• Tehu

    Ahojte, mam na kole Rs Revelation 150mm a zda se mi ze je strasne malo citliva na mensi podnety, odskok mam nastaveny na nejpomalejc aby se s tim vubec dalo, pak je to celkem OK zdvih v celku vyuzivam. Kdyz prijdou vetsi razy tak celkem spokojenost. Jinak ze by mela nejakej plynylej chod se taky rict neda… Mel jsem predtim Foxku 140mm, to byla zehlicka jak ma byt… :) Ze by se nejak rozchodila uz moc neverim (400km), je to naprosto normalni u tehle vidle? Bo by to chtelo nejakou upravu apod. Jak se Vam chova ?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Na prvnim servisu uz nekdy byla?

      0 0
    • scret  

      odskok na nejpomalejs? to se nemuze uz skoro vracet ne?:)

      Jinak RVL, ktery jsem kdy drzel v ruce byly relativne slusne citlivy vidle…

      Takze jak pise lukas, servis uz byl?

      0 0
      • Tehu  

        Prave vraci a uplne vpho… sice pomalejc ale vpoho. Na nejvic jsem mel pocit ze zkace po nerovnostech :D

        Jinak vazim cca 85+bagl a foukam 120Psi, vyuzivam krasne cely zdvih.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kdyz se vraci pomalu, tak ji na skalce zatluces a pak je jasne, ze nebude zobat…

          0 0
          • Tehu  

            Prave ze toto je nejlepsi nastaveni, kdyz jsem to mel byt na pulku tak me drnceli ruce jak na kolejich. A v rychlem sjezdu mela tendenci odskakovat… takhle je to v rychlych rozbitych pasazich a poletech vpoho, ale ta citlivost je bidna furt.

            No zkusim asi servis, kdyz rikate…ono taky co asi s tim. Me to jen zarazilo, vsude chvala, tak jsem se ji nebal a po byvaly foxce jsem zklaman. To vymeni olej, stiraky atd. ? Kdo dela v CR offico servis?

            0 0
            • Fredos  

              Nedávno si vedle na plynulej chod stěžovali u Reby SA teď u Revelation SA a mě to dělá Pike SA.

              Špatná citlivost a po uvolnění vyjíždí skokově. A když se chvilku jede po rovině tak jakoby i zatuhne.

              PS:Já mám dole oleje dostatek

              EDIT: špatný řazení

              0 0
              • Tehu  

                Tak to je mazec… uz i Pike.

                • S tim plynulym chodem vim ze snad v roce tusim 2013 mel u 29" problem Fox, zkusenost z Giantu
                • neplynulost(kousek zatlacim, pridrzim a pak kdyz opet pomalu pritlacim tak jakoby maly trhavy jeden „skok“ a a dal chodi plynule) tam to nikdo nevyresil a 2014 uz to nebylo.
                0 0
              • Sistematicx  

                Pike mi na rovince taky sem tam zatuhnul. Ale prisoudil jsem to teplote venku (delo se mi to na Rychlebskych pred 14 dny). Dneska ale treba chodila neskutecne dobre zas :-)

                0 0
                • scret  

                  OEM nebo kupovany? RC nebo RCT3? dik

                  0 0
                  • Sistematicx  

                    Kupovany, rct3… Ale jak rikam, delo se to pred 14 dny a od te doby nic

                    0 0
                    • scret  

                      nemuzes mit treba zavzdusneny Damper?

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak ono to může být kombinace více faktorů:

                      • neměla servis, takže tam nemusí být žádný olej, případně být i nějaký další problém
                      • může mít těsnější pouzdra a tedy větší pasivní odpory
                      • RS stíráky nic moc, mají větší pasivní odpory, na všech RS vidlicí mám vyměněno za SKF (tedy Foxácké)
                      • RCT3 kompresní část je pěkné kurvítko citlivosti, i když by byla jinak vidlice v pořádku, tak s RCT3 kompresní částí nikdy opravdu citilvá nebude (měl jsem dlouhodobě doma dvě zcela totožné vidlice, u jedné už vyhozenou RCT3 kompresní část a u druhé ještě byla a rozdíl velký; nedávno jsem vyhodil RCT3 i z té druhé vidlice a okamžitě chodí stejně dobře, tedy to potvrdilo, že problém nebyl např. horší kus s těsnějšími pouzdry a bylo to RCT3 kompresní částí)
                      0 0
                      • volodaj  

                        Funguje to tak aj u Pike? RCT3 nepoužívam vôbec tak by som ho možno vykuchal.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pike má už určitě RCT3 damper. Dříve bylo RCT3 v otevřené lázni, stejně jako motion control.

