• wmarek

    Zdravím!

    Chtěl bych se zeptat ohledně posezónního servisu. Všechno funguje jak má, s ničím nejsou problémy. Kolo (Canyon) mám rok a naježděno mám tak do 1000 km. Otázka zní je posezónní servis v mém případě nutný? Případně kde nechat servis provést? Nejradši bych si ho udělal sám ale nemám na to nářadí a hlavně zkušenosti a nerad bych něco pokazil (to by se mi to pak pěkně prodražilo). Autorizovaný servis Canyonu dělá Kolofix. Máte s ním dobré zkušenosti? Co jsem četl na jiných vláknech tak obecně profesionální servisy se s tím moc nemazlí. Do ložisek a nábojů nacpou hromadu vazelíny aby to vypadalo nově a čistě, případně sem tam něco utáhnou nebo seřídí. A když to dělají tak narychlo tak jsou z toho někdy akorát problémy navíc. Nebo je tu druhá varianta (ta se mi už zamlouvá víc) a to že dám kolo kamarádovi, který dělá servisy soukromě a vím že tomu dá pořádnou péči. Na druhou stranu na to nemám záruku. Jak byste se na mém místě rozhodli vy?

    Děkuji za všechny vaše názory, nápady a rady!

    0 0
    • zirecek  

      Po 1000 km a slušném zacházení s kolem žádný servis mimo běžnou údržbu nepotřebuješ. Jestli si nejezdil dlouho v blátě, vodě, není potřeba nic řešit kromě běžné údržby, co si uděláš doma.

      Místo čtení chujovin na netu o servisech, nám můžeš napsat, jaké máš kolo, jestli silniční nebo DH mašinu, jak si ho používal, v jakých podmínkách… pak se dá o něčem bavit blíže.

      1 1
      • mirorek2  

        To je zas b-f kec… a co tlumení? co 200h když jezdíš v bigu tak i 100h a repas

        řetěz může být po 1000km po smrti atd atd

        edit: viz profilová fotka

        0 1
        • Krejza  

          Obecně má zirecek pravdu. 1000km za sucha je prd – jen namazat řetěz a otřít prach.

          Že se kluk neumí přesně vyjádřit není vina odpovídajícího. Položím otázku, na kterou chci znát odpověď, sdělím přitom všechny relevantní údaje.

          1 0
        • wmarek  

          Repas vidlice si nechám udělat na 100% a případná výměna řetězu je taky ok mně jde spíš o kompletní servis (rozebrání, vyčištění, namazání) složení, nábojů atd.

          0 0
          • novas752  

            Pokud si nejezdil skoro furt v bahně tak to neni po 1000km třeba. Vidlici ano, rozebrání kola (což je v podstatě generálka) určitě ne. Může být na výměnu řetěz, možná destičky možná ne.

            0 0
          • zirecek  

            Kompletní servis blbost. Stačí běžná údržba včetně přeměření řetězu, kontroly brzdových destiček. Můžeš zkusit zkontrolovat vůli ve středu, kolech, hlavovém složení. To uděláš rukama bez rozdělávání kola. U vidlice když občas utřeš nečistoty z noh, domázneš olejíčkem kosmeticky v průběhu roku, tak není nutnost kompletní rozebrání. Řetěz nejdříve změř, jestli je nutná výměna.

            Avšak vypadá to, že máš svou hlavu a chceš vyloženě kompletní servis i přes naše vysvětlení zde, že to potřeba není.

            3 0
            • wmarek  

              Kompletní servis nechci za každou cenu. Naopak pokud není potřeba tak to rád slyším protože budu mít i starost méně. Jde mi jen o to aby jsem příští sezónu nemusel řešit pořád nějaké problémy plynoucí právě z nedostatečné údržby. Každopádně jsem ten typ člověka který řeší sebemenší vůli nebo každý nepřirozený zvuk takže tyhle věci kontroluju pravidelně a pokud se nějaká vůle objeví tak se ji snažím vyřešit pokud možno okamžitě.

