• Fredos

    Čau ahoj:)

    Pánové a dámy, jelikož mi na levé noze po změně zdvihu (výměna pístu) přes gufero neustále chcal ven olej tak jsem ji znovu rozdělal a čekalo mě překvápko.

    Po vyklepnutí pístu z vnějších nohou jsem dostal spršku mazacím olejem. Evidentně tam byl tlak + mi nejspíš nejde vzduch do negativky(před tím když jsem vidli víc nafoukal a rychle upustil negativka ji vtáhla do zdvihu a při manuálním vytažení bylo krásně slyšet jak se přepustí vzduch, teď se nestane nic).

    Vidlice byla jako beton i při pár psech a pružila i úplně vypuštěná( to už teď vím že asi pružil tlak ve vnějších..). O nějaké citlivosti ani nemohla být řeč.

    Nevíte co jsem mohl po…? Teď jsem ji vyčistil(kvůli té negativce, většinou se píše o bordleu který ucpe přepouštěcí port) a přemýšlím, než to zase složím, jestli tu levou nohu i přetěsnit, pomůže to něčemu? Abych zase nějaká těsnění neměnil zbytečně. Netuším kudy se tam mohl ten tlak dostat.

    Zajímalo by mě co si o tom myslíte,souvisí to spolu nebo jde o dva různé problémy?

    Ptám se hlavně abych to zbytečně x-krát metodou pokus omyl nerozdělával.:) Dí­ky

    Vidlice: RockShox Pike RC SA, změna ze 150 na 160mm

    0 0
    • logoman  

      Vyresil jsi nejak to zajizdeni? Ja zkousel ruzny triky s vypustenim-propruzenim, ale porad ten kram sam zajizdi 2cm do sagu. Neni na to jeste nejaky dalsi figl jak ten kanalek uvolnit? Vzhledem k tomu, ze je v zaruce, tak se mi to nechce rozdelavat a spis to poslu do servisu.

      0 0
      • jeniiiik  

        Fest jsem zatáhl za riditka sedic na prednim kole, zacvachtalo v tom a ok ;-)

        0 0
        • logoman  

          Myslis vyfouklou, nebo nafouklou na provozni tlak?

          0 0
          • jeniiiik  

            Byla nafouknuta. To vyfukovani, nafukovani, tahání vyfouknute bylo k nicemu tak jsem to proste zkusil fakt silou, rozebírat se mi nechtela. A pomohlo a bylo to celou sezonu ok. Ted nevim, uz ji nemam.

            0 0
            • logoman  

              Super! Opravdu ten kram vyjel :-). Jsi mi usetril otravu s posilanim. Diky.

              0 0
              • otecius  

                Jako vážně hoši, nebo trolíte? :D Něco podobnýho mám na totemu – viz téma zde a už jsem byl odhodlanej do toho jít vrtat. Jedná se o stejnej problém? Jestli jo, tak to zítra zkusím a jste nejlepší!! :-)

                0 0
                • Concorde  

                  Nový soloair na pike je odlišný od staršího soloair s ventilem. Ale zkusit to můžeš, krátkodobě to třeba pomůže

                  0 0
                  • otecius  

                    pravda, za zkoušku nic nedám a nepokazím to tím nejspíš ;)

                    0 0
                    • Pedro404  

                      SoloAir je konstruovanej tak, že se ventil mezi pozitivní a negativní komorou, kterej vyrovnává jejich tlak, otevře, když jsou vnitřní nohy vysunutý na max, takže se má vlastně otevřít pokaždý, když zvedneš kolo ze země. Mně se třeba u Boxxera 2012 dělo, že víc zajížděl, a když sem přidupnul přední kolo a nohy nadoraz vytáh, tlak se vyrovnal a vidle přitvrdila, ale vydrželo to jenom chvíli, protože pokud ty nohy v klidovym stavu na max vysunutý nejsou, tak je prostě někde vevnitř problém, pravděpodobně olej v negativce.

                      0 0
                • jeniiiik  

                  Ano vážně, u Piku to zafungovalo, u Totema nevím co to udělá. Stalo se mi to na začátku sezóny a vydrželo to do teď, co je s tim dál nevím, prodal jsem kolo.

                  0 0
              • jeniiiik  

                Každopádně ty Piky jsou strašné jebky. Můj první lupal ve sloupku, celkem velká vůle po dvou měsících, druhý Pike zase sloupek, vůle v pravé noze taková, že šla vidět, když jsem vidlici držel v ruce a hýbal nohama proti sobě, naštěstí uznána reklamace, protoze vůle v nohách se řeší výměnou spodnich noh asi za 6000,– Plus teda to zajetí do sagu. Další Piky okolo mě, tak u poloviny sloupky, u jednoho špatná povrchovka na nohách.

                0 0
                • scret  

                  vule neboli vakl se resi vymenou spodni nohou??? a co kluz.pouzdra?:)

                  Jinak ja s Pikem uz druhou sezonu v pohode:) byl to jeden z prvnich a navic ne OEM je.ka…

                  Ale bohuzel spolehlivost za ty prachy je tragicka… bohuzel u ostatnich znacek si taky clovek moc nevybere… Mattocy jsou snad jeste min spolehlivy, Foxy do 2015 nechodily a taky vylozene kvalitou zadna hitparada…

                  Asi si musime zvyknout, ze vidle za 20–30tis je jenom spotrebak:((

                  0 0
                  • carlos1  

                    nekde jsem cetl(pinkbike asi), ze u RS nemeni kluzny pouzdra, kvuli souososti a poskozeni spodnich nohou, meni pouze cely spodni monokok :(

                    0 0
                    • goofy  

                      Není nad jednoduchý servis… :-)))

                      0 0
                    • jeniiiik  

                      Ano presne tak, vule se resi vymenou spodnich noh, poptano na vice mistech, vcetne Zidneho.

