RS Lyrik 2010 (nebo FOX 2011 36 180mm?)

302 nepřečtených
  • pajasimi

    zdravíčko, dovolil jsem si založit nový vlákno protože ty co našel vyhledávač na dotaz „lyrik“ nejsou úplně podle mýho gusta.) Chtěl bych se zde zeptat na zkušenosti s letošním Lyrikem, konkrétně solo air..chystám se kupovat novou vidli a tahle je podle parametrů přesně to co hledám, zdvih 170mm je kompromis mezi 160mm který mám teď (a chci o píď zvýšit) a 180, což už je možná trochu moc.) navíc je lehoučká.. dál bych se chtěl zeptat na praktickej rozdíl mezi klasickou verzí solo air a verzí DH, na stránkách výrobce jsem to nemohl nějak rozpoznat (svádí mě to k myšlence že DH → downhill, což by bylo to co bych asi potřeboval, protože jí chci na freeride/lehkej downhill..pochopil jsem to tak, že rozdíl bude asi v tlumení, ale byl bych rád kdyby mi to tu někdo líp osvětlil) Lyrik (pokud mi jí majitelé nevyvrátí) je asi nejjasnějším kandidátem na novou vidli, nejen kvuli tomu že i dozádu půjde novej tlumič RS Vivid air, tak ať je to slazený..jediným konkurentem je FOX, konkrétně modely 2011 se 180mm zdvihem, nejspíš Float..váhově je na tom o malinko „hůř“ než RS, ale zase by to mohl být o malinko větší držák..ale s ní zatim asi moc zkušeností nebude;) cenově to vyjde dost podobně takže rozhodnou nejspíš názory zasvěcenějších..dík za každý info

    Anketa: Tak kterou? (pokud jinou, napište prosím jakou:)

    2x
    8%
    0 0
    • lutte1  

      Ahoj Pájo. :) To je složitý výběr.Já bych asi na tvým místě šel do RS.Fox je drahej na servis,RS bejvá citlivější.Fox zas bude o něco málo odolnější.RS má dobrý systém osy.

      Jak to chodí to ti neřeknu.

      Kde to budeš kupovat?

      :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • pajasimi  

        zatim nevim..Lyrik co chci se dá sehnat v USA za nějakejch 18, v čr za 20, levnějc sem zatim nenašel..FOX 2011 se dá už nyní sehnat v USA za 16800..ale neposílaj do ČR..je však firma co se zabývá zprostředkováním takových prodejů,..nevim zatim kolik si za to můžou říct ale kdyby třeba 500 tak by se to furt vyplatilo..ale to jsem zatim neřešil..budu to kupovat až na podzim nebo v zimě a do tý doby se může dost změnit..taky je možný že už bude v době kdy to budu kupovat Lyrik 2011:)) nebo budou slevy na 2010:) nebo nebudou..to je zatim ve hvězdách..zatim neřešim kdy a kde a za kolik, ale CO:)

        0 0
        • mr.antik  

          Nevim jestli je 1cm takovej rozdíl aby to stálo za tu změnu.

          RS bych kvůli reklamacím kupoval radši tady :-)

          Jo a FOX pujde nějak vnitřně přestavovat (snižovat) zdvih po 1cm.

          0 0
          • pajasimi  

            kromě toho že má o ten cenťáček víc zdvihu tak je i lehčí než moje současná vidle..o moc váhově bych si nepolepšil (možná i drobet pohoršil) kdybych vzal toho foxe, kterej už má ale zase 180mm (že jde snižovat vím) spíš by se mi šikli nějaký pro a proti jak u foxe tak u RS abych se mohl rozhodnout do čeho jít, pořád dost váhám ale RS malinko vede..na druhou stranu i FOX se 180 by se líbil..jezdim teď v práci Spešla demo 7 s Totemem a ovladatelný je to i při takovým zdvihu super a do vzduchu se tomu taky celkem pěkně chce..takže ani FOX 180 neni vyloučenej,..ale vzhledem k tomu že právě tlumič bude RS tak to vidim asi i na vidli od RS

            0 0
        • Kubiczech  

          Jen poradím s Foxem – kašli na eventuální nákup ze zahraničí a zašli poptávku na nějaký eshop.

          0 0
        • tomaschek  

          a nezapomněl jsi na DPH a clo 24 procent? Pochybuji, že to celníci pustí… To už jsi pak s cenou vidlice z USA trochu jinde…

          0 0
    • Omen  

      no to sem nechtěl :-D

      0 0
    • pajasimi  

      Někdo kdo vozí letošního Lyrika? a někdo kdo by byl schopnej osvětlit rozdíl mezi verzemi SA (Standard) a DH?

      0 0
    • pitos  

      Pokud bys chtěl Lyrika na FR tak bych určitě bral verzi coil,sice nevím jak jsou natom verze solo air 2010(měl jsem solo air 08.) ale coila jsem už možnost vyzkoušet měl a chodí myslím výborně,nepropadá se tolik do zdvihu a na FR bude mít lepší využití zdvihu+větší citlivost.

      Ohledně DH verze ti moc neřeknu,snad ti trošku můžou pomoci komentáře zde

      0 0
      • pajasimi  

        pružinovku ne, honim gramy (ano, i na FR) i tlumič budu měnit za vzduchovej takže pružinová vidle nepadá v úvahu (nyní mám taky vzduchovku a spokojenost, relativní) s tim propadáním do zdvihu doufám že to právě bude malinko ovlivňovat to jaká je to verze, ale nevím..snad to u 2010 nebude tak markantní..proto schánim, zatim bez úspěchu, někoho kdo by o tom věděl víc

        0 0
        • pajasimi  

          píšou že DH má líp řešenou kompresi, takže to by mohlo ovlivňovat i to, jak se propadá do zdvihu, nebo se pletu?

          0 0
          • madcat  

            propadání do zdvihu u starších lyriků (2008) uměl prý dobře pořešit milan, tak bych to eventuelně zkusil u něj…

            0 0
        • pitos  

          Neblbni,přece si kvůli 200g nepořídíš horší vidli.To ušetři raději jinde,ne na odpružení.

          0 0
    • goofy  

      Lyrika urcite radeji coil. Soloair je vyborna AM/enduro vidle, ale na freeride to neni.

      DH nema floodgate, nebo jak se ten lock jmenuje, a tim padem tam bylo udajne vic mista na lepsi nastaveni kompresi. Jak se to chova v realu, to ti uz nereknu, ale co jsem zkousel letosniho Lyrica coil, tak se tvaril celkem pekne..

      S Foxkou to je takove slozitejsi. Tlumic asi nejlepsi, ale trochu se tam bojim toho vzduchu u nich.

      0 0
      • pajasimi  

        chci určitě VZDUCH (pružinovka je moc těžká..možná jedině kdyby ta pružinovka byla lehčí než moje současná vidle tak bych uvažoval ale spíš bych radši fakt ten vzduch)..myslíš že by teoreticky mohla bejt pro mě na freeride lepší verze DH? teď vozim rst storm air

        0 0
        • goofy  

          Nejak moc zacinas resit gramy :-D

          No urcite bych sel do DH verze pokud chces toho Lyrika. Otazkou je, jestli bude ten rozdil tak zasadni oproti klasicke verzi.

          0 0
          • pajasimi  

            stojí stejně takže klidně dh verzi i kdyby rozdíl byl nějakej než žádnej.)

            0 0
      • pitos  

        tak nějak,na EN případně ligh freeride je to dobrá vidle ale na FR/DH nebude ta vzduchová verze stihat,jedině že by byla úplně jiná než starší ročníky ale pokud bych to nezkusil tak bych do toho dnes určitě nešel.

        0 0
        • pajasimi  

          rst storm air stíhá, bude lyrik soloair horší?;)

          0 0
          • goofy  

            Tezko rict jak ten Storm air chodi. Tos nam nerekl

            0 0
          • jimiAJ7  

            abych pravdu rekl tak se mi zdalo ze to RST nechodi teda vubec … vsechno bude lepsi nez Storm.

            0 0
        • fousek  

          Proc by SA nemel stihat? Pokud se nepletu tak Boxxer WC je nemlich to samy(cose tyce pruzeni a tlumeni)

          Tady nekdo rika ze se u vzduchu prehrejva olej a pak to netlumi, ale me se to jeste nestalo (taky nejezdim zadny FR/DH) a spis se to rika u tlumicu.

          Co se tyce toho propadani do zdvihu, tak je pravda ze treba Totem SA je dost linearni a skrtit to kompresema tak aby nechodil tolik do zdvihu je podle me blbost.

          Nevim jestli novejsi modely nahodou nemaj pozicne zavisle tlumeni (tim by se asi chlubili ze maj bottom out). Nebo jestli maj upravenou SA komoru.

          Kazdopadne ja bych sel do DH verze. Pokud to bude dobrej kousek tak bude mit lepsi citlivost nez tan Van

          0 0
          • pitos  

            Nevím jak vzduvhové modely 10. s tím novým tlumením ale starší mi už na FR/DH prostě nestačila.Chodila často po dorazech(i když za jízdy to poznat nešlo)a propadala se do zdvihu více než bych chtěl.Nastavit to prostě jinak nešlo,jedině že bych zabil citlivost.

            Opakuji ale že se bavím o FR/DH, na lehčí ježdění mi plně stačila.

            Momentálně můj totem coil spňuje přesně to co jsem od vidlice na fr/dh očekával,není tak lineární,nepropadá se do zdvihu,využívá celý zdvih a je citlivější než lyrik solo air.

            0 0
            • fousek  

              To je zajimavy s tou linearitou, bych si tipnul ze coil bude uplne linearni (nebo ze by RS melo progresivni pruzinu?) jakejkoliv vzduch musi bejt progresivni (a uz hodne nebo malicko)

              0 0
          • gazman  

            Souhlas.

            0 0
    • warzone  

      Za mna Fox Van 180mm.Ta hmotnost nieje zase taka velka,citlivost je bezkonkurencna,vy­uzivanie zdvihu rovnako a upinanie pevnej osky mi pride tiez naj-na Lyriku sa mi uz stalo,ze sa to pocas jazdy povolovalo,tak to zakrucam na fest co tiez nieje bohvieco…Dalsou vecou je kvalita spracovania vnutornosti,kde je Fox trochu inde.Na vzduchoveho Floata som zatial pocul tiez len chvalu,ale Van…

      Hoci v predoslom Biker magazine Lyrik DH(myslim,ze Soloair) v teste dost vychvalili co sa tyka citlivosti a celkoveho chodu,takze by to tiez nemusela byt zla volba.

