• lukas0006

    Chtěl jsem se zeptat co vše je v povyném vybavení MTB odrazky a spol..mockrát dě­kuji

    0 0
    • Wojtek  

      jenom mtb? tak to nevím

      0 0
      • lukas0006  

        no mám v plánu si koupit zadní světlo…ale právě nevím jestli tomusí všechno být i u MTB jak u silničky ..ve špicích bych to postrácel ty odrazky a na pedálech nemám protože mám nášlapy

         
        0 0
        • Flegmatik  

          Asi sis nečetl ty odkazy, co? Já vím, je to dlouhý… proč to číst, že? :-) (Ne)dočetl byses tam, že rozdělení MTB/silnička v zákoně neexistuje.

          0 0
        • Wojtek  

          já světla nešeším,na kole nemám ani jednu odrazečku,jel sem asi už kolem 12 policastu co stavěly auta ,dycky kolem nich projedu blízko,a nikdy nic

          0 0
          • orgoj.chorchoj  

            cece, asi to bude mit duvod proc se tu do tebe navazeji :\

            0 0
          • Chiron  

            Tak mě už stavěli, na kole nemám jedinou odrazku, akorát občas vozím světla v předu a v zadu červenou blikačku, ale ani ty sem zrovna na kole neměl. Nejdřív se jim to nelíbilo a vyhrožovali pokutou. Tak sem řekl, že je to závodní bajk a oni na to, že mě tímto teda napomínají a mlžu jet.

            0 0
            • hribik A1  

              s takym argumentom by som asi nepochodil. aby mi totiz to, co mam v profile, uznali za zavodny bajk, tak to by sa oni sami museli vracat zo zavodov, ale v slovenskej hadzanej :-D

              0 0
              • M_ishak  

                Máš pravdu. To bys za tím kolem musel ještě táhnout uvázanou pneumatiku, abys to mohl prezentovat jako tréninkový speciál…po vzoru kolegy Zátopka :O)

                0 0
                • hribik A1  

                  to mne by kolkorazy ten cestovny special pri pohlade nan a na jeho naklad zhodnotili skor ako kamion a chceli by videt este aj zaznam z tachografu :-D

                  0 0
            • fousek  

              Priste policajtum budu tvrdit ze mam zavodni auto:-)

              0 0
      • dieegoo  

        Už se stalo, abys někdy věděl? A pokud nevíš, určitě je nezbytný to tady ventilovat?

        0 0
      • M_ishak  

        Aproč sem teda píšeš, že nevíš. Vždyť tady jsou stovky uživatelů a ti když si přečtou dotaz o němž nic neví, tak neodpovídají. Kdyby se ty stovky lidí chovaly jak ty, tak v každém vlákně by bylo stokrát napsáno „tak to nevím“, „jaá také nevím“,…

        0 0
    • Martin  

      bože, zas nějaký dyslektyckí hovado

       

      http://m.postuj.cz/33e807

      0 0
    • BFG  

      Z vlastní zkušenosti vím, že měští strážníci jsou většinou rádi za přední bílé a zadní červené světlo a na ostatní už se raděj nedívají :-) Ale pořád je tam to „většinou“ :)

      0 0
      • lusk  

        mesti straznici jsou radi kdyz jim vubec nekdo zastavi .-)

        0 0
        • BFG  

          No taky pravda. Jednou mě ale překvapili v parku v noci. Z ničeho nic proti mě reflektor a že zastavte a to už jsem byl tak 5 m od nich. Už se nedalo nic dělat :-( Jak jsou černí, tak jsou nenápadní :-))

          0 0
      • vikicek  

        Mno na svym kole nemám jediný světlo, ani odrazku. Myslim, že zrovna tohle fízlové fakt neřešej. Co řešej (a to jen někteří) je jízda po chodníku .. už mě takhle párkrát zbuzli, že příště pokutička 2000kč :D

        0 0
        • BFG  

          To mi také jednou chtěli dát pokutu za jízdu po chodníku, nakonec řekli, že pro příště a v tom jel naproti borec také po chodníku a navíc „bezdržačky“ a v protisměru. Tak si ho hned odchytnuli, u něj to možná na domluvě nezůstalo :-))

          Ale jinak co vím, tak mamku i pár kamarádů vždy jen za chybějící světla v noci…

          0 0
    • BFG  

      Mimochodem když jsme u toho, dostali jste někdo opravdu pokutu za nějaký prohřešek na kole? Všechny případy co znám skončily jen domluvou a prý pro příště.