                      0 0
                      • scret  

                        wtf?? tak to je mi pekne…

                        0 0
                        • scret  

                          ma nekdo info k tomuhle o cene? Diky.

                          Zacinam mit lehkej vaklik asi na spodnich pouzdrech, tak predbezne sonduju, kolik me ta sranda v budoucnu stat…

                          Pocitam, ze spodni nohy nebudou za 3ku…:(

                          0 0
                          • Fredos  

                            Mám je vyhlédnuté za 220e, levnějš sem je zatím neviděl.

                            EDIT: Kdyby si chtěl třeba zkoušet ofic české zastoupení tak u vnitřních mi byla nabídnuta cena 9200,– oproti 200e z DE:)

                            0 0
                          • Concorde  

                            Spodní nohy cca 7–8tis, aspoň tak nějak to bylo před rokem.

                            Osobně koketuju s myšlenkou zkusit bushingy vyměnit – zkusit tam nabastlit z domaina/lyrika, ale zatím mám vakl ještě v normě, tak to neřeším.

                            0 0
                            • kyl  

                              Nejsou ty kluzný pouzdra nějak normalizované?Ne­dávno jsem to řešil v práci zákazníkovi do nějakých plastových kladek.Originál byl vychozený a koupil za pár korun potažené teflonem.

                              0 0
                              • Concorde  

                                To by byla samozřejmě taky možnost, ale u RS vidlic jsem zatím měl štěstí pouze na nenormalizované rozměry, takže s tím moc nepočítám.

                                0 0
                            • scret  

                              tak tak, taky zatim jen dopredu zjistuju co a jak…

                              Premyslim i o variante zkusit to pak hodit milanovi, jestli by to umel… a jestli by se mu teda do toho chtelo…

                              0 0
                              • kyl  

                                vnitřní nohy mají jaký průměr?

                                0 0
                                • scret  

                                  35

                                  0 0
                                  • kyl  

                                    Takže by tam mělo asi pasovat toto.

                                    https://www.worldwidecyclery.com/…ing-kit-35mm

                                    0 0
                                    • scret  

                                      vis to? nebude treba problem i s vnejsim rozmerem?

                                      Sice si rikam, ze samozrejme v RS chtej vydelat, tak asi jako vsichni, ale ze by to byli takovi hajzlici a fakt tvrdili bez duvodu, ze je nutny vymenit rovnou cely vnejsi nohy… to se mi nejak nezda…

                                      0 0
                                      • kyl  

                                        Na Pika jsem nenašel,jen toto,víš je zmínka od Concorda že by to snad mohlo pasovat.Chtělo by to zjistit výšku(to asi není problém u kuchnuté vidle změřit),horší to bude s šířkou.Jinak 35mm je běžný průměr,venkem pak 39.Výška od 20mm nahoru.

                                        0 0
                                        • Concorde  

                                          Napsal jsem, že by to chtělo zkusit, protože je to prakticky jediná možnost. RS oficiálně uvádí, že se bushingy nedají vyměnit (údajně kvůli souososti), takže je to celé takový experiment.

                                          Jinak u rozebrané vidle to taky není jednoduché změřit, stoprocentní je meřění pouze po vylisování bushingů, ale nepředpokládám, že se do toho zatím někdo pouštěl.

                                          0 0
                                          • kyl  

                                            Tak to futro bude nejspíš v nějakém plastu,nebo je přímo v materiálu noh?

                                            0 0
                                          • scret  

                                            je zvlastni, ze driv jim ta spatna souosost nevadila… kdyz se daly pouzdra normalne menit…

                                            tak fakt nevim…

                                            0 0
                                            • kyl  

                                              Pokud je pouzdro pevně fixované,tak i po výměně musí být v ose.

                                              0 0
                                          • Fredos  

                                            No kdybych tušil jak na to klidně bych to někdy v zimě zkusil vytáhnout. Vakl už mám celkem solidní takže pokud bych to zničil stejně bych kupoval nohy nový.

                                            0 0
                                      • kyl  

                                        Pokud je to standartní kluzné pouzdro,tak ta cena je pěkná židovina.

                                        0 0
                                        • Zdyn  

                                          No standardní (normalizovaná) pouzdra to nejsou. Ty mají větší vnější průměr.

                                          Teď jsem si upravoval pouzdra na dva staré SIDy. Nechtělo se mi kupovat drahé originály, tak jsem koupil normální KX pouzdra a doladil je na soustruhu. Uvidím, co udělá ta kluzná vrstva časem, ale zatím to vypadá OK. Taky jsem si už koupil pouzdra na Lyrika. Tam se to otestuje lépe (častěji používané kolo), ale dělat to budu až někdy bude čas.

                                          0 0
                                          • scret  

                                            predpokladam na „stareho“ lyrika…

                                            0 0
                                          • kyl  

                                            Ty pouzdra u Sida jsou ještě v něčem vložená nebo přímo v noze?Pike to má podle videa asi přímo v noze a to pouzdro se zdá docela silné.

