• Chrchla

    Zdravím,

    Chtěl bych si pořídit nová kola a nejvíce mě zaujaly právě tyto dva modely, takže by mě zajímalo, které z těchto kol jsou lepší a v čem pro váhu jezdce okolo 80kg.

    0 0
    • Matony  

      Hisorie. Desatero. RM5

      0 0
    • roud  

      Ani s jedněma neuděláš chybu i když osobně bych šel spíš do RM5

      0 0
      • natureman42  

        mam RM5 a vcera po projizdce mi kamos-spolujezdec oznamil, ze ten jejich cvrk ho misty az neuveritelne s.al.. :) Holt kazdy ma neco..

        0 0
        • roud  

          Tak já vozim Tune a Cmaxy a ten cvrk se mi strašně líbí :O) jinak s cvrkem vedou Houpy :O)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • duk  

          To mě se na Fulcrumech líbí, je to místo zvonku :-) Ale já už jsem zvyklej, oproti mýmu předchozímu DT je hluk poloviční :-D

          0 0
        • Chrchla  

          o tom velice hlasitým cvrkotu jsem už četl a příjemně mě potěšil :)

          0 0
    • Singlespeed  

      RM5 se děsně blbě centrují. Mají na jedné straně 2× víc špic než na druhé. Nejlepší je to rovnat o futro ;-) . Ale zase se dobře čistí, člověk se z té řidší strany dostane snadno hadrem všude.

      0 0
      • natureman42  

        btw: jestli se to uz resilo, tak predem omluva

        • je fakt, ze kdyz praskne spice na ty ridsi strane, tak ze se kolo pomernedost zkrouti? Z toho mam trosku obavy, az se nekde zadari..
        0 0
        • ememem  

          udajne az tak ze neprejde ramom resp. vidlou a mozes to odniest domov na chrbte. info z prvej ruky. dufam ze ma overenie praxou obide.

          0 0
      • Hnoj  

        Centruje se to úplně v pohodě, musíš totiž rozložení drátů chápat jako trojice, potom to jde už velmi snadno.

        0 0
    • The_Trooper  

      Za mě taky spíše RM5, ten cvrk na nich je pěkně uřvanej má jakoby vyšší kadenci než ořech u maviců. Sám ted vozím SLR a můžu porovnat s kamošovýma RM5.. Do zvuku mavického ořechu SLR jsem se ale zamiloval :)

      0 0
    • Chrchla  

      Jde mi hlavně o to která kola vydrží tvrdší zacházení, jsou odolnější vůči rozcentrování atd atd.. po přečtení několikati vláken jsem k ničemu nedošel..protože původně jsem chtěl Crossridy (hlavně kvůli vzhledu – ten se mi strašně líbí) ae někdo tvrdí že hovno vydrží někdo zas že na tom má x-tisíc km a ještě necentroval apod.. tak bych byl ( a myslím že nejen já) rád za nějaké přímé srovnání nejlépe od někoho kdo tato kola jezdil :)

      0 0
      • yoggi  

        mam RM5 a zatial ziadny problem, kamarat ma crossridy a tiez nema vyraznejsi problem.

        mne osobne sa viac pacia RM5 a hlavne system dotiahnutia naboja pri vzniknuti vole. ozaj jednoduche a funkcne.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • skialp  

      Osobně jezdím Crossridy a při mých 80 kg drží již 3 roky (6000 km) bez problému a to je nijak nešetřím. Ze začátku opatrně ale nyní i skoky přes kaluže a kanály a bez újmy. Ložiska bez vůle.

      0 0
      • dieegoo  

        No to by bylo dost smutný, kdyby kola určená na MTB, nevydržela hup přes kaluž :)

        0 0
      • Chiron  

        Ty musí vydržet i průjezd tím kanálem a ne jen obyčejný hup přes něj. Jak by to pak vypadalo někde tady v Beskydech na těch šutrech. Kdyby nevydržely ani hup přes kanál.

        0 0
        • roud  

          Vydržej kotel jen na BF nejsou COOL…

          0 0
          • duk  

            Kotel zas nevydržej, kámoš na kriťáku na schodech vyplet 2 zadní Cridy, to by podle mě třeba C-Max vydržel, ale je pavda že to není žádnej dorbeček a váží kolem 90kg. Já bych se nebál ani jedněch, za mě Fulcrum ;-)

            0 0
            • roud  

              zrušit de vše ať cridy maxy nebo fulcrumy ;o]

              0 0
              • duk  

                to jo, ale C-Max vydrží podle mě o kotýlek víc, než CRide…

                0 0
        • jIrI___  

          Na Crossridech jsem ani v beskydských šutrech neměl za 4 roky žádné problémy. Centroval jsem je poprvé těsně před prodejem, ořech taky mazal před prodejem, naprosto bezúdržbová a spolehlivá kola. Za jejich cenu parádní kola.

