rafky na Vcka- keramika vs. klasika

70 nepřečtených
  • kolda

    zdar,pomalu se poohlizim po novych rafcich. premyslel jsem nad keramikou kvuli  vyssi zivotnosti. bohuzel je vyssi i cena a to vyrazne (Mavic 717 – o 100% drazsi v keram.ver.).

    muj dotaz – vyplati se investovat do keramiky? vynahradi ta zivotnost horsi brzdne vlastnosti za mokra?

    pro predstavu – klasicky rafek 717 mi vydrzi zhruba 1–1,5 sezony.

    Anketa: jste pro

    1x
    11%
    8x
    89%
    0 0
    • prvniodkonce  

      vynahradi ta zivotnost horsi brzdne vlastnosti za mokra?

      Vozím keramiku a horší brzdné vlastnosti za mokra nepozoruju. Naopak, mnohem lepší.

      0 0
    • smallbrother  

      Já bych do keramiky asi znova šel, ale jen kvůli Crossmaxu, ne kvůli 717. Jinak, ta účinnost na mokru (čistě voda), nebo na sněhu je fakt až nebezpečně nízká.  U někoho si to vyzkoušej.

      0 0
      • kolda  

        a v cem vidis tem rozdil C-max vs. 717, konkretne na rafku? ptam se,ze momentalne bych menil jen rafky,vyhledove naby+ vyplet…mokro myslim treba podzimni Bobr cup,mokra trava apod.,vsak to tam dobre znas :)

        0 0
        • smallbrother  

          myslím hlavně design, váhově i funkčně to bude stejné, chybělo by mi jen UST. Jde jen o to dostat vodu z ráfků. Třeba ten krátkej sjezdík za brody u Templu jezdím dost nekontrolovaně, určitě bych nezastavil když bych musel, jen tak částečně reguluju rychlost.
          Jinak pak v cíli to je tak, že když brzdím jen jednou rukou a druhou tahám z kapsy kolík tak vůbec nezastavím a kolem vodáka obvykle projedu. :)

          0 0
    • Gorgov  

      jinak ja bych to teda zahodil a koupil zapleteny kola na disk, resit dneska keramiku je podle me trochu zcestny, kor kdyz za 2 keramicky rafky das to co za kotoucovky. Jo a keramika na bika je v mokru nebo snehu opravdu velice slaba, ve vice snehu uplne k nicemu…

      0 0
    • Daf  

      Mam keramiku, rakfy se snad nedaji probrzdit. To je opravdu velka vyhoda. V podstate pokud rafek nekde nepraskne, tak vydrzi veky :) Nicmene za mokra to opravdu nebrzdi, coz je prusvih :( Neda se rict ze to brzdi spatne, ono to nebrzdi vubec! Za mokra v blate je to uplne v pohode. Nebzdi to typicky kdyz jedes dele po mokre trave, nebo listi, po asfaltu v desti, nebo v zime ve snehu. Ja keramiku jeste nejaky cas jezdit budu, ale byt tebou jdu do kotoucu.

      0 0
    • kolda  

      no, tak jsem to prehodnotil.

      kdyz i letiti vckari a keramikari jako daf a jecnak radi prechod na kotouce… tak na tom neco bude.

      0 0
      • jecnak  

        Nechavam Vcka dozit, nepozoruju na zavodech problem ze bych z kopce nestacil a nebo ze by mi to nebrzdilo, ale cpat dalsi penize do zastaravajich veci mi neprijde rozumny, uz jen z duvodu nedostatku dilu a kompatibilnich ramu a vidlic.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jo, tak to mi mna véčkach taky vadí, že už se s nimi na některých rámech a vidlich nepočítá :-(

          0 0
      • adco  

        Ja by som sa len tak keramiky nevzdával. 4. rok jazdím Mavic X517 ceramic (špice DT Revolution, náboje XTR) , brzdné plochy v podstate nepoškodené, zadné koleso som tento rok po prvýkrát centroval, predné v pohode. S tým brzdením za mokra je to tak, že treba pár metrov čakať, potom brzdy zaberú, treba si na to zvyknúť. Mám tretie brzdové gumičky, 2× XTR na keramiku, teraz druhý rok zelené Kool Stop, sú lepšie. Ročne najazdím 5–6 tisíc km, v tom 6–9 maratónov, zatiaľ som potrebu nutne prejsť na kotúče pri mojom jazdení nepocítil. A prechod na kvalitné ľahké kotúče tiež niečo stojí, v podstate by ma čakala kompletná výmena kolies, ra­denia a bàzd (mám XTR dualy na V-čka), našťastie vidlica by ostala (RS Reba Team). Ale nehovorím, že v budúcnosti to neskúsim..