              Pokud opravdu stačí jen základní údržba (úkony které jste zmínil + důkladnější očištění od bahna a prachu na hůře přístupných místech) pak s tím nemám žádný problém :)

              0 0
              • mirorek2  

                Chceš se o to starat, tak se starej. Je to nejlepší přístup, tak ti kolo vydrží déle a budeš ho mít ve formě.

                Nauč se to sám postupně a máš klid. Na všechno jsou na yt videa, na co si netroufneš, podívej se napřed na zkušenější.

                Vidlici ale dávej péči, měň pravidelně olej s vyčištěním, tak ji prodloužíš životnost. Hadrem to utřeš zvenku, ale servis to absolutně nenahradí. Vidlice se maže zevnitř cca 20ml oleje, jak asi ta kapka oleje bude vypadat za chvíli ježdní v bordelu? Chtě nechtě to natahá bordel dovnitř a právě proto se ten olej musí měnit.

                1 0
                • Krejza  

                  Dovnitř by to právě bordel tahat nemělo. Jeho používáním se:

                  1. do něj odírají vnitřní části vidlice,
                  2. jeho používáním mění vlastnosti. Čím starší, tím je studený tužší a naopak teplý řidší.
                  0 0
                • mais  

                  Teď mám rozhozenou vidli i tlumič v dílně – takové to, co x let obé nevidělo servis, olej ve vidli byl docela v pohodě (na rozdíl od tlumiče), těsnění na vidli taky ještě funkční – do olejové patrony hrabu jen protože už to je rozebrané a jsou díly, jinak by to stačilo řešit jen na vzduchové části, kde to chce řádně promazat a pro dobrý pocit jsem zalapoval pár rýh na tyčce, na které je píst. Bordel vevnitř natahný nebyl, ve vidli byla spousta vazelíny v krásném stavu, akorát setřít a recyklovat na jiném použití – byla nějaká bílá.

                  Tlumič je mechanicky ok akorát teda už tam bylo hodně v pr kroužkárium a ve spodní vzduchovej komoře (předpokládám, že to je negativní – případně sorry za terminologii) bylo málo tlaku.

                  Jedinej servis, co to celé znalo bylo udržování v čistotě, občas vyčištění zeshora stíráků a promazaná těch ploch. Samozřejmě se ta vidlice i tlumič v čase dočkaly zhoršení citlivosti atd, nicméně funkční to bylo. Provoz po tomhle servisním zásahu bude dojetí do smrti se stejnou údržbou jako předtím (tlumič je 2010, vidle 2008), takže už na to nespíš ani nebudou díly.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    rýhy na tyčce přece nemůžou těsnit…

                    0 0
                    • mais  

                      nejsou v oblasti, kde je těsnění – udělalo to spojení pružin s různýma progresivitama, v místech, kde to těsní je vše hladké

                      0 0
                      • mirorek2  

                        jo tak, já už myslel na soloair :-)

                        0 0
                        • mais  

                          no jo :), jak to bylo, tak to bude dál, je třeba rozumná funkce a aby to ideálně dalších deset let odjezdilo v režimu občas výlet, občas blbnutí v rozumné míře s dětma..

                          0 0
        • roman 3D  

          Ta určitě:-))), dva roky vidlice vydrží v pohodě bez nějakého servisu, stačí občas utřídění silcalem a je klid

          0 5
          • wmarek  

            Bohužel, vidlice repas potřebuje protože se mi vyskytla uvnitř, v nohách vidlice vůle a ta se musí odstranit takže budu řešit

            0 0
          • mirorek2  

            servisuješ tlumení?

            na levných mrdkách netřeba, to máš recht, nic jiného asi doma nemáš

            0 1
            • Smazaný účet  

              Ono záleží jaká. Dnešní moderní vidlice ala Lyrik, tam se vykašlat na servis je asi hodně blbej nápad. A taky asi hodně záleží na štěstí.