                                            0 0
                                            • Zdyn  

                                              Jsou nalisovaná přímo v noze. Tak je to u všech vidlic, co znám. Jen staré Marzošky měly cca 10cm dlouhá pouzdra, která se do noh vsunovaly rukou. Manitučka pak měly pouzdra lepená a musely se po montáži kalibrovat. Jak to mají teď nevím. RS měly kónické nohy a po vzniku vaklu bylo možno tento odstranit zalisováním pouzdra trochu níže, takže na malý vakl nebylo nutno dávat hned nová pouzdra. I Fox to takto měl. Nevím, jak to má RS u nových modelů, ale skoro určitě tam budou pouzdra také nalisována (soudím dle youtube, kde jsou vidět horní pouzdra). Možná budou pojištěna lepením. Myslím, že výměna by měla být možná. Jen sehnat nová pouzdra.

                                              0 0
                                              • kyl  

                                                Teoreticky by to mělo jít změřit a zvenku(hroty šuplery).Na videu to vypadá že má celkem silnou stěnu.Lepené to asi bude,po nahřátí by to mělo jít vytáhnout(pokud je za co chytit dole).Pouzdra jsem viděl jak hladká,tak se šikmými drážkami nebo důlky pro mazivo.Délkově by se pouzdro dalo upravit lehce,Na průměr to už chce soustruh.

                                                0 0
                                                • Zdyn  

                                                  No šuplerou nic nezměříš, pokud jsou pouzdra uvnitř a stejně by to šuplerou nešlo změřit s dostatečnou přesností.

                                                  Pro nová pouzdra to chce změřit vnitřní průměr nohou supitem třeba, vnější nohy mikrometrem a pouzdra udělat přesně na míru.

                                                  Ta síla stěny horního pouzdra bude cca 1,5mm (podle videa a ostatních pouzder RS) .

                                                  Na vytažení by pak měl jít použít standardní vyražeč. Jedině by mohl být problém, kdyby pouzdra seděla v osazení a měla hodně malý přesah vůči vnitřnímu průměru nohou. Ale myslím, že v RS nejsou tak blbí, aby tam byl malý přesah. Pak by mohlo při extrémním namáhání vidlice (velký průhyb nohou) docházet ke kontaktu mezi vnitřníma nohama a vnitřní stěnou vnějších nohou.

                                                  Pošlete mi někdo Pika a já se na tu výměnu pouzder podívám :)

                                                  0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Me rikali primo v RS, ze problem je v tloustce materialu spodnich nohou – ze jsou tak krehke, ze vetsinou pri prelisovani futer nevydrzi jak maji..

                                        0 0
                                        • Zdyn  

                                          Tak tomu bych moc nevěřil. Od lisování zase nejsoutakové síly.

                                          0 0
                                          • goofy  

                                            No možná že ne, ale ty vidlice jsou fakt plechovky, a když se to bude vytloukat, tak kdo ví… Ale za pokus to stojí. maximálně se pak koupí celé nové nohy :-)

                                            0 0
                                            • Zdyn  

                                              No už tady byly větší pelchovky :) Při normálním vyrážení a lisování pouzder se tomu nemůže nic udělat.

                                              0 0
                  • pavlik6022  

                    zlatej durolux :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      To víš, ale pro některé to je jenom Suntour…By byla potupa to hodit na kolo.

                      0 0
                    • Pedro404  

                      A nový duroluxy choděj srovnatelně s Pikem? Starý RCAčko neni žádná hitparáda…

                      0 0
                      • goofy  

                        U Suntouru je na houby, že i v 2016. roce se s ní musíš patlat a vyndat vazelínu a nacpat olej. Ale abych nekřivdil jenom Suntourovi. Není to tak dávno, co skoro každá RS vidle chodila z továrny skoro suchá.

                        0 0
                        • Pedro404  

                          Tak s timhle základním servisem počítám u každý vidle, spíš mě zajímá chod po tom, co ho provedu.

                          0 0
                    • logoman  

                      Tobe nebo Honzovi to zajizdelo a tekl z toho olej? :-) Uz mas kolo?

                      0 0
                      • pavlik6022  

                        kuwa psst!! :)

                        nemám , stále vybírám , už mi z toho hrabe , chtěl jsem to tvoje , ale už nikde není, tak je v hledáčku pořád ještě norco range a kellys swag, objevil jsem ještě jednoho fritzka http://www.bikeservis.eu/e-shop?…

                        0 0
                        • logoman  

                          Za ty prachy, to je super luxusne osazeny :-O

                          http://enduro-mtb.com/…hpa-sl-27-5/ Tady chvali jizdni vlastnosti.

                          Ja bych nevahal, pokud ti ta velikost sedne. Tak koukam delka sedlovky 450 a reach 441, to jsou fajn cisla :-)

                          0 0
                          • pavlik6022  

                            už jsem v jednání :)

                            0 0
                            • logoman  

                              Drzim palce, tohle by byl super nakup. Pak se ozvi, jsem zvedavy jak to dopadlo :-)

                              0 0
                          • goofy  

                            Docela se divím, že u dvacítky to má tak nízkou sedlovku. Za ty prachy asi není co řešit.

                            0 0
                        • jeniiiik  

                          Norca taky moc nejsou, chtel jsem 2016 karbon a prej vyprodano. Jedine nekde z kramu kam to brali na predobjednavky.

                          0 0
                          • goofy  

                            To jako fakt už vyprodáno, jo? No tak to je pěkné… :-/

                            0 0
                          • scret  

                            urcite jsou uz modely 2016 vyprodane?:) nemyslels spis 2015?

                            0 0
                            • jeniiiik  

                              Od dovozce vsechny pryc, budou jen ta kola co se dostanou na prodejny a dalsi az v druhe objednavce nekdy v létě. Ale uz asi ani ne vsechny velikosti.

