• RUSH

    V zimě plánuju servis Lefty na CD Rush. Potřebovak bych vědět několik věcí:

    1. Jsem v Praze – takže Šterba, Bikelive nebo teď také Bike

    Gallery (P6)?

    1. Poslední servis byl na jaře 2009, od té doby žádný problém, najeto

    celkem asi 6 tis.km. Co by měli při takovém servise Lefty udělat?

    1. Mám se o to pokoušet sám?

    Díky.

    0 0
    • mawerick  

      sam bych se o to nepokousel protoze se tam musi par veci resti mikrometrem :)

      Krom servisu ktere jsi vypsal zkus jeste Bikebros v nuslich.

      http://www.bikebros.cz/index.php…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kejmi  

      Zdravim jednonohe kolegy. Lefty speed ma nalitano okolo 15tis km. Asi by bodl nejaky ten servis. Psal jsem do bikelive a pry „standartni sezonni servis“ (vycisteni, namazani, vymena oleje) za 800kc. Tesneni pry standartne nemenej, pokud neuchazi vzduch… Jsem gaucak, a tak nejezdim ve srac*ach ani mokru, vidle nechazi, lock funguje – celkove mi prijde vse OK. Ma tedy smysl servis? Co jsem tak cetl, zvladl bych to udelat doma… Prosim jake naradi k tomu potrebuji? Byl by nejaky link s navodem (foto, video) at se to naucim… Jaky olej mam koupit? Diky za reakce…

      0 0
      • Zdyn  

        No jestli bys to zvladl udelat doma nevim, pac je k rozebrani potreba par specialnich klicu, ktere doma asi mit nebudes.

        Jinak na tom samozrejme nic moc neni.

        0 0
      • kubad  

        jak pise zdyn, osobně bych po 15000km nechal komplet vyměnit těsnění, pak se ti nestane to ze za 3 tydny budeš vidlu posilat znovu do servisu a platit znovu plus tesneni, Roud by mohl vypravět

        0 0
    • RUSH  

      Mám problém s únikem vzduchu z Lefty Speed. Byla letos v lednu na servisu, ale těsnění (vzduch)se neměnilo, protože neucházela. Od ledna jsem jezdil, jak to počasí dovolilo (do dubna ale ne víc jak celkem 1 000 km). Teď začatkem května jsem zkontroloval tlak a bylo tam jen nějakých 80 psi. Dofoukl jsem to na 150 psi a asi po 10 dnech (4–5 vyjížděk) to bylo zas jen 100 psi.

      Ptal jsem se v servisu, doporučovali prověřit nebo i vyměnit ventilek (jako první krok). Vidlici jsem tedy doma lehce upustil, aby se ventilek profoukl a znovu jsem nafoukl na 150 psi. Včera během vyjížďky (50 km terén) to celou dobu drželo. Uvidím co bude dál. Máte s tím někdo zkušenost?

      Pokud vím, Lefty Speed nemá vzduchovou patronu, vzduchová komora je přímo součástí nohy (plus jakýsi píst). Je to tedy tak, že těsnění zajišťuje píst s dvojitým o kroužkem (Double Seal Air Piston) a to je ta část, kterou je třeba vyměnit?

      0 0
      • kubad  

        vyměň ventilek + dej do komory trochu oleje, pokud to nepomůže tak to těsnění, a doufej že tam není nic poškrábané

        0 0
        • kubad  

          jinak některé servisy nechápu, neuchází to tak těsnění za pár korun nevyměním :-(

          0 0
          • RUSH  

            Dnes jsem nechal vyměnit ventilek, ten starý se prý při demontáži skoro rozpadl. Tak to snad bude tím a už bude pokoj.

            Ucházelo mi to asi tak, že jsem nafoukal na 150 psi a po čtyřech vyjížďkách (každá cca. 2 hod) byla vidle na 100 psi.

            0 0
            • RUSH  

              Tak vypadá to, že výměna ventilku pomohla.

              Mám ještě otázku ohledně pumpičky na Lefty: Je nejlepší pumpa přímo od Cannondalu,

              http://www.cannondalebikes.cz/…pymale-1mp01

              nebo stačí třeba tato:

              http://www.kupkolo.cz/…-gs-01_z197/

              Vypadá totiž úplně stejně a stojí méně než půlku.

