• Libor

    Nazdar, nemáte prosím někdo nějaké reference na zapletená kola Remerx Rapid? Díky, L.

    0 0
    • Čapíno  

      Také bych rád slyšel vaše zkušenosti, uvažuji že si je tento rok koupím, ale nenašel jsme cenu s aero drátama.

      0 0
    • sYs  

      Ahoj, mám na nich 1000 km, výborně jedou, náby zatím naprosto ok. Můžu srovnávat s Khamsiny, které jsem jezdil minulý rok a na kterých jsem najel něco přes 7000. Oproti Khamsinům mi příjdou tužší, navíc ráfky od Remerxu nemají tu nesmyslnou drážku v brzdné dráze jako Khamsiny, proto tak „nežerou“ špalky a myslím, že i případné centrování bude oproti campáckým kolům hračka. Jen dodám, že jsem si je pletl sám, na předním kole mám radiální výplet, náby jsou stejné, jaké tam dávají u Remerxu (Novatec A271 ve předu a Novatec F472SB – Ca nebo F372SB – Sh vzadu). Dráty jsem použil DT Champion 2.0 a niple DT Messing 12 mm. Hmotnost mojí verze je 1785g.

      0 0
      • nooski  

        A komponenty na stavbu máš přímo od remerxu? A ještě otázečka. Ten přední náboj, který jsi použil je stejný jako ten, který používá u zapleteného setu Remerx? Podle těch děr je dělaný jen na svazkový výplet, radiální tam snad ani nejde udělat. www.remerx.cz/foto.php?…

        0 0
    • vrkal  

      Oživuji téma. Uvažuji o levnějších zápletech na zimáka a do oka mi padly Rapidy. Jak je to s Remerxem nyní, slyšel jsem, že už by mělo být vše OK, tudíž mám jít do Rapidů či nikoliv?

      0 0
      •  

        OK je když se Remerxu vyhneš obloukem:-)

        0 0
        • standoslav  

          Kleká mi zadní kolo u silničky, uvažuji o Rapidech se Sorou/Tiagrou z nabídky Maxbike.

          0 0
          • Singlespeed  

            Nezničitelná kombinace. Jen mi neleze do hlavy, proč není přední kolo zapletené radiálně, když jsou na to Shimano přední náboje přímo určeny. Dráty se přes tlustou přírubu s utopenými otvory až nebezpečně ohýbají. Já jsem si to na radiál nechal raději přeplést.

            0 0
    • cyklon  

      Presne. A usetris. Hlavne nervy pri marnejch reklamacich.

      0 0
    • doubeq  

      Oživení tématu…

      Někdo současné nebo velmi nedávné zkušenosti s Rapidy a Remexem jako obecně? Rád bych je letos koupil, jelikož za ty prachy se mi zdají papírově lepší v poměru ke stejné cenovce u Campy nebo Fc (lehčí a možnost i 32 nebo 28 děr při poptávce přes email v remerxu) pač mám kolem metráku.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Rapid, zvlášť v kombinaci s neztenčovanými (tlustými) dráty mohu jen doporučit, jeden z mých zadních zápletů na náboji Oval má najeto několik desítek tisíc km a to téměř výhradně po velmi škaredých asfaltech a pod jezdcem/i 90+ kg – a to má tuším jen 24 drátů. Na tento zadní výplet s 1,8 mm (nebo možná dokonce 2 mm) DT nedám dopustit, přežívá bez újmy dokonce i dlouhodobé působení mé manželky.

        Dopředu k němu jsem měl rovněž povedený kousek: ne úplně typický dvojnýt Alcyon /myslím 20 neztenčovaných drátů radiálně/, ale na tom při jednom značně offroad sjezdu (nomen-omen: ze Soběchleb do Běsna) manželka vyštípla kus příruby náboje, nicméně dráty i ráfek jsou stále ještě nedotčené, takže záplet časem obnovím.

        Krom toho mám (jestli si dobře pamatuji od maajkeeho) komplet sadu na 28 děr na ložiskových nábojích Quando, rovněž nadstandardní vý­drž.

