• Kovarova

    Ahoj vsem ,

    jdu si k vam odbornikum pro radu..

    Snad mi prominete zakladani nové diskuze, ale v tech starych neaktuálních negunguji odkazy..

    Portebuji poradit s vyberem kola. Ja tomu vůbec nerozumim.. Oslovila jsem jiz několik prodejcu a nedostalo se mi uspokojive odpovedi. Každý rad proda skladove zboží a ja si nechci kupovat zajice v pytli.

    1) Chci kolo do města, budu z 95% jezdit po meste s dětmi do skoly.

    Dale libi se mi holandsky styl, ale většinou ty potvory byvaji neskutecne tezky, takze jsem pokukovala po „trekingu“ nebo jak se tomu nadava.

    1. Navic mam zcela zasadni podminku a to na hmotnost kola. Chci opravdu velmi lehke kolo. Za sebou budu vozit v cyklosedacce 15kg ditko. Chtela bych i blatniky a nosic apod. Nicmene kvůli vaze kola se bez toho obejdu. Rozhodne nechci a nepotrebuji vzuchovou vidli a ani horaka apod. A nechci zadnou stavbu, chci hotove kolo. Chtela bych alespoň trosku kvalitni kolo za prijatelny peniz, navíc nejsem zadny sporotvec a ani na Tour de France se nechystam. Chci mit radost z kazdodenniho jezdeni. Poradite mi?

      Vazim 100kg, merim 164. Ano i ja se chci vozit na kole. Cena max. do 20.000Kc. Na značce a ani barve mi nezalezi.. Samozrejmne o te cene smerem vys jsem ochotna premyslet..

      Vsem moc dekuji za rady a typy .. Hezky den vsem..

    0 0
    • novas752  

      Podle me mas moc protichudnych pozadavku.

      Lehke kolo ktere by melo snest zatez 115kg + kolo samotne, nechces vzduchovou, pritom pruzinova bude pod takovou zatezi nefunkcni a vzduchove jsou lehci (misto ocelovyho dratu tam je vzduch). Celkove dost pozadavku a omezeni a nechces kolo postavit (Pritom stejnym zpusobem kola delaj v montovne kol, akorat toho nasekaj vic s horsima komponentama)…

      Ja byt tebou (ale nic nevnucuju), tak bych chtel nejaky kratsi mtb ram, co ma vsechny ty navarky na nosic, stojanek…), dobrou vzduchovou vidlici, prevody z horskeho kola (ktere jsou vhodnejsi pro pomalou snadnou jizdu), brzdy z horskeho kola, (ktere jsou silnejsi), nejaka vohodna kola a uzke plaste.

      Vysledek nebude o mnoho tezsi a pomalejsi ale o hodne pohodlnejsi.

      Myslim ze za 20 000 By slo vklidu postavit neco s SR Suntour Raidon, osazenim Alivio/Deore a dobryma lehkyma kolama.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Nepotěším Tě, takové kolo, jaké jsi definovala, nikdo uvedeném cenovém limitu nevyrábí, taková kola se zásadně skládají. Vysvětlení je prosté: 100 + 15 + (2–3 nosič + sedačka) = 117–118 kg, přičemž normovaný limit kolem 120 pro běžnou produkci s dlouhodobou zátěží moc nepočítá. Každopádně potřebuješ na udané parametry nadstandardně kvalitní zapletená kola, která nebudou úplně lehká, také dobrý nosič. A plášť, který se hned nerozpadne. Se zbytkem se dá poradit, ale kvalitní osazený hliníkový rám (aby byl lehký) s pevnou vidlicí a dobrými záplety nenajdeš.

      Pro svou ženu jsem postupem času postupně vytvořil de facto kolo odpovídající Tvému zadání: hliníkový rám GT Transeo dostal blatníky, hliníkový nosič EXU, zapletená kola Stormy na neztenčovaných nerez drátech a pevnou vidlici Force. Kolo je jedoucí, lehké a odolávalo velmi dlouho s minimální údržbou manželčině jízdnímu stylu i rozmarům. Bylo by ovšem daleko rychlejší a levnější něco takového stavět od začátku, než přestavovat hotové kolo.