                              0 0
                              • scret  

                                to jako koncem ledna 2016 maji uz vyprodane modely 2016? skoro bych si troufal napsat, ze to se sem 2016ky jeste ani nedostaly…:)

                                Ale nebudu delat chytryho, jen mi to prislo divny…

                                0 0
                                • goofy  

                                  No FRBS hlásilo Range skladem už 2. 11. Pokud se první várka fakt rozvezla po obchodech a dovozce neměl nic navíc, tak i to je možné. U nás bych se ničemu nedivil. :-)

                                  0 0
                                  • scret  

                                    no fakt jo… to je sila… a kolik jich brali, 3?:))

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      No nevím, ale vypadá to, že jich asi moc víc nebylo… :-)

                                      0 0
                                  • logoman  

                                    Jako za ty prachy je to dost povedeny, na to se nechyta ani canyon … Foxa 36, fox vzadu. GX sada … Podobne osazeny canyon je o 5k drazsi a clovek se musi strachovat o to jejich udelatko. I kdyz capra za 2,8k je porad lepsi …

                                    0 0
                                    • pavlik6022  

                                      ty deorka brzdy jsou tam jako omylem

                                      0 0
                                      • goofy  

                                        V téhle cenové se to bohužel dává skoro všude. Ale tak něco to ubrzdí…

                                        0 0
                                    • goofy  

                                      No taky mi to přijde celkem dobré. Navíc se mi líbí ta geometrie, takže po něm tak pořád pokukuji, ale momentálně vůbec nevím, co vlastně chci a pak už asi nebudou. :-)

                                      0 0
                          • pavlik6022  

                            zkus dookie, pár Norků ještě mají

                            http://www.dookie.cz/…-275/c-1497/

                            0 0
                            • jeniiiik  

                              Ja mam vyreseno, beru reign 2016 za fajn cenu. Ted jen pockat do brezna. To ze jsem psal, ze kola nejsou, neznamena ze nebudou na prodejnach, jen uz nejsou u dovozce. Proste na sklad uz se nebere jako kdysi.

                              0 0
                        • wilda81  

                          Nechceš Torka? ;) S rozrůstající se rodinou mi ubývá doma místa :/

                          0 0
                    • Smazaný účet  

                      Nooo…az na stiraky, co jdou rychle do kopru:D

                      0 0
                      • goofy  

                        Jak je to s dostupností dílů na Suntoury? Má dovozce nějaké těsnicí sady, nebo je to systémem pomož si sám.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Dovozce, bp lumen, nic moc, ale vzdycky se da najit neco po eshopech u nas nebo u bratru slovaku. Je to takova skladacka jako RS, takze sezenes vsechno, od stelovatka odskoku po nahradni patrony…

                          0 0
                          • goofy  

                            Díky. No uvidím, jak se mi to v hlavě srovná, ale zahrávám si i s myšlenkou nového bicyklu a nový Durolux by byl jedním z kandidátů na vidlici.

                            0 0
                            • logoman  

                              A kdyz si k tomu koupis jeste evila tak pak budes jezdit takto http://www.youtube.com/watch?… to je fakt! :-)

                              0 0
                              • goofy  

                                Tak to je paráda! Už jenom našetřit na Evila… :-D

                                0 0
                            • Smazaný účet  

                              Nový durolux se mi také líbí, a le nevyužil bych celý potenciál a má 20mm osu, což je další věc, proč do toho nejdůležitější. Mám starý zaplet na 15. Prý je i nějaká redukce, ale na moje použití je ta vidle moc. Líbí se mi také jam udělali uchycení blatnicku.

                              0 0
                              • goofy  

                                20 mm osa mi nevadí, protože bych stejně zaplétal nové kola. Aspoň někdo se ji nebojí použít a nevymýšlí nové standarty (viz RS).

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Jasné. Jak jsem psal, měla by existovat i redukce, ale na mě by byla ta vidlice moc. Ale líbí se mi :)

                                  0 0
                              • pavlik6022  

                                k tomu je dobrý náboj 4 v 1 , už jsem několikrát kvůli jiné ose přeplétal až jsem skončil u 4 in 1

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Tak na novém kole bude nový zaplet a tam už jsem si to osefoval dt350 :) ale předek použijí starý a plánují kompatibilní náboj do budoucna i tam

                                  0 0
                  • MIK82  

                    Tak se hlásím do klubu. Po necelých dvou měsících a 300 km, vůle na pravé noze. Během jízdy neustálé cvakání, při zabrzděné pření brzdě znatelná vůle. Odvezl jsem v rámci záruky do prodejny. Pokud bude mít servis díl, tak cca 10 dnů. V případě že nebudou tak klidně 6 týdnů.

                    Pravděpodobně přijdu o polepy, to se nedá nic dělat, ale neměl by servis dodržet termín třiceti dnů na reklamaci?

                    Sám dělá v servisu elektroniky a pokud to nestihneme, tak máme smůlu. Zákazník dostane peníze, nebo nový kus.

                    Jaké máte zkušenosti v případě reklamací kola?

                    0 0
                    • Fredos  

                      O jaký díl se jedná? Taky mi to za jízdy začalo klepat a mám pocit že rukou cítím vůli. Se mění celé spodní nohy ne? Já bych to teda neměl na záruky a ty nožky budou zas tak 6–7 tis:/

                      0 0
                      • MIK82  

                        Promiň že odepisuji později. Nakonec byla závada vyřešena opravou. Původně se měli měnit nohy, ale to se nekonalo.

                        Jinak už jezdím cca tři týdny od opravy a vůle se neprojevila (osobně pořád čekám kdy to přijde). Ve vidlici trošku něco cvaká, ale nemůžu porovnat s jiným Pikem. Třeba to je normální jev.

                        0 0
                        • Fredos  

                          A jakou opravou nevíš? Mě jinak zvuky nevydával až teď začal klepat a to sem přišel na tu vůli.