      0 0
      • pajasimi  

        kdyby fox tak určitě float (snižování zdvihu co má talas nepotřebuju a van je zbytečně těžkej, o citlivost mi až tak nejde, ta je podle mě zásadnější spíš u enduro ježdění než na freeride, takže float) no a teď když si napsal že vychválili lyrika dh soloair (přesně ten model co chci), tak zase nevim :DD bude to těžký rozhodování

        0 0
        • Vegan  

          No kdyz myslis ze o citlivost nejde tak to je pak neco jineho, ale podle me jde u vysokozdvyhovych vidlic predevsim o citlivost. Kdybych si mel vybrat jestli citlivych 140mm nebo necitlivych 180mm tak snad aji radeji volim tech 140mm ponevads to vterenu odvede lepsi praci jak vidlice co nechodi pripadne reaguje zpozdene nedej boze nektere veci uplne prehlizi. A pokud citlivou vidlici tak mas vicemene dve moznosti bud cokoli vzduchoveho, ale pak se o to musis set sakra starat a idealne to nechat vytunit a nebo pruzinu, ktera je na tom s citlivosti vzdy relativne dobre (az na vjimky) a tam uz staci jen po kazde vyjizdce namazat vnitrni nohy a vycitit stiraky.

          0 0
        • mr.antik  

          Tak jestli ti stačí citlivost floata, tak kup lyrika a v pohodě…

          0 0
    • kali222  

      180mm bych se nebal pokud ti to nerozhodi geo. jestli budu kupovat jeste nekdy nejakou vetsi vidlu tak solo air totem. nebo by musel byt van 180mm za malo penez, cemuz neverim :). na vahu u tehle kol … bilej tesak :), teda ne uplne, ale porad u tehle kategorie dela vic co neumim/umim, nez brzdeni vahou o nejaka deka.

      0 0
    • Manas  

      U tohohle zdvihu brat asi jedine pruzinu pokud chces mit nejakou citlivost. Vzduchu neverim vubec a uz jsem si vyzkousel i jiny vidlice, ale prijde mi subjektivne ze zadna na tom nebyla dobre jako pruzina v zakladu. Rozdil vah bych chapal u EN kola, u FR mi prijde tech 400g rozdil bo kolik to je zanedbatelny.

      0 0
      • pajasimi  

        no mě 400g příde spíš jako téměř půl kila než zanedbatelný, sem malej, lehkej, nechci se tahat s nějakou 18kg krávou, už teď sem na pěknejch 17,2 a je reálná šance že to stlačim k 16 (jen tlumič udělá 400g, vidle podle toho kterou vemu, Fox by neubral nic, Lyrik něco jo, ale zatim je to asi ve hvězdách, která padne…nový ráfky hodí minimálně 300g, náboje kolem 100g i víc, gumy 200g a víc) při zdvihu 170/180 nebo 180/180 a né na úkor odolnosti a ve prospěch hravosti a lehkosti..věřim že jak Lyrik tak Float sou dobrý vidle, určitě o dost lepší než současnej Storm

        0 0
      • gazman  

        400g je hrozně moc.

        0 0
    • pajasimi  

      ještě jednou, pružinu NE, začínám tíhnout asi spíš k tomu Foxu float 180, zdvihu bude aspoň znatelněji víc a váhově na tom nebude o moc hůř než současná vidle a myslim že by mohla být i větší držák než ten lyrik..každopádně je to nejlehčí 180ka

      0 0
      • mr.antik  

        no nevim, 2011 tu asi nikdo nejezdí, tak snad něco s tou citlivostí udělali. Jinak pro lehkýho člověka podle mě nepoužitelná vidle

        0 0
        • pajasimi  

          proč když je to vzduch?

          0 0
          • pajasimi  

            nechápu proč by jakákoliv vzduchovka měla bejt nepoužitelná pro lehkýho člověka? jakože kvuli citlivosti? nezapomínej že teď vozim Storma air, to je necitlivá vidle..určitě na tom bude fox znatelně líp… nevim kolik můžu mít, tipuju tak mezi 55 a 60

            0 0
            • mr.antik  

              Myslim konkrétně toho Floata. Ideální je to zkusit, ale jak píšu, 2011 asi těžko někdo vozí…

              0 0
              • pajasimi  

                takže myslíš že dosavadní floaty jsou naprd?

                0 0
                • mr.antik  

                  Od tý doby, co mám Lyrika :-)

                  0 0
                  • friblos  

                    už jsi vyměnil pružinu nebo tam máš ještě tu původní, jinak nevím kdo psal že float 160 nejde až na doraz- tak jde:-D

                    ale možná další vidle bude na zkoušku VAN a budu moc porovnat rozdíl

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Nevyměnil. Pakrát už šla na doraz, tak to raději zatim nechám.

                      Ty poslední 2cm jsou prostě jen na velký věci :-))

                      0 0
                  • pajasimi  

                    okey, potřebuju prostě vidli co bude chodit a tlumit (narozdíl od RST) ale nehodilo by se aby byl chod až moc lineární, což teda asi u Lyrika hrozí..kdyby to zpravil třeba o malinko vyšší tlak tak to na úkor citlivosti (do určitý míry samozřejmě) jsem ochotnej přijmout..jinak se mi ale nechce věřit že by podemnou měl chodit float nějak blbě kdybych se pro něj rozhodl..asi to bude chtít zkusit přece jen to bude velká investice

                    0 0
                    • Dav...1  

                      Toho floata zas tak tragicky nevidim a to mam 65 kg. Citlivost sice neni buchvijak dokonala, ale bohate to staci.

                      0 0
                      • pajasimi  

                        jn, čim dál tim víc mě to táhne spíš k tomu foxu

                        0 0
                      • gazman  

                        Float jsem jezdil asi 3 sezony,byla to opravdu nedobrá vidle.Byl to model 06´nebo 07´ včil už je to třeba jiné.

                        0 0
                        • goofy  

                          Hele, ja se jenom pozeptam, v cem byla nedobra? Citlivost? Progresivita? nebo vubec chod?

                          0 0
                          • gazman  

                            Hlavně progresivita,pos­lední 2–3 cm prakticky nešlo překonat a to i při SAG kolem 30%.Citlivost mi nějak špatná nepřišla,ale nic moc,stejně tak chod.Taky nutnost při servisu,který byl potřeba dost často používat jejich fox float fluid a při každém odvzdušnění patrony nejlépe výměna všech O-kroužků jinak hrozilo brzké zavzdušnění,tyhle věci se před třemi lety nedaly sehnat tak dobře jako teď,kdy fox a potažmo švec začal prodávat opravné sady.

                            0 0
                            • Vegan  

                              Sice nemam uplne moc velke osobni zkusenosti s Floatem 36 jen s 32. Ale muzu vicemen parafrazovat a citovat co mam nacteno ze zahranicnich webu: pruzici cats tedy vzduchova patrona se zahriva pri zahrivani jde citlivost totalne do sracek a k tomu roste jiz tak velka progresivita, nutna casta udrzba vzduchoveho pistku (vymena tesneni, doplnovani oleje nad pistek) celkem casto se vyskytuje problem s tim ze nekdo nehlida olej nad pistkem a pak se dost opotrebovavaji i ostatni vnitrnosti vzdchove casti. Co se tyce zavzdusnovani tlumici patrony tak s tim maji probelmy snad vsechny starsi 36 od 2008 je to snad pry lepsi, ale take zadna slava … sam jsem na to zvedavej ted co mam VANa 36. A jako dalsi nevyhodu vsech 36 bych zminil pri prasackem zachazeni rychle vznikani vaklu na pouzdrech. Nadruhe strane co se hodne ocenuje na konstrukci 36 jako takovych je jejich celkova robusnost a odolnost pri zpravne udrzbe.

                              0 0
                              • warzone  

                                To s tym rychlym unikom oleja vo vzduchovj patrone plati aj u mna u Lyrik Soloair,vsetko to dost rychlo pusta na vnut.nohy.Objed­navam Enduro Fork seal sadu,snad sa to zlepsi…

                                Akurat ma tesi,ze sa nerobi vakel ako pri 36tkach a to uz so mnou prezila svoje :o)

                                0 0
                              • Dav...1  

                                Co za ostatni vnitrni veci se opotrebovavaji, pri nedostatku oleje nad pistkem ? Ja bych rekl ze to bude mit vliv na tesneneni, ktere mas stejne 1× za rok menit, nebo se pletu ?

                                0 0
                                • gazman  

                                  Je to tak,Vegan to dost zdramatizoval, aniž by to zřejmě kdy viděl zevnitř;-)

                                  0 0
                                  • Vegan  

                                    Vevnitr jsem to vydel a nijak jsem to nedramatizoval. Proste jsem jen napsal, ze nektere dalsi vnitrnosti se opotrebovavaji samozrejmne, ze jde pokud se to na to extra nesere jen o tesneni a spis nez o cenu ktera je opravdu nula k nule pojde, jde o praci ktera stim je coz trebas pro me je opruz vetsi jak ty penize :).

                                    0 0
                                    • gazman  

                                      Nad pístem není prakticky nic, natož něco co by mohlo trpět:-) tak fakt nevim cos tím myslel. Vnitřní stěny vnitřní nohy?

                                      0 0
                                      • Vegan  

                                        jop, kdyz ti to vyschne a kdyz se na to uplne vyseres dostane se ti tam casem jmenej prach ( odkud se veme tezko rict mozna trenim pistku ) a ten to vydira ze zacatku se to spis lesti ,ale uz jsem u znameho servisaka vydel vydrene docela hluboke drazky ty drazky nejsou nic tragickeho kdyz je tam olej tak to i tesni nic mene ten olej se pak jeste rychleji dostava pod pistek az to dospeje do stadia dky to pomalu kazdy tyden musi kontrolovat. Konkretni jedinec takto znicil floata za jednu jedinou sezonu najezdil na nem asi 5k km bez toho aniz by to jedinkrat skontroloval a jestli tam bylo malo oleje uz od vyroby tezko rict ale mozna i to hralo roli.

                                        0 0
                                        • gazman  

                                          Spíš měl ve ventilku nebo hadičce bordel,který si tam fouknul a díky tomu bordelu to šlo do sraček.Já to jezdil dycky pomalu celou sezonu bez kontroly a vydržela mi tři roky.

                                          0 0
                            • goofy  

                              Tak jo.. je to vicemene tak jak jsem si myslel

                              0 0
    • pajasimi  

      .

      0 0
    • pajasimi  

      Ještě dotaz k Lyriku..říká se že chod je až moc lineární, neřešilo by tenhle problém při použití na freeride správné nastavení vysokorychlostní komprese??

      0 0
      • madcat  

        k tomu tady v nějakým vláknu měl několik celkem dobrých postřehů milan1 – hledej thready o využívání zdvihu vidlic nebo tak něco…

        0 0
    • kesu  

      ahoj

      řešil jsem něco podobného,vzal jsem totema DH coil

      Nicméně co se týká srovnání tlumení DH a obyč u RS tak DH nema floodgate čímž se změnila komprese.