              0 0
              • kubad  

                úplně fuk kterou vemeš

                0 0
              • skvedo  

                Ta Cannondale má udávaný dvojnásobný maximální tlak. Nevím jaké tlaky si žádá Lefty, ale asi bude nutná na Jeckyll na Fox Dyad. Ve všech recenzích zmiňují, že na ty roztahovací tlumiče jsou potřeba výrazně vyšší tlaky než obvykle.

                0 0
                • kubad  

                  lefty se fouká cca 100–160psů podle váhy takže v pohodě stačí obyč

                  0 0
                • RUSH  

                  Mám Lefty (tam je potřeba tak max. 150 psi, na mojí váhu) a vzadu Fox Float RP2 Air. Těch 300 psi by mělo stačit.

                  Mám totiž starou pumpu, něco takového:

                  http://www.koloshop.cz/…vidlice.html

                  ale s tou nejsem schopen Lefty nafouknout a musím s tím vždycky do servisu.

                  0 0
                  • kubad  

                    klasický tlumák Fox má 300psů maximum takže ta obyč stačí

                    0 0
                    • RUSH  

                      Nejsem si zcela jist způsobem našroubováním na ventilek u Lefty. Moje stará pumpa se musí našroubovat na ventilek a pak dotáhnout středový šroubek, který stlačí pístek autoventilku. A právě v tomto místě to pak vždycky ujde.

                      Jsou ty novější punpičky konstruovány jinak? Ta koncovka je určitě jiná a žádný šroub se do pístku nedotahuje. Snad mě chápete…

                      0 0
                      • kubad  

                        tahle se jen šroubuje, bude OK

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • RUSH  

                        Nafoukl jsem právě Lefty u nás v servisu (půjčili mi pumpu) a je to ok. Byla od Rock Shox. Téměř identická co má Foose.

                        0 0
                      • maajkee  

                        To máš právě ideální pumpu, uteče ti naprostý minimum vzduchu, jen co je v hadičce.

                        0 0
                • Breakpain  

                  To můžu potvrdit, Jekylla mám a fouká se to pěkně blbě … jak je tam ten vysoký tlak, tak při odšroubování to vždy docela dost ufoukne :( … Když foukám klasika FOXku tak neunikne skoro vůbec nic :-/ …

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • RUSH  

              Chci zeptat, pokud by to i po výměně ventilku lehce ucházelo dál, pak je tedy třeba vyměnit těsnění.

              1. To jsou ty dva O kroužky v pístu vzduchové komory? Předpokládám, že

              je kvůli tomu třeba rozebrat celou Lefty, je to tak? Kolik to může tak stát?

              1. Pokud by výměna těsnění nepomohla, co se pak dá dělat dále?
              0 0
              • kubad  

                v bikelive tuším něco přes litr, a pokud tam nejsou škrábance mělo by to být OK

                0 0
                • RUSH  

                  Nevím, kde by se tam škrábance vzaly, ale pokud by tam byly, tak co s tím?

                  0 0
                  • kubad  

                    no to taky nepochopím odkud, ale občas se to stane, pak leštění nebo drahá výměna

                    0 0
                    • RUSH  

                      A to se mění celá spodní část nohy? Co to může stát?

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
              • RUSH  

                Takže, mám problém. V LEFTY SPEED DLR2 byl vyměněn ventilek, teď píst včetně o kroužků, přesto to dál lehce uchází. Podle servisu vidle zevnitř poškrábaná není. Co teď? Kudy to může ucházet? Navíc to uchází hlavně při jízdě – např. za 2 hod lehké XC ujde 10–20 psi. Pokud kolo nejezdí tlak drží (ale déle než týden jsem to nezkoušel).

                Vidím tyto možnosti:

                1. o kroužky o větším průřezu, pokud by to bylo lehce ochozené, mohlo

                by to pomoct – to je můj osobní teoretický nápad.

                1. nebo to uchází jinudy a já nemám absolutně představu kudy. Možná

                ještě ta část zespodu, která je asi našroubovaná do nohy a do které se pak šroubuje ventilek.

                0 0
                • RUSH  

                  Nikdo nic?

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • RUSH  

                  Mluvil jsem o tom s technikem dovozce (Aspire). Potvrdil, že o kroužek v dolní zátce je také dobré vyměnit. A potvrdil i to, že lze jeden z kroužků na pístu vyměnit za větší (i neoriginál). Oba kroužky na pístu musí být řádně namazány. Vyzkoušíme to, a uvidíme.