              Můj původní SR Epicon vydržel bez servisu asi šest let, protože jsem vůbec netušil, že se něco takovýho má dělat. Pak jsem si něco přečetl, rozhodnul se ho sám předělat na olej, a po rozebrání byly nohy jako nový, nikde sebemenší problém, dokonce ani toho bordelu uvnitř moc nebylo. Pravda, jezdil jsem převážně za sucha, ale pořád to bylo několik let a přes 2000km.

              0 0
              • mirorek2  

                U vidlic typu Fox 38 a podobných cenou :-) je to maximum 14 dní celodenního ježdění v terénu, pak už ten olej vevnitř stojí za prd a taky funkce jde do kytek, je cítit že už to nechodí…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  14 dní? Jako fakt? WTF? Co to je za design? :D

                  0 0
                  • Esi  

                    epixon má servisní interval 50 hodin a to je to vidlice na které se opravdu nemá co rozbít a zvládne 500 hodin turistického XC ježdění na jeden servis.

                    Tak že věřím tomu že u nějaké DH vidlice které budeš pořádně nakládat těch 50 hodin může být opravdu strop pro výměnu oleje. Přece jen 50 hodin někde v parku jen směrem dolů může být klidně více zdvihů než u XC vidlice za 500 hodin když na tom ješzdíš taky občas po silnici a máš třeba zamčeno, v mém případě té silnce bude tak 10–20%, často zamykám i na šotolině a do kopce

                    0 0
                  • tomxxx  

                    50 hodin je normální, je to asi jako divit se, že se musí mazat řetěz nebo tankovat benzín do auta.

                    Jedná se o malý servis, což je v podstatě vyčištění stíráků, samotný olej by se měnit ani nemusel, ale kvůli stírákům se musí vypustit a kdo by řešil 20ml oleje.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      tak u foxky ho je třeba 60 ml a je ho třeba vyměnit, je stejně špinavý jak bota, navíc u grip2 maže i patronu

                      0 0
                      • Radus  

                        Pro upřesnění Grip je ho tam většinou 40 ml a je to v podstatě součást patrony je nasáván a zas vyhozen přepadem. Neservisovat Grip je cesta do pekla ale každého věc.

                        0 0
                  • novas752  

                    Normálka. 14 dní máš každý den tak 4 hodiny čistého času v bikeparku. To je na základní servis akorát. Ta vidlice samozřejmě „vydrží“ bez nevratného opotřebení daleko déle, ale přestává být citlivá a je to na prd prostě. Na nějakém levném šmejdu který je tupý už z výroby je to samozřejmě jedno, ale pokud od té vidlice požaduješ nějaký výkon kromě tpho že spojuje přední kolo s řídítkama tak se to prostě servisovat musí. Při nenáročném cykloturistickém ježdění stačí jednou za 150 hodin, když to drbeš v terénu nebo jezdíš v mokru bahnu nebo naopak hodně prašném prostředí tak prostě každých 50–100. S tim že do nových RockShoxů je dobrý kouknout hned nebo během nějakých prvních pár desítek hodin protože je slušná šance že je tam tak desetina oleje co by měla být. No je to práce na 20 minut, když se to zanedbá tak to pak dopadá dost blbě.

                    1 0
                    • Krejza  

                      Na podvozek lidi obecně serou. Kolik znáš lidí, kteří mění tlumiče na autě, když přestanou plnit svoji funkci na 50–80%?

                      Vymění, až když vyteče. A kolikrát ani to ne. To samé u motorek, i když tam už se mění povědomí k lepšímu, aspoň ohledně vidlice. U kola je to, koukám, hodně podobné. Pár jedinců ví, k čemu ten díl je. Ostatní by chtěli jezdit bez údržby.

                      0 0
                      • oddie  

                        Tlumiče na autě, rovnou spolu s pružinami, měním v ramci prvotního servisu po koupi ojetiny, spolu s dalšími blbostmi typu rozvody atd.