      Jinak pocitově při srovnání je DH citlivější a řekl bych že lépe žere i střední nerovnosti. Já bych rozhodně doporučil verzi DH.Nevím jak je progresivita u lyriku 010 ale starší verze šly dostat na doraz celkem bez problémů. Neviděl bych problém v nemožnosti využití zdvihu.

      Srovnat lyrika DH s foxem 36 si ale netroufnu, podle mého totem chodí lépe ale přímo s lyrikem srovnání nemám.

      Mimochodem,podle nějakýho testu má lyrik 173mm zdvih,totem 178mm. A jak totem,tak lyrik a i boxxer má stejnou montážní výšku..

      Taky otazníkem je ofset 36 na 180mm,Protože pokud s edobře pamatuju tak totem (66tka,boxxer atd taktéž) ma větší ofset asi o 7mm než lyrik

      Celkově vzato bych vzal asi lyrika

      0 0
      • pajasimi  

        dík za příspěvek, to s tim využitím zdvihu u Lyrika máš asi pravdu, i když je fakt že u freeridu je asi fajn když si vidle umí nechat nějakej alespoň symbolickej cenťáček na fakt velký pecky, na druhou stranu mi vyhovuje vozit o malinko vyšší tlaky než bych na svojí váhu „měl“ mít tak třeba bych se tim dostal do ideálního stavu kdy bude vidle chodit docela dost a častěji k dorazu na nějakých velkých „věcech“..připadám si jak na houpačce..teď to navíc komplikuje i změna názorů na novej rám, a zatim neni vůbec jasný do čeho půjdu (ještě čekám jak bude vypadat rb iq8) takže pokud vemu rám se 180 zdvihu narvu asi foxe kvuli váze (totem už je moc těžkej) a když vemu rám se 170mm tak vemu nejspíš toho Lyrika, kterej si mi taky dost zamlouvá..a když se vážně nebudu moct rozhodnout tak ušetřim peníze a dostanu se přes suntour duro fr20 a RST storm air k suntour Durolux, který má zdvihu kolik si řeknu, ušetřim 50% z ceny vidle, chodí asi fajnově a těžká taky neni

        0 0
        • Vegan  

          Jen jestli tim prefukovanim nezabijis u vilice schopnost zrat negativni tereni nerovnosti. tedy pobrat diry ono nekdy mene znamena vice a naopak, ponevads kdyz mas maly SAG tak do diry vletis vidle ji nevyrovna a pak na vyjdu o to vice musi jit do zdvihu na rozdil od vidlice jez ma SAG vetsi… coz muze docela dost rozhodit take neni na skodu brat s vidlici s mekym dorazem ( trebas nejakym elastomerem) tedy, ze na konci zdvihu ma neco co ty rany na doraz pobere tak aby se neprenesly jako, kdyz tam meky doraz neni.

          0 0
          • fousek  

            Ten mekej doraz ma Totem urcite a Lyrik bych tipnul ze taky

            0 0
            • mr.antik  

              No to nevim, doraz jsem zažil dvakrát a docela to „cinklo“, tak nevim :-))

              0 0
              • pitos  

                To je divné,ja zažil doraz na Lyrikovi nesčetněkrát, ale skoro nikdy jsem o něm nevěděl.

                0 0
                • mr.antik  

                  je možný že to je zvuk od pružiny – je pravdla že zvuk slyšet byl, ale v rukách jsem ránu necítil

                  0 0
                • madcat  

                  Nápodobně – Lyrik SoloAir – dle některých fotek se stíráky skoro dotýkaly korunky, ale v rukách jsem nic podezřelýho necítil.

                  0 0
    • pajasimi  

      tak do výběru nakonec přecijen přibyli tyto vidlice, Fox van 180mm, RS Lyrik coil, RS Totem solo air (podotýkám, že přibyly, první dvě přichází stále v úvahu) do užšího výběru se dostanou vidle podle toho co bude za rám, a to je zatim ve hvězdách,. pokud by se poštěstilo sehnat za fajnovej peníz sx traila tak by padnul lyrik solo air nebo coil, to samý v případě že bych se rozhodl pro duncona tosa inu..pokud bych si nechal znovu dělat rám na zakázku (nebo sehnal banshee scythe, či mě zaujalo rb iq8) pak by to byl buď fox float/van 180mm nebo totem solo air

      0 0
      • pitos  

        no vidíš,už pomalu přicházíš k rozumu…ještě vyměň toho totema air za coil a bude to gut:)

        0 0
        • goofy  

          Tak :-)

          0 0
        • pajasimi  

          no totema jsem zařadil jen kvuli tomu že v solo air verzi je váhově podobnej vanu a dost se mi ta vidle líbí;), v coil verzi už je to hrozný závaží tak to už radši toho vana,..

          0 0
          • pajasimi  

            tak teď koukám že mezi vanem a totemem coil už takovej rozdíl ve váze neni, ještě záleží jestli to váží se sloupkem nebo ne, ale stejně už je to víc než sem si představoval, až moc se to začíná blížit třem kilům a to bych se rád udržel do 2,5..,přesto, která myslíte že je „lepší“? totem bude asi nesmrtelnej ale jak je to s výdrží vnitřností a chodem vůči vanu (vim že ho zatim „nikdo“ nemá takže asi zbytečná otázka)?osobně co mám možnost jezdit totema coil na demech co máme na pučovně tak z tý vidle moc unešenej nejsem pokud jde o chod, ale možná sou tam tvrdý pružiny..přijde mi že je až moc těžký dostat jí za polovinu zdvihu… bude to šílený rozhodování, (stejně jako s tim co za rám;)..nejradši bych narval floata 180

            0 0
            • jimiAJ7  

              tak tady bych se vyjadril, mam totema 2010, z prvu jsem z nej moc nadseny nebyl protoze mi neprisel zas az tak citlivy, postupem casu (cca asi 5 hodin jezdeni) se ale rozchodil, porad jsem si ale rikal ze to jeste neni ono, tak sem se dal do rozebrani a vymeny oleje, nemohl jsem uverit ocim kdyz mi ze spodnich noh vycakla nejaka tekutina podobna oleji, ale moc to olej nepripominalo,spis vodu se malinovou stavou :) takze jsem nejpr vymenil olej ve spodnich ( lehka vymena diky torx sroubkum) a po te rozebral vidlici celou, vycistil,namazal, a dal taktez i novy olej, a citlivost se nahle zmenila v absolutni spicku, chodi do zdvihu vyuziva ho cely prvnopocatek zdvihu pri malych nerovnostech je jak v perine, proste jsem max. spokojeny, a co se tyce servisu , naprosto jednoducha vec,kdyby si koupil 2009 da se jeste potunint castecnym odstranenim floodgate, famy ze tece klepe prosakuje kolem stiraku, jsou opravdu jen famy (2010), mam stredni pruzinu

              0 0
            • pitos  

              A nejsou na těch Demech nějaké IS verze?

              osobně si na chod totema 10. nemohu stěžovat,využívá celý zdvih,přitom se nepropadá do zdvihu a ani nechodím po dorazech.

              Jinak těžký možná je, ale záleží jak se nato díváš a k čemu to chceš.je to vidlice na fr/dh a v této kategorii to závaží rozhodně není.Na Enduro bych ale bral raději třeba toho nového lyrika(nebo prostě něco lehčího)

              0 0
              • jimiAJ7  

                souhlasim, myslim ze tim lyrikem nepokazis vubec nic,2010 mam odzkousenou taky, respektive ti blizsi recenzi muze udelat muj kamos, otazkou jen zustava to ze 2011 fox tu nikdo nema, pokud chces byt prvni a zaroven testjezdcem, tak proc ne, ja osobne bych toho foxe treba vzal jen kvuli zvedavosti kvuli nicemu jinemu…

                0 0
              • pajasimi  

                chci to na freeride s tim že počítám že lyrik to vydrží, pár lidí to tak vozí a když mi drží rst storm air tak lyrik na tom snad nebude hůř jak s odolností tak s chodem, propagujou to sice jako enduro vidli ale freeride to věřim ustojí..tak jako plno lidí „úspěšně“ dirtuje a slopestyluje s pikem.) jinak jaká je přesně verze totemu na demech bych kecal a klidně je možný že je to nějaký ošizený..říkáš teda že s totemem spokojenost..na jednu stranu bych rád sladil co se týče výrobce vidli a tlumič (aby se snáz a najednou řešil posezónní servis) (zadní tlumič chci vivid air) na druhou stranu kvuli váze mě to u zdvihu 180 táhne spíš k tomu foxu,..asi si hodim mincí protože vážně nevim..fox mám rád, mám k němu důvěru, totem bude asi neskutečnej držák a vypadá mocně;) lyrik je na tom super s váhou kdybych se rozhodl pro zdvih 170 ale spíš to vypadá že poskočim na těch 180 protože jsem zjistil, že třeba s bighitem 2 2010 (180/190), kterej si momentálně denně půjčuju v půjčovně, abych na něm mohl zajíždět nový věci na lipenských trailech, skočim všechny skoky stejně snadno jako se současným bikem, přičemž ty 2–3cm zdvihu navíc jsou dost znát.. takže FOX VAN 180? FOX FLOAT 180? TOTEM SOLO AIR? TOTEM COIL?

                0 0
                • jimiAJ7  

                  ja jsem pro totem :) a zvedavost k fox van…takze ja bych se rozhodoval z techto dvou…

                  0 0
                  • pajasimi  

                    a totem myslíš že bude ok i v soloair? jsem ochotnej oželet drobet citlivost ve prospěch váhy.. jo a ještě dotaz pro pružinovou verzi, kdosi mi říkal že se RS nedá nastavovat předpětí pružin, že se musí pružina rovnou měnit, ale to je asi blbost ne? to by těch tvrdostí pružin muselo bejt hrozně moc?

                    0 0
                    • goofy  

                      U coil verze predpeti nastavovat jde. U uturn ne.

