• jiboy

    Mám dotaz, mám letošní MERIDU 300 D najeto 570 km větší terén – mám 100 kg a praskl mi řetěz, dnes spraven a zjištěno, že už je v háji a měrka tam zapadla celá – v servise. Musím tedy dát jiný, asi si koupím nýtovačku a budu ji vozit u sebe a řetězy si měnit sám. Teď zvažuji jaký řetěz????? uvažuji 53 nahradit 93. Co vy na to??? děkuji za reakce.

    0 0
    • Ricci  

      Skoda penazi,HG53 je v pohode,tiez mam nieco cez 100kg a tazka pohoda a 8000km rocne :-)

      0 0
    • Ricci  

      Jo a kup si Sram spojku a mas po probleme s nitovanim :-)

      0 0
      • jiboy  

        sram spojka jde použít i na tyto řetězy shimano????

        0 0
        • 4.ever1  

          Zlatou spojku SRAM používám na Shimano HG-53.

          0 0
          • jiboy  

            aha tak to je super díky, ale stejně musím koupit nýtovačku abych mohl případně zkrátit řetěz a tak, snad to zvládnu, četl jsem nyní montáž řetězu na ivelo plus zde diskuze

            0 0
            • Ricci  

              Nitovacka sa vzdy zide,ja ju vozim so sebou a aj nahradnu spojku pre istotu,vyhodu je,ze ked ti praskne retaz,tak vdaka spojke ju nemusis skratit a nitovat…

              0 0
              • Loner  

                po tvých zkušenostech bys měl mít tuchu o tom, že řetěz nepraskne, ale rozšklebí se; na expedici samotná a náhradní spojka bez nýtovačky je na h*o.

                0 0
        • Ricci  

          tak tak

          0 0
          • jiboy  

            a není mi přesně jasné, když to tam nýtovačku v podstatě silou nasunu tak se ty konce nějak roznýtují nebo jak drží řetěz pohromadě??? – omlouvám se za tento stupidní dotaz

            0 0
            • Ricci  

              retaz drzi pohromade spojkou:-) Spaja dva rovnake diely retaze oproti sebe…

              0 0
              • Tunat  

                Už bude deset, takže možná, že jenom mam ospalý myšlení, ale když mi na cestě rupne řetěz a já ho budu chtít spojit, tak proti sobě přece nebudu mít dva stejné díly, ale dva takové, že jeden byl původně „uvnitř“ druhého. To mi spojí SRAM spojka i takhle?

                0 0
                • MavasH  

                  Když ti praskne řetěz, tak se rozpojí vnější článek, tudíž ti proti sobě zbudou 2 vnitřní články. A spojka supluje právě chybějící vnější článek.

                  0 0
                  • MavasH  

                    ten rozpojenej vnější článek samozřejmě musíš odstranit, šroubovákem to de „rozpáčit“

                    0 0
                    • Tunat  

                      Jo, tahle část myšlenky mi chyběla. :-) Už jsem se chytil. Ale šroubovák s sebou většinou nevozim, tak nevim, čim bych to odstraňoval.

                      0 0
                  • Tunat  

                    Možná si špatně pamatuju, ale když mi rupnul řetěz, tak mam pocit, že mi pouze vylítnul (jeden) nýt a proti sobě zbyly vnitřní a vnější článek. Nýt jsem samozřejmě nenašel a musel jsem to o jeden článek zkrátit.

                    0 0
                    • Ricci  

                      No a prave vdaka spojke to skratit nemusis…

                      0 0
                      • Tunat  

                        Ale bez nýtovačky, resp. šroubováku to na místě stejně dohromady nedam?!