      0 0
      • LookAss  

        asi před týdnem jsem jel kolem 21:00 domů taky po chodníku,na řidítkách mám 2 bílé author shoty,sloup s veřejným osvětlením byl až u policistů,jinak všude tma… ale byli schovaní. Tak jsem si v klídku jel,a najednou z rohu vylezl pán v zelené vestičce a začal na mě mávat plácačkou :-D řekl mě,že si myslel že jede po chodínku malý auto.. :-D :-D . A pak začal zvyšovat hlas,že po chodníku se od 10ti let nesmí,a že je to na pokutu…po delším smlouvání řekl,že to bude za 500…a smlouvat už se dál nedalo,tak jsem začal vytahovat peníze ( náhodou jsem je u sebe měl ) … a v tom se k nám blížil rychlostí asi 150 km/h motorkář. Hned plácačka,a už stál vedle mě :-D mezitím mě ruhý policista řekl,ať už nejezdím po chodníku,pochválil mě za osvětlení a řekl ať jedu dál… 

        0 0
        • mrozu  

          Ja jel s kamosema pred par lety z jedny vesnice z koncertu, par piv jsme meli. Mohlo bejt tak 2 v noci, nikde nikdo, zadnej provoz, jeli jsme po silnici bez svetel. Ve meste jsme potkali policejni kontrolu, tak jsme cekali nejakej pruser, ale misto toho nam vynadali, ze jezdime v noci bez svetel po silnici, ze nas neco srazi, tak at jedem po chodniku. Asi jsme narazili na rozumny prislusniky :) A taky jeste neplatily ty fasisticky silnicni zakony co dneska, nevim jak by to dopadlo ted.

          0 0
          • M_ishak  

            No jak asi…by tě zavedl domů a máma by o tebe zlomila vařechu :O)

            0 0
        • M_ishak  

          Záleží jak kdo. Někdy na přechodech stojí dopravák, aby dohlídl na děcka, aby nevlezli pod auto. Kdysi tento týden takhle po chodníku jela nějaká tetka (cca 50 let), pak si to nasměrovala na přechod, směrem na stranu kde stál, a přejela i po přechodu. Fízl na ni hleděl jak ocas, ještě jí uhl, ale nepíp ani půl slova – asi nějaký stydlín se sociální fóbií :O)

          0 0
      • XC-biker1  

        Já dostal 1× za jízdu po chodíku a bez světel (bylo trochu šero), tak to bylo za 100kč… a tak cca před 2rokama jsem dostal za 200kč, taky bez světel, a ještě jsem jim ujel, ale hajzli mě chytli před vchodem :D, a prej že příště to ujíždění může jít k soudu nebo co. Pán policajt se zdřejmě v kolech vyznal, protože jsem jel na starem kole, co sotva jelo, a on mi řekl že ví, že to je dobré a kvalitní kolo na závody, ale že světla to mít prostě musí :D … párkrát jsem jim ještě ujel, ale jinač se snažím jezit tak, abych je moc nepotkával. Naštěstí jim většinou stačí že má člověk přilbu, a v noci ty světla a je od nich klid.

        0 0
        • vikicek  

          No tak přilbu stejnak nepotřebuješ když ti je 18 :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            to je úplná pravda – stačí si jí vzít jenom předtím, než spadneš…

            0 0
            • vikicek  

              Samozřejmě jsem měl na mysli z hlediska zákona :)

              0 0
            • voytaa  

              To je naprosto dokonalá definice účelu přilby:-D

              0 0
              • drtyc  

                jasne a protoze sem letadlo, tak mam vzdycky nejakou chvilku cas nez jdu na pristani.

                treba tuhle sem dobrzdoval na krizovatce a jak se zanorila vidle souplo se teziste a odlepilo zadni kolo, tak jsem tak dojel az k hranici krizovatky, kde je ta bila cara pricne a tam se predni kolo chytlo vic nez na asfaltu a vystoupil jsem jeste za jizdy… tri kroky az na krizujici vpravo odbocujici kolej tramvaje. jeste ze nejela, ale kdyby jela, tak fakt me nejaka takova prilba pomuze… mozna tak aby me identifikovali, jestli odpovidam dokladum a u koho mam zdravotni pojisteni…

                0 0
                • Lišák  

                  Jj. Helma je zbytečná a pásy v autě nebezpečný! Víš kolik lidí uhořelo, protože si je nemohli rozepnout?

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Bohužel dost, jen neznám analogii na přilbu?

                    0 0
                    • DaSnail  

                      remienky ťa môžu uškrtiť, mal som to vnútri v helme na samolepke.

                      a ešte tam bol aj štítok, kde si si mal vyplniť krvnú skupinu, identifikačné údaje a kontakt na pozostalých. takže s helmami opatrne. jak hovorí sgt, nasadiť až tesne pred pádom

                      kondómy tiež chránia, a nepoznám nikoho, kto by ho nosil nasadený celý deň. nasadíš až pred tým, keď ide do tuhého…

                      8o)

                      0 0
                    • Lišák  

                      Reagoval jsem na to, že když někoho sejme šalina, je mu přilba na prd a tudíž je v podstatě zbytečná.