                          U verze bez damperu je to úplně jednoduché. Tam se jen vyšroubuje RCT3 kompresní část a buď nahradí Motion controlem (v případě, že chceš zachovat lock) nebo se to může nechat zcela bez kompresní části a dá jen víčko s těsněním. Výměna bez sundání spodní nohou, tedy 3 minuty práce (jen chce mít po ruce olej na případné dolití v případě výměny za MC).

                          S damperem žádnou vidlici nemám, takže záměnu jsem neřešil. Kurvítko to je ale i v tomto případě (v reálu jsem zkoušel chod). Tedy kdo cíleně nevyužívá přitažení kompresí u RCT3, tak má smysl v každém přpadě vyhodit.

                          Co všechno se musí vyhazovat/pro­hazovat v případě varianty s damperem ale netuším.

                          Při nastavení komprese na minimum to v open pozici samozřejmě není zase až tak hrozné, ale kurvítko to pořád je a citlivost to zhoršuje.

                          0 0
                          • volodaj  

                            Vďaka, skúsim pogoogliť a pozrieť manuál. Lebo po prechode z MZ 44 RC3 som tou citlivosťou dosť sklamaný.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ono to ale chce pořešit stejně komplexněji. U dvou vidlic mám z originálu předělávaný Revelation jeden dual position air a jeden dual air a ani jedna nechodila v originále nic moc (je pravda, že v originále nebyla pořádně zajetá a hned byla předělána).

                              Těch změn tam ale mám spoustu:

                              • předěláno na pružinu na dual position coil (u jedné pak dodělána i zpět HS expanze, což je problém při přechodu na pružinu)
                              • stíráky vyměny za SKF
                              • vyhozena RCT3 kompresní část
                              • a celé to hlavně upravoval Milan, kde řešil ty předchozí body + jeho kouzla

                              Ve výsledku je pak vidlice úplně někde jinde (jak citlivost, tak pro mě i lepší průběh u DPC).

                              A právě jedna z vidlic byla upravena a měla uděláno vše kromě RCT3 kompresní části, která tam ještě zůstala. Tak už citlivost byla celkem ucházející, ale pořád znatelně horší než u té druhé vidlice.

                              Bohužel dnešní trend je u RS i Foxu kašlání na citlivost a přidávání kompresí. Já chápu, že od určitého zdvihu a na některé použití je to tak dobře, bohužel ale nic pro mě. Vozím zcela vyhovující průběh, takže další žádnou oporu u komprese nepotřebuju a nechci (do těch 150mm zdvihu co vozím).

                              0 0
                          • Luk02  

                            Damper se musí vyhodit celej a dokoupit šaft s tlumením a nahoru víčko, motion cotroll, apod.

                            0 0
                      • Fredos  

                        Zajímaly by mě ty stíráky SKF, v čem jsou konkrétně lepší oproti RS? Jsou volnější? To bych rád vyzkoušel na PIKU. Mě se totiž zdá že to zadrhává právě tam.

                        Sehnal jsi vždy přesný rozměr toho gufera? U pika jsem naměřil vnější průměr 45mm a SKF jsem našel pouze 45.99 což tam asi nedostanu. Mám smůlu nebo špatně hledám?

                        0 0
                        • Vilém  

                          Chapu to tak, ze SKF delaji stiraky pro Fox a ty se pak pouziji pro RS.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Mají nižší tření. A bude to podle mě dané především materiálem.

                          Vidlice mi vždy upravoval Milan, tedy včetně výměny stíráků, takže jsem je neměřil. Předpokládám, že jsou to tyhle co tam mám, ale jak píšu, tak já je přímo neobjednával.

                          http://www.cyklosvec.cz/…-32-mm-sada/

                          Otestované to mám pak z praxe. Měnil jsem postupně, tzn. na jedné z vidlic měl originál RS a na druhé ty SKF. A následně nechal měnit i na té druhé.

                          Stíráky jsou ale jen jeden z více faktorů. Tedy zase nečekej, že vyměníš stíráky a odtrh půjde na polovinu. Perfektní citlivosti je dosaženo až mnoha faktory dohromady.

