• bikerkolin

    Dobrý den, chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenost s reklamací kol Specialized.

    Problém – kolo specialized S-Works EPIC 2012

    12/2012 porucha brainu – výměna za nový / uznána záruka/

    2/2013 porucha nového brainu – opraveno / uznána záruka/

    6/2013 porucha brainu – nejde nastavit, šplouchá v tlumiči při propružení, vyteklo trochu oleje z tlumiče a nejde nastavit brain.

    Jedná se již o třetí poruchu stejné součástí kola v záruce, a začíná mě ta věcička sr…t.

    Lze v takovém případě kolo vrátit a žádat vrácení peněz?

    0 0
    • Milvus888  

      žádal bych výměnu celého tlumiče i s brainem.. S vracenim penez asi neuspejes :/

      0 0
      • maajkee  

        Proč ne? Už při třetí reklamaci mu vznikl nárok na vrácení zboží.

        0 0
        • nox159  

          nechci se hadat protoze si tim jisty nejsem ale primo v zarucakach je psane ze i v pripade ze se na kole „3× posere vdlice“ ze ti nevznika narok na vraceni celeho kola ani jeho celou vymenu…

          nejsme si tim ale jisty a nevim jestli to tak maji vsichni vyrobci ale nekde jem to takhle cetl…

          0 0
          • maajkee  

            To je nesmysl. Ty kupuješ celé kolo. Záruka je na celé kolo. Tobě musí celé kolo sloužit. Pokud ti neslouží jak má, máš nárok na vrácení zboží. To bych se s prodejcem hodně přel.

            0 0
            • nox159  

              zitra se na to mrknu jestli nezapomenu…

              mam za to ze to tam tak nejak fakt bylo psane, netvrdim ze je to dobre netvrdim ze to tak ma byt jen ze jsem t tam videl…

              0 0
        • JakeF  

          „Veškerá těsnění a gumové části v tlumičích a odpružených vidlicích FOX Racing Shox, Specialized nebo FOX/Specialized podléhají běžnému opotřebení provozem a jejich životnost nemusí být delší, než 90 dnů. Opotřebení není považováno za závadu, nýbrž za běžný provozní stav s výměnou plně v režii zákazníka.“

          • Ono je to celkem logický, když se o vidli a tlumák nebudeš starat ajezdíš s kolem i trochu v bordelu, tak bys je za životnost kola oddělalněkolikrát a výrobce za to vůbec nemoh. To je jako reklamovat sjetou kazetua nataženej řetěz…
          0 0
          • pepek  

            To je ovšem pouze demagogie bicyglových prodejců. Myslíš, že když ti na autě vytečou tlumiče, servo, nebo klima za 2 měsíce, že to není na reklamaci?

            0 0
            • JakeF  

              Co s tím maj auta společnýho? Tlumiče u auta taky nemaj citlivost pod 10kg a váhu 200g, to jsou trochu jiný nároky na těsnění…

              0 0
              • pepek  

                Výrobek jako výrobek. U soudu by asi neuspěli.

                0 0
                • JakeF  

                  Když myslíš… Počítám to nějak můžeš doložit…

                  0 0
            • Papinak  

              Jsou součástky, které podléhají opotřebení a je u nich nasteven interval stejně jako u kola. Takže pokud zničíš tlumiče za 2 měsíce, ale nalítáš víc jak ten interval, tak máš smůlu…

              0 0
          • bikerkolin  

            po každé jízdě kolo umývám, žádná vapka,a tlumič i vidlici mažu silikonovým olejem, to není těsněním, je nefunkční brain ten tlumič vzadu nejde nastavit, jo a v tlumiči šplouchá olej, trochu i vyteklo

            0 0
          • vsn  

            a ty kazezu, řetěz a pláště nereklamuješ? :D Mě stačí když si někdo koupí boty (normální na chození) a pak se po roce a půl chlubí jak je dá na reklamaci aby dostal nový neochozený :D

            0 0
            • bikerkolin  

              tlumič s brainem bych nepřirovnával ke sjeté kazetě, 2× uznána porucha v záruce na brainu, prostě se to sere a nevím proč

              0 0
            • bikerkolin  

              tlumič s brainem bych nepřirovnával ke sjeté kazetě, 2× uznána porucha v záruce na brainu, prostě se to sere a nevím proč

              0 0
              • maajkee  

                Vadný těsnění.

                0 0
                • bikerkolin  

                  jo to je možné – ale po cca 80ti odjetých hodinách z toho tak 20h lehký terén?

                  A to se o to starám po každé jízdě, vyčistím a namažu sil. ol.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Někde jsem tu čet, že některý leptaj těsnění, konkrétně to tuším bylo ve spojitosti s PTFE, který se dává na řetězy. Ale pokud máš přímo silikonový olej, tak by měl být v pohodě…

                    0 0
            • bikerkolin  

              tlumič s brainem bych nepřirovnával ke sjeté kazetě, 2× uznána porucha v záruce na brainu, prostě se to sere a nevím proč

              0 0
          • maajkee  

            Ale on má uznanou záruku několikrát na vadný tlumič…

            0 0
            • JakeF  

              Když mu z toho teče olej, tak co to asi bude jinýho, než těsnění? Uznaná reklamace je teda akorát dobrá vůle prodejce a výrobce.

              0 0
          • blaf  

            jak pise vyse, uznali mu reklamaci, takze to co pises ty je mimo, v pripade 3× uznane reklamace jednoho problemu nebo 4× uznane reklamace ruznych problemu mas narok na vraceni penez

            kdyby se jednalo o „vadu“ zpusobenou beznym opotrebenim tak mu reklamaci zamitnou…

            0 0
            • vsn  

              u kol se hodně uznávají reklamace z „dobré vůle“ zda to je tento případ nebo ne nevím :)

              0 0
              • nox159  

                jako ono je blbe rict zakaznikovi po mesici kdyz prijde s posranym kolem ze te to nezajima ze to na reklamacku neni…

                0 0
            • JakeF  

              Uznali reklamaci a nemuseli… Tak když tam na ně vyrukuje s vrácením peněz, tak mu tu reklamaci už prostě potřetí neuznaj a ukážou na tenhle odstavec ze záručního listu…

              0 0
              • Jetson  

                Vždyť je to blbost. Jednou to uznali a teď už dost blbě můžou argumentovat tím, že nemuseli. Má přece papíry na uznané reklamace a to mu u ČOI nebo soudu bude bohatě stačit…

                0 0
                • JakeF  

                  Fakt si myslíš, že mu u soudu bude stačit prasklý těsnění k vrácení peněz za celý kolo, na kterým přes půl roku jezdil?

                  Podle mě to má dva problémy:

                  1. je v záručním listu výslovně odstavec, kterej to vylučuje
                  2. uplynula 6-měsíční doba, takže by sám musel dokázat, že to byla

                  výrobní vada a ne opotřebení, což se mu samozřejmě asi povede dost těžko…

                  0 0
                  • Papinak  

                    Ty jsi fakt tatar… Jednou uznaná reklamace je už nevyvratitelná… Teď to udělat chytře, aby jí uznali, ale zároveň kolo nepřevzít a požadovat vrácení peněz..

                    0 0
                    • JakeF  

                      Není to náhodou tak, že se způsob řešení reklamace řeší při převzetí do opravy a ty musíš specifikovat, jestli to budeš chtít opravit nebo vrátit peníze?

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    hele a od kdy je záruční list nadřezenej zákonům dané země? V záručních podmínkách můžou mít kdejaký bláboly…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Že se na běžný opotřebení nevztahuje záruka je v zákoně.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        nemá smysl se hádat. Každej by tady nejradši jezdil na XC kole nejlíp DH a po 11 měsících by reklamoval rozcentrovaný kola, olámaný pily atd :)

                        navíc dost značek má v záručáku, že se záruka nevztahuje na závodní použití, případně jen u některých modelů je závodní použití pod zárukou.