                          0 0
                          • MIK82  

                            Pouze napsali oprava vůle ve vidlici. Moc jsem se neptal, reklamoval jsem u prodejce a posílal se to k Žitnému. Byl jsem rád, že to bylo rychle.

                            0 0
                            • Fredos  

                              To by mě právě zajímalo jak opraví vůli bez nových pouzder respektive nových nohou.

                              0 0
                              • MIK82  

                                Pokud to zjistíš, tak dej vědět. Já osobně té opravě moc nevěřím, čekám kdy se zase udělá vůle. :-(

                                0 0
              • jeniiiik  

                Zajimalo by me, jestli to tak treba nahodou neopravuji i u zitneho? A na faktuře 1000,– :-D

                0 0
    • Concorde  

      Prosím, prosím, nemá někdo seznam velikostí o-kroužků na pajka? (Ideálně RC DPA)

      0 0
    • honhav  

      Prestal mi na piku rct3 soloair fungovat rebound. Tocitko se toci, cvaka, bez omezeni porad toci, bez vlivu na funkci. Nekontroloval jsem to od leta (takze nevim jak dlouho). Ted pri servisu spodnich nohou jsem to zjistil.

      1 – mohl jsem neco udelat blbe pri sundani spodnich noh a nasledne montazi?

      2 – jde to oservisovat v domacich podminkach? jak? je nekde navod?

      diky…

      0 0
    • Arty22  

      Dotaz na modelový rok 2016

      Je potřeba do nove po zajeti (řekněme 300 km, popr. Klidne hned) doplnovat olej? A nebo už tam bývá z výroby dost

      0 0
      • wilda81  

        Spíš tam nebude žádný…

        0 0
        • mirorek2  

          Já tam u 2016ky trochu měl, co je horší ale po 200km vůle a cvakání :-( že já nekoupil ten durolux

          0 0
    • scoty  

      Děláte tuto základní údržbu? jak často?

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • scret  

        delam… Jednou za cas:)

        Vetsinou tak po sezone… Ted jsem nedavno zrovna delal, prtze loni po saalbachu jsem to neresil a ted cca v kvetnu se mi zdal odtrh uz takovej trochu vetsi…

        otazka pul hodky i s popijenim pivka a vidle zas maka jak vino…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Cim to, ze mu po vypusteni vzduchu vidle zajede do zdvihu…je podtlak ve spodnich nohach?

          0 0
          • scret  

            nejakej podtlak tam bude… Vsimni si, ze kdyz ji zpet sesroubovava, tak ji ma taky zanorenou ve zdvihu…

            0 0
            • goofy  

              Tam by měl být vzduch v negativce, ne?

              0 0
              • scret  

                to samozrejme taky… Prtze vypusti vzduch z pozitivky a v negativce zustane… Ikdyz SA to ma pres vyrovnavaci ventil a melo by se to teoreticky srovnat, ne jako mam ja u DP pres „kanalek“ v noze…

                0 0
                • goofy  

                  Aha. Já myslel, že solo air se taky srovná až po propružení.

                  0 0
                  • scret  

                    no asi jo, ale ted nevim, jestli ten ventil drzi nejaka pruzinka nebo neco, ze kdyz zapruzis, tak se to prepusti…

                    Snad nekdo poradi…

                    Ja tam mam cca ve 2/3nach prepousteci kanalek…

                    0 0
                    • Concorde  

                      Starší soloairy měly ventil na pístnici, který se otevřel, jakmile dosedl na spacer v negativce ( = plné roztažení) a tlaky v negativce a pozitivní komoře se vyrovnaly.

                      Nové soloairy mají pouze drážku ve vnitřní noze, kterou se vyrovnává tlak mezi negativkou a pozitivkou

                      DPA má dvě dírky v horní pístnici, ve které je táhlo s o-kroužkama. Po snížení se horní dírka otevře a při zatlačení vidlice se vzduch přepustí. Tím se rapidně zvětší objem vzduchu v negativce – proto je snížená vidle hodně lineární. Funguje to jako takový dvoupolohový TAD od suntouru – prostě se ventilem přepustí vzduch z komor.

                      0 0
                      • scret  

                        co myslis starsi SA? mam Pika druhou sezonu a tusim ze to bylo tak, jak jsem psal…

                        Nemas nejaky planek/nakres? diky..

                        0 0
                        • Concorde  

                          Myslím soloairy alá Tora, Recon, oldLyrik, Totem. Je jasné že nový 35mm pike už to má jinak (SA/DPA)

                          0 0
                  • Smazaný účet  

                    Nekde byl prepousteci kanalek na pistnici, jinde (klasicke stare SA) byl ventilek na pistku myslim…

                    0 0
        • scoty  

          To je pravda, taky mi vždycky přijde, že se dost zlepší citlivost.

          Dělám vždy tak 2×/sezóna mimo velký servis v zimě.

          0 0
          • Arty22  

            Velký servis u tebe pak zahrnuje co ? Mimo vyčištění a výměny maz. oleje

            Měníte např každý rok těsnění?

            0 0
            • scoty  

              To je výměna toho, co k vidli dostaneš v tom pytlíku.

              0 0
          • scret  

            ty mas SA nebo DPA? uz si to nepamatuju…

            Servis Charger damperu si delas sam?

            0 0
            • scoty  

              ne dělá mi to známej mechoš

              0 0
              • scret  

                ja jsem se prave do mechu jeste nekoukal… ani do DPA… Takze vlastne jen teprve 2× bezna udrzba/servis…

                0 0
                • wilda81  

                  Dělá se s měchem něco jiného kromě odvzdušnění?