                      0 0
                    • jimiAJ7  

                      predpeti lze nastavit, solo air je opravdu s tou citlivosti ponekud horsi, ale kuuuurna ozelet citlivost kvuli vahy :) :) toz to neeee :)

                      0 0
                      • goofy  

                        Taky si rikam co furt resi :-) Beztak nakonec bude mit ram nejaky ingot, a tady resi 300 gramu :o)))

                        0 0
                        • pajasimi  

                          možná i víc než 300 kdyby padnul float 180! rám bude buď sx trail nebo bighit..až nečekaně mi sednul novej bighit 2 kterej teď jezdim denně, nečekal jsem že s nim pude dolítnout všechno stejně tak snadno jako s mým bikem na o dost nižších zdvihách..a vůbec na všech spešlech co mám možnost jezdit se mi jezdí skvěle takže pudu nejspíš do týhle masovky kterou má „každej“..myslim že ty nový bighity se povedly a nestojí moc..ale váhu radši nevědět (neví někdo kolik může mít samotnej rám?) doteď mě to hodně táhlo k tomu sx trailu ale teď si říkám jestli by nebyla škoda ochudit se o 2cm zdvihu, když se mi na tom bighitu lítá super…ještě se mi líbí scott voltage fr (?) a canyon torque (?).. nejvíc by se líbil intense uzzi vp ale to je moc škváry,..podobně jako další a další… spešl to jistí

                          0 0
                          • jimiAJ7  

                            no ovsem ty mas ale dost siroke spektrum…ja sem myslel ze v zakladu (ramu) mas jasno? kdyz laborujes s vidli…no a uprimne jsem myslel ze vidle pujde na vetsi spek, nez je big hit…ale proti gustu…nemam nic

                            0 0
                            • pajasimi  

                              do rámu nechci dát „moc“ protože to co u rámu hledám: funkčnost, spolehlivost a ideální geometrii se dá najít i za „solidní peníz“, což u vidlic třeba neplatí…, na bighitu 2 teď měsíc lítám a je to bomba, úžasnej bike kterej je i přes svejch 190mm pod prdelí pěkně hravoučkej a do vzduchu se mu chce snadno, zároveň je to jak známo držák a stojí málo penízů..lipenskej bikepark si na něm užívám daleko víc než na svým biku jako kdybych na tom biku jezdil odmalička..sa­mozřejmě, líbilo by se plno dalších, morewood kalula, ale i levnější scott voltage fr mě zaujal,..giant faith se nedá koupit samotnej rám, je toho spousta..u rb čekám jak bude vypadat iq8 ale aby těch 200mm už nebylo moc..kdoví…jestli máš nějakej tip, sem s nim..limit je 35 000 i s tl­umičem, 30 bez něj..víc jen kdyby to byla fakt bomba..momentálně to vidim tak že spešl to prostě jistí, ty nový se mi líbí i designově a hlavně se mi na nich skvěle jezdí a víc od rámu nechci, u rámu by mě ani tak neštvalo mít masovku když mi skvěle padne..a začínám to vidět i tak že spešly má tolik lidí i přesto že nejsou nejlevnější právě proto, že sou zkrátka dobrý..proč dělá třeba vidlice tak málo firem, protože to neni snadný..rámařskejch firem je spopusta(neříkám že to neni dobře) ale některý musí bejt ty „lepší“..buď stojí opravdu moc, nebo jsou výjimky, jako třeba v mých očích bighit…jo, neříkám, líbil by se mi třeba intense uzzi..ale k dispozici budu mít maximálně nějakejch 50 000 a za to nekoupim vidli za 20 a rám za 50

                              0 0
                              • pajasimi  

                                jinak z touhy po sx trailu asi pomalu zchází protože si říkám proč se ochudit o 2cm zdvihu a ještě za to zaplatit mnohem víc (proti bighitu) když se mi na tom bighitu lítá vážně parádně:) jakože vítám každej tip na rám ale mám projetý snad všechny značky, od spousty z nich se mi něco líbí ale buď to stojí až moc nebo se to napytel shání nebo je tam jinej háček..spešlík by byl jistotka, věřim tomu

                                0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • fousek  

                                Tak bud Bighita zasadne predelali nebo tvoje kolo je neriditelnej autobus

                                0 0
                                • gazman  

                                  Tak.

                                  0 0
                                • pajasimi  

                                  no tak jestli jsi viděl jak vypadá bighit 09 a 10 tak ano, opravdu ho zásadně předělali proti předchozím..jestli myslíš změnu mezi 09 a 10 tak ta je myslim jen designová,..jinak ano, o bighita v provedení do roku 08 bych ani pohledem nezavadil, hrozná koza, máme je na půjčovně taky a je to děs..ty letošní bighity (stejně tak jako nejspíš i loňský) jsou libost

                                  0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                      • fousek  

                        Jestli coil ma odtrh kolem 5kg tak sem rad ze mam o to 1kg odtrhu vic ale cca o 200–300g min. Zatim sem nevidel novejsi Foxku, ktera by mela lepsi odtrh nez muj Totem

                        0 0
                        • Gomez35  

                          Měl jsem Totem 2009 Soloair. Teď mám Totem Coil DH 2010 a chodí mnohem líp. Konečně jsem fakt spokojenej, jak s citlivostí, tak s průběhem. A co jsem zvážil, tak rozdíl cca 250g oproti Soloiar je pro mě zanedbatelný. Ještě jsem před koupí novýho Totema 2010 pokukoval po Fox Van 180 a BOS N´dee, ale nakonec jsem se na to vykašlal, protože nebylo kde to vyzkoušet. Ale určitě taky dobrá volba.

                          0 0
      • warzone  

        Tak je to myslim jasne…Van 180,nieje o com :)

        0 0
    • pajasimi  

      ještě dotaz trochu mimo, myslíte že rám spec. sx trail snese zdvih vidle 180mm? páč spešl na to cpe 160ky

      0 0
      • jimiAJ7  

        absolutne bez problemu …

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pajasimi  

      takže zatim to vypadá že nejrozumnější volbou by byl totem coil dh nebo van 180.. a teď podle čeho se rozhodnout:) obě to jsou špičkový vidle, fox je o malinko lehčí, totem mě zase uchvátil svou robustností.) cena ± stejná…RS teoreticky lepší pokud jde o servis..fox je zase taková srdeční záležitost.)

      0 0
      • madcat  

        Za mě – kvůli servisu a robustnosti a funkci bych bral Totema.

        0 0
        • pajasimi  

          za mě kvuli váze foxe, už to že jsem svolil k pružinovce bude dost váhy navíc, tak raději tu lehčí variantu..robus­tnost totema je sice hezká, ale pro mě zbytečná, podemnou drží i shitky jako rst storm takže si myslim že fox na tom určitě nebude nijak hůř.) a chod vana bude snad dobrej..ještě mi leží v hlavě ten float ale tu pružinu na předek to asi vážně chce

          0 0
    • ravag3r  

      Trošku budu parazitovat vlákno:)

      Lyrik 2Step vs Solo Air, co byste brali?:)

      Snižování zdvihu nepotřebuju, ale 2Step je na CRC za sakra pěknou cenu, zase je težší než Solo Air. Má ještě nějaký výhody/nevýhody oproti Solo Airu?

      Je citlivost vzduchovýho Lyrika o hodně horší než pružinovýho?

      Kdyby někdo něco věděl. Primární je pro mě to, aby se to nevysíralo.

      0 0
      • goofy  

        Lyrik 2step je jednu nesmirnou vyhodu. Moc se neochodi, pac pord bude v servisu.. :-) Taky jsem o nem hodne uvazoval, v Jumsportu je dokonce za velmi peknou cenovku, ale ma az moc velke procento poruch :-(

        Jinak Soloair zalezi na kousku. Pitos mel odtrh neco kolem 7 kilo. Kazdopadne starsi soloairy byly idealni AM vidle, ale na enduru uz az moc chodily po dorazech. nevim teda jak ty neve DH tlumice jestli to neopravili

        0 0
        • goofy  

          Blbost neopravili… Proste zmenili prubeh

          0 0
        • Jenda  

          tak ten 2-step kdyz nepouzivas snizovani tak zas takovej pruser neni, jenom proste to snizovani jako takovy neni zadna hitparada a mrdaj se tam porad nejaky okrouzky. Akorat diky 2stepu po tom co z nej vytece trochu oleje bude ta vidle az moc linearni. Na druhou stranu pokud by clovek fakt ten 2-step z toho nechtel tak neni problem dat do 2step komory nejakej elastomer a bude z toho pohodova soloair vidle. Pokud ji maj za dobrou cenu proc ne. Pak je jeste moznost jestli nevyjde levneji koupit 2-step a predelat na soloair nebo u TF Tuned nabizi za asi 150 liber predelavku na coil a myslim ze to zas bude vidle na jiny urovni bo tam daj rovnou odpovidajici pruzinu.

          0 0
        • madcat  

          Za mě s Lyrikem solo air spokojenost – chod jemnej a na doraz jsem ji zatím nedostal, a to nejezdím vyloženě nějakej opatrnej ólmauntyn. Jeden problém nastal, když mně začal trochu týct kolem štelování mission controlu, ale v rámci výměny oleje mi to spravili jakože zadarmo – platil jsem jenom tu výměnu. Na 2-step bych se vyprdl – za tu hmotnost navíc a potenciální problémy by mi to nestálo, snižovat zdvih nepotřebuju.

          0 0
        • warzone  

          suhlas…akurat pridavam,ze to chodenie po doraze pri Soloair sa da upravit,mne Milan zmensil vzduchovu komoru+zvysila sa citlivost a samozrejme fukam mensi tlak…a este som odinstaloval floodgate a zase sla citlivost hore :)

          0 0
    • pajasimi  

      tak u vidlic se nakonec rozhoduju mezi foxem float/van 180mm (lyrika jsem nakonec vyřadil protože chci zdvih 180 a bytelnost totema na freeride nepotřebuju, marzocchi mi nemá co nabídnout), misky vah pořád lítají mezi hmotností a citlivostí..co sem si zběžně projížděl floaty tak se mi chod docela líbil, ale neměl jsem to na dýl a už vůbec ne verzi 180mm..rám bude buď bighit nebo sx trail od spešlu a o tom rozhodne asi jen cena za kterou se to podaří sehnat..za samotnej rám sx trail 50 nedám, sehnat ho za 40 tak už bych uvažoval..dnes jsem seděl na modelu 2011 se 180mm zdvihem a je to paráda, kdyžtak bighit za 30 to jistí..tam akorát nevim jaký budou změny (kromě designových) pro příští rok..jediným jiným kandidátem je rb iq8, kdyby zaujalo

      0 0
      • Frostty  

        Tož co na to říkáš strécu?

        http://bike-forum.cz/…l-24955.html

        0 0
        • pajasimi  

          než se mi načetla fotka (jsem tu přes mobil.) tak jsem si přečetl ty hanlivý komentáře:D mě se to teda osobně i celkem líbí! teď ještě vědět jak je to se zdvihem.. 180 nebo 200??? a tenhle systém pružení..to se pod bržděním zamykat bude, či nebude?

          0 0
          • Frostty  

            Tož proti gustu žádné dišputát. Taky si myslím že by se RB nic nestalo kdyby pustilo nějaký konkrétnější info. Na systémy pružení jsou tu jinší odborníci, já fakt nevím..

            0 0
          • pajasimi  

            ale když tak na to koukám..bighit to jistí..pokud se nesežene sx trail za nějakou přijatelnou cenu

            0 0
            • gazman  

              Ten Big Hit to je hrozné kopyto,vybírej pomalu,možná už radši to SXko

              0 0
              • pajasimi  

                ty nový modely nejsou kopyto, nepřijdou mi najezdil jsem na nich už dost a dost

                0 0
      • gazman  

        To jsou ceny ,to nejde nikde levněji? Já dal za IH 17000,– i s tlumákem,nechá­pu ty trotly od spešlu že chcou za to tolik peněz,kdyby to za to aspoň stálo,ale nic extra to není.