                      P.S. Takže pásy v autě nepoužíváš?

                      0 0
                      • drtyc  

                        pasy pouzivam, ale co tak pocitam, tak nejvic padu mam za novyma sadama o neco min a svobodaku, kdyz jsem umyslne trenoval jizdu v koleji a pak jednu krutou na dornychu, kdyz jsem nedobrovolne trenoval jizdu na mokre koleji a nechytlo se to pak uz ani na mokrym betonu… holt cely pevny kolo. mit tehda pruznou vidli, tak bych to mozna ustal. prece jen si s tim clovek muze dovolit vic, protoze to opravi chyby na ktery by nestih zareagovat…

                        0 0
                        • drtyc  

                          to vidim tak, ze misto prilby radsi budu jezdit jinudy.

                          0 0
                  • hribik A1  

                    zas ten vyznam tak moc neprecenujte. mimo mesta, veskereho terenu a zjazdov je pomerne zbytocna, pretoze na otvorenej ceste je najvacsim rizikom zrazka so 40tonovym kamionom alebo s autivom co vykruzi uplne neprehladnu zatacku 110tkou cez teba, a tam ti moc nepomoze…bezne pady a mensie tukance, kde ma realny vyznam, hrozia hlavne v tych troch vyssie vymenovanych pripadoch…

                    (snad sa v smrsti nesuhlasnych reakcii na toto tvrdenie dockam okrem lyncovania ked tak aj nejakeho realneho protiargumentu, ktorym bude pripadny nesuhlas podlozeny…)

                    0 0
                    • chodec  

                      buď máš po ruce hodně zajímavou statistiku (pak sem prosím postni odkaz, protože jsem zvědavej), nebo si prostě jen tak vymejšlíš – tak jak – neměl bys náhodou nějaký ten argument použít sám, když ho čekáš od ostatních? Zatím totiž není s čím se argumenty vyrovnávat – zatím si tu můžeme leda vyměňovat vzájemné dojmy. 

                      0 0
                      • hribik A1  

                        ja som napisal – ze su tu cesty, kde prakticky neexistuje ine riziko, nez zrazka s plne rozbehnutym autom (vid ta na obrazku), ostatne rizika su miliontiny, a na takychto je prilba skor falosny pocit bezpecia nez realny uzitok (leda ze by si jazdil na ziletke, ktoru rozhadze byt aj spadnute listie…). nie tak napriklad na nejakej kamenitej cesticke ako je "tato. ":/fotogaleri­e/ostatni/deta­il-17061.htmlzda sa ti na tomto tvrdeni nieco nelogicke alebo fakticky nespravne?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          může ti do cesty nečekaně skočit jelen nebo tak něco…

                          0 0
                          • hribik A1  

                            ano, moze, pricom pripady, ze by mi spomedzi toho tri a stvrt krika co su okolo tejto cesty, skocil 10 metrov predomna jelen, ktoreho som dovtedy nespozoroval, a to este pri jazde z kopca, alebo ze mi na hlavu padne z lietadla vypadly predmet, su prave tymi zvysnymi miliontinami, a voci zrazke s autom je pomer niekde pri 1000 a 1*. z tohto dovodu tvrdim, ze na niektorych cestach (medzi nimi skoro ziadnych neasfaltovych) je takmer jedno, ci prilbu mas, alebo nemas. na inych to neni ani zdaleka jedno. no a kedze mame zakon blby ako mame, tak teraz poniektore nase babky a dedovia, ked idu na tych svojich roztrmacanych ukrajinach, miesto aby isli po ceste do tej susednej dediny, tak cestu obchadzaju cez hory-doly po vselijakych blbych panelovicach a kamenitych polnackach, kde im riziko padu skutocne hrozi, a kde by prave tu prilbu viac potrebovali nez na ceste

                            *neplati pri extremnych podmienkach: napriklad nasnezene alebo silny bocny vietor

                            0 0
                        • camillio  

                          No já ti nevím, člověče. Kovařík nebo kdo to byl, kdo se zabil tuším ve Stromovce? Já se zase při sjezdu úplně prázdné silnice z ničeho nic ocitl v kotrmelcích a z hlavy si tahal dva kamínky zaseklé pod kůži. A dodnes nevím, co bylo příčinou, kolo bez závady, cesta čistá a prázdná. Kamarádovi vběhlo před kolo dítě, jel ve Žluticích z kopce od náměstí po kostkách, tak šel do brzd, udělal salto a díky helmě měl z hlavy rozmlácenou jen bradu a pak chodil nevím jak dlouho na laser. Občas si to valím po silnici dom a když se tak rozhlížím, tak jen čekám kdy přijde ta krásná chvíle a já v tom rozjíždění vjedu do škarpy a hodim salto.

