• gu-staff

    Ahoj všem, omlouvám se, podle názvu si asi budete myslet, že jsem línej hledat, ale věřte mi, že jsem pročetl x vláken o pláštích a nejsem o nic moudřejší, než když jsem začal.

    Začal jsem jezdit na kole i do práce, což obnáší 40 km denně čistě asfalt. Jezdím Tioga Yellow Kirin 2,3 předek a Ignitor 2,1 zadek. V terénu sice dobrý, ale mám takový neodbytný pocit, že na asfaltu se přece jenom zbytečně dřu. Jezdím teď na kole svý přítelkyně, která má Aspeny 2,1 vpředu i vzadu a už to je znatelnej rozdíl.

    Vyčetl jsem tu, že by nemusela být špatná varianta obout Racing Ralpha 2,25 předek a 2,1 zadek.

    Potřeboval bych plášť, který bude svištět po asfaltu, ale o víkendu (chata ve Středohoří) si zase budu moct trochu zadovádět. Žádný extrém, maximum něco typu sjezd z Milešovky po červený, do ničeho drsnějšího se nepouštim…A to se tu zase často píše, že RR vpředu moc nepodrží.

    Měli vy jste pro mně nějaký návrh?

    0 0
    • Necris  

      Kevlarový CrossMark. Na asfalt a zpevněné cesty jako dělaný. Nafouknout na vyšší tlak a jede slušně. Jen nápad.

      0 0
    • Alibaba  

      Sázín na kevralový Race Kingy 2,0…další nabídky?

      0 0
      • gu-staff  

        Ano, ty taky vypadají poměrně schopně…Jezdils je někdy? jak jsou na tom v terénu?

        0 0
        • Alibaba  

          Tak moje zkušenost – vpodstatě všechny pláště s nízkým řidším vzorkem tě „zklamou“ v blátě, sypkym povrchu nebo na mokrý trávě. Ale na tebou popisovaný „terén“ úplně hladce. Doporučuji vřele. Momentálně mám na staříkovi RoR a na Spešlovi Fast Traky oboje obutí drží jak přibitý, ale už začínám litovat, že jsem si na jedno kolo nedal nějaký rychlovky…Tak snad Turbánek, no.

          0 0
          • MlokCZ  

            Právě že RaR na sypkém povrchu celkem jde (v rámci rychlostní kategorie podobných plášťů).

            A RK je mnohem horší, tedy minimálně 29tkový RK 2,2 protection.

            Zase RK v protection verzi je o chlup rychlejší než RaR snake skin a mírně méně vibruje na pěkném asfaltu (i když ani RaR není nic hrozného, není to jako vyšší řidší vzorky typu NN).

            0 0
            • Alibaba  

              Tak já zas nejezdil RaR, tudíž příme subjektivní srovnání mi chybí.

              0 0
        • Hunt  

          Na silnici jedou super, lip jak RaR, v terenu jsou o tridu horsi, ne ze by klouzaly, smes je vyborna, ale ten nizkej vzorek je fakt o nicem. akorat nejdou uz sehnat Supersonic, coz je podle me dost chybka. Jo a vzorek vydrzi dyl jak u RaR kde muze za urcitych podminek mizet doslova pred ocima.

          0 0
          • Necris  

            To je hodně velká chyba, JEDINÉ použitelné. Jinak odpad všech odpadů. I tak ty pláště nepochopím.

            0 0
      • jIrI___  

        Hlavně nebrat ty Made in India, jsou to neuvěřitelné shity.

        0 0
    • smallbrother  

      …každopádně se připrav, že každej lepší plášť ti na asfaltu bude rychle mizet.

      0 0
      • MlokCZ  

        Nebude, zrovna se to řešilo vedle. Zatím žádný faktor se obecně nepodařilo určit za hlavní, proč někomu rychle pláště mizí

        http://www.bike-forum.cz/…a-znova.html#…

        Zopakuji jak to mám s RaR já. Na asfaltu mi nemizí ani o trošku rychleji, možná vydrží na asfaltu i malinko déle než v pořádném terénu v horách.

        A jak se řeší v tom odkazu, pokud někomu mizí pláště rychle, tak je to nezávisle na asfalt x neasfalt.

