• drtyc

    Zdarec ve spolek.

    Chtel jsem sa optat, jestli je nejaky rozdil, kdyz mam ploche spice nebo obyc draty. Jestli to ma vliv na zivotnost, pevnost, pruznost nebo kdo vi co vsechno okolo vypletu kola.

    A jeste jaky rafek na 130kg na pevny ram a takovou nejakou normalni jizdu po meste – sem tam kanal 10cm pod urovni silnice a schod ve forme panelu u nej. Obcas nejaky ten obrubnik do 15cm v nizke rychlosti s pumpovanim rukama a nohama a prenasenim teziste.

    Sem tam nejaky koreny, sutry maximalne asi nevim snad tak 30km/h a vyjimecne v nizke rychlosti parez uprostred listi v mekem skoro bahnu.

    Na takovy teren a vahu je lepsi meky rafek a casto centrovat nebo koupit tuhy a riskovat, ze praskne nebo prasknou casem vsechny? Co trikomorovy rafek? Je to lepsi nebo horsi napad?

    Je to na takovy to litani nesportovni… snazim se o bezudrzbovy reseni, ale zase pokud to znamena, ze budu menit rafek co rok pri generalnim servisu, protoze bude pravidelne praskat, tak nevim.

    A jestli je lepsi mit ten rafek, kde se prenasi talky na obe casti toho plaste – rika se tomu kalisek? to do ceho se usazuje ta spice? Nebo je lepsi aby se kroutila jedna stena rafku a ta druha to drzela/pruzila zpatky?

    0 0
    • drtyc  

      zapomel jsem dodat – vecka.

      0 0
    • gemini  

      Hele, řeknu to asi takhle. Moje váha se pohybuje mezi 115 – 120 kg a jezdím v podstatě běžný ráfky jako všichni ostatní a nemám s tím žádnej problém. Rozhodně bych se vyhl nějakým extralehkým ráfkům, ale nadruhou stranu není třeba vybírat ráfky pro downhill stroje. Na V-čka mám dobrou zkušenost s Remerxem Country ( nevím, jestli se ještě vyrábí ) s nábou deore a 36 špicema. Na stávajícím kole ( Spešl Epic ) jsem měl ráfky X430 s přední nábou Spešl ( 28 špic ) a na zadním s deore ( 32 špic ) a no problem. Nedávno jsem si pořídil druhý kola – ráfky X455 s nábama DT cerit ( 32 děr na obou kolech ) a po 200 km taky pohoda – ale to jsou diskové verze ráfků. Myslím, že pokud vybereš solidní ráfky ( myslím, že např DT X450 ( V-verze těch mých) jsou dobrým kompromisem mezi váhou a odolností ) a především solidní nerez dráty s mosaznejma niplama, tak ty kola prostě musí vyržet. Mimochodem, já měl velkej strach, když jsem sedl poprvé na svoji silničku, kde mám Kampagnolo Khamsin ( zapletený na 24 /27 drátech ) že jen po nasednutí ty dráty vyskáčou z ráfku, ale moje obavy se po najetí 3000 bezohledných km naprosto vytratily. Kola i přes svoji relativní subtilnost  a přes moje nešetrné průjezdy děr ( je to nezvyk, sednout po víkendu na fullu na silničku :-) drží, a to bez jakýhokoliv rozcentrování!

      0 0
      • drtyc  

        no jsem praskl  na 4 mistech po celym obvodu remerx dragon 719 u nipli, tak prototaham rozumy. ten country je lepsi nez dragon?

        ten dragon defakto nesel udrzet vycentrovanej… porad se rozjizdel, ale zase i kdyz se nechal rozjetej, tak neuhnul vic jak 2mm, prezil jeden nepredvidany skok asi 40cm… jedu po asfaltu v dalce obrubnik a kdyz se kouknu zase pred sebe abych mel stopu, tak vidim, ze nedobrzdim a neni to obrubnik, ale betonova zidka a pod ni doura bud tehdy praskl nebo vcera jak me auto zatlacilo do kanalu… nejakych 20 cm dolu a pak hned nahoru na hranu panelu tak v 35ti

        ale mozna jsem ho proste mel hned po koupi kola nechat vystrihat a preplist a prezil by…

        0 0
    • jecnak  

      Remerx Panther + 2mm draty + mosazny niple.

