• Sobi

    Tak jsem v pátek rozebral a zeservisoval vidli a při té příležitosti jsem zvýšil zdvih vidle ze 100 na 115mm. Po pár projetí mám pocit že vidle trochu ztuhla. Při foukání jsem nabyl dojmu, že se zvětšila pozitivní komora a negativní svým objemem zůstala… Chtěl jsem se zeptat jestli máte někdo podobné zkušenosti?

    0 0
    • Kinetic  

      No, původně jsem si jí taky chtěl zvýšit na 115mm, ale pak jsem si uvědomil že už teď mám problém s výjezdy, takže jsem to nechal a jsem spokojen., Vidím že jsem udělal dobře…

      0 0
    • MlokCZ  

      Nevidím důvod, aby na 115mm chodila hůře. Mám tu v okolí pro srovnání dvě Reby, jednu na 115mm a druhou na 100mm. Obě jsou ale upravené od Milana, tedy obě chodí parádně. Ta na 115 nechodí rozhodně ani o chlup hůře.

      0 0
      • Sobi  

        To jsou jen mé první pocity… možná je to tím, že jsem si na ní ještě nezvykl… Chtěl jsem se zeptat tou změnou zdvihu se zvedne jenom objem pozitivní komory? Foukal jsem jí nezvykle dlouho… negativní byla nafoukaná rychle…

        0 0
        • MlokCZ  

          Negativka se nemění a její objem bude vždy oproti pozitivce mnohem menší, což tak má být.

          0 0
    • The_Trooper  

      Já mam Rebu SL na 85mm a zdá se mi že to málo (chodí to snad jen 50–60mm), stále přemyšlím jestli mám jít na 100 nebo 115mm, jelikož mam XC pevné, tak bude 100mm idealní volba..

      0 0
      • Sobi  

        Já jsem na HT ze 100 přešel na 115 a je to v pohodě, teda z pohledu geometrie, tedy z mýho pohledu! :-)

        0 0
        • The_Trooper  

          Chtěl jsem 115mm ale v servisu mi řekli že, čím vetší zdvich tím vetší páka a tím víc vidle trpí…

          0 0
          • Sobi  

            To je pravda, ale zase je to vidle… od ní se to očekává a je na to stavěná! :-) Ano mají pravdu,ale zase tak špatně bych to neviděl…

            0 0
            • antuch  

              už se to tu řešilo mockrát…při tabulkovým nastavení tlaků (stejný tlak v pobou komorách) prostěě nelze dosáhnout katalogového zdvihu. Třeba já mám nastavenou na 115…a abych dostal aspoň 110, tak foukám pozitivku asi na 80, negativku asi na 50…vidle je pak víc lineární, ale o něco míň citlivá…

              Jinak ten tvůj pocit je asi tím, že máš jiný tlaky v komorách (myslím v každý jinej)…ale když to nevidíme, tak nemůžeme soudit:-)

              0 0
              • Sobi  

                To vím… Tlaky mám v obou stejné na 8mero foukání/měření 130/130psi na 100mm jsem foukal 130/130psi a byla měkčí…

                Otázka zněla spíš ve smyslu: kdo má jaké zkušenosti z přechodu 100mm na 115mm u Reby

                0 0
                • pepek  

                  Logicky bys teď měl foukat nižší tlak, ne? Já mám tedy foxe a tlaky jsou: 90 na 80mm a 65–70 na 100mm. Ty vlastně teď ten vzduch přece stlačuješ dál o 15mm, takže koncový tlak je už vyšší.

                   
                  0 0
                  • Sobi  

                    No zkusim sundat tlaky a uvidíme :-) Nemám s tím zkušenosti, tak se radši zeptám :-)

                    0 0
        • raceman  

          a já přešel ze 100 zase na 85mm ;-)

          0 0
          • Sobi  

            A jaká to byla změna? :-) Jaký máš z toho pocity? :-)

            0 0
          • jIrI___  

            Není to zbytečný přechod?

            0 0
            • raceman  

              urcite ne.. ;-)

              na zavody ideal.. a do prudkych stojek to jede jedna radost :)

              0 0
          • The_Trooper  

            Oba dva máme zdvih 85mm ale raceman ma rebu více zanořenou, mě zase chodí do poloviny kluzáků… Jak je to možné??

            0 0
            • Kinetic  

              Něco je špatně. Očividně máš asi mnohem větší tlak v negativce…To by nemělo být. Já ji jezdím na 100mm při nějakých 125/120. 95kg

              0 0
            • raceman  

              buď v klidu.

              tuším, že v době focení jsem testoval různé tlaky a vozil trošku více nafoukanou negativku, takže zdvih byl reálně ještě míň než 85mm ;-)

              0 0
            • The_Trooper  

              Je tu nějaký odborník na vidlice, aby mi vysvětlil tento záhadný problém ? :)

              0 0
            • Sobi  

              No podle fota:

              1.CUBE: připadá mi že to není 85mm zdvih ale 100mm tedy podle oka, zkus změřit délku vysunutých noh u 100 je to cca 112mm a 85 by to mělo být něco kolem cca 95mm

              2.SUP: zkus to změřit ( viz 1. ) a pokud to bude menší tak je asi přefouklá negativka, poznáš při foukání. Vypust obě komory, nafoukni pozitivku a když budeš foukat negativku a přefoukneš jí tak uvidíš jak se nohy začnou zatahovat dovnitř.