                        1 0
                        • Smazaný účet  

                          Pružina mi na autě praskla zatím jednou po ujetí necelých 8000 km od novoty na jednom autě, takže je to podle mě trochu zbytečný měnit preventivně. Když má prasknout, tak praskne klidně skoro nová. Co jsem slyšel po okolí, tak vím o jednom dalším případu. No a na tlumiče je normální test, takže pokud na testu projdou s rezervou, tak je výměna další nesmysl. Po testu jsem tlumiče měnil na jednom autě jednou. A to dojíždím auta do stáří asi 10 let a většinu naskáčou po městě a děravých okreskách. Buďto je to paranoia nebo nevíš co s penězma. Pokud teda nekupuješ ojetiny stáří 10 a víc let s vysokými nájezdy.

                          0 0
                          • Esi  

                            U toho auta taky záleží co rám kdo namontovat, já u rapida měnil tlumiče po 45 000km byly vytekle 3 ze 4 to mě celkem překvapilo. Testovat tlumiče na novém autě mě nenapadlo. Tak půlka km byla najeta po dalnici.

                            0 0
                            • MatS  

                              A jsi ai jisty, ze mel jen 45t km? ????

                              0 0
                              • Esi  

                                Jo jsem si jistý, mám to auto od nového, proste chlapci ve škodovce nakoupili nějaký odpad v Číně

                                0 0
                                • MatS  

                                  Ja kupoval Rapida z druhe ruky s 22t km. Overeny stav, referentsky vuz v plne palbe. Ted jsem ho prodaval s 62t km. Tlumice uplne ok.

                                  0 0
                                  • tomxxx  

                                    Jsi koupil nový auto a prodával teprve zajetý?

                                    0 0
                                    • MatS  

                                      Kupoval jsem jeté auto s nájezdem 22t km od dealera Škoda. Jenže pak i žena dostala služebáka a tři auta na dva lidi už bylo moc, tak musel Rapid z domu :-)

                                      A to jsem ho teď v březnu prodal za cenu skoro stejnou za jakou jsem ho kupoval.

                                      0 0
                                  • Esi  

                                    Tak jsem měl asi smůlu, nebo ty štěstí, protože přece jen 3 ze 4 to už je dost

                                    0 0
                                    • MatS  

                                      Tak ono stačí, že původní majitel byl prase a vymetl každou díru a tlumiče dostávaly čočku.

                                      Já měl problém se zadníma kotoučema, že se vlivem koroze začaly „loupat“ a brzdná plocha byla zrezlá a nerovná. Tak jsem je vyměnil. Ale to bylo tím, že jsem s ním poslední dobou málo jezdil.

                                      Ale je fakt, že Škodovka třeba do O4 dává sračkový brzdy, který se přehřívaj, zvlní se dost často po pár tisíc km. Je toho plný internet. Do 15t Km uznají na záruku, víc ani prd. Předtím mi vydržely brzdy mnohonásobně víc.

                                      0 0
                                      • Esi  

                                        V mém případě musely ty tlumiče být shit od začátku, auto řídím jen já takové to rodinné využití tak minimálně 15 000 z těch 40 byla dálnice s rodinou dovolená chorvatsko /itálie. Lítání po okreskách moc nebylo, on se na to Rapid s bubnama vzadu tak nějak moc nehodí :-)

                                        To uto se začalo houpat víc než obvykle, při přezouvání na to brácha koukal a 3 ze 4 tlumičů mokré. Teď tam mám nějaké Sachs a je to úplně jiné auto, rozhodně lepší než když to bylo nové, samozřejmě je to pořád Rapid :-)

                                        Jinak praskající pružiny hlavně vzadu jsou většinou tím že majitel je dobytek a jezdí léta s naprosto nefunkčníma tlumičema a ta kola kmytají tak že tu prožinu nakonec utlučou, říkal brácha že to má v servisu překvapivě často a ve 100% případů jsou ty tlumiče úplně po smrti.

                                        0 0
                                        • oddie  

                                          Praskající pružiny řeším mnohem častěji vpředu, a to především díky tomu, jak jsou u Phersonu uložené – začne-li se přidírat horní uložení, je pružina namáhaná i krutem, nikoliv jen stlačováním.