      Spíš, než na treková a městská kola by ses musela podívat na kola cestovatelská, ale to bývají dardy.

      0 0
    • Kovarova  

      Zeptam se jinak:-) Mozna blbe, ale napadlo me co kdybych místo cyklosedacky používala cyklovozik?

      Odlehcila bych tomu kolu nebo je to uplnej nesmysl?

      0 0
      • novas752  

        Odlehčila, ale je to dvakrát tak těžký a dvakrát tak velký a hodně blbě se s tim nejen po městě jezdí.

        Já nejsem odborník přes děti :) (kolik mu je, 3–5?) a nevim jak daleko chcete dojíždět, ale asi bude lepší kolo se sedačkou, která se za rok sundá a malej bude jezdit sám na dětskym kole – ze začátku na tažný tyči (Jestli teda neni v plánu jezdit v nějakym většim provozu, tam bych si to nelajznul ani s tažnou tyčí, ani s vozíkem a nad sedačkou bych dos uvažoval).

        0 0
        • Kovarova  

          Dceri jsou 2 roky. Je postizena a rozhodne není schopna jezdit na cemkoliv sama. Takze bud ji budu vozit a nebo nebudu jezdit vůbec..

          0 0
          • novas752  

            Jo tak to nic. Jako pokud nejezdíte/nechcete jezdit v provozu, tak by byl lepší vozík – přeci jenom 15kg + 3–5sedačka a dost nahoře = kolo bude hrozně vratký a ne uplně bezpečný.

            Takže jak už jsem psal někde výš, nejlepší by bylo nechat si kolo postavit. Vyjde to nejvýhodněji a navíc to kolo bude poskládaný přesně podle vašich požadavků.

            0 0
      • BlickM  

        vozík je daleko lepší volba než sedačka

        … celkově HT plus vozík, vidlice funguje na 100 kg naprosto v pohodě

        0 0
    • danielh  

      Lehke kolo do 20 tisic, ted jeste tu o pernikove chaloupce :-)

      0 0
      • Kovarova  

        Tak jinak. Citim s tebe takovej posmech, ze mi to neda a musim reagovat. Ja nejsem svobodna dvacítka. Mam deti. Jedno postizeny a bud budu jezdit s nim nebo vůbec, Nemuzu si dovolit ji odlozit, nemam hlidani. . Takze kolo za 60 nebo 100.tisic je mi uplne k nicemu! Na jezdeni po meste urcite.

        Ja max. odvezu deti do skoly a pak si zajedu do města. Ja si jezdim hlavne pro hlavne pro radost a pochybuju, ze moje dcera na tom bude tak dobře, aby mohla jezdit sama na svém kole, byt za rok..

        Doufala jsem ze mi někdo poradi a rozhodne si nemyslim, ze je fer se hned zacit pousmivat nad neci nevedomosti a naivitou.. Pokud mi nechces prispet nejakou dobrou radou. Tak prosim nerikej nic.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Ještě bych se úplně vážně zamyslel nad tříkolkou pro dospělé, na ní bys pak dceru uvezla delší dobu, hmotnostní omezení padají, protože se všechno rozkládá na dvě zadní kola. A pokud se její stav zlepší, jakože vám to oběma přeji, může tříkolku zdědit. Nekupoval bych novou, občas se mihnou v bazaru a nejsou spotřebované.

          0 0
          • t29  

            Je to levná možnost pro rovinatý terén,

            http://www.sbazar.cz/…-pro-seniory

            ale pokud je v cestě kopec, tak bych měl docela obavu jestli ho půjde vyjet a bezpečně sjet. Celková hmotnost tříkolky + dvou osob bude blízko 150kg a nevidím ani přehazovačku, ani zadní brzdu (nebo je tam torpedo?).

            0 0
          • Kovarova  

            Myslis něco takového? jinak dekuji moc moc:-)

            0 0
            • puka  

              Upřímně, zajímalo by mě, jak se s tím zatáčí, když to nejde moc naklonit a má to tak velká kola. To se s tím jezdí maximálně 15kmh ne? :D

              .. jen otázka na kontrukci

              0 0
              • novas752  

                No asi tak. Nedávno jsem na tom viděl na cyklostezce člověka po nějaké obrně asi. Velká výhoda, že je to stabilní. Velká nevýhoda, že je to asi dost obtížně řiditelný, brzditelný a nejspíš to nemá převody.