                        Ale kdo by to četl že jo…

                        0 0
                        • karliner  

                          Většina firem má v záručáku, že záruka se nevztahuje na jízdu na kole (když to trochu přeženu)…

                          0 0
                      • Jetson  

                        Já ale nezpochybňuju, že mu mohli reklamaci zamítnout. Oni to neudělali a opakovaně jí uznali. A to je to, na čem bych se točil.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        zase seš ten nechytřejší koukám, ale jestli je běžný opotřebení co tu tazatel popisuje, tak to pro prodejce bude brnkačka, což si teda nemyslím.. (narozdíl od vytahanýho řetězu, rozcentrovaných kol atd..) navíc tohle není ani 6M od poslední opravy/výměny

                        0 0
                        • JakeF  

                          Ty si to nemyslíš, já ti to přepsal ze záručáku… U Spešlu jsou asi debilové a nevědí, co tam napsat můžou a co ne. Asi by tě měli zaměstnat ve svým týmu právníků.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            takže v záručáku se píše přesně to, co se stalo tazateli, zajímavý…

                            a jak jsem psal výš, v záručáku může bejt cokoliv, zákony dané země jsou těm blábolům nadřazený

                            0 0
                            • JakeF  

                              Ano, přesně to se tam píše. Mám ten záručák doma, přepsal jsem to z něj.

                              § 619

                              (2) Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.

                              Ještě něco?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                takže brain se „obvykle“ po 5M používání rozsype… ok omlouváme se máš pravdu

                                0 0
                                • JakeF  

                                  O čem to zase meleš? Nic takovýho jsem nepsal.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    moc chytrej nejseš, tak ti napovím, po 5 měsích po opravě se mu brain rozsypal, ty tady pořád dokola opakuješ tu magickou větu, tak ti ty 2 věci spojuju (což ti asi nedochází)

                                    0 0
                          • karliner  

                            Myslím, že do záručního listu si každý výrobce může napsat co chce, rozhodující je ale stejně znění obchodního zákoníku v dotyčné zemi, ne?

                            0 0
            • Bender382  

              Ono „uznat reklamaci“ taky může vypadat různě.

              Pokud ji opravdu uznají, začíná běžet znovu záruční doba na vyměněnou část, doba vyřizování reklamace se nepočítá do záruky, po 3 takové máš právo na vrácení peněz atd.

              Druhá věc je, že se dost často reklamace „uznává“ v rámci kulance, a to pak nic z výše uvedeného neplatí a jde o dobrou vůli prodejce. Podíval bych se tedy co přesně je napsáno ve vyjádření k reklamaci (dost lidí odejde spokojeně s novou vyměněnou věcí a pak se diví že podruhé jim to nevezmou, ikdyž poprvé to šlo).

              0 0
              • JakeF  

                Záruční doba fakt začíná běžet znovu? Já myslel, že se jenom přerušuje na dobu vyřízení reklamace a pak normálně pokračuje zbývající dobu.

                0 0
              • bikerkolin  

                ahoj, v záručáku mám napsáno –

                12/2012 výměna breinu + tlumič / po porouchaném původním /

                2/2013 oprava breinu – byla to vyrobní vada, nešel vůbec nastavit

                6/2013 dnes dáno k prodejci, kolo převzato s tím, že brein nejde nastavit, a šplouchá při stlačení zadní stavby v tlumiči,pro­dávající odešle na servis…

                0 0
          • JSt  

            vyrobce za to samozrejme muze. nema vyrabet sracky, u kterych si dovoli garantovat funkcnost jen 90 dnu. to je prece vysmech. ;-)

            0 0
            • kubad  

              +1

              0 0
            • JakeF  

              Doufám, že nepíšeš z notebooku… Tam ti na baterku garantujou jen 6 měsíců, jsou to sračky, všechno :).

              0 0
              • karliner  

                Na některejch sračkách jo. Já mám záruku komplet 3 roky na celej :-)))

                0 0
    • vsn  

      co s tím děláš? Chudák Venca :D stačí že ho já seru každou chvíli :D

      0 0
      • bikerkolin  

        nedělám s tím nic víc než na co je určené a to tomu nedávám extra zabrat, výměna brainu už jednou proběhla dali mi tam 2013 s autosagem a zase kaput, už tomu nevěřím, v záručáku je psané, že se musí dodržet hlavně servisní intervaly, a ty snad mám ok.Kolo / full/ bez funkčního zadního tlumiče je k ničemu, taky to beru jako celek když reklamuji, nebo NE?

