• fk3  

      Je to už trochu starší zpráva, nicméně nejedná se jen o qayron, ale i Levit a v minulosti to byla myslim i kola Apache. Bydlím kousek od Úpice a pro zdejší to bude veliká rána. BP Lumen je tady v blízkém okolí jeden z největších zaměstnavatelů společně s Jutou, která má nyní také veliké problémy…

      0 1
    • milan.v  

      No, jsou to takové velmi zajímavé informace, když se na to člověk podívá analytickýma očima, zná cyklistický trh, ví, že prakticky za poslední rok, rok a půl se prodá vše, snad i dvacet šestky, kdyby byly na skladě… Velké investice do nemovitostí, výrobní prostory, zadlužení,… a viník válka na Ukrajině?

      Insolvence s převodem činnosti na jinou společnost, blablabla… Zvláštní, velmi zvláštní…

      3 0
      • hrota  

        V poslední části popisuješ jedno ze standardních a zákonem stanovených řešení úpadku společnosti… Není to žádná senzace.

        Taky mohli rozprodat majetek, poslat lidi na pracák a zavřít krám úplně. Evidentně se snaží společnost zachránit.

        2 1
        • milan.v  

          Ono takto se chovala i velká část majitelů vytunelovaných společností v minulosti, pokud to vůbec pamatuješ… ;o)

          1 0
          • tigermoth  

            No vzhledem k okolnostem bych si dovolil o podobném jednání silně pochybovat.

            2 0
          • hrota  

            Pamatuju, ti ale zavírali krám rovnou, vytvořili další společnost a nesnažil se dále udržet výrobu.

            0 0
      • AleZ80  

        Co jsem viděl rozhovor s někým z vedení, tak dle něj je hlavní problém v tom, že lidé s příchodem krize začali šetřit a kola nekupují.

        To může být způsobeno i tím, že mně osobně nepřijde jejich nabídka zajímavá. Nicméně, když si poserfuješ, tak zjistíš, že momentálně je asi na trhu dostatek kol a opět se na ně dávají slevy.

        0 0
        • bathed  

          To urcite bude pravda. Lidi v te covidove krizi nez nove kola, vsadili na lety overenou kvalitu a zurive nakupovali bazarovky…. Logicke! Sice je tu jeden takovy moment, kdy ostatni vyrobci tvrdili hromadne, ze by prodali trikrat tolik, obchodnici breceli ze nemaji kola na prodej, protoze chybely komponenty (vypadky dodavek z asie), ale kluci z Upice to meli opacne.

          Jsou vanoce! Pohadek cas!! Co tam mame dal?

          0 0
      • nooski  

        Jo, takze o trhu nevis nic. Poslednich par mesicu se uplne zastavily prodeje levnejsich pevnaku. Zaclo chodit ve velkem zbozi, ktere vsichni predobjednali, ale uz zdaleka ne vsichni odeberou nebo jsou schopni zaplatit. Kramy praskaji ve svech…

        3 0
        • J1RKA  

          spis teprve praskat budou, tipuju, ceny jsou nesmysl, lidi cekaji co bude a faktury zacnou bejt splatny, a tohle se netyka jenom kol

          1 0
          • enjoy  

            Čech nekoupí nic, co není ve slevě.

            Ale u kol to poslední 2 roky musel kousnout a nakupovat i tak. To teď skončí.

            3 0
            • mr.nikdo  

              To uz skoncilo tak 2–3 mesice zpet.

              Slo to poznat na novych slevach, ktere dlouho nebyly.

              Viz vlakno o levnych komponentech.

              3 0
        • oddie  

          Jo, z extrému do extrému, teď se to holt překmitlo na tu druhou stranu…

          0 0
          • Tomcat  

            Trh není homogenní prostředí, poptávka je stejně křivka , která se nemění jen v závislosti na čase. Takže?

            Jenže neprekrmilo… spousta lidi to zjednodušeně ličíjako černobílé. Případně argument šikmé plochy.

            Že si průměr zákazníků vzpomene na na kolo až na jaře?

            Že elektro bublina se brzo naplnila, protože byla vždy mala?

            Že těch značek v nějaké třídě až moc?

            Že o staré modely za cenu nových modelů viz předchozí modely se lidi nepoperou?

            Že firmy stim nepočítají a nemají rezervy na výrovnani toho sezonního hupu. I když je to chování zákazníků už třeba půl století stejné ?

            0 1
          • Petr L2  

            Trochu smutné je, že to, že se trh zastaví avizovali velcí prodejci z USA už na podzim a my skoro rok po tom jsme překvapení…

            5 0
            • Tomcat  

              stále jsou lidé překvapení i z jiných věci které tu jsou xx let. Často si myslí že trh v ČR je pupek světa a že z prodejů v ČR se kde jaká firma posadí na zadek. Přitom i v jiných spotřebních oborech, trh v ČR nemá na to uživit ani jednu firmu. Natož xx firem.

              Bohužel stále některý strejcové myslí! , že silné řeči o kolu nad pivem. O kolu který koupili v bazaru. Té firmě děsně pomůžou.

              3 0
      • Cyklofanatic  

        To co popisuješ trvalo ale jen tak do letošního jara. Teď mi naopak přijde, že se na eshopech válí spoustu kousků už třeba několik měsíců a cena spíš klesá. Narozdíl od Covidu teď trh zpomalil hlavně kvůli poptávce.

        1 0
        • J1RKA  

          No jeste v zari delali prodejci ramena, uvidime co udela jaro

          1 0
          • Cyklofanatic  

            Jo, přesně. Ono už to nemá moc kam růst. Když si vemu, že celková inflace je kolem 20%, tak u kol se to předběhlo tak o rok a zdražení bylo až o 50% i více, tak není divu, že ta křivka stagnuje. No uvidime jaký bude další vývoj.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Každý vyčkává. Kola, auta, mobily… to se dá odložit.

          0 0
          • Esi  

            Jo kolo bych rad nové na konci příští sezóny, do té doby mám spotrebak nakoupeny, když budou extra draha a nebo když budu potřebovat peníze na něco jiného tak mi ještě vydrží minimálně několik sezon, auto vydrží doufám ještě alespoň 5 let a telefon alespoň 3 :-)

            2 0
          • jacobo  

            tak to je uplny nesmysl. vyckava ± porad stejne lidi. Potrebuji kolo, koupim si ho

            0 0
            • jIrI___  

              Přesně jsi to vystihl. Jenže většina lidí to kolo nepotřebuje, tak vyčkávaji.

              1 0
            • maajkee  

              To není pravda, na kolo vyčkává daleko menší počet lidí než třeba před rokem, dvěma. Navíc kdo má pod čepicí vidí, že cykloprůmysl je trochu v krizi a ceny padají a nechce teď už kupovat za „covidovy“ ceny.

              1 0
              • gerrard  

                Jen aby to kovid v číně zase nějak neposral. :(

                0 0
    • roman 3D  

      Tam mám smolíčka, trailový Quayron na příší rok asi nebude-:(

      0 0
      • mais  

        Zajeď do Polska, určitě tam něco za lepší cenu a hlavně bez DPH pro tebe mají…a pak nezapomeň napsat, že za to můžeš fialovat drahota a slepenec

        5 4
        • Cavendish  

          Netahejte ty sračky mimo to speciální vlákno. Jinak to bude o hovně i tady

          7 0
          • mais  

            Ok, ono stačí ty srajdy co se zanesou místní specialisté na správné podnikání, co hned budou perfektně vědět, co a jak si tam kdo neoprávněně přivlastnil či nepřivlastnil

            1 3
            • J1RKA  

              tak ono si staci ten clanek poradne precist a nemusis bejt ani specialista, abys odhadnul, co byla nejspis posledni kapka.

              tipuju, ze mel nekdo velky oci :D

              0 0
              • mr.nikdo  

                Ani nemusel.

                Mel smlouvy, ktere musel dodrzet.

