RM5 2010 vs Mavic Crossride 2011

49 nepřečtených
  • hirwils

    Zdravim, ktore kolesa by ste brali z tychto dvoch?

    Historiu o nich som precital celu, fulcrumy su hodnotene pozitivne, crossridy su vraj menej tuhe, ale neviem ako su na tom nove crossridy 2011?

    http://www.suncycle.sk/…red_metal5/

    http://www.suncycle.sk/…e-disc-2011/

    0 0
    • Kublaj  

      pokud se nepletu tak 2011 je to samý jako 2010 jen s jinými polepy :) osobně vozím FRM5 zatím jen chvíli ale k plné spokojenosti.

      0 0
    • ememem  

      mam zera, draha Cmaxy.

      v strucnosti asi tak. – ak mas inu jak chrtiu figuru pripadne jazdis trocha drsnejsie tak RM. inak je to asi jedno.

      0 0
    • zipoman  

      Hnoj nabízí záplet X9 náby, remerx magic ráfky a jsou cenově lepší než RM5 i ridy a váhově jsou na tom taky lépe koukni do galerky.

      0 0
      • Evilcleaner  

        případná servisovatelnost a dostupnost i cena ND je taky lepší u toho hnojova best buy setu:-)

        0 0
        • ememem  

          s mavicom taktiez neni absolutne ziadny problem ani ked sa ti to potentuje v nejakej zapadlej diere, s RM je to trocha horsie to je fakt.

          0 0
          • Evilcleaner  

            no nejsem si jistý zda drát do CR budou mít v každé dědině… kdežto do toho skládaného setu můžeš vrazit libovolný drát požadované délky a je jedno v daný moment že bude třeba 2,0 celý.

            0 0
            • ememem  

              zatial co som bol s bikom v alpach – francia, svajc, taliansko, rakusko tak draty na mavic zaplety mali snad v kazdom cykloobchode. v tomto su z fabrickych zapletov bezkonkurencne, fulcrumy alebo FT jak keby ani neexistovlai.

              ale jasne ze obyc drat najdes nudzovo skor, to bez debaty.

              0 0
      • Ruprt2  

        že by se zrodila další legenda :-)

        0 0
        • LRRTM1  

          Navrhuju založit nový vlákno, kde by se složilo ideální kolo B-F. Myslím, žem RM5 a EpiconTT jsou jasný. Co dál?

          Nakonec ho sestavíme a nechutně zbohatnem :o)))

          0 0
          • Ruprt2  

            Brzdy deore, hazka X9 9spd.

            kliky SLX

            atd.

            Ale musím tě opravit RM5 už ve světle tohoto vlákna není trendy :-)

            0 0
            • LRRTM1  

              Když tady se to tak rychle mění, že bych ani nestíhal objednávat. RM5 jsem ještě ani nevyzkoušel. Teď mi na stole leží nová přehazka XT, kterou můžu rovnou vyhodit a Elixiry abych taky už zahazoval :o)))

              Budu běhat po lese s Epiconem :o)))

              0 0
            • soc  

              Mas to spatne:

              Kliky M542

              Hazka XT dynasys

              Razeni SRAM X9

              0 0
          • Evilcleaner  

            právě že já bych vyměnil ty kola za ty magicy. btw nedávno jsem si zkoušel na papíře sestavit takové kolo, viz foto.

            pochopitelně někde by se dalo dost ještě zatlačit na ceně. ceny jsou brány referenčně podle kupkola nebo jiného eshopu, co jsem si pamatoval tak podle VOC, protože ve skladu můžu nakupovat taky.

            byl bych ochoten šetřit na pohonu a případně ještě rámu (i když by mě to mrzelo)

            co byste udělali jinak vy ostatní? docela mě to zajímá, protože časem budu stavět asi nějaký takový výhodný bajk s ohledem na max funkci.

            0 0
            • prdek  

              ty brzdy deorka za 1800 bych taky chtěl… :-D

              0 0
            • maajkee  

              SLX kazeta mi příjde uplně zbytečná, je jen o pár gramíků lehčí než Deore. Buď bych tam dal Deore nebo XT.