                          0 0
                          • Fredos  

                            A Milan je prosím kdo? K němu lze běžně odevzdat vidlici na tento „servis“? V zimě bych ji klidně poslal k někomu kdo ví co dělá.

                            0 0
                          • Tehu  

                            Myslim si, ze po sezone asi sverim vidlici tez Milanovi, podle vasich vsech referencich jestli s tim neudela nic on tak nikdo…

                            0 0
                            • pavlik6022  

                              to asi nedopadne, servis dělá jen u vidlic u něho zakoupených

                              0 0
                              • Tehu  

                                mno za pokus nic nedam :-) zas na druhou stranu je to pro nej taky kseft ;-)

                                0 0
                                • MirosPikos  

                                  Pak dej vědět, jak si dopadl.

                                  0 0
                                  • Tehu  

                                    az asi podzim bo zima… ted chci jezdit :-) leda ze by na dva tydny zaclo prset a to si snad nikdo nepreje :-)

                                    0 0
                                    • Soreno  

                                      „az asi podzim protože zima… ted chci jezdit :-)“

                                      :)

                                      0 0
            • Vilém  

              V prvni rade bych zkontroloval mazaci olej v nohou, casto tam neni z fabriky nic, nebo naproste minimum.

              Nafoukany to mas jak?

              0 0
              • Tehu  

                120Psi, no zkusim najit navod nekde a kouknu, teda jestli tim nepadne zaruka, pak kdyztak servis kvuli zaruce…

                Dulezite je ze vim ze to tak nema asi byt…

                0 0
                • Vilém  

                  Koukni nekde na YT na videa. Kontrola a doplneni oleje ve spodnich nohou je vec, kde nemas co pokazit a zaruka tim rozhodne nepadne.

                  Jaky tlaky se foukaji do SA netusim, ale prijde mi to hodne. Sag mas jaky?

                  0 0
                  • Tehu  

                    Sag? Ani nevim kouknu, ale zdvih vyuzivam cely…

                    0 0
                    • Vilém  

                      Tak jestli zdvih vyuzivas, tak to je dobre znameni:)

                      Kouknul bych na ten olej v nohach.

                      0 0
                  • Tehu  

                    Sag je 15% tzn neco pres 2cm z 15.

                    0 0
                • vantom28  

                  ti nevim, ale při mých 90kg foukám RVL 2014 na cca 80psů…

                  0 0
                  • Tehu  

                    Ted jsem dohledal manual a tam pisi u aktivnejsich jezdcu pri me vaze 140–150psu, mene aktivni 90–100. No asi ten olej, nic jineho me nenapada… zkusim mistni servis jakmile se na par dni ochladi, aby me to nevadilo :)

                    0 0
            • scret  

              nastaveni odskoku moc neovlivnuje citlivost vidlice… To spis komprese… ale nedokazu posoudit, co mas za RVL, tzn. jaky typ s jakym stelungem nahore…

              Ad servis – u RS doporucuju udelat temer hned, prtze se ve velkym procentu stavalo, ze z vyroby davaj vidle sussi nez kybl s piskem:( asi v RS setrej s olejem:)

              Jinak jsem mel dlouho RVL dual air RLT Ti a ta vidle chodila neskutecne sametove a citlive! Stejne jako muj pike ted… Jen pike se samozrejme daleko stabilnejsi ve zdvihu a tuzsi…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Mel jsem rlt ti a potvrzuju..ci­tlivka…ale sla rychle pryc bo se mi nehodila ke kolu…

                0 0
              • Tehu  

                Nojo, servis sam nechci kvuli zaruce, zkusim tedy youtube navod na kontrolu oleje…

                je to dle popisku Revelation RC.

                0 0
          • MlokCZ  

            Níže píše, že má RCT3, tzn. má i dual flow expanzi a tedy s tím zatlučením to nebude tak jasné když přitáhnul jen LS expanzi a má tam HS expanzi.

            I když je fakt, že na nejpomalejší je to poměrně dost i když tam je HS expanze. Přitažení LS expanze blíže k maximálnímu dotažení je ale běžné u vidlic s HS expanzí.