                Podivej se na vycislenou skodu Bikefun, kdyz jim vybrali kamion.

                1 0
                • J1RKA  

                  To snad bylo pojisteny? Tady te to muze poslat k zemi, ze nemuzes dokoncit vyrobu, jsem zvedavej na skodovku a vyrobeny auta ktery hnijou na parkovistich, za kolik je budou chtit prodavat, to samy wv. Verim, ze rivnou sestrotujou.

                  0 0
                  • mais  

                    No vida, jak jsem pravil a srajdy už se lítají…

                    3 0
                  • mr.nikdo  

                    Pojisteny jak? Dle CMR umluv? Cca 10 EUR na kg?

                    Vzhledem k tomu, ze to stalo buhvi kde, aby neplatil 100 EUR za hlidane parkoviste, tak tomu uplne neverim.

                    Nemluve o tom, ze pojistka je hezka, ale co navesis na ta kola? Shimano ma dostupnost dilu treba i rok…

                    Musis nekde preplatit a leteckou – jsi mimo kalkulaci. I tak zdrzeni.

                    A hromada znacek dnes spada pod Automotive…

                    Auta – uz par do srotu melo jit.

                    1 0
                • J1RKA  

                  Tak fajn, jetu vlakno s nejakym nazvem, prectes si clanek… a co. … to se dalo cekat, nebo, tak trochu dedoles :D

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Dedoles, to je jina pisnicka.

                    0 0
                    • J1RKA  

                      Jetam smajlik :D

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Mne spis bavil vyprodej metalovych trik na eshopu Dedoles. Jako pozustatek predchozi prace.

                        0 0
      • Tomcat  

        Hledal sem po netu a vyveďte mě z omylu nějakým relevantním odkazem.

        BPL( BP LUMEN s. r. o) je OEM výrobce , kompletátor nejen kol Qayron ( Barta.bike, s.r.o. ) . Ale Quayron nepatří/není ve vlastnictví přímo BPL .?

        Tedy výpadek BPL určitě bude mit negativní dopad na Qayron , ale krach BPL neni automaticky krachem Qayronu.

        Tedy samotný nadpis je zavádějící?

        1 0
        • mr.nikdo  

          Mam pocit, ze Qayron jeste nedavno byl BPLumen ;).

          Jako vylozene.

          Coz sedi na tu zmenu majitele.

          0 0
          • tonik666  

            A co je Qayron? Je to jen značka, kterou tvoří registrované jméno „qayron“, nějaké know-how okolo (design rámů, schopnost sestavit modelovou řadu, partnerství s obchody), kterou drží klíčoví zaměstnanci, a dále vazby na výrobce BP Lumen (který je uveden na strákách).

            Nikde nedohledáte, jestli vše patří BP Lumen, nebo je to nějak rozházené i jinam.

            0 1
            • Tomcat  

              Tak tohle není anonymní společnosti z Kajmankých ostrovů. Tedy dohledatelné by to mělo být, pokud je více vlastníků , podílníků . Dokonce i velikost podílu. Viz vlákno o Festce nebo novodobém Favoritu.

              0 0
              • tonik666  

                Mam pocit, ze jsi me nepochopil.

                Chtel jsem rict, ze struktura Quayronu muzebyt takova, ze za Quayronem nemusi byt zadna pravnicka osoba, vyroba atd… nevim jak to maji strukturovane. Ale insolvence BP Lumen nemusi mit na Quayron az takovy vliv, pokud znacky vlastni nekdo jiny nez BP Lumen sro, coz je docela mozne.

                0 0
            • mr.nikdo  

              Ano.

              Ale jeste mozna toho 1.12. byl kontakt na BP Lumen – stranky Qayron.

              Dnes tam je Barta Bike.

              0 0
              • ladys  

                Bárta vlastní BartaBike a 1/2 podíl v BP Lumen vklad 25M. Tak je to skoro jedno.

                1 0
    • david25  

      Uff zrovna sem komplet tlumeni prezbrojil ze suntouru a pujdou jen jako zaloha do skrine. No nemusim aspon resit repasni kity :)

      0 1
    • Charles2k  

      Mít závazky 720mil. Kč při ročním obratu jen 526mil. je tedy dost síla. Evidentně jela firma bez jakýchkoli rezerv a naivně spoléhala na to, že poptávka bude jen větší a za vyšší ceny. Takhle to ale nikdy dlouhodobě nefunguje.

      4 0
      • J1RKA  

        Presne a cj obrat, natom klidne muzet vytvorit i ztratu

        0 0
      • Petr L2  

        Největší problém všech firem z cyklistiky, co dnes bojují o přežití jsou nadměrné zásoby, objednává se z velkým předstihem, Corona vše totál rozjebala a teď se zastavil trh a ještě vyletěly energie, s tím nikdo v dlouhodobých výhledech nepočítal…

        0 0
        • JFtryall  

          To je hodne problem vyrobcu, co jedou na objem, bohuzel.

          0 0
        • Tomcat  

          Opravdu zásoby? Není to spíš důsledek ? Když vic než 6mesicu nemají zboží a mimo sezonu to nedokáží překlenout . A pak zbytečně produkují něco o co není zájem?

          Někdo mi rikal že třeba RM co naskladnili a co jsou v nouzi osazené RSTtéčkem a treba microShiftem, si vzhledem kam ten původně ocelově cílilo může strčit až tam.....

          1 0
          • mr.nikdo  

            A to se hodne bavime o RM/Sup, jako jejich privatni znacce – Levit a Qayron u BP Lumen.

            Ale tyhle firmy ziji spis z montaze pro jine firmy… To je ten hlavni objem linek.

            0 0
      • keymaker  

        To záleží jak je dlouhý dodavatelský řetězec. A měl bys porovnávat oběźná aktiva a pasiva a ne obrat se závazky. To vůbec nemusí korespondovat pře­ci.

        1 0
      • vaclaw  

        Prosimtě proč konkrétně by to měla být síla? Ty závazky přece nejsou splatný do roka. Navíc plánovali rozšířit výrobu, to počítám taky financovali úvěrem, takže závazky skokově narostly. Můžeš mi prosím dát příklad nějaký podobně velký firmy, která to tedy má lépe? Já vždycky myslel, že jde spíš o cash flow a schopnosti závazky splácet (což teda BPL momentálně nestíhá) než o výši závazků.

        1 0
        • milan.v  

          Tak samozřejmě, říká se tomu časové rozlišení závazků/pohledávek…

          0 0
          • keymaker  

            Casove rozliseni je trosku neco jineho…

            0 1
            • milan.v  

              Bavíme se o struktuře pohledávek/závazků dle jejich časového rozlišení, aby bylo zjevné, kdy jsou splatné a kdy budou součástí cash-flow v tom kterém období… Neboj, vím, o čem mluvím… ;o)

              0 0
        • tonik666  

          Tak vetsinou se pouzivaji nejake ukazatele zadluzenosti. Zavazky nad trzbami indikuji nejsou bezne, protoze splaceni by pak trvalo velmi velmi dlouho…

          0 0
          • keymaker  

            Splaceni se vypocitava z EBITDA a standard je, ze EBITDA musi byt minimalne 120% splatky uveru s uroky. Samozrejme vsech uveru. Leasingy se do toho nepocitaji, ty jdou primo do spotreby (nakladu).

            0 0
            • tonik666  

              Ano, to je mozne meritko. Kazda banka ma sva.

              Jen zde v pripade splecnosti v insolvenci se poctaji vsechny zavazky, nejen uvery. Tj. 720 nebyly uvery, ale i dalsi zavazky, ktere spolecnost v tu chvili mela. A vzhledem k obtizim pravdepodobne v nadstandardni vy­si.