        0 0
        • ememem1  

          imho sa plaste najviac nicia na ostrych kamenoch a nie asflate co ale nic nemeni na tom co som npisal tu

          0 0
        • gu-staff  

          To jsi mně potěšil. Nevím, jestli na základě toho můžu něco soudit o tom, jestli jsem sjížděč či nesjížděč, ale ta Tioga co mám na předku je na kole ještě z výroby. Tzn. 5 let, nevím kolik kilometrů (poslední 2 roky jsem toho moc nenajezdil), ale určitě hodně přes 5000…budu tedy zřejmě „neojížděč“ (i když přítelkyně by to tak asi neviděla).

          0 0
          • MlokCZ  

            To takhle obecně podle pláště, který se tak rychle nesjíždí moc nejde.

            Použít se dá asi jedině srovnání s někým dalším pro dvojici plášťů.

            Tím myslím, že vezmeš plášť, který si jezdil a výš jak vydržel. A pak najdeš někoho kdo jezdil stejný plášť + navíc ten co chceš pořídit a dle poměru rychlosti sjíždění těch dvou plášťů to přibližně přepočteš na sebe.

            Ani tohle ale neplatí na 100%, ale už je to dobré vodítko.

            0 0
    • Modelar  

      Řesím něco podobnýho, cca 40 km do práce asfalt, víkend „terén“ a vychází mi nejlíp: koupím zapletený kola (bazarovky) a dám nějaký slicky ( např.author viper s reflexním páskem) a budu „přezouvat“. Budu se teda dřít akorát s přezouváním, ale nebude se nic sjíždět, nic hučet a pojede to.

      0 0
      • gu-staff  

        No, to mně ze začátku taky napadlo. Ale když si vezmu tu investici za kola, kotouče, kazetu tak úplně nevim, jestli na to teď mám. Teda vim (nemám), ale nechci si to přiznat…

        0 0
    • ememem1  

      nicit mtb raceove a nie zrovna lacne plaste typu RR na ceste je imho blbost. vzadu ti vydrzi do 1kkm, mozno nejaka performance verzia trocha viac ale nie o moc. co tam nedas nejaky semi slick (napr. schwalbe maraton ktore vydrzia vecnost)? ked sa ti nechce na vikend menit gumy do terenu kupil bych nejake ausschusove kolesa za 50E a menil ich cele, to je minuta roboty a investicia sa ti vrati pri prvej vymene plastov v cenovej a kategorii RaR.

      0 0
      • MlokCZ  

        Opět zopakuji, jak komu. Na asfaltu najíždím na RaR na zadním kolem 3,5tis. stejně jako v terénu (s tím že po tomhle nájezdu teprve zmizí prohlubně vzorku, tedy cca 2/3 vzorku ještě zbývá, plášť ale už pak začíná ztrácet svoje vlastnosti).

        Naopak začínám pozorovat, že na celopevňáku, kde mám nájezd asfaltu velký včetně několik čistě asfaltových akcích (typu 500km+ jen asfalt na té jedné akci), tak se výdrž možná ještě lehce zvyšuje.

        A jak jsem dával odkaz výše, kde se to zase řešilo, tak ti co mají extra malou výdrž u RaR (třeba jIrI), tak to asfaltem není.

        Takže je třeba se zařídit dle toho jakou bude mít on na těch pláštích výdrž.

        Pláště typu RaR mu mohou vydržet (asfalt neasfalt) jak jen pod 1000km, tak i přes 4000km.

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Řekl bych, že ten malý nájezd bude volnýma kamenama. Já mám na RaR nájezd 1000km a potom po prohlubních ani stopa.

          0 0
          • MlokCZ  

            Nějaký vliv mít mohou, ale jsou tu s malou výdrží i tací, co volné šutry nejezdí (nebo minimálně ne nijak hodně).

            A zrovna v Beskydech jsem měl nahozeno UST NN/RaR a ani u jednoho to nijak extra životnost vzorku nezkrátilo a najel jsem na nich také hodně a přitom jsem je tam stihnul trochu pořezat (nic skrz, ale hodně viditelných řezanců všude možně) a k tomu i lehce pokřtít ráfky a dráty.

            Trochu vliv to mít mohlo. Kdybych jezdil jen Beskydy, tak mi třeba půjde výdrž zadního RaR o něco dolů, ale rozhodně to nebude třeba pod 2,5tis. km (tedy pokud by přežil do konce životnosti vzorku bez jiné újmy typu rozřezání, apod.).

            0 0
            • Kamikaze 591  

              A jak si to teda vysětluješ? Bydlím nedaleko od Jiriho a nájezd mám jen o něco větší(těch 1000km).