            0 0
            • wilda81  

              o RCT3 verzi píše Sistematicx, ne Tehu

              0 0
              • MlokCZ  

                Máš pravdu, jsem je zaměnil. Takže o verzi co má Tehu nevíme zatím nic.

                0 0
    • wilda81  

      Mám ji na HT. Řeknu ti to tak: dát za nic víc než ty 3.000,– za které jsem ji koupil, tak budu nas*aný.

      P.S. Pokud budeš dělat „samo-domo“ servis, tak dej spíš méně oleje než doporučuje výrobce. Chodí pak líp.

      0 0
      • MlokCZ  

        Proč by měla s méně olejem chodit lépe? Méně oleje v tlumící noze může mít za efekt tak akorát, že mu nebude fungovat kompresní část.

        A pokud jde o progresivitu, kterou by moc oleje mohlo zvýšit (případně při opravdu přehnání s olejem vytvořit i doraz dříve než by měl být), tak tu jak psal rozhodně nemá moc velkou když při 2cm sagu využívá celý zdvih.

        Bude to ale také záležet na tom co má za verzi, jestli už má uzavřený damper nebo ne. To co jsem psal platí ještě pro starší verzi bez damperu.

        0 0
        • wilda81  

          Přesně druhý odstavec jsem měl na mysli. Nevím kde na tu hodnotu v RS přišli, ale tabulková hodnota oleje pro 2014 verzi s MC je nesmysl.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jenže progresivita závisí hlavně na vzduchové části. Tedy nejdříve je potřeba pořešit správně tokeny a ne to řešit ubráním oleje. Až v případě, že by tam nebyl žádný token, tak má smysl řešit olej, kde ale stačí opravdu málo pod doporučenou hodnotu a kompresní část (tedy včetně locku) u otevřené lázně přestane fungovat.

            Je také otázka dle čeho jsi bral doporučenou hodnotu. Jestli dle množství v ml nebo dle výšky od horního okraje. Dle množství bych to nebral nikdy, protože tam nikdy nemáš jistotu, že je to přesně pro ten typ vidlice (ročník, zdvih, konkrétní provedení). Oproti tomu dle mm od horního okraje to vychází dobře a může to i zkontrolovat oproti samotné délce použité kompresní části (MC, RCT3, …).

            A také ta výška oleje od horního okraje má určité rozmezí ve kterém se dá pracovat.

            Aktuálně mám 84mm (pro moje vidlice, což je už těžko říct, co to vlastně je, něco mezi Revelation a Sektorem) a funguje to dobře.

            0 0
            • wilda81  

              Sorry ne 2014, ale 2013 tzn. že tokeny nemám žádné. Bral jsem hodnotu z manuálu a řídil se podle ml. Při odlévání starého jsem si naštěstí poznačil kolik jej tam bylo a to je +/- optimální hodnota. Díky za tip s tím horním okrajem.

              0 0
    • MlokCZ  

      A ohledně expanze v případě verze s damperem. Tam se dá expanze ladit uvnitř damperu, standardně je nastaveno Rebound tune medium. A když je někdo s externím štelovátkem LS expanze na max nebo na min, tak má poladit interní nastavení (více v manuálu).

      0 0
      • Tehu  

        nejsem zas tak vzdelanej cose problematiky odpruzeni tyce a jestli dobre chapu ale asi tu verzi s dumperem mam pac v specifikaci pisi… 3P damper w/ 3-position compression

        0 0
    • Tehu  

      Kdyz se k tomu vratim ( necitlivost zkraje a lehke dojiti naforaz) o vikendu my bylo radeno ze mam dat dva tokeny, vidle bude pry mnohem citlivejsi a ke konci progresivni. Takze v podstate Mloka nazor, poresit tokeny… Tezke by to byt nemelo, ale kde je koupim pro relevationa?

      0 0
    • MirosPikos  

      Mám Revelation DebonAir Motion na 140mm. Nedávno jsem převážel kolo a potřeboval jsem vypustit vzduch. Od tý doby musím foukat hrozně nízký tlaky (25 psi), tabulkove bych měl kolem 80psi na 92kg. Sag lehce přes 20, zdvih využívám, po dorazech nejdu. Včera jsem vyndal 2 tokeny, chování se ještě zlepšilo. Dnes raději zkontroloval tlak jinou pumpičkou. Stále 25psi.

      Nevíte čim to může být? Sice se všechno jeví jako v pořádku ale ten tlak je prostě hrozně nízkej.