              0 0
              • milan.v  

                Tak samozřejmě, počítají se do toho všechny možné cizí zdroje, včetně závazků vůči dodavatelům…

                Výše rozebíráme jejich časové hledisko, takže pár stovek miliónů mohlo být klidně splatných v nadcházejících hodně letech…

                0 0
              • keymaker  

                Banka bývá zajištěný věřitel. Narozdíl od dodavatelů. Za šestnáct let financování firem s obratem do cca 1 mld si troufám říct, že o tom něco vím ;-)

                0 0
    • xtonda  

      Podle tohohle článku

      https://www.horydoly.cz/…rachuje.html

      od BP Lumen kompletně odešla značka Apache, to jim taky nepřidalo.

      0 0
      • orm  

        Neodesla, rozdelili se. Barta st byl spolumajitel apache.

        2 0
        • xtonda  

          Tak nebudem si hrát na slovíčka, prostě Apache už nepatří pod BP Lumen ani BP Lumen nezajišťuje výrobu, což asi pro ně znamená celkem podstatný výpadek, zavést novou značku nějaký čas trvá.

          0 2
          • orm  

            Nechci slovickarit, ale tak jak jsi to napsal to vyznelo jinak nez to bylo, tj. Planovane rozdeleni.

            1 0
          • mr.nikdo  

            A ty vis, pro koho vseho BP Lumen delal?

            Ja teda ne.

            Mel pres 100 lidi – vis, kolik kol to je denne?…

            0 0
            • Espen  

              Ze 100 lidma dokážeš vyrobit(smontovat) 600 kol denně.

              0 0
              • mr.nikdo  

                No, prave…

                0 0
              • Hnoj  

                V BP jsem nějakou dobu pracoval a ujišťuju tě, že jedna směna uměla udělat mnohem víc než 600 kol :)

                0 0
                • mr.nikdo  

                  A kolik vyrobili celkem Levitu a Qayronu? :)…

                  O tom to je, ze nedelali jen tyhle 2 znacky…

                  0 0
                  • Hnoj  

                    To bohužel nevím, jsem mimo už přes 3 roky, v době kdy jsem tam byl se montovala vůbec první série Qayron a těch bylo fakt jako šafránu. První fully byly v počtu třeba 30ks od velikosti.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Takze porad jsme u toho. Q a L jsou minorita zakazek ;)

                      0 0
                      • Hnoj  

                        To nemůžu sloužit.

                        Když jsem tam byl, Levit jako brand ještě neexistoval, Qayron byl v roce nula a cca 50% montáží určitě byl Apache. Ale co jsem tak zachytil, tak Levit byl jejich nástupnický projekt po Apache. Ale samozřejmě, zavést novou značku není jednoduchý, že?

                        Na druhý straně, BP montovalo hrozný kvanta elektrokol pro PL trh.

                        Jsem mimo už tři roky, tak tu nechci říkat nějaký nesmysly.

                        Čím jsem si ale jistej je, že ta firma neskončí. Dostane ochranu před věřiteli a na jaře zas pofrčí. Reálně koupili obří starou fabriku, kterou přestavují atd. To jsou věci, co stojí mraky peněz a jak se sekne cash flow, tak se to dělá blbě.

                        Nemám obavy. Podle mě Qayron bude :)

                        4 0
                        • tigermoth  

                          Imho to nejrealističtější co v tomhle vláknu padlo.

                          2 0
                        • mr.nikdo  

                          Tak Qayron uz byl presunut na jine s.r.o.

                          Ty objemy – o tom pisu… To neni jen Q, A anebo L.

                          Myslim, ze to nejak dopadne… Nebo prijde zahranicni investor s injekci a podilem. Celkem bezne tady.

                          S tou fabrikou to vidim stejne…

                          0 0
                        • BSA  

                          Anebo věřitelé neuvěří, že je firma byť po reorganizaci schopná splácet závazky a dají přednost umoření dluhu likvidací. Ty značky nejsou takový terno, aby se o to investoři poprali.

                          0 1
                          • milan.v  

                            Přesně tak…

                            0 0
                          • mr.nikdo  

                            Vzhledem k now how, vybaveni… Verim tomu, ze muze prijit zahranicni investor.

                            0 0
                            • Tomcat  

                              Ano může šance je větší než 0. Jenže podnikání není vždy teoretický příklad z matematiky.

                              A tady he jedna z mnoha ukázek, jaký problém jsou vlastně takzvaně montovny. Ano nemají ani nějaké velké know-how, ani super kvalifikovaný personál. Ta firma je naprosto běžná, průměrná, jakých je tady spoustu. Jsou to firmy které jsou bez jakékoliv takzvaně přidané hodnoty. Tou je třeba manufaktura v České republice, která vyrábí elektronové mikroskopy a ne montovna.

                              Levné montovny kol jsou třeba v itálii, Španělsku, Turecko o Asii nemluvě atd. Tedy tam kde je především levná pracovní síla. A stojí a padájí na dodavatelích a odběratelích.

                              0 0
                            • KoudakT  

                              A jaké know how a vybavení mají, které nejde za pár peněz koupit jinde…?

                              0 2
                              • Tomcat  

                                Jaký know-how , v utahování šroubků? Balení krabic? stříhání hadice a bovdenu. Pokud už jim je někdo náhodou neustřihnu ve správné délce. No to je fígl.

                                Oni nevyrábějí, oni montují !

                                A vybavení jako paletaky, vysokozdvih, nebo momentové klíče? Ano to je práce tak zvaně bez přidané hodnoty.

                                A jak je vidět v ekonomické rovině jim to moc nejde.

                                0 0
                                • Singlespeed  

                                  Montování a kompletování je v cyklistické branži činnost nadmíru důležitá. Asi hodně málo zákazníků by si chtělo kupovat kolo v pytli, kde by byl holý rám, ráfky, špice, pláště, duše, niple, ložiska, prázdná těla nábojů, osy, krabice šroubů, matek, podložek, pružin, ložisek, výlisků pastorků, převodníků, bovdenů, lanek, koncovek, atd…

                                  1 0
                                  • J1RKA  

                                    jednoho znam :D

                                    0 0
                                  • Tomcat  

                                    To samé lze vztáhnout na automobily televize rádia telefony počítače, lednice atd… Finální kompletování a smontování dělá obchod, který to prodává. Nikoliv tenhle rádoby výrobce.

                                    A pak pásová výroba a nebo manufaktura, kde je dělba práce. Kde tu konkrétní činnost může vykonávat osoba, která nevychodila třeba ani celou základní školu , nebo s lehkým stupněm mentální retardace. A nejedná se o uměleckou činnost. Tak fakt není žádné terno a můžete jí realizovat prakticky kdekoliv, kde máte levnou pracovní sílu. Nikoliv nějaké know-how , nebo pokročilé znalosti na straně dělníků. které by zbytečně zvedali třeba nároky na plat.

                                    Nebo proč myslíte , že 25 km od Prahy sbírá ředkvičky víc občanů Mongolské národnosti než v Čechů. Myslíte že Mongolci mají větší know-how v zemědělství?

                                    2 1
                                  • cibi  

                                    bez souvisu s tímto vláknem… řekl bych že toto naopak hodně „cti dbalých“ cyklistů dělá – nakoupí si komponenty a kolo si postaví. Nicméně- a to musím s Tebou souhlasit- „sériovku v rozsypu“ by nejspíš nekoupil nikdo.

                                    0 0
                                • orm  

                                  Pockej, pockej. Qayron kola maji na sobe hrde napsano made in czech republic.

                                  0 0
                                  • Tomcat  

                                    Ja se bavím o BPL. Zatím spousta lid skočilo zakladateli vlákna na to že napsal Qayron a né BPL. BPL ale vyráběl podle všeho i pro mnoho jiných značek.

                                    A ano, mnohdy samotna kompletace a balení výrobků je považována za výrobu.

                                    Upřímně vůbec bych se nedivil kdyby tohle vlákno bylo založené ze zlého úmyslu . Protože někdo by mohl myslet, že třeba právě prodá hrozně osazený kola jiné značky. Když lidi se odvrátí od Qayronu tím, že spojí výrobní problémy firmy BPL a Qayron . a když nebudou Takže si vezmu od někoho jiného.