          0 0
          • maajkee  

            jasný, ale ty jseš určitě štíhlej kluk, pro normální chlapy jsou crossridy docela měkký :)

            0 0
          • scret  

            to jsi mazal orech poprve po 4 letech? notepr.el… to jsi jezdil za sucha a po silnici ne? ja mazu cca 3× za sezonu a to jezdim relativne hodne malo…

            0 0
            • jIrI___  

              Jezdím jen za sucha, bahno se k náboji za ty 4 roky mohlo dostat možná tak 4× :)

              0 0
      • Macik  

        No já vážím okolo 95 kg a Crossridy jsem vozil bez jakýchkoli problémů přes tři roky a to jak u nás tak v Alpách. Nahradil jsem je až teď, protože jsem přešel kvůli defektům od trnů na UST s těsnícím tmelem. Ale rozhodně si je jako náhradní kola doma nechám. Takže u mě dobrý.

        0 0
    • t100-CZ  

      a co by jste volili RedMetal 10 vs Crossride?

      0 0
      • Chrchla  

        nad těma FRM10 jsem taky přemýšlel ae co se týče kvality řekl bych(po pročtení BF) že žebříček je: 1místo FRM5 2:crossridy 3:FRM10

        0 0
    • Draw in soul  

      Fulcrum RM5 za cenu 3850,– budou asi nejlepší volbou.Mám je s bezdušovou rubena sadou a nemůžu si stěžovat.

      0 0
      • Chrchla  

        wau já myslel že bez duší jdou použít až FRM3

        0 0
        • Flegmatik  

          Píše, že použil sadu od Rubeny. S tou v podstatě uděláš bezdušáky z jakýchkoliv ráf­ků.

          0 0
      • Chrchla  

        mohl by jsi mi prosím napsat o jakou sadu jde?

        0 0
          • Draw in soul  

            To je přesně ona.Možná se to tady na fóru řešilo,ale nedočetl jsem o té sadě vše do konce.Objednat a sám si to vyzkoušet může za ty prachy snad každej.Já použil raděj všech 120ml do jednoho kola (Racing Ralph 2.25") a doobjednal ještě starej známej tmel od firmy NoTubes (450,– za 946ml),kterej jsem použil do druhýho (cca 100ml).Zbytek mi vystačí bohatě na jednu až dvě sezóny.Instalace byla v pohodě s mýdlovou vodou + velkou dílenskou pumpou – chytlo se to prakticky skoro hned,duležity je tlačit při foukání plášť k ventilku,kde to nejvíc utíká..

            0 0
            • Lada,s  

              Takže to funguje na stejnem principu jako Caffe Latex?

              0 0
              • Draw in soul  

                ANo,jen tmel je jinej :)

                0 0
                • t100-CZ  

                  zajímalo by mě kolik gramů se dá ušetřit použitím bezdušové sady? a jak často se musí měnit/doplňovat tmel?

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Gramů jen pár a doplňuješ podle potřeby. Opravdu důležité je odstranění těch duší.

                    0 0
                  • roud  

                    Kašli na váhu hlavní je že člověk jezdí bez defektů :O)

                    0 0
                    • Bafoon  

                      bez defektu jasné + a ještě ta změna vlastností – jaká je prosím tě tvoje zkušenost? jak se ti to zdá?

                      0 0
                      • scret  

                        pocitove to jede lip + to lip drzi v terenu…

                        0 0
                      • roud  

                        Pro mě neskutečnej šok foukám o třetinu až polovinu nižší tlaky jak dřív a i s barem v plášti (pokud jedu opatrně) bezproblémů dojedu dom :O) jízdním vlastnostem to samozřejmě jenom prospělo :O)

                        0 0
                        • Bafoon  

                          právě mě láká dotáhnout ty kola, už mám doma vše potřebné ale mám z teho bobek :-) mám rozsekaný kotník a nemůžu si dovolit nedojet, s duší dojedu dycky (než plášť nerozříznu)

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Duši si vezeš stejně.

                            0 0
                            • roud  

                              když pominu že mám duši já i moje kolo tak v kolech ani rezervní nevozím a letos mě to zatím nevytrestalo jinak všem doporučuju přechod na bezduše :O)

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Mi se letos jednou hodila. Ale počítám, že tím jsem si to vybral na mnoho let dopředu, protože 7 mm drápanec jsem nikdy na žádném plášti ještě neměl.

                                0 0
                                • Bafoon  

                                  takže kdyžtak normálně vrazím duši a dojedu? epes, tak nějak bych si to maloval :-) díky

                                  0 0
                                  • scret  

                                    presne tak… zalezi samozrejme jaky system bezdusi budes pouzivat…

                                    0 0
                                    • Bafoon  

                                      připravenou sadu mám tuhle http://www.netbike.cz/select_det.php…

                                      na čem to záleží?

