• Sipal

    Dneska jsem zprovoznil novou silnici a mám trochu zmatek v umístění brzd. Koupil jsem bazarovku a minulý majitel měl brzdy jakoby víc nahoře, takže se o ně dá i opřít shora. Tak jak byly jsem ale na ně nedosáhl zespoda, ale když je posunu víc dolů, tak už jsou zase moc dole pro horní úchop. Jelikož jsem na silnici nikdy nejezdil, tak netuším, podle čeho vlastně zvolit umístění brzd, jak moc pak v praxi je nebo není problém že na ně nedosáhnu shora a jestli to třeba i nenaznačuje, že mám blbou velikost nebo tak něco. Každopádně předpokládám, že je mám mít tak, abych na ně dosáhl zespoda. Dík za postřehy.

    0 0
    • RomanH  

      Nech je nahore. Az si na silnicku zvyknes, budes pribrzdovat spodnimi prsty, zatimco se bude drzet toho vrsku brzd. Pro silne brzdeni si pak prehmatnes.

      0 0
    • jecnak  

      Muze pomoct sklopit berany trochu nahoru a paky posunout dolu. Je treba trochu zaexperimentovat. I s namotanou omotavkou se da trochu s dualama posouvat.

      0 0
    • nooski  

      Většinou se pomyslná protáhlá spodní hrana řidítek má dotýkat konce brzdové páky. Obrázek je z manuálu Campagnolo. Stejně si to ale každý nastaví malinko podle sebe. Já mám třeba rád, když je vrch pák vodorovně, někdo jiný vozí páky zvednuté.

      0 0
      • Lada,s  

        Přesně takhle „špatně“ jsem je měl nastavné já :-)

        0 0
      • kyl  

        Mám to podle toho správného obrázku a vychází mi to taktak.Naštěstí spodní úchop moc nepoužívám.Možná mám i blbou velikost rámu,při spodním úchopu se mi blbě jede.

        0 0
    • Lada,s  

      Stejnou věc jsem teď rešil taky, pořídil jsem si konečně silničku, a řidítka byly sklopené hodně dolů, a páky hodně nahoru takže z dolního úchopu jsem nebyl skoro schopný dosáhnout na páky. Srovnal jsem je teda do pozice jako na fotce – tak aby tělo pák bylo zhruba v rovině s horní částí řidítek, a páky směřovali kolmo dolů. Teď je to mnohem lepší :-)

      0 0
      • Ma7ous  

        přesně takto to mám i já, navíc spodní úchop jezdím jenom když se fakt nudím a nebo z kopce, naučil jsem se přibrzďovat z horního úchopu

        0 0
    • Vrci  

      str 4

      platí i pro shimano, drobné posuny dle osobních preferencí jsou samozřejmě možné

      0 0
    • Sipal  

      Všem dík za rady, já bych brzdy tlačil asi moc dolů, ale zkusím je teda nechat nahoře. Trochu jsem se projel a ono to nakonec bude OK. Spíš se obávám, že ten hlavní problém bude malý rám – sedlovku mám vysunutou skoro na max, od země 108cm, vrchní „hrana“ řídítek je na 96cm i s představcem otočeným nahoru, rám je Duratec 58 cm. Dá se někde třeba najít, co je ještě přijatelná geometrie a co už je nesmysl?

      0 0
      • tele  

        Ahoj,

        to mas skutocne maly bicykel. 12 cm vertikalny rozdiel medzi sedlom a riadidlami je skutocne vela.

        Mozes to vyriesit este podlozkami pod predstavec [budes mat riadidla vyssie].

        Ak by si sa ho rozhodol predat, mal by som zaujem [na zaklade vysky riadidiel od zeme, ktoru si pisal].

        0 0
        • Sipal  

          Podložky už se další nevejdou, nastavovat sloupek se mi moc nechce. Já to ještě zkusím nějak poladit, ale kdybys jó chtěl, tak je to černobílý Duratec Cool R8 cca 5 let starý, jsem druhý majitel, karbon Maacc vidle, osazeno Ritchey Pro, Ultegrou, kola jsou nějaký odolnější záplety na LX nábách a Remerxech Stormy. Kolo není jako nové, je vidět že je dost ježděné, ale rám je rovný, všechno funguje. Víc kdyžtak mailem. Jo a pouze osobka v Berouně.