                                    Jenže relevantních informací tady máme minimum. Jediný co se jako vždy ukázalo , kolik nicků na fóru pravděpodobně by nebylo s to schopný provozovat ani prodejnu zeleniny.

                                    0 0
                                    • antuch  

                                      Tak já asi teda zareaguju za Qayron, co ty na to?

                                      1. Qayron rozhodně není v insolvenci. Nadpis threadu zbytečně šíří paniku a navíc zakladatel ani neumí slovo insolvence napsat.
                                      2. Qayron nikdy nebyl jako brand majetkem BP Lumenu. BP Lumen pouze zajišťuje výrobu a objednávání materiálnu na základě zadání. Po celou dobu je majetkem firmy Barta.bike.
                                      3. Qayron se aktuálně snaží zajistit materiál na výrobu, který již do BP Lumenu dorazil, tak, aby mohl začít vyrábět v co nejkratší době první kola a dostat je opat na trh.
                                      13 2
                                      • mr.nikdo  

                                        Hodim to pod Tebe :).

                                        Takova otazecka:

                                        https://qayron.com/…dni-podminky vs https://qayron.com/kontakt (vyrobce…).

                                        Tady jsem mel to, ze to spadalo pod BPL.

                                        Proc vlastne v kontaktu nebyl/neni Barta? Hodne to zavadi.

                                        Mozna i tip na zmenu ;).

                                        0 0
                                      • orm  

                                        Technicky ano, prakticky je to vse rodinej business. Nemas prosim te info jestli se to nejak dotkne veci, ktere v regionu podporovali napr. stredecni pohar? V minulosti se uz zarizl nejdrive ratiboricky marathon a pak jestrebky, coz mne prislo jako skoda. Stredecni pohar ma dlouhou tradici.

                                        0 0
                                        • antuch  

                                          Středečák snad pofrčí, naše malá taky jezdí…to by mi neodpustila

                                          0 0
                                      • Hnoj  

                                        Konečně ses tady objevil :)

                                        0 0
                                      • scalar  

                                        Reakcí „za Qayron“ tomu moc nepomůžeš, to jedeš na stejné zavádějící vlně jako zakladatel vlákna. Reaguješ tedy za BP Lumen nebo Bárta.bike?

                                        1 0
                                      • Tomcat  

                                        Možná bylo na čase vydat oficiální stanovisko na FB stránkách a nebo přímo na stránkách Qayronu.

                                        Případně si požádat o údaje účtu, který založil to nevhodně pojmenované téma.

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          Vy jste všichni chytrý jak rádia :))

                                          1 0
                                        • skaj  

                                          Případně si požádat o údaje účtu, který založil to nevhodně pojmenované téma.

                                          Presne, zapsat ho a nahlasit tridnimu vyboru. Nebo rovnou budem veset? Mentalni nastaveni nekterych lidi me neprestane nikdy udivovat…

                                          Abych jen neplkal, normalni reakce mi prijde napsat autorovi, ze se spletl a admina pozadat o prejmenovani, kdyz uz mi na tom zalezi.

                                          2 1
                                          • orm  

                                            Pri tom jedine co staci pro priste dat na konec otaznik :-).

                                            0 0
                                          • Tomcat  

                                            Kde sem tohle naposledy slyšel? Takový ten argument …no ono možná není pravda, ale mohla by bejt… hmm…

                                            0 0
                                            • skaj  

                                              Jako kdy si naposledy slyšel, ze bonzovat se nemá? No podle toho jak píšeš to už párkrát bylo a evidentne to nestacilo:)

                                              Jinak já ničím nergumentuji, jen konstatuji. Možná si to doplň do slovniku, pak se ti budou informace vyžádávat lépe.

                                              0 1
                                              • Tomcat  

                                                Argumentuješ podle mého názoru jak elita SPD & Trikolory nad fakenews . Doplň si to u veřejného příspěvku, který vidi i nepřihlášení a webových vyhledávače, kam chceš…

                                                0 0
                                                • skaj  

                                                  Ufff, ty mas dost:)

                                                  K napraveni situace co te trapi, potrebujes zmenit nadpis a popsat lepe co se stalo, popr. zamknout cely thread. A ne si proverovat autora. To, ze te napadne misto prosteho omylu rovnou takhle debilni konspirace a chces ji resit lustrovanim proste o tobe neco vypovida. Za to je nemuzu, to je tvoje vizitka co si budujes – tak se neohanej fakenews prosimte, zatim v diskuzi konspirujes jenom ty. Jses jen bonzak #taksestimsmir

                                                  3 1
                                                • david25  

                                                  Jako vyzadat si udaje o uctu, ktery udela topic s nazvem co se zpetne jevi jako demence, coz mimochodem je tak nejak uplne bezny jev. Ty mas dost, fakt promin. A vis jak to je, bonzaky nema nikdo rad a ve skole jsme je cpali do popelnice :)

                                                  1 3
                                                  • ladys  

                                                    Může se jednat o úmysl, poškodit konkurenční značku. Stejně by žádné údaje provozovatl neposkytl. To by musel poškozený řešit přes PČR. Jsi se přiznal k šikaně, pak piš něco o demenci ;)

                                                    0 0
                                                  • Barak  

                                                    B-F má totiž přímo galaktický dosah.:-) Další věc je, že Qayron snad mimo B-F nikdo nezná a každému je tahle značka, aniž bych proti ní cokoliv měl, úplně u zadku.:-)

                                                    6 0
                                                  • david25  

                                                    Me to nerikej, tady jsou jini kadrovaci :) . Ja spis do ted nepochopil v ceske kotline to takhle pojmenovat. To jenproste lozene :D

                                                    1 1
                                                  • david25  

                                                    Nepochopil nevadi ;)

                                                    0 0
                                        • krabica  

                                          Proč? Qayron v tom má přece bordel, ať si oni udělají pořádek, smažou ze svých kontaktů PB Lumen… Je to otázka na minutku práce…

                                          https://qayron.com/kontakt

                                          0 0
                                          • Tomcat  

                                            A co takhle výrobce kol Qayron , není firma Qayron , ale OEM manufaktura xybž. Přesto kola objednává a prodává firma Qayron.

                                            Stejně u výrobců třeba výpočetní techniky je výrobcem Foxconn a né xybž Stejně výrobce Nokia telefonů není fima Nokia. Stejně když nějaká firma má stránky Česky a dodává do Česka neznamená, že to nemůže byt firma v Číně atd… ..zvykejte si ze to není tak černobílý a jednoduchý.

                                            2 1
                                            • krabica  

                                              Ale kdo to vyrábí je přece každému u ******, je zbytečné to vůbec uvádět, jiní výrobci to taky neuvádejí…

                                              3 0
                                              • teich  

                                                tvý problémy a starosti bych fakt chtěl mít…

                                                https://rockmachinebikes.com/cz/contact

                                                0 0
                                                • krabica  

                                                  Zkus se zamyslet…

                                                  0 0
                                                  • teich  

                                                    Zamýšlím se nad tím, jak jsou někteří jedinci nadšený když se někomu děje něco špatnýho, jak umí šířit negaci, drby. Jak se umí spojit a společně nenávidět. Jak je každý odborníkem na všechno – nejlíp ve věcech o kterých ví leda prd. Jak nejchytřejší jsou ti co v životě sami nedokázali nic – ale umí za to odsoudit jiné.

                                                    Věděl si třeba, že dle normy musí být na kolech uveden výrobce? A že výrobcem je firma, ve které bylo kolo smontováno? Pak je i logické, že je to tak uvedeno i na webu. Viz co psal Tomcat. Viz RM.

                                                    Možná nejsem ten, kdo by se tady měl zamyslet.