                                      0 0
                                      • scret  

                                        potom ok… ja ted budu delat pritelce bezduse z klasic.rafku i plastu… pouziju mensi duse misto pasky, takze tam kdyz defektis, musis samozrejme vytahnout to torzo duse…

                                        0 0
                                        • ememem  

                                          ze sa ti este chce serinkat s takymto samodomo ked osvedcena sada stoji par korun (vid. hisotria)…a stavil bych sa o bars co ze to bude funkcnejsie, spolahlivejsie aj lahsie a skoro bych sa aj stavil ze lacnejsie.

                                          0 0
                                          • scret  

                                            NoTubes mliko mam doma – 1L, tzn. jejich tmel nepotrebuju… jejich pasku na rafek taky ne, to v pohode supluje klasicka paska do rafku… a ta jejich cerna zatesnovaci paska je v podstate kus duse akorat bez ventilku…

                                            takze kdyz koupim 2ks duse – coz je cca 180Kc ,je to levnejsi a system v podstate uplne stejnej…

                                            a nemyslim si ze se s tim budu trapit o moc dyl nez s tim samodomo…

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Ta jejich černá gumová páska s ventilkem má specifický tvar, který při použití duše mít nikdy nebudeš.

                                              0 0
                                        • jIrI___  

                                          Taky to tak mám. Jen pásek z duše je odstřihlý z opačné strany než je ventilek a v ráfku pak mám klasický UST ventilek (kvůli dolívání mlíka, abych nemusel sundávat plášť, ale vyšrouboval ventilek a nacpal to přes něj stříkačkou).

                                          0 0
                    • The_Trooper  

                      přesně tak kašlat na váhu ale ten krasný pocit že nějaký trn či drátek ba dokonce rychly sjezd po makadamu nepřinese na bezdušák defekt je paradní. Teď jsem jel poprvé závod na bezdušácích Michelin XCR DRY 2 na SLRkách s tmelem, nižší tlaky než na duších a v jizních vlastnostech sem si jen liboval.. Ve sjezdech to borcům na duších zkákalo kolo bylo neklidné, bezdušaky jen žehlili a drželi jak přibité. Co se týče vyjezdu na bahně tak plášt DRY2 specialista na sucho přečil kde jaký drapák s duši. Prostě duše už nechci na mém kole vidět…

                      0 0
                  • StuntJ  

                    Váhu přidáš, ale kola mají údajně úplně jiné vlastnosti ..

                    0 0
            • Mate  

              Já používám antipich pro auta… stojí to do 300,– a nafouknu ( včetně tmelu ) do tvrda 2 – 3 kola. Na mašině mi to ucpalo díru po hřebíku. Funguje to stejně jako cokoli jiného, jen je to dostupnější ( levnější)

              0 0
    • Mate  

      Jak tu někdo poznamenal, neuděláš chybu ani u jednoho modelu. Za sebe bych volil Cross ride. Pokud urveš drát, je to sice prasárna, ale u normálního stačí narovnat hlavu a můžeš ho použít ( to vše v nouzi nejvyšší) stejně tak je zde normální nipl. U RM5 toto není. Kup si co se ti líbí.

      0 0
    • Chrchla  

      Má tu někdo zkušenosti s použitím té Rubena sady na crossridy?

      0 0
      • H4N$  

        Cridy se slizem od rubeny v pohodě.

        Mám půl roku a zatím polepil všechny dírky.

        Tmel funguje dobře … nahazoval jsem u bráchance páč má kompresor a nevěřil.

        Tak jsme to prubli 50kou hřebíčkem.

        0 0
      • Draw in soul  

        Crossidy nebo cokolik jinýho – je to jedno.Je to standartně pro 17 až 20 mm vnitřní šířky ráfku.Pokud ráfek vyhovuje rozměrově,bude to i těsnit (možná se najde výjimka,ale to je malá pravděpodobnost).

        Nechápu lidi,co si koupí za cca 1500,– komplet NoTubes sadu,když vyjde daleko od Rubeny /370,–/ + litr tmelu NoTubes /450,–/ (do druhýho kola a do budoucna na dolívání).

        Před necelýma dvěma měsíci jsem montoval Rubena sadu na svoje kolo a od té doby se odehrály změny – trochu to výrobce poměnil.Objednal jsem další sadu,že to namontuju i kámošovi na kolo..Předtím jsem měl ventilky přímo na gumové pásce v jednom celku a teď jsou zvlášť.I tmelu je teď míň – před bylo 120ml a nyní 100ml.Tudíž dávat jen 50ml na 1 kolo mi přijde dost málo u provedení dušovej ráfek + dušovej plášť.Tak se jeví dokoupení litrovýho tmelu jako jasná volba,která je osvědčená.

        Ve finále jezdím jen 25–30 psi,komfort nesrovnatelně vzrostl bez rizika procvaknutí duše.Další výhodou je samolepení během jízdy a větší grip.