              0 0
              • MlokCZ  

                Nijak, už jsem to psal v tom sousedním vláknu. Z těch mnoha případů tu nevidím žádný hlavní důvod, který by z toho vypadnul.

                Nejspíš to bude souhra mnoha důvodů dohromady, kde kromě hmotnosti jezdce, typu terénu, tlaku v pláštích budou faktory jako výkonnost, styl šlapání, styl ostřejšího záběru, styl šlapání v rozbitějším terénu, typ kola (jak je odpružené) a možná i více dalších.

                Narážím tím na problematiku mikrosmyků při záběru (mikrosmykem myslím to, že kolo při jedné otočce prohrábne jen o pár centimetrů a v některých situacích to jezdec téměř ani nevnímá). To je jeden z faktorů, který by mohl dost pláště rychleji likvidovat.

                Nebo na asfaltu to může být asi i bez mikrosmyku, jen velmi ostrý záběr ze sedla, kdy vyloženě k prosmýknutí ani nedojde a jen se trošku žvejknou špunty.

                Těch situacích je více kdy k tomu může docházet:

                • ostřejší záběr na libovolném povrchu
                • na klouzavějším/sypkém povrchu i s mírnějším záběrem
                • v rozbitějších pasážích kdy zadní kolo chvílemi ztrácí kontakts terénem a pořád přitom šlapeš, tady je to neustálý mikrosmyk, naHTkču to bude o hodně výraznější
                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Richi  

              Krkonoše a podkrkonoší, to je cca. 60% asfaltu, zadní RaR vzorek pod 1 mm, ještě by do hladka pár km dal, mi teď prasknul bok v nějakém švu.

              Najeto cca. lehce přes 3000 km. Přední je na 50%.

              0 0
        • Necris  

          Stěžejní otázka, kolik vážíš ?

          0 0
          • MlokCZ  

            Mám 70–72kg. Hmotnost určitý vliv má, ale rozhodující faktor to určitě není. To už se řešilo v dalších vláknech.

            0 0
      • javormartin  

        Asik tak no… Za rok s tím nájezdem co píšeš, že jezdíš denně do práce sjedeš vzadu minimálně 3 ty RaR, to už se ti opravdu oplatí koupit ty druhé kola. Nějaké bazarovky určitě najdeš, na to nějaké levnější sliky a myslím si, že do 2000 to poskládáš, esi na to nemáš teď jezdi na tom co máš, stejně tě to časem donutí ty druhé výplety koupit. Protože za ty pláště dáš jinak hrozně moc peněz za rok…

        0 0
        • Lada,s  

          Druhý kola jsou fajn, taky jsem to tak měl, akorát je trochu problém s kotoučovkama, při každém přehození bylo potřeba trochu seřídit jeden třmen

          0 0
          • Modelar  

            Ty kotoučovky výměnu trochu komplikujou a nákup prodražujou, já mám v-brake, takže nevím za kolik se dájí sehnat kola s kotoučema, ale taky bych řekl, že se to do roka a do dne vyplatí…

            0 0
            • Lada,s  

              Pokud máš Véčka tak je o problém míň a jdi do toho, s kazetou vetšinou problém není. Kola na véčka seženeš za pár kaček

              0 0
    • Memphis22  

      hele, pokud je to tak, že terén jezdíš hlavně o víkendu, co takhle ty pláště střídat? Já vim, je to vopruz, ale tu silnici jezdit na nějakym hladšim horšim, a na víkend přezout na RaR/NN nebo něco na ten způsob..

      Já teda jezdim NN vepředu a RaR vzadu celoročně, na silnici to celkem sviští (teď mam i Fredy a velkej rozdíl sem nezaznamenal) a v terénu to podrží dobře. Výdrž 1000 km na zadku je pověra, mě vydrží v pohodě 2 tisíce i víc (74 kg)…

      Oba pláště mám 2,1. Přijde mi to akorát, na balony už jsem si odvyk.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pavouk88  

      Já mám na RARA vzadu 2000km a ještě jsou vidět ty prohlubně, terén singly, ale i delší výlety po silnici… A myslím že ještě jednou tolik ještě dá, jen se bojím že se mě začnou trhat špunty. Některý na to maj slušnej náběh…

      0 0
    • vrrr  

      RaR EVO triple compound jezdim taky do prace asfalt/domu lesem. Mam na nich najezd neco kolem 1500–2000km, ale vetsinou je musim vymenit ne kvuli vzorku, ale trhlinam – boky to ma papirove. Mam takto uz treti sadu RaRu. Nepodarilo se mi ale najit zatim jiny podobne univerzalni a rychly plast.