                  0 0
                  • goofy  

                    Fox má třeba měch v sadě těsnění, takže se asi oficiálně mění při každém servisu. Jak to má RS nevím.

                    0 0
                    • wilda81  

                      Jj, já měl právě ale za to, že na charger není třeba sahat (kromě odvzdušňování nebo tuningu). Ale možná se pletu, proto se ptám.

                      0 0
                    • scret  

                      uz jsem videl prasklej FIT mech u Foxu…

                      u RS nevim..

                      0 0
                    • Fredos  

                      u RS je taky součástí service kitu

                      0 0
                  • scret  

                    tak se samotnym mechem asi ne, ale mela by se idealne rozebrat v podstate cela tlumici patrona a pak zas slozit… Treba podobne jako u FIT ne?

                    0 0
      • Concorde  

        Ano. Podle podmínek, ve kterých jezdím – průměrně tak každých 100 hodin.

        0 0
      • scoty  

        ještě kontrolní otázka:

        :) a čistíte nějakým klackem vnitřek vnější nohy?:)

        0 0
    • scoty  

      Ještě dotaz: kde berete servisní sady, gufera atd na Pika?

      díík:)

      0 0
    • Arty22  

      Zdravím,

      mám rychlodotaz ohledně piku (RC SA 2016), mám kolo necelé 3 měsíce a najeto cca kolem 400 km, nedávno my vidlice při vracení ze zdvihu začala vydávat specifický zvuk – „mlasknutí“ (komprese/přisátí vzduchu, neumím to popsat lépe)

      děje se to pouze po prudkém preloadu, popř na skocích (tedy vždy když zvedám přední kolo s pumpnutím, na odrazech, dopadech apod.), při přejezdu překážek, sjezdech atd se to neděje.

      mám takový pocit, že my to dřív dělal i epicon na xcčku, ale samo to přestalo, vliv na funkci žádnou nepozoruji (zatím)

      Máte/měl jste někdo stejný problém ? a co stím ? jestli jezdit a neřešit a nebo pomůže a je vhodné sundat spodní nohy, vyčistit a nalít nový mazací olej + vazelínu nad pístek (popř hustší olej jako u suntouru ?), vidlici jsem od koupě nerozebíral a nvm jaký je teď stav oleje

      popř jestli to signalizuje jiný, přicházející problém

      díky za pomoc (a omlouvám se za gramatiku…)

      0 0
      • Arty22  

        nikdo neví ? dneska si to parkrát čvachtlo i ve sjezdu na kořenech

        0 0
    • Radus  

      Rozebrat vyčistit a dát olej do spodku noh . Zvuky jako popisuješ dělá většinou přepouštění oleje v patroně při nastavení pomalého odskoku je to více slyšet a naopak méně při rychlém . Tak se neďes není to vada . Pokud vše jinak funguje normálně . Jinak vidle se maže vazelinou origo military pm600 olej ti proteče myšleno nad pístek .

      0 0
    • Tehu  

      Ahojte, chystam se na posezení servis u svého Pika. Vidlice vcelku celý rok šlapala, i když teď posledni 3 týdny v ní jakoby cvachtne, foukne apod. když se vrací do zdvihu. To předtím nedělala. Navíc když zkousim jestli nemá vůli, tak sice nemá, ale jakoby v pravé noze uvnitř, spíše níž něco vrzne, klepne cvakne, bo jak to popsat. Kamosovi to taky dělá, tak snad to nic není…

      Co vše si nechat vyměnit??? Nebo jen pročistit, namazat, vyměnit olej, nebo i gufera apod???

      Díky za rady.

      0 0
      • wilda81  

        Vyměnil bych celou vidlici.

        0 0
      • Honik  

        To se tězko hodnotí na dálku. Mi kamarad vcera dal PIKA na servis, ze taky cvachta, a byl tam vytrzeny ten mech co pobira kapalinu. Pravdepodobne kvuli tomu, ze jej neodvzdusnoval a pak tam byl ole+ vzduch a to uz mech neustal.

        Pripadne odchazi manzeta na patrone zespodu a to pak taky cvachta.

        Gufera si myslim ze neni potreba menit, jen vycistit a namazat, v techhle uzavrenych systemech uz pusobi spis jen jako prachovky a tesni jen par ml mazacicho oleje.

        0 0
        • Tehu  

          To mi chceš říct že se tím mám zaobírat a poslat to k Zitnemu na reklamaci?

          0 0
          • Honik  

            Jen sem napsal moznosti, co stim muze byt…ale tezko se to posuzuje, kdyz vidlinemam v ruce.

            0 0
        • Sistematicx  

          „Pravdepodobne kvuli tomu, ze jej neodvzdusnoval“

          Jak na to? Nebo to je zalezitos pri servisu? Nebo se to ma jednou za cas odvzdusnit, jak se to dela?

          To je pro me novinka totiz

          diky

          0 0
          • mr.antik  

            njn jsem na to kašlal dokud to fungovalo, ale na Rychlebkách se to v první RZ načvachtalo asi jako u nás za celou sezónu. Toď moje teorie

            0 0
            • Tehu  

              Takže si to reklamoval nebo tě to něco stalo a reklamace se nevztahuje? Cvachtani nebo možná propouštění vzduchu.

              0 0
              • Honik  

                Zaruka na tesneni a gumove casti je 6 mesicu u cyklozitny. Takze pokud se vlezes tak reklamace.