          0 0
    • stip1978  

      Připojím se s dotazem k tématu: Montuju na jaro silničku pro přítelkyni. Jenže ona, asi jako většina holek, má dost malou ruku. Teda v porovnání se mnou určitě. Všechny páky se ale dělají ve stejné velikosti na chlapskou ruku (ona tam má Sh 105 3×9). Už teď jí slyším jak bude mrmlat, že nedosáhne na páky. Myslíte, že ji tam mám dát ještě i přídavné cyklokrosové, nebo rovnou časovkářský s rohama. Bojím se, že spodní úchop jí beztak bude na nic.

      0 0
      • kycis  

        Nevim jak na 105, ale pritelkyni jsem na Tiagru sehnal original shimano takove gumove klinky, ktere se vkladaji mezi paku a telo brzdy a tim priblizuji paku bliz k riditkum pri nezmenene pozici tela brzdove paky. Je to k videni treba v navodu na Tiagra paky.

        0 0
      • jecnak  

        To mas jednoduchy, dej kratky predstavec, nerezej sloupek vidlice a nech riditka vysoko. Riditka uzsi a kratsi kompakty s melkym obloukem. Do Shimano pak vloz klinky a nebo porid Sram sadu, kde jsou paky subtilnejsi.

        0 0
        • kyl  

          Jaký rám na 173cm,teď mám sedlovou trubku 54cm a horní rámovou 56–57cm,představec 10cm a zdá se mi to nějaké dlouhé,blbě se na to jede při spodním úchopu.Koukal jsem na nějaké karbonové rámy a tam je rámovka tak o 2–3cm kratší.

          0 0
          • mastihuba  

            kolik máš vysunutou sedlovku?

            0 0
            • kyl  

              16cm to dělá na ližiny a se sedlem je to 21cm.

              0 0
            • kyl  

              16cm to dělá na ližiny a se sedlem je to 21cm.

              0 0
              • mastihuba  

                tak to mám dost krátký nohy :) při 180cm to mám prakticky stejně a rám má na délku 545mm + 110 představec. Buď dej kratší představec nebo kompakty rodla.

                0 0
                • kyl  

                  Pučím si od kámoše představec 80mm ale vidím to na ten novej rám a vezmu jen 50-ku a délku doladím představcem.Líp se mi pojede a dosáhnu v pohodě na brzdy i při spodním úchopu.

                  0 0
            • kyl  

              Na bajku je horní rámová stejně dlouhá jak na silnici,jen sedlová je 48cm a jezdí se mi na něm super.Na obou kolech mám sedlo stejně vysoko od středu.

              0 0
        • fousac  

          u SRAMu jde vzdalenost paky stelovat sroubkem

          0 0
      • vsn  

        dej tam vložky … já to dostal ke kolu takže je možná i ty někde najdeš ale dá se to i vyrobit …

        0 0
    • sm1omos  

      O kolik je ideální páky na řídítkách nepatrně natočit z neutrální pozice směrem k podélné ose kola. Koukal jsem že nastavené to bývá různě, někdy docela dost, výjimečně skoro souběžně. Může větší natočení pomoci odstranit brnění prstů, máte někdo zkušenost?

      0 0
      • kubad  

        o tolik jak to to vyhovuje

        0 0
      • cyklista86  

        Aby jsi mel pocit, ze mas zapesti pro tebe v idealni neutralni poloze. Pri tom uchopu za paky. To vytoceni pak dovnitr je relativne nova moda, Jeste nedavno to mel kazdy rovne. Ale zjistilo se, ze to lehke vytoceni dovnitr je skutecne pro zapesti prirozenejsi mimo to, ze to je i jeste trochu vic aero a umoznuje to si trochu pohodlneji oprit tu kuru o riditka pri agresivnim posedu s lokty do praveho uhlu..

        0 0
      • Jáchym 1  

        Dá se to nasimulovat asi takto.

        Když se normálně postavíš a ruce necháš volně podél těla,pak předpažíš.

        Uvidíš v jaké pozici(natoče­ní)budeš mít ruce(dlaně)

        Přirozená pozice.

        0 0
      • zdenek  

        Zvykl jsem si páky natočit trochu dovnitř tak, aby při opření kola o zeď se dotýkalo řídítky a ne pákami. V případě pádu kola na bok jsou tak páky trochu chráněné před poškozením…

        0 0
    • 123J  

      Záleží jak máš velké oblouky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.