• LenkaR

    Plánuju koupi nových plášťů a mám tip právě na Ritchey Z Max 2.1, jaké s nima máte zkušenosti- kolik vydrží, jak jedou na zpevněných cestách a v terénu, případně prosím o tipy na něco podobného. Jezdím zpevněné cesty, lesní cesty, občas asfalt, sem tam nějaký MTB maraton. Radši bych něco víc univerzálního, abych nemusela pořád přezouvat.

    0 0
    • LenkaR  

      Kategorie příspěvku má být komponenty, to nevím jak se tam dostalo TV/video, asi jsem to blbě zadala :-)

      0 0
    • kámen úrazu1  

      Jezdila jsem Z-Maxy 2,1 v drátu, tyhle pláště mně vydržely něco přes 10.000 km po lesní cestách, kamenech, štěrku, kořenech, v bahnu, na asfaltu…

      Párkrát jsem prohazovala přední se zadním, ale i tak byl vzorek na jednom z plášťů v pohodě, na druhým už ztrácel vzadu své vlastnosti a na bahně se občas protáčel. Vyhodila jsem je ale jen díky zničenýmu drátěnýmu kordu, v mokru se plášť na konci životnosti protáčel a trhal ventilek.

      Z-Max není na tvrdým podkladu žádný rychlík, ale při mé pomalé jízdě je rozdíl oproti vyloženě rychlým plášťům do sucha, jaký teď vozím (Racing Ralph) zanedbatelný. Pokud ale plánuješ chrtit a nahánět čas, budeš vnímat rozdíl při jízdě na asfaltu jako velký.

      Z-Max je především držák. Drží na sněhu, v bahně, a to i v zatáčkách a při brždění, vyvede přední z vyjeté koleje, nezklame ani na mokrých kořenech. Na asfaltu v zatáčce jsem měla z předního Z-maxe pocit jakoby plaval. Ale ani tam mě nikdy nepoložil. V bahně se rychleji ucpával vzorek, ale trakční vlastnoti to kupodivu enzhoršilo. Při přejezdu na tvrdý povrch se vzorek velmi rychle vyčistil, dokonce tak rychle, že bez brýlí to bylo nepříjemné. :-)

      Suma sumárum. Pokud pro Tebe není nejdůležitější rychlost na lehkým povrchu, je Z-Max jako univerzální plášť dobrá volba.

      PS: Nedávno jsem sháněla na předek plášt, který podrží v bahně, zvolila jsem Nobby Nic. Ale jen díky tomu, že jsem chtěla kevlar a Z-max v kevlaru je drahý. Až najdu nějaký levnější, klidně do něho zase půjdu.

      0 0
      • pali  

        prehadzujes ojazdeny zadny do predu ? :o)

        0 0
        • kámen úrazu1  

          Špatně čteš nebo si domýšlíš. :-) To jsem nepsala. Napsala jsem, že párkrát jsem prohodila přední se zadním. Nic víc. Když zadní začal vykazovat mírné známky ojetí, už jsem ho na zadku nechala.

          0 0
      • pali  

        prehadzujes ojazdeny zadny do predu ? :o)

        0 0
    • Excel  

      Mám 2.1. drát, poměrně nepříjemný zjištění, pro mě, bylo že hodně háže bordel na rám a na jezdce, takže jsou všichni vždy míň ostříkaní než já, což by mi nevadilo. Ale pokud máš nějakej míň otěruvzdornej rám tak nebrat, kamínky lítaj, i šutry, přímo do rámu. V terénu se chová dobře, v písku mi moc jistej nepřijde hlavně na předek, občas ustřelí, ale co neustřelí, že. V bahně vyhovuje, pevnej podklad drží i v prudkým stoupání. Mokrý kameny a kořeny při patřičném podhuštění zvládá dobře. Pokud víc preferuješ asfalt, tak se zadek docela rychle sjíždí a je třeba je prohazovat. Pokud ho napsíkuješ, tak i ten asfalt jede rychle. Na rychlý maratony ale nebude. Jinak cena/výkon mi přijde výbornej.

      0 0
    • tom_777  

      Mám taky pláště Z-Max 2.1 od března mám s nima tyto zkušenosti: (jezdím denně cca 5 km do práce – 40% asfalt 30% štěrk a 30% zkratkou přes pole. A +/- jednou za týden na delší výlety do hor kdy jezdím nejradši po turistických zančkách pro pěší lesem. Dolů z kopce si dávám sedlo dolů a pořádně to osolím:)

      • V terénu si pláště vedou výborně zadní neprokluzuje v záběru a přední dobře vede určeným směrem
      • Na štěrku a za mokra kdekoliv pláště hází drobné kamínky a písek na rám a do obličeje
      • Na blátě se pláště úlně obalí a mají hned o kilo víc. Bláto pak nejde lehce dolů
      • Na asfaltu se trochu projevuje váha a valivý odpor
      • Zadní se opravdu rychle sjíždí (zřejmě měkčí směs) i když sezonu mého ježdění vydrží určitě:)

      Pro mě to jsou ale zatím nejlepší pláště, které jsem měl. Hlavně pro jízdu v terénu za sucha. Na delší cesty po silnici bych asi přezul na loňský „bezdrapáky“

      0 0
    • coffield  

      Jezdil jsem je v Kevlarové Millenium Pro verzi a rozhodně mne nějak nenadchly. Na asfaltu kladou obrovský odpor, v náklonu se jim ty zuby lehce prohýbají, takže nejsou nikterak jisté a jenom v bahně, na mokrém nebo v jehličí mají celkem slušný záběr. Kromě vlhkých kamenů u nich nevidím žádné plus třeba proti Racing Ralphům. Po celých asi 800–1000km se opotřebení nepoznalo, pak jsem je střelil.

      0 0
    • pos3k  

      neco jsem daval kdysi do recenzi

      0 0
      • pos3k  

        www.bike-forum.cz/…/recenze.htm?…

        jinak dovetek k me „recenzi“, stale na nich jezdim :)

        stale plati ze na mokry asfalt a z-max neni moc bezpecna kombinace, jinak mam stejny pocit jako k.u. vyse… v zatackach pri vyssich rychlostech mam pocit ze to „plave“, resp nejedu tam kam chci a musim se dost snazit ( v porovnani napr. z wtb weirwolfem dna, ten byl ve sjezdu uzasnej) :) Jinak kdyztak radim prehazovat predni a zadni casto, treba po 400 km, ci dle oka..vzadu se sjizdi znatelne rychleji nez vepredu :) Vymena po 4000 km uz nebyla moc vychytana :-D

        pokud zdravi da tak poridim zas neco jineho

        0 0
    • vt  

      Ted mam Z-Maxe zrovna na prednim kole, mam celkem ho celkem rad :-) ale je fakt, ze je to spis terenni plast nez univerzal. Na zpevneny cesty bude vhodnejsi Maxxis Ranchero ci Pythonek.

      0 0
    • Misiak  

      v skratke-super zaber na nespevnenom povrchu, blbe na asfalt+rychlo sa opotrebovavaju. a neviem co si mam mysliet o kvalite-podarilo sa mi roztrhnut skoro novy plast pri pokludnej jazde lesnou cestou :-/

      0 0
      • K2  

        Můj oblíbený plášť – z mého pohledu v terénu solidní průměr na všech površích, na asfaltu nadprůměr (pokud srovnávám terénní pláště a ne nějaké s malým vzorkaem) Pokud se nafouká jede vážně dobře po asfaltu a v terénu podrží. Ve srovnání s Panaracerem Fire XC je poměrně odolný proti cvaknutí. Na svou šířku je poměrně vysoký a úzký. vzdu se mi sjede cca za jednu sezonu (1,500 km)

        0 0
      • Darkson  

        ty jo, mne přijde Zmax nezničitelnej. jak se ti tohle povedlo…

        0 0
        • Misiak  

          nemam zdanie. isiel som pohodovou 25kou po lesnej (hlina+mensie sutriky) a zrazu bomba jak slak az som na nohe citil prud vzduchu z kolesa. ked som na to pozrel tak v plasti asi 0.5–1cm diera. schvalne som isiel pozret na miesto kde to prasklo a nic som tam nenasiel, len hlinu a kamienky. ten defekt mi zostane zahadou… mal som za to ze zmax toho vydrzi viac :-/

          0 0
          • Misiak  

            dodam este ze to nebolo na bocnej stene ale skoro uprostred behuna…

            0 0
    • stream  

      Z Max v terénu drží dobře, na asfaltu je to ale trápení. Výborně se čistí, hlavně do bot a do obličeje:) Aktuálně jezdím Maxxis Crossmark. Jako univerzál je můžu s klidným svědomín vřele doporučit!

      0 0
    • MLOG  

      Mám. Kameny a bordel házejí. I plavou. Musejí se hodně nafoukat (na max) Proti maxxis dynomite a ignitor jedu rychleji. Stál 285.- jeden Tip jsem dostal od chlapa co má cyklokrám Chci ještě zkusit IRC MYTHOS

      0 0
    • Pido  

      Já mam doma Z maxe jak v drátu tak v kevlaru oba 2.1 Ten kevlerovej vypadá jako mladší brácha dráťáka,kevlarovej hází bordel o hodně míň o přijde mi jako větší univerzál ale zase je to docela slabá nudle.

      0 0
    • bio  

      Obnovuji toto téma z roku 2007

      Hledám alternativu k Ritchey Z-Max (došla zásoba a už se nevyrábí).

      Co doporučíte do terénu ve 26 palcich?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.