                                          2 0
                                          • Esi  

                                            jo v předu je to přidřeným uložením a vzadu se to normálně utluče jak to kolo pořád lítá tam a zpátky. Oboje je to zanedbaná údržba nestane se to za měsíc :-)

                                            0 0
                                        • MatS  

                                          Já měl toho Rapida ve fakt skoro max výbavě a to jak motorizace, elektroniky, tak příplatkových výbav. Třeba podvozek i sedačky byly lepší než co mám teď v O4 (Style). Takže je možné, žes tam měl něco jiného. Já měl vzadu třeba kotouče.

                                          Když jsem ho vezl do bazaru (AAA), tak mi málem trhali ruce a ani moc nesmlouvali, protože měli strach, že to prodám jinde.

                                          0 0
                                          • Esi  

                                            jo já mám toho s tím motorem 63kW tak že to má vzadu bubny, alespoň je to teda 4 válec

                                            0 0
                          • Krejza  

                            Právě, že takový normální test je u auta fakt hovadina.

                            1. Děláš ho vždy za srovnatelných či stejných podmínek? Především, co se taploty týká.
                            2. Na auto člověk nedokáže vyvinout takovou sílu, aby poznal, jak moc na tom tlumič je.

                            Po několika letech ježdění na motorce, občasnému nastavení a úpravě podvozku si troufnu tvrdit, že naprostá většina lidí pozná hovno, respektive velký extrém. Ale už neví, co s tím dělat a jak to měřit.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jestli nevíš jak se dělá odborný test tlumičů, asi je zbytečný to dál probírat. Opravdu to nedělám před domem pohoupáním se na kapotě, ale zaplatím si za to tam kde tlumiče umí otestovat profi mašinou. Dostaneš pak přesný graf s procenty, jak na tom které tlumič je.

                              0 0
                            • mirorek2  

                              naposled mi přijel kámoš že mu viano nějak táhne doprava, levý tlumič neměl olej vůbec :))) a pravý chodil tak na 10%

                              nepoznal nic, jezdil s tím dlouho :-)))

                              0 0
                        • mirorek2  

                          dělám to stejně, tlumiče po 5 letech jsou stejně po smrti a pružiny unavené

                          změna to je pak velmi výrazná

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            5 let pro jedno auto není 5 let pro druhý. Jak jsem psal, stačí zajet na test, kterej by podle mě měli dělat povinně na technické. Když vidím s čím lidi jezdí (viditelně odskakující kola nad povrchem). Někdo najede za 5 let 150 000 km a někdo třeba 30 000 (průměr ČR je myslím 6500 km ročně). Pak s tlumiči nic není, s pružinami už vůbec ne, pokud nevozíš komplet materiál na stavbu baráku v kufru a na vozejku (to už je extrémní použití). Ale klidně měňte, kola ekonomiky se musí otáčet. :-)

                            0 0
                            • mirorek2  

                              vždy když jsem tlumiče sundával tak byly v hajzlu funkčně, cca 100t km u levných aut i polovina :-)

                              na stk nepoznají nic, nemají na to ani výbavu ani rozkazy

                              1 0
      • wmarek  

        Jedná se o trailové HT občas to nějaké bahno a mokro zažilo ale rozhodně v takových podmínkách nejezdím nějak často. A jezdím enduro terén

        0 0
    • Slavik  

      Do ložisek a nábojů si cpu hromadu vazelíny taky a je mi úplně jedno, jestli to vypadá jako nové…

      0 0
      • wmarek  

        Jasně ale já jsem to myslel tak, že ani pořádně neodstraní tu starou. Otevřou náboj, nacpou vazelínu a toť vše. To může být spíš na škodu.

        0 0
    • mirorek2  

      Dej to kámošovi, pokud už taková kola dělá, nejlépe se dívej, jak to dělá on.