                          Jak říkal jeden můj učitel na základce – můžu jít pomalu na rovné cestě a zabít se.

                          Osobně helmu beru i při jízdě pro rohlíky. Stejně jako pásy v autě. A nepřekáží mi ani jedno.

                          0 0
                          • hribik A1  

                            zjazd z cesty – s najvacsou pravdepodobnostou si tu zatacku nevytacal zrovna pomaly, alebo hej? ak chcem jazdit tvrdo, vezmem si prilbu

                            kocky, z kopca – ale to neni cesta ako vyssie, kocky su v podstate skor teren nez cesta. brzdna draha, stabilita na nich su porovnatelne s polnackou

                            prudke rozbiehanie – ako odstavec 1

                            ja napriklad za hlavne bezpecnostne prvky povazujem vsetky tie, ktore znizuju priamo riziko, ze sa nehoda stane. cize aj gumy dostatocne na to, aby sa udrzali pri plnej beznej rychlosti na ceste na nahodilom strku (byva casto), odpruzenie, ktore zvysi stabilitu pri prejazde dierou, ak uz si ju nevsimnes, samozrejme dostatocne brzdy. a styl jazdy. prilby a chranice su az v dalsom rade. samozrejme, ziletkari, ktori prve tri (a niekedy aj prve 4) atributy nevedu, musia tento nedostatok nahradzat prilbou, ale ide len o ciastocnu nahradu, pretoze znizovat nasledky nehody je vzdy menej, nez predchadzat nehode. pre mna je bezpecnostnym prvkom aj zrkadlo na sledovanie situacie za sebou, a predsa ho nikomu nenariadujem…

                            0 0
                            • chodec  

                              promiň, ale podle mě vymejšlíš kraviny, nevím jaký smysl dává rozdělování opatření na preventivní a záchranná – jedny riziko snižují a druhí mírní následky nehody.

                              Pokud ti jde o to zvýšit si šance na přežití co nejvíc, tak je blbost jednu z těhle skupin podceňovat v libovolnou chvíli.

                              Pokud ti jde o to vymyslet důvody proč na cestě X za specifických podmíněk Y atd není už v tvých očích přínos nějaké pomůcky dost velký na to, abyses s náí obtěžoval je to tvoje věc. 

                              Jen nevím, zda bereš v úvahu, že prostě nehody se stávají, stávají se z podstaty věci tehdy, když je nečekáš a mají tendenci se stát způsobem, jaký nečekáš – to už je taková jejich vlastnost – takže vymejšlení scénářů zdar.

                              0 0
                            • camillio  

                              No, při vší úctě k tobě a tvým většinou rozumným příspěvkům mám pocit, že si fakt trochu vymýšlíš.

                              Předně – zatáčku jsem vybral, jen jsem psal že čekám kdy se mi ta kochačka vymstí. Držku jsem hodil na úplně rovné silnici při jízdě z mírného kopce. Natvrdo jsem zrovna nejel, pomalu také ne. Kostky byly ve městě, tam kde si podle tebe babky helmu přeci brát nebudou, bo tam nic nehrozí. A prát to kámoš nepral.

                              Jinak mně je úplně šumafuk, jestli na kolo půjdeš s helmou, kokosovou slupkou nebo bez ničeho, to je tvoje věc. Jen mi přijde že tvrdit, že kdo má odpružení nepotřebuje helmu je stejné, jako že kdo má BMW nepotřebuje airbag.

                              Tím tuná končím, už jsme OT.

                              0 0
                              • hribik A1  

                                babky si helmu brat nebudu nie preto, ci im nieco hrozi alebo nehrozi, ale preto, lebo „nebudu predsa chodit v prilbe“ a zaroven sa vyhybaju usekom, kde na ne poluju policajti s pokutou

                                bmw, airbag – ze je pri stave a kvalite cestnej siete u nas najdolezitejsou bezpecnostnou vybavou prave odpruzenie, gumy a brzdy, za tym si stojim. neznamena to, ze nepotrebuje uz prilbu, ale to, ze pouzivanim tychto veci sa z bezpecnostneho pohladu dostava pred ich nepouzivatela o tolko, ze aj len s nimi samymi bez prilby bude na tom lepsie, nez ten druhy byt s prilbou. coz neznamena, ze s tymto a zaroven prilbou nebude na tom este lepsie

                                kocky su v meste – nezalezi na tom, ci su v meste, dedine, alebo z druzstva na druzstvo, myslel som tym ich vlastnosti ako povrchu cesty

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Ty jsi strašný mudrlant :-))

                                  0 0
                                • DaSnail  

                                  na ceste odpruženie netreba. gumy a brzdy ano. helma – keď je to úsek na ktorom nespadneš tak netreba, úsek na ktorom je možnosť že spadneš tak ano.