                Pro zdravého člověka co bude „tahat“ je imho normální kolo s vozíkem lepší – cestovatelé tak jezdí a najedou tisíce km, akorát ten vozík asi neni optimální pro ostré zatáčky u přechodů apod.

                0 0
        • Pán z Dubu  

          100 kg Ty + 20 kg dítě se sedačkou + 15 kg kolo s bagáží je 135 kg jízdní soupravy. Snažit se z toho srazit stěží 2 kg na kole, je zbytečnost.

          Nejdříve si půjč kolo s dětskou sedačkou a zkus naň nastoupit. Snadná varianta je kolo s dítětem balancovat držením jednou rukou za sedlo a druhou za řidítko a nohou mezi rukama překročit horní rámovou trubku. Jestli Ti figura toto umožní na běžném kole. Jinak bys potřebovala nějaký low entry rám např.: http://sprinterbike.cz/index.php?…

          0 0
          • Kovarova  

            Ja s vozenim deti v cyklosedacce nemam zadne zkusenosti, abych rekla pravdu. Nejak si neumim představit jak na to kolo povezu:-) Nicmene jsem ochotna jit do čehokoliv a cokoliv se priucit.. Proste se nechci vzdat myslenky, ze budu moc jezdit i ja..

            0 0
            • puka  

              Před pár lety jsem chtěl vozit sestru, ale řeknu vám, že na mých tehdejších 50 kg bylo těch jejích nevím kolik celkem fuška. Nejhorší na tom je, že to má těžiště navrchu a taky tomu dítěti není 2× přijemné mít nos na něčich zádech :)

              Na kratší vyjížďky se to asi dá vydržet.

              0 0
              • Pán z Dubu  

                To chce sklápěčku, aby dítě mělo z kola i jiný zážitek než jen inhalaci upocenýho žlábečku.

                0 0
    • Kovarova  

      Trikolku mi manzel zavrhl, takze se vracim k vyberu kola.. No to bude ještě zajimavy:-) Ale vsem dekuji za rady.. Hezky vecer..

      0 0
    • Kovarova  

      Trikolku mi manzel zavrhl, takze se vracim k vyberu kola.. No to bude ještě zajimavy:-) Ale vsem dekuji za rady.. Hezky vecer..

      0 0
      • lukasmohapl  

        a vybíráš kolo pro sebe či manžela?

        Jak to tu pročítám tak mi tříkolka přijde nejvhodnějším řešením, rychlost honit asi nebudeš, a jde li o bezpečnost dítěte a tvou stabilitu (ono s veškerou úctou, 100kg při 160cm není uplně sportovní typ) tak myslím že nic lepšího nevymyslíš…

        0 0
        • puka  

          29" hardtail by to vyřešil. :D

          0 0
          • novas752  

            Na 160 by bylo imho lepší 27,5", ale jinak souhlas.

            0 0
            • lukasmohapl  

              na 160 je 100% lepší 26"! :-) 27,5" (29 je úlet) by rám byl adekvátní 16" max, a ten by podle mě díky dámské geo měl malou torzní tuhost na tu nálož (děcko, sedačka, nosič, rider…). Sám mám asi 166cm a tak vím že 27,5 je fakt nesmysl, zkoušel jsem i dámskou 15" když sem vybíral kolo… a došel k názoru že 26" je „good idea“

              0 0
          • Esi  

            29" na 160cm ?? :-) no to asi ne

            0 0
            • puka  

              Jojo, taky jsem to těď zjistil. Ale tento tip tady ještě nepadnul ohledně mtb. :)

              0 0
              • puka  

                Navíc to trekové kolo bude mít ± stejnou váhu. Navíc mtb mají robustnější stavbu. Jen si dát asi pozor na to, jestli má šrouby na uchycení sedačky.