              0 0
              • Evilcleaner  

                o pár gramů lehčí?:-D

                slx jsem zvážil 11–32 na 279g

                xt 11–32 váží podle verze 254g(jedny z prvních 770) až 264 u té s nýtky proti padání řetězu

                stará deore váží ca. 350g (11–32)

                a nová deore 330g

                hádám že jsi chybně zaměnil hg61 (nová deore) za slx (hg-80)

                0 0
                • maajkee  

                  279g nevěřim :) já jsem ji vážil a ukázalo mi to 300g.

                  a i kdyby teda těch 280g tak to je oproti deore jen 60g a to je pro mě třeba uplně zanedbatelný :)

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    :-D 60g u slx je pro tebe zanedbatelné, ale 80g u xt už za to stojí:-D podle toho co ti to navážilo hádám, že jsi měl 11–34z verzi

                    tady je důkaz místo slibů:

                    0 0
                    • maajkee  

                      No já bral rozdíl mezi deore a xt cca 100g, že to už stojí celkem za řeč.

                      Máš pravdu byla to 34ka.

                      V tom případě je SLX docela fajn :)

                      0 0
            • Ruprt2  

              no máš špatně hazku, řazení, kazetu a řetěz (pokud to není 10spd)

              Taky jsi to úplně špatně obul.

              Jinak se s tím dá souhlasit. Cenovka je nečitelná :-)

              0 0
              • Evilcleaner  

                cenovka vyšla asi na 26300

                jsem zastáncem teorie že 9sp u shimana řadí špatně jednom těm co mají levé obě ruce a neumí se starat o kolo. to kolo časem bude spíš s důrazem na váhu než na nějakou odolnost v špatných podmínkách (protože se na něm moc km ve sračkách skutečně nenajede)

                edit: pláště jsou úplně v pohodě univerzální, se slušnou váhou, dobrou odloností a nízkou cenou. mám na myslí kevlarovou verzi. nejsou tak rychlé jako RR ale vydrží mnohem mnohem víc a v terénu jsou jen o kousek horší než NN.

                0 0
                • prdek  

                  no já ty XC AT vozil asi 1000 km a nepřišlo mi to nějaké extra, mnohem více jsem spokojený s kombinací MK & RK

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    vozím je na druhých kolech, na těch lepších je kombinace NN/RR a skutešně je to lepší než A.T. jenže je to taky skoro dvakrát dražší a to se počítá!

                    0 0
                    • prdek  

                      není to dražší, spíše levnější, když vezmeš ty conti v drátu…

                      0 0
                • Ruprt2  

                  Nejde o to jaký názor zastáváš ty. O to tu nejde.

                  Bestofce BF jsi blízko, ale není to ono :-)

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    no já bych tam pro mě za mě klidně dal sram 9sp ale abych držel kvalitativní úroven tak by to stálo víc. a nejsem ani nijak funkcí sramu ohromen.

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      ale to taky vůbec není důležité :-)

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        no tak zkus tu hodit tvojí alternativu i s cenama. fakt mě to docela zajímá. klidně to udělej celé znovu, nebo jenom oprav komponenty co myslíš že by měly být jinak. díky:-)

                        0 0
            • zipoman  

              Když budou deorka za 1800 tak si mě připište do seznamu :-)

              0 0
            • Evilcleaner  

              měl bych ještě jedno zajímavé odlehčení za nemnoho peněz.

              je známo že xt i deore hydry váží stejně (přední s adaptérem ca. 315g). a to proto že deore nemají servowave.

              takže moje varianta váha/cena u shimana

              páky:

              bl-m595 990kč

              třmeny: br-m775 dohromady asi za 2100kč

              hadice, olivy, trny podle libosti ca.400kč

              za 3,5k brzdy které budou podstatně lehčí než xt a budou brzdit stejně dobře jako deore. jediná nevýhoda je v trochu delším kroku páky.

              0 0
          • bikedep  

            Super napad :))

            0 0
      • maajkee  

        Přesně tak, když jsme viděl ty kola za tu cenu, tak už mi příjde dost hloupý koupit RM5 nebo crossridy.

        0 0
        • hirwils  

          Viem videl som tie hnojove zaplety v jednej teme…

          Rafky su pekne ale nepacia sa mi strieborne draty(mozno by boli v tej cene aj cierne, ale hlavne neviem co su zac naboje sram X9…v jednej teme som cital ze je to nejaky hybrid co ma aj priemyslove loziska aj konusy (neviem ci som dobre cital:)

          A ake by bolo porovnanie RM5 vs spominane hnojove zaplety co sa tuhosti tyka?

          Mam okolo 82 kg

          Inak co sa uvodneho prispevku tyka tak som bol nakloneny viac k RM5, lenze crossridy mozem ma za 133E a RM5 viz odkaz za 154E

          0 0
          • Evilcleaner  

            tak černé wcs jsou taky k mání ale asi zvýší o kousek cenu (můj odhad je tak 300). jinak taky jsem to o těch ložiscích zaslechl tady na b-fku ale podle dokumentace na sram.com mají vpředu 2 ložiska a vzadu 4, takže žádné konsuy se nekonají. tuhosti bych se u klasiky 32 drátů nebál (nejtenčí část má spíše k 1,7 než k uváděným 1,6mm). navíc v porovnání s těmi továrními sety ušetříš dost gramů a to hlavně na obvodu kola (u CR je to skoro 100g na ráfku ve prospěch magicu).

            0 0
            • hirwils  

              Tak ono ine draty + posta + kurz nic moc a som hned cenou nad RM5…

              Povodne som chcel nieco drahsie napr RM3 alebo Remerx Magic..lenze potom som si uvedomil ze vobec nezavodim a naco by mi boli lepsie kolesa – co navyse mi ponuknu tych 300 gramov k dobru?Uprimne si myslim ze by som to nepoznal…

              V prvom rade mi ide o tuhost, ako tu uz niekto spominal ze crossridy vo velkej rychlosti v zatackach celkom neposluchaju…

              Aj mne sa to neraz stalo a je to dost neprijemne…

              Nahradne diely na RM5 by nemali byt problem viz odkaz

              http://www.cykloobchod.sk/…uct_info.php?…

              0 0
              • maajkee  

                Hmotnost na kolech právě poznáš nejvíc.

                0 0
              • zipoman  

                Někde jsem četl že 100g na ráfku je jako 1kg na rámu. Co je do toho pravdy nevím.

                0 0
                • jIrI___  

                  Blbost.

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    no někdo to tu fakt kdysi přepočítával, byl u toho tenkrát myslím i mlokCZ, ten si to určitě bude pamatovat jak to bylo. já mám pocit že 100g na ráfku odpovídalo asi 500g na stacionárních částech kola.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Je to pouze dvojnásobek. A to platí ještě pouze pro obvod kola (tam tedy 100g na obvodu odpovídá pro zrychlování a zpomalování 200g na nerotačních částech).

                      A mimo zrychlování a zpomalování je to navíc fuk jestli to je rotační nebo nerotační část.

                      Za celá kola to vychází cca pouze 1,7 násobek (jak není všechna hmota jen na obvodu).

                      Význam hmotnosti kol se tu často velmi přeceňuje. Hmotnost kol je sice důležitější než nerotačních částí, ale ne zase o tolik.

                      Lepší ušetřit 1kg na celku než třeba jen 250g na kolech.

                      Tady odkaz na diskuzi pod článkem na bijk.cz, kde je to správně vysvětlené, jak i logickou úvahou bez vzorečků, tak opravena chyba v původním článku, kde je to počítané.

                      http://www.bajk.cz/…ek_nazor.asp?…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak ještě jednou odkaz pouze na jeden příspěvek pod článkem

                        http://www.bajk.cz/…ek_nazor.asp?…

                        Ten předchozí odkaz je špatně. Další příspěvky z diskuze si zobrazte už ručně a celý článek případně taky.

                        V tom celém článku ale pozor na tu chybu, kdy tam v jednom vzorci je navíc jedno pi kvůli kterému to vyjde špatně.

                        0 0
                  • zipoman  

                    Myslim někde na ivelu to bylo, ale podruhý už to asi nenajdu.

                    0 0
        • ememem  

          ano a preco? oba su v roznych objektivnych testoch viac krat prejdene a su zname vsetky + a – co sa tyka tuhosti, „rundlaufu“ a pod. a minimlane cr ma snad milion ludi viac menej bez problemov takze su aj praxou dostatocne overene. nie ze bych mal nieco proti uvedenym rucnym zapletom ale z toho co som napisal o nich nie je zname nic. takz eje dost odvazne tvrdit ze kupit cr lebo rm5 je hlupost.

          (pre uplnost musim dodat ze som skor zastanca strojovych fabrickych zapletov jak rucne zapletanych kolies.)

          0 0
          • Evilcleaner  

            podle mě frm a cr můžou nabídnout proti temu setu maximálně vzhled, a frm možná, opravdu jen možná budou tužší (kdežto CR asi jen těžko). jinak cena, váha (kor na obvodu), dostupnost a cena ND je bud minimálně stejná nebo lepší u toho zapleteného hnojova setu.

            příklad, nový ráfek na CR stojí asi 800 a má kolem 480g, nový magic stojí 720 a mi na váze ukázal 392g. jediný ohled ve kterém jsou oba tovární sety lepší je vnitřní šířka ráfku (19mm vs 18 u magicu)

            0 0
            • zipoman  

              Novej magic se nechá sehnat za 612 a je možnost studentský slevy.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.