        0 0
        • Manas  

          Taky mi prijde ze to je strasne prepaleny. Za pade se da cely kolo.

          0 0
        • pajasimi  

          ironhorse? určitě né za „běžnou cenu“ co?..jo, píšu maily kde se dá, teď zjišťuju jestli by nešel ten novej sx za nějakou víc friendly cenu, ale moc známejch na to nemám..jestli o něčem víš tak informace uvítám ale moc toho neni, spíš nic, a jetýho nechci nic..na chainu maj pokud jde o rámy hovno a jestli něco z ameriky tak nejspíš toho sx traila páč ten tam v přepočtu vyjde na asi 35…

          0 0
          • gazman  

            Bral jsem toho 7 pointa za tu cenovku nového se zárukou s jůesej.

            0 0
            • pajasimi  

              ok a jak jsi to dostal do čech? a ještě dotaz, jak se ti na tom jezdí? nemá to celkem vysoko střed? to mi právě vyhovuje na všech spešlech proti mýmu současnýmu rámu, že to má nízko těžiště a v klopenkách je to bomba (nejen v nich.)

              0 0
              • baboon  

                http://www.bikerespect.com/…)

                zde jsem na něj narazil za více než příznivej peníz..:) Kdyžtak tlumák prodáš a bouchneš si tam podle svého gusta..:)

                0 0
                • pajasimi  

                  zajímavý! ale proč mě ten rám nějak moc nezaujal? je aspoň lehkej? je nesmrtelnej?:D

                  0 0
                  • pajasimi  

                    moc se mi totiž nepozdává jak ta zadní stavba „visí“ na těch dvou kouskách hliníku..to by moje prasení v podobě častých dopadů zadního kola kolmo na směr jízdy nemohlo přežít si myslim? nebo je vážně tak dobrej? a teď koukám že je to dělaný na rychloupínák.­.z toho už jsem na fr vyrostl, škoda.. bighit s sxtrailem zatím vedou v mnoha směrech

                    0 0
                    • baboon  

                      podle mě s výdrží problém nebude, vždyť je to taky na FR..Navíc všechny známý virtualčepy „visí“ na kusech hliníku..:) A nábu všude píšou, že to má 150×12..

                      0 0
                      • baboon  

                        Co se týče nesmrtelnosti, tak bych se vůbec nebál..Určitě na tom nebude nijak hůř, než spešl..Co se váhy týče, tak úplný pírko to neni, ale to neni ani demo..:)

                        0 0
                        • pajasimi  

                          demo nechci:) bude to buď sxtrail nebo bighit, sedly mi (jinak jedině ten scott voltage fr) jinak věřim že ten ironhorse je kvalitní rám ale bohužel mě nijak extra nezaujal, ale nechávám si ho jako rezervu.)

                          0 0
                      • pajasimi  

                        s tou nábou nevim gazman tam má podle fotek klasickej rychloupínák a i z fotky samotnýho rámu se zdá že to na pevnou nebude, ..možná by tam šla dát aspoň desítka na šroubech

                        0 0
                        • goofy  

                          Je to 12×150 na upinak viz tahle fotka

                          Jinak ram vazi 3,6 bez tlumaku tusim. Neni to zaden drobecek a jsou to poradne trubky. Ale kdyz se chce, tak na tom jde poskladat kolo na 15,5 kilech viz Gazman ;o)

                          SX Trail neni spatny. Je to pekne hrave kolecko, ktere mi taky hodne sedlo, ale zeby to byl jediny ram na svete? Je videt, ze uz te tam pekne na tom Lipne zmasirovali. Za ty prachy uz se da docela vybirat..

                          0 0
                          • pajasimi  

                            ale jdi ty popleto:) kdo by mě tu masíroval? tady jsou samý bikový lamy..co si o spešlech myslim je dáno tim, co sem si tu na nich nalítal..ten iron horse je zajímavej ale zajímalo by mě jak je to třeba s tou výškou středu proti spešlům, jinak dík za vysvětlení té osy

                            0 0
                            • goofy  

                              Si delam tak trochu srandu :o) jinak uvazuju co ma Spesl za pevnou osu, protoze on porad pouziva osu do klasickych patek, ne?

                              0 0
                  • fousek  

                    No potom muzes koupit rovnou Sunday a mas to i s Totemem a neni co resit http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

                    podle me dat za ram 3/4 ceny je blbost

                    0 0
                    • pajasimi  

                      je co řešit:D že to má 8" zdvihu to už je moc

                      0 0
                    • pajasimi  

                      jinak tam maj stejně jen 17" to je hroznej obr, takže je toho vážně dost co řešit..jinak radši si koupim rám byť by celý kolo vyšlo o kapku dráž, protože ty komponenty bych z toho stejně vyházel..to si ho rovnou osadim svejma, jediný co potřebuju je rám, vidle a tlumič zbytek mám svuj a lepší než na sériovkách..vý­jimkou v tomhle případě je ten scott voltage fr kterej se dá komplet sehnat za opravdu zajímavou cenu, ale 60000 za kolo s bídnejma dílama nedám

                      0 0
                      • goofy  

                        17" je velikej? Kolik ptom meris a jak velkej ram chces? :-)

                        0 0
                        • pajasimi  

                          jo 17 je mega to mám na enduro, měřim kolem 170 ale což o to jde mi o hravost teď mám 14ku na freeride a je to super, maximální velikost kterou chci je 15, víc je na freeride na mě moc, měl sem rockmachina 17" a bylo to přespříliš, neni to hravý, ve vzduchu nemám moc prostoru si s tim pohrát

                          0 0
                          • Manas  

                            Spis zjisti rozmery kola, protoze 17 u jednoho muze taky znamenat neco jinyho u dalsiho vyrobce. Treba sem mel sjezdaka v S velikosti a jediny co bylo rozdilny od L byla delka horni ramove trubky.

                            0 0
                      • Manas  

                        Bidny dily? Pominu-li naby, tak to je osazeny Saintem, Funn a E13. To by me zajimalo co chces hodit na to SXko?

                        Jinak DWlink dle subjektivniho pocitu chodi lip nez FSR. Rozhodne mi prislo lepsi se z toho odrazet, i bunny sem dal lehceji. Ale to je jen o pocitu, stejne system pruzeni mymu jezdeni nic navic neda ;-)

                        0 0
                        • pajasimi  

                          shimano nemusim a snažim se ho vyřazovat jak jen to jde, třeba kliky mám atlasy fr a celkově je dost málo sériovek který by se mi zamlouvaly, všechny díly co potřebuju mám řešim jen rám a vidli, sériovku beru jen v případě že bude fakt za dobře v porovnání s cenou rámu samotnýho s tim že bych komponenty rozprodal..ale bejt tam rozdíl třeba 10–15 tak už se mi nevyplatí čekat než ty díly rozprodám..navíc chci foxe 180mm a ta na žádný letošní sériovce logicky neni, ani tlumič vivid air na letošních neni..takže pokud jde o sériovky uvidim co ukáže příští rok

                          0 0
                          • fousek  

                            Hale za kolik ses schopnej sehnat tu vidli, protoze pokud zapoctes cenu ramu 40t. a vidli cca 15–20t. tak to uz mas za 55 az 60t. a mas ram a vidli a myslim si ze za 5t. ty veci z toho sundaye rozprodas do tejdne. Ono i kdyby si vidli sehna za 10t. coz dost pochybuju tak ten zbytek by sel za tech 10t.prodat v pohode, alepokud ti nesedne geometrie tak je jasny ze to nema cenu resit

                            0 0
                      • kassar007  

                        Zdvih je hrozne relativni vec. Jak tu jednou psal Hanz: IH jede jako XC, ale zere jako pravej sjezdak(na adresu sundaye). Neni to zrovna na tohle jezdeni to pravy? Myslim, ze moc lepsich kol nez IH nekoupis.

                        0 0
                        • pajasimi  

                          myslíš že ten ih sunday nerozhodí 180mm vidle namísto 200?

                          0 0
                          • fousek  

                            Vzhledem k tomu ze ho prodavaj s Totemem tak bych rek ze ne

                            0 0
                          • kassar007  

                            jak pise fousek vubec bych se toho nebal … zase dvoukorunka je nizsi nez jednokoruna pri stejnym zdvihu(kdyz odpoctu ty 2 cm). Tak ze totem s masivni jednokrunkou na 180 nebude daleko od boxxera 200mm pokud pustis savle akorat na minimum zdvihu (doufam, ze to je srozumitelne :-)

                            0 0
                • fousek  

                  No vzhledem k tomu ze to byl vyprodej a cca pred pul rokem tak bych se bal dostupnosti, v ameru uz maj jen S velikosti

                  0 0
      • warzone  

        Bighit s 36tkou mi pride dost nepomer,aj ked to bude mat 180mm,skor SX Trail.Inak nerozmyslal si nad LP Froggy?

        0 0
    • pajasimi  

      ještě když jsme u těch rámů, co říkáte na scott voltage fr?

      0 0
      • pajasimi  

        ale jinak moc nechápu tu averzi některých vůči spešlu,..ceny nejsou nejnižší ale jak u čeho, sx trail je teda přepálenej moc, ale snad by se ho podařilo splašit do 40,. je to bombastickej rám, kterej upřímně nemá moc konkurenci (mluvim o upraveným modelu pro rok 2011)..a bighit drahej vůči konkurenci neni a vydrží jistě hodně moc nepovedenejch dopadů a nový verze nejsou geometricky nikterak nepřijatelný! fsr je skvělý, rámy jsou to tuhý, celkem nesmrtelný..i ta­ková maličkost jako vychytanej chránič patky proti ohnutí je mi hodně sympatická!.)

        0 0
        • gazman  

          Máš tím spešlem úplně poplantanou hlavu,kdo chce kam nechoďme s ním.