                                  ja jazdím v helme vždy všade. dôvody:

                                  1. spoľahlivo nedokážem rozoznať úsek kde nespadnem od úseku kde možno spadnem
                                  2. aj keby som dokázal, nebavilo by ma dávať ju stále na hlavu a z hlavy
                                  3. nesvieti mi slnko priamo na hlavu a ani do očí
                                  4. poisťovňa by mi v prípade úrazu mohla robiť problémi s plnením. o variante „snažiť sa dopadnúť na tvár a helmu nasadiť dodatočne“ viem, ale moc sa mi nepáči

                                  týmto príspevkom ťa nechcem nijako presvedčovať 8o)

                                  0 0
                                  • hribik A1  

                                    ze je na beznej tunajsej ceste odpruzenie nutne potrebne, mam bohuzial podlozenu vlastnou skusenostou s tym, kedy som si tak este  nemyslel a keby som do onoho protismeru nasledkom toho dopadol po katapultazi dierou o tri sekundy skor, tak by som dnes uz nebol asi medzi zivymi. islo o malu dieru, akych som s hajtrovicou presiel za tu dobu desattisice, a akych pocet na vsetkych cestach je mnohomilionove cislo, a aku si bezne sotva vobec vsimnes. bola na prakticky novej ceste. prilbu som vtedy mal (uz preto, ze to bolo z kopca), nezucastnila sa na dopade, takze mi nebola nic platna, ale teoreticky mohla. takto ma to stalo „len“ viac nez tyzden PN. keby som ale stejnou cestou jazdil s hajtrovicou, nehovoriac uz o biku este kvalitnejsom, takato situacia by prakticky s urcitostou vobec nenastala (takychto dier som hajtrou presiel tisice a tisice, a castokrat aj vo vyssej rychlosti)

                                    0 0
                                    • DaSnail  

                                      na plečke jazdím po cestách asfaltových aj neasfaltových v pohode, odpruženie má pevnou ocelovou vidlou, veľkým kolesom a nanoraptorom 8o) cez rajdy som ešte neletel

                                      na kone nejaký ten cenťák vpredu mám a cez rajdy som párkrát letel. naposledy na polnej ceste.

                                      a chudáci žiletkári. tenké gumičky, žiadne odpruženie, slabé brzdy, zadok vyššie ako hlava…8o)  a lietaju po cestách jak stíhačky.

                                      tým nechcem povedať, že odpruženie nemôže byť na ceste užitočné, ale to, že rovnica pevná=katapult a odpružená=neka­tapult asi nieje úplne presná 8o)

                                      0 0
                                      • hribik A1  

                                        prinajmensom ziletkarska kombinacia je na toto vrazedna. ak im nevadi na tom riskovat, je to ich vec. taktiez sa na tom aj casto zabijaju. netvrdim ze je to rovnica, kde iny faktor neni (napriklad sposob jazdy), ale celkova pravdepodobnost je asi jasna. pre pevnu vidlicu a sucasne gumy do sirky 1,5 povazujem za maximalnu ako-tak bezpecnu rychlost 30 km/h. cize na zabavu je to budto na houby, alebo prilis nebezpecne

                                        0 0
                                        • Ravo23  

                                          niekde som cital, ze si volakedy jazdil aj na cestaku. co to bolo za masinu?

                                          0 0
                                          • hribik A1  

                                            toto

                                            0 0
                                            • zichis  

                                              trojplacka na silničce? To by mě zajímalo jestli jsi malej přefodnik někdy využil. Je mezi ním a středním velkej skok, jestli jsi na něj teda někdy přeřadil, to muselo být odlehčení nohou jako když spadne řetěz :-)

                                              0 0
                                              • hribik A1  

                                                vyuzil som ho, aj ked nie casto, ale v strmsich kopcoch hej (napr. z kremnice na krahule, alebo zo zazrivej na ten kopec nad terchovou). v beznych kopcoch ako byvaju na cestach (makov, st. hrozenkov, buchlovske hory…aj ked v tych poslednych som tusim tiez na chvilu vystriedal aj maly) je to so strednym ok

                                                0 0
                                            • Ravo23  

                                              a kvoli comu si to zamenil sa sucasny bicy?