        Mohu porovnat s Mavicem (mám přední Aksium a jedny kompletní Ksyria SL, svezl jsem se na Aksiích): Aksium je pocitově jízdně podobné (a asi i lehčí), ale Remerx se dá docentrovat kdykoliv, kdekoliv a standardními prostředky, výměna drátu se dá udělat na mezi, rovněž servis nábojů je o něco snazší (podle typu nábojů a drátů, samozřejmě).

        Shrnu-li to, tak nejvíc ze všeho asi záleží, jakými dráty a jak rovnoměrně napnutými jsou Rapidy přichyceny k nábojům. Krom toho mám pocit, že stříbrné dráty vydrží víc, než černěné, ale to je spíš spekulace. Na jezdce 110 kg bych si nechal zaplést Rapid (a celkem jedno, kolik děr) na 2,0 mm DT stříbrné a náboje Novatec. Podle charakteru rámu přední kolo klidně radiálně. Další alternativou jsou kalíškované RMX Stormy, snesou dost neuvěřitelné věci, ale Rapidy asi víc. S RCX jsem zatím neexperimentoval.

        0 0
        • Prazak0  

          S Remerx Stormy mám velmi dobrou zkušenost, ale přijde mi, že už je nevyrábí, sehnat se dají dost těžko, kde mají zásoby, zbytečně zvedli cenu. Rapid ráfek jsem si pořídil, zatím nemám vypletený. Já teda na metrák a víc bych si dal zadní kolo s 36 dráty, taky mám nejradši stříbrný nerez. Tam je víc jistota, že to bude nerez a ne zinek pod černou barvou. Po letech navíc ta černá barva začne trošku slézat. U nerezu to nehrozí, myslím dráty z nerez oceli, ne nějaké poniklové apod., kde je nerez jen na potvrchu, ale nejde o legovanou, tj. pevnější ocel. Rapidy se mi líbí, beru, že Stormy už asi nedělají právě kvůli oblibě Rapidů.

          0 0
          • postman79  

            Máš pravdu, že výrobu Stormy zrušili, ale zřejmě pro velký zájem je opět nedávno začali vyrábět.

            0 0
          • Jakobo  

            Stormy, Eagle a Panther, to jsou asi nejpevnejsi rafky pro rafkovou brzdu od Remerxu vubec.

            0 0
          • Evilcleaner  

            magnet dá odpověď na to jestli jsou dráty nerez nebo ne ;)

            0 0
            • karel III  

              ne. je i magnetický nerez

              0 0
              • Vilém  

                A pouziva se na draty?

                0 0
                • Singlespeed  

                  Každé špice jsou magnetické trochu jinak asi podle špulky ze které jsou dělané. Obyč nerez DT swiss 2 mm nechytá ani neodymový magnet, DT Revolution neodym chytá, ale ne moc, na přední Ksyrium Elite je přilelepený úplně, zadní špice Ksyrium Elite chytá tak o polovinu menší silou než přední, Dartmoor špice 2mm ze špulky Sandvik chytá neodym skoro neznatelně, Pillary PSR 14 chytá úplně stejně jako Revolutiony, takže budou asi ze stejné špulky a tak dále :-).

                  0 0
        • Prazak0  

          Ano, u výpetu dost záleží, jak se kvalitně provede. Rovnoměrně napnuté dráty, dále dráty by měly být dostatečně napnuté, pak výplet drží a nerozcentruje se, dráty ovšem nesmí být napnuté příliš, aby pak třeba vyrvali kus ráfku. Chce to mít někoho, kdo kola vyplétá dobře. I vycentrování by mělo být to nejpřesnější, i v tom se servisy liší, někde vycentrují na tři desetiny mm, jinde lépe, někde ještě hůř.

          0 0
    • doubeq  

      Oživení podruhé…viz předchozí…

      0 0
      • Libas  

        Jezdím verzi s 20/24 dráty a za 1000 km jsem nemusel řešit žádné centrování. Opatrně s nimi jezdím i rozbité lesní asfaltky. Na rekreační ježdění se mi zdají super a to mám 110 kg.

        0 0
        • Prazak0  

          Vážím malinko přes 70kg a tak málo drátů bych se bál. Pokud jsi najezdil jen tisíc km, tak těžko něco posuzovat. V létě to najedu za měsíc, při současném počasí najíždím méně, ve srovnání s předchozími roky. Já bych pro takto těžkého jezdce dal dozadu 36 drátů. 32 mám pro sebe.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Výplet na 36 drátů je potřeba na trekovém kole s brašnami nebo u nějakých tenčích. Neztenčené nerezáky na silničním kole v počtu 36 už budou působit celkem brzdivě a neumožní svižnou jízdu.