          0 0
          • pajasimi  

            ani ne, jen mi sedly jak ulitý a to je celý, po 100 metrech jízdy v bikeparku sem se se všema typama na kterých sem seděl okamžitě sžil (bighit 1, bighit 2, demo 7, pitch)..neštve mě dát do rámu víc peněz, letní brigoška mi hodí 30, sou to jen prachy a i kdybych si koupil rám za 20 tak těch zbylejch 10 dám stejně do biku takže si klidně připlatim za rám,..jasně že se ho pokusim sehnat za co nejlepší cenu, nad 40 za něj nedám (v americe je po přepočtu za 36, jen ho sem nějak dostat), ale mám celkem jasno v pohledu na spešl že ty rámy prostě umí, a nikdo mi to nenakukal jak si tu mnozí myslí, jsou to holt kvalitní rámy se supr geometrií a parádním chodem a neštve mě dát ty prachy do toho co mě baví, kompromisy v rámech jsem dělal dosud, když nebyly moc prachy..teď když sou tak si chci zkrátka koupit něco na čem se mi dobře jezdí a co se mi i líbí a do toho sx trail i bighit zapadaj

            0 0
            • gazman  

              FSR a parádní chod? Dle mě nee,no ale každému sedí něco jiného že.Jinak neříkám že ti někdo něco nakukal,ty sis to totiž nakukal sám :-)

              0 0
              • pajasimi  

                jo fsr je pecka

                0 0
                • gazman  

                  Ó velký spešle ty vládče všeho míra

                  ,jak skála pevná je má láska k tobě

                  ,nezničitelná jen v tebe je má víra

                  ,veliké esko chci mít na hrobě…

                  Nééé chlama každý má rád něco jiného,ale není dobré slepě sledovat jen jednu linku,omezuje to.

                  0 0
                  • pajasimi  

                    sleduju všechno..buď je problém ty rámy sehnat, nebo stojí až moc, nebo se nedaj koupit samotný, a v týhle cenový kategorii má zatim spešl navrch

                    0 0
                    • pajasimi  

                      a každej tu jen povídá o tom kolik se dá sehnat rýnl ale už málokdo posílá něco konkrétního..jediný co by zatim připadalo v úvahu kromě rámů který jsem zmínil já byl ten ironhorse 7, ten se mi ale nelíbí..budu rád za každý návrhy, ale ty co padli dosud byli zatim nevyhovující..

                      0 0
        • gazman  

          Jinak výška středu u 7 point je 13,75".

          0 0
        • fousek  

          jde o to ze za 40t. na ram je tolik penez ze stoji za to si to poradne rozmyslet, ono za 40t. by se dal sehnat Nomad, mopzna i Driver 8, zcela jiste Giant Glory a ruzny jednocepy

          0 0
          • pajasimi  

            co bych dělal s takovou krávou jako je glory nechci stavět sjezďáka, nomad to sme zase úplně jinde.. idriver8 taky mimo..

            0 0
            • gazman  

              Ty si taky úplně jinde se mi zdá:-)))Nic ve zlém.

              0 0
            • fousek  

              Glory FR co sem mel moznost chvilku jet byla o dost jezdivejsi nez starsi Bighit, takze pokud Bighita vylepsili tak to bude podobny ty Gloryne, ale jak myslis. Me prijdou FR stroje neco jako DH +2–3kg a progresivnejs naladeniy odpruzeni

              0 0
              • pajasimi  

                nechápu proč mi tu každej podsouvá starší bighit, jo to byli strašný MRDKY! nový sou úplně o něčem jiným,..jinak mě fr stroje nepřijdou jako dh stroje! to opravdu né,. a taky nevim jak tě napadlo že novej bighit musí bejt něco jako glory fr, když si ani nevěděl že nějakej novej bighit je

                0 0
                • fousek  

                  Ja ti ho nepodsouvam, pisu co sem mel v ruce a jakej to na me udelalo dojem, ja mit 40t. na ram tak si dobre rozmyslim jakej si koupim.

                  Nikde sem nerek ze Spesly jsou spatny, ale treba by se naslo jeste neco lepsiho, treba tuhost zadni stavby u Speslu nikdy nebyla zadna hitparada

                  0 0
                  • pajasimi  

                    taky sem toho už jezdil dost, s tuhostí zadní stavby teda nevim jak to bylo dřív ale letošní modely mi teda celkem tuhý přijdou, rozhodně teda s mojí váhou necejtim že by to nějak plavalo ani když to někde hodně narvu,..jinak s tim rozmejšlením, nemysli že sem po rámech nepátral.. sx trail 2011 je se svejma 180mm zdvihu jasnej kandidát No. 1.. až kdyby se nepodařil ten, do 40000 za něj klidně dám, tak pak až budu řešit jestli scott voltage fr kterej se tváří hodně dobře, nebo ten novej bighit, kterej mi ve všech směrech sedí, nebo něco dalšího,..na bighitu jezdim během brigády nejvíc a je skvělej, jen na tom mít lepší komponenty než co tu máme my, ale rám je to peckovej,..však se mrkni jak vypadaj nový verze ať si v obraze

                    0 0
                    • fousek  

                      Vim jak vypadaj novy verze, jak Bighit, tak SXko jsou hnusny jak pr*el, ale o designu sem tu nehovoril

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Vzácně se shodneme. (:

                        Ale stejně nevím, proč tu radíte někomu, kdo si evidentně myslí, že si nejlépe poradí sám. Škoda, že je to celkem zajímavé téma, kdyby to bylo u bajku do 15, tak by to bylo fajn. (:

                        0 0
                        • gazman  

                          Tak

                          0 0
                        • pajasimi  

                          zatim mi nikdo nic lepšího nepředhodil, ten iron horse mě nezaujal.. co máte dalšího? intense uzzi vp jsem taky nikde za přijatelnou cenu nenašel..kdyby ne spešl tak scott..co dál? sem s tim, prosím.)

                          0 0
                    • goofy  

                      Na novem big hitu jsem jel, ale zeby to byla takova hitparada jak tady porad popisujes… SX Trail beru. Paradni ram, ktery jde vic naladit do endura, nebo freeridu. Jak je Nomad jinde? v cem? Jaky ram ty vlastne chces, protoze Nomad je presne adekvatni SX Trailu u Speslu. Stejne tak Six (ale tobe by mohl vyhovovat zase spis Shore, ktery je ted imho za 20000 s tlumakem), nebo Treba Reing X nebo ted spis Faith (tohle by mohla byt pro tebe taky idealni volba)..

                      0 0
                      • jimiAJ7  

                        naprosto souhlasim !!

                        0 0
                      • gazman  

                        Jo.

                        0 0
                      • pajasimi  

                        faith se mi moc líbí ale nejde koupit samotnej rám a sériovky stojí za starou bačkoru

                        0 0
                        • fousek  

                          Na Faitha ram zkus zavolat do Atombiku, myslim ze by to nejak slo.

                          0 0
                          • goofy  

                            Nebo zkusit pohledat za hranicema. Tam ho k prodeji nabizeji.

                            0 0
                            • pajasimi  

                              tak na atombiku prej samotnej rám neumí, faith sem našel za hranicema jen tady za celkem dost http://www.bikesale.com/…ame-set.aspx nevíš ještě o něčem kde ho maj?

                              0 0
                              • Manas  

                                Poptam se ti jeste pres kamarady.

                                0 0
                                • pajasimi  

                                  děkuju, ale hej!!! teď koukám že to sou dolary!!!za 32000 by to šlo, já myslel původně že to sou eura!!! tak teď jak ho dostat do čech

                                  0 0
                                  • pajasimi  

                                    podle shipping policy toho shopu mám asi smůlu..

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      No ja si prave rikal, ze to prece neni tak moc :o) Tak to asi jedine pres nejakeho znameho v USA nebo pres nejakou tu firmu co posila k nam veci

                                      0 0
                                      • pajasimi  

                                        přes tu firmu by to šlo asi jen kdyby to mohli do usa objednat eshopem, ale oni tam maj podmínku „in-store“ takže kdo to chce musí se v tom krámu aspoň ukázat a pak mu to pošlou…

                                        0 0
                                        • goofy  

                                          Nevim. jedine dal hledat. Ja jsem to kdysi nekde zahlidnul, ale gde? No a pristi rok to uz muze byt i u nas, ze

                                          0 0
                              • Manas  

                                Ale tenhle je fakt krasnej.

                                0 0
                      • pajasimi  

                        nomad neni adekvátní sx trailu 2011 kterej má 180mm, ani letošnímu se 170 (to už je ale málo, proto jsem letošní model zavrhnul), norco taky ne zdá se mi že má sedlovou trubku až moc krátkou (vim že sx trail celkem taky ale měla by snad bejt o něco delší), reignx je taky pěknej ale opět, málo zdvihu…180mm je minimum, 190 maximum..proto sem ještě pokukoval po mongoose pinnr

                        0 0
                        • PatrikL  

                          čo tak froggy http://www.pinkbike.com/…1-bikes.html :)

                          0 0
                        • Manas  

                          Osobne se mi libi Uzzi, maj i v cerveny: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

                          Mit prachy tak stavim na tomhle, za tu cenu to je fakt paradni: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

                          Mezi kola co se mi hodne libi i tim jak se na tom jede je tohle: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

                          Osobne bych nejradsi stavel na tom IH, proste to jak to jede je neskutecny.

                          0 0
                          • pajasimi  

                            52000 na uzzi nemám, sunday má moc zdvihu, nevyužil bych, zbytečná kráva, rocky mountain je za dobře, a to proto že maj blbý velikosti..L je velký a xs už by mohlo bejt až moc malý, škoda

                            0 0
                            • Manas  

                              Hele, nevyuzil moc zdvihu, to je kravina. Od toho tam mas tlumic s kterym se da delat hodne veci. Muzes naladit totalni zehlicku a nebo i progresi ke konci jako krava. Zalezi na tlumaku jakej tam das, ja si s timhle mohl hrat a pak naladis tlumeni tak jak potrebujes podle toho kde jezdis.

                              0 0
                              • pajasimi  

                                chtěl sem tim říct že nechci sjezdovou krávu

                                0 0
                                • Manas  

                                  Jasny, ja ji taky kdysi nechtel, ale pak jsem s tim jednou sjel Spindl a uz nikdy jinak.

                                  Krom toho ze sem to prodal z rozesral si koleno :-)

                                  0 0
                          • pajasimi  

                            na kterým IH jsi myslel? sunday nebo ten 7point? mě nejde jen o to jak to jede ale taky jak to lítá..jinak ten rocky mountain v xs by asi šel velikostně ale ta cena, to už můžu sehnat toho sx traila (navíc flatliner má koukám taky 8" zdvihu, to už je moc)

                            0 0
                            • Manas  

                              Sunday, ono se to nezda, ale toho zdvihu neni tolik a fakt to jde i do vzduchu jak prd. Zalezi ovsem na jakym odpalu to budes provozovat. Na BMX lajne se clovek trapi i na 160mm, na skokach stavenejch v bikeparkach si poskaces i na cistokrevnym sjezdaku. Nakonec i na Team DH s 210mm zdvihu sem byl schopnej naskakat lajnu dirtu.

                              0 0
                              • pajasimi  

                                věřim ale toho sundaye bych asi 180mm vidlí pokazil ne? to je dělaný na dvoubrejli a 200 zdvih ne?

                                0 0
                                • BorisFR  

                                  200mm zdvih je na tom lepší, ale i s tím Totemem je to v pohodě. Jediné co by ti na tom mohlo vadit je váha, s tlumičem, hlaváčem a zadní osou to je v Mku 5kg.