                                                    1 0
                                                  • adam320  

                                                    Edit: reakce spatne zarazena, odpovidam Teichovi

                                                    Ti co nic nevedi jsou casto slyset nejvic, ale o vetsine tohle moc nevypovida. Vyrovnany jedinec nema potrebu se vyjadrovat vice nez je zdravo, nepropadej depce. BF je takova hospoda vpodstate :)

                                                    0 0
                                                  • Singlespeed  

                                                    Např. na kolech Specialized nebo Scott výrobce uveden není.

                                                    0 0
                                                  • krabica  

                                                    To se teda zamýšlíš dost špatným směrem.

                                                    0 0
                                          • mr.nikdo  

                                            A ted vlez do obchodnich podminek :)…

                                            0 0
                                        • krabica  

                                          Jsem pro přejmenování, mělo by být: „Výrobce kol Qayron je v insolvenci“, to už snad dle zdejší argumentace sedí.

                                          0 1
                                      • Kremen  

                                        No a tímto relevantním příspěvkem bych tohle vlákno uzamkl. Myslím že všechno je teď jasné. Zbytek jsou plky teoretických podnikatelů s přesahem do globální i vnitrnostátní ekonomiky a pink ponk o tom co je přidaná hodnota a co ne…

                                        1 0
                                      • Vilém  

                                        Tve prijmeni je Barta?

                                        0 1
                                        • antuch  

                                          Co to placas???:D

                                          0 0
                                          • Vilém  

                                            Normalne se ptam. Kdyz za nekoho mluvis tak se snazim zorientovat a byt v obraze.

                                            0 0
                                            • antuch  

                                              Tak nejsem:)

                                              0 0
                                            • adam320  

                                              Jmeno si urcite muzes dohledat sam, ja to psat nebudu abych se nahodou nedopustil nejakyho poruseni zakona…

                                              tvy otazce jsem se vubec nedivil a taky nechapu proc on, kdyz uz za ne vystupuje nenapise rovnou kdo je, aby to bylo srozumitelny(ikdyz tady na BF se ani nedivim, kdyz nad tim tak uvazuju)

                                              A ted vseobecne pro vsechny teoretiky: kdyby jste venovali treba 3 minuty hledani na Googlu, tak zjistite, ze firma Qayron je zaregistrovana v obchodnim rejstriku vcetne domeny na BartaBike sro od roku 2017 tzn jejim vlastnikem evidentne nikdy nebyl BP Lumen a tohle tema nemuselo vubec vzniknout:)

                                              1 0
                                              • Cryzyy  

                                                Na druhou stranu spojka, nebo nejasnosti se tam tak nejak nabizi, protoze Upice neni velka a Barta jako Barta i kdyz fakticke spojeni tam dle justice.cz neni.

                                                0 0
                                                • orm  

                                                  Vztah otec syn. Ty firmy budou hodne propojene, kdyz ne na pravni urovni, tak na te lidske ano.

                                                  0 0
                                                  • J1RKA  

                                                    To ale nemusi byt vubec tak jak pises, znam firmy otec syn, kde to nefunguje vubec

                                                    0 0
                                                  • adam320  

                                                    Jo tak do toho me nic neni.

                                                    Ja preju vsem vcetne bp lumen at se to podari vyresit s co nejmensi ztratou a at to pokud mozno nepostihne nici zivoty…

                                                    A kdo nebo co za to muze je mi uplne fuk

                                                    1 0
                                        • natureman42  

                                          z Qayronu je, ale Lukas Barta on asi nebude, jasny pane.. ;-)

                                          1 0
                                          • antuch  

                                            Jop, co se tyka prijmeni, tak bych si totiz abecedne pohorsil:D

                                            1 0
                                • formica.rufa  

                                  Teď se jenom zeptám, ty si tam byl? Ty víš jak v BPL funguje vývoj, výrova a podobně?

                                  1 0
                              • Hnoj  

                                Třeba mašiny na zaplétání kol a jejich obsluha nejsou zrovna levné ani jednoduché.

                                1 0
                                • Tomcat  

                                  To jo , ale těch tam taky asi tolik nebude aby to zachránilo celou fabriku. Stačí když se změní dodavatelsko-odběratelské řetězec z finančních důvodů a budou třeba brát už hotové výplety.

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    To by pak mohli brát už hotové celé bicykly jako třeba Spešl nebo Scott a další, kteří žádné montovny nemají.

                                    0 1
                                    • Tomcat  

                                      Special a Scott mají své některé montovny v Asii.

                                      A hlavně firma s obratem , v minulosti cca 500 000 000 USD , je úplně jiný partner pro třeba SRAM a Shimano…

                                      0 0
                                      • Singlespeed  

                                        Spešl ani Scott a spousta dalších žádné své montovny nemají. To je stará známá věc. Pěkný článek byl kdysi na mtbs.cz o Scottu. Úplně všichni zaměstnanci sídlí v jedné budově ve Švýcarsku, kde se ale vůbec nic nevyrábí ani nemontuje. Vše dodají osvědčení dodavatelé z Asie. Kola Scott se žádný zaměstnanec firmy ani nedotkne, podobně to má Spešl.

                                        0 0
                                        • mr.nikdo  

                                          Na tohle pozor.

                                          Jen par firem se vyhne antidumpingu pro import celych kol z Asie…

                                          Tedy jde to, ale neni jich tolik – pokud si pamatuji – 6.

                                          0 0
                                  • mr.nikdo  

                                    Z ekonomickych duvodu se ty zapletaci masiny zavadi :D…

                                    0 0
                                • mr.nikdo  

                                  Tys tam byl – maji lakovnu?

                                  Maji bezici linku?

                                  Zapletaci masiny – sam je zminujes, asi maji.

                                  To treba pro montovny byl velky krok. SI pamatuji i clanek, jak to zavedl Remerx :D

                                  0 0
                          • mais  

                            přečti si příběh Le Premier – za mě je to reálně možný scénář pro Q…

                            0 0
                • Espen  

                  Jasný, že jde udělat více. Těch 600 je tak na pohodu.

                  0 0
        • natureman42  

          jen te opravim – Barta (ani starsi, ani ten mladší) nikdy nebyl a neni spolumajitelem znacky APACHE.

          0 0
          • orm  

            Tak jaky meli vztah? Ja celou dobu myslel, ze spolumajitel byl.

            0 0
            • Vrci  

              BP Daj s.r.o. byl jejích společný podnik. Míka z něj odešel spolu s výrazným snížením základního jmění. Apache byl hlavně spojený s DAJem. Zda toto společné s.r.o. bylo kvůli značce Apache nebo ne je těžko říct.

              0 0
    • enjoy  

      Prodávat poslední 3 roky za doporučený ceny, mít zajištěny odbyt prakticky všeho co vyrobí a přesto zkrachovat, tak to už chce být fakt umělec.

      A to říkám jako člověk, který musí fungovat v prostředí těžké konkurence a marže cca 10%. Přesto žiju.

      1 0
      • J1RKA  

        10% marze je velkoobchod. Tak zakladni obrat kolem 20mil/rok, nebo osvezovna na vesnici :D

        1 0
        • enjoy  

          V mém oboru je VO často výš než heureka

          Ale prodávat mobily nebo pneumatiky, tak už jsem se asi dávno oběsil

          0 0
      • keymaker  

        Kolik zaměstnáváš lidí?

        0 0
        • enjoy  

          Nezlob se, ale nechci to tu rozebírat do podrobna.

          Ale za poslední 4 roky je to třetina původního stavu.

          Pořád přemýšlím, jestli je dobrý být nejlevnější a zalíbit se všem. Nebo být s marží v pohodě (a pořád pod doporučenou) a doufat, že kvalita firmy provede dost zákazníků..

          Bohužel praxe ukazuje, že český zákazník je tak trochu svině a zajímá ho jenom cena.

          Zcela běžné poslouchám „chtěl bych to koupit u vás, za támhletu cenu“.

          3 0
          • keymaker  

            Určitě nejsem pro to být nejlevnější. To tě dříve nebo později dožene. Jen je rozdíl deset a sto lidí.

