Průměrná rychlost na elektrokole

26 nepřečtených
  • Sipal

    Čau, zvažuju pro manželku éčko, chce jezdit do práce na kole. Cesta má skoro 50km a 2.5hodiny, takže v jednom dni tam i zpátky už je to trochu moc. A pořád beru že lepší jezdit na éčku než autem.

    Můj dotaz je, jak by ji éčko zrychlilo, jestli se dá třeba počítat s tím, že udrží průměrku kolem 25. Chápu že to je dotaz kategorie pan Lorenc, ale třeba to někdo dokážete porovnat. V příloze jsou parametry trasy z dneška, 26" full. Je to asfalt a částečně šotolina, nic technickýho. Díky.

    0 0
    • Georrge  

      I přes hejty na éčka, které zde panují, souhlasím s tím, že lepší na éčku než autem.

      Pokud se ale budeme bavit o legálním éčku, tak ji to moc nezrychlí. Udržet 25km/h po většinu jízdy nebude problém, jenže určitě se po cestě vyskytují křižovatky, různé přejezdy či jiná místa, kde prostě musíš jet pomaleji nebo se tam na pár minut zdržíš a tak je tedy nereálné dosáhnout průměru 25. Osobně bych tipoval 20, maximálně 22 pokud bude profil cesty příznivý.

      Samozřejmě průměru 25 se dá dosáhnout, ale to bys velkou část trasy musel jet 30, což je mimo dopomoc e-biku a pokud jsi schopen 50km trasu jet takovouto rychlostí, tak asi postrádá e-bike smysl.

      0 0
      • MlokCZ  

        Právě tak to vůbec není. To co píšeš by tak možná mohlo platit, kdyby trasa byla celé naprostá rovina. Ale i na naprosté rovině bez snahy nad limitem přípomoci by nebyl problém zajet průměr aspoň 24km/h. Ty přejezdy či jiná místa na tak dlouhé trase průměr nesníží tak moc.

        Pro představu moje cesta do práce, kde je to s těmi zpomaleními horší, protože to je jen 10km a poměrně velká část z toho přes město (takže poměr těch zpomalovacích prvků vůči délce trasy je daleko horší než bude mít na těch 50km).

        Trasa je příliš málo kopcovitá na lepší průměry bez makání nad limitem přípomoci, ještě horší dle čísel než to uvedené (mám to méně než 50m výškových). Pod 24km/h jsem na té trase neměl nikdy ani pro případy maximálního flákání (žádné šlapání nad limit přípomoci) a zrovna blbé souhry náhod po cestě (pomalý průjezd zdržujícími místy typu zasekaný kruháč).

        Mimo město na delší rychlé trase, která je dobře zvolená dle níže mnou popsaného, tak není problém zajet průměr kolem 27km/h bez jakékoliv snahy (tzn. i bez šlapání nad limitem přípomoci).

        On taky limit přípomoci není vreálu nikdy přesně 25km/h, nejčastěji bývá někde kolem 26km/h (kdy přípomoc úplně vypne).

        0 0
        • Georrge  

          Koukám, že na té trase má docela převýšení, takže jo, brát to jako rovinu nejde. Taky ale není jisté, že v každém sjezdu pojede 35+, aby ji to takovým způsobem navýšilo průměrnou rychlost.

          Moje zkušenost, že na 20km trase jsem měl průměr o 5km/h menší, než nejvyšší dlouhodobě udržitelná rychlost po rovinách (rovinatá trasa, po rovině 30km/h v lepším směru, protože lehce z kopce, přesto průměr jen 25km/h). Většina té trasy vedla okolo řeky, kde se těch 30km/h dalo držet, ale napřed se člověk musel k té řece dostat a hlavně se pak na konci promotat městem k domu, kde je i několik semaforů.

          Prostě by musela mít štěstí, že se téměř po celé trase dá jet na horní hranici přípomoci a pak to ještě vylepšit vysokou rychlostí z kopců. Jestli je to případ zrovna její trasy, to už musí zhodnotit ona.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jestli to bereš podle klasického kola, tak to nejde. Na klasice i na dost rovinaté trase i každý menší kopeček snižuje průměr, při zpomalovacích věcech (kde musíš zastavit nebo zpomalit), tak na éčku získáváš za každý rozjezd, jak je akcelerace úplně někde jinde a k tomu si dovolím často projet někde, kde bych si na klasice nedovolil (že to bezpečně nestíhám), takže i se méně vůbec čeká.

            Prostě by musela mít štěstí, že se téměř po celé trase dá jet na horní hranici přípomoci. Pokud tam nedáš cíleně náročná stoupání v terénu, tak to není o štěstí, ale prostě běžná situace, že to udržíš úplně celou trasu.