                                  0 0
                        • goofy  

                          Hele, dyt ty uz jsi rozhodnuty a ani poradit nechces. jak ti muzu trebas doporucit nove ramy ktere nejsou? jedine zatim co vim o novem SX Trailu je zdvih 190mm. Nic vic k dispozici neni, ale pro tebe to je uzasny ram.. Delit to podle zdvihu 180 minimum a 190 maximum je taky celkem odvaha, protoze mnohdy nezalezi ani tak na zdvihu, ale prubehu. No a ze ma Norco kratkou sedlovou trubku… No vzdycky se neco najde, ze :o)

                          A jinak mas teda docela rozstrel i co se tyce systemu, ale to uz je radeji jedno. Dotahni si z ameru tu Uzzinu a vyjde te to mozna jeste levneji nez SX Trail a bude

                          0 0
                          • pajasimi  

                            chtěl bych jí ale nikde sem jí nenašel nějak za dobře..ale zkusim ještě hledat, jinak dneska jsem zase jezdil na sx trailu 2011, zdvihu by teda neměla mít 190 ale 180 dle toho co mi bylo řečeno, nevim kde jsi čerpal informace ty..ale je to účasně hravý kolo, rozstřel co se týče systémů mám nic jinýho mi nezbejvá kdy je toho tak málo..navíc teď mám nepřepákovanej jednočep, nejhorší systém takže čimkoliv si polepšim..je to složitý, těch rámů je ale neni to prdel sehnat.. a.. lidi co mi tu tvrdí jak sem zaujatej pro spešl, mi zase přijdou zaujatý proti spešlu..jako kdyby „vem cokoliv, jen ne spešl“

                            0 0
                            • goofy  

                              Cerpal jsem z netu. Jak rikam. Klidne si toho SX Traila kup, kdyz se ti tak libi, jenom jestli uz jsi vyzkousel i dost jinych variant, abys mohl opravdu soudit… Ale pokud chces ram 2011, tak jak muzes ted presne vedet co bude v nabidce?

                              0 0
                              • pajasimi  

                                nevím však taky neříkám pro jakej rám jsem se rozhodl, hodně ukáže brněnskej veletrh kde je uvidim naživo atd…

                                0 0
            • jimiAJ7  

              no me by taky zajimalo kam by jsi zaradil nomada, nebo idrive8? kdyby si ho sehnal za tyhle penize ( jsem presvedcen ze i daleko min) tak si, co se tyce vyuziti kola, systemem pruzeni absolutne v nebi.

              0 0
              • pajasimi  

                tak třeba nomad má málo zdvihu…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • pitos  

      Ještě ti tady hodím odkaz na jeden zajímavý rám,jeden kolega co se s ním občas potkávám na kopcích ho má,pochvaluje si ho a mě by také myslím sedl.

      http://stopbike.cz/…/produkt.php?…

      0 0
      • jimiAJ7  

        to vypada hezky…

        0 0
      • pajasimi  

        moc hezkej rám, ale i v nejmenší velikosti už trochu moc velkej, každopádně za ty prachy už raději toho sx traila

        0 0
        • jimiAJ7  

          tak ja myslim ze uz jsi rozhodnut pres vsechny rady ne?

          0 0
          • Dav...1  

            Me prijde, ze byl rozhodnuty uz od zacatku. Spis chtel slyset, ze mu to tady schvali. :D

            0 0
            • pajasimi  

              jsi hloupej když to říkáš, přečti si co píšu vejš, zatim tady nikdo nepředhodil nic lepšího..intense uzzi je nesehnatelnej do 40 nebo já ho zatim za líp neviděl, zároveň neříkám že by to nemohl bejt ten scott voltage fr..co dál? ostatní rámy jsem s odůvodněním vyřadil

              0 0
          • pajasimi  

            jaký rady prosimtě..kandidáty jsem uvedl, lepší zatim nikdo nepředhodil..ještě jsem zapoměl na jednu záležitost od morewood která ale taky stojí moc, tušim kalula či jak to bylo a to samý jeden rámík od cove, ale taky za strašnej ranec

            0 0
            • pítrs  

              kalula od morewoodu vypadá pěkně, cove bych si já osobně nevybral ani STD, aniG-Spot. Jezdim banshee scythe a ten by se ti asi taky nelíbil, ale co tohle? http://www.yt-industries.com/shop/index.php… má ho kamarád, a na dirtu se stim skáče parádně a i když to řikám nerad, tak na sjezdu se mi stim jelo líp jak s mym scythem…

              0 0
              • pajasimi  

                o scythe jsem se tu někde už zmínil, naopak, líbil by se, ale chce to něco lehčího, na yt industries jsem koukal, peckový ale opět problém s cenou, 40 000 je víc než strop, původní strop byl 30, ten yt by vyšel skoro na pade pokud se nepletu, to už zase možná radši tu uzzinu..nebo víš kde sehnat yt za líp?..oprava, teď koukám že to je komplet bike??? :-OOO škoda že je to 170/170.( ale budu uvažovat!

                0 0
    • pajasimi  

      tak letos YT noton a napřesrok YT fues DH?;))) a pak místo současnýho dirta toho YT play za celkem směšnou cenu.)

      0 0
      • Manas  

        Ten sjezdak je krasnej, po dlouhy dobe ram co se mi libi na prvni pohled. A ta cena? No ty vole! :-)

        http://www.yt-industries.com/…a2_seite.jpg

        0 0
        • pajasimi  

          taky se mi to zamlouvá akorát v tý freeride verzi s jednokorunkou­..myslíš že by to bylo utáhnutelný na skákání? mnt, du porovnat geometrii s bighitem.)

          0 0
          • Manas  

            Hele, myslim ze jde vsechno, akorat musis malinko prizpusobit styl jizdy. Jednu dobu jsem treba za jeden den presel z dirta na sjezdaka a pak na XCcko a nebyl to vetsi problem. Ani rozdil geometrii nevadi. Je to jen o tom jak to srovnas v hlave.

            I kdyz uznam, ze kdyz jsem slezl ze silnicky a vlez na Monstra tak sem byl trochu vydesenej jak to slo do SAGu :-)

            0 0
            • pajasimi  

              vidim to tak, že bych celkem zkusil toho notona.. těch 170/170 by mi mohlo stačit si myslim (původně sem o těhle zdvihách stejně uvažoval, teď mám míň a taky stačí až na to že to nechodí tak tohle by mohla bejt hodně příjemná změna), je to hezky postavený kolo za směšnou cenu, je na tom hammerschmidt, ten by se zrovna mě šiknul protože se i na fr biku hodně nabližuju po svejch..jestli nekecaj s váhou tak je to krásně lehoučký a je tam i prostor na odlehčování(malej, ale je)..a někdy časem bych pořídil čistokrevnou dh mašinu klidně zase od nich, když to je za tyhle prachy..co myslíš?

              0 0
              • Manas  

                No hele, ja mam Monstra a ten je na uhlazenejsi parky a cisty skakani. Dropy na placku (Rokytnice, Spindl) a skoky bez dopadu (Spindl) tomu uplne nesvedci a je mi lito ho trapit. To Lipno je pomerne idealni, ale je to kratky a lanovka mi primo pije krev. Spicak je fajn, ale nemuzu to uplne vsude pustit naplno, coz mi samozrejme vadi. Kdyz uz to solim tak do plnejch.

                Potom co jsem zase zacal jezdit tak musim uznat, ze sjezdak ma neco do sebe a hlavne je staveny na hruby zachazeni. Jestli jedno nebo dvoukorunu je v mym pripade jedno. V podstate cokoliv co zacina na 180mm je pro me ok, ale musi to byt staveny na hruby zachazeni :-)

                S odlehcovanim bych to asi neresil, proste bych to jen udrzoval funkcni. Tech kol mam doma vic (dirt, EN, silnice), takze vahu honim jinde :-)

                0 0
                • pajasimi  

                  taky jich mám víc..abych pravdu řekl..dost teď váhám, upřímně řečeno by mě asi i lákalo naprat rovnou toho fuese fr a zkusit to..do sjezdu to bude jistě pecka a skákat s tim taky pude, freeridový jumpy určitě, na nakoplý dirty mám jiný kolo..a tak mě napadá že bych pak mohl postupně předělat svý endurko..naprat nějakej jezdivej full rám s vyšším zdvihem a bylo by to bájo..mmmm, asi to vidim na toho tuese tybrďo, ta cena je až moc lákavá a postavený je to moc hezky, máte pravdu, nevim co chci:D

                  0 0
                  • pítrs  

                    jestli máš víc kol, tak zkus rovnou tuese. Ten noton je fakt univerzál a nejhravější kolo co jsem kdy jezdil. Hlavně je lehoučký a v týhle sestavě za takový prachy??? Na dirtu se chová jak chceš a na sjezdu? uplně stejně, ze zatáček vyjíždíš po zadnim a rovnou skáčeš do dalších, stim kolem se nepereš ale hraješ a když chceš dojedeš kam chceš

                    0 0
                    • pajasimi  

                      no víc kol jo ale jeden je dirt a druhý endurko a třetí právě slopestyle bike takže kdyby yt tak určitě nejdřív ten noton a za rok sjezďáka třeba tuese..ale dnes jsem si na lipně vysmlouval 2011 sx trail rám za 40 a navíc ta firma dokáže prej i levně foxe..takže kdybych s trochou štěstí měl za 55 sx traila 2011 s foxem 180 tak si splnim malej sen (zbytek dílů mám) a i toho notona bych trochu předělal..jediný co mě bude možná trochu mrzet když se na notona vyprdnu budou kliky hammerschmidt..ale tak co, dosud to bez nich taky šlo a do budoucna bych stejně chtěl rohloff…btw, nevíte jestli má rohloff verze na pevnou osu?

                      0 0
                      • Nimrod  

                        rohlík je na skákání blbost, přece jen dost posouvá těžiště dozadu…

                        0 0
                        • pajasimi  

                          myslíš že je to ve vzduchu znát? tak mě napadá co kdybych místo středně těžký duše a klasickýho fr pláště dal hodně těžkou dh duši a hodně těžkej dh plášť a ještě třeba bytelnější kolo..když je rohlík tak zase ubyde kazeta a šaltr..ale třeba je moje teorie mylná

                          0 0
                          • goofy  

                            No nevim. tady honis kazdy gram, a pak si hodis dva kila na jedno z nejnevhodnejsich mist :o)

                            0 0
                            • pajasimi  

                              dvě? až tolik? údajně tam takovej rozdíl pak neni po schození kazety a řazení, no tohle je možná ten moment kdy bych váhu oželel ve prospěch funkce protože šaltry jak je známe teď sou něco co nemůžu přenést přes srdce..je to děs a běs jak to jde snadno zlikvidovat.)