                0 0
                • Esi  

                  sedačka je rozhodně lepší HAMAX jehož držák se uchytí na sedlovou trubku. je třeba počítat s tím že kolo je se sedačkou a dítětem které má kolem 15 kg poměrně nestabilní hlavně když se kolo jen vede a nikdo na něm nesedí, má snahu převracet se přes zadní kolo, za jízdy je to v pohodě.

                  0 0
                  • puka  

                    A proč ne normální sedačka, která se dá stejně jak zadní nosič? Měla by větši stabilitu. Toto jsem neviděl, ale nelíbí se mi to.

                    0 0
                  • novas752  

                    Uchytit sedačku na 15kg děcko jen za sedlovku? Nebyl by lepší kombinovanej sedlovka – úchyty na klasickej nosič?

                    S tim převracenim bude problém maximálně při tlačení do kopce, jinak ne.

                    0 0
                    • puka  

                      Vypadá to solidně , ale i tak bych v to důvěru moc neměl. :)

                      0 0
                      • Esi  

                        při jízdě je ta sedačka pohodlná pro dítě, protože nechytá rány, krásně to pruží, samozřejmě má to kolo nepřirozeně vysoko a vzadu těžiště, odvozil jsem v tom 2 děti s nájezdem se sedačkou tak 1500km, manželce se podařilo s tím kolem asi v 10km ryhlosti i praštit a dcera bez škrábnutí tak že je to i celkem bezpečné, dítě je v tom celé schované, jen je potřeba pečlivě přikurtovat řemínkem nohy, aby dítě nemohlo strčit nohu do zadního kola

                        0 0
                        • Kovarova  

                          Nestras:-) Zacinam se bat..Jak rikam v zivote jsem to nezkousela jet s cyklosedackou, ale mam s toho obavu, abych to vůbec udržela v ruce.. Nechci skoncit v první skarpe.. Na druhou stranu, lidi co potkavam s detma na kole vypadaji pohode.. Takze asi fakt jde jen o zvyk a používat u toho mozek..

                          0 0
                          • novas752  

                            Asi tak. Musis o neco driv brzdit, o neco pomaleji jet v zatackach a z kopce ale celkove na tom nic neni. Mozna kdyz se dite nejak vyrazne vrti tak to muze trochu rozhodit ale jinak na tom nemuze byt nic tezkyho.

                            0 0
                            • Esi  

                              S tou sedačkou je problém jen když kolo vedeš, dítě sedí nad zadní osou nebo těsně za ní tak že je to kolo nestabilní, když na tom kole sedíš tak je to v pohodě při pohodové jízdě, mám taky cca 100kg a rozdíl v hmotnosti co se týká brždění není nijak extra důležitý, stejně jedeš s dítětem na pohodu, tak že to není problém. S dcerou jsem jel z kopce 60 a žádný problém to nebyl

                              0 0
                      • Al Stra  

                        kiss, nemá to možnost náklonu, takže nebrat

                        0 0
                        • puka  

                          Hodil jsem pro ilustraci hned tu první, co jsem našel :D

                          0 0
                    • Esi  

                      Asi jsem to blbě napsal je to za sedlovou trubku ne za sedlovku, tak že to drží za rám, jinak s tím převracením je to na pytel, stačí lehce nadhodit přední kolo i na rovině, třeba když vedeš kolo a potřebuješ vyjet na obrubník a jakmile se to zvedne na zadní tak už máš velký probém to nějak ukočírovat aby jsi s tím kolem nepraštil, prostě je potřeba to kolo pořádně držet oběma rukama za řidítka

                      0 0
                      • novas752  

                        Jo tak to jo, obrubníku bych věřil. Ne že by to bylo jako spalšený kůň ale „vzpírat“ se to bude.

                        0 0
          • Kovarova  

            hardtail? myslis horsky kolo? ptam se protože tomu nerozumim..

            0 0
            • novas752  

              Jojo. Hardtail ( hard tail = tvrdý ocas) znamená horské kolo s přední odpruženou vidlicí, dělají se i celoodpružená horská kola, které mají vzadu tlumič. Ale to je hrozně drahé a do města ptákovina.

              0 0
            • BlickM  

              ANO myslí horské kolo.