        0 0
        • kolda  

          no jo,ale nekdy tech par metru muze byt dost neprijemnych… to me dost odrazuje. a kdyz se na tom shodnou 3 lidi, o kterych vim,ze to jezdi dlouho a intenzivne… tak asi touto cestou nepujdu.

          kdybych prechazel na kotouce,tak bych dost uvazoval o kvalitnich mechanikach – bb7. nemusim menit brzdove paky.

          nevyhoda je kupovat nove naby.

          0 0
          • Honza z H  

            Mám slušně zajetý ráfek na předním kole M517 + 32× DT Revol., jeho výhoda je, že šetří i zadní ráfek, protože 90% ubrzdím předním, na obě kola bych ho ale nechtěl. To mokro mu vadí jenom trochu, bo se to brzo utře, ale v zimě je to tak 5–10%, zatímco zadní zůstává tak na 50%. Na tréningovém kole se vyplatí, na 5 tis. km jsem max 2× docentroval a jednou měnil zadní ráfek. Na závodění už bych v dnešní době radši ty peníze vrazil do kotoučů. Ty BB7 úplně stačí a cena už je kolem 2 tis., takže největší investice je pak do nábojů, a když už tak s UST ráfky.

            0 0
        • marekmaue  

          kde se daj nejlevněji koupit ráfky a keramickou brzdovou plochou?

          0 0
    • ydaho  

      Mám SLka a špalky na keramiku Kool-stop.  Předtim klasicky rafky. Brzdna sila je mnohem lepší, ale to určitě neplatí pokud máš ráfky mokrý. Když projedu třeba brod, tak pár metrů po něm jedu brz brzd, než se voda setře…

      Jinak po 2 letech jezdeni jsou rafky neprobrzdený, kola jsem necentroval ani jednou.

      Každopádně už bych za to ty peníze podruhý nedal ani omylem a šel do kotoučovek.

      0 0
    • přišlapávač  

      Když to tady tak čtu, tak to presen sedí na mě s tím rozdílem, že jsem dovel Cmaxy s keramikou jezdil :-)

      0 0
    • náčelník  

      Tak z této diskuze „som volaký zmetěný.“ Jeden tvrdí, že to za mokra brzdí dobře, druhý že prý málo a třetí že vůbec ne.

      Doporučíte keramiku doživotnímu véčkaři a člověku, který sice mokro cíleně nevyhledává, ale párkrát do roka v dešti jet musí?

      0 0
      • jecnak  

        Jezdim keramiku uz 4 roky a musim rict, ze to je fajn, ale proste dneska uz jsou Vcka out. Ja bych si koupil nejaky kotouce se metalickejma deskama. Cena keramiky je prilis vysoka.

        0 0
        • náčelník  

          Uvědomuji si přednosti kotoučů, ale prosím, pro tentokrát je vynechme. Děkuji.

          0 0
          • jecnak  

            Jen odpovidam na tvoji druhou otazku.

            Odpoved na prvni otazku je takova, ze brzi i za mokra, ale nejdriv se musi smyt z rafku voda, tzn nejdriv nebrzdi a pak zacne. Plati pro cistou vodu, tzn. tenhle pripad nastane spis pri jizde po silnici. V terenu je vetsinou blato a tam to brzdi bez vetsich prodlev.

            0 0
            • náčelník  

              Takže se asi zařídím podle MARINovy poslední věty v této recenzi:

              http://www.bike-forum.cz/…ceramic.html

              0 0
              • MARIN  

                Ani nevim ze jsem to psal :)

                Tak jen doplnim

                • zadni rafek praskl po vic jak 5letech a zapletl jsem tam novy 517Ceramic
                • s tim brzdenim v mokru je to tak jak uz je dostkarat napsano. Pokud je jenom mokro (na silnici, po brodu nebo sjizdeni potokem, jizda ve snehu) chvilku trva nez se brzda chytne-teda pokud pred tim delsi dobu nebrzdizs da se rict, ze je to tragedie ale clovek se stim nauci zit. Pokud je ale destive pocasi a v terenu marast/blato neni problem.

                Nicmeni uz jsem presel na kotoucovky ale rafky nechal na druhem kole, ktere vetsinu roku visi na zdi. Ze zacatku kdyz jsem poridil Avidy Juice carbon jsem ale tak 2 mesice premyslel o navratu ale jen do doby nez jsem zacal jezzdit ve snehu.