                Mr.Antik to zanesl mi, ne zitnemu ;-)

                0 0
                • Tehu  

                  Aha, hm tak to se nevejdu. :D Mám ho rok. No už si my nabízel i servis sedlovky(pri vysunutem stavu při zatlačení cca 1–2 cm zajede pak se vrati) s čímž tak nějak napůl počítám po sezoně. Klidně bych to spojil i s timhle, vypadá to že víš co mluvíš :) kdyby jsi měl zájem, ale mám obavy že mi padne záruka, což bych nerad.

                  Dáváš nějaký doklad i třeba nebo jen tak samodomo…?

                  Edit: davas, už jsem si dohledal SZ

                  0 0
        • scret  

          dle meho, pokud funguje jak ma, neni potreba preventivne odvzdusnovat ne?

          Dve sezony mi uz drzi…

          0 0
          • Honik  

            Tenhle taky 2 sezony fungoval bez odvzdusnovani…az jednou prestal :-)

            0 0
            • goofy  

              Zatlačíš zpátky a jede se dál. :-)

              0 0
            • scret  

              jen myslim, ze odvzdusneni na to nema vliv.. mysleno preventivne… proste se to jednoho dne vys…

              To je jakobys preventivne odvzdusnoval brzdy, kdyz nejsou zavzdusneny…

              ale rad se necham poucit…

              0 0
              • Honik  

                No myslim ze problem je, ze se to zavzdusnuje prubezne.

                NAVIC: na co pak je supr uzavřeny system, ktery poskytuje vyhodu primarne ve stalosti projevu, diky tomu, ze se olej nemísí se vzduchem. Kdyz jej clovek ma zavzdusneny???

                Bohuzel, zavodni system potrebuje peci, s tim by mel kazdy pocitat. A nebo kupovat jednoduchsi system, napr. RS YARI, kde je otevreny motion control.

                0 0
                • scret  

                  mozna se nechapeme, ale ja nemam nic proti odvzdusneni, kdyz je to zavzdusnene…

                  Jen jaksi nevidim duvod to delat, kdyz je to OK a vse funguje jak ma…

                  Uvadi nekde RS v manualech, ze se to ma preventivne delat? diky…

                  0 0
                  • Concorde  

                    Preventivní odvzdušnění je opravdu k ničemu, ale pokud vidle začne jevit příznaky vzduchu v chargeru, je vhodné to neodkládat.

                    0 0
                  • Honik  

                    Oficialně je to v servisu po 50 hod. jizdy.

                    0 0
                    • Fredos  

                      Myslíš že „Perform lower leg service“ obsahuje i odvzdušnění chargeru? Já myslím že ne..

                      0 0
                      • Honik  

                        Omlouvam se, prehlidl sem se, je to u 200hod.

                        0 0
                        • Fredos  

                          Mám hlavně pocit že ten manuál mění a že dřív tam byl servis spodku po 100h a po 200h tam byla konkrétně zmíněna i výměna oleje v chargeru. To samé s množstvím mazacího oleje, před rokem v tabulce měli 5 a 15ml(tolik mi i vyteklo když sem ji potřeboval skoro novou rozebrat) a přímo v manuálu 10 a 10. Teď už je všude 10 a 10.

                          0 0
                          • Honik  

                            Ano mění se, a ten nejnovější už nemá tak detailní rozbor patrony. A ja mam na šroubu dole 5cc, teď pisou 10cc.

                            0 0
                            • Fredos  

                              jj taky mám 5cc a přemýšlel jsem jestli to má souvislost s tím olejem. Tak aspoň mi někdo potvrdil že má. Nevíš jestli se náhodou nedá někde nahlídnout do toho starého?

                              0 0
                              • Sistematicx  

                                Tak kolik toho oleje tam patri ted, mam se drzet starsi hodnoty 5/15 nebo podle nove hodnoty 10/10.

                                Olejicek mam objednany a ted kolik do toho nalit.

                                0 0
                                • Fredos  

                                  Asi je to jedno, když do nového návodu zahrnuli i starší ročníky.

                                  0 0
                  • wilda81  

                    Jenže první verze prisavaji pořád. Pak změnili těsnění u „shaftu“.

                    0 0
                • goofy  

                  Ono hlavně, když je závodní systém udělán navíc tak fórově. :-) Ale je fajn, že pochopili, že si to přisává vzduch a vymysleli relativně jednoduchý servisní systém.

                  0 0
        • Arty22  

          mě čvachtá po 2 měsících, neodvzdušňováním to asi nebude :D (u mě), respk. zavdušněný charger damper se projeví na chodu jak ?

          0 0
          • Honik  

            Nejlip kdyz ho otocis vzhuru nohama a das nejpomalejší utlum…mel by vyjizdet plynule, pokud se rychlost meni, je bud zavzdusneny, nebo charger vyteka do nohy.

            A kdZ je to hodne, tak prestane fungovat komprese

            0 0
            • Arty22  

              teď koukám, že na odvzdušnění damperu a reverba je jiný odvzdušňovací kit, než na brzdy.. (sram guide), neví někdo o ekonomičtější variantě ? doteď jsem potřeboval mít doma jen vercajk na odvzdušnění shimano brzd a na to nepotřebuju spešl kit.

              Na aliexpressu jsem našel jen kit na brzdy

              0 0
            • scret  

              kdyz uz jsme u toho, musi se fast resit vakl vymenou celejch venk.kluzaku? nevis cenu? diky

              0 0
    • Mr.Duck  

      Ma kit na reverb stejnou koncovku jako bleed kit na charger?

      0 0
      • Honik  

        Ne, chargera svou speciální.