                  Pokud se ale vnitřní noha vyčistí a najdou se tam škrábance, je to problém. Nová noha stojí totiž 8 tis. Kč VOC.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • RUSH  

                    Zdá se, že příčinou toho ucházení může být oválný průřez vnitřní nohy (správně má být samozřejmě kruhový). Tato hypotéza se teď bude ověřovat. Může jít o desetiny mm

                    a může pomoci větší o kroužek na pístu. Uvidíme.

                    Krajní možnost je výměna vnitřní nohy, což je palba.

                    Otázkou je, jak to mohlo vzniknout. 4 roky to drželo a teď se to pomalu projevuje. Žádná rána, prostě nic.

                    Myslíte, že je možnost tuhle Lefty (DLR2 Speed) předělat na pružinovou? Třeba by to bylo levnější.

                    0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • RUSH  

        Našel jsem na webu obrázek – vypadá to takhle? To dole je ventilek.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • hromnica  

      Ahoj, mám problém s ucházením lefty. Když jsme ji nafoukli, tak jsem na ní ujela cca 20km a byla zase vyfouknutá(VYPOUŠTÍ SE I PŘI ZAMKNUTÍ). Myslíte, že problém je teda ve špatném těsnění? Musím tuhle závadu vest např. do XCR nebo to zvládne i schopnej technik? Může mi někdo napsat jaké těsnění se tam dává? To, kdybych si ho chtela sehnat sama. Díky moc. :-)

      0 0
      • hromnica  

        Kluci, jaký je to těsnění, prosím?! Typ, označení nebo kde to seženu. Vyměnili jsme ventilek, ale uchází to pořád. Díky

        0 0
        • RUSH  

          Já bych s tím šel do sevisu. Cokoliv jiného zvládám sám, ale tlumič a vidlici do servisu. Předpokládám, že se musí celá rozebrat, aby se dalo to těsnění vyměnit.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Automat_1  

      Rád bych vás poprosil o pomoc. Začal mi mírně uchcávat olej a tak řeším servis. Můžete mi poradit, kde levně a kvalitně vidli odservisují? Doufám, že bude problém jen v těsnění. Nejlépe v Jihočeském kraji.

      0 0
    • romachain  

      Jen se chci podělit o aktuální zkušenost se servisem Lefty. Začalo to v červnu, přesně se jednalo o typ z roku 2009 – Lefty Speed DLR2, duralová, 110mm zdvih, vzduchová s vinutou negativkou. Ucházela, tak šla na přetěsnění. Na třikrát se to stále nedařilo uspokojivě, tak se přistoupilo k radikálnějšímu přístupu: vzduchová část se překopala na soloair, stejně je ta verze s vinutou negativkou samá nevýhoda a mělo to vyřešit i problém s únikem vzduchu. Jestli to vyšlo se nepodařilo ověřit, protože se vyskytl problém (opět třikrát), že se vzduch během provozu přepouštěl z pozitivky do negativky, čímž se vidlice nevracela do plnýho zdvihu a stávala se nepoužitelnou. Abych nezapoměl, v průběhu někdy došlo na výměnu jehličkových ložisek (původním se rozsypaly klece) na což navazoval repas drah (2 šly nové). V tlumící části se vyměnil olej. Za tohoto stavu jsem změnil mechanika a ten zjistil, že je (pravděpodobně od začátku) poškrábaná vnitřní část pístu, což vysvětluje všechny popisované symptomy, takže přišlo na výměnu celé spodní nohy. Na nové jsou jiný ložiskový dráhy, takže všechny 4 taky nové plus pár drobností a vidlice je teď snad jako nová. Sumasumárum cca 15 tisíc peněz, kolo během letoška skoro víc v servise než na trailech a když už jezdilo, tak stejně s nestoprocen­tní vidlí.

      0 0
      • romachain  

        Jen aby to tak nevyznělo: nebrečím, stále mám Lefty rád! Potřebuje svoje, stejně jako všechno…

        0 0
      • RUSH  

        Nepřeju Ti to, ale pokud jsi četl předchozí příspěvky, i já jsem nakonec měnil spodní nohu (u stejné Lefty). Dovětek je ten, že i po výměně to zase začalo pomalu ucházet, a mě došla trpělivost. CD Rush jsem prodal a koupil něco s Rebou, která sama celá stojí méně, než spodní noha u Lefty.