              Jinak Reba je hodně progresivní… Takže pokud použiješ tlaky v tabulce na noze, tak se fakt dostaneš na cca 60% zdvihu, takže musíš dát menší tlak, ale ne zase moc jinak přijdeš o počáteční citlivost. Já třeba na 100mm zdvih při 95+13,5kg foukám cca 128/128 a max zdvih je 85–90mm, ale na kořeny při vyšší rychlosti odskoku je to žehlička.

              Zkus s tím laborovat, pohrád si, vem si pumpu do přírody a laboruj a laboruj… :-)

              0 0
              • raceman  

                for Sobi a The Trooper: objasnil jsem vám to sám, tak co tady řešíte? :-D

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Aspon vidis, jak Te tady berou vazne :-D

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • krokus  

      Nevíte, v jakém pražském servisu by mi za slušnou cenu změnili zdvih vidlice RS Sid? Nejlépe někde na Praze 8. Kdysi jsem si nechával měnit zdvih Reby v Trinnity, ale bylo to docela drahé (tak 400 myslím).

      0 0
      • mates555  

        400 neni drahý…nejlevnější si to udělat sám…neni na tom nic těžkýho a je to tu popsaný několikrát…

        0 0
    • maajkee  

      Nechci zakládat vlákno tak to prdnu třeba sem.

      Předělávál jsem Rebu sl dual air 2010 na 120mm, už jsme to v minulosti párkrát dělal a vždycky bez problému.

      Měnil jsem při tý příležitosti i Gufera a molitanový kroužky.

      Teď problém, po smontování jsem nafouknul trochu negativku, cca 50psi a foukám pozitivku, mám tam cca 80, 90, 100 psi a vidle pořád dole.

      Takže jsme upustil negativku a vidlice hned vyjela, jak jsem upouštěl tak prakticky až nahoru na těch 120mm.

      Jenže jak přifouknu zase negativku, tak jde vidle zase dolů.

      Takže dostat tam stejný nebo alespoň podobný talky je nereálný.

      Co jsme mohl ******? koukal jsem do toho znova a nevím kde je problém.

      0 0
      • blisterexist  

        to samé se mi stalo na sidovi, ale nevím čím to je:-)

        0 0
      • MirosPikos  

        To jsem zvědav, až budu měnit zdvih, jestli se mi to taky stane :) Dám kdyžtak vědět…

        0 0
      • mr.nikdo  

        Me teda vidle pri plne pozitivce a prazdne negativce vyjede tak na 132 mm…

        Je fakt, ze pri vyrovnanych tlacich je to +/- 117 mm…

        Ale kdyz to mam tak, aby to bylo na cca 125 mm, tak je akorat progresivni, chodi pekne a na doraz se dostanu az na nejakem Mordoru…

        A co jsem se dival na novejsi 120 mm vidlici, tak to take delalo…

        0 0
      • akula  

        Uniká mi smysl foukání negativky s prázdnou pozitivkou, to ti ta vidle musí zajet a pak tam bude mnohhem větší tlak (tlak beru ve vysunutý poloze, v průběhu zdvihu se mění). Nafoukej prvně pozitivku na požadovaný tlak a pak negativku na takovy tlak, aby se vidle odtrhla z dorazu. Tlaky by pak měli být ± stejné

        0 0
      • mochla  

        Vyřešil jsi to nějak ? Mám podobný problém na Rebe U-turn.. stejné tlaky v pozitivce i negativce jsou nereálné (vidle se zasune tak o polovinu zdvihu), pokud chci mít z 115mm aspoň 110mm zdvih, tak musím mít v negativce o hodně menší tlak ( 140/100psi). Nechápu jak je to možné. Dík

        0 0
    • onnyy  

      Ahoj,potřeboval bych poradit…Kupoval jsem ted Rebu RL 2011 a je nastavena na zdvih 120mm.Chtěl bych ji nastavit na 100mm.ALe nevím jak.Podle návodů píšou že se to musí rozdělat ale už jsem nikde nenašel kde a co se má rozebrat tak není…Můžete mi poradit??Třeba i foto poskytnout…

      Děkuju.

      0 0
      • skvedo  

        http://www.sram.com/service

        Tady najdeš soubor s popsanými všemi servisními úkony včetně obrázků. Případně si ještě projdi videa na kanálu SRAMtech na youtube.

        0 0
        • onnyy  

          Ok,díky.Už jsem to tak nějak prostudoval.Jde o výměnu spaceru…Takže jestli jsem ji kupoval nastavenou na 120 tak by tam žádný spacer neměl být???…Při 100 by tam měl být jeden…Jěště jsem ji neměl rozdělanou ,ale bude se muset koupit spacer…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.