• GamaTsepe

    Zdravím, mám tady takovej šílenej plán, chtěl bych na svém Qayronu Spyro začít nějak víc jezdit na enduro závody a z prvního závodu jsem usoudil že je potřeba upgrade brzd (mám tam origo Deore a chtěl bych tam dát Magury MT5) a upgrade vidlice (je tam 130mm Aion a chtěl bych tam dát 160mm Bomber) ale nevím jak moc změna vidlice změní vlastnosti kola a nechtěl bych z kolo udělat líný kolo, který nebude schopný jet do kopce. Popřípadě bych byl rád i za další dobré nápady jak kolo udělat schopnější na závody. Vím že to asi není úplně výborný nápad udělat z trailového HT enduro, ale zajímaly by mě vaše názory a nápady.

    1 0
    • Čipera  

      Máš pravdu a odpověděl sis sám, není to dobrý nápad. Bude to líný kolo, který nebude schopný jet do kopce a ani z kopce. A pokud máš quayrona, stejně by ti při závodním použití dřív nebo později rupne rám.

      0 0
    • novas752  

      O 3cm jinej zdvih změní vlastnosti kola hrozně moc. Bylo by to najednou dost vysoké (BB high a stack), zkratilo by to reach a o cca 1,5° položilo úhly. Kámoš teď na HT zkoušel 150mm vidli místo 160 a za 2 dny se vracel ke 160 protože mu geometrie se 150 prostě neseděla.

      Kromě zmíněného by to chtělo lepší pláště do terénu, vložku do zadního a to taky udělá kolo dost líný.

      0 0
    • skaj  
      1. Zmenou obuti a pridanim vlozky to do kopce pojede hure. To uz je dan na jakemkoliv enduro kole, nejenom hardtailu. Ale zaroven se bez toho neobejdes – odpovidajici obuti je smerem dolu zaklad. Takze pokud enduro, budes urcitou „linost“ muset akceptovat na fullu i ht.
      2. Ohledne geometrie a vidlice – ta se pochopitelne zmeni. Nekomu muze nova geo vadit, nekomu jinemu se muze naopak libit. Ale mozna to muzes zkusit pred nakupem jine vidle. Prohledni Aiona co tam mas – v nekterych staci vyndat spacery a dostanes ji na 150 zdvihu.
      3. Pokud ti nestaci (koukam ze je ti 16 a hadam lehci vahu) Deore brzdy, tak je to podivne. Poradne bych je odvzdusnil a eventuelne vymenil desky. Kde je s nimi problem?

      Jinak uplne sileny napad to neni (jezdit enduro zavody na HT) – sam na enduro HT jezdim. Ma to ale svoje specifika. A jedna z nich je, ze v bordelu uplne skvelou vidli neocenis – razy od zadniho kola zustanou. Zaroven si musis vic vybirat stopu a casto je ta nejlepsi uplne jina nez na fullu. A v absolutnim porovnani rychlosti bude full vzdycky rychlejsi nez ht. Nicmene, sjet enduro zavod se na ht da a urcite nebudes kvuli absenci zadniho odpruzeni posledni. Porad rozhoduje skill jezdce.

      Ale abych to uzavrel – krome plastu a vlozky bych konkretne do tohohle kola vubec nesypal. Prijde mi v pohode a vyvazene tak, jak je. To si radsi vsechno naspor ( jen za brzdy a vidli co planujes jsi na cca 20?) , nauc se sevisovat (dalsi usetreni penez), kolo prodej a pristi rok kup treba Carmu.

      1 0
    • GamaTsepe  

      Obutí si budu závodní pořizovat určitě, líbí se mi DHR DHF Minion. A u těch brzd, ono by to ty 4 pístky chtělo, jel jsem enduro na kraličaku a bylo to fakt na sílu. Spíš mě zajímá jak by se kolo chovalo kdyby se tak fakt dala větší vidle, protože jsem viděl jak někdo jezdí 170mm na HT od Nukeproof.

      0 0
      • novas752  

        Tak to zkus, stačí z vidlice vyndat vložky omezující zdvih – díly 6d na rozkresu, co kus to centimetr navíc.

        https://www.srsuntour.com/…_140_130.PDF

        1 0
        • kondor  

          Přesně, rovnou tu vidlici předělat na olej (+ molitanové kroužky pod stíráky) a na předek 4 pístkový třmen Shimano BR-MT520. Jen bacha, na 4 pístkyl bys měl mít myslím páku servowave.

          1 0
        • vaclaw  

          Jj, nemá cenu řešit novou vidlici, ale s tim zdvihem si zkus hrát, vždycky to můžeš dát zapátky.