            Nepočítám teď místa, kde musíš zastavit (typu semafor, křižovatka, kde dáváš přednost), ty to o něco zpomalí. Kdybych taková místa po cestě do práce neměl, tak by se i při maximálním flákání (žádné šlapání nad limitem) nedal zajet průměr menší než 26–27km/h.

            Jak se pak přidají vhodné kopce, tak to jde s průměrem nahoru (jak už jsem popsal ideální trasu). Při opravdu perfektním profilu je možné mít průměr i nad 30km/h i bez šlapání nad limitem přípomoci. Výjezdy jedeš 25km/h (tady záměrně používám 25, protože když už to je ne tak mírný výjezd, tak už nemusí jet v té zóně, kdy přípomoc ubírá těsně před limitem úplného vypnutí) a mírnější sjezdy se vezeš 40–45km/h (a jak jsou mírnější než výjezdy, tak na vzdálenost je sjezdů více a můžeš trávit podobný čas ve výjezdu a sjezdu a dostat se tak na průměr rovný průměru rychlostí ve výjezdu a sjezdu).

            Je jasné, že tak perfektní profil mít na cestě do práce nebude, takový se běžně nenajde.

            0 0
            • Nydlak  

              45km/ hod ve sjezdu? Nevěřím max 35km

              0 0
            • Georrge  

              Však já to beru s tím, že kde na klasice jedeš kvůli sil o něco pomaleji, tak na éčku jedeš naplno. Ale pořád se může vyskytnout hodně míst, kde ani na klasice nemůžeš jet naplno, takže tam na éčku nepojedeš o nic rychleji. Je to každá ostřejší zatáčka, tam kde jsou lidi, hustější provoz, křižovatky, přejezdy, semafory atd. atd. Sice se pak s éčkem za takovým místem rychleji dostaneš na max. rychlost, ale nevykompenzuje ti to ztracený čas v tom místě.

              Jinak sjezd, abys v něm měl průměr 40–45 po celou dobu, mi jako mírný úplně nepřijde :)

              Prostě si myslím, že aby se dostala průměrem na max. rychlost přípomoci (jedno jestli to bude 25 nebo 26), musela by mít hodně štěstí a reálně bych to viděl tak o 2–4 km/h níže. Což je pořád rychlejší, než jaký má teď průměr a v tom optimističtějším případě jí to klidně může ušetřit půl hodiny cesty. No a zase, jestli je to dost nebo ne, je na ní :D

              0 0
    • MlokCZ  

      Pokud umí slušně šlapat (což dle toho záznamu by umět měla), aby držela tempo (jen držet kadenci, výkon dodá motor), tak bez problémů. Případně může zkusit přeplánovat trasu jinak než pro klasiku.

      Na legálním (neodblokovaném) éčku bude nejrychlejší trasa následující:

      • co nejméně kilometrů
      • co nejvíce kopců, kde sklon často nepřekračuje limitní sklon (limitní sklon je takový, kde se ještě udrží 25km/h a závisí na použitém motoru a k tomu zejména hmotnosti jezdce, pro lehké jezdce je to dost velký sklon)
      • sjezdy spíš delší a mírnější (na prudkém krátkém sjezdu se průměr moc nenažene)

      Při opravdu vhodně zvolené trase dle uvedeného lze zajíždět výrazně větší průměr než 25km/h i bez většího výkonu jezdce (tzn. i bez toho, aby se muselo nějak moc drtit za svoje na limitem přípomoci). I v úplném flákacím extrému (žádné šlapání za svoje nad limitem přípomoci) se zajede pořád větší průměr než 25km/h.

      Přímo ta čísla ze záznamu na obrázku jsou zbytečně málo kopcovitá trasa pro éčko a snahu jezdit to rychleji. Ale i tak nebude 25km/h průměr udržet žádný problém (jen to bez většího makání za svoje nad limitem nepůjde nad těch 25km/h až tolik).

      0 1
    • xtonda  

      Čistě teoreticky i něco přes 25. Všuse kde teď jede pod 25 může s ečkem zrychlit na 25 a ve sjezdech kde dá přes 25 do dá stejně i na ečku. I tak by to byly skoro 4 hodiny obě cesty. Tady by se hodilo rychlé elektrokolo.

      0 0
    • Alojs01  

      Myslim, ze u vetsiny ecek, se da nastavit horni limit pripomoci. Neni to sice legalni, ale pokud misto 25 nastavis 30, tak to na te 50km trati uz nejakou minutu udela.

      0 0
    • novas752  

      Bez mapy ti to nikdo neřekne.

      Zaleží na trase město/mimo město, záleží na profilu – jak velké a jak prudké kopce tam jsou…

      0 0
    • yorg  

      50 km jedna cesta? No, tak odhodlání manželky obdivuji.