                        0 0
                        • Ricci  

                          Vozit nytovacku so sebou je pre mna samozrejmost…

                          0 0
                          • Tunat  

                            Tak už jsem doma:-) Já tak nějak získal dojem, že spojka SRAM mi zachrání místo v rámový brašničce, protože díky ní budu moct přestat vozit nýtovačku. Škoda, byla to hezká představa:-)

                            Díky za vysvětlení

                            0 0
                            • Ricci  

                              Vyhodou spojky bude,ze pri nahodnom pretrhnuti si neskratis retaz a to je podstatne…

                              0 0
                • MirkoCarver  

                  Na to je vhodná nýtovačka, případně šroubovák a kámen :-)

                  0 0
            • Hádě  

              ano roznýtují, výhodou je mít potom u sebe spojku na řetěz jak zmiňoval Ricci

              0 0
              • jiboy  

                jasně, takže velkou silou se šroubuje aby se konce zaváděcího čepu roznýtovali a řetěz se nerozpojil a kdyby to nějak nešlo tak případně spojku, zkusím si tedy koupit řetěz G93 – dle fora zde vydrží 2 – 3 víc, nechce se mi každých 570 km měnit a jednu spojku sram

                0 0
                • jiboy  

                  ještě prosím jaká je dobrá levná nýtovačka, nyní koukám na kupkolo a jejich tam více

                  0 0
                • Ricci  

                  Mne HG53 vydrzi vzdy 1200–1500km… A to jazdim obcas v peknych srackach,ale poctivo cistim a mazem…

                  0 0
              • Thomasis  

                Vážně dobrá rada. Hned se zítra v cyklu na tu spojku zeptám. Mám taky HG53, vážím 93 kg a není problém.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  HG-53 se nýtuje úplně v pohodě.

                  0 0
                  • Hornet  

                    s tym zavadzacim kolikom jo, spojka je sikovnejsia :-)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Kdekoliv.

                      0 0
                    • Chiron  

                      Já teda nevim, ale to je takový problém zanýtovat řetěz i bez zaváděcího kolíku pouze s čepem? Jako spojka je samozřejmě úplně nejlepší, ale poslední dobou se tady v krámech osmičková která funguje i s shimanama hodně blbě shání. A objednávat z netu, to bych jich musel vzít aspoň 20 aby se mi vyplatilo to poštovné…

                      Celkem by mě zajímalo proč tu furt někdo vytahuje tak staré vlákna kvůli ničemu…

                      0 0
        • MirkoCarver  

          Spojka Sram jde použít na řetězy Shimano bez problémů, ale řetěz bych doporučil HG73. Doporučuji vozit nýtovačku a spojku, Shimana se musí nýtovat speciálním nýtem…

          0 0
          • jiboy  

            a ten nýt koupím kde, ten je součástí řetězu. Jinak 73 je stejná kvalitou jak 93 ??? jde mi o to aby vydržel víc než ta 53 – po 570 je hotovej

            0 0
            • jiboy  

              také jsem po každé druhé vyjíždce cca po 60 km čistil a mazal ale nevydržel nevím, jezdím kopce v sedě, myslím, že moc nedupu, tak nevím, dnes mi měrka zajela celá do řetězu a šuplerou měření byl tako KO

              0 0
            • Ricci  

              Daj tam spojku,na nyt kasli,iba zbytocne skratis retaz,ked ti niekde praskne…

              0 0
              • jiboy  

                OK, ještě mrknu kde je řetěz 73 a 93 za dobrou cenu. Zítra budu jezdit po jihlavě, tak to tam obejdu, nebo pozítří koupím v Brně a objednám přes net.

                0 0
              • majtan.l  

                Ahoj tak si kup http://www.kupkolo.cz/…C9_2349.html pokud ještě nemáš moc rozdrcenou kazetu tak pošlape dobře. Hodně lidí ho chválí hlavně svou výdrží.

                0 0
                • jiboy  

                  kazeta si myslím je dobrá, i když mi párkrát řetěz přeskočil – najeto 570 km, ale ten  C9 je nějaký užší ne – jsem zde četl

                  0 0
                  • jiboy  

                    ale je o dva články kratší 112 článků oproti 114 shimano

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Stejně ještě budeš muset článků ubrat, protože jinak by byl řetěz moc dlouhý.