        0 0
        • mirorek2  

          ty čubky to dělají schválně takto, abychom to měli složitější. za mne ***** reverb a pike, bohužel se mi sere obojí a každému v mém okolí

          0 0
          • Honik  

            No myslim, ze porad je to rozumne servisovatelne a nemusi se navrtavat patrony jak u starsich SR. :)

            0 0
        • Arty22  

          pff .. tak to budu muset pořídit 3 kity.. no super

          0 0
    • scoty  

      No tak mi o víkendu odešel definitivně charger …na 160 rct3..:)

      Má to vliv na fci živočicháře..?:) jestli ne, tak bych řešil až při velkém servisu..

      0 0
      • Honik  

        Co znamena ze odesel?

        Me vcera vychcala patrona a natom jezdit vubec neslo…

        0 0
        • scoty  

          no už nějaký týden jsem si všiml, že zavírání špatně zavírá(použiji tak 2×/50km)… při zamknutém stavu chodí čím dál víc do zdvihu

          …teď skoro nepoznám, že mám zamknuto, ale na plné otevření se větší změnu nepozoruji…ne­vím…proto se ptám, jestli nefunkce chargeru má vliv na fci vidle v plném otevření. Tlumení odskoku funguje.

          0 0
          • Honik  

            Tak to bude pravděpodobně tesneni na pistnici…propousti pomalu olej a za par jizd nebude funkční ani tlumeni.

            Pokud je to pike ročník 2014/2015, tak to tesneni odchazelo casto. Ale oprava je docela rychlá…

            0 0
          • scret  

            skoro bych rekl, ze bys na nic nemel cekat… Jak pise Honik, nejspis to za chvilku prestane tlumit uplne…

            0 0
          • scoty  

            To jako udělat velkej servis, nebo jen vyměnit jedno těsnění?

            0 0
          • Fredos  

            Hele mě to udělalo to samé, potom mi samo přestal fungovat i odskok a když sem to rozdělal tak charger byl jenom v půlce rozšroubovaný a všechen olej v noze. Stačilo pouze sešroubovat a naplnit, od té doby drží. Jenom že třeba nebudeš muset nic měnit.

            0 0
            • scoty  

              Dík, dělá mi to cca jednou za 8 měsíců…tak cca po 2000km…asi se budu muset naučit velký servis…:)

              0 0
    • scoty  

      Dá se dělat roční servis na pikovi doma? když si teda nakoupíš ty kity na Kshopu? Nebo je třeba něco , co tam nemají?

      kupujete tuhle sadu http://www.koloshop.cz/…-Air-A1.html

      nebo jak to kua děláte?:)

      0 0
      • Fredos  

        Má vůbec smysl měnit těsnění když těsní? Já teda zatím dělám jenom údržbu spodních nohou a domazával jsem pístek. Do chargeru mi připadá zbytečný lozit. Jinak ještě existuje Full kit, toto je basic, tam je úplně všechno. A na charger potřebuješ odvzdušňovací sadu kdybys chtěl měnit olej. To možná letos udělám když to píšou v manuálu.

        0 0
        • scoty  

          zatím dělám jenom údržbu spodních nohou a domazával jsem pístek

          ..ale to já dělám taky:) kdyby sis přečetl o dvě reakce výše tak píšu, že už mi charger nefunguje…

          ..a na charger potřebuju ten full kit?

          ..prostě tady nahlas uvažuju v tom smyslu, že když se to při nájezdu 3–4tácy posere dvakrát za rok, tak jestli si to prostě neservisovat doma celý… a vím co tam mám a jak je to udělaný…

          0 0
          • Fredos  

            Mi to nějak nedocvaklo:) A tobě ten charger vážně přestane fungovat co 2000km? Jenom letos už mám 4000km a to drží už od minulého léta.

            Basic jsem doma neměl, ale podle obrázku jsem napočítal stejnej počet o-kroužků jako ve full. Takže by vlastně měls mít vše co potřebuješ, ve full je navíc hlavně měch a ruzný cipoviny. Do chargeru sem ale ještě nelezl. Takže jsem ti moc nepomohl:)

            Nicméně když mrknu na manuál tak by to měla být brnkačka.

            0 0
      • kudlanka32  

        hele ja to odvzdusnil i bez sady, pomalu zapumpujes s tlumicem aby to nestrikalo ven a dolejes olej co chybi, ted jsem si ji koupil, ale nebylo co odvzdusnovat. Nejvic me serou ty segrovky…

        0 0
    • Vyvy86  

      zdravim panove koupil jsem nedavno kolo co ma pika a kdyz jedu a chci na predni tak v tom predku krupe vypada to ze to je nejspis z vidlice doporucite mi kde by se z tim dalo neco poresit nebo popripade doporucite nejakou jinou vidlici?? jezdit se z tim da ale ten zvuk me docela rozciluje diky za typy

      0 0
      • mr.antik  

        zkus ho sundat, upnout za krk do svěráku opřít se o nohy, jestli to jde z vidle, tak je to na reklamaci

        0 0
    • Vyvy86  

      tak tim ze to kolo je starsi tak reklamace nehrozi tak premyslim co z tim vymyslim jesti ma cenu kupovat nove vnitrni nohy popripade kde a na kolik vyjdou nebo jinou vidlici a jakou co ty aurony mate z tim nekdo zkusenosti??

      0 0
      • siskin  

        Mě pomohlo vyčistit hlavový složení. Tím bych začal..

        0 0
        • mr.antik  

          přesně tak… nebo rovnou hodit tu vidlici do svěráku…

          ještě není čas stahovat kalhoty

          0 0
    • Vyvy86  

      Tak jsen dnes vidlici z kola vyndal a opravdu skripou nohy kde by se dali sehnat popripade jaka je dostupnost diky za tipy :-)