• Rohllik

    Zdarec, vim ze se tady toho na toto tema nakecalo uz dost ale topic konkretne s mym problemem jsem nenasel. Totiz prvne jsem na vlastni pest menil lanka od hazek, bowdeny, retez (na spravny pocet pastorku), kliky (cili i prevodniky ze 42z na 44), prevodnik a par malickosti. Po par hodinach driny a picovani vse ve klinickych podminkach (chapej v garazi s bajkem vzuhru nohama) slapalo jak svycary. Hazka a napinaky pekfetne v ose s pasotrky, stejne tak prevodnik bez sebemensi drhnuti, razeni presne a smooth, retez na vsech clanych podajny – proste symfonie. Kolo jsem vytahl na ulici, zacvakl tetru a dal si na miste na hubu…vse od 8st do 5teho prokluzuje jak prase. Kazetu jsem pravda nemenil ale pohledove jsou zuby ok, nema ani moc najeto a se starym osazenim a mnohem horsim serizenim se mi tohle nestavalo. Napadlo me vzhledem k tomu ze prokluzovani prestava na vetsich pastorcich (cili kdyz je retez vic napnuty) zkratit retez o dva, tri clanky blbost? A jak rikam vse jsem delal prvne treba jsem neco podelal pri sundavani/nandavani klik (na osu jsem nesahal) napady, priponky, rady?

    0 0
    • novas752  

      Pohledove na kazete nemusis moc poznat, tam jde o desetiny nebo spis setiny milimetru.

      Zaprve bych kouknul, jak je nastavena „vzdalenost hazky“ takovej samostatnej sroubek na tele hazky pobliz upnuti do patky – zkus to nastavit tak, aby retez vic "obepinal kazetu – kladky byly vic nahore.

      Zadruhe bych tomu nechal nejakej cas na sednuti – treba 100–300km (Muj druhej retez si na prvni kazetu sedal pres 1000km :) )

      Pokud to nepomuze, musel bys vymenit retez i kazetu najednou (novy retez bude vytahanej starou kazetou).

      Nebo sezen supleru a na 10ti clancich zmer stary retez – pokud bude mit pres cca 133,2 , je cas na vymenu kazety.

      0 0
    • Rohllik  

      Nepotesils…kdyz tam ted fouknu zpatky starej retez tak si zas rozjebu novy prevodniky co..

      0 0
      • novas752  

        Prevodniky by mely vydrzet vic nez kazeta, ale ja bych tam starej nedal.

        Nejdriv zmer starej retez a podle toho bud vymen i kazetu nebo tomu dej par set km nez si to sedne…

        0 0
      • Tencovozikmin  

        Hele bud tam vrat stary retez a nebo kup novou kazetu. Nic vic netreba,krom vercajku.

        0 0
    • Rohllik  

      Hele ono to na tech tezsich prevodech prokluzuje tak krute ze bych par (set) asi neprezil. Stacil mi ten tygr co jsem hodil pred domem. Retez bude asi KO jak rikas, byl starsiho data (to je tak kdyz se na to dlabe). Takze v pondeli, trhak, bycik, kazeta a orech..uzasny

      kazdopadne dik rady

      0 0
      • Smazaný účet  

        Bycik…a jalovicka bude taky?

        0 0
      • pepek  

        Na byčík se vykašli, to si nech na noc do postele. Prostě chvilku jezdi hustý kopce na malou pilu, malý pastorky neřaď, utři řetěz, ať není mastný a když to nepomůže, tak dremel pomůže vždy.

        0 0
        • Tencovozikmin  

          No to je reseni.

          0 0
        • brundibar  

          Neni nad dobrou radu…

          0 0
        • Esi  

          tak tak 600km na malou pilu a je to vyřešené, potom konečně vyhodíš tu kazetu která je evidentně v háji, koupíš si další řetěz a jako bonus tu malou pilu a to se vyplatí.

          Když řetěz nesedne na kazetu hned a není to tím že je blbě zanýtovaný tak bych ho zase sundal dal tam zpátky ten starý aby jsi mohl jezdit a objednal novou kazetu, jakékoliv ježdění 100km se střílejícím řetězem je vlastně jen čekání než se ten řetěz obrousí podle té kazety (ta se jaksi neopraví) tak že vlastně čekáš než je ten řetěz zase po smrti, jen to netrvá obvyklých 1000 – 1500km ale 100km :-)

          0 0
          • pepek  

            ¨když si nesedne za 100km, tak použiješ dremel

            0 0
            • Esi  

              proč bych to dělal, desítková Slx kazeta stojí litr tak proč likvidovat řetěz kterej stojí 500 takovejma nesmyslama, to bych tam dal raději zpátky starý a objednal tu kazetu

              0 0
              • pepek  

                Řetěz se neobrousí podle kazety, jednak je tvrdší a druhák jeho opotřebení probíhá mezi čepy a články a tam se kazeta jaksi nedostane.

                0 0
      • vylizplech  

        Tak bičík na kazety se dá udělat i doma, stačí starší řetěz a pásovina tloušťky 4mm.

        0 0
    • Tom-T45  

      Mám podobnou zkušenost, když jsem hodně přetáhl řetěz a po výměně za nový se kolo chovalo přesně jak popisuješ. Myslel jsem taky že je to kazetou, ale problém byl v malém a středním převodníku. Ty byly na rozdíl od kazety z hliníku, takže se odrbaly mnohem snadněji než kazeta. Pokud jsi dával nové převodníky, tak to asi bude kazeta, ale pokud ne (z dotazu jsem to úplně nepochopil) tak bych se zkusil zaměřit na převodníky, např. otočit nejmenší, jestli to nepomůže.

      0 0
      • Tencovozikmin  

        To by me zajimalo to pretazeni retezu a kazeta vydrzela min nez prevodniky? To ti neverim ani v hliniku ne. Kolikrat obehne retez prevodnik a kolikrat kazetu. Ono jdou vzdy do kytek pastorky ktere pouzivas nejcastejc takze muzes met klidne pul kazety v poradku a pul po smrti.

        0 0
        • Tom-T45  

          Jednalo se o desítkové kliky SRAM X7. Tím jak se řetěz natáhl, tak už přesně neseděl do zubů převodníku a při nabíhání článku na zub deformoval čelo zubu. Na zubu převodníku se pak vytvořila oblinka, která způsobila, že se nový navazelínovaný řetěz po té oblince sklouznul a přeskočil. Přišel jsem na to tím, že když jsem otočil nejmenší převodník, tak to přeskakovat přestalo. Prostřední převodník vyměněn a vše od té doby funguje bez problémů – tedy až na desítkové řazení Sram X7, to se klukům z USA moc nepovedlo.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.