                      0 0
                      • daymaker  

                        S C9 nemusíš nic dělat. Aspoň na novou XT kazetu. Chvilku vrní a pak sedne jako lepidlo…

                        0 0
                    • Featherbed  

                      To vubec nevadí, akorát ho zkrátíš a X článků mínus dva oproti Shimanu.

                      0 0
                • McBlacky  

                  podle mě dávat C9 na kazetu kde byl sjetý řetěz, že propadla měrka je nesmysl.

                  často si nesedne ani na kazetu kde se měnily řetězy na druhým zubu…

                  0 0
                  • roud  

                    já bych ho tam dal a dojezdil bych to do mrtě pak na t=y c9 nalítáš v klidu 6–7 tisíc a uděláš pak komplet renovaci pohonu než to šmrdlat 5 ti obyč řetězama…

                    0 0
    • kubis_01  

      jasný, jedině Campagnolo C9, XTR je oproti tomu nula, vážně se to vyplatí koupit…

      0 0
      • jiboy  

        OK tak stojím před tím který objednat zda tedy C9 – jak říkám 2 měsíce staré kolo najeto 570 km, měrka na řetěz úplně zapadla, párkrát mi přeskočil řetěz na kazetě, ale vždy když jsem jel ve vysoké trávě, tak jsem to přikládal právě té trávě a ne špatné kvalitě kazety, nebo jak radil … 73, o 100 levnější než 93?? nebo sram ale ten nevím, rozhoduji mezi C9 a 73 či 93, dal bych C9 at je pokoj, ale aby nebyl problém – a je stejný průměr není nějak užší než klasický???

        0 0
        • Featherbed  

          Jestli jsi jezdil bez problému na té kazetě vytahaný řetěz, bojim se, že C9 nesedne, ale jen teoretizuju…

          0 0
        • JakeF  

          Pokud jsi dojezdil řetěz do prasknutí a propadnutí měrky, tak na C9 rovnou zapomeň. C9 je z výroby kratší, takže na takhle jetý kazetě už bude dost přeskakovat, než si sedne a prvních tak 200–300km bude o nervy. Radši bych vzal HG-73 a s C9 počkal na novou kazetu a převodníky.

          0 0
          • jiboy  

            OK chlapy vezmu 73 a 2 spojky jednu do zásoby, ještě není lepší ta 93 – rozdíl – máte někdo zkušenosti

            0 0
            • JakeF  

              O tom se tu popsalo hodně a každej ti taky napíše něco jinýho. Podle mě je HG-73 rozumnej kompromis, oproti 53ce se na něm objeví rez jen výjimečně a to jedině, když se k němu budeš chovat opravdu nehezky. A větší životnost 93ky snad ještě nikdy nebyla nějak přesně zdokumentovaná ani potvrzená.

              (I když dle jednoho nejmenovaného člena fóra vám nikdy nebude fungovat jiný řetěz, než kterej je k sadě určenej výrobcem, nicméně na druhou stranu tohle bylo už nesčetněkrát vyvrácený praxí :-))

              0 0
              • robin!1  

                Mám nové kolo osazení XT a k ní mám řetěz HG73 a po 3. vyjížďce (80km převážně v terénu), kdy jsem dal kolu zabrat (viz foto), tak řetěz začal lehce zevnitř článků rezivět. Tak nevím zda je to další nekvalitní řetěz od Shimana nebo toto řetěz není schopný přežít. Na silničce mám C9 a ta má nalítáno přes 14tis km a je jak nový, tak pouvažuju zda dát další řetěz C9 – je otázka zda to oproti pevné Campě měkké shimano vydrží a nezruším pilu a kazetu.

                0 0
                • Stanley_vy  

                  V těchto podmínkách bude chyba rozhodně v řetězu.