        Co se váhy týče,tak ušetřit se dá,ale pokud chceš i samolepení využít na max,je lepší tam dát cca těch 100ml tmelu (1 kolo) – cca 100g a připočíst kolem 60g za pásky a ventilek.Na dvou kolech teda získáš 80g,pokud bereme klasickou 200g duši.Jestli někdo jezdí ultralight,tak váhově mírně pohorší,ale získá ony výhody,na kterých bych rozhodně váhu nešetřil :)

        0 0
        • roud  

          proboha 200g má DH duše i obyč kenda se vejde do 150g a neni to žádná gramařina…

          0 0
          • Draw in soul  

            Tak gramařina to začíná být.Na ničem jiným váhu neušetří – jen na tloušťce stěny,která se pak promítá i do odolnosti proti defektu.Posledně jsem vážil noname duše a měly obě lehce nad 200g.Nedávno sem kupovat za cca 75,– nějaky Pro-T a byly na 180g.Takže tak..

            0 0
          • DaSnail  

            dh duša a 200g? to asi ne 8o)

            0 0
            • maajkee  

              ty máš dneska nějakou rejpavou což? :)

              0 0
              • DaSnail  

                nn, len aby nejaký mladý downhiler nekúpil dh dušu a nedivil sa, prečo má skoro pol kila…

                0 0
            • roud  

              Nejtěžší duše co jsem kdy koupil měla 170g a to už byla pomalu těžší než pláště na kterejch sem je vozil…

              0 0
        • Chrchla  

          na gramařinu seru xD spíš se mi líbí ty výhody které to má

          0 0
        • Flegmatik  

          Prosím tě, jak je to s tím dolíváním? To jako na začátku tam naleju cca 100 ml a po půl roce třeba dalších 50 ml? A pak zase? Nebo ten starý tmel se nějak vyškrábe ven nebo postupem doby sám zmizí? Páč aby to nebylo, že za 2 roky bude plášť o dost těžší (o 300 g) :-) Mě je tak napadlo, jak to s tímhle je… (i když asi je jasné, že těch 100 ml = 100 g je v rozpuštěném stavu, v plášti pak předpokládám, že něco vypaří a bude to méně gramů (?).

          0 0
          • Draw in soul  

            Ještě sem nedolíval,mám to měsíc a půl a furt tam něco štěrchá.Do celkových třech (max. čtyř) měsíců od montáže to nejspíš vyschne samovolně (případně podle počtu defektů i dřív).Určitě se dá JEN dolít,ale bude to lepší vyčistit – i kvůli váze.Nevím co tmel od Rubeny,jsem sám zvědavej jak to bude vypadat – tmel od NoTubes se srazí do elastické „gumy“ – žmolků.

            0 0
          • jonti  

            Presne tak, vypari se voda a zustane tam toho minimum, mozna nekolik gramu, nic se vyskrabavat nemusi.

            0 0
            • MlokCZ  

              Kdysi jsem pro zajímavost jeden plášť oškrábal a zvážil (kde už nebyl žádný tekutý tmel, jen ty zbytky tenké vrstvy na plášti). A nenaškrábal jsem ani celé 3g. Tedy opravdu je to zcela zanedbatelné.

              0 0
    • iX.tlan  

      Ahoj, hodnotím na XC použití, 90 kg, z kopce je nešetřím v rámci svých možností.

      Minulou sezónu jsem jezdil Cridy, letos RM5, na stejnym rámu. Nenajíždím jako hobbík tolik, abych posuzoval životnost, oba sety zatím zcela bez problémů, ale pocitově mi připadají RM5ky více tuhé, jakoby jistější. V téhle cenové relaci oboje parádní kola. Když už nemá Bottico v nabídce hotovku v nízké cenové relaci (X450 na Cerit nábách, tuhostí nejlepší ze zmiňovaných)a pořizoval teď nový set, tak bych to ještě asi pořešil s Hnojem, čímž nehodlám být pranýřován za reklamu, ale dle příspěvků tady se dají poskládat levné a na dané určení a váhu fajn náplety. Přeji dobrou volbu k budoucí spokojenosti :)

      0 0
    • Seer  

      No taky se tu trošku přiživím. Rozhoduju se v tomto týdnu uplně stejně. Podle těch stovek vláken v historii to budou skoro jistě RM5 (už je mám nachystané v košíku na kupkolu), ale všiml jsem si jednoho velkého rozdílu:

      RM5 Mají stále zahlé dráty u náboje jako je to u levných výpletů.

      Crossmaxy mají na druhou stranu již ony dráty rovně vycházející z náby. To lze vidět u vyšších modelů i u fulcrumu. (Třeba RM3) nemluví to trochu proti RM5?

      Nebo je to uplně jedno?

      0 0
      • Bafoon  

        moje kola maj taky zahnuté dráty a levná určitě nebyla :-)navíc bych nesrovnával FRM5 s 3 natož Cmaxama dyť je to jiná liga.