                                              0 0
                                              • hribik A1  

                                                sucasny som mal skor, a jednu dobu som jazdil na oboch zaroven. prestal som potom prave z bezpecnostnych dovodov, vid vyssie a predovsetkym „05.05.2009 21:14:03“. s vyssou rychlostou (v priemere 4, spickovo v usekoch az o 10 km/h) a lahsim chodom sa nelucilo lahko, ale na nasich cestach je to proste na zabitie. su, az na vynimky, prilis uzke (a s cestakom su proste oproti mtb obmedzene moznosti, ako uhnut) a vacsinou maju zly povrch. tie vynimky by som tu nasiel 2, snad 3, pokial nepocitam izolovane opravene useky do 10 km dlzky

                                                0 0
                                                • Ravo23  

                                                  12rokov jazdim na cestaku a nemam pocit, ze by som potreboval odpruzenie. zatial ma ziadna diera, ktoru som musel vziat krizom natolko nerozhodila, aby som sa niekde vyvalal. to je jazdecka chyba, ktora sa moze stat na akomkolvek bicy. dokonca mne sa stalo pred nitrou od cabaj-caporu na asfalte v zjazde, ze sa kamarat na mtbcku vyvalal v jarku. hrube gumy niesu automatickou zarukou istoty stability vedenia.

                                                   

                                                  a ked uz, tak si mohol nasadit menej subtilne pneumatiky a pokracovat na dominatorovy.

                                                  0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    neviem, ake mate cesty u vas, nepoznam to tam, ani tam nejazdim, pretoze krajina od hlohovca dole ma uz nebavila, ale tu su vacsinou zle. neni vynimkou, ze su suvisle rolety na ceste, alebo do pol cesty hrby sposobene nekonecnymi opravami „zaplata na zaplatu a este na zaplatu“ a pomedzi to este diery, kde sa bez vyrazneho spomalenia sotva da vobec prejst. zaruka stability neni nic, ale existuju veci, ktore vyrazne zvysuju jej pravdepodobnost. hrube gumy su hlavne kvoli strku (napr. v zatacke), alebo strhnutiu do travy, aj ked ja ich mam aj kvoli moznosti kombinacie s lesnymi a polnymi cestami a chodnikmi. k cestaku sa asi vratim vtedy, az bude nieco taketo na cestach standart, a nie naprosta vynimka, dovtedy mtb, pripadne trekking

                                                    0 0
                          • Lišák  

                            Tesařík.

                            0 0
            • DaSnail  

              8o)

              0 0
          • XC-biker1  

            No tak jako jasne, jenže když tu přilbu budu mít, tak mě třeba nezastaví, a ještě se někde nezabiju. Když jí nebudu mít, tak z dálky nepoznaj kolik mi tak může být, zastaví mě, a pak mě zničí za ostatní věci jako odrazky, světla atd. něco by se našlo…

            0 0
        • jirka88  

          To se po chodníku vážně nesmí jezdit?

          0 0
          • jIrI___  

            Fakt nesmí ;-)

            0 0
            • jirka88  

              Je to někde napsané? Jestli fakt nesmí, tak to tě ale policajt může sebraat skoro na každé vyjížďce…

              0 0
              • jIrI___  

                Tak pokud jezdíš po chodníku, pak tě může klidně sebrat. Určitě to někde ve vyhlášce napsané je, hledej.

                0 0
                • jirka88  

                  Tak když jedu z vyjížďky a rozhoduju se jestli pojedu přes celou Ostravu po hlavní, nebo to pojedu po chodníku, volím chodník, přijde mi to bezpečnější.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    To je tvoje volba. Já volím většinou cestu, příjde mi to bezpečnější a ohleduplnější vůči chodcům.

                    0 0
              • Wojtek  

                skoro? na každé,nevím jak bych se od baráku dostal na cestu :-)

                0 0
        • jirka88  

          To se po chodníku doopravdy nesmí jezdit?

          0 0
      • M_ishak  

        Stál jsem před staženými závorami, když nějaký chlápek nechtěl čekat, zvedl si závoru a přelezl kolejiště. Jenže na druhé straně (nebylo tam vidět) stálo policejní auto. Pán nejenže neušetřil žádný čas, ale taky ho pěkně skasírovali.