      Není to raketa, ale servis a pravidelné výměny oleje to chce, pokud teda nemáš silnici :-)

      1 0
    • adam1  

      Kup si stojan a nářadí/sadu na kolo v Lidlu a základní věci pokud jsi jen malinko zručný zvládneš sám :)na trubce dnes najdeš v podstatě vše a dost ušetříš a jak si to uděláš takové to budeš mít :)jo a žádné čekání atd.

      https://www.lidl.cz/…a/p100343748

      https://www.lidl.cz/…o/p100350464

      0 0
      • wmarek  

        Tohle Lidl vybavení už mám :) Je pravda, že udělat si to sám je nejlepší ale mám z toho trochu obavy. No možná se hecnu a zkusím to

        1 0
        • adam1  

          Rozeber kliky ,vyčistí střed /zkontroluj ložiska/namaž

          Můžeš sundat pedály -vyčistit namazat závity

          Sundej kazetu /vyčistí,sundej ořech /vyčistí -lehce mázni

          Jestli máš hazku např.12sp xt s brzdou -rozeber /vyčistí/namaž brzdu

          Řetěz vyčistit /namazat popřípadě vyměnit

          Sedlovku taky můžeš vyčistit ,karbon pastu

          Desky brzd zkontroluj sjetí

          Zvládneš to :)

          1 0
          • wmarek  

            Děkuji, ale jak tak čtu příspěvky tak většinový názor je že kompletní servis s rozebráním není potřeba. Takže nevím. Zatím to vidím tak že zkontroluju jestli všechno chodí lehce a bez vůle a například kazetu a řetěz sundám obojí vyčistím a nahodím zpátky. Přehazovačku taky rozeberu a vyčistím. Na druhou stranu rozebírat střed a sundávat ořech jsou věci kterým bych se radši vyhnul.

            0 0
            • Charlie_R  

              Zrovna na ten ořech bych se mrknul, není to raketový motor. Střed bych po 1000km nechal být.

              0 0
              • Slavik  

                Zrovna střed bych zkontroloval, protože po první sezóně mi hned drhnul (a to hodně). Po výměně 5 sezón OK.

                0 0
              • Krejza  

                Nic na kole není raketová věda.

                0 0
                • Slavik  

                  Njn, ale když někdo neví, co je to závitová tyč, jak vy/naklepnout ložisko v domácích podmínkách atp., tak je to těžký

                  0 0
                  • novas752  

                    No ono to kolikrát neni úplně jednoduché ani s nějakým nářadím na to určeným. Zejména vytáhnout ty starý ložiska.

                    0 0
                  • Krejza  

                    Už je na každém, zda obětuje peníze a čas na zisk zkušeností nebo bude využívat servis.

                    0 0
                • Charlie_R  

                  No, když se mi rozletělo na SRAM X9 řazení při demontáži, tak jsem měl na 2 hodiny zábavu :D

                  0 0
    • mais  

      Jako po každé sezoně, vezmu kolo a smetákovou revizi napáchám sám, zjištěné problémy a vady, případná vylepšení nakoupím díly a taky udělám sám. Není to raketová věda a je třeba se to naučit, pokud chceš jezdit víc.

      5 0
    • zdenek  

      Vyčistit řetěz, zkontrolovat jeho délku, stav plášťů a destiček a případně přes zimu koupit nové a vyměnit.

      0 0
    • Esi  

      držím se zlatého servisáckého pravidla, co funguje neopravuj, kromě toho nikdy není po sezoně jezdím v podstatě pořád, vidlici tak jedou za 2 roky rozebrat, vyčistit namazat, ten servisní interval který je asi 50 hodin je naprostá hovadina, to snad někdo počítal s tím že budeš jezdit trvale v 5 cm takového toho ultra jemného bláta nebo nevím. Ložiska v nábojích, zatočím s tím vyndaným kolem v ruce pokud jde hladce neřeším pokud je náznak přidrhávání vyměním ložiska. Střed, zatočím na stojanu klikama bez řetězu pokud to jde hladce a nemá to vakl tak neřeším, řetěz měním několikrát za sezonu cca po těch 1000km, staré schovávám a když už nesedne nový řetěz na kazetu a převodník už je taky zralý tak tam vrátím ty staré řetězy a ještě tam každý nechám tak 500 – 1000km pokud to dobře řadí a potom to vyměním komplet, mám těch řetězů vždycky tak 6 tak že v klidu jedna sezona na pohonu vlastně zadarmo. pláště měním průbežně, destičky taky, brzdy odvzdušňuju při výměně destiček. Nic víc není potřeba, běžné čistění, rozebrání hazky abych z ní vylovil všechny vlasce co nachytala při jízdách podle řeky, ti rybáři snad nedělají nic jiného než je rozhazují kolem sebe. Vyčistit a namazat rohatky pokud máš DT zadní náboj, když už to dělá velký kravál tak je to suché.