      0 0
      • hmm  

        Remerx Panther + 2mm draty  jsem vozil a mohu též doporučit! Není co řešit.

        0 0
    • jecnak  

      Jeste ke kaliskum – je samozrejme je lepsi je tam mit a nejlepe dvojite – kalisek se opira nejen o horni stenu rafku, ale i o vnitrni. Bohuzel je tohle reseni dost tezke, takze se pouziva jen minimalne. Dvojite kaliskovani maji prave ty Panthery.

      0 0
      • Ricci  

        Dvojite kaliskovanie maju aj Remerx Aero, mam ich na druhej sade kolies

        0 0
        • jecnak  

          Podle katalogu kalisky nema vubec, ale je mozne ze behem casu se to meni. Panther v nabidce treba vubec neni.

          0 0
          • Ricci  

            Jeeej sorry, zle som si pozrel nazov rafikov v garazi, mam remerx Eagle s dvojitym kaliskovanim.su lahke a uzke ale velmi pevne

            0 0
          • Vilém  

            S katalogem se nabidka casto rozchazi. Temer vsechny rafky z jejich nabidky, kde je to technicky mozne, existuji v verzi bez kalisku, 1× kalich i 2× kalich.

            0 0
    • Ricci  

      Ja osobne mam okolo 115 kg a v pohode jazdim na origos shimano XT 2008 kolesach s 24 zoslabovanymi dratmi a absolutna pohoda,kolesa podomnou drzia perfektne, netreba ich vobec centrovat a to ich naozaj nesetrim :-)

      0 0
    • vtt  

      Remerx panther + 2,7mm draty

      mam cca 120kg a jeste navic brasny 15kg, prezili v pohode ukrajinu a vychodni slovensko vcetne navstevy obce Kecerovce:)

        
      0 0
    • Nimrod  

      já vám nevim chlapi, ale kámoš jezdí sjezd na mavicách 721, dráty 2 – 1,5 – 2, alu niple a cajk :-)

      0 0
      • Ricci  

        A kolko kamos vazi? :-)

        0 0
        • Nimrod  

          to ti nepovim, moc ne :-) …a má krásně jemnej styl… ale odjel na tom už kde co a to nejen tady, v čr, pokuď se nemejlim…

          0 0
    • Vevoda  

      Co taky pořadný gumy,  tak do 2,5 "  nějaky balony. Ty  odvedou  svou práci  tlumiče dobře.

      0 0
    • mr.antik  

      Trošku to oživim, je rozumný dávat na enduro kola (EX 5.1) alu niple nebo radši mosaz? Dráty by byly asi competition (2 – 1.8)

      Vážim 65 kg a musí to ustát i nějaký ty skoky do dopadů, občas i mimo :-) No dobře, maximální rána je drop 3 metry do dopadu. Teď mám obyč ráfky a 1.8 dráty, niple mosaz a začíná se to podělávat po dvou letech, lámou se v závitech.

      0 0
      • mr.antik  

        Nebo vozí někdo těžší alu niple třeba na sjezd?

        0 0
      • mr.antik  

        V čem jsou vlastně alu niple horší než mosaz – povolování, praskání, strženíní závitu?

        0 0
    • Tukos  

      Zdravím „normálního“ člověka, jsem rád, že nejsem sám.

      Problémy jsem měl podobné, akorát problém nebyl v ráfku, ale ve špajchlích. Zjistil jsem že praskalo všechno, co jsem zkusil (2mm dráty různých značek). Ruplo to vždy u náboje. Nikdy se mi však nestalo, že by to prasklo v ráfku. To mi příjde jako přetažený výplet. Vždy jsem však používal 2× nýt (Remerx Eagle a Panther). Ráfky jsem vždy až probrzdil.

      Teď jsem zkusil dráty DT Alpine III 2.34/1.8/2.0 a poprvé zkusil kotoučové brzdy. Po 400 km včetně Rychlebských stezek (nový bod určující obtížnost) zatím drží. Myslím, že v kombinaci s V brzdama je to nesmrtelné.

      K dotazu na tuhost ráfku nevím jistě, ale v terénu bych radši celkově měkčí výplet (tak ten ráfek radši měkčí). Já už taky ten výplet nepřetahuji. Vydrží mi to více a po přechodu na kotouče už ani neřeším drobné rozcentrování.

      Tak ať jsou kopce (do kopce) mírnější.

      0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.