        0 0
    • kubad  

      doufám že to ještě platí :-)

       

      1. Jízdní kola musí být vybavena a) dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným ovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou,

      b) volné konce trubky řídítek musí být spolehlivě zaslepeny (zátkami, rukojeťmi apod.),

      c) zakončení ovládacích páček brzd a volné konce řídítek musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru zakřivení nejméně 3,2 mm; páčky měničů převodů, křídlové matice, rychloupínače nábojů kol, držáky a konce blatníků musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru nejméně 3,2 mm v jedné rovině a v druhé rovině na ni kolmé nejméně 2 mm,

      d) matice nábojů kol, pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebo v kombinaci s krytkou konce náboje, musí být uzavřené,

      e) zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdního kola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250 – 900 mm nad rovinou vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky v toleranci +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,

      f) přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky s tolerancí +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,

      g) odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti,

      h) na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty.

      2. Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:
      a) světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,

      b) zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy,

      c) zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

      3. Světelná výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení § 32 zákona č. 361/2000 Sb.

      4. Je-li jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro dopravu dítěte, musí být toto sedadlo pevně připevněno a opatřeno pevnými podpěrami pro nohy dítěte. Sedadlo a podpěry musí být provedeny a umístěny tak, aby nemohlo dojít ke zranění dítěte při jízdě ani k ohrožení bezpečnosti jízdy. Je-li jízdní kolo vybaveno nosičem zavazadel, musí být tento nosič řádně a spolehlivě připevněn a nesmí ovlivňovat bezpečnost jízdy.

      5. Pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné deformace, které by zjevně narušovaly bezpečnost jízdy.

      6. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003 musí mít na snadno dostupném místě rámu trvanlivě vyznačeno dobře čitelné výrobní číslo nebo být vybavena zařízením jej spolehlivě nahrazujícím. Za spolehlivě výrobní číslo nahrazující zařízení se v tomto případě považuje například i elektronický nosič takové informace, který bude pevně spojen s rámem jízdního kola.

      7. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003, pokud nejsou vybavena podle čl. 2 této přílohy, tj. pro jízdu za snížené viditelnosti, musí být opatřena jednoznačným a zřetelným upozorněním v návodu k obsluze, že tato kola nejsou za daného stavu vybavení způsobilá k silničnímu provozu za snížené viditelnosti.
      0 0
      • kubad  

        tak snad napodruhé :-) doufám že je to ještě platné

         

        1. Jízdní kola musí být vybavena

        a) dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným ovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou,

         

        b) volné konce trubky řídítek musí být spolehlivě zaslepeny (zátkami, rukojeťmi apod.),

         

        c) zakončení ovládacích páček brzd a volné konce řídítek musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru zakřivení nejméně 3,2 mm; páčky měničů převodů, křídlové matice, rychloupínače nábojů kol, držáky a konce blatníků musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru nejméně 3,2 mm v jedné rovině a v druhé rovině na ni kolmé nejméně 2 mm,

         

        d) matice nábojů kol, pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebo v kombinaci s krytkou konce náboje, musí být uzavřené,

         

        e) zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdního kola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250 – 900 mm nad rovinou vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky v toleranci +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,

         

        f) přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky s tolerancí +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,

         

        g) odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti,

         

        h) na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty.

         

        2. Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:

        a) světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,

         

        b) zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy,

         

        c) zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

         

        3. Světelná výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení § 32 zákona č. 361/2000 Sb.

         

        4. Je-li jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro dopravu dítěte, musí být toto sedadlo pevně připevněno a opatřeno pevnými podpěrami pro nohy dítěte. Sedadlo a podpěry musí být provedeny a umístěny tak, aby nemohlo dojít ke zranění dítěte při jízdě ani k ohrožení bezpečnosti jízdy. Je-li jízdní kolo vybaveno nosičem zavazadel, musí být tento nosič řádně a spolehlivě připevněn a nesmí ovlivňovat bezpečnost jízdy.

         

        5. Pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné deformace, které by zjevně narušovaly bezpečnost jízdy.

         

        6. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003 musí mít na snadno dostupném místě rámu trvanlivě vyznačeno dobře čitelné výrobní číslo nebo být vybavena zařízením jej spolehlivě nahrazujícím. Za spolehlivě výrobní číslo nahrazující zařízení se v tomto případě považuje například i elektronický nosič takové informace, který bude pevně spojen s rámem jízdního kola.

         

        7. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003, pokud nejsou vybavena podle čl. 2 této přílohy, tj. pro jízdu za snížené viditelnosti, musí být opatřena jednoznačným a zřetelným upozorněním v návodu k obsluze, že tato kola nejsou za daného stavu vybavení způsobilá k silničnímu provozu za snížené viditelnosti.

         

        0 0
    • Kubas.1  

      Myslím, že na MTB to nemá moc smysl řešit - tyhlety pravidla mají šnaci splňovat tak crossový kola, ale na silničce ani na bajku to většinou ani není kam dat ty všechny odrazky, světla, apod. 

      když vím, že třeba na zpáteční cestě už bude šero, tak si vezmu do báglu blikačky, ale jinak nemám nic – na nášlapech není nic (a dřív, když sem měl normální pedály s odrazkama, tak sem ty odrazky stejně za chvilku ztratil), dopředu na vidlu odrazku nedám, a vzadu ani ve výpletu je nechcu – kvůli tomu právě vozím ty blikačky

      0 0
      • M_ishak  

        Ve vyhlášce, která toto popisuje, je taková malé, ale důležitá poznámka ve smyslu, že dané serepetičky je možné nahradit reflexními prvky na oděvu.

        0 0
      • Pavel100  

        Stačí si koupit reflexní samolepky…nalepíš bílou na řidítka, červenou na sedlovku. Pedály mám spd taky, samolepku mám nalepenu na botech(když už výrobci netrefí oranžovou barvu) už 3 roky a stále drží:-) Chybí už jenom odrazky do drátů nebo nelepit samolepku na ráfek=mám jednoduše splněno! Práce na 5minut a váhově možná 10g na kole navíc:-)

        0 0
        • Kubas.1  

          Tak jasně že by to určitě šlo nějak vyřešit, ale já třeba zas tak často potmě nejezdím, a takhle např. na dojetí dom stačí ty blikačky a třeba reflexní pásek na botě. Kdybych jel jakože výhradně v noci, tak bych to nejspíš začal řešit víc, ale zatím není potřeba

          0 0
    • marapara  

      ááá, pán je rození češtyn :DDD

      0 0
    • kesu  

      jak muze nekdo todle napsat to fakt nechapu

      0 0
    • jIrI___  

      btw. když nebudeš mít povinnou výbavu a zastaví tě příslušnici, bude to za 500,– :)

      0 0
      • Wojtek  

        tak to je levnější,než blikačka :-)

        0 0
        • jIrI___  

          To si teda kupuješ hodně drahé blikačky. Navíc blikačku máš na delší dobu, pokuta může být hned zítra další :)

          0 0
          • Wojtek  

            to jo :-)

            ale (viz nahoře)

            0 0
          • hribik A1  

            solidnejsie svetla a blikacky su az na takej sume…tie 60korunove z lidla maju maly vykon

            0 0
            • autor_trek  

              Ale požadavek povinné výbavy splní !!!!!!!

              0 0
              • hribik A1  

                ano, coz na danej skutocnosti prachnic nemeni…

                0 0
              • Smazaný účet  

                blikačku si na kolo dávám abych byl vidět a ne abych splnil nějakou vyhlášku…

                ale jezdit bez blikačky je známka punku – můžeš se povozit na chladiči náklaďáku…třeba :-/

                0 0
                • autor_trek  

                  Tahle dokonce svítí a umí i blikat......

                  0 0
                  • m4rkus  

                    Ano máš pravdu, ale zase toho moc neosvítí. Kór když je tma jak v pr**li, jedeš po silnici a jede proti tobě auto. Zlatej fenix

                    0 0
                  • drtyc  

                    mam trosku neco jinyho co ma plastovy telo a nasouva se to na objimku s „kolejnickou“ a je to k nicemu. stalo to jak polovina aurory a po 3/4 roce je napraskly telo svetla a vypadava z drzaku.

                    0 0
                    • drtyc  

                      krom toho jednu auroru uz jsem vysklil… ale staci si nechat riznout sklicko a je hotovo, kdezto to plastovy telo svetla… no leda tak to cely prilepit k tomu drzaku by snad mohlo fungovat, ale zkouset lepit tu drazku, aby to drzelo na kolejnicce, to fakt asi nema smysl.

                      0 0
                    • autor_trek  

                      Tohle stálo asi 70 peněz, krmí se to 4-mi AAA baterkami, vydrží to „svítit“ asi 20 hodin a byla k tomu i zadní blikačka a dokonce i držák (dokonce ještě drží).

                      0 0
    • Blade  

      Jdu se vyzvracet, ty si zatím naliskej!

      0 0
    • Biker jak Pes  

      WTF „povyná“ ?? To ani nejde napsat …

      0 0
    • spita  

      Pro začátek doporučuji zintenzivnit školní docházku a zaměřit se na hodiny českého jazyka.

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Když už se tady probírají ty vyhlášky, jak je to s předjížděním zprava na kole v případě kolony stojících vozidel. Například na semaforech, bylo mi řečeno, že cyklisti tohle můžou, ale už je to přece jenom nějaká doba… :P

      0 0
      • C-ampari  

        V silničním zákoně to je. Můžeš kolonu podjíždět, ale se Zvýšenou opatrností!

        0 0
      • C-ampari  

        (4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.