Přestavba z 3x7 na jednopřevodník

28 nepřečtených
  • hanz1066

    Zdravím všechny..Moc se omlouvám,ale vůbec se v tomhle nevyznám,tak vás žádám o radu. Ve sklepě mi trčí tohle kolo,na kterém není ujeto ani 20 km ,dostal jsem ho od příbuzných. Vím, že by asi bylo lepší koupit něco lepšího,ale to potrvá delší dobu, protože bych chtěl nějaké enduro, takže je to finančně náročný.Tak bych tohle chtěl předělat na jednopřevodník­.Abych to měl na pojezd po městě a nějaké lesní cesty. Ještě bych tomu chtěl dát jinou vidlici a proto se ptám,co mám vybrat ? Nerozumím setum ,co jsem našel a ani nevím,podle čeho přesně vybírat. Poradíte mi prosím? Nějakou lidovou cenu,ale zase ne úplný odpad :D Děkuji moc za případné komentáře.

    ramala.cz/gt-aggressor-27–5-sport-blk-2023-l?gad_source=1

    0 0
    • Tomcat  

      Radu se na to vykašlat a šetřit.

      Předěláním na jedno převodník to nebude víc na pojezd po městě a lesní stezky, než je to teď.

      Vzhledem k pořizovací ceně , solidní předělání na 1×11 nebo 1×12 (tedy ne Aliexpress)bude stát až 75% toho kola. Katalogové je tak za 11000,–

      Vidlice jako by to posunula , ale i se změnou náboje

      0 0

        MTBIKER doporučuje

        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 14 799 Kč -5% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

        od 11 399 Kč -20% MOC 17 699 Kč

        Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 1 kus

        Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

        14 199 Kč -20% MOC 17 699 Kč

      • Prazak0  

        V zásadě to vidím podobně, i když možná by se to řešit dalo. Pastorky bych nechal, jak jsou, leda vyměnit vícekolekočko/ka­zetu, aby to vyhovovalo, třeba dát s větším rozsahem. A jdou-li sundat převodníky, tak bych nechal asi ten prostřední. Pokud jde odšroubovat, výměnné ocelové převodníky bývají levné, jednu, dvě stovky. Takže pak by měl 1×7, což na rovinu a trochu zvlněný terén musí stačit. Já tam nevidím nikde specifikaci, co tam je. Ale i kdyby koupil lehvný převodník na čtyřhran, nemusí stát ani 500. Jen by musel pohlídat, že to nebude na jednorychlostní řetěz. Zadní kolo by šlo případně taky vyměnit na kazetu s normální délkou, pak by mohl mít třeba 1×8. Po rovině stejně všechny pastorky nevyužije. Maximálně bych tam dal 1×9. Víc bych do toho neinvestoval.

        0 4
        • Tomcat  
          • řetězová linka
          • padání řetězu
          • rozsah nebo převodové poměry jednotlivých stupňů

          Co tam je není tajemství . Takže má přehazovačku bez brzdy, převodníky bez správného tvarování zubů. šroubovací kolečko 14–34 sunrace.

          …Zadní kolo by šlo případně taky vyměnit na kazetu s normální délkou,… co je proboha délka kazety !

          1 0
          • Prazak0  

            Pokud by např. nechal prostřední převodník, tak nemusí řešit řetězovou linku. U dvojpřevodníku běžně jezdím velký převodník a vzadu druhý největší pastorek, někdy krátkodobě i největší, řetěz mi vydrží v pohodě.

            Šroubovací Sunrace, tak tam začíná nejmenší pastorek až na 14, což na běžné ježdění stačí bohatě. Na ten pastorek jezdí závodníci TdF po rovině. I kateta může být na 7 zubů, pak je kratší ořech, tohle jsem myslel „kazetou s normální délkou“. Běžné délka ořechu je tedy na kazetu 8–11, na 7 to je kratší.

            Pokud by vyměnil kazetu, tak si přidá jen pár hodně těžkých převodů, které nejspíš vůbec nevyužije. Má sice vícekolečko jen se 7 pastorky, ale zas takovými, které bude jezdit spíš. Krom toho, vícekolečko by se nejspíš vešlo i osmičkové nebo i devítkové, šroubovací. Dal bych tam osmikolečko a vyměnil pravé řazení za osmičkové,, tipuji nějakých 8 stovek.

            0 4
            • xtonda  

              Ale i ty šroubovací kolečka mají stejnou rozteč jako kazety, takže 8sp kolečko bude širší než 7sp kolečko stejně jako je to u kazet. Na rozdíl od kazety na zadní kolo sice nasadí, ale nemusí se mu to vejít do rámu.