        0 0
        • vsn  

          asi fakt náhoda… je to poměrně spolehlivý… co se může stát je to, že to přestane brainovat ale od toho je 150h servisní interval.

          nelítáš po dorazech? nevážíš 100KG?

          0 0
          • bikerkolin  

            nejezdím žádné prasárny a vážím 87kg

            0 0
          • Kubiczech  

            On je Brain do sta?

            0 0
            • vsn  

              není, ale čím větší váha + čím víc „natvrdo je“ tak gumičky dostávají víc zabrat než se otevře a pustí to.

              0 0
              • JSt  

                takze naznacujes, ze se jedna o poddimenzovany vyrobek, jo?

                0 0
                • McBlacky  

                  jenom to není na prasata. Je to závodní kolo a tím je myšleno pro závodníky na závody…

                  Brain pokud jsem ho viděl ve smrti, tak to bylo protože ho jezdili úplně zavřenej a dávali tomu sodu. Na to moc není dělaný. Ale stačí to o 2–3 kliky otevřít, funkčně to pozná jen testovací laboratoř a už se to nesere.

                  Bohužel i tady ale zapracovala evoluce, protože starý foxy s brainem do roku výroby 2007 vydržely bez servisu prakticky celou životnost než se vydřel tlumič a to bylo 1000+ hodin.

                  0 0
                  • JSt  

                    tak pokud to nejde funkcne poznat, proc tomu nedaji krajni polohu o 2–3 kliky driv, aby se brain nedal uplne zavrit a tim se nenicil?

                    podle toho, co se tu docitam, tak je to spatne navrzene a provedene. ;-)

                    0 0
                    • pepek  

                      Připomínáš mi zákazníka, který si stěžoval, že jsme nenapsali do návodu, že elektronické zapalování se nemá umísťovat na výfuk.

                      0 0
                      • JSt  

                        ja nejsu zakaznik. :-P

                        0 0
                        • pepek  

                          Já třeba jo, ale Braina na tvrdo jsem nikdy nevozil :-)

                          A doufám, že ani Majchrák to tak nevozil

                          0 0
                  • george68  

                    Uplne na tvrdo to take nevozim,mam to dva kliky pred koncem,ale i kdybych to mel uplne natvrdo,tak co je na tom spatneho ta volba tam je.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      jasný, nic na tom není špatný, ale jen říkám, že z nevím jakého důvodu právě tohle dělá největší problém co se týče selhání tlumiče s brainem. Statisticky.

                      Není špatný tomu přecházet když to víš, než pak platit z vlastní kapsy servis.

                      Prostě podobný doporučení jako nejezdit se zamčenou manitou stejně jako se zamčeným RS atd…

                      0 0
                  • Kubiczech  

                    Není pro prasata? Pro závodníky na závody? To by toho kluci eskatí moc neprodali. (:

                    0 0
              • pepek  

                Jaká je tedy vhodná váha jezdce podle Spešlu?

                0 0
    • Smazaný účet  

      k tomu onanovani nad platnymi zakony CR…koupenim pristupujem na kupni smlouvu a reklamacni podminky…pokud je v podminkach uvedeno, a ono to tam je, ze na tesneni a casti podlehajici opotrebeni, je par tydnu/par km, tak kdyz se ti to po te dobe/vzdalenosti vysere, tak mas smulu…pokud se o obchodni podminky a reklamacni rad nezajimas pri nakupu, tak mas smulu…

      jinymi slovy, nefnukej:)

      0 0
      • Smazaný účet  

        to bohužel nemáš pravdu, ale hádat se tu nebudu, stačí si pročít patřičný zákoník…

        0 0
      • nox159  

        pokud vidice vyteče je to opotrebeni, pokud netesni je to opotrebeni a pokud praskne je to nevhodne pouzivani…

        na vidlice se tim padem zaruka nevztahuje…

        0 0
        • JakeF  

          Opotřebení to je až v případě, kdy dokážeš, že to není zanedbaná údržba :D.

          0 0
          • nox159  

            na to jsem malem zapomel :D a pokud to neni 2× do mesice v autorizovanem servise tak je to zanedbana udrzba… :D

            0 0
        • Smazaný účet  

          jak se zpiva v te pisnicce…„voda ti utece, chlapec ti vytece, bude lasky konec“…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.