řetěz sram PC 1110 více opotřebuje kazetu Shimano HG-700 ?

38 nepřečtených
  • Luboscykloamater

    Dobrý den,

    mám necelý rok Cannondale Topstone Carbon 5, 2×11, kazeta Shimano HG-700 (11–34z), převodníky 46/30.

    Původní řetěz KMCX11 (najeto ca. 1700km), jsem nahradil Sram PC red22 (najeto 1800km, potřeba vyměnit).

    V servisu mi řekli, že mi nedoporučují používat řetěz Sram pc 1110 (již jsem si předtím koupil 2ks), protože tyto levné obyčejné řetězy více opotřebovávají kazetu a možná i převodníky.

    Chtěl jsem snížit celkové náklady na řetězy po dobu životnosti kazety a převodníků, ale ne na úkor zkrácení životnosti kazety a převodníků.

    Jezdím ca. 50% silnice a 50% les, polní cesty apod.

    Jaký je prosím váš názor ?

    (mažu Interflonem Dry Lube, jen bodově články, snažím se udržovat kazetu, řetěz a převodníky čisté).

    Díky moc za radu.

    0 0
    • Cavendish  

      PC1110 je největší šrot jaký sem kdy viděl. Je sice levný a v balení je spojka, ale tím to končí. Brzo se opotřebuje, strašně rezne a má velkou stranovou vůli. Brzo tak přestane spolehlivě řadit.

      Měl sem ho jak na silnici, tak na cyklokrosce. V obou případech sem ho po sjetí nahradil Campagnolem a už nikdy….

      0 0
      • xtonda  

        Přesně tak, tak, zkoušel sem PC1110 na 10sp Shimano jak se tu občas radí a tak po třetině opotřebení to přestane řadit.

        Výdrž oproti HG54 zas tak horší nebyla

        Po návratu k HG54 to zase řadilo jak víno, aby tu někteří chytráci netvrdili, že to bylo něčím jiným

        0 0
        • virtualcop  

          Nerozporuji, že ti to tak dělalo, ale moje zkušenost je diametrálně jiná – PC1110 mi na všem řadí velmi dobře, až do doby, kdy jej sundavám a měním (obvykle kolem 1800–2000km). Žádný velký rozdíl kvality řazení se neděje až do stavu výměny.

          Že při řazení jde poznat, zda je řetěz nový, nebo už na konci životnosti, to asi ano, ale to na každém řetězu, který už je hodně rozhýbaný a má nějaké opotřebení, dané nájezdem a celkovým „vytažením“. A je to jen v rámci rychlosti přeřazení, odhadoval bych tak maximálně pocitově desetiny vteřiny.

          Že by to najednou přestávalo řadit, tak to se mi opravdu nikdy nestalo (opakuji, že na seřízení řazení, jeho rychlost a přesnost posunu jsem extrémně náročný a co spousta mých známých a kamarádů považuje za „slušně řadící“, já už dávno řeším a nesnesl bych to).

          Pokud někomu z těch kamarádů seřídím řazení já (zkontroluju a případně srovnám patku a našteluju optimálně přehazovačku, smyk a prostě celý pohon), většina z nich si pak chrochtá blahem, že takhle dobře jim to nikdy neřadilo.

          1 0
          • xtonda  

            Já na řazení až tak citlivý nejsem, ale když sem při řazení o jeden dolů musel jít o dva a pak o jeden zpět, tak mě to už trochu vadilo.

            0 0
            • jIrI___  

              Určitě to bylo řetězem? Vozím 1110 na 10 sp GRX (předtím na 11 sp 105) a toto se mi nikdy nestalo, byť na řetězech jezdím až do konce jejich životnosti.

              0 0
            • virtualcop  

              A měls to na čem – na HT? Máš celej pohon Shimano (kazetu, převodníky…)?

              U 105 jsem dokonce jezdil na SS ramínku kazetu 11–32 (tedy mimo specifikaci o 4 zuby) a nikdy žádný takto popisovaný problém.

              Jak říkám – věřím ti, že se ti to dělo, věřím ti, že se to originál řetězem „opravilo“, ale důvody proč nechápu a rozhodně to nekoresponduje moje zkušenosti s tímhle řetězem. Před několika lety byla snad nějaká totálně blbá série těch řetězů (byly „vytahané“ už od vybalení a obdobné problémy), ale to mne naštěstí nepotkalo. Kupuju PC1110 z různých zdrojů (třeba i po 3 kusech v nějakých zajímavých akcích) a provozuji tak jak píšu – mnoho let žádný tebou popisovaný problém, s výdrží a funkcí maximální spokojenost. Objektivní rozdíl jen v možnosti povrchového reznutí a hlasitějšímu „ševelení“ při jízdě.