              Odkud jsi? Manželková měří 168 cm … sedačku ještě asi máme. I když spíš doporučuji vozík, měli jsme ho půjčený a nebe a dudy :-)

              0 0
              • Kovarova  

                Vozik? nad tim jsem taky premyslela ale nevim nevim.. Co jsi mel za znacku?

                0 0
                • BlickM  

                  Dvě děti jsem odvozil na sedačce. Mladší dceru jsem vozil už relativně velkou, momentální dispozice, na vozíku Crooser z půjčovny a pro videozáběry se povozila i manželková (65 kg) a naprosto v pohodě. Samozřejmě váha je znát, ale neovlivňuje těžiště. Za mě … i levnější vozík lov end je lepší jak sedačka.

                  0 0
            • puka  

              Ano. Horská kolo, bez zadního odpružení – „tvrdý ocas“. Takže klasické kolo

              0 0
        • Kovarova  

          @lukasmohapl

          V pohode:-) A myslis si, ze někdo kdo ma 50 kilo s posteli se jednoho dne probudi a rekne si, tak jsem se rozhodl, ze se prozeru k metraku?? Když mas deti který nejsou uplne ok. Tak hold musíš fungovat dvakrát tolik a tudiz nemas ani pomysleni na to se najist. A když uz mas v 11 vecer konecne klid tak se logicky najis.. Rozhodne nepatrim mezi lidi co mají stesti na hlidani v rodine, neb i manzel ma dve zamestnani. A pak když potkáváš zenusky co daji deti do skolek a skol a jdou behat ci s kamardkou na kavicku nebo vencit psiky.. Tak se musíš smat.. Navíc co si budem nalhávat, panove doma oznami, jdu se projet a skutecne muzou vypadnot a ja to asi tak oznamim komu? :-) Hold to je život. Tim si nijak nestěžuju na život. Jen si chci udelat radost a nechci cekat, az me zázrakem opusti 40kilo nadváhy, abych si pak mohla koupit super kolo.. Myslim to s humorem, tak to i tak panove prosim berte.. :-)

          0 0
          • novas752  

            Když má někdo 50kg i s postelí a nejmenuje se Contador (neni závodník), tak to má sakra hloupý. Normální 11–14kg kolo totiž váží čtvrtinu co on, takže ssebou musí tahat víc. :) Vlastně čim těžší cyklista je, tim lehčí je jeho kolo. :D

            Jestli si teď nijak nesportovala, s tvojí výškou podle mě něco schodíš docela snadno i tim dojížděnim.

            0 0
          • Esi  

            Ber to tak že se zbytečně upínáš na váhu kola, jestli to kolo bude mít 14kg nebo 16kg je při tvém použití jedno, nepředpoklám že budeš potřebovat nějaké extra dynamické zrychlení spíš to bude plynulá jízda někde po cyklostezce kde ta váha kola není až tak důležitá.. Jinak je to o dohodě a prioritách, máme 2 děti, že na dělá na směny a oba dva sportujeme, já jezdím na kole žena chodí běhat, vstane ráno v 6 jde běhat já vstanu v 7odvedu malého do školky a jedu do práce, odpoledne když je žena tak jdu třeba v 7 večer na hodinu a půl na kolo…

            0 0
            • puka  

              Jestli žije v paneláku a musí ho nést do sklepa, tak bych to chápal.

              0 0
              • novas752  

                Sklep je v prizemi/prvnim patre ne?T eda aspon vsude kde jsem v Praze byl

                0 0
              • novas752  

                Sklep je v prizemi/prvnim patre ne?T eda aspon vsude kde jsem v Praze byl

                0 0
                • puka  

                  Co já vím, nezjišťoval jsem kde bydlí, ale třeba kamarád musí do sklepa po schodech dolů. To bych viděl asi na jedinej důvod proč lehké kolo

                  0 0
    • Krutas  

      Trikolka, to se mi ukazalo jako dobra cesta, zdejsi navrhovane trikolky jsou hruza, to bych taky nechtel a to klidne budu jezdit na ruzovem kole. Vzit dite na kolo uz vyzaduje urcite zkusenosti, ono prece jen se ta zodpovednost nasobi, proto se mi zamlouva trikolka, zda se mi bezpecnejsi, pohodlnejsi, jen jestli se najde kousek v pozadovane kvalite, prehazka, slusnej ram, vybava(blatniky, atd), pak by mohla dobre poslouzit.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Lpět na lehkém kole je kravina. V součtu hmotností celé soustavy (ty+dítě+kolo+se­dačka+doplňky) se bude rozdíl mezi těžkým a lehkým pohybovat pouze v řádu jednotek procent (3–4 %).