              0 0
              • Prazak0  

                Záleží na rámu, u trekového kola, kde vzadu je 135 mm mezi patkami se osmikolečko docela pohodlně vejde. Nevím, jak by se vešlo u silničních 130 mm, pokud tam jsou blíž příruby, mohlo by se vejít. Nevešlo by se ale u rámu favorit, kde vzdálenost mezi patkami byla užší.

                0 0
      • hanz1066  

        Dobře ale je rozdíl dát do toho 15 dejme tomu a nebo ušetřit 70 k.

        0 1
        • Tomcat  

          Jenže právě už za 15 koupí kolo se vzduchovou vidlicí, 15kou osou aspoň ve předu, k tomu1×11 .

          To kolo nebýt značky která se připlácí je v kategorii okolo 10000,– nové.

          0 1
    • Floydie  

      A cemu vadi 3×7 na „pojezd po meste a lesni cesty“? Jezdi to co mas a penize co usetris za nesmyslnou prestavbu si schovej na to enduro. Nechapu tady tu mantru tech 1×11/12 prevodu :-) To uz nikdo neumite spravne prehazovat?

      7 0
      • hanz1066  

        Vadí to tomu,že to kolo je da se rict uplne nové a nemuzu doladit aby to dobře přehazovalo..Od­jakživa ,kdy jsem měl tyhle 3×7 nebo něco podobného,tak mi věčně nějaké převody nešli nebo tak..

        0 0
        • xtonda  

          Pokud je to prakticky nové a nikdo s tím někde nefláknul, tak to musí jít seřídit, záleží jestli to umíš. Je potřeba i zkontrolovat rovnost patky, někteří prodejci na to kašlou.

          Nejsem obecně odpůrce upgradů jako někteří jiní zde, ale tohle kolo je tak moc lowend, že bys musel vyměnit skoro všechno a to fakt nedává smysl.

          2 1
        • cibi  

          blbne Ti přesmykač nebo přehazka? 3*7 lze dát do kupy v pohodě.

          0 0
    • couffy  

      Není odkaz,ale podle mě nemá smysl předělávat 3×7 na něco 1×.

      Šel bych cestou bazaru a koupil něco co už je na jednopřevodnku­.Záleží kolik do toho chceš dát.

      0 0
    • Lišák  

      Jak píší ostatní – na tu předělávku se vykašli a šetři na lepší kolo.

      Nevím, jak v současnosti, ale pokud byla dříve 7sp. kazeta, tak byl kratší ořech a někdy i rozteč náboje 130 místo standardních 135 mm u 8 a více rychlostí. Takže předělávka by byl fakt děsný bastl. (Sám to jezdím na zimákovi – devítková kazeta s osmi pastorky na sedmičkovém ořechu.)

      Jedině, pokud bys mermomocí chtěl jednopřevodník, tak, jestli to kliky umožňují (nejsou nýtované, ale mají převodníky přidělané šrouby), sundej všechny převodníky a přesmykač, na Ali kup jeden NW s patřičnou roztečí a namontuj ho místo prostředního převodníku.

      0 0
    • Kos_CZ  

      Předěláním takhle starého kola na jednopřevodník z něj lepší kolo neuděláš, jen si snížíš jemnost odstupňování a narveš do toho (vzhledem k výslednému efektu) hrozný prachy.

      Koukl bych se do bazaru (i tady na serveru) a případně si nechal poradit s nějakou konkrétní nabídkou, kterou tam najdeš…

      0 1
      • VojtaXY  

        rocnik 2023 je stare kolo?

        0 0
        • hanz1066  

          Odkaz se mi blbě doplnil.. je o 2020 rok..To co pise bara2

          0 0
          • VojtaXY  

            komponenty jsou stejne a ram hadam, ze je taky stejny

            0 0
            • hanz1066  

              Ano je to to samé kolo…Čekal jsem tyhle komentáře..Ale chtěl jsem ho nějak využít,než aby mi leželo ve sklepě.Zkusím to nějak seřídit,ale od mala co jsem měl kola ,tak mi pije krev právě ta 3×7 přehazovačka :D Takže i z toho důvodu,jsem to chtěl vyměnit.

              0 0
              • VojtaXY  

                A 1×7 by bylo lepsi? U toho kola by se pro vicerychlostni kazetu muselo vymenit zadni kolo nebo preplest na jiny naboj.