              0 0
              • xtonda  

                Detailní popis viz odkaz na vlákno v reakci na jiri, dva řetězy kupované 18. 6. 2018 na shopu cycology.cz.

                Pohon Deore, kliky M615, přehazka M6000-GS, kazeta 11–42 CS-HG500–10, střed BB52, rám maxbike

                0 0
                • virtualcop  

                  Někdy v té době (myslím 2018, 2019) se právě ten problém s prodejem „špatnejch“ řetězů SRAM základních řad vyskytl. To samozřejmě neznamená, že tě to zrovna potkalo, ale mohlo :)

                  Jinak si to moc nedokážu vysvětlit se svými zkušenostmi s tímhle řetězem.

                  Což rovněž opakuji, neznamená, že ti nevěřím, jen že mám zkušenosti opačné a vesměs jen pozitivní :)

                  0 0
    • Chlebovnik  

      Je to nic moc řetěz s horší povrchovou úpravou.

      Nicméně pokud si budeš poctivě hlídat míru opotřebení a poctivě mazat, čistit a sušit (hlavně po dešti/blátě), tak se to asi dá.

      Osobně mi to za to nestálo a na 11SPD zůstávám u KMC (MTB) nebo Shimano (Silnice).

      Souhlasím s komentářem výše – rezne.

      0 0
    • mirorek2  

      1110 klidně nasaď, ale počítej s mizernou výdrží, často kontroluj délku, najedeš na něj možná ani ne polovinu

      je měkký, proto při časté kontrole délky poškození kazety nehrozí

      0 0
    • jIrI___  

      V servisu jen potřebovali prodat dražší řetěz. Je proti veškeré logice, aby levný řetěz z nekvalitních materiálů ničil kazetu z kvalitnějšího materiálu. Osobně vozím už jen 1110, který díky své ceně válcuje veškeré jeho nevýhody – rezne i při zlém pohledu (neřeším), řazení je o něco horší a je hlučnější. Ale nějakého nadměrného opotřebení kazety jsem si nevšiml. Dokonce mi ten řetěz vydržel srovnatelně dlouho jako předchozí KMC či Shimano HG701 za trojnásobnou cenu. Celkem by mě zajímalo, jak na tom bude v porovnání s vyššími řadami od Sramu (XX1).

      4 1
      • virtualcop  

        Totožný názor – z logiky věci je nesmysl, aby levnější (měkčí) řetěz ničil rychleji převodníky či kazety. Naopak řetezy jako Campa vydržely sice násobky běžných řetězů, ale opotřebení převodníků a kazet bylo vyšší.

        Řetěz PC1110 točím na více kolech léta, výdrž je srovnatelná s řetězy Shimano na úrovni 105/Deore, možná i Ultegra/XT. Povrchově rezne, ale pokud se po nasazení přetře mazivem i povrchově a následně se na tuhle vlastnost pamatuje a tím pádem třeba po dojezdu za deště řetěz vysušíš a znovu povrchově přetřeš, není to s tím reznutím tak hrozné.

        Ano, materiálově to nebude asi žádný zázrak, ale vzhledem k tomu, že materiál a provedení řetězu bude totožné s PC1130, jen bez poniklování (ochrané „protireznoucí“ vrstvy) a nájezd je opět totožný s řetězy Shimano za trojnásobek ceny, tak bych i o nějaké vyšší stranové vůli celkem pochyboval. Že by řetěz špatně řadil oproti třeba Shimanu, to opravdu ne – používal jsem ho na více pohonech (silniční 105, GRX, ale i na Di2 XTR) a po stránce řazení nemám žádný problém (a nikdy jsem neměl). A to jsem na funkci a kvalitu řazení hodně náročný – nesnesl bych, kdyby mi řazení nefungovalo „na první cvaknutí“, nebo jsem ho musel často nějak řešit.

        Takže jediné objektivně horší vlastnosti jsou to reznutí (dá se trochu řešit, jak jsem psal výše), a o pár procent vyšší hlučnost, daná asi tvarem článků (oproti třeba Shimano 105)

        Že by to byl nepoužitený šrot (jak se tady v podstatě někteří vyjadřují), jsem si za ty desítky odjetých PC1110 opravdu nevšiml. A ano, občas si koupím Ultegru/XT řetěz, abych si tohle ověřil srovnáním – mimo lehkého snížení hluku a řetězu bez stopy rzi se žádný jiný „zázrak“ nekoná – řetěz řadí a funguje stejně a prakticky na stovky kilometrů stejně i vydrží a stejně rychle se „vytahuje“.