      Lehké kolo má smysl třeba pro lehoučké závodníky. Například u 60kg jezdce udělá přesedlání z 12kg na 9kg kolo rozdíl přes 4 % na celé soustavě, kdežto u 100kg týpka už pouze 2,7 %.

      0 0
      • zimic  

        Já teda úplně jasně vidím obyčejnou MTB stavbu na 26" s nižší rámovkou. Ono 100Kg má dost chlápků a taky nemaj zakázkový cestovatelský kola. 100Kg nic neni. Když bude mít nízkej rám, aby stíhala bezpečně slézt sedačku taky s chvílí cviku nějak zvládne. Možná to bude po městě i bezpečnější než Cruiser. To už je jen na ní.

        0 0
    • Kovarova  

      Dobre odpoledne vsem.

      Moc dekuji za Vase rady.. K te vaze kola. Je to asi tak..Dnes a denne nosim dceru do prvního patra a k tomu jsem nosila i 13kg kocar. Takze uz tehdy s jazykem na veste jsem si nechtěla ani na vteřinu pripustit jak potahnu i kolo. Nicmene ted je situace lepsi. V novem byte mame zahradu i sklep.. Takze toto jiz neresim. Ale co jsem chtěla rict, nedavno jsem v obchode videla kolo, které se mi libilo. Prodejce mi ho zvazil a mělo 9kg. Samozrejmne jsem si představila, jak do kopce pujdu po svých, v posledním tazeni a potahnu kolo s dcerou . Narovinu receno moje fyzicka je pod bodem mrazu.. A co si budem nalhávat, komu by byla prijemna představa tahat 16 kg kilo s takhle tezkym ditkem? Mozna proto jsem se tak upnula na tu vahu kola. Ovšem diky vasim nazorum mi zacia svitat.. A verim, ze to ,mozna i dotahnem do konce:-)

      0 0
      • zimic  

        Vaha kola pujde ruku v ruce s cenou. Az budes chtit kolo za 35k muzes s ni zacit spekulovat. Nekupujes kolo na zavody. Nech si to postavit od mistnich stavitelu (nabidku sem muzes dat zhodnotit) a zrejme dostanes za svoje penize to nejvyvazenejsi co potrebujes. Neres 29" asi ani 27,5". Zainvestuj tech svych 20 do 26" s damskym ramem a je to. Rozhodne spis MTB. Se sedackou se naucil kazdej. Bud si tam dej prvne na zkousku nakup nebo rovnou pomalu s malou. Nejsi maly dite, mas rozum a das si pozor.

        0 0
      • novas752  

        A to bylo dospelacky kolo do 20 000?

        Seriovy krosovy/mestsky kolo se na tuhle vahu nema sanci dostat a horsky by muselo byt hodne drahy zavodni. Pan mel nejspis spatne nastavenou vahu. :)

        Taky tomu verim. :)

        0 0
        • Kovarova  

          Chtela jsem videt tohle kolo https://www.giant-bicycles.com/…22869/85500/#…

          Toto kolo tam vystavene nebylo a tak mi ukazal tento model https://www.giant-bicycles.com/…24978/90601/

          Na pozadani mi ho zvazil a skutecne mělo něco malo přes 9kg. Samozrejmne mi řekl, at na nej rovnou zapomenu.. A to jestli to bylo dobry nebo spatny kolo, bohužel neumim posoudit. Neb tomu nerozumim..

          A proto jsem si prisla pro radu sem k Vam..