        A FRM5 určitě dobrá volba – jezdí tu u mě dvoje a 100% kola jak pod 85kg tak pod „prasičem“ kamarádem ;-) zkus bikez.cz zdejšího fulcrum guru Hnoje, kupkolo ti na ně těžko poskytne případný servis…

        0 0
      • maajkee  

        Tohle mě taky celkem zaujalo při srovnávání RM5 a cridů, Cridy mají přímé dráty což by měla být výhoda, protože právě v tom ohybu u náby většinou dráty rádi prasknou, zrovna u RM5 se mi to stalo a o to hůř, že na straně kde je těch drátů jen 8, no a domů jsem jel vlakem.

        0 0
        • Evilcleaner  

          zatímco u c-ridů vytrhneš drát z příruby, to je mnohem lepší no:-D …protože pokud se ti to stane tak je to skvělý důvod je celé vyhodit a pořídit něco rozumného

          0 0
          • maajkee  

            Nemyslím si, že toto by se často stávalo :)

            To bys mohl říct o všech kole s přímými dráty jako např RM3, cmaxy a další :)

            0 0
            • Evilcleaner  

              no myslet si to můžeš ale skutečně c-ridy jsou jediné kola kdy to nebyl zdaleka ojedinělý případ, i tady na foru je dost lidí co s tím má zkušenost.

              0 0
              • maajkee  

                Co si můžu myslet? Já ti věřím, že se to někomu stalo, někde jsem to tady i zahlídl, ale myslím, že to bude tak jeden případ ze sta, kdy se tohle někomu stane a pokud se to stane, měla by to vyřešit reklamace.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Chrchla  

      takže po dlouhém rozmýšlení jsem se nakonec stal novým (a doufám že i spokojeným) majitelem FRM 5 .. jsou naprosto nádherné a nadšenost největší bohužel je na kolo dám nejdřív v pondělí…

      • jen bych chtěl zda-li by mi někdo mohl vysvětlit jak funguje tovymezování vůle páč papírů mi k tomu došlo milion, ale půlka z nichje o používání RU a druhá půlka o nasazování kazety a kotoučů
      • a dálší dotaz se týká té modré „folie“ či co to je na třetímobrázku okolo a v ořechu, zda-li je to standartní součást nebo se z tamamá před použitím vytáhnout
      0 0
      • StuntJ  

        Vymezování vůle ložisek se provádí tou maticí na náboji s pojistným imbusem. Povolí se ten malý imbus, matice se s citem dotáhne, aby v ložiscích nebyla žádná vůle a zároveň to nebylo přetažené a pak se ten imbus zlehka dotáhne a zajistí tím tu matici.

        Jinak ty modrý nesmysly bych tam asi nechal, pokud něčemu nepřekáží, když tak upadnou někdy, někde samy :o)

        0 0
      • delightak  

        To jsi koupil model 2009? 2010 jsou černo bílé ne? Teda ty moje určitě;) Zatím však velká spokojenost, jezdím je měsíc a s mými 90 kg jsou pořád jak nový. BTW. převrtání ventilků ,podle prodejce co už to dělal několikrát, vpohodě, normálně pak poskytuje záruku. Já jsem jim to ale nemohl udělat, radši jsem koupil dvě duše za 250 a novou pumpu od Lezyne. Když už tak už:)

        0 0
    • Chrchla  

      vím že jsem otravnej, ale ještě by mě zajímalo jestli nemáte někdo zkušenosti s převrtáváním díry na autoventilek? jestli je to v pohodě nebo si na něco mám dát pozor?

      0 0
      • Vilém  

        Par jsem jich prevrtaval a nedelalo to problemy. Otazkou je u ceho? treba u nejakych zapletenych kol bych to nedelal, uz jen kvuli zaruce. Neni zas takovej problem dat duse s galuskovym.

        0 0
      • vertak  

        Nechápu co pořád řešíš,kup duše s galuskovým ventilkem a je ne.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Běžná praxe, koupit si nová kola a hned je vrtat. Přece do nich nebudeš dávat to, co tam patří.

        0 0
        • pepek  

          Když máš doma průběžně 10–20 kusů duší s autoventilem, zhodnocených 10–15 fleky/1 duši, tak nic jiného nezbývá. Přece to nevyhodíš.

          0 0
          • Chiron  

            Duše s 15 fleky už vyhazuju. Krom toho to taky svědčí o odolnosti plášťů :) 10–20, takže půlka jich už leží někde ve skříni nějaký ten pátek a kdoví v jakém jsou stavu. Osobně bych to s klidem rozdal nebo prodal za pár piv. A rozhodně bych hned nevrtal do nových zapletenců, ať už stály 4 nebo 40 tisíc.