        Nikoho nepřesvědčuju (mám vlasní úsudek za léta provozu), ale tvrzení pánů mechaniků (o rychlejším opotřebení kazet a převodníků) jde celkem rychle rozporovat jen tím principem.

        Takže platí to, co asi bylo napsáno – chtěji ti nacpat nějaký jiný, předpokládám 3× až 5× dražší řetěz, který asi nebude povrchově reznout, možná bude tišší, možná na něm najedeš dvojnásobek… Jen jde o to, zda je to z hlediska ekonomie provozu (pokud jezdíš více) smysluplné. A to asi není… :)

        0 0
        • oddie  

          Jen drobná poznámka k tomu reznutí – voskovaný nerezne…

          0 0
          • virtualcop  

            Chápu – i na to se mentálně připravuju, že to zase po letech opětovně vyzkouším :)

            0 0
          • Cavendish  

            Rezne….jak máčený tak squirtovaný

            0 0
          • Raf  

            Voskovaný (parafín) mi nezrezne možná tehdy, když ho nepoužitý namočím. Jinak stačí ošoupat vosk, potkat vodu a je to jak liška. Zmoknutí s voskovaným řetězem řeším okamžitým vysušením po dojezdu a nasazením nového řetězu a starý půjde do voskové lázně.

            1 0
        • ronda  

          No, nevím, i dost blátivá ocel asi bude krapet tvrdší než „hlína“ na převodnících a delší článek bude stačit spolu s brusnou pastou na jejich vymletí a vymačkání..

          0 0
          • virtualcop  

            To bezpochyby. Ale jak jsem tu dlouze psal – né u tohoto řetězu a ne v mém případě (mám kazetu, obyčejnou 11sp. 105 11–28), kterou má teď na „zimních“ kolech na gravelu – kazetu jsem kupoval už jetou (jakou součást celé sady 105), minulý majitel na ní najel údajně 4kkm, já následně dalších cca. minimálně 10. Kazeta je pohledově i funkčně jako nová, nepoznám při jízdě rozdíl v řazení i funkci oproti kazetě 11–34, která má cca. 1kkm. Vše najeto na PC1110.

            Pamatuju na dobu, kdy si všichni na 9,10sp. (Shimano i SRAM pohony) nakupovali Campa řetězy – protože vydržely opravdu třeba trojnásobek Shimano/SRAM řetězů. Jenže někteří pak zjišťovali, že jim Shimano/SRAM kazety a převodníky vydržej tak maximálně 2 řetezy a musej měnit. Proto, že Campa byla opravdu tvrdý a pevný řetěz, který tu „hlínu“ prostě ohobloval daleko rychleji.

            Tedy že jakejkoliv „blbej“ či vytahanej řetěz může kazety a převodníky celkem rychle zničit je rozhodně pravda. Ale z mého pohledu určitě ne PC1110 (pokud pominu tu „špatnou“ várku, která asi před léty opravdu proběhla a která se mne naštěstí vyhla).

            Ostatně – kdo jezdí víc a řetězů pár za rok spotřebuje, může si to sám zkusit si jí koupit a použít – že by mu vymlela na jednom řetězu převodníky či kazetu se asi bát nemusí a ostatní vlastnosti si může sám vyzkoušet. Jsou to jen 3kila.

            0 0
        • Luboscykloamater  

          Díky všem za názory, řetěz 1110 vyzkouším. Dnes jsem ca. 40 minut nechal ponořený v bikeworks drivechain, osušil. Zítra nasadím, namažu a budu testovat a sledovat.

          0 0
          • Luboscykloamater  

            Jen pro info, na řetězu pc 1110 jsem najel za necelých 5 týdnů 1000km a dnes ho vyměnil zase za 1110.

            Bylo to pár jízd 70–120km a o trochu více kratších jízd, párkrát jsem kolo čistil od bahna hadicí rozumným proudem vody a vypral v pračce řetězů, dobře usušil, mazal Interflonem dry lube bodově články a nechal působit přes noc. Některé články jen mírně narezly až poslední týden. Řetěz fungoval dobře, zvuk asi také OK, asi to nejsem schopen úplně objektivně porovnat s dražším řetězem red22.

            0 0
      • Čipera  

        Nemyslím si, logicky kolik vydrží kazeta řetězů než se opotřebuje? 4–6? Pokud najedu na lepší řetěz 2000km kazeta vydrží okolo 10–12000km pokud dám obyčejný řetěz na který najedu polovinu, tak kazeta vydrží polovinu což bude 6–8000km. s převodníky je to stejné. Jinak kvůli prodeji dražšího retezu to rozhodně nebylo, protože si kupuje řetězy sam, tuto řadu jsem mu dal já z hlediska dlouhodobé zkušenosti.

        0 0
        • Georrge  

          No trochu zvláštní počty, já bych se na to podíval pod trochu jiným úhlem:

          Pokud levnější řetěz opravdu vydrží výrazně méně, než drahý řetěz (což je velké „pokud“, protože dost lidí tu píše, že jim levný řetěz vydrží dlouho), tak si budeš dříve ničit pohon vytahaným řetězem (který ničí kazetu i převodníky nejvíce).

          A odsud podle mě pramení zkušenosti těch mechaniků – přijde jim do servisu kolo, kde je levný řetěz po smrti (přestože majitel bude tvrdit, že to zas tak moc nenajelo) a vzal s sebou i kus pohonu.

          S dražším řetězem prostě roste šance, že si stihneš všimnout (nebo někdo v servise) že už je zralý na výměnu.

          0 0
          • Čipera  

            Počty jsou samoszrejme cca. Jinak co se týče výdrže retezu určitě to není pokud, ale je to fakt, že levnější řetězy prostě vydrží min. Beru to z dlouhodobé zkušenosti, jak na svých kolech, tak na kolech zákazníků, který pravidelně seevisuju, takže o nájezdech mám velmi dobrý přehled. Těch dost lidí co píšou, že jim řetěz vydrží dlouho ok, ale za jakých pro dminek, jak jezdí, kudy, jak se o řetěz starají, je tam spoustu faktorů, který tohle dokážou ovlivnit. Zatímco mě osobně 1110 nevydržel ani 500km jinymu může vydržet třeba 1500, protože nějakej strejda jezdí po rovině a má o 40kg min.

            0 0
            • virtualcop  

              Pokud si to definuješ takto, tak mi řekni, co je „levný“ a co „drahý“ řetěz? PC1110 je bezesporu levný řetěz, Shimano třídy 105/Deore či Ultegra/XT je ještě levný řetěz, nebo už drahý řetěz? Protože přesně s těmito ten PC1110 porovnávám ve výdrži (opravdu občas tyhle řetězy kupuji) a najedu na nich ± úplně stejně, co na PC1110. První kontrolu řetězu dělám po cca. 1000km, pak následně kontroluji po cca. 300km. Vždy se podle stejné měrky dostávám na stejnou úrovneň „vytažení“, kdy měním (a měním dostatečně v předstihu, spousta lidí by jezdila ještě klidně dál). Nájezd na gravelu ± 10kg, s mou váhou cca.± 96kg, občas taky s batohem na zádech a v něm dalších 5–15kg jsem uváděl – kolem 1800–2200km. Na HTčku jsem měl výdrž kolem 1200–1500km, parametry váhy a použití podobné, terén občas „drsnější“, než jezdím na gravelu, ale žádné extrémy (neumím, nebaví, nevyhledávám). Tím jsem chtěl napsat, že asi nejezdím úplně jako strejda po rovině a nemám 60kg. Převodníky a kazety mám ve stavu, kdy rozhodně nepotřebují výměnu a to ta jedna kazeta má jistě kolem 15kkm, převodníky na silničce asi vcelku podobně.

              Ale samozřejmě máme každej svobodnou volbu, používat obecně to, co nám každému vyhovuje. Máš svou špatnou zkušenost s PC1110 – nekupuj, nejezdi. Mám opačnou zkušenost, vyhovuje mi a je to pro mne ideál z hlediska výkon/cena, budu kupovat a používat.

              Jakej máš přehled o nájezdu zákazníků coby servisák nevím – že by každej zákazník přijel s výpisem z Garminu, kolik na řetězu najel, to se mi moc nezdá, takže předpokládám, že vycházíš z toho, co ti lidi řeknou. Občas měním řetěz či servisuju základně kolo nějakému kamarádovi, co to neumí/nedělá, přijede s tím, že by už asi řetěz chtěl kontrolu nebo rovnou výměnu, protože na něm má najeto „asi“ 2kkm, řetěz je reálně na výměnu a pomalu propadá měrkou a pak se „dopočítáme“, že ten nájezd může být taky 4kkm (někdo prostě jezdí, nějaké statistiky ho úplně nezajímají, počítač si bere, jen když jede opravdu dál a obecně kolo „servisuje a opravuje“ jen ve chvíli, kdy něco opravdu přestává fungovat.

              Já ty svoje nájezdy na řetěz mohu celkem spolehlivě doložit a ověřit, protože mám na obou kolech ANT+ tachometr (právě jen kvůli nájezdu a primárně kvůli přesným kilometrům na řetěz), protože si rovněž beru „velkej“ počítač, jen když jedu někam dál a potřebuji ještě navigaci.

              0 0
              • Georrge  

                Není trochu nešťastné porovnávat PC1110 s řetězy jiných značek? Byť přes vyšší cenu. Spíš by bylo zajímavé srovnat PC1110 s třeba PC1170.

                A ještě zajímavější by to bylo pro 12 sp. řetězy :) 11 sp. jsem nejezdil, ale z místních diskuzí mám nějak zafixované, že 11 sp. řetězy na tom byly s výdrží špatně, i ty dražší.

                Z dřívějších dob, tedy 8–10 sp. řetězy, docela dobře platilo, že dražší řetěz dané značky vydrží podstatně déle.

                0 0
              • Čipera  

                Levný a drahý řetěz beru samoszrejme podle ceny. A porovnávám řetězy stejné značky. Tzn. Třeba sram 1110 s Red 22 a pod. Jak píše kolega podemnou je nesmysl porovnávat řetězy jiných značek. Obecně shimano retezy stojí za houby skoro všechny a jsou srovnatelné s nejlevnejsimi řetězy sram Teda až na dura Ace. Přehled o najezdu zákazníků mám velmi dobrý a přesný právě kvůli informacím z Garminu nebo stravy. A samozřejmě se jedná o několik stálých zákazníků a kamarádů. Takže vím kudy a jak jezdí, protože jezdím často s nimi a jak se o řetězy starají. Jezdí to co chceš a je to kazdyho věc. Jenom ospravedlnuji ten kec, že chce nějaký mechanik automaticky prodat dražší řetěz.

                0 0
                • virtualcop  

                  Já ale nijak neměním a neposouvám parametry původního dotazu, který zjednodušené zněl " mechanici mi nedoporučili PC1110 používat, protože si tím dříve opotřebuji kazetu a převodníky"… Nebo s tímhle souhlasíš?

                  Že někomu v servisu a obecně kdekoliv při nákupu, někdo doporučuje dražší věc, ze které je třeba větší marže, s tím nemám žádný problém – je to obecně princip jakéhokoliv obchodu – prodat co nejvíc, co nejdráž, věci na kterých je největší marže. Že se ty argumenty (proč si máš koupit řetěz za 1500, když by ti stačil za 300 nebo za 600) opírají občas o nepravdy, či trochu záměrně zkreslené informace, s tím už trošku problém mít mohu (když tomu trochu rozumím a hlavně mám své letité zkušenosti). A rovněž netvrdím, že to dělá každý mechanik, ale konkrétně zde to mechanik/mechanici tazateli takto řekli.

                  Nespadl jsem z maliny na znak, takže v dnešním světě mne to nijak nepřekvapuje, ale ani nijak moc neirituje.

                  Moc dobře chápu, že konkrétně na 12sp. systémy nejvyšších řad pohonů jsou třeba potřeba opravdu „speciální“ verze řetězů s Flat Top články či Hyperglide Plus, aby to optimálně a ideáně fungovalo. Tam souhlasím, a opět nemám problém.

                  Jen předkládám svou zkušenost s konrétním typem řetězu/řetězů, ze které mi PC1110 (pro mé potřeby a moje ježdění) vychází jako nejlevnější a přes to rozhodně použitelné řešení, proč ho nadále míním kupovat a jezdit.

                  0 0
                  • Georrge  

                    Zkus PC1170 a pak poreferuj :)

                    0 0
                    • virtualcop  

                      Hele, já řetězů zkoušel (převážně tedy na 9 a 10sp. pohonu) mraky – obvykle ty nejdražší a teoreticky nejkvalitnější. Za ty roky jsem asi nezkoušel řetěz, kde bych mohl říct, že se mi zdá, že to kvůli řetězu divně/blbě řadí. Rozdíly ve výdrži určitě byly (to nepopírám), nicméně jezdil jsem v té době spousty různých pohonů, střídal kola i způsob ježdění – takže na nějaké objektivnější „statistiky“ to opravdu nebylo.

                      Co jezdím už pár let stabilně Shimano 105/Ultegra/GRX (respektive díly, jen z těchto řad – mimo toho řetězu), jezdím je v podobném terénu, s podobnou váhou soustavy i s podobnými „výkony“, mám asi daleko lepší přehled k tomu, si utvořit nějakou „statistiku“, co mi jakej řetěz vydrží.

                      Mám takový dojem, že i PC1170 jsem už jezdil, ale konkrétní parametry si už nepamatuju.

                      Ale teoreticky ti klidně řeknu, co se stane, když si ho koupím a jezdit budu :)

                      Dám za něj ± 1200 vočí, ujedu na něm předpokládám 1.5 až 2× tolik, co na PC1110 (možná i třikrát, to fakt nevím, ale spíše ne), nebude povrchově reznout, řadit bude stejně, hlučnější bude stejně nebo možná i pár procent tišší, opotřebovávat pohon mi bude stejně (to asi nedokážu nijak odůvodnit).

                      A to je vše.

                      Logicky tedy na řetězu za 1200 najedu se stejnými/velmi podobnými vlastnostmi třeba 3000–4000km (a to fakt myslím, že ty 4k to nebudou). Zatímco na řetězu za 300 najedu 2000km.

                      Co vychází lépe v přepočtu na km je vcelku rychle spočítatelné :)

                      Po osmé opakuji, že pokud by mne řetěz neřadil bleskově či dělal nějaké jiné problémy, které by mne vadily, používat jej opravdu nebudu a zvolím jiný.

                      Moje zkušenosti, můj pohled – opravdu nemám problém s tím, ať si každej jezdí na čem chce, jak chce a dělá si s tím co chce. Jen z mých potřeb a zkušeností vím, že když chci do něčeho na kole smyslupně investovat, nebude to u mne řetěz, ale třeba gumy (tam naopak vždy jezdím a kupuji to nejlepší z produkce trhu – bohužel a samozřejmě obvykle cenově rovněž na špici :D) )

                      0 0
          • virtualcop  

            Toje jeden z aspektů a možný důvod, proč třeba mechanici ze servisů tyhle „zkušenosti“ mají. Tedy asi správná úvaha.

            0 0
    • oddie  

      Na svém kole mám 1110, přítelkyně má 1130. Rozdíl je jediný – 1130 je „hezčí“.

      0 0
    • Polka  

      PC1110 jezdím na 3 kolech od konce 2016. Točím více ŕetězů nakoupených výhodně dříve a měním od 500–1000km, podle toho jak zapomenu. Kazeta i převodníky na něm vydrží mraky. Rzi jsem si teda nikdy nevšiml, ale nevylučuju ji a na zimáka by mě ani jinej řetěz kvůli ceně nenapadlo vůbec dát.

      0 0
    • marshalll  

      Zdar, já teda nevím co dělám špatně, ale na gravel Tribanovi Apex 1×11 mám aktuálně dle stravy 2350km a řetěz ještě není na 0.5% opotřebení (měřeno pověšením i PT-CC-4). Voskováno od novoty, převoskovováno (opět v parafínové lázni) každých cca 300–400km. Řadí to podle mě taky dost dobře… Jinak voskovaný mám obavu, že bude reznout víc než naolejovaný, protože tam bude chybět ten mastný film.

      0 0
      • Kalic  

        Taky trpím tímhle problémem. Cyklokroska, 2×10, pc1110 – po 3800km měrka propadla na 0.5% zubu (parktool cc-4). Řazení bez problému, rez mě nepotkává. Mazáno Belray Superclean, čištění moc nedávám. Teď jsem dal nový, zas pc1110, tentokrát na vosku. Takhle plánuju protočit 3 řetězy, pak ještě s nima dám 2. kolo do 0.75%. Pak asi nová kazeta.

        0 0
    • va-bo  

      Ma nekdo skutecne hodnovernou informaci o materialech pouzitych na „levne“ a „drahe“ retezy. Neni rozdil v cene dany jen povrchovou upravou clanku?

      0 0
    • Smazaný účet  

      There is no definitive answer to this question since it can vary depending on the individual components and how they are used. In general, however, it is generally accepted that SRAM chains will wear out cassettes faster than Shimano chains.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.