      0 0
      • mirorek2  

        zkus trik s bz páskou, vypustit tlak ze spodních nohou, ale asi je to blbost…

        tvl to mě zajímá, stejně to pak budeš muset asi rozhodit a vyndat shaft

        0 0
    • CauJsemMiris  

      Dobry den.

      Otevru tohle tema ohledne vidlice se svym problemem.

      Mam kolo kellys swag 50 a trapim se s tim ze puvodni majitel mel asi 90kg.

      Enduro co rikal tak koupil na rekreacni jezdeni po lesnich cestach a tak bylo i servisovane.

      Problem nastava ze ja mam s oblecenim a vybavou cistou hmotnost cca 85kg a nemuzu nastavit tlakem vzduchu predni vidlu.Kdyz jsi nastavim podle stupnice tak je to vcelku dobre ale objevil jsem problem a to ten ze po vypusteni vzduchu stejne nedam vidlu vice nez 50 % zdvihu.Ne ze bych s tim nekde skakal s vypustenym vzduchem.Byl to jen test na miste.

      Otazka tedy zni po cem mam patrat.Predtim jsem mel GTčko se zdvihem 140 a ta teda zehlila uzasne a pri tvrdem dopadu mi sla temer na doraz.Fora vzdy mela cca 5mm.Poridil jsem enduro a zdvih mam misto 150 sotva pulku nehlede na to ze pocatecni tlumeni je dobre ale pak je to jako pevnak.

      Edit sag mam cca 25 /30 %

      Sorry nerozumim tomu.Proto se ptam mistnich bohu :)

      0 0
      • MirosPikos  

        Napadá mě vzduch ve spodních nohách. Udělej servis spodních noh podle nějakého návodu a uvidíš.

        0 0
      • novas752  

        V první řadě bych jí udělal servis, při té příležitosti bych se koukl kolik je ve vzduchové komoře tokenů a kolik oleje je v tlumení (moc oleje by omezilo zdvih, pokud se v tom někdo rejpal, byl by to dost pravděpodobný zdroj problému).

        0 0
    • CauJsemMiris  

      No padla jeste od kamarada otazka a to je zda pokud tam mam nastrkany tokkeny tak to muze byt muj problem.Takze to otevru a uvidim.

      Mam novou otazku pokud tam tokkeny budou a ja vsechny odstranim muzu tim neco ponicit?

      0 0
      • allrose  

        Vyndáním tokenů se nic neděje,jen se ti zmenší progresivita

        Pokud vypustíš vidli a nedáš ji na doraz,tak máš někde problém..nesmyslně vysoký sloupec tokenů,problém v negativí komoře,vzduch ve spodních nohách,závada v tlumící patroně (pokud ji máš)..či něco jiného,co potřebuje nalézt..

        0 0
      • Atilla  

        Nejpravděpodobnější je, že máš ucpaný kanálek mezi pozitivní a negativní komorou. Rozdělat a vyčistit podle sram videa.

        0 0
        • novas752  

          To by se projevovalo značnou tupostí vidlice na začátku zdvihu a při sagu 25–30 by to rozhodně šlo poslat pohoupnutim na parkovišti přes 50%, to si nemyslím.

          0 0
    • CauJsemMiris  

      Tak jsem vypustil vzduch z vidlice a ta mi spadla na cca 40% zdvihu a pak je jako kamen.

      Atilla muzu poprosit o odkaz nebo jak to mam najit ?dekuji

      0 0
    • CauJsemMiris  

      dekuji :)

      0 0
    • CauJsemMiris  

      tak jsem narazil asi na problem

      oddelal jsem vrchni zatky z nohou.A na prave je takovej bazmekt(valecek cca 15cm) a ten je do pulky ponorenej do oleje.co jsem vzal supleru tak v prave noze je oleje na vysku cca 13cm

      0 0
    • CauJsemMiris  

      jojo vydlice uz jde krasne na doraz a pekne natahnout.No vylil jsem z nohou asi 220ml oleje

      0 0
      • novas752  

        No jo no, to se v tom šťoural nějakej patlal a naplnil to až po vršek.

        0 0
    • CauJsemMiris  

      Tak opraveno.Novej olej,spravne mnozstvi a vycisteni a vidla funguje vyborne.

      Timto Vam chci pratele podekovat za rady.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.