• sramek

    Ahoj vsem, mam takovy otravny problem se zadni hydraulickou kotoucovou brzdou Shimano Alivio. typ BR-M4050. Brzda je na 160mm kotouci Promax, ktery je rovny. Brzdu se mi nedari seridit. Provedl jsem vyndani desticek, mirne rozepreni pruzinky co desticky rozervira, zatlaceni pistku do roviny a jejich opatrne promazani a nic z toho nepomohlo. Brzdu serizuju klasicky tedy povolim trmeny parkrat zabrzdim a pak stisknu paku a srouby dotahnu. Zkousel jsem i vystredit rukou ale to je jeste horsi. Pokud je kolo na stojanu tak se nekdy podari ze brzda neskrta. Ovsem za jizdy to skrta docela dost, nejedna se jen o cinkani a spis silnejsi skrtani. Po prejezdu nejake nerovnosti se to ruzne meni, pomuze na chvilku zmacknout paku pak to chvilku skrta min. Predni brzda Shimano se mi podarila seridit na druhy pokus bez cinkani a to ma osazeny 180mm kotou Shimano. Osy jsou na kole standartni na rychloupinaky 9mm Bzdzy jsou uchyceny pres adaptery klasika → Postmont. Vaha je trosku vetsi cca 115kg, ale uz jsem kotouce mel a bylo to v poradku. Nevite co muzu jeste udelat? Na kole me to pak nebavi jezdit :-)

    0 0
    • novas752  

      Nechat zafrezovat postmount aby frmen nebyl uchycen sikmo. Trmen pak seridit na zatizenem kole. Ujistit se ze zadni naboj nema vakl.

      0 0
    • jannk  

      Zkus vymenit rozpernou pruzinku, ja ji mel jednou nejak zdeformovanou do obraceneho U, takze tlacila spodky desticek na kotouc (nestlacovala je rovnomerne). Paradoxne pomohlo jet s lehce namacklou brzdou :)

      A pokud to jen skrta a nepribrzduje a jsou to nove desticky, tak zkus vydrzet par km, obcas to proste nejde dokud se par desetinek milimetru neobrzdi.

      0 0
    • Czupqa  

      Je možné, že je tvou váhou s kombinací s RU. Není tam dostatečná tuhost a RU se nepatrně prohne. A to stačí k tomu aby kotouč začal cinkat. Zkus seřídit třmen tak, aby byla vnitřní destička o kousíček blíž než vnější, ale ne moc, nebo budeš křivit kotouč. Jak na to sedneš tak bude mít kotouč víc místa. Měl jsem to podobně když jsem měl kolem 100kg..teď mám pod 90 a už se mi to nestává.

      0 0
      • MlokCZ  

        Hne se to obráceně. Na nezatíženém kole se seřizuje blíž vnější deska než vnitřní. Ale takhle seřizovat jen v případě, když už ví, o kolik se to na daném kole pod ním pohne. Jinak raději na zatíženém na střed (a pak příště už může z toho vědět, o kolik to seřídit nesouměrně na nezatíženém).

        0 0
    • MlokCZ  

      Tak v první řadě je chyba seřizovat na nezatíženém kole. Zejména pro kombinaci 115kg a bez pevné osy máš jistotu, že to bude úplně blbě.

      Po nasednutí na kolo se to hne a v tomto případě i dost.

      Klidně to může být i extrém typu, že na nezatíženém kole to bude muset být seřízeno, že to vyloženě bude drhnout vnější deskou o kotouč.

      Zafrézování může být potřeba také, ale třeba nemusí, to se z popisu nepozná.

      Brzdu serizuju klasicky tedy povolim trmeny parkrat zabrzdim a pak stisknu paku a srouby dotahnu.

      A tohle také často nefunguje. Aby fungovalo, tak musí chodit písty naprosto stejně a to většinou neplatí. Zmáčknutá brzda si pak lehce přihne kotouč a seřídíš to blbě.

      Takže seřídit opravdu na střed a to na zatíženém kole (a to tebou nebo odpovídající hmotností).

      0 0
      • MlokCZ  

        Vepředu se to většinou nehne skoro vůbec nebo jen mnohem méně než vzadu i když je to vidlice bez pevné osy, takže tam seřízení na nezatíženém kole funguje skoro vždy.

        0 0
      • jannk  

        K tomu serizovani na zatizenem kole – ja nikdy moc nechapal, jak to mam udelat. Ve stojanu si kolem zatocim a slysim jak to bezi, mam to pekne ve vysce oci. Na zatizeni kola bych potreboval nekoho jineho, klecet u toho a stejne bych prd

        videl. To jako v servisech fakt serizuji brzdy ve dvou???

        (fakt, ze jsem to nikdy nepotreboval)

        0 0
        • MlokCZ  

          Druhého k tomu potřebuješ, s tím nic neuděláš. A s tím dalším neporadím, protože nevím v čem je problém. Postavím kolo na vhodné světlo (z vhodné strany), aby byla vidět mezera mezi deskami a hned mám seřízeno i bez zmáčknutí brzdy a použití čehokoliv dalšího (když potřebuju jen seřídit brzdu, tak se ani neobtěžuju vyndavat stojan). Sám tedy nepotřebuju ani dopomoc, protože vím, kolik musím nesouměrně seřizovat brzdu na svojich kolech (nejsem těžký, takže u pevné osy stačí na střed nezatížené, bez pevné osy co mám na posledním kole stačí lehounce nesouměrně).

          Ono to hodně záleží také na použitých brzdách. Třeba u Shiman, kde je poměrně velká mezera, tak často seřízení na nezatíženém kole na střed stačí, i když není optimální. Navíc Shimana mají tendenci (když jsou ok) se po čase i samo dovystředit bržděním.

          Kdysi třeba u starých Formlul jsem měl na kole i extrém, že to vyloženě drhlo na nezatíženém kole, když to bylo na zatíženém přesně na střed a to i při mojich jen 72kg. Ale hlavní vliv byla super malá konstukční mezera (desky vs kotouč).

          U Shiman někdy praktikuju i metodu, že po roztáhnutí desek seřídím kotouč na střed třmenu (polohu destiček vůbec neřeším). A pak si sednu na kolo a párkrát zabrzdím a pokud chodí pístky dobře, tak je hotovo a navíc v ideální pozici kotouče vůči třmenu. Ale nemusí zafungovat vždy.

          0 0
          • MlokCZ  

            Akorát tedy chce mít rovný kotouč a pokud není, tak seřizovat aspoň dle místa, kde je ± správně.

            0 0
      • sramek  

        jj to urcite udelam. Diky za tip.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.