        Ale určitě bych neřekl, že se v servisu a dokonce i u servisního technika dovozce nesnažili. Nemůžu proti nim říct nic špatného. Jen už pak nevěděli co s tím, a já si připadal jako nějakej potížista…

        0 0
        • romachain  

          Já teď doufám, že už to bude v pořádku, na pořádný otestování ještě nepřišlo, zatím jsem na tom ujel jen několik set metrů. Krom té nohy tam mám i celou vzduchovou část novou a on ten soloair je někde jinde než původní verze, takže by to mohlo být ok. Na svým mám ten samej systém a je to totálně bezúdržbový.

          0 0
    • vlk_raven  

      Zdravím, mám dotaz a s dovolením se přidám k otázce.. Mám na starém kole lefty carbon ELO (já na ní najel jen 400 km).

      Po sundání krycí manžety byla málo, prakticky vůbec namazaná, ale naprosto čistá, pod manžetou.

      Otázky:

      1. čím namazat obyčejnou silikon. vazelinou na kola. Připadá mi Ok?
      2. viděl jsem (viz.foto) odchlipující se jednu ložiskovou dráhu na noze, vadí to? Proč tomu tak je.
      3. viděl jsem na netu návod jak resetovat ložiskové dráhy, jak poznám, že je tento úkon třeba provést ? Tiším podle délky vidlice, je to tak?

      Pokud je tedy reset nutno provést stačí povolit na lefty nahoře spec. matici, zespodu na vidlici zatlačit, vytáhnou dvojitý o-kroužek a potom za spodní část vidlice opakovaně zatáhnou do max. vytažení a následně složit?

      Děkuji za odpovědi.Vlk

      0 0
      • mtucek 1  

        1. Cannondale používá vazelinu Syn N GR-123/ syntetická bílá /

        2.Dráha nevadí

        3.Reset poznáš podle zkrácené délky vidlice, postup je jak píšeš,nezapomeň vypustit tlak.

        Při resetu namaž dráhy, taky neuškodí vyprat vzduchový filtr.

        0 0
        • vlk_raven  

          Vazelínu mám od firmy Motorex – white grease, viz. foto.

          Je na ní napsáno, že obsahuje lithium. Nevadí to lithium? Díky.

          0 0
          • vlk_raven  

            Díval jsem se na video a tam používali taky nějakou bílou. Tak snad můžu tu Motorex použít. Potvrdí to někdo.

            Nikdo nemá lefty a nemaže dráhy…?

            0 0
            • satch  

              Lithium vadí pokud je tam někde něco z gumy. Jinak ok – ale jestli tohle patří do lefty nevím.

              0 0
    • papoušek911  

      Čaute. Mám dotaz. Lefty XLR 2.0 na FSi. Kolo jsem koupil nové. Problém budu samozřejmě řešit v rámci záruky. Ale chtěl jsem se zeptat, jestli se tím někdo nesetkal. Najeto cca 10km! Vše fungovalo tak jak má. Najednou se noha přestala vracet do původního zdvihu. To znamená, že po stlačení zůstala cca v 1/3 dráhy zanořená. Přestavba na 2spring ještě neproběhla. Na horu jde pouze vytáhnout. Vidlice v podstatě funguje jenom ve 2/3 své dráhy. 1/3 zůstává nepoužitelná. Lock-out funguje. Tlak cca 120PSi drží. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Děkuju za názory. Je na prd, že je sezona a já musím kolo posílat zpátky do Aspire.. :-(

      0 0
      • premik1  

        Tento problém způsobuje prasklá wave spring. Řešením je právě přestavba na 2spring.

        0 0
        • papoušek911  

          Prasklá? I u nového kola. No kruci. Ale ano, včera volali ze servisu a prý budou přeastavovat na 2spring. Tak snad to bude v cajku. Děkuji za odezvu. ;-)

          0 0
          • André Vebr  

            Ano, tohle dělá prasklý wave a děje se to i u nových vidlic. Přestavba na 2Spring to odstraní.

            0 0
            • papoušek911  

              Opraveno! Je to tak. Prý to ale nebylo prasklé, jen přecpané vazelínou. Nálepka s číslovkou 2 nalepená a vidle chodí jako na starém F29. Nyní FSi. Sláva.. ;-)

              Děkuju

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.