                  0 0
                  • robin!1  

                    Je to řetěz na bike a když byl dobře namazán před jízdou a poté očištěn a namazán, tak je s podivem že je to pro ten řetěz problém. Uvidím co další KM, zda potvrdí zkušenosti ze silničky že řetězy Shimano jsou prostě bláto.

                    0 0
                    • DaSnail  

                      keď po jazde reťaz očistíš a namažeš, tak sa korózia neobjaví. keď ne, tak ano.

                      keď ti to moc vadí, tak si namiesto hg73 kúp hg93, tá je odolnejšia. vydrží zhruba rovnako, ale bude vyzerať lepšie.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Myslíš, že na takovém bahňáku má smysl řešit vzhled řetězu?

                        0 0
                        • DaSnail  

                          imho ne, ja jazdím hg73 a trochu hrdze tam je. nakúpené mám hg53, takže asi bude hůř.

                          ale niekto to môže vidieť ináč… 8o)

                          0 0
                          • Hornet  

                            aj HG-53 ked umyjes a namazes, nechytaju hrdzu

                            vydrz je u mna dost vysoka, takze stacia.

                            0 0
                            • DaSnail  

                              asi máš pravdu, ale niekedy keď sa večer vrátim tak som rád že umyjem a namažem seba ;o)

                              trochu hrdze zvonku na funkciu vplyv nemá, a čapy namazané sú. zas až taký šampón, aby som to musel nejak moc riešiť, som neni…

                              0 0
                        • robin!1  

                          Po 3.vyjížďce jsem přesvědčený, že bike umývat celý nebudu (max 2× za rok) – stačí vidla, pila, přesmyk, řetěz, kazeta, přehazovačka, pedále, pár míst kde jsou lanka mimo bovedeny a když bude třeba kotouče. čistit zbytek je ztráta času. Ani na silničce častěji jak 5× za sezónu (případně po zmoknutí) nic jiného nečistím.. na co.. kolo pojede furt stejně a na životnost to vliv taky nemá :-)

                          0 0
                          • robin!1  

                            Po 5. vyjížďce (150km celkem najeto) má HG-73 132,8. Na to, že mám 70kg a jezdím frekvenčně tak bomba neuveřitelné, jet někdo se 100kg, tak aby vzal do batohu na vyjížďku 3 řetězy. Takže 3× a dost, a jednou pro vždy končím s řetězy z bláta od Shitmana (před lety jsem měl 2 etězy na silničce a oba stály za houby). Teď otázka za na silničce ověřené C9 nebo něco jiného? Co se dá kolem 500kč koupit za použitelný řetěz?

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              3 x HG53

                              0 0
                            • Hornet  

                              Neviem ako to dokazes, ale ako radi RT… 3× HG53 a OK :-)

                              Mne tri HG-53ky drzia 10tis km a jedna ma najviac 132,7 a dalsie 132,6mm takze asi tak, tocim ich zhruba po tisic km.

                              0 0
                            • robin!1  

                              Tak jezdím 250km (3 náročné vyjížďky po Beskydech) C9. Sedla na jetou kazetu zcela bez problému, řadí lépe než HG-73 co vydržel 150km a PC-951 co vydržel 400km a nyní má 132,1mm !!! (to nové Stitmano ma vice..)

                              Prostě C9 nemá konkurenci a ostatní řetězy si max můžete dát na vánoční stromeček :-)

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Na současné C9 mám přes 4 000 km a měrku na druhém zubu.

                                0 0
                                • roud  

                                  Já jsem C9 měl po 4000km na hranici(na vyhození) ale i tak ej to super žádnej jinej řetěz mi tak dlouho nevydržel…

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Jo, C9 je úplně jinde, než jakýkoliv jiný řetěz, ale na bajku jsem ho moc nejezdil, protože tam se řetěz často zlikviduje dřív, než se sjede a to je pak škoda. Kdybych měl novou, tak bych ji vyměnil a tuto dal na silničku, protože ta už mi novou C9 nevezme. Takhle ho asi dojezdím, protože teď, když už nezávodím, tak je zbytečné nasazovat ošklivou HG53 a silnička počká na další C9. Nebo dostane novou kazetu :-)

                                    0 0
                            • jIrI___  

                              HG-53 po 768 km má rovných 133,0 mm… A teď soutěžní otázka pro ostatní: sedne si nová C9 na takto ojetou kazetu?

                              0 0
                              • robin!1  

                                Myslím, že určtě sedne! Já dal C9 na kazetu XT po HG-73 150km 132,85mm, PC-951 450km 132,9mm a po 10–20km (prvním kopci v horách) sedla a už nešla slyšet a nyní chodí tišeji než C9 na silničce po 13500km s 132,65mm.

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Tak ji teda vyzkouším nasadit, měnit řetězy co 800 km se mi fakt nechce. Kdyžtak se určitě najde nějaký obětavec, který ji odkoupí :)

                                  0 0
                • Rychlej turista  

                  XT je za tu cenu asi to nejlepší, co můžeš na kolo dát. Pokud se ti zdá, že XT málo vydrží, připlať si za titan.

                  0 0
                  • vladaza  

                    to je co za fór ? titanovej řetěz ?

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      pouvažuju zda dát další řetěz C9 – je otázka zda to oproti pevné Campě měkké shimano vydrží a nezruším pilu a kazetu

                      Má kliky a kazetu XT a zdají se mu měkké.

                      0 0
    • daymaker  

      Až dojezdíš kazetu, tak C9 a XT kazeta. Převodníky jsem měl po 1800km a už to dalších 2000km funguje bez jediného zvuku. Řetěz se neroztáhl ani o píď… Dřív zařve kazeta… :-)

      0 0
      • marektn  

        Ano ,pozorujem zvýšené opotrebenie XT kazety pri použivaní C9

        0 0
        • nooski  

          V tom případě další šunt od výrobce rybářských potřeb. Kazetu na silničce mám od roku 2005 teď je na ni 3. řetěz C9 a pořád je jak nová.

          0 0
    • Richi  

      Netuším, proč se tu někdo baví o řetězu a vlastní tělesné hmotnosti.

      Hoši hoši, měli by jste se někdy na tom kole i projet, potom by jste možná přišli na to, že na vaší hmotnosti záleží asi nejmíň.

      Otázka kil je spíše do rubriky: Jsem tlustej, tak co s tím.

      0 0
      • pustipav  

        No neni to tak, ze kdyz je clovek tezsi, tak je potreba prenaset vetsi silu?

        0 0
        • pepek  

          Máš pravdu a navíc musíš drtit krátké kvalty, na malý pile, které ten řetěz ničí nejvíc.

          0 0
        • Richi  

          Co to s tím má společného? Maximálně, že se postavíš na šlapky jen svou váhou.

          Jinak sedíš na zadku a šlapeš do pedálů, občas jdeš ze sedla, ale stále záleží na tom, jakou silou do pedálů šlapeš, né kolik vážíš.

          I když jsi těžší, ještě to nemusí nutně znamenat, že větší sílu řetězem opravd přenášíš.

          0 0
          • MlokCZ  

            To zkus někdy v kopci říct tomu výrazně těžšímu jezdci ať šlape menší silou do pedálů než ten lehčí, schválně jaký bude výsledek :-)

            0 0
            • lidumil  

              Dostaneš dobře mířenou přes hubu, pokud to stihne, než mu ujedeš.

              0 0
          • pepek  

            Popíráš zákon o zachování energie.

            0 0
    • cukerko  

      ja mam 3× HG-73 a menim ich (km nepocitam, menim odhadom). Kazeta tak vydrzi OVELA dlhsie. Ked ich budes utierat od vlhkosti a blata a olejovat tak ich pravdepodobne stihnes vyjazdit kym uplne zhrdzaveju. Je to vecsia investicia na zaciatok, ale podla mna rozhodne lepsia ako extra drahe retaze, aj tych sa chyta hrdza a praskne ti s trochou (ne)stastia kazda retaz. Mal som C9 a podla mna sa neoplati vrazat neskutocne prachy do drahych retazi, rozdiel nepoznas.