      Asi by pomohly ty verze s vyztuzenymi boky, ale to se mi nevyplati, protoze ty trojsmesovky vetsinou kupuji ve sleve kolem 650,–Kc. Za vyztuzeny boky da clovek skoro dvojnasobek.

      A jeste uvaha k menicum kol (mit jedny kola se slickama). Ja mam dva duvody proc ne. Za prve obcas proste vysetrim nejaky cas a vyrazim z prace na vyjezd a za druhe jezdim i v desti/zime atd a to si jaksi slicky moc nedovedu predstavit, kdyz je na ceste trosku blata nebo snehu.

      0 0
    • o.1  

      Ja som za drapak vpredu (nie moc siroky).

      RaRa vpredu moc nepodrzi, a crossmark co ti tu tiez doporucuju uz vobec, ten nedpodrzi ani vzadu:-)

      Z tych nizsich hustejsich dezenov co mam skusenost celkom dobre drzi napr. Hutchinson Python (na suchu)a teraz som prijemne prekvapeny z Kenda small block eight.

      Ked chces univerzal na asfalt a teren aspon zo 20% ktory si chces aj trochu uzit by som dal dopredu nieco ako Mountain king 2,0 alebo Nobby nic 2,1 a vzadu barsco s nizsim vzorkom alebo dojazdievat stare plaste zpredu – kludne az do semisliku, 5000km das na barsakom plasti. Na asfalte ta to nijak nespomali a uzijes si prakticky hociaky teren.

      Zaklad je sirka cca 1,9–2,1 a dratene alebo lacne performance verzie, jazdim to tak uz dlho a je to univerzalne obutie na vsetko.

      Na druhom biku mam dvojo kolies ale to menim tak 2krat za rok, kazdy vikend menit kolesa je otrava, to ma vyznam iba pri drahych plastoch ktore je skoda drat na asfalte. Ale pre jazdenie ako popisujes je to uplne zbytocne.

      Jazdil som napr aj kombinaciu Mountain King 2,2 v drate na oboch kolach 50% asfalt, ked sa vzadu po par 100km trocha zjazdil tak to aj celkom islo po asfalte a v terene to drzalo ako pribite vydrz cca 8/5000km. (teraz obyc kevlar verzia uz sa zjazdieva zda sa o cosi rychlejsie)

      0 0
    • nobody  

      Kenda Karma 2.0

      0 0
    • rj72  

      Ahoj,

      chtěl bych využít vlákno a trochu rozšířit dotaz.

      Stoupání po asfaltu – dlouhé asfaltové výjezdy?

      V současnosti jezdím RapidRob 29×2,25 – plášť je podobný staršímu RaR. Vadí mi v kopcích na asfaltu větší valivý odpor na zadním kole – je to tupá dřina, jinak jede slušně. Uvažuji i o novémm RaR 2012, ale mám obavu, že kvůli valivému odporu si v rozměru 29×2,25 nepomůžu.

      Z pohledu stoupání po silnici se mi líbí ss (smart sam) s výrazným hřbetem za zajímavou cenu a se slušnými vlastnostmi – rozměr je však 29×2,1.

      Samozřejmě, že si rád i něco ‚náročnějšího sjedu‘. Co by jste mi doporučili?

      Dík.

      0 0
      • PatrikL  

        oproti tomu rapid rob plášťu bude takmer všetko lepšie – hlavne ak uvažuješ nad tými lepšími verziami (teda preskakuješ performance) :)

        0 0
        • rj72  

          …to mě je jasný. To na co se ptám je jak skloubit zvýšenou váhu na zadním kole při stoupání po asfaltu a velký valivý odpor rozměru 2,25. Mám obavu, že víc než na hmotnosti bude záviset na vzorku (hřbetu) a zda vůbec to jde u rozměru 2,25 slušně pořešit.

          Případně co zvolit v rozměru 2,1…

          0 0
          • PatrikL  

            veľmi bude záležať na tom akú má plášť zmes, tvoje terajšie plášte majú „SBC“ zmes – tú najlacnejšiu a najhoršiu. Potom je performance a EVO, pričom aj medzi performance a EVO je veľký rozdiel. Takže medzi EVO a SBC bude ešte väčší :)

            Rozdiel v rozmere/šírke nebude hrať až takú úlohu.

            0 0
            • rj72  

              Dík za info. Nakonec jsem pořídil 2.1 RaR Evo.(na zadní kolo).I při koupi jsme se na toto téma bavili, a i když mi tvrdil, že při sjezdech Evo vydrží to samé co Performance a rozdíl jinak při sjezdu patrný není, tak lepší variantu pro asfalt jsme nenašli. Plášt jsem samozřejmě vyzkoušel. Na 29 přechod z 2,25 na 2,1 na zadním kole znamená snížení stability při výjezdech nezpevněného povrchu. Osobně se mi jeví jako dobrá varianta pro 29 plášť 2,25 na tvrdé směsi pro výjezd nezpevněného povrchu a snad i lepší odpor na asfaltě,ale to vyzkouším až příště. Varianta 2,25 vpředu (větší stabilita při sjezdech a možnost pošetřit zadní plášť) a 2,1 Rar vzadu je určitě dobrá volba pro asfaltový výjezd.

              0 0
      • Hunt  

        no myslim ze sis odpovedel sam, RaR 2012 si fakt moc nepomuzes, na asfaltu se figury zvejkaj a lepi se to do kopca jak prase.

        0 0
        • JakeF  

          Co prosím? :D Mluvíš o EVO verzi?

          0 0
          • Hunt  

            podle me to neni slnicni plast, ta horni vrstva je strasne meka, kdyz jedu po silnici tak uplne citim jak se to sjizdi, kdybych vedel ze budu jezdit hlavne do kopce a asfalt tak si ho rozhodne nikdy neobuju, ty snad jo?

            0 0
            • MlokCZ  

              Pacestar a strašně měkká směs na středovém vzorku? To ani náhodou, zřejmě jsi nikdy plášť s aspoň trošku měkčí směsí nejel.

              A to rychlé ojíždění, to pravděpodobně bude souviset se špatným kruhovým šlapáním, jak se řeší výše.

              RaR samozřejmě není silniční plášť, to není žádný bikový :-)

              Jak se jezdí hlavně do kopce? To nějak nechápu. Já tedy téměř každou vyjížďku (trasu co neměla start a cíl ve stejném bodě jsem už hodně dlouho nejel) najedu do kopce úplně stejně jako z kopce.

              A ano, klidně si ho obuju, jezdím na RaR poměrně dost asfaltu už hodně let (na celopevňákách). Samozřejmě kdybych jezdil pouze asfalt nebo třeba z 90%, tak už tam RaR dávat nebudu. Na 70% asfaltu už ale klidně ano (sám najedu na celopevňáku odhadem tak 50% asfaltu).

              V úterý jsem zkoušel RK a i když na asfaltu jel mírně lépe, tak už tam mám zase zpět RaR. Rozdíl v rychlosti na asfaltu je stejně naprosto mizivý i když RK je mírně rychlejší.

              A výše píšeš o nízkém vzorku RK a že by to měl být důvod proč drží hůře než RaR. Tak to není těžko, protože RK má dokonce asi o jednu desetinku vyšší vzorek než RaR 2012. Se starším RaR to bylo ± nastejno (ono se to blbě měří aby to bylo opravdu přesně).

              0 0
              • MlokCZ  

                Jinak jsem ale na RaR/RaR ke spokojenosti odjel i několik zahraničních téměř čistě silničních akcí jako Korsika, Sardinie.

                0 0
              • JakeF  

                Mloku, prosímtě, nesrovnával jsi cíleně 2011 a 2012 Ralphy co se týče gripu? Já teď nahodil 2012 a přišel mi, že drží výrazně hůř, než 2011, to samý Ron vepředu… Možná to bylo nevhodnejma podmínkama (hodně sypkej povrch, což bych i celkem chápal, že tomu nízkýmu vzorku nesedí), možná to bude trochu lepší, až si trochu, ale to uvidím až za pár dní… Každopádně nechci se nějak zastávat Conti, ale kdybych nevěděl, na jakejch pláštích jedu, tak po dnešku bych kombinaci RoR/RaR asi zatratil jako ty RK :).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ve 29 verzi hodnotím 2012 jako mírně lepší co se týká gripu. Ale tam je pro 2012 mírně větší mezera mezi špunty a gripu to opravdu prospělo (otázka je co valivý odpor, tam nedokážu rozdíl změřit, jede to ± stejně, ale vůbec bych si nebyl jistý, že se tím zlepšil jak u Schwalbe tvrdí).

                  U 29tkových jsem je zkoušel těsně po sobě (už nevím jestli hned následující den po přehození ale více než pár dní po přechodu na 2012 to nebylo), tedy srovnání velmi dobré.

                  Hustší špunty mezi bočním a středovým vzorkem hodnotím taky pozitivně.

                  Co se týká 26tkových, tak po 2011 RaR jsem na fullech měl poměrně dlouho nějaké větší držáky (HD, pak chvíli NN/NN), takže tam to srovnání už není tak moc dobré (s delším odstupem je srovnání vždy už dost zkreslené) a navíc vozím ve 26tce RaR pouze na zadním.

                  Na podzim po té delší době na těch větších drapácích jsem nahodil snake skin verzi. Tam jsem nijak moc nadšený nebyl oproti 2011.

                  2012 verze má nepatrně nižší vzorek (i když rozdíl je hondě malý, asi 0,2mm), což mělo být co se týká gripu kompenzováno přechodem na 127tpi (lepší přizpůsobivost pláště překážkám).

                  Snake skin verze ale má pořád 67tpi. Že by ale ta snake skin verze držela nějak výrazně hůře, to jsem zase neregistroval.

                  Nedávno jsem nahodil místo těch snake skinů UST verzi a s tou jsem hodně spokojený. Nejen, že je rychlejší (narozdíl od snake skin je 127tpi + ještě ten nepatrně nižší vzorek oproti 2011), grip mi přišel také o chlup lepší (než snake skin verze 2012), zhruba na úrovni UST 2011 (lepší ten grip u 2012 určitě není, tedy až na ten přechodový vzorek, ten je určitě k dobru, horší mi ale také nepřijde).

                  Na tom hodně sypkém povrchu se i ty desetinky na výšku vzorku mohly negativně projevit. RoR je ale pořád stejný, takže se Ti to asi jen zdálo :-)

                  Ale i s tím nižším vzorkem se to s tím RK nedá vůbec srovnat :-)

                  Ty RK jsem ale hlavně srovnával v úplně stejných podmínkách oproti RaR a ještě navíc dva dny po sobě (den před RK jsem jel část té stejné trasy na stejném kole a RaR, oboje za sucha).

                  S RoR jsem pořád docela spokojený. NN to samozřejmě není, v některých situacích je to znát, že je o něco horší, ale ne tak často. A na tvrdém pěkném povrchu je RoR lepší než NN.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Díky za vyčerpávající info :). Tak snad se mi to fakt jen zdálo a byla to blbá shoda okolností. No uvidím za pár dní, až je vyzkouším víc…

                    0 0
        • Kamikaze 591  

          Já ti teda nevím, RaR je docela rychlý plášť :D

          0 0
      • JakeF  

        RaR jede líp, než Sam, zvlášť u 2012 to bude ještě výraznější.

        0 0
      • nox159  

        podlehl omylu jako vetsina hobiku co vubec nevi a tvrdi ze SS je lepsi nez RR :D

        0 0
    • radov2  

      Ahoj, jazdil som RR na asfalte dlhú dobu, sú to ľahké plášte ak ich nafúkaš na hranicu podľa mňa na (MTB) plášte skvele odvalujú, oproti NN tie som jazdil tiež. Len problém je v tom že RR sú už troška lepšie plášte na preteky atď aj trening a jazdenie fajn, ale na asfalte ich zoderieš dosť rýchlo teda aspoň môj prípad, niečo málo cez 3tis km a na dezéne je to riadne poznať ale jazdil som aj v lese a som s nimi veľmi spokojní.

      0 0
    • campijozo  

      CO třeba skusit Schwalbe Smart Sam 2.1. Já je mám a na asfaltu i v terénu jsem snimi spokojený.. :)

      0 0
      • nox159  

        podlehl omylu jako vetsina hobiku co vubec nevi a tvrdi ze SS je lepsi nez RR :D

        0 0
    • Flegmatik  

      Kup si Kenda Karma 2.0, po silnici ti to bude lítat jako vítr a v terénu se s tím rozhodně neztratíš. Nejlepší univerzál. Navíc odolný a vydrží cca 5000 km na zadním kole. Akundrát nemá cool faktor a velké nápisy na bocích :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.