          0 0
          • novas752  

            To je v podstatě silniční kolo. Lehké, rychlé ale pro vaše potřeby nevhodné. Lehké = méné odolné a rychlé=chybí lehké převody – aby ne když je to osazeno komponenty na silniční kolo (sada Shimano Sora).

            Pro vás by bylo vhodné mít nejmenší převodník 22 = klasický mtb trojpřevodník 22/32/44, s takovým kolem můžete jet vklidu 6km/h nebo upalovat 50 :)

            0 0
            • Kovarova  

              Dobře dekuji. Premyslim nad tou stavbou jak mi tu zdejsi odbornici radi:-) Nicmene pokud se preci jen rozhodnu pro kolo hotove.. Je nejaka znacka od které je mozne se odvíjet? pokud pominu cenu..

              Nikdy by me nenapadlo, ze je to takova veda si koupit kolo..

              0 0
              • Esi  

                značku bych vůbec neřešil, důležitá bude výška rámu, pokud bude vzadu sedačka tak se nastupuje tím že se musí noha přehodit přes rám před sedlem, to pro začátek s tou sedačkou, jinak na tohle použití bude lepší kolo s osazením 3×9 bude o něco levnější než 3×10 převody a na stezkách a po městě je to jedno, brzdy budou asi už kotoučové u všeho, ideálně shimano, na druhou stranu najezdil jsem cca 20 000km na kole kdy byly brzdy Tektro Auriga a problém jsem s nima neměl, vyhnul bych se mechanickým kotoučovkám bral jen hydraulické. na 160cm výšky bych bral asi 26" kola max 27,5. 100kg hmotnost bude ovlivňovat jen fyzičku, co se týká kola tomu je to jedno a pro ježdění na cyklostezkách a po městě je to u úplně fuk. Sám mám lehce pod 100kg a lítám na kole po lese kořenech kamenech a v pohodě

                0 0
    • pocestny  

      Uprostřed této diskuze padl návrh „půjčte si někde kolo s dětskou cyklosedačkou a zkuste nastoupit“. Toto Vám doporučuji i já.

      Pro ženy bývá problém u stojícího kola bez asistence bezpečně manipulovat s dítětem v sedačce, a vzhledem k vyššímu těžišti někdy si samotná jízda. Při jízdě mohou vznikat nenadálé situace, kdy to závaží (dítě) s kolem pěkně zamává, stačí když vám do cesty skočí pes. Mezi další komplikace patří kombinace cyklosedačky a menšího rámu (pro 160cm postavu nutném), kdy musíte kupovat speciální prodloužený držák cyklosedačky. Montáž cyklosedačky na sedlovku(!) je krajně nezodpovědná. Montáž cyklosedačky na nosič rovněž nepodpořím, protože taková sedačka vůbec nepruží a dítě bude vyklepané jak řízek.

      Pokud je to dítě navíc jakkoliv pohybově postižené (nebo i sluchově a zrakově), tak bych neuvažoval o žádné jiné možnosti, než o přípojném vozíku. Přípojný vozík se dá ve sportu rovněž půjčit a vyzkoušet. Přípojný vozík neklade žádné speciální nároky na kvalitu kola a zkušenosti uživatele (jako třeba silné ruce, nebo nosnost 130kg a podobně).

      Kolo si kupte postavené, protože opravdu dostanete více muziky a individuální přístup. Nechte si tu někoho doporučit. Lehké crossové kolo s pevnou vidlicí, se mi zdá jako optimální možnost. Vyskytují se tady na fóru i návrhy na stavbu s 27,5" horským rámem s 28" crossovými koly. Tyto kola jsou ve výsledku tužší ale o něco delší, a asi bych to 160cm ženě nedoporučil.

      0 0
    • Kovarova  

      Dobre odpoledne vsem:-)

      Moc si vazim vasi snahy mi pomoc.. Mam s toho hlavu jak patraci balon, ale moc moudra s toho nejsem :-) Ovsem není vsem dnum konec.. Jdu premyslet:-)

      . Ještě jednou Vam dekuji a mejte se krasne panove..

      0 0
      • zimic  

        Chcete kolo? Oslovte nějakého stavitele z fóra. Je to jednoduchý a to nejekonomičtější co můžete udělat.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.