                0 0
      • Daf  

        Pokus se ptas takhle, tak keramiku velmi doporucuji. Opravdu se to snad neda probrzdit. Aspom me se to za tech 6 let co ji mam nepovedlo. Obcas se kousek oprejskne, ale to na funkci nema zadny vliv. Jak se keramicka vrstva zahladi, minimalne se opotrebovavaji brzdove gumicky a to i za mokra. Taky clovek nema zadelane rafky od takove te brusne pasty kdyz se jede v desti, nebo za mokra. Dnes uz bych si ale kotoucovky koupil, ale asi jeste chvili budu muset pockat, protoze moje crossmaxy funguji porad perfektne, tak se mi to nechce zbytecne menit ;)

        0 0
      • scret  

        no tim ze nebrzdi je mysleno alespon podle mych zkusenosti to, ze nez se voda dostane z rafku pryc, napr kdyz se jede mokrou travou atd. ale to neni problem keramiky ale vecek vseobecne…tzn. jak tu uz nedko psal, pokud je to cista voda, ktera je na rafku, spalek se nema za co jakoby chytnout… jak je bordel, chytne se to v pohode…

        muj nazor jako kdysi zaryteho veckare je dneska takovy, ze pokud new bike, urcite kotouce, kdyz XC HT, tak to nejlehci, tzn. Marty, Ultimaty atd. Vecka jsou uz dneska tak trochu pro staromilce, jako jsem i castecne ja:) ale samozrejme myslim vecka co brzdi (XT, XTR…) a keramiky…  na obyc. bych uz asi nejezdil…

        a abych dodal, ja jsem s keramikou naprosto spokojeny!

        0 0
    • destr  

      Mám takovou věcnou…mám crossmaxy s keramickejma ráfkama, a přední kolo při brždění hrozně píská a kvičí…napřed sem měl obyč gumky, a dělalo to(ale jenom přední), tak sem si říkal, že to bude těma špalkama, tak sem ve čtvrtek koupil origo na keramiku a dělá to furt, ale zase jenom přední…nevíte někdo, čím to může bejt?

        
      0 0
      • scret  

        budto blbe serizeny, nebo mekci vidlici nebo brzdama…:) co mas za vidli, co mas za vecka?

        ja mam R7 a hlavne XT 03 vecka a tahle kombinace proste piska at delam co delam, takze jsem si na to uz zvyk:)

        0 0
        • destr  

          Vidle je sid team a brzdy SD7.

          0 0
          • scret  

            novy sid? v tom pripade bych zkusil seridit spalky

            0 0
            • destr  

              Starej sid…špalky jsou seřízeny dobře…

              0 0
              • scret  

                pak bych rekl ze je to malou tuhosti vidle a velkou brzd.silou, tim padem se to rozvibruje a pak to kvici…

                0 0
                • destr  

                  Asi to tak bude…až budu mít čas, tak tam zkusim hodit epicona, jestli to bude dělat taky…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Co takto je seridit trochu do sipu? Proste v zadni casti spalku dal od rafku.

                    0 0
                    • jecnak  

                      To je dost kratkodobe reseni nez se spalky ojedou.  Zkusil bych spis hledat problem ve vaklu celisti brzdy na cepu. Pripadne zkusil jeste jinaci spalky.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak to mas pravdu, ze se za chvili sjedou a opet se to vrati.

                        0 0
                      • destr  

                        Vakl už tam neni, co sem to včera dotáhnul na krev, tak už se ani nehnou…A dělali to i předpředchozí špalky, ale to byly nějaky uplně obyč.

                        0 0
                        • jecnak  

                          DObrou zkusenost na keramice mam s 3barevnyma Baradinne a nebo trebas BBB. Nepiskaly ani jedny na rozdil od keramickych Coolstopu a XTR na klasicke rafky.

                          0 0
                        • Vilém  

                          Jeste se zeptam co tam mas za predni kolo?

                          0 0
                        • jecnak  

                          Jeste uplna blbost, ale zkus to predni kolo otocit. Za zkousku nic nedas.

                          0 0
      • Evilcleaner  

        kamarádce jednou začala kombinace crossmax + večka xtr + keramika taky hrozně, asi ne přímo kvičet, ale spíše vysokofrekvenčně drhnout. nakonec se to ukázalo že to způsobuje hrozný vakl který se udělal na zadní brzdě.

        0 0
      • jecnak  

        Budes mi asi vyvaklany brzdy nebo tak neco. Doporucuju spis pouzit co nejmekci spalky.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.