          0 0
      • Atilla  

        Podle mě nemá smysl dávat na přední kolo nic jiného než maxxis assegai maxxgrip buď EXO+, nebo DD, popřípadě DH.

        0 0
        • novas752  

          Nemyslim si že je na přednim kole na hardtailu potřeba cokoliv víc než EXO+.

          1 0
        • vaclaw  

          Dá se i na jiných gumách, ale já jezdím tužku… ;)

          0 0
        • Breakpain  

          Popravde se neumim rozhodnout, jestli DHF nebo Asseg … :)

          0 0
      • adam320  

        Cau, mam HT Scout od Nukeproof a zitra mi ma prijit vidlice Lyrik ultimate se 170mm, tak potom poreferuju co to udelalo:)

        jinak mt5 vozim uz dva roky a nemuzu si to vynachvalit, respektive mam verzi mt trail, na HT ten velkej dvoupist vzadu bohate staci. Bral jsem to kvuli jednoprstejm pakam s tim, ze kdyztak dokoupim do zadu druhej mt5 brzdic. Vubec nepotrebuju. Vozim 203mm hc storm vpredu i vzadu

        0 0
    • GamaTsepe  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • TK75  

      Kolik je teď výška středu (osa klik-zeme)?

      0 0
    • Breakpain  

      resenim je uplne jine, nove kolo ;) …

      0 0
      • adam320  

        Jo to je resinim skoro vzdycky, kdyz do toho zacne clovek takhle sypat zbytecne penize:)

        Sam to znam dost dobre, ale jednou je to konicek tak to zas tolik neva. Znam lidi co maji kola v totalnim topu a lesti je v roho za televizi:)

        0 0
    • wmarek  

      Jako šílený nápad to podle mně úplně není. Sám jezdím HT Canyon Stoic 3 a to kolo je super. Taky plánuju pár úprav. Záleží jaké Spyro máš, podle zdvihu to tipuju na to hliníkové. Tam je to fakt určené spíš na flowtraily a takový normální terén. Enduro závody už tomu rámu přece jenom dají zabrat. Ale zároveň proč ne. Možná bych zkusil napsat Qayronu jestli by to enduro vydrželo, jaký maximální zdvih vidlice ten rám zvládne a případně jestli je možné koupit nový. Je pravda že na hardtailu nikdy nebudeš rychlý jako na fullu, na druhou stranu, četl jsem že v blinduru přidají na příští rok kategorii hardtail. Takže to úplná hloupost není. Ohledně těch brzd, zkus prvně nahodit větší a kvalitnější kotouče + nějaké lepší destičky. To dokáže udělat fakt hodně a není to tak drahé jako komplet výměna brzd. Potom rozhodně bezduše s vložkou jestli ještě nemáš, případně širší a agresivnější pláště. Dále bych zkusil nášlapy, protože na HT při šlapání v terénu ti nohy na platformách nebudou moc držet. Možná vodítko nebo napínák aby ti nepadal řetěz. A tlaky v pláštích a nastavení vidlice taky hodně věcí ovlivní. Ještě k té vidlici, tím že zvedneš zdvih ze 130 až na 160 budeš víc namáhat rám v okolí hlavy a taky hlavové složení ale těžko říct nemusí to být nic extrémního.

      0 0
      • novas752  

        HT kategorie na Blinduru bude už pozítří na Slapech.

        0 0
      • skaj  

        Dále bych zkusil nášlapy, protože na HT při šlapání v terénu ti nohy na platformách nebudou moc držet.

        S vetsinou souhlasim, ale tohle bych si dovolil rozporovat. Jezdil jsem fulla, ted jezdim enduro HT a platformy nejsou zadny problem. Respektive vubec nepozoruji zhorseni.

        0 0
        • wmarek  

          Ano asi máte pravdu, já osobně také jezdím platformy a nemám s nimi problém. Ale v enduru závodu se člověk například po pádu občas musí rozjíždět třeba v rockgarden nebo v drsné kořenové pasáží a nebo se snaží stáhnout čas tím že šlape i v drsném terénu aby jel rychleji. A v takových případech nohy na pedálech nedrží na 100% a člověk se necítí moc jistě. Na druhou stranu když jedete v blátě jste za platformy rádi, protože si můžete kdykoliv sundat nohu zatímco s nášlapy je v blátě často problém. To je o preferencích. Já jen že drtivá většina enduru závodníků si nedokáže bez našlapů závodění představit.