            0 0
      • mikub  

        Měl jsem verzi 32 drátů napletené na nábách 105 (3× křížený výplet). Žádný problém s nima nebyl. Po přechodu na 11sp systém jsem o nich uvažoval znova, ale nakonec se rozhodl přihodit pár stovek a koupil Aksia. Ty jsou sice trochu měkčí, ale i tak mám pocit, že to byl krok vpřed. Mám ale 86 kilo, takže se ještě neblížím jejich váhovému limitu.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • doubeq  

      Díky za spoustu odpovědí…plánuju právě Stormy měnit za Rapidy přímo od Remerxu už jako hotová kola…

      0 0
      • miťo  

        Ja bych raději koupil jen ráfky a zapletl to do jiných nábojů. Nedávno se tu v jiném fóru řešilo lámání přírub na Remerx nábojích.

        Komplety Rapid, ty starší, jsem vozil a byly měkké. Niple nebyly zalepeny a během prvních 100km vypadly tři dráty…dodělej doma no. Ty náby co použivali, nebyly dobré, levná ložiska. Kola jsem do roka prodal, na 85kg jezdce byla měkká.

        Mnohem spokojenější jsem byl s ráfky Alcyon 32 děr, náby Deore, zadní osa zkrácená na 130mm pro silniční kolo. Výplety DT Revolution a Competition. Po sedmi letech popraskaný zadní ráfek, ale výdrž to je slušná. Za 440kč to přepletu na jiný. Rapidy by měly být pevnější. Nebo nové RCX, taky se zdají být robustnější. Nicméně Alcyon v poměru cena/váha nemá konkurenci.

        0 0
        • Singlespeed  

          Je zajímavé, že mě taky napadlo zaplést Alcyony i Rapidy do zadních náb Deore přepodložkovaných na 130 mm (osu jsem nezkracoval, jen posunul konusy na každé straně o 2 mm ke středu a dal tenčí distanční podložku na levé straně). I mně se tohle social řešení náramně osvědčilo a vozím to tak pořád už nějaký ten rok na dvou kolech. Rapidy+32 špic mach1 nerozcentruje snad ani pneumatické kladivo, Alcyony + 32 špic taky naprosto super, navíc mají i pěknou hmotnost.

          0 0
          • Prazak0  

            Tohle mě taky napadlo, pokud bych si nechal stavět kolo cx nebo něco na ten způsob, tak tam dát náboje Deore a zkrátit ty podložky, než se to zaplete. Docela by mě zajímalo, jak se liší náboje Tiagra nebo Sora vůči Deore, který náboj je lepší.

            0 0
            • Honzis  

              Tiagra uvnitř špatná kvalita konusu i kuliček, špatné přetěsnění, po dešti je uvnitř černo a vyplavená vazelína, Deore se mi zdá určitě lepší. Tyhle obyč náby jsou dobrý tak na léto, ale určitě ne do bordelu! Stará 105ka byla mnohem lepší, Tiagra je bláto :-(

              0 0
          • Honzis  

            Rapidy na 24děr moc nedržely, ani s Sapim CX Ray ani s obyč 2mm, radši jsem se jich zbavil – měl jsem nějakou první sérii na nábách Novatec.

            0 0
      • Prazak0  

        Mám Stormy, jsem s nima velmi spokojen. Ráfek Rapid jsem si taky pořídil, zatím není zapletený, ale Stormy mi přijdou pevnější. Teď už se těžko shání, Rapidy se seženou snadnou a jsou levnější.

        0 0
        • Honzis  

          Stormy je kalíškovaný, nízký a těžký, takže tam se očekává velká odolnost, hodně hliníku :-) Nicméně takový set kol není na silničku zrovna moc vhodný, neb 2000g set si na kolo dá málokdo z b-f :-)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Stormy je podle mě svými vlastnostmi výborný na trekingové kolo v silničním použití nebo na silničku pro těžké jezdce.