            0 0
            • pepek  

              Ehm, . . . . doplněk k původnímu textu: :-), :-), :-)

              0 0
        • fousek  

          Nevyhody galuskovejch ventilku jsou tak velky ze mas pravdu

          0 0
      • maajkee  

        Kup si 2 x tohle a namontuj si to na obě kola a máš to vyřešený ;)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • t100-CZ  

        rozumím tomu dobře že nové RM5 jsou na galuskový ventýlek? to jsi potom musím přihodit do košíku i nové duše…

        0 0
    • bikermx  

      taky sem to řešil,nakonec sem obědnal na kupkolo.cz red metal 5 za 3850kč ve čtvrtek testnu a napíšu

      0 0
      • Chrchla  

        ja objednával z kolokramu za 3400 sice loňský ae víc se mi hodí k mery :)

        0 0
        • t100-CZ  

          já obědnal včera také RM5 2010 tak zítra snad přijdou, už se nemohu dočkat . . .

          0 0
          • StuntJ  

            kurňa, asi si taky objednám nová kola :o( už mě začínáte pěkně …

            0 0
            • t100-CZ  

              no já už si pořídím jen kliky, řazení, brzdy a rám a bude kolíčko vylepšené . . .

              0 0
              • StuntJ  

                grrrrr :o)))

                0 0
              • Chrchla  

                tak to já jen kliky a řazení..brzdy byly před kolama a rám bude novej až našetřím na NoSaint bo Mery 96 popř Sparka :)

                0 0
                • t100-CZ  

                  tak už mám kolíčka doma :) jsou nádherné a oproti starým je to nezvyk. Nic se netřepe, nechrastí a když pustím řidítka jede to dokonce rovně. Snad mě při mém jezdění nějaký čas vydrží… kdyžtak mám foto na svém kole

                  0 0
                  • Chrchla  

                    Mnoho najetych kilometru preju :)

                    0 0
                  • StuntJ  

                    Gratuluji a tiše závidím :o)

                    0 0
                  • delightak  

                    Vidím, že tam máš Epicona, jak jsi spokojen? Máš ji předělanou na olej? Zkoušel jsi porovnat s jinýma vidlema? Jelikož ty RM 5 jsem koupil už minulý týden, začínám pokukovat po nějaká vidli;) A rámu. Aaaa brzdách;). To bude peeeněeeeez:(

                    Kola ať dobře slouží:)

                    0 0
                    • t100-CZ  

                      s Epiconem jsem nadmíru spokojený, ale na druhou stranu musím říct že jsem předtím měl nějakou shitovou vidlici co fungovala spíše jako pevná. Na olej jsem ho předělal, není to nic složitého, nejdříve jsem změnu nepoznal,ale cca po 20 km chodí ještě lépe… jaké máš vybrané brzdy? i já o nich přemýšlím…

                      0 0
                      • delightak  

                        Dík za zkušenost, škoda, že nemáš srovnání. V jiném treadu mi teď někdo odpovídal, že má na Epiconu tuším po dvou letech běžného ježdění vakl, tyhle věci já prostě nemám rád, nejradši bych byl, aby mi všechno s řádným servisem vydrželo do doby, než se dobrovolně rozhodnu to vyměnit. Utopie, já vím. Nerad prostě investuju do shitů co se za rok vysypou. Ale to může být jen náhoda, může se vyskytnout špatný kus.

                        No brzdy zatím snad ani moc neřeším, protože co by se mě líbilo stojí 5 litrů/kus a to kromě toho, že to je děsná zhovadilost na ten můj stařičký rám, tak i bez toho bych nejspíš nesměl domů:D. Ne, až tak hrozné to není, ale musím se s tím nakupováním věcí na bajk trochu krotit a dát prostor i rodině a přítelkyni, ať mi mají co koupit k vánocům apod.:) I když kdybych měl nějaké plonkovní tisíce, umírněnost by šla asi rychle stranou:). Líbily by se mě buď Formula The one nebo Avid Elixir CR. Skromný, dyť říkám;)

                        Co ty? Nad čím uvažuješ?

                        0 0
    • jolly007  

      jezdím RM5 rok 2010 a zatím v poho. najeto 450km. Když byli nové byli supr tichoučké. po pár kilometrech jsou docela hlučné (cvrkot). dá se to, ale vydržet.

      0 0
      • Chrchla  

        mno všichni říkali jakej dělaj bordel..dám je na kola vyjedu, nechám volnoběžku a slyším všechno jen né ten cvrkot.. takže docela zklamání, ae až se zajedou a přebytečná vazelína se dostane ven tak by to mohl být cvrkot jak má být :) teda aspoň doufám :)

        0 0
        • vikicek  

          Počkej 50km ;)

          0 0
          • Chrchla  

            už se nemůžu dočkat :) vemu snad ještě teď kolo a někam vyjedu xD xD

            0 0
          • Chiron  

            Já teď o víkendu když slyšel, jak všem cvrkají ty Fulcrumy, Novatecy, Hope atp. Tak sem v duchu nadával na ty moje šimána, co nevydají jediný zvuk. Fakt na cvrk si člověk zvykne rychle, na starém kole sem ho měl hlasitější. A hlavně na cyklostezce je to užitečná věc.