      Ozaj HG-73 pouzivam so zlatou spojkou od sramu bez jedineho problemu.

      0 0
      • robin!1  

        HG-73 má po 70km 132,7 a to mám 70kg a jezdím spíš lehčí převody. To shitmano je snad z papíru :-!

        0 0
        • DaSnail  

          to máš z toho, že s tým jazdíš po pláži. ten jemný piesok je sviňa.

          0 0
        • jIrI___  

          Je :-(

          0 0
          • robin!1  

            Tak snad aspoň přesmykač, přehazovačka, kliky, pila a kazeta XT bude fungovat normálně.. trochu mě to děsí.. kéž by Kampa dělěla komponenty i na Bike.

            0 0
        • Rychlej turista  

          Na to existuje jediný lék: nekvedlat jako večerníček, ale nebát se založit pořádnou šajbu :-)

          0 0
        • Hornet  

          tak to je sila …

          tolko mam vytahanu HG-53 po 4tiskm :-DDD

          0 0
    • biker jura  

      dopuručuji dodat do výberu take kmc. vyborne radi a je pevnejsi a tlustsi nez ostatni retezy.mam ted kmc x9–93. zivotnost napisu po čase:-) doufam že dlouhém

      0 0
      • DaSnail  

        jednu 8ičkovú kmc som mal, vydržala 150km

        0 0
        • biker jura  

          špatně jsi mazal nebo řadil nebo jsi měl smulu na špatny kus. a navic mluvim o 9tce.

          0 0
          • roud  

            KMC vydrží píču :O(

            0 0
            • biker jura  

              jj to jsem taky zjistil po 300km :-( takže zase doporučuji ji z vyberu vaškrtnout, řadí dobře, ale vydrží hovno

              0 0
    • Zerocool  

      poměr výkon cena bych volil sh hg93 nebo 7701 (XTR)

      0 0
    • Volis  

      No me ta 53 vydrzela 1400 Kilacku a to jezdim jako prase, je fakt ze po tech 1100 uz jsem dumal ze pujde na vymenu, tedka jdu zkusit 93 tak uvidime..

      0 0
      • michal_t  

        Co by jste mi doporucili…??? Tedka mam kazetu Deore, tacky SLX a retez HG53 a nalitano okolo 1500km. Myslel jsem, ze tak do konce sezony-2500km dolitam ten retez, pak tam hodim dalsi 53? Myslite, ze to sedne? Nebo tam mam hodit po tom prvnim C9 a dat na tom tech dalsich 5tis a pak to kompletne vymenit vsechno?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Nová HG53 si sedne, C9 už nemusí.

          0 0
        • Volis  

          HG53 asi znova, a zalezi jak je na tom ten aktualni retez ale asi bych ho radsi uz nedojizdel a zvazil vymenu… at si to jeste ma kam sedat.. :)

          0 0
          • michal_t  

            Ok, zmerim retez a dam vedet. Myslim si, ze uz bude mit hodne po zaruce, ale uvidim.:)

            0 0
            • michal_t  

              Tak sem to ceknul a vyhodilo to na me slusnejch 132,9–133mm po 1500km. Myslim, ze jim zase jeden zmizne z kupkola. Jako me osobne to moc netrapi, ze ho mam tak vytahanej, ale kazeta bude mit asi jinej nazor. Ted jen doufam, aby si to sedlo, nechci kupovat novou kazetu, co myslite?

