. To ovšem neznamená, že by lehký jezdec ji neocenil vůbec.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.