• endy009

    Zdar a sílu, obracím se na vás s problémem a prosím zároveň o radu. Mám horské kolo z druhé ruky, sedí mi, jezdí se mi na něm dobře. Bylo po kompletním servisu, řetěz, kazeta apod jsou nové,,

    bohužel dnes ráno se mi v lese sedlo (nebo co já vím)řazení – smyk. Snažil jsem se to doladit,ale spíš jsem to posral-řetěz drhne a páčka na řazení jde ztuha. Známý, ke kterému chodím mi oznámil, že tento převod 2×10 je hraniční a vždycky bude na carbonovém kole se hýbat a chrastit řetěz o klec. Snažil se to vyladit, ale ho*no,převody chrastí tak různě a páčka jde pořád ztuha, ikdyž ne už tolik. Jen mé laické oko vidí, že smyk a řetěz jsou blízko sebe ať už při těžkém převodu nebo lehkém tácu+zadní kazeta může být kdekoli. Než se mi to rozjebalo mohl jsem křížit řetěz a ni nedrhlo.To se mu stím nechce dělat??

    NEVĚŘÍM TOMU,že by to nšelo doladit a vyladit. Dále pak odrazoval bráchu, že se 88 kg nemá na carbon lést a 1×10,11 nebo 12 bude znamenat větší spotřebu komponentů jako řetěz apod už po 500 km ± jde na výměnu. Ptám se vás tedy, je možné vyladit 2×10 tak aby na VŠECH převodech šla bez chrastění o smyk? Když jsem kolo koupil tak to šlapalo jak hodinky. Od rána však rostu, vadí mi dost chrastění. A je pravda,že carbon není pro silnější jezdce??

    Kámoše mám chuť nakopat do pr......!!!!Už k němu nevlezu, zítra jsem domluvený jít do servisu u nás ve městě,kde mi řekli,že se pokusí kolo vyladit, ale je to carbon a vždy po chvilce,že si vše sedle jak se kolo hýbe na rozdíl od hliníku. Osobně nejsem žádný tlouštík (60+kg)

    Díkys, Endy

    0 0
    • bikemike  

      Tak jasně, že jde smyk na 2×10 vyladit na všechny převody…pokud to nezvládáš, využij služeb servisu. Je to záležitost pár minut.Nevím co máš za rám a systém uchycení přesmykače, ale materiál rámu určitě nebude příčinou, proč ti to neřadí :-)

      0 0
    • Nutribird  

      Tak když to šlo jednou musí to jít znovu. Pokud nedošlo ke změně komponent, je to rukama. Spotřeba komponent, řetěz kazeta by měli být podobné. EAGLE dokonce tvrdí, že vydrží déle. Každé kolo má doporučenou nosnost výrobce a od té by se mělo odvozovat zatížení. Nemá náhodou karbon vynikat vyšší tuhostí. Jako, že by se hýbal rám a měnilo ustavení komponent ??? PC a hledej na YouTube vše je tam dobře na videu popsáno. Zvládneš to sám.

      0 0
    • Japhy  

      Kámoš je odborník, k tomu choď na servis dál. Co věta to perla. Vždycky žasnu jak se někdo pere s úkony, které jsme si řešili sami už někdy ve dvanácti. Poštelovat hazku, smyk a brzdové špalíky na Esce byla samozřejmost.

      http://www.ivelo.cz/…-presmykace/

      0 0
      • Kouba_2005  

        Tak někdo třeba není tak technicky zdatnej, aby si kolo ladil od malička sám … a nebo chce prostě jezdit a nestarat se a servis nechávat odborníkům. Bohužel jak to tady tak čtu, tak odborníků v servisech je fakt jako šafránu, až mě to překvapuje. Jak říkáš. Takový základní věci jako seřízení hazky a smyku by měl každej zvládnout sám, ale ne každej na to holt má.

        0 0
        • Japhy  

          Tak se nemá montovat do vyloženě technicky orientovaného sportu. Nebo ať si najde slušný servis.