            0 0
            • vikicek  

              Přesně .. stačí přestat šlapat a prdelky s kolečkama uskakujou do škarpy

              0 0
            • dieegoo  

              Tak tak, místo zvonku je to super věc, od tý doby, co mám Fulcrumy, tak jsem na sebe nemusel lidi jdoucí předemnou ani jednou upozorňovat, kliděj se i bez toho :)

              0 0
        • Bafoon  

          v pohodě, u mě jezdí dvoje. Přítelkyně je chce co nejtižší (pořád mažu) a kámoš je chce jak „hope“ (pořád suším) :-D se rozevře ;-)

          0 0
      • delightak  

        Stejná zkušenost. Po cca. 100 km se začaly ozývat. Jen mi přijde, že ten cvrkot není monotónní. Teda ne, že by hrál melodii, to spíš jeho intanzita se zvyšuje a snižuje, takže to působí jako by kolo nějak vaklalo nebo házelo (což samozřejmě nedělá). Časem se to trochu zlepšuje, ale pořád je to patrné. Pravděpodobně jenom nějak špatně roztečená vazelína v ořechu, ale i tak, setkal se někdo s něčím podobným?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Po zhruba 150 km už cvrčí stejnoměrně :-)

          0 0
          • t100-CZ  

            já mám na RM5 cca 120 km a stále naprosté ticho. Nevím jestli se toho zvuku obávat a nebo se těšit . . .

            0 0
            • Rychlej turista  

              Vydrž, však ono se to rozcvrčí :-)

              0 0
              • Luma  

                Tak jsem si taky koupil RM5 09(více se mi líbí)najeto 25km zatím a cvrček už se ozývá,sice zatím trochu pulsovitě.Včka už jsem pohřbil,koupil Deore 595hydry XT kotouče a ty RM5.

                0 0
                • Luma  

                  Tak najeto něco přes 50km a cvkot už je to řádný a hlavně pravidelný.

                  0 0
                  • delightak  

                    No já mám kolem 300 km a pořád mě to pulsuje. Myslím ten volnoběh:D. I když kdoví, čím to je:). Chce to víc jezdit holt.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Možná by pomohlo občas nešlapat, třeba z kopce :-)

                      0 0
                      • delightak  

                        Ale to zas jedu hrozně pomalu:D Jinak jsem se přistihl, že už podvědomě přestávám šlapat (rozuměj točit nohama, ne zabírat), když přede mnou jdou nějací lidi. To by si k těm kolům klidně mohli přidat, že pak člověk ušetří za zvonek.

                        0 0
                  • ekimek  

                    počkej po 500 km :-) to bude ještě lepší… já mám na nich nalítaný 1000km a je to paráda :-D

                    0 0
        • Draw in soul  

          Jo,cvrkot je takovej pravidelně nepravidelnej :)

          0 0
    • skialp  

      Zdravím. Dle kupkola je váha RM5 1805 g versus CR 1891 g což je ve prospěch Fulcrumu téměř 90 g. Nevíte někdo jestli rozdíl ve váze spočívá v nábojích nebo špicích a ráfku?

      0 0
      • pavelr  

        Zapomeň na 1805g.

        0 0
        • vikicek  

          A to prosím z jakého důvodu ?

          0 0
          • skialp  

            jakože kup kolo lže?

            0 0
            • Chrchla  

              katalogové váhy se od těch realných docela liší ..

              0 0
            • StuntJ  

              nelže, přikrášluje :o), ale udává to i výrobce, ale v reálu jsou ty kola s RU na váze 2kg

              0 0
          • StuntJ  

            já mám poct že tu někdo v historii psal cosi o hmotnosti 1900g bez rychloupínáků, ale to už dávno :o)

            0 0
          • skialp  

            jakože kupkolo lže?

            0 0
            • Draw in soul  

              Nelže.Vesměs to je malá odchylka (5%),ale bohužel vetšinou nahoru.Já navážil na svých kolem 1900g.Na gramaření bych volil jiná kola,ale to už by bylo z dražší kategorie..

              0 0
        • pavelr  

          RM5 2009 6 děr – naváženo kolo+rychloupí­nák+páska:

          přední: 863+67+19=949g, zadní: 1014+73+16=1103g, tj. dohromady 2052g. Trochu rozdíl proti uváděným 1805g.

          0 0
          • StuntJ  

            říkám okolo 2kg, to je to samý jak u ojetých aut, taky se přikrášlují kilometry :o)

            0 0
          • Vilém  

            Mas v kazdym kole jinou pasku?

            0 0
            • pavelr  

              Nevypadá. Píšu, co jsem navážil. Kola byly vyrobený v různých letech.

              0 0
          • Georrge  

            a to si myslíš, že výrobce udává váhu s upínákama a páskama?:D

            0 0
      • Chrchla  

        když jsem je vážil tak přední vážilo něco málo přez 900g a zadní kilo a nějaký drobný a to byly bez RU takže to máš skoro 2kila + RU a ty jsou snad těžší jak celá kola xD

        0 0
      • Marek 2  

        Vážil jsem RM 5 2010 i s upí­nákama,přední má 968,zadní 1140,najeto na nich mám 80km a zatím jsou tiché.

        0 0
        • Flegmatik  

          Já trochu méně: zadní 1039 + 74 RU (=1113 g), přední 867 + 69 RU (=936 g). Rychloupínaky jsou krapet těžší :)

          0 0
          • delightak  

            Nj, asi k tomu vemu nějaké titanové za 1500/kus.:D:D:D …neřeším:)

            0 0
            • DaSnail  

              daj bbb za dve stovky

              0 0
              • delightak  

                Tak tam píšou 78 gramů, to ty origo jsou lehčí. Navíc na mojem kole jednotky gramů fakt neřeším;)

                0 0
                • Vilém  

                  78g/par. To mas origo lehci?

                  0 0
                  • delightak  

                    No já to nevážil, vycházel jsem z informací co psal výš Flegmatik. 78 za pár? To JE sice míň než těch 74+69, ale myslím, že mě těch 60 g nevytrhne. Rozhodně ne na tomhle kole, ale i tak dík za tip na ty BBB.

                    0 0
                • DaSnail  

                  nejde len o gramy, aj keď je tu pár jedincov, ktorí by si kvôli úspore skoro 70g za cca 200czk, bez váhania nechali depilovať varlatá horúcim voskom ;o)

                  dá sa pevnejšie utiahnuť, vyzerá dobre a váha je bonus.

                  0 0
        • Kublaj  

          najeto na FRM5 70km a tiché už nejsou :D rámus solidní ale za jízdy mi to neva :)

          0 0
    • Uruwashii  

      Trochu to vlákno oživím – řeším, teď stenou otázku. Zda RM5 vi Crossride.

      vsiml jsem si, ze tu pisete o galuzkovych ventilkach – to na RM 5 nedam klasickou dusi s autoventilkem ?

      diky

      0 0
      • Flegmatik  

        Standardně ne. Musel bys díru na ventilek zvětšit.

        0 0
      • Uruwashii  

        aha, ono neni velky problem koupit nove duse :) vrtat bych radeji nic nechtel..

        prisel mi mezi tato dve kola jeste jeden kandidat – Remerx Fatdisc – da se sehnat za 2300 (coz je parada).. jen nevim, jak na tom jsou s vahou a tuhosti.. ? mate je nekdo ?

        0 0
        • jIrI___  

          Mám ráfek FastDisc na zadním kole příjde mi hodně odolný. Jezdím na něm beskydské šutry, vážím přes 80 kg a protože vozím bezdušáky, tak všechny technické chybky odnášejí přímo ráfky. Párkrát už pecku dostaly, ale nerozcentrovaly se, jen jsem jejich okraje musel vyrovnávat ve svěráku :). Není to sice žádná gramařinka (http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…), ale pokud by to byly kola s těmahle ráfky zapletena na Novatec nábojích, tak bych se jich vůbec nebál. Vzhledově trochu obyčejnější než CRide nebo RM5, ale budou nejspíš citelně tužší.

          0 0
    • Uruwashii  

      nasel jsem ted tento odkaz – http://www.bikez.cz/…red-metal-5/

      plati ta vaha ? vetsina lidi tu pise ze RM5 maje ke dvema kilum… 1770 a 2000 g je docela rozdil..

      0 0
      • Hnoj  

        Tohle je katalogovka, v pondělí ti můžu převážit konkrétní pár, pokud tě to zajímá.

        0 0
      • JakeF  

        Jsou výrazně těžší, ale to je celková vlastnost kotoučovejch kol, podívej, kolik váží CRidy kombinovaný na kotouče a véčka a ty maj akorát těžší náboj a víc drátů. A váha náboje nemá na kolo takovej vliv, jako váha ráfku.

        0 0
      • Flegmatik  

        Vždyť ty hmotnosti RM5 už tu byly uváděny několikrát.

        Přední: 867 g (s páskou) + 69 g rychloupínák

        Zadní: 1039 g (s páskou) + 74 g rychlupínák

        Celkem: 2049 g

        0 0
      • StuntJ  

        RM5 mají s RU něco přes 2000g, RM3 mají přes 1900g Fulcrumy jsou vcelku těžítka, ale vydrží … Mavic je o drobek lehčí, jen ty frézované ráfky vypadají jak z cirkusu :o(

        0 0
    • Ondra 575  

      Z konstrukčního hlediska bych volil Crossride…mají přímé dráty

      0 0
    • Smith10  

      Taky se rozhoduji mezi těmito kandidáty…crossride 2011 vypadají krásně, ještě tak zjistit jak budou vypadat FRM5 :-)

      0 0
    • maajkee  

      200

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.