      Jednak i na ečku dojede zpocená a hlavně bude ji bolet prdel.

      Pokud to nemá plánované jako hubnoucí kůru a před sebou vizi ztráty kil, tak když už elektřina, tak spíše elektrický skútr.

      2 0
    • cyklista86  

      Napsal si to tak mazane, ze furt nemuzu prijit na to jestli tech 50km je jen cesta tam a nebo i cesta zpet. :)) Kazdopadne jestli chce jezdit denne i ve spatnem pocasi, tak ikdyby to bylo tech 25km tam a 25km zpet a na ebiku, tak to klobouk dolu.. No a jestli to ma byt jen kdyz je pekne, tak je asi zbytecne e kolo a muze treba 1–2× tydne potrenovat na normalnim kole..

      1 0
      • Nydlak  

        Mám to podobně s tím že mám normální silnicku s kterou jezdím 2× týdně cca 27km rovina s tím že cca 4km je město semafory atd.

        Město dokáže pěkně snížit průměr.

        Běžně jezdím za cca 56–60 minut jizda. Kde mimo město je průměr 30km za hod.

        Víckrát než 2× týdně to nedávám.

        Ecko ma cenu jen při velkém převýšení. Pro rovinu je zbytečná investice. Do toho započítat i investici do oblečení atd…

        Nevěřím že bude chtít jezdit každý den protože moc zima, moc teplo, nákupy atd…

        0 0
    • Espen  

      No tvl. Teď si říkám, kdo koho víc nenávidí :-D. Jestli ty jí a nebude ti vadit, že bude min 4 hodiny denně někde na cestě. Nebo ona tebe a proto bude radši 4 hodiny někde na cestě :-D.

      Nezlob se na mě, ale tohle mě fakt pobavilo :-).

      50 km bych nedojížděl ani na skútru, natož na kole :-D.

      0 0
    • roman 3D  

      chudák paní manželka, ještě jí dávart rychlostní a dojezdový čas:-)

      0 0
    • Sipal  

      Všem dík za reakce, Mlokovi extra za detailní rozbor. Přesně takhle jsem si to představoval :)

      Jinak pro upřesnění, není to denně ale jen když nejde HO, takže jednou dvakrát týdně. Je to opravdu krát dvě, tedy 50 tam a 50 zpátky. A jezdí dobrovolně a máme se rádi a vůbec, tohle není předmětem diskuze :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Jen bych si pro případ zvolení kopcovitější trasy už dobře pohlídal výběr ebiku, aby byla dostatečná kapacita baterie (pokud by to bylo bez dobíjení v práci, což asi bude pravděpodobnější).

        Při 1500m+ (teď už dle logu 1000m výškových za obě cesty, tak těch 1500m je hned) na 100km při nešetření baterky (když chce zrychlist dojezd a přidá kopce, tak ji šetřit nebude) už to bude chtít slušnou baterku.

        Mně by to při mojich 72kg a 750Wh baterce ještě v pohodě stačilo. Pokud je lehčí, tak bude ještě o to větší rezerva, ale i tak bych bral větší baterku.

        0 0
        • Sipal  

          Dobíjení v práci asi nebude problém ale beru na vědomí. Jestli se rozhodne že ho fakt chce, určitě si necháme poradit. Díky.

          0 0
      • Espen  

        Tak jestli dojíždí do práce 50 km HO(hromadná doprava), chápu správně? To chápu, že by asi zkusilla i to kolo.

        To radši kup auto než kolo. Tvl, 50 km a ještě HO. Velký respekt u mě má tvá žena!!!!

        0 0
    • Kos_CZ  

      Ještě mne tak napadá, jaký má dvouhodinové šlapání na kole vliv na ženské libido. Předpokládám, že to nepomáhá, takže bych viděl za tím dojížděním spíše snahu se manželky zbavit a unavit jí… Není to nymfomanka? :D

      EDIT: Beru zpět, asi to tu manželka čte… :D

      0 0
    • Tomcat  

      Asi bych volil éGravel , podle mě by 25 šlo i bez čipnutého odblokovanýho éčka .

      Éčko vyrovná propady , nebo pomůže když přijde krize . Že by se dostala hodně nad průměr 25 nečekám. Ale spíš to bude pojistka že nějaký den to nebude za 14km/h

      0 0
    • Pepe72  

      To je opruz. za chvíli ji to přestane bavit.

      0 0
    • Dvojan1  

      Sám jezdím do práce skoro každý den poloviční porci. Bez odbloknutýho kola bych to asi nejezdil. Časově by se to nevyplatilo a nedával bych to každý den. Průměr bez odbloku je 23–24, po odbloku na turbo je klidně průměrka 35–38, ale to by na těch 50km nestačila baterka.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.