              0 0
              • jIrI___  

                Dneska jsem naměřil stejnou rozteč na řetězu a rovnou objednal C9, tak jsem zvědavý jestli sedne :)

                0 0
                • michal_t  

                  To je krasny, ale asi mi to moc nepomuze, protoze asi nemas Deore kazetu jako ja?:) Kliky mame stejny, tak asi i stejny tacky. Kolik mas nalitano na kazete a tackach? Ze by si sem potom napsal, jestli ti to sedlo nebo ne… stejne si myslim, ze me neprekecas a koupim normal HG53 a bude, ale co kdyby… :)

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Pokud jsi moc nejezdil malé převodníky, tak kazeta bude v pohodě a C9 si sedne.

                    0 0
                    • michal_t  

                      Male sem moc nejezdil, takze snad ok. To me napadlo, ze asi tedka koupim do konce sezony dalsi HG53, takze kazeta a prevodniky budou mit cca 3tis. a pak tam hodim C9 a dojedu to a pak vsechno vymnenim. Kdyz nesedne C9, tak zase HG3 no… Vymyslel sem hovadinu? :D

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Pokud jsi jezdil většinou velkou pilu a celkem najel jen 1 500 km, tak je to (krom řetězu) v podstatě furt nové a nic moc tomu být nemůže.

                        0 0
                        • michal_t  

                          Kdyz uz jsme u toho, muzes mi popsat z ceho jsou ty tacky vyrobeny, popripade jakou maj povrchovou upravu? Jedna se o ty moje SLX. Jestli to nahodou nevis teda…:)

                          0 0
                  • jIrI___  

                    O převodníky strach nemám. Na kazetě vůbec netuším kolik je najeto, ale tipuju to na takových 5k km, ale je to fakt jen hrubý odhad :)

                    0 0
        • jIrI___  

          Nová 53 sedne na cokoliv, kdyžtak ji natáhneš na požadovaný rozměr ve svěráku :-D

          0 0
          • michal_t  

            Jo, tak kdyz das nejakej bezpecnej navod jak na to, tak to pak klidne udelam.:)

            0 0
          • Volis  

            :D

            0 0
            • klemi  

              ještě se radši zeptám i když jsem vlákno pročetl. Mám XT kazetu a už myslim 3-tí řetěz shimano HG-93 se vytáhl během 1300–1800km, tak jsem zauvažoval o změně a Campagnolo C9 se zdá jako vhodná volba. Takže jen doplňující dotaz. Hodí se připlatit za C9? Myslim, jestli je jeho výdrž o tolik větší, aby to mělo smysl.

              špatně zařazeno :)

              0 0
              • klemi  

                a ještě jedna věc. Když mám na kazetě najeto nějakejch 1500km, tak je lepší kazetu dojet třeba na té HG-93 a s novou kazetou koupit C9, nebo je to jen pověra, že C9 špatně sedá na jetou kazetu

                0 0
                • robin!1  

                  Osobně si myslím, že pravda je někde napůl. Na hodně jetou kazetu už C9 dobře nepůjde, ale zas já ji dával na XT kazetu jako 3. řetěz (1. 150km HG-73, 2.PC-951 400km a 3. C9+rychlospojka SRAM po 600km jak nová) a sedla úplně v pohodě.

                  0 0
                  • pepek  

                    400 km a 1500 km je trochu rozdíl. Nevěřím, že mu to sedne.

                    0 0
                    • klemi  

                      takže pro jistotu dojet kazetu a s novou kazetou jít do C9-ky. Jen ještě dotaz: Je kromě C9-ky nejlepší volba HG-93 nebo nějakej jinej?

                      0 0
                      • pepek  

                        Tak to tam na zkoušku nasaď, za to nic nedáš. Myslím, že kromě 1×C9 má smysl jezdit snad jen 2×-3× HG53 (73).

                        0 0
              • whom  

                C9 opravdu něco vydrží, ale pokud máš jetou kazetu, tak to bude přeskakovat jako blázen. Teď jsem ji chtěl hodit na XT po třech XTR řetězech a slušně šla jen na velký pile (novej převodník) a prostředních třech pastorcích. Šla do bedny a počká na novou kazetu. Nová XTR ani neškytla a chodí v pohodě.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.