• vaclavhlava

    Zdravím,

    na jaře, řekněme třeba únor chci kupovat moje první silniční kolo. Respektive jsem si představoval horáka ale dost často musím jezdit na asfaltu tak to bude asi vhodnější.. Nebudu lhát, rozpočet malý (max. 14 000). Bazar a Decathlon se mi dost příčí, jelikož to budou pro mě velké peníze které budu muset dost dlouho šetřit. Respektive doufám ze budu mit 15 000 ale ty dva tisice asi necham na tretry a nášlapné pedály. Zaujalo mě toto (http://www.axit.cz/…ride_88.html). Je mi jasné, že to za půl roku už nebude aktuální ale ptám se, jestli je to dobrá výbava za tu cenu. Navíc je asi blbost teď psát staviteli když zatím jen pokukuju. Ani nevím, jestli třeba Scalar staví silničky nebo ne. Budu rád za tipy které komponenty hledat v této cenové kategorii a zhodnocení odkazů výše. Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • IndyCZ  

      Ne že by se na tom nedalo jezdit, Claris je spolehlivý, i když je to totální základ a nikdo jej nechce, ale… proč nemít za stejné peníze mnohem lepší kolo?

      0 0
    • Kysky  

      Ahoj, za ty peníze sériovky jsou všechny ± stejný výbavou. Málokdy se najde jeden komponent lepší. Takže Bych si vybral spíš podle designu a to jak ti sedne geometrie.

      Já jezdím něco podobnýho jako je ta Merida v odkazu (mám Spešla, viz profil). Sada Claris je novější model mojí 2300… No a rozhodně se na tom kole dá udělat hodně parády. Je jasný, že za ty peníze nemůže mít ani nejlepší aerodynamiku, ani nejlehčí rám, ale lítá to slušně :-)

      0 0
      • vaclavhlava  

        Konečně jeden normální názor :) Když tak na to koukám, tak jediná rozumná možnost je právě ta Merida z odkazu nebo bazar. Je to se mnou pravda trochu komplikovanější. Pokud by byla nějaká rozumná nabídka u silnice, jakože ta Merida asi je, tak bych vzal ji. Pokud ale nebude, tak vezmu Mtb. Na druhou stranu je mi blbé zakládat nové téma s tím samým dotazem jen s horákem. Když tu teď budu házet odkazy s horákama tak si to přečtou jen lidi co sem kliknou kvůli nadpisu.

        0 0
        • Yura  

          Tak jako silnice a MTB je trochu hodne ***** rozdil. Tak si ujasni kde chces jezdit a podle toho si kup kolo..

          0 0
          • vaclavhlava  

            Pokud nebude slušné silnice za můj rozpočet tak mi nic moc nezbude.

            0 0
            • Yura  

              Levnejsi MTB je jeste horsi nez levnejsi silnice. Na silnici nepotrebujes kvalitni brzdy, nemas tam odpruzenou vidlu apod..

              0 0
        • Kysky  

          No, musíš se rozhodnout co bude pro tebe lepší ;-) Bike za 15 je taky nicmoc, ale u něj už za těch 15 se rozhodně vyplatí již tebou zmíněná stavba.

          Jinak kdyby jsi měl období, kdy bys jezdil jen na asfaltu tak MTB pokud bude 29", tak není problém ho obout na silniční pneumatiky a pak to frčí taky úplně jinak. Já takhle na jaře najížděl kilometry, když jsem po úrazu kyčle nemohl sedět tak moc skrčenej na silničce a pokud bys řešil rychlost oproti čistý silničce, tak se dá říct že MTB na silničních pneu může být cca o 1–1,5km/h pomalejší než čistá žiletka. Ale pořád máš tu možnost, že o víkendu chceš jet na výlet do terénu, tak jen přehodíš pláště :-)

          0 0
          • vaclavhlava  

            Nechápej to špatně. Singletrail mám hodně rád ale teď po TDF mě silnice hodně nadchla. A na brigády to mám ~20km asfaltu. Problém je, že nemůžu mít obojí. U biku je to ano pro les ale nic moc pro silnici. U skleničky je to ano pro asfalt ale velké ne pro terén. Jsem ochotný obětovat jedno z toho. Doteď jsem jezdil docela vintage 26' mtb a ještě k tomu DH (Kenda Blue Groove) a to pravda po silnici nejelo. Padlo mi poměrem cena/výkon do oka tohle (http://www.ramala-silhavy.cz/…c-red-s-2017) ačkoli je to už jen S a za půl roku to bude úplně pasé ale oproti ostatním je tam aspoň XCR, brzdy BR-M315 a aspoň Deore hazka.. A za tu cenu? Odpadly by mi nášlapný pedály a tretry (mám radši platformy). Myslím, že za tu cenu by mi ani stavitel nevyšvihnul nic moc lepšího. Co myslíš/te?

            0 0
            • Kysky  

              Nerad bych ti do toho kecal. Ale v tom případě bych vzal silničku. Cca 5–6let zpátky jsem byl na tom úplně stejně jako ty. Jezdili jsme s taťkou v terénu a bavilo mě to neskutečně, o silničce jsem nikdy neuvažoval, na TdF jsem nikdy nekoukal. Když jsem byl malej, zapnul jsem si to v TV, ale vůbec se mi to nelíbilo – k mé smůle to byla týmová časovka takže taková docela dost nuda. Takže mě to vůbec nenadchlo a o silniční cyklistice jsem měl od té doby zkreslený pohled a tak jsem ji nikdy neřešil. Pak jsem jednou o prázdninách zapnul TV, jelo se zrovna TdF a já si řekl „a tak zkusím to tam nechat“. Pamatuju si úplně živě, jak to byl ročník, kdy Cavendish za HTC vyhrál několik etap a Hushovd jezdil v duhovým a byl v úniku… no ale to je malá odbočka… Když to zkrátím, od toho dne jsem sledoval každý den jednotlivé etapy a můj nový sen byl jasný – musím si koupit silničku.

              Pokud si pamatuju dobře…2 roky zpátky, tak za 15tis dokázali stavitelé nabídnout i vzduchovou vidlici SR Raidon. Jinak to Deore na Spešlu je jedno z těch lákadel. Celý na Altusu, ale dáme tam Deore přehazovačku aby to lidi zaujalo a kvůli tomu si to koupili :-)

              Ještě dodám, že od té doby jezdím moc rád silničku ale rád se také vracím do terénu. Protože oboje má fakt hodně do sebe

              0 0
              • vaclavhlava  

                No ale i ta vidlice je „navíc“.. Ne že by tu na fóru byla nejlepší a nejvíc chválená ale jeví se to jako první použitelná pružinovka. A v téhle cenové kategorii je myslím především důležité koukat na vidlice..

                0 0
                • Kysky  

                  Ano, říká se, že XCR je první použitelná pružinovka. Ale to je dost subjektivní – já měl z výroby na kole 80mm XCM s měkčí pružinou než měly větší rámy a i s mými 50kg jsem se dostával bez problémů do 50–60mm zdvihu :-)

                  Zase na druhou stranu bys ušetřil 3tis, což je taky znát

                  0 0
              • plzakj  

                Ad pribeh z detsvti: ale MTB ti zustalo ne? Narazim na to, ze pokud mit jen jedno kolo, nemusi byt cista silnicka idealni, pokud na zacatku touzil po mtb.

                0 0
                • Kysky  

                  Ano, viz. poslední věta ;-) na biku jezdím taky rád, dokonce na něm jezdím i maratony. Ale plně mi vyhovuje systém celý týden jezdit silnici, 1× v týdnu jet trénink na biku a v sobotu pak MTB závod.

                  0 0
                  • Kysky  

                    a samozřejmě, že pak někdy vezmu MTB a jedu si pořádně zařádit do terénu

                    0 0
                • vaclavhlava  

                  To MTB nechcete nikdo vidět… Je to nějaký Olpran. Všechno (!) no name, navářky na mechanické kotoučové brzdy (!) se kroutí, znovu všechny komponenty no name. No hrůza.

                  0 0
    • Kulasek  

      Neboj se cyklobazaru, objevují se tam opravdu parádní kola za dobré ceny. To co máš v odkazu je opravdu základní vybavení, které existuje. To kolo sice pojede, ale velká zábava to nebude. Za podobný peníze koupíš na bazaru kolo s mnohem lepší výbavou a jízda bude úplně o něčem jiném.

      0 0
    • plzakj  

      „Respektive jsem si představoval horáka ale dost často musím jezdit na asfaltu tak to bude asi vhodnější..“

      Jak to teda je? Chces MTB nebo silnici? Jak psano vyse, Na asfalt muzes i s MTB. Pokud neplanujes hodne jezdit s jinymi silnicari, tak je to v podstate fuk.

      Stavba MTB na pevne vidli a rychlych plastich by mi prisla jako univerzalnejsi ko­lo.

      0 0
      • mr.ricardo  

        Jj, nejaka levnejsi 29" ve sleve, prdnout na to trekovy nebo cyklokrosovy plaste a ma univerzal jak lusk.

        0 0
    • Kulasek  

      No pokud nevíš co budeš jezdit, tak jak píšou ostaní. Univerzál bude 29er horský s pevnou vidlicí a hodit na to cyklokrosový pláště. Něco jako toto, co jsem našel na bazárku:

      https://www.cyklobazar.cz/…9-er-sram-xo

      0 0
      •  

        tak to je dobrý tip! To bych bral i já…pro syna ..

        0 0
    •  

      vždycky půjdeš trochu do rizika..ale nějak začít musíš! Klidně bych to kolo v odkazu bral…Dražší vždy neznamená lepší! Spíše bych řešil geometrii a posez…pokud jsi zvyklý na horáka… je to zase o něčem jiném-bacha na to! Horák obecně má pohodlnější posez …a vím , co dělá pár centimetrů rozdílu v nastavení (předozadní poloha, výška sedla v porovnání s výškou řidítek)..

      Jezdit „zalehlý“ na silničce v „aeroposici“ po rozsekaných okrskách není žádný med…Já jsem z těchto důvodů silnici opustil …a šel tedy opačnou cestou-od silnice(galuskáče) přes polozávodního MTB (posez podobný jako na silničce) až po více „rekreakční“ geometrii-jiný rám (už nezávodím)…čím jsi starší, tím více nalezáš v cyklistice „jiné dimenze“ a pokud nemáš potřebu se s někým porovnávat nebo nejezdíš na čas -nějaké gramy nebo superkomponenty neřeš..

      0 0
    • ruinin  

      Podle mě ta Merida uplně stačí. Ride typ je pohodlná geimetrie. Claris řadí v pohodě. Nevím co za zábava je lepší výbava. Řazení podle mě není to kvuli čemu je se silničkou zábava. Mám allez s clarisem 10 kg a je to paráda. Proti favoritu z 80. let je to raketa. Mám taky o kilo lehčí langster bez přehazovačky a rozdíl je v tom že allez je stejně rychlej ale pohodlnější a vyjedu na tom každej krpál i po poli. A navic dycky můžeš koupit lehčí kola a lepší pláště.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.