            0 0
          • J1RKA  

            Bejt nejlevnejsi to neni cesta, jj ceskej koncak je bozi stvoreni.

            0 0
            • enjoy  

              To máš absolutní pravdu a jsem si toho vědom.

              Jenom ta jiná cesta nějak není..

              Resp. Řešení je být tak velký, že lidi přijdou i tak. Vždycky, když jdu s klukem do Bambule, kde je všechno o 1/3 nebo 1/2 dražší, tak žasnu, že mají v obchodě lidi..

              0 0
              • J1RKA  

                Nj, ono jeto zabava, vic lidi, musis vic vydelavat, a to stoji vic casu, a stoji ti to zato?

                0 0
          • Cavendish  

            A Němci jsou v tomhle ještě horší. Daleko větší šetřílci než Češi

            0 0
          • mr.antik  

            Těžko říct jestli k tomu dáváš i nějakou přidanou hodnotu jako poradenství (jako reálné), vyzkoušení, servis atd…

            Benzínovou sekačku jsem koupil tam co mi poradili a udělaj servis když bude potřeba. Možná jsem zaplatil o 5% navíc. A koupil jsem dokonce jinou, dražší, než jsem původně uvažoval,

            BT reproduktor model XY jsem vyjel shopy na heuréce a vzal nejlevnější nabídku.

            A myslim že takhle se chová normální spotřebitel a necítím se nijak špatně. Jako že bych měl na heuréce vybrat třeba 5. shop, jen tak hecu, abych ukázal že na to mám?

            2 0
            • enjoy  

              V podstatě je to tak, jak říkáš..

              Nejlepší by bylo žít ze služeb, protože vydělat na něčem, co jen přeprodáváš a nevyrobil si to, to není úplně cesta. Je to spíš taková agónie, ve které přetrváváš

              0 0
              • Smazaný účet  

                díky bohu za tak ochotné lidi :) něktéré eshopy jedou fakt bomby.

                0 0
            • Vrci  

              No a pak jsou klienti, kteří si od tebe nechají udělat nabídku, koupí jinde a pak z tebe přijdou tahat informace k obsluze.

              Poslední takový byl ředitel jednoho hotelu a restaurace na našem náměstí. Tak si pohrávám s myšlenkou si k jejích stolu objednat něco s donáškou z jiné restaurace.

              3 0
              • enjoy  

                Mám zákazníky, kteří si přitom nepokrytě sjížďí heureku.

                Zařídil jsem počítač přímo pro zákazníky, aby si mohli všechno sami vyhledat :-D

                0 0
          • skaj  

            Největší z českých online prodejcu – alza a mall (ano, znám obchodní model mallu, netřeba rozebirat) nejsou nejlevnější. A nevyrostli tím, že by nejlevnější byli. Tolik k pohádce o zákaznících co zajímá jenom cena.

            (Samozřejmě neznám tvůj obor a způsob prodeje, takže to možná není relevantní. Píšu to spíš jako postreh i pro ty nade mnou).

            2 0
            • enjoy  

              Na to pozor. Mall byl v potřebné době opravdu nejlevnější. Teď už ne. Stejně jako Alza. Téměř totéž (i když alza je důkazem demence českého zákazníka).

              Ps: když nás mall oslovil s možností skoro to nevypadalo jako poptávka, ale jako povinnost :-))), tak to vypadlo asi takto: budete nám dodávat přesně tolik, kolik budeme chtít, přesně včas. Všechno, co neprodáme, si vezmete zpět a splatnost bude minimálně 3 mesíce.

              Fór jak prase.

              0 0
              • mais  

                to mají ježe z doby, co byli v PPF ne?

                0 0
                • J1RKA  

                  asi 2 roky jsem s nima obchodoval, to meli jeste centralu na Sokolsky, tak jsem do toho trochu videl, dneska nevim jak tlaci na dodavatele

                  0 0
              • Japhy  

                Alzu využívám asi už jen na nákupy kafe a nějaké drobnosti k tomu. Filtry, tonery, filament. Na tyhle drobností mi vyhovuje blízký Alzabox, dražší věci mají málokdy přijatelně naceněné.

                0 0
                • gerrard  

                  Alza box u baráku, kterým zboží dostaneš nebo ho vrátíš popř. reklamuješ 24/7 je pro mně takový bonus, že pokud cena není úlet tak preferuju Alzu. Když k tomu přidám bezproblémové reklamace, tak pro mně nejlepší poměr cena výkon.

                  Teď ještě přibyl Zbox ještě blíž než Alza, tak se pole dodavatelů značně rozšířilo.

                  3 0
                  • Japhy  

                    Já jsem takový misantrop, že mě sere interakce s lidskou obsluhou krámů, které už defakto stojí a padají s výdělkem za vydávání balíčků. Hulákat kód na zpruzeného prodavače kdesi v temném koutě prodejny u PC, to mě fakt neba. A dokud mi Alza doručí zásilku za 45 do boxu, který mám cestou ze školky, není co řešit. Na Alze mě akorát sere, že když naklikám něco co není z jejich core businessu (typicky knížky nebo vercajk), rozdělí se to do dvou objednávek za dvojí poštovný. Mě jako zákazníka nezajímá v kolika externích skladech co mají, tohle by ještě mohli v logistice vylepšit. Klikám to do jednoho košíku právě proto abych si odbyl jedno poštovný a jednu pochůzku do boxu.

                    1 0
                    • BSA  

                      Nesmíš chodit do prodejny autodílů. Já vyzvedávám balíky v prodejně kožených oděvů, kde pracujou takoví dva pěkný kapříci.

                      0 0
                      • gerrard  

                        Já sem taky chodil na zásilkovnu k takové milé paní a mohl jsem dovnitř i čoklem, ale ta tam není 24/7. Ten Zbox má prostě otevřeno pořád a nemusím na to myslet.

                        0 0
                        • orm  

                          Já mám Alzabox u zastávky Tkalcovská a, popravdě, se divím, že tam ještě je :-).

                          0 0
                          • gerrard  

                            Asi na něj míří dost kamer. :)

                            0 0
                          • Japhy  

                            U nás je jeden u jedné pochybné ubytovny. Takový potenciální adventní kalendář :-)

                            0 0
                      • Smazaný účet  

                        kapřící? tam bych nešel.. já raději holky.

                        0 0
                    • Jezevec70  

                      Vždyť dneska si můžeš vybrat, kam to nechat poslat. Co jde, vyzvedávám na benzince, 150m od domu, Otevřeno 6–22, 7 dnů v týdnu.

                      0 0
                      • Japhy  

                        Můžu, ale zrovna zásilkovna je u nás všecko řízni jak píchni, autodíly, trafika, rybářský potřeby. Nemám to rád ani v jednom. Když malej balíček, tak Zbox, když velkej tak bohužel ty skomírající autodíly. Ještě mi ke štěstí chybí pořešit DPD, protože často to je jediná možnost a trnout kdy mě začne nahánět kurýr, to fakt nechci. Když vyklikávám objednávku, nevím kdy jí budou reálně doručovat. A jako na potvoru to vychází na nějaký důležitý call nebo nutnou pochůzku po městě.

                        0 0
                    • Dan205  

                      Zaplať si tři stovky a na rok máš alzaboxy zdarma. Jestli u nich objednáváš často, za chvíli se ti to vrátí. Mně teď rozdělili zásilku do tří, ale zadarmo je mi to jedno.

                      1 0
                      • Manas  

                        Ja to trefil v akci s platbou VISA kartou, stalo me to 160.- .. a uz to mam asi desekrat zpet. Dost se to vyplati … maj to dobre vymysleny, spousta lidi si to predplati a nevyuzije. no a pak jsme my, co to zneuzivame :D

                        0 0
                        • shcorepi  

                          A není to tak, že tě lapili a teď přednostně nakupuješ u nich?