          0 0
        • Japhy  

          Hele, včera jsem při procházce s kočárkem pozoroval partu Němců. Stojánky, trumpetky, blatníky, píčovinky… Řešili defekt. Sundal kolo, nasadil novou duši a tu píchlou s jednou dírečkou hodil do nejbližšího koše. Dekadence, fakt. Já bych jí automaticky smotnul a doma zalepil. Ale aspoň že vyměnit to zvládnul.

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Dekadence je leda tak řešit co dělají druzí a pohoršovat se nad tím jenom proto, že ty to děláš jinak. Někdo duši opravuje dokud se neurve ventilek, někdo max třikrát, někdo vůbec. To je snad každého věc, ne?

            0 0
    • novas752  

      Drtiva vetsina 2×10 vyladit jde. Nektere – napriklad silnicni SRAM Apex ale nejddou. Dej to do ruky nekomu sikovnymu, kdyz to slapalo potichu tak to jit musi.

      88kg neni zadna vaha, uplne v pohode. Spis zalezi jak ten clovek jezdi. 100kg borec co umi s kolem pracovat mu da zahulit min nez 80kg borec co na tom sedi jak pecka.

      Ano, na 1×11 se da retez zrusit i za 500km, naopak 12ti rychlostni sram eagle vydrzi fakt dost. Ale vyber mezi dvojplackou a jednoplackou je spis o rozsahu a odstupnovani – sahodlouhych vlaken na to tady najdes dost.

      Ze by si komponenty sedaly nejak vic, no nevim, nejakych par desitek kol uz jsem stavel i servisoval a nic takove nevypozoroval. Jestli ie to nove kolo tak to zavez na garancku po nejakych 200–300km. Ale na starsim kusu uz by si nic sedat nemelo, to uz je nejaka zavada (napriklad roztrepene lanko) nebo poskozeni (ohnuta klec presmyku…).

      0 0
      • MatS  

        Pise ze ho ma z druhe ruky. Predpokladam, ze s dorazy smyku nehybal a samovolne se nemeni. Predpokladam, ze ma smyk na objimce a ta nebyla spravne dotazena a hnula se bud vyskove nebo kolem trubky. I direct mount smyk se muze trochu posunout vyskove. Jestli jdou packy ztuha, je asi pretazeny lanko a mozna prave kvuli tomu hnutemu smyku.

        Tomu kamosovi by se mel vyhybat obloukem. At postne fotky smyku ze strany a jeste z pohledu retezu, at zjistime kde je problem.

        0 0
    • Kouba_2005  

      Jestli máš správnej smyk na 2×10, tak by to naladit jít mělo. Stejnou kombinaci vozím a nic neškrtá. Mám i karbonový rám a rozhodně nejsem peříčko, a že bych ale měl něco pořád nastavovat, to se teda nekoná. Jednou nastavím a dokud do toho nevrtám v rámci upgradu, tak to chodí pořád stejně. Svěř to někomu, kdo tomu rozumí, což tvůj kámoš není. A nebo samostudium na ivelo a budeš to mít časem v malíku. Raketová věda to fakt není.

      0 0
      • platypus  

        Máš štěstí. Vozil jsem kliky 53/39 a 7sp 12–24 škrtalo akorát 39 12, teď vozím 50/34 a 10sp 11–25. Obětoval jsem převod 50 11abych neškrtal při 50 od devatenátky nahoru, to by bylo nemilé, ty okolnosti (různé sady, rámy) tady prostě jsou.

        0 0
    • endy009  

      Ne,nic jsem neměnil. Vše zůstalo jak jsem koupil. Měsíc to fachalo jak hodinky. Tak že budu muset do pořádnýho servisu. Na kámoše se vyseru.....ještě jsem mluvil s prodejcem co mi kol koupil,sám si kola dělá, ale bydlí na druhý straně republiky. Kolo sestrlocat jde,možná bude občas chratit na malá malá. Jinak žádný problém. Co se týká páčky tak možná vyměnit lanko a Bowden pokud bude problém v tom.....ale pochybuje

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce