Protaceni zadniho kola pri jizde do kopce

87 nepřečtených
  • Phates

    Ahoj,

    mam takovy zvlastni problem, dlouhou dobu jsem jezdil s 26, ale nyni jsem presel na 29 a pri jizde ve stoje do prudciho kopce (i na silnici) se mi protaci zadni kolo. Nema nekdo s 29 stejny problem, protoze jizda do kopcu v sede me uz prestava bavit… :-)

    0 0
    • maajkee  

      Na silnici se ti protáčí ve stoje zadní kolo?! :)

      Co tam máš za pneu? Jinak u 29ky by to mělo být naopak, má větší styčnou plocchu než 26ka, o to míň by se mělo kolo protáčet.

      0 0
    • JakeF  

      Nauč se šlapat.

      0 0
    • Marskatin  

      k..revsky přebytek výkonu

      0 0
      • Tina  

        na kolko fúkaš a kolko vážiš?

        reakcia mala byť na úvodný príspevok

        0 0
    • Neunzikger  

      S delší zadní stavbou 29“ oproti 26“ došlo ke změně rozložení hmotnosti přední – zadní kolo patrné při jízdě ze sedla. Tzn. u 29“ je zadní méně zatížené.

      1. Navrhuji upravit techniku jízdy: Vstoje šlapat více „kulatě“ lehčí

      převody s vyšší frekvencí – jako Contador.

      1. Obout zadní pneu s adhezivnější směsí uvažovals?
      0 0
      • MlokCZ  

        Delší zadní stavba mírný rozdíl udělá (hodně bude záležet, jestli má 29tku s nějakou slušnou geometrií typu zadní stavba do 440mm nebo třeba nějakou starší mrchu typu Superior 2008 se zadní stavbou 465mm), ale hrabat i na asfaltu, tak to musí být jezdec opravdu hodně „šikovný“ a nebo mít výkon několik tisíc watů.

        A prudké výjezdy v terénu a zařazený převod. Tady je to dost sporné. Teď se bavím už o terénu třeba se sypkým povrchem, kde se ze sedla bez větší práce s těžištěm v prudším výjezdu dá hrábnout velmi snadno a to i na 26tce.

        Lehčí převod může v tomhle klidně i ještě uškodit. Při lehkém převodu stačí jen lehce nerovnoměrný záběr a už to hrábne, protože se snáze přenese krátkodobě větší síla než zadní plášť dokáže ustát.

        V tomhle případě je nejjednodušší si dřepnout na zadek :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          A teď vidím výše, že uvádí i kolo a zadní stavba je pěkných 440mm, a rozvor 1121 (vzal jsem 19" velikost). V tomhle případě bude rozložení váhy na přední x zadní kolo téměř stejné jako na 26tce (třeba 425mm zadní stavba + 1080mm rozvor na tom bude úplně stejně a to je běžná 26tka).

          0 0
        • Neunzikger  

          Samozřejmě i mírný posun těžiště vzad při šlapání vstoje má značný vliv na prokluz zadního kola. To ví snad i zakladatel vlákna. Ten vliv rozdílu v geometriích rámů není tak významný, nicméně to je fixní parametr, a tak jsem ho uvedl.

          To, že se při lehčím převodu snadněji prohrábne a následně zvadne v úvrati – s tím souhlasím, ale snadněji se překonávají „mrtvé body“ v úvratích šlapání – když hrábneš pomalu točený těžký převod, setrvačnost Tě nevytáhne do záběru a z úvrati se nevypáčíš.

          Asi sepisujeme samozřejmosti jen proto, že zakladatel vlákna vstoje hrabe a vsedě ho to neba.

          Výše jemu určená rada „Nauč se šlapat.“ možná stačí.

          Domnívám se, že si Phates v půlnoční dlouhé chvíli jen dal vychválit, jak má „nařvaný stehna“.

          0 0
    • Mastr  

      Obrovská síla nohou :-))

      0 0
    • delfyn  

      nauč se ve stoje pracovat víc s těžištěm a nic ti podškrabovat nebude:)

      0 0
    • Ruprt2  

      jak píšou ostatní do kopce se nejezdí tak, že se navalíš na řidítka. do kopce v sedě a nebo ve stoje, ale spíš nad sedlem než nad řidítka.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      To zadní kolo na to nemá mentálně, jinak by se neprotáčelo…a­votomtoje.

      0 0
    • McBlacky  

      podle mě si děláš prdel.

      na bikovém plášti a 29" co uvádíš prohrábnout na asfaltu do kopce lze jen když se budeš extra snažit ležet nad předním kolem. Pokud jsi nehrabal s 26" není důvod hrabat v 29" jen změnou kola.

      I při výkonu kolem 10w/kg ve stoje nemáš šanci na asfaltu hrabat. Nehledě na to, že tento výkon dosáhne ve stoupání v reálu tak 2% uživatelů BF a nikdo ho nedá přes 60sec v kuse…

      Běžný výkon ve stoupání při šlapání ze sedla se pohybuje daleko níže.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • BigKarel2  

      Myslím že silnice po které jezdíš je pokrytá olejem…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Rychlej turista  

      Můžou to dělat i pláště. Kdysi jsem měl na silničce nějaké Hutchinsony a na asfaltu hrabaly.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.