                0 0
              • Prazak0  

                Na ježdění mimo velkých kopců by šlo vyměnit kliky za dvoupřevodníkové. Sám jsem kdysi tak měnil u krosového kola s 3×8 na 2×8. Ty kliky byly na čtyřhran, lehké hliníkové i hliníkové převodníky.

                0 2
    • t29  

      Pro základní 1×11 potřebuješ:

      • Deore 5100 SGS přehazovačka
      • Deore 5100 11sp pravá řadící páčka
      • Deore 5100 11sp kazeta 11–51z
      • Deore 5100 kliky HT2 s převodníkem
      • středové ložiska HT2
      • řetěz 11sp

      suma sumárum by to mohlo být kolem 5500 Kč, což je víc než polovina ceny tvého kola.

      Jenže na svoje kolo to nenamontuješ, protože máš zadní náboj na šroubovací šesti/sedmikolečko a potřebuješ zadní náboj s drážkovaným ořechem na HG kazetu. Takže ještě za 1500 Kč (nebo víc) koupit nové vypletené zadní kolo se správným nábojem. Aspoň nemusíš sundávat šroubovací sedmikolečko ze starého náboje, prostě to zahodíš komplet.

      No a vidlice… dejme tomu vzduchovka Suntour Raidon za cca 4000 Kč. Takže upgrade na 11sp + zadní kolo + vidle tě přijde na nejmíň 11000 Kč + k tomu cena práce a/nebo nářadí.

      Radši bych šel cestou jezdit to jak to je a měnit jenom spotřebák a rozbité věci.

      • Pokud se vysype přehazovačka, přesmykač nebo řadící páčky, tak zahoď komplet Microshift a kup 8×3 Shimano páčky, 8sp Shimano Shadow hazku a 3sp Shimano přesmykač. Rozteče pastorků 7sp a 8sp jsou stejné, osmý převod zablokuješ dorazem přehazovačky. Cena cca 1000 až 1500 Kč.
      • Pokud se vysype volnoběžka nebo zadní náboj, kup nové zadní kolo s nábojem na Shimano HG ořech a 8sp Shimano kazetu. Sedmičkové řazení a hazka bude chodit po sedmi pastorcích a osmý nevyužiješ. Cena od cca 2000 Kč nahoru podle toho, jestli budeš chtít zadní náboj jenom základní, nebo nějaký lepší.
      • pokud provedeš obě dvě výměny, nastav doraz hazky, abys mohl využít všech 8 převodů na 8sp kazetě.
      3 0
      • Prazak0  

        Kdysi jsem tak postupoval, na nový rám Bareš přendal věci z favorita. Na něm jsem tehdy měl věci, které byly nadstandard, např kliky Walter. Pak jsem koupil nové kliky Sh 105, přesmyk Ultegra, přehazovačku RXS. Do kola jsem postupně nacpal dost peněz, ale nebylo to vyvážené. Koupit nové hovotové nebo nechat u Bareše postavit celé na jeho rámu by v celkovém součtu vyšlo levněji a hlavně by to bylo lepší.

        Osmičkové řazení Microshift umí dělat velký rozsah, ale i Shimano zvládne 40zubů na největším pastorku, což na ježdění po městě by mohlo stačit. Řazení 400kč, jenže přehazovačka na velký rozsah zubů by stála min 600, asi 800kč. Takže už máme 1200kč. Nový zadní výplet 1500kč, kazeta s velký rozsahem tak 700kč. Nějaké nové lanko, bovdeny, už jsme přes 2,5 tis. Jenže by to chtělo nové kliky apřevodník, 4 tis. Přijde mi, že taková přestavba nemá cenu, tady jsem šel celkem nejlevnější cestou.

        0 2
        • bara2  

          To byla investice do vzdělání a zkušeností. Už jenom to postupné skládání ti hodně dalo. Za nějaké kurzy bys zaplatil mnohem víc. Koupí drahého kola se nic nenaučíš a je otázkou, zda bude nakonec vyhovovat natolik, aby to za to stálo ;-)

          0 0
      • Tomas_82  

        Do výčtu potřebných komponent bych ještě přihodil hydraulické brzdy.

        Ale šlo by si dát práci a hledat bazarové věci, pak věřím, že by se přestavba vešla do 5–6000Kč

        0 0
        • t29  

          Vidle co je tam teď mu nějakou divočinu nedovolí, tak bych buď nechal stávající vidli i brzdy, nebo vyměnil oboje za lepší. Ale taková výměna zas sežere dost peněz co mohly jít do kasičky na enduro, a z tohohle kola zbude prakticky jen rám, řidítka a sedlo.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.