      4 0
      • Slavik  

        +1 Tak až na těch 50hodin. Pokud se na kluzácích olejový film již ztrácí, udělám malý servis, vyčistím gufera a doplním olej.

        Nějaké externí mazání kluzáků neřeším.

        0 0
      • oddie  

        Taky tak. Akorát ta vidlice se mi zoufale rozebírat nechce, zrovna jsem si říkal, že ženské vidlici a tlumič bych měl poslat na servis, asi jí to budu muset nějak jemně sdělit. Plus má náby na kónusech, tak uvidím, co tam najdu, já mám prastaré náby na průmyslech a tam není potřeba nic.

        0 0
        • Esi  

          Já mám na kole epixon na vazelíně, tak že to oservisuješ za půl hodiny a ani tu vidlici nemusíš vyndavat z rámu :-) ale i tak to dělám jednou za 2 roky :-)

          Samozřejmě nějaká Lefty bude chtít asi trochu víc péče a kvůli jedné si asi kupovat vercajk na její servis nebudeš při její ceně to povolovat hasákem taky nechceš :-)

          0 0
          • oddie  

            Tohle je FOX CTD, vidlice i tlumič. Cca 2015 rok.

            Na svém jednom mám Manitou vidlici, tlumič X-fusion trunion – ten už jednou na repasi byl a výsledek mě nenadchl, tak jsem za cenu toho servisu koupil nový na ebay, asi tam půjde na příští sezónu. A na „novém“ čerstvě pořízeném taky cca 2015 je vpředu Reba a vzadu Spec. brain, takže ještě s tím, co je na dětských kolech, mám doma opravdu velkou všehochuť :)

            0 0
    • allrose  

      Jak ti většina píše:

      Vidle malý servis (výměna olejů,kontrola těsnění) 50–100h dle zatížení,u znač­kových vidlic je znát,platí i pro tlumič

      Hlavové kontrola,přemazání ročně,z novoty málo vazelíny

      Střed někomu vydrží,někdo má smůlu,minimálně zkontrolovat ročně

      Šlapky ,nášlapy shi občas doplnit,platformy doplňovat častěji,bo mají často pouzdra

      Náby na průmyslech bývají blbuvzdorná,zadní promazat západkový systém,zkontrolovat ložisko ořechu

      na konusech,zkon­trolovat přetažení od novoty,pak už také bezproblémové,pře­mazat západky

      Záplety občas zkontrolovat zda nehází,docentrovat

      Teleskop ročně stačí přemazat

      Brzdy zkontrolovat před vyjetím,po „delším“ odstavení odmastit kotouče,lehce „přebrousit“ destičky

      Řetěz mazat,kontrolovat

      Hazku „občas“ promáznout,zkon­trolovat,kontro­la kladek,při problémech i bez zkontrolovat patku

      Lanovody jednou za čas vyměnit

      To co mě jen tak napadlo :)

      2 0
    • wmarek  

      Měl bych ještě jednu otázku. Na kole mám atypické středové složení Sram Powerspline a nikde nemůžu najít potřebný klíč. Podle všeho potřebuju takzvaný crank puller (nevím jak se to řekne česky): https://www.bike-eshop.cz/…rktool-cwp-7?…

      A k tomu ještě klíč abych mohl střed vytáhnout: https://www.koloshop.cz/…-a-ISIS.html?…

      U toho klíče si nejsem úplně jistý protože nikde není napsané, že by byl kompatibilní i se středovým složením Powerspline.

      Sháněl už jste to někdo taky, bude to kompatibilní?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.