                          1 0
                          • gerrard  

                            :) tak kdyz uz ma tu dopravu zdarma :)

                            2 0
            • mr.antik  

              Tohle je mi taky celkem záhada, ale svého času měli aspoň relatinvě funční eshop, kde skladem opravdu znamenalo skladem, drželi dodací dobu, proto jsem tam rád kupoval. Ale tohle už je dnes tak nějak samozřejmost kterou splňuje většina obchodů.

              0 0
            • Georrge  

              Asi tak… Alzu nesnasim, nejlevnejsi neni a presto tam cas od casu neco koupim… proste sluzby a dostupnost delaji svoje.

              2 0
              • Smazaný účet  

                jn a ted za 299,– poštovné na rok zdarma… to tam máme už 15 objednávek i na úplný nesmysly typu 1 krabička křupínků :D

                0 0
            • mais  

              Včera jsem řešil pracovně několik položek do IT – a překvapivě vše jde přes Alzu – vše bylo na alze nejlevnější – v součtu o nižší tísíce.

              0 0
            • Edwin  

              Alza je hlavně postavena na super logistice.

              0 0
              • BSA  

                No tak to bývávalo. Já tam přestal nakupovat hlavně proto, že snad úplně všechno mělo být skladem a pak jsem po 14 dnech rušil objednávku, protože úplný hovno. Třeba i filament od českýho výrobce, kterej jinde měli, nebyla Alza schopná 14 dnů naskladnit.

                0 1
                • mais  

                  protože taky nabrali a přeprodávají kde koho… to je hroznej mor poslední doby, že Eshop se tváří, že to má a přitom to sbírá od partnerů a až má vše, tak pošle…

                  2 0
                • Edwin  

                  No i teď mají asi nejlepší logistiku ze všech. Osobně jsem tam nikdy problém s naskladněním neměl, ale nekupuju žádný špeky. Každopádně byli vždycky o krok napřed a udávali trendy.

                  1 0
                • Kaire  

                  Bereme tam dost věcí v práci a i soukromě a snad nikdy jsme nezažili problém. Jejich služby jsou, řekl bych, dost nadstandartní.

                  1 0
                  • BSA  

                    tak já z poslední doby znám jen nadstandartní čekací doby a nadstandartní neschopnost říct něco konkrétního, v čem je problém… nejvtipnější je jak chodí emaily „ve vaší objednávce došlo ke změně“ a tam žádná změna není. telefony, věci k počítači, nářadí – všechno „zítra u vás“ a dočkal jsem se v lepším případě za týden. asi k nám na sever nikdo nechce jezdit.

                    0 1
          • gerrard  

            :) To by mně zajímalo co bys říkal na praktiky velkých firem a podniků nebo dokonce sobdodavatelské jednání se stavařama. Tam je normální, že začínáš realizovat na ceně pod tvou spočítanou cenu. To by tě jeblo, když ti vadí český koncák co si dovolí smlouvat. Dnes při dostupnosti informací narazit na hejla co si nechá prodat něco předraženého je čím dál tím složitější.

            0 0
            • mais  

              Na druhou stranu – posledních půl roku se mi zcela neočekávaně rozjel projekt a byznys – oponentních řízení na FVE, kdy začali lidi sami chodit, že chtějí posoudit, zda je nabídka FVE pro ně vůbec technicky použitelná a co si 90 procent firem dovolí nabídnout, to jsou naprosté masakry…

              1 0
            • BSA  

              Jojo, klasika, ještě jsme nekopli do země, ale už víme, že jsme 3 mega v mínusu. Vůbec to není stresové prostředí.

              0 0
              • mais  

                Na druhou stranu to samé je i v zakázkovém strojním a elektrotechnickém průmyslu – dělá se nabídka něco vyjde, chytne se toho moneyžer 1/4 škrtne a pak se nabídka podá, kdy se náhodou vyhraje a když to pak přestane vycházet při realizaci, tak je první, kdo řve na lidi, že přestřelují rozpočet…

                2 0
            • Smazaný účet  

              co ten Amazon? sklad v Kojetíně už je hotov tak kdy pojedou bomby? Nedávno jsem objednával z amazonu a šlo to z německa…

              0 0
      • vaclaw  

        Problém ale byl, že sice měli zajištěný odbyt za doporučenou cenu, ale nebyli schopni zdaleka vyrábět takový množství, na jaký měli kapacity, takže na tom nemohli nějak závratně bohatnout, protože výdaje jim samozřejmě jely dál.

        0 0
        • enjoy  

          Takže klasická chyba být větší, než bylo potřeba.

          Syndrom nekontrolovaného a nekonečného růstu. Aneb, porosteme, dokud to jede. Proč ne. A pak to zhebne.

          0 0
          • vaclaw  

            To je blbost, ta situace byla naprosto nestandardní a měli s tím problémy nejen čeští výrobci kol (a nejen kol, stačí se kouknout na auta a jejich čipy). Samozřejmě se můžeme bavit o nějakých strategických chybách atd, ale v tomhle případě jsou řeči o nekontrolovaném růstu trochu mimo. Je taky možný, že kdyby covid přišel o dva roky později nebo dřív, tak BP Lumen tím projde bez ztráty kytičky a teď měli jenom smůlu, ale bez víc informací to je všechno jenom věštění z koule.

            1 0
            • enjoy  

              BP Lumen je tu málem tak dlouho, jako umím jezdit na kole. A, najednou je položí covid?

              Prostě se pustili do něčeho, co bylo špatně.

              0 0
              • milan.v  

                Souhlas, v tomto to opravdu vypadá na chybně zvolenou růstovou strategii ve špatný čas… Každopádně po bitvě je každý generál, ono to k tomu tak trochu svádí… Rozhodně ten růst, co některé cyklo firmy za poslední dobu zažily, sváděl k různým myšlenkám… Znám malé obchody, které ročně vygenerovaly zisky jako několik let předtím dohromady…

                3 0
                • vaclaw  

                  To je pravda, jenže to z dostupných informací nejde odvodit. Je možný, že s tím růstem už dlouhodobě počítali a měli dojednány úvěry a nemovitosti, nastavený cash flow a pod a to den ze dne nezměníš, případně nechceš měnit. A nebo taky viděli, jak kola mizí za covidu, měli velký voči a chtěli narychlo rozšiřovat výrobu bez nějakýho velkýho plánování a úplně to nevyšlo. Samozřejmě očividně k nějaký chybný úvaze došlo, ale jak píše, po bitvě je každý generál.

                  0 0
              • Binford  

                Já slyšel ještě další kamínek do mozaiky událostí. Problémy se statikou zakoupené haly po Tonavě, takže tam nebylo možné přestěhovat (do budoucna rozšířit) výrobu. Ale tohle je „jedna paní povídala“.

                0 0
          • Smazaný účet  

            nekontolovaný růst je špatně… ale růst je potřeba. Kdo neroste tak upadá. Moc nejde stagnovat.

            1 0
        • BSA  

          Já si myslim, že už samotný nápad vyrábět kola jen pro gaye byl špatná obchodní taktika. :-)

          3 0
    • koko0925  

      Jak špatně vidím, tak jsem to četl jako že je Canyon v insolvenci …

      0 0
    • jIrI___  

      Qayron má zde na B-F ještě donedávna poměrně aktivní zástupce, snad k té nemilé situaci napíšou něco bližšího. Každopádně pro region bude krach tak velkého zaměstnavatele velice nepříjemným :(

      0 0
      • roud  

        Bohužel v regionu je myslím i Juta které současná energetická krize dává taky zabrat snad se z toho obě firmy nějak dostanou jinak tam nezaměstnanost vystřelí do nebe :/

        1 0
        • BSA  

          Nezaměstnanost? Do nebe? Tak to snad do vtipů.

          0 1
          • roud  

            mě to moc ftipné nepřijde a to nepracuji ani v jedné z těchto firem…

            0 0
            • liborg1982  

              V kraji je nezaměstnanost pod 3%. To jsou jen lidi co dělat nechtějí, nebo s nimi nikdo dělat nechce.

              1 0
              • KoudakT  

                Jenže z toho čísla jde usuzovat při setrvačnosti trhu práce tak maximálně to, že se ukáže po Novém roce, kolik bude.

                0 0
                • liborg1982  

                  Jasně, chápu. Beru to z pohledu našeho kraje a zhruba dvojnásobné hodnoty.

                  0 0
            • BSA  

              jako při nezaměstnanosti 2,5% hovořit o vystřelení do nebes… ehm…

              1 0
              • fk3  

                Povíme si za rok…

                1 1
        • orm  

          Tak Trutnov neni do Upice daleko (14km) a v Trutnove je dost velkych zamestnavatelu. Pravda je ze v Upici chcipl pes totalne a timto se to nezlepsi. V 90. jsem tam chodil na stredni a kdyz tam ted obcas jedu na kole, tak mne je z toho smutno + ten obchod s chudobou, ktery tam kvete.

          1 0
      • formica.rufa  

        Já bych brečel, ty vogo :)

        0 0
    • skaj  

      Jako ja vim, ze tady je spousta lidi co umi vymenit prehazku a proto vi jak skvele podnikat ve stavbe kol a jen na to zatim nemeli cas. Takze na prvni dobrou vidi podnikatelske chyby co BP Lumen udelal.

      Pro ostatni, mene bystre jako ja, prikladam detaily insolvence. Je tam celkem pekne popsano, co a proc se vlastne stalo:

      https://isir.justice.cz/…cu_detail.do?…

      6 0
      • KoudakT  

        Tak smutný příběh, do budoucna bohužel nijak ojedinělý. První šok z covidu, pak prodejní euforie, že tady všichni neumřeme, spojená s fiskální a monetární expanzí, silně komplikovaná rozstřelenými dodavatelskými řetězci, nárůst objednávek zásob za zoufale přemrštěné ceny a následný propad poptávky, neochotné koupit předražené zboží.

        Zvykejme si, Lumen není poslední, jen jim banky zatáhly za brzdu jako prvním.

        0 0
    • roman 3D  

      tak bude se příští rok prodávat Quayron nebo ne?

      0 0
      • Tomcat  

        No tady vůbec totiž ani není jasné jestli se bavíme o Qayronu.

        Čistě teoreticky ze strany tvůrce vlákna to může být šíření poplašné zprávy, pokud Qayron je nezávislý subjekt na BPL.

        0 0
        • roman 3D  

          no právě, mnoho neznámých

          0 0
          • J1RKA  

            ted jsem se koukal, nejaky kola jeste maji, tak muzes hned v pondeli poslat objednavku

            0 0
            • roman 3D  

              bohužel potřebuju M a to už dlouho nemají, ještě před měsícem komunikovali, teď už nic

              0 0
              • formica.rufa  

                Kola od Q se aktuálně ve výrobním závodu nevyrábí, takže pokud ho nemají skladem, tak si myslím, že v dohledné době nebude :)

                0 0
                • david25  

                  To nebude mit Ondra Senk moc radost :)

                  0 0
                  • formica.rufa  

                    Ondrovi je asi jedno, jesli skáče na enduru, dětským kole nebo na trakaři :-D

                    0 0
                    • mais  

                      Pokud, krom materiální pomoci, nedostává i plat.

                      0 0
                      • formica.rufa  

                        V tom případě bych brečel nad osudem propuštěných pracovníků a pracovnic, zvláště těch, kteří mají pokročilý věk a sehnat si new job nebude vzhledem k oblasti a jejich věku, úplně easy :)

                        0 0
                    • david25  

                      Tak Damian dostal novou hracku. Ondra si musi pockat, nebo zmenit podporu. A tak se tesil na Jeziska urcite :D

                      0 0
                      • adam320  

                        Jj ja myslim, ze o tyhle dva neni treba si delat starost. On se o nej rad postara nekdo jinej kdyztak:)

                        0 0
                        • mais  

                          Do docela by bylo zajimavy vidět, kolik mají, co jsem tak zaznamenal, tak Ondra se tím ježděním asi úplně neživí a je spíš profesí filmař, fotograf a střihač

                          0 0
                          • david25  

                            ale ja neresim jestli se tim zivi nebo ne, ale proste i kdyby chtel koupit, tak asi nebude mit co, natoz aby to dostal k propagaci ;)

                            0 0
                • Binford  

                  jj, když jedu ráno kolem, je tam tma, škoda :-(

                  0 0
              • Manas  

                Tak sup do Polska pro NS Bikes .. a cestou natankovat, nakoupit a parek v rohliku.

                PS: To prvni nemyslim jako ironii .. ten NS Bikes Eccentric Chromo se mi docela libi.

                1 0
                • Metrick  

                  Ono to taky celkem dávalo smysl, ceny NS Bikes nebo Dartmoor bikes u nich doma vycházely celkem zajímavě. Otázkou je dostupnost.

                  0 0
                • maajkee  

                  NS Bike bych možná dovedl o něco líp :)

                  0 0
            • Tomcat  

              Nebo čeká na oznámené crmo XC kolo, nebo na ty co uz nemají.?

              0 0
              • J1RKA  

                nevim, mam dojem ze psal HTtrail ten v Mku maji ale nevim 100pro

                0 0
    • Smazaný účet  

      Má to nějaký dopad na dovoz a servis SR Suntour?

      0 0
      • antuch  

        Ne, O.Soucek, servis i prodej normalne funguje

        1 0
    • maajkee  

      A co je to vlastně teda ta insovlence? :)

      0 0
      • Hedus  

        Neschopnost splácet své závazky

        0 0
        • david25  

          Ehmm tohle bylo jen popichnuti k te drobne presmycce v nadpisu. Myslim ze maajkee moc dobre vi co je insolvence ;)

          0 0
          • Hedus  

            Pochopil jsem, jen mi to nedalo :)

            0 0
    • tomo_111  

      Restrukturalizacia – nejake info

      https://archiv.hn.cz/…eho-zachranu

      0 0
      • maajkee  

        Škoda, že si to nemůžu přečíst, 30,– Kč za to dávat nebudu :)

        1 0
        • scalar  

          Tady moc informací není, ale zase je to zadarmo :-)

          https://hradecka.drbna.cz/…-breznu.html?…

          0 0
          • maajkee  

            Díky, to už jsem četl, myslel jsem, že se dozvím něco novýho z toho článku HN.

            0 0
        • AussigBiker  

          Nevim# proč to kolega neodemknul, zde odemčený:

          https://archiv.hn.cz/…242f063ea635

          4 0
          • scalar  

            Díky, celkem jen strohá fakta bez komentářů, domněnek a spekulací, velký prostor pro BF :-)

            Že oni těm holanďanům, zapomněli říct, co je to ten biatlon? :-)

            0 0
            • AussigBiker  

              Pravda, měli taky podporovat Sáblíkovou :)

              0 0
            • krabica  

              Vypadá to, že na velké oči v kombinaci s turbulentní kovidovou dobou…

              1 0
            • mr.antik  

              no spíš že bez těch státních záruk by už asi dávno neexistovali.

              0 0
          • orm  

            Podle clanku, soucasny riditel k tomu prisel jak slepej k houslm.

            0 0
          • tomo_111  

            nejak mu to pred spanim uz nedoslo :)

            0 0
    • kOmE  

      Takže Qayron si nechával vyrábět kola u BP lumen, takže teď nemá spolehlivého výrobce a buď to zabalí nebo bude hledat nového výrobce?

      0 0
      • Tomcat  

        To už se to psalo pred týdnem nahoře… :-/

        0 0
        • kOmE  

          Nenašel jsem co bude s Qayronem dál.

          0 0
          • Hnoj  

            Qayron bude na 99% dále fungovat.

            0 0
            • maajkee  

              Hmm, tak jistě bych to teda netvrdil, nebo už máš snad nějaké informace o investorovi kterej do toho půjde?

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce