Rychlé pláště Specialized FastTrak x Specialized FastTrak či jiná alternativa?

33 nepřečtených
  • srnka

    Má někdo zkušenosti k porovnání? Je znatelný rozdíl mezi drátěnou a kevlarovou patkou? Vyplatí se dražší kousky? Dle výrobců oba pláště mají několik variant a (ať už se jedna o bezpečnostní prvky či prvky zvyšující valivost plášťů) Dále je lepší plášť s šíří 2" nebo 2.25" je to znát?

    Jezdím na Matts 900, teď už převážně jen silnice a také zpevněné a nezpevněné cyklostezky, takže se mi jasně nabízí volit nějaký rychlý plášť s dostatečnou odolností, co se v lehkém terénu neztratí.

    Za favorita by mi byl vnuknut FastTrak ale na zdejším fóru, je poměrně negativní recenze.

    Rozpočet mám na jeden max kolem tisíce

    Díky

    0 0
    • srnka  

      jejda chyba v metrixu míněný duel má být SCHWALBE Smart Sam x Specialized Fast Trak

      0 0
    • Rychlej turista  

      Furious Fred 2,0" dopředu a dozadu něco rychlého, třeba Furious Fred 2,0" :-)

      0 0
      • bagr84  

        vzhledem k zadani bych doporucil asi taky FF, nebo jakejkoli jinej sjetej plast prejetej hrubym struhadlem…

        0 0
    • pajan  

      Měl jsem možnost jet FastTraky… Byl to drát a myslim, že ta nejlevnější verze, jeli celkem fajn, ale dal jsem na nich asi jen 5km takže moje zkušonost je téměř nulová :D Kámoš na nich dal zatim asi 1200 a nestěžuje si, ale je to začátečník. Já osobně bych do nich šel, ale chování v blátě neočekávám dobrý :-D

      0 0
    • jaroh  

      Ja som dostal Fastraky (uz neviem ake) na novom Spesli a pochvaloval som si – subjektivne to bol dobry kompromis medzi nizkym odporom a zaberom. Bohuzial, ked som ich uz musel menit (uz sa nepamatam, po kolko km, ale tisicka to bola urcite), tak som zistil, ze je problem ich zohnat (najma v odolnejsej verzii), odvtedy som uz pomenil vselico (nejaký Conti, Michelin Country and Trail, nejaký Schwalbe, teraz Geax Saguaro a nebol som nikdy tak spokojný, ako s tými pôvodnými Fasttrakmi (aj ked ten Geax mi celkom vyhovuje, hoci na sikmom trochu ustreluje). Keby som niekde videl odolne Fastraky, idem do nich.

      0 0
    • Marccoo  

      Výhodu u slabšího pláště jsem nezaznamenal,pouze snad váhu,takže za mě jednoznačně 2,25

      0 0
    • MlokCZ  

      Z těch vybranch ani jeden. Valivý odpor FastTraků je o malinko horší než pro Ralphy a tedy když to má převážně silnice, tak rozhodně nebrat.

      Furious Fred splní rychlostní kritérium (oproti těm vybraným i oproti Ralphům výrazně rychlejší) a k tomu bude lehoučký. Jen otázka, jestli bude vyhovovat požadavku na dostatečnou odolnost. A pak druhá otázka, zda bude vyhovovat, že ten minivzorek rychle zmizí. To zmizení toho minivzorku nemusí vadit, když je to převážně na silnici, ale pokud bude vyhovovat sjetý FF, tak není důvod kupovat FF, ale rovnou nějaký slick jako třeba již vícekrát zde probíraný Marathon Supreme

      Oproti FF bude mít několikanásobně lepší výdrž, výrazně větší odolnost, za ty dvě výhody má i jednu nevýhodu, je o trošku těžší. A samozřejmě nový FF podrží v terénu lépe, pokud bude ale za chvíli stejně sjetý…

      0 0
      • Rychlej turista  

        Kolik váží ten Marathon Supreme? Pořád totiž řeším, co lehkého a odolného k přednímu FF na běžné ježdění, protože vzadu je ho na to škoda. Tam by mi hladký plášť vadit nemusel, jde mi o odolnost. Zatím to řeším Continentalem Double Fighter II, ale ten váží 780 g.

        Jinak s tím mizením vzorku u FF to tak tragické není. To problém nedělá, protože na suchu stačí i minimální vzorek a ten je u FF vždy, na rozdíl od pláště hladkého. Navíc v bočních partiích je vzorek po celou dobu životnosti pláště zachován téměř původní a to je ještě důležitější a proto se vlastnosti tohoto pláště po celou dobu prakticky nemění. Problém u FF je málo materiálu. Ne na vzorku, tam je to výhoda, ale ve zbytku pláště. Proto se po delším ježdění mezi vzorkem začnou objevovat malé ranky a ty způsobují pomalé defekty. FF je prostě ukrutně rychlý plášť do terénu a i sjetý tam bude mít vždy navrch před pláštěm hladkým, který bude klouzat i na suchu.

        0 0
        • DaSnail  

          mal by mať 565g

          0 0
          • Rychlej turista  

            Dík, možná ho prubnu, i když mě trochu děsí, že na bocích nic nemá :-D

            0 0
            • MlokCZ  

              V terénu v zatáčkách je horší, ale zase na asfaltu je to v zatáčkách lepší než pláště se vzorkem.

              A i když se s ním dá v terénu celkem slušně na to že to je slick (zkoušel jsem i náročnější terény), tak pokud se najede většina mimo asfalt, tak bych asi volil něco se vzorkem.

              0 0
        • MlokCZ  

          Jeden kus jsem teď převážil a má 585g (08 model, ten byl o pár gramů těžší). Tedy váha opravdu není žádný zázrak, ale nemůžeme chtít vše najednou (když má více materiálu pro extra dlouhou výdrž + velmi dobrou odolnost proti defektům).

          0 0
          • Rychlej turista  

            Jo, to mi je jasné, že extra odolný plášť nemůže být lehký.

            585 g je ale hodně. Se 120 g duší je to 705 g a hladký plášť. Takže nic moc.

            Když dám dozadu sjetý přední FF a do něj 295 g FR duši, jsem na 590 g a mám zubatý, rychlý a s tou duší poměrně odolný plášť s nepatrně horšími jízdními vlas­tnostmi, které se ale vzadu ztratí. Zkoušel jsem i 495 g DH duši, ale tam už jsem rozdíl v odolnosti nepozoroval. A vzhledem k tomu, že vpředu jezdím NoTubes, v součtu je to stále velmi lehoučké, ukrutně rychlé a poměrně i odolné.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Abych to doplnil, ten rozdíl mezi FR a DH duší. Na defekty je to stejné, tedy prakticky žádné, ale myslel jsem si, že proti cvaknutí bude ten DH lepší. Není :-D

              0 0
      • jf  

        A jaký by byl rozdíl mezi Smart Sam Kevlar 2.25 Double Defense a Marathon Extreme v témže rozměru? Mám (vzadu) SS Alpencross, teď  jsem si všiml toho Marathonu. Váha je stejná. Ten Marathon má navíc Vectranovou výstuž.

        Jezdím hlavně rozbité cesty, asfalt a potřebuju tu ochranu proti defektu. Jezdí někdo ten Marathon Extreme? Ten vzorek je takový divný.

        0 0
        • MlokCZ  

          Supreme se dělají maximálně ve 2,0. Větší rozměr bohužel není. Váha moc stejná být nemůže, double defense SS 2,25 mají o 100g více.

          Ale hlavně SS a Marathony Supreme to je dost veliý skok. Tedy přejít z 2,25 SS alpencross na ty Mar. Supreme, to mi přijde trošku divné. To bych volil spíš něco kompromisního mezi tím, třeba RR double defense verzi (ty jsou nepatrně rychlejší než SS).

          Než jsem přešel na UST, tak jsem SS v alpencross verzi jedil na zadním (na obou fullech) docela dlouha (cca 5tis. km). Přejít na tom stejném kole na stejné použití na Supreme by mi ale opravdu ani nenapadlo. Supreme jsem nějaké čas vozil na celopevňáku, nakonec jsem je zatím opustil kvůli šířce (chtěl bych širší než 2,0) a kvůli tomu, že se nedělají v UST (do variant klasický plášť s NoTubes už se mi nechce). A jak jsem začal i na celopevňáku jezdit více mimo asfalt, tak tam teď mám UST RR. Díky tomu, že jsou UST, tak nejsou o moc pomalejší než ty Mar. Supreme.

          0 0
          • jf  

            Supreme je skoro slick, ale Extreme nejaky vzorek ma. Neni v centru souvisly, ale vzorek navazuje. V katalogu Schwalbe maji 26*2.25 Double Defense Triple Nano Reflex 660g. Mne se libi ta odolnost na pruraz a propichnuti. Ale z tech obrazku si neumim tu hloubku vzorku predstavit. Ale zjistil jsem, ze Extreme se probira v jinem threadu, asi to jeste nikdo nema.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to omluva, jsem na Extreme úplně zapomněl, že přibyl teď nově mezi Marathony, tak jsem myslel, že to byl překlep a myslel si Supreme.

              Extreme mi nepřipadá ničím zajímavý, o tom bych vůbec neuvažoval. Ten už nepojede. Tady bych volil raději RR v double defense verzi.

              0 0
              • srnka  

                Jsem docela nováček, tak se trochu v těch zkratkách ztrácím, ale pokud jsem to správně pochopil, UST je bezdušová verze. Akorát pořádně nevím když je řeč o „fullech“ co to je :)

                A o jakých RR (Racing Ralp) je přesně řeč? Našel jsem 2 verze. (viz obr.)

                Odraditelný je však komentář zákazníka:

                „Jezdím sportovním stylem klasické XC (les, kořeny, kameny, safalt) na hardtailu. Tento plášť jsem si pořídil na zadní kolo, jako univerzální rychlý plášť je vynikající, minimální valivý odpor, ale dá se na něm vyjet téměř všechno. Bohužel při jednom rutinním sjezdu se mi ho podařil prorazit o ostrý kámen. Díra byla asi centimetrová, tudíž neopravitelná, takže jsem téměř nový plášť vyhodil do popelnice. Myslel jsem si, že jsem měl prostě smůlu, tak jsem ho koupil znova cca před měsícem. Bohužel se mi stalo úplně to samé. Takže jsem vyhodil i druhého ralpha. Takže můj verdikt zní – rychlý, dobrý záběr, ale nic nevydrží (nevím, jak je na tom s odolností ten letošní model). Potřetí už ho kupovat nebudu. Ještě pro doplnění, vážím 70 kg, foukám na 40 PSI."

                RR jsou tedy nepatrně rychlejší než Smat S. Je výdž pláště přibližně srovnatelná na „dojez“?

                Strejc na SS má kolem 3tis a vypadají hodně pěkně.

                Ještě se přeptám, proč by byl přechod z Samů na Marathony divný? Např. zmíněný Marathon Extreme se mi zdá že je dobrou vodou na mlýn těch co jezdí Cykloztezky zpevněné, nezpevněné, i silnice. Mě se hodně líbí. (recenze [url=http://www­.bikenet.cz/?q=test-plaste-schwalbe-marathon-extreme]zde[/url] )  Nebo je to zbytečnost a RR jsou jistota?

                  
                0 0
                • MlokCZ  

                  Divný by byl přechod jen na ty Supreme, to jsem to ještě špatně pochopil ten tvůj příspěvek.

                  Na Extreme by přechod ze SS divný nebyl, ale jak píšu, to bych volil raději RR double defense nebo zůstal u SS double defense.

                  Obyč verze RR, o které je ten text je odolná méně, spousta lidí nemá problém ani s obyč verzí. Někdo naopak dokáže zničit zcela cokoliv. Já jsem s odolností obyč verze taky spokojený nebyl.

                  A 09 RR v double defense verzi ještě nedávno byly nedostupné, teď už je mají, např. na bike24.

                  SS doulbe defense tam mají taky.

                  A co se týká výdrže, tak tohle je poměrně komplikované. Hrozně záleží jaké ty SS má. Uvedu přehled:

                  • SS 07 byly jednosměsové, výdrž excelentní (ty jsem ani nestihnul zcela sjet a měnil asi po 4tis. km a ještě měl tak 2/3 vzorku), ale nedržely ještě tak moc dobře
                  • SS 08 už byly dvousměsové a držely lépe, ale bylo to na úkor snížení výdrže (cca 3tis. km a polovina vzorku pryč) a to dost značně, tyhle jsem oboje ty verze jezdil, současné RR ale podlě mě drží nepatrně lépe, rychlostně byly o trošku horší než RR
                  • nově jsou SS 09 třísměsové také z nono směsi, tedy už je to stejné jako RR, to mohlo mírně zlepšit jak grip, tak je nepatrně zrychlit, tuhle verzi jsem nejel ani neměl v ruce a ani ji zatím nikdo neměřil, takže se přesně nedá říct, jak na tom bude; výdrž bude ale pravděpodobně zase o něco nižší

                  A vše v tom přehledu je o té dražší plnohodnotné verzi. Ještě existuje i ošizená verze sport u SS a tam myslím i pro 09 je použita jen jedna směs, tyhle levnější ošizené verze moc nesleduju, tak nevim přesně.

                  A každému pláště vydrží různě (tím myslím stejný plášť dvoum jezdcům), mě UST RR vydrží tak 2,5–3tis. km na zadním a měním při cca polovině vzorku. Tohle mi přijde jako velmi slušně. Hodně to ovlivní nafoukání (velké tlaky většinou snižují životnost), váha jezdce, styl jízdy, kde se jezdí, atd.

                  A u těch Mar. Extremem nevidím jedinou výhodu, proč je vzít raději než SS nebo RR double defense (vyztužené jsou úplně stejně). Možná ty Mar. budou mít o trošku lepší výdrž, ale také budou asi hůře držet (ale ty Extreme jsem nejel).

                  Obyč verzi Ralphů bych také kvůli menší odolnosti nechtěl, ale UST nebo double defense ano.

                  A pokud mluvím o Ralphech, tak samozřejmě o současné verzi 09. Starší modely v double defense ani neexistují. Na obrázku máš starou 07 verzi (nebrat) a pak novou 08 nebo 09 (ty vypadají stejně, jen 09 má mírně přepracovanou­ směs).

                  A mezi 09 RR a SS double defense verzí (tedy oboje trojsměsové nano) bych volil raději RR, i když tady to už není tak jasné. Oproti SS 08 alpencross (dvousměsové) je to celkem jasné, RR jedou malinko rychleji a i nepatrně lépe drží, ale to se oboje mohlo zlepšit pro 09 SS. Zase už tady v podstatě nebude téměř žádná výhoda SS s delší výdrží.

                  0 0
                  • srnka  

                    díky za vyčerpávající info

                    Asi to vypadá že rozbiju prasátko a pořídím si RalpRacing-09 Double defense.

                    Popř se zkusím zeptat prodejce na jeho osobní názor SS.09 vs. RR.09

                    Přesto si neodpustím pár otázek hodných bažantovi :) Do mojech ráfků asi UST (bez duše) nepůjde, takže varianta s duší,že? A ještě jaký bude nejvhodnější šíře pláště, 2.25?

                     
                    0 0
                • Smazaný účet  

                  ještě doplním trochu úsměvný dotaz: FULL = FULL SUSPENSION = CELOODPRUŽENĚ KOLO :)

                  0 0
      • vladaza  

        tak jsem toho supremáka /v 28"x 2"!/ na 29" mrázka vyšťoural na bike mailorder.de za nějakých 30 euráčů, k tomu 15 „juropů“ za poštovné, dodavatel sdělil mailem, že je to model 2009/esli nekecá, berlíňák?!/, platba elegantně paypalem, tak by tu mohl být do konce příštího týdne /říkám si optimisticky, ale stejně se na něho těším – na kluka šikovnýho a nejvyššího :-))/ , hodně su zvědavé /hanák/, jak si povede na asfaltu oproti WTB Vulpine, protože já se tady v okolí Olomouce přesunům po pevných cestách nevyhnu, když se chci podívat kousek dál a nejezdit furt a pořád to samý

        0 0
    • Mamut  

      MAm dvojzmesovy FastTrack http://www.specialized.com/…qProduct.jsp?…

      Jazdim ho v predu a fakt ocenujem tie dve zmesy. Udrzi hodne velky naklon pricom sa ojazdieva len velmi pomaly. Speedmaxy su rychlejsie plaste nez FT, ale na plast s tkym vzorkom je dost rychly. Vyhovuje mi aj to, ze je vyssi nez bezne 2" plaste, takze sa nemusi fukat na velke tlaky.

      Keby bola ta 2-zmesova veriza aj v drate (a teda lacnejsia), tak by som v predu asi iny plast ani nevozil. Ale celkovo som na plaste asi nenarocnejsi, nez tu bezne osadenstvo.

      0 0
      • srnka  

        V zadu jezdíte jakou?

        Můžete srovnat se SMart Samem?

        0 0
        • Mamut  

          Bezne Maxis Ranchero. Na suche maratony Spesl HardRock 2.0" (tusim sa uz nevyraba).

          Bohuzial nemozem.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Kristova noho! Ranchero je hrůza plášť.

            0 0
            • Mamut  

              Nevies jazdit :-)

              Bavia ma aj ine sporty ako bike a mam preto psychicke problemy vysolit 1000 za plast 4× rocne. Takze zivotnost je u mna jednym z podstatnych kriterii. A navyse v bahne nejazdim, ked nemusim.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Jenomže tento plášť není ani na silnici ani do terému. Aby na silnici jel, musí se nabušit a pak ve vyšší rychlosti plave a zatáčet je sebevražda, aby neklouzal v terénu musí se vypustit, ale pak nejede. Nezni­čitelný asi bude, proto se s ním budu vztekat ještě hodně dlouho :-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.