                              0 0
                              • gazman  

                                Náboj je neodtlumená hmota, to znamená ta která je před tlumičem,stejně jako ráfek,zadní stavba,nebo obutí a ta musí být kvůli setrvačnosti co nejnižší pokud budeš chtít spomalit takovou zátěž (odtlumit ji) zabiješ citlivost zadní stavby,nakipat na náboj dejme tomu 1,5 kg oproti klasice je nerozum.

                                0 0
                                • pajasimi  

                                  takže všechny fully s rohloffem (v podobě náboje) stojí za hovno, fajn vědět.)

                                  0 0
                                  • gazman  

                                    Jestli za hovno nevím,možná za 1/2 hovna,ale je jisté že je to na úkor něčeho a taky je jisté že to nikdo např ve svěťáku ať už DH, 4X, XC, nebo kdekoli jinde pokud je mi známo nejezdí. Nechápu jak vždycky vzplaneš jak papírový čertík,proč to?

                                    0 0
                                  • Nimrod  

                                    rohlík bude supr na normální ježdění, pohodové xc, výlety, tůry,.. tam se ukáží jeho přednosti nejvíc a nebude omezovat, ale na skákání bych ho fakt nedával do náby. hodně zajímavý ale musí být nicolai nucleon a variace na něj. to bych hrozně rád někdy projel. ale dost by mi štval i ten grip shift, takže bych raději shimano alfine :-)

                                    0 0
                              • Manas  

                                Covece, ja za ty roky jezdeni sem jednou ohnul saltr ale sel narovnat. Jinak sem neznicil zadnej. A zhruba dve patky sem ohnul. Jinak od roku 2003 fakt nic.

                                Ale takovej Radek „Bily Mroz“ Broz, ten jich dokazal znicit hromadu ;-)

                                0 0
                                • Nimrod  

                                  i já, když jsem měl sjezďáka, tak jsem měl patku věčně věků ohlou a šaltr jsem přetrhl 3× za dva roky… nemyslím si, že bych byl zas tak velký ničitel..

                                  0 0
                                • pajasimi  

                                  no to já jich za ty roky ježdění zničil že bych se na prstech jedný ruky nedopočítal, stačí i malej pád a šutr v blbej čas na blbým místě..je hodně znát ten chránič patky co dává teď spešl na svý rámy..loni se vraceli kola s ohlejma patkama a šaltrama často..teď co tam maj tu ochranu, která je doslova „simply and clever“, tak se ohne maximálně šaltr ale patka zůstane ok..tuhle vychytávku teda na notonu asi nenajdu ale stejně ho asi vemu a předzásobim se patkama.) je to taková parádní věc ten chránič co dokáže ušetřit od nepříjemností a přitom tak jednoduchej výmysl a přitom je to jen malinkej kousíček hliníku, kterej obepne šroub od osy náboje, a pak překryje patku a zafixuje se takovou šestihranou tyčkou do přehazovačky, do dírky na 5mm imbus

                                  0 0
                                  • jimiAJ7  

                                    proto si myslim ze tohle vse resi stary dobry saint na pevnou osu, taky jsem s timto problemem dlouho laboroval, az sem presel na saint je absolutne po problemu, dokud nechytne takovy vakl ze si sama radi, je absolutne neznicitelna.

                                    0 0
                                    • pajasimi  

                                      tak ale na to musí bejt specifickej rám i nába ne? nebo jen nába? navíc už se to nedělá tak to nechci, nechci něco co je mrtvý..spíš se dál pokusim zůstat u levnějších modelů silničních šaltrů (dokud mi hajzly u shitmana nezruší u silnice 8/9 systém a u mtb 8systém nadobro)

                                      0 0
                                      • Manas  

                                        hehe, tak to si dej pozor na 2011 SXko, to ma nabu o rozmeru 143mm. Dneska sem se to dozvedel … docela komedie pak neco shanet. Ostatne vsechny 2011 FR modely Speslu to maji.

                                        Ale fakt nevim, jak to s tema saltrama delate. Ja jsem ohnul patku jedine kdyz jsem si ustlal v Schladmingu na WC DH trati.

                                        0 0
                                        • pajasimi  

                                          no o novým trendu v rozměru pevnejch os už jsem četl na pinkbiku..žádnej problém to údajně nebude protože pudou použít i současný náboje menší šířky, jen se to vymezí spešl podložkama.) údajně to vzniklo kvuli tomu že ty pevný zadní chtěj dělat rychloupínací a s timhle rozměrem to bude nějak lepší jestli sem to dobře pochopil.) ale stejně to vidim víc na toho notona..je boží

                                          0 0
                                          • pítrs  

                                            viď? a co teprv až by ses na něm projel ;-)

                                            0 0
                                            • pajasimi  

                                              jj věřim že bude super, pudu do něj..i ty kliky hammerschmidt se mi hodně hodí s mýma i 50km přesunama na freeridu.) doufám že mi tam prdnou ten 24z převodník, už jsem jim kvuli tomu psal maila

                                              0 0
                                          • Manas  

                                            No, s tem podlozkama to vidim jeste jako prima zabavu, protoze uz vidim tu srandu s ladenim retezovy linky. urcite to spis budou tlacit na jejich sadu. jeste.predpokladam ze to urcite bude 143*12mm.

                                            0 0
                                            • goofy  

                                              Tak tak. melo by to byt 143×12… Nechapu dalsi standart. jako bychom jich meli malo :o)

                                              0 0
                                  • goofy  

                                    No a ja si rikal, ze patka ma chranit i hazku proti urvani/ohnuti, a ona chrani jen, ehm vlastne co chrani? :o)

                                    0 0
                                    • pajasimi  

                                      tak některý rámy měli dřív závit na hazku napevno spojenej s rámem tak chrání rám proti ohnutí? patka a chránit šaltr? nevim podle mě je občas těžší sehnat novou patku než novej šaltr..proto bych chtěl primárně chránit hlavně patku, než šaltr..ale nejlíp klidně obojí.) asi zkusim pod matku osy narvat na féra něco takovýhleho..co na tom že to bude hyzdit, mohlo by to jednu větší ránu vstřebat http://cgi.ebay.com/…BayISAPI.dll?…

                                      0 0
                                      • DaSnail  

                                        8o)

                                        0 0
                                      • pitos  

                                        Pokud vím tak patka vždy chránila šaltr a patek si můžeš nechat vyfrézovat kolik chceš.

                                        Osobně jsem šaltr zničil jen jednou a to tak že mi před skokem spadl řeťez který se šprajcnul někde mezi převodník a rám a při dopadu mi to tu přehazku urvalo.Při pádu(a že jich už bylo)jsem většinou max ohnul patku,nikdy nezničil přehazku.

                                        0 0
                                      • Manas  

                                        CO?! :-)

                                        Patka se dela dost casto mekci proto, aby chranila saltr. Proto stoji patka 200 a hazka 2000. Navic pokud sezenes nekoho kdo je zrucnej tak neni problem mit patek deset.

                                        Problem sehnat patku se tyka jen nekolika znacek u nas. A vetsinou to je nase specifikum, ja treba na tripy vozim patky dve nahradni a vetsina lidi co znam to ma uplne stejne.

                                        0 0
                                        • pajasimi  

                                          škoda že sem exot a když zkurvim patku tak zároveň i přehazovačku­..zatim sem to tak vždycky měl..stačí kdyby všechny firmy nahodily to co používá spešl a bylo by po problému..

                                          PS: nevěřim že patka stojí 200 a hazka 2000 kvuli tomu že patka má chránit šaltr, ale spíš kvuli tomu že hazka je přecejen trochu složitější mechanizmus než patka, která by mohla stát třeba klidně 50 a ještě by na tom vydělali

                                          0 0
                                          • Nimrod  

                                            právě proto bylo celkem dobrý mít patku v jednom kuse s rámem :-) šaltr šel do kopru vždycky a pak stačilo jen narovnat patku rovnákem a koupit nový šaltr :-)

                                            jsou to svině. na nejrozšířenější trialy (echo, zoo, czar, adamant) stály (a možná ještě stojí) patky 350,–/ks, což je dost šílený, když si vezmeš, že někdo dává bokovku na pravou stranu (třeba já), a při každém nepovedeném pokusu měl jít pro novou… ale fakt stačí mít známýho u frézky, cnc, nebo tak někde a může ti jich udělat kolik chceš. hlavně na tom cnc je to sranda, kamarád pak měl asi 8 patek z nástrojářský oceli, protože dural to moc nezvládal :-) to vše za asi dvě krabičky cigaret a jednoho ruma? :-)

                                            0 0
                                            • Manas  

                                              No, ja bych tam ocelovou patku nedal, na hlinikovym ramu bys moh taky dat jednu a tim skoncit s ramem :-)

                                              Ale predpokladam ze spis mluvis o ocelaku.

                                              0 0
                                              • Nimrod  

                                                bylo to na chaparralu. ono to bylo nějaké divné, duralový křupaly bez padů, prostě dopad a patka na dva kusy… kamarád moc nepadal, takže nic moc nehrozilo…

                                                0 0
                                                • Manas  

                                                  Zajimavy, to bych necekal. I kdyz jsem videl trebas blbe udelanej ram GT iDrive, kterymu co 50km praskla ta planzeta.

                                                  0 0
                                                  • Nimrod  

                                                    nicméně to tímhle vyřešil, pak mu stačila jen jedna. ale bylo to hrozné těžítko :-)

                                                    0 0
                                          • Manas  

                                            No dobre, bylo to trochu nadneseny :-)

                                            Nicmene vetsinou se fakt dela patka tak mekka aby to neodnes saltr. To ze ty mas „stesti“ je docela smula, holt.

                                            Ono sice to ma ted udelany nove ale uvidime co to udela pri poradnym zaprahu, muze se objevit trebas i nejakej zadrhel. Uvidime.

                                            0 0
                                          • pajasimi  

                                            nepřijde mi dobrý mít patku napevno s rámem, „nevím proč!!!“ :OO :D

                                            0 0
                                            • Nimrod  

                                              na oceláku to nevadí a na xc se asi zas tak často neohybá, protože poměrně dost titanových rámů ji nemá výměnou. ale vím, o co ti jde, na hlíně je nutnost

                                              0 0
                                              • pajasimi  

                                                vim že si milovník oceláků ale když se koukneš okolo sebe tak uvidíš že zkrátka drtivá většina rámů co jezdí sou z hliníku..a já rám z oceli (váha) ani titanu (cena/malá nabídka) určitě neplánuju.)

                                                0 0
                                                • Nimrod  

                                                  však jasný, já jen když byla řeč o patce a jak moc ji řešíš, tak jsem přidal svůj úhel pohledu :-)

                                                  0 0
                                • goofy  

                                  Muhahaaa Bily Mroz :-D

                                  0 0
                    • pajasimi  

                      ale jestli je ten noton i ve sjezdu tak skvělej jak říkáš tak bych byl asi blázen kdybych to nevzal..komplet je to skvělej, upravil bych něco málo a byla by to libost

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.