            0 0
            • Sodoma  

              Ještě vyšší level jsou Taurusy. Na mých 115kg akorát :-)

              0 0
              • Honzis  

                Taurusy jsem taky vozil – opravdu „všmuvzdorné“, nicméně jak jsem psal, zaplést takové těžké ráfky do obyč náb znamená klidně 2100g v setu, což na nějaké výkonnostní ježdění není a bohužel i cena je na úrovni lehce jetých Aksií na bazaru :-(

                0 0
              • Vilém  

                U taurusu me zarazi, ze existuji dva ruzne profily rafku (starsi a novejsi verze?), presto, ze jsou rafky oznacene stejne. Jeden je na kolikovy spoj, jeden je uvnitr duty, jen v miste niplu je zdvojeny, stejne jako u te kolikove verze.

                Zajimalo by mne, jak se lisi vahove.

                0 0
                • Honzis  

                  mě třeba zaráží že ještě nedávno měly Rapidy v popisku 495g a teď 540g :-(

                  0 0
                • Sodoma  

                  Ty starší s kolíkovým spojem mám, váží myslím cca 620g, ty co se vyrábí teď mají 550g.

                  0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Taurus je zbytečně úzký. Na 115 kg sehnat Panther nebo GrandHammer :-D.

                0 0
            • Prazak0  

              Ano, takhle nějak Stormy používám. Ale všiml jsem si, že některá CX kola mají ráfky Rapid. Vedle dalších silničních komponenty i tyto ráfky.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                CX kola s Rapidy? Proč? (Pominu-li převodníky a nejnověji možná brzdy, jaké jiné komponenty, než silniční, bys na CX kole čekal?)

                0 0
                • Prazak0  

                  Tak komponenty mají možná názvy řad jak u silnice, ale zčásti jsou jiné – brzdy, kliky s převodníky. Taky jsou jiné plášťě či galusky, širší než na silnici, takže bych čekal odpovídající ráfky. Širší ráfek je pevnější než užší. Nakonec i u silničních kol je dnes běžná šíře ráfku 15mm oproti dřívějším 13 mm.

                  Na krosovém kolem rám ráfky Stormy, beru že jsou pevnější než nějaké levnější ráfky primárně určené pro krosová kola, i když jsou užší, místo typických 19mm jen 15. Oproti krosovým ráfkům jsou výrazně lehčí. Jezdím hlavně po silnici, když jedu po polní cestě, tak jedu dosti pomalu, na tvrdších a užších pláštích by rychlejší jízda nebyla pohodlná.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    CX kliky se u nového SH (čtyřpacka) liší od těch silničních jen převodníky, na tytéž si můžeš dát 46–36, 50–34 i 53–39, všechny mají BCD 110 mm. SH diskové brzdy – nevidím rozdíl a jiné bych si ani dnes na CX, jako diletantský uživatel, ani nedával. Řadící páky identické. Náboje podle rámu, ráfky podle volby jezdce. U plášťů vzorek, šířka a nutnost počítat s bahnem, ale CX klidně pochroupne i široké silniční, jakože do moderních nezávodních čistě silničních rámů se pláště přes 28 vejdou v pohodě (asi i do mnohých závodních k tomu určených).

                    Takže nakonec jediná specialita jsou mechanické brzdové čelisti ráfkových brzd – mini-V a případně cantilever – ty se na silničkách nenosí a rámy s nimi nepočítají. Až se ještě masivněji rozmůžou kotoučovky a „nečistokrevné“ silničky pro horší povrchy (což jsou vlastně výbavou spíš CX kola), tak rozdíly zmizí úplně.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Ano, začínají se dělat různé varianty silničních kol, kde pak těžko hledat rozdíl mezi silničním nebo CX kolem. Návrat silničních kol mi přijde jako dobrý.

                      0 0
          • Prazak0  

            Na stránkách výrobce u Stormy uvádí 510g a u Rapidu 540g. Takže lehčí je naopak Stormy, taky z lepší slitiny. Ano, ráfek je nízký, u Rapidu je vysoký.

            0 0
            • Vilém  

              No, ze stranek vyrobce se neda verit temer nicemu, at uz hmotnosti, udavanemu ERD, provedeni rafku…

              0 0
              • Prazak0  

                Tak ERD jsou využíval pro výpočet drátů, sedlo mi to. Ráfky jsem ale nevážil, taky může být potíž, že výrobce uvádí něco, co v současnosti vyrábí, kdežto prodejce prodá třeba starší verzi ze skladových zásob.