          0 0
          • skaj  

            Jasne, to je obecne popsani rozdilu mezi naslapy a platformami. Kazdy preferuje neco jineho. A plne souhlasim, ze vetsina top jezdcu to drti na naslapech. Ale pro lemply (jako jsem ja a nejspise bude i tazatel, sorry:) tam fakt nepozuruju rozdil mezi fullem a HT, a to ani na enduro zavodech. Proste – podle me fakt, ze jede na HT nema na vyber typu pedalu vliv.

            0 0
            • wmarek  

              S tím musím souhlasit. Je to prostě o preferencích. Podle mně ideál začít na platformách a když člověk přijde do bodu, kdy už má vypracovanou techniku a platformy už mu nestačí zkusit nášlapy. Psal jsem co bych na to HT dal já kdybych chtěl závodně jezdit enduro. Podle toho jak to tazatel psal chce ty enduro závody nejspíš drtit jeden po druhém :) A tak soudím že už má něco za sebou.

              0 0
        • TK75  

          Ještě před šesti lety by mě ani nenapadlo jezdit v terénu bez platforem.Potom jsem se kvůli grevlu přeučil na spd…ale špatný je, že teď na hardtailu bych radši zase normálně platformy (nebo spon občas, když je chuť si víc zablbnout), ale už mi to s nima nejde, nadskakuju, nohy někde -nevim kde

          Zlo ty spdéčka.

          0 0
        • Atilla  

          No, to bych úplně netvrdil. Nakonec se to rozdrncá, tak, že ty nášlapy jsou lepší a to říkám jako někdo kdo jezdí 18 let platformy. Na HT jsem na určité věci začal vozit SPD. I pro nohy je to lepší

          0 0
    • tigermoth  

      Nemáš to spyro oranžové? Jednou jsem mlaďase s oranžovým spyrem zmerčil na Plumlově na trailech.

      Za mě – výměna brzd je na tomhle kole zbytečná, deorka s dobrýma destičkama – sintr s chlazením – ubrzdí hodně. Aion umí i 203 mm kotouč, pokud se nepletu, to taky dá podstatný nárůst brzdné síly a stojí pár šušňů. Jezdil jsem s nima na HT i bikeparky a nikdy jsem nešel na hubu kvůli brzd. Dřív narazíš na jiný limit tohohle kola, než jsou brzdy.

      Za mě dopředu DHF nebo Asseigai a zadek DHR, jestli máš rád utrhování zatáček a další cypovinky, tak Ardent dozadu.

      Jak píšou ostatní, na změnu zdvihu se buď vyprdni, nebo popožeň aiona o cenťák nahoru, víc bych to netrápil. Uvidíš jak se na tom budeš cítit, podle mě líp ne. Geo funguje nejlíp se správným zdvihem a dá jízdě víc. Stejně na HT budeš muset chtě nechtě jezdit hodně na techniku, jestli chceš jet rychle, což tak nějak přirozeně zabraňuje vzniku situací, kdy je potřeba posílat kolo o 16 cm výš co půl vteřiny. Jak chceš jet rychle na HT, vyprdni se na nějaké monstr skoky, nauč se pracovat s těžištěm a kopírovat terén. Dobrá technika ti navíc dost pošetří kolena.

      Jezdil jsem HT s Auronem, snížil jsem ho na 140 mm. Jel jsem na tom rychlebské enduro, jenom tak pro radost, celopéro bude vždycky rychlejší, jestli na něm nesedí pytel hnoje. HT má zase za mě velký fun faktor, líp se s tím skáče a pumpuje.

      Co by mohlo být hodně zábavné a odolné na blbosti, je to CrMo spyro, kdybych neměl dojebané kolena, za hřích by to stálo :)

      0 0
    • Petan.VUT  

      Taky mám spyro II a chtěl jsem zvedat zdvih ze 130 na 150mm. Ale když slyším názory zkušených, tak se na to vykašlu, max. bych zkusil 140mm. Jezdím stejně spíš flow traily, ikdyž u větších skoků je to na hraně.

      Já být tebou tak zkusím nejlevnější variantu výměnu desek a pak uvidíš, pokud nevážíš 100 kilo, tak to musíš ubrzdit.

      Ideální na tohle enduro by asi byl CrMo rám, u hliníku nevím co na to po čase bude říkat.

      0 0
      • TK75  

        Takovej Dartmoor Hornet je cenově dostupnej a jeho duralovej rám je vyhlášenej držák…

        Když jsem hledal co koupit, tak ocel nebo dural vždy něco praskne.Ale u Dartmooru jsem našel většinou spíš chválu na výdrž

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.