                0 0
            • Honzis  

              však jsem výše psal že to bylo obráceně a Rapidu udávali 495g! Na druhou stranu ze zkušenosti „všichni kecaj“ budou reál váhy asi ještě horší :-( Přední kolo Shimano 105 + RMX Stormy má 980g, což je dost tragický … hold to musí člověk brát jako odolné kolo a nečekat zázraky ve zrychlení a váze. Mavic Open Pro má 435g a stejný profil – přeplétal jsem právě Stormy za Open Próčko (cena Remeše je sotva třetinová)

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Stormy se nekupují kvůli nízké hmotnosti, ale kvůli výdrži. Stejně tak Rapid i Taurus. V tomto ohledu je velmi zajímavým řešením kalíškovaný Alcyon.

                Ne všichni kecají, kupoval jsem si (mimoděk) nedávno záplety Campa Scirocco 35 a rozdíly v řádu jednotek gramů lze klidně přičíst na vrub mému vážení.

                0 0
                • Prazak0  

                  Tak myslím právě na tomto vlákně někdo dal fotku, kde ráfek má trhlinu v místě kolem drátu. Nenýtovaný silniční ráfek, horší slitina, Rapid dle mého názoru tak pevný jako Stormy není. Váhově dle údajů výrobce by měl být Stormy lehčí. Nepochybuji, že by se našly ráfky, kde by Rapid byl lehčí. Pokud by někdo vážil starší a užší verzi ráfku, tak Rapid by mohl být i lehčí.

                  Dřív závodníci jezdili na nízkých ráfcích. Možná to má své nevýhody, ale i výhody, např. při bočním větru. Všiml jsem si, že Stormy jsou už běžně v prodeji, takže možná si nějaký nakoupím. Před lety se mi trhnul ráfek u drátu, byl to silniční dvojitě kalíškovaný, docela bytelný, ale rozměr 13mm. Nevím, jestli byl přetažený výplet, nebo nešetrnou jízdou. Ráfky stormy dostanou občas velmi zabrat. Silnice za Prahou i cestou ven jsou něco neskutečného. Pokud vedle toho řeším i další věc, např. z kopce mě vybržďuje pomaleji jedoucí auto, tak snáz přehlédnu díru, propadlý dekl kanalizace a různé další defekty na vozovce. Ty názary ve větší rychlosti jsou občas dosti silné.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Prasknout se dá každý ráfek, některé spíš opakovaným namáháním, některé jedním průjezdem přes hranu. Není to ani zdaleka jen o materiálu ráfku, ale i o způsobu provedení zápletu, drátech, rámu, jezdci … někdy se ta kombinace úplně nesejde. Samotná tvrdost ráfku je celkem zavádějící údaj, pozitivně/negativně se projeví jen při brzdění, jízdně právě v souvislosti s vypletením, nutno pamatovat, že je to něco za něco, tvrdé znamená většinou i křehké. Tvrdost říká v podstatě, jak „tvrdé“ (i ve smyslu „výkonné“) záplety by se daly z těch ráfků vyrobit. RMX u některých ráfků tvrdost přímo uváděl (možná i uvádí).

                    Přestaň laskavě spekulovat o závodnících a nízkých ráfcích, dokud jsi nejel na vyšších a opravdu ve větru, Rapid není v tomto ohledu vysoký ráfek. Jezdili na nízkých ráfcích, protože vyrobit vyšší s ještě snesitelnou hmotností nikdo neuměl a nebo nebyl ten požadavek, před érou wattmetrů. Také jezdili na hliníku, dnes závodí na karbonu.

                    Vyšší ráfek totiž ani v citelném větru nemusí být jen na závadu, záleží na směru a konstantnosti proudění. V mnohém se projevuje i změna profilu z „V“ na parabolu nebo „U“. Možná je dokonce snazší dosáhnout požadovaných konstrukčních a jízdních vlastností u ráfků se středním profilem (do cca 40 mm), než u nízkých do dejme tomu 24 mm.

                    Ráfky 35 a 38 mm jsou opravdu pro běžné použití naprosto v pohodě.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.