• Asker

    Ahoj / dobrý den,

    rozhodl jsem se pro stavbu kola z komponentu které mi vyhovují, nebo mám možnost koupit levněji než za maloobchodní ceny a některých bazarovych, tak abych kolo bylo rovnou poskládáno z toho co si představuju a za rozumný peníze.

    Mate prosím někdo kontakt na někoho kdo se tim zabývá a pomohl se samotnou montáži a měl užitečné rady ohledně výběru některých komponentu?

    Nejlépe z Prahy nebo blízkého okolí.

    Mám představu jak by kolo mělo vypadat ale zdaleka nejsem žádný odborník, nebo kuseny biker.

    Předem děkuji za jakýkoliv tip.

    0 0
    • skaj  

      Na rady s komponenty je tu bike-forum, na vsechno ostatni youtube:)

      Myslim to vazne – kdyz jsem zacinal stavet, tak jsem se take bal. Ale zjistil jsem, ze touhle kombinaci vyresim uplne vsechno. Treba tohle vlakno je docela uzitecne, kdyz postrebujes postouchnout https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-3

      2 0
      • Asker  

        Některý komponenty nechci hned zničit :) , ale nechci servis kde mi doporučej sady co mají na skladě a potrebujou prodat

        0 0
        • skaj  

          Tak s tim ze neco znicis bych radsi pocital. A treba budes prijemne prekvapeny:)

          Vubec bych se toho nebal, nekteri si treba zalozili vlastni vlakno (Rychly turista) a v nem to resi od vyberu komponent po stavbu. Chvilku tu hledej a najdes odpoved na vsechno.

          0 1
          • Rychlej turista  

            No, má trošku větší problém než já, protože já přesně věděl, že to bude Drsoň a tedy i jaké bude mít parametry. Šlo mi pouze o technickou stránku věci, tedy o kompatiibilitu – aby to vše k sobě pasovalo a bylo plně funkční.

            0 0
            • skaj  

              Tak on uz zase ma ram a kola – zbytek je v podstate o slazeni par standardu a bude mit hotovo. Tys to mel urcite jednodusi v tom, ze si nestavel prvni kolo a presne vedel co chces. A me prave mi prislo sympaticke, jak si zalozil jedno vlakno a tam vsechno vyresil.

              Me obecne stavba kola prijde jako pomerne jednoducha disciplina. Jsem spis silnej nez sikovnej a taky jsem to zvladnul:)

              0 0
    • Kouba_2005  

      Základ je si vybrat, co s tím kolem zamýšlíš a podle toho vybrat rám a vidlici. To bys tu postnul a věci znalí odborníci se k tomu vyjádří. Zbytek komponent už se jen nabaluje dle výběru rámu a určení a vybíráš dle kompatibility a peněženky :-)

      0 0
      • Asker  

        Ram a kola mám https://kolonet.cz/…velikost-205

        A kola 29/2.35 zesíleny rafek a pevnou osu 148.

        Vidlice by měla být vzduchová asi 120 zdvih. Představuju si něco i do náročného terénu, ale žádný vyslapy na Sněžku :)

        Potrebuju novou sadu na 11ti kolečko a zvazuju jestli Deore nebo XT. Bez klik a středu. Nevím kolik ideálně zubu a jestli vodič řetězu a jaký parametry ný pak měl mít srobovaci stred a bazarovy kliky

        0 0
        • tompca  

          Základ je asi jaký máš rozpočet a předpokládané používání kola (spíše roviny nebo ježdění po lese), podle toho zvolíš jestli Deore, XT, převody, zdvih vidlice, druh plášťů apod.

          Jaké máš záplety k tomu rámu?

          0 0
        • Kouba_2005  

          Převodník, to je těžký, podle toho, kde jezdíš. Převody 1×11 nebo 2×11? Kliky jaký? Střed klasický šroubovací BSA předpokládám tedy na kliky s 24mm osou https://www.kupkolo.cz/…-bb52_z5200/ na což budeš potřebovat k tomu určený klíč https://www.kupkolo.cz/…ech-ii_z621/

          Sada ti stačí Deore, řazení je pak lepší vzít XT.

          0 0
          • Asker  

            Kombinace sady a řazení mi přijde rozumná – dík.

            Čekal jsem ze deore všichni zavrhnou :)

            Předpokládám lesní cesty (taková pomalejší a technická jízda – kameny koreny) ale silnicim se taky nevyhýbam. Převody chci 1×11 a u vidlice myslím staci asi 120 zdvih. Pláště mám Schwalbe 2.35 (docela tereni vzorek)

            Jak dlouhou osu u středu? A jak dlouhé kliky a jaký pavouk?

            0 0
            • Kouba_2005  

              Tak mezi Deore a XT je jeste SLX :-)

              Vidle hlavne aby pasovala typem a delkou krku k ramu a zdvihem aby to nejak odpovidalo rozumne geometrii a ne ze tam nacpes co ti prijde pod ruku :-)

              Osa je soucasti klik, delka osy je ruzna pro boost a neboost. Pavouka neres, uchyceni prevodniku ke klice jsou ruzny, musis koupit prevodnik kompatibilni s klikama a poctem prevodu (typem retezu) u tebe tedy vse na 11s.

              0 0
            • mkzvk  

              ahoj vím o kompletní sadě XT 2×11 …fungl nová sundaná z kola…kdyby Tě to zajímalo dám kontakt na bratrance

              0 0
              • Asker  

                Ahoj,

                díky za nabídku, ale pokud chci 1×11, tak bych použil asi pouze prehazovacku a 11ti kolecko (pokud jsem vše správně pochopil)

                0 0
    • mais  

      prumerne zrucny uzivatel stavebnice Merkur da kolo dohromady, akorat musis zapicitat nejake to naradi, co tef mozna doma nemas

      1 0
      • Alojs01  

        Jasně, když máš všechny správný komponenty, tak už to jde, ale nakombinovat všechny součástky, aby seděly k rámu a fungovalo to, na to ti Merkur nepomůže :-).

        1 0
        • vaclaw  

          Taky ono celkově je to trochu nadnesený tvrzení. Pokud člověk skládá desátý kolo, tak je to samozřejmě vcelku v pohodě, ale u prvního kola, zvlášť bez nějaký hlubší znalosti komponent, je tam těch pastí docela dost.

          1 0
          • Alojs01  

            Je i není. pokud je člověk nějak manuálně zručný, má příslušné nářadí, tak to dnes za pomoci youtubu lze. Možná si něco „cvičně“ namontuje a odmontuje vícekrát, ale pokud víš, že máš správné součástky, nakonec to sestavíš.

            Znám lidi, co za pomocí youtubu a internetu rozebrali a dali zpět dohromady motor včetně převodovky z motorky, i když to před tím nikdy nedělali. Nesmíš se toho prostě bát, což často není můj případ, mě to musí vždy někdo nejprve ukázat :-)

            1 0
            • Asker  

              Ani se nebojím ze samotné montáže, ale výběru správných komponentu tak aby byly všechny kompatibilní a cele kolo splnilo mou představu.

              Přes 10 let jsem jezdil na tom samém kole (Kona Dawgma) a najednou je všechno jinak :)

              0 0
            • vaclaw  

              S tím já prakticky souhlasím. Ta samotná montáž zase takový problém není, ale jednak hodně toho nářadí je specifický a necyklista ho doma nemá, takže většinou až během montáže zjišťuješ, co ještě potřebuješ. Stejně tak standardy, pokud nemáš přehled, tak na tebe začnou vyskakovat až se v tom začneš ztrácet. A já osobně taky mívám obavu, že něco zničim nebo udělám blbě.

              0 0
        • mais  

          Kdo umí s merkurem a internetem, tak to dá – je to jen o tom, že si holt musí sednout a dát si to dohromady…jak jsme jen jako ti 13–16. letí kluci mohli být schopni si složit ten motor na toho fichtla, udělat repas vidlice atd… šmarjá, dyť ani nebyl internet a ke všemu v té době nebyly ani krámy, kde by nám to nabízeli…

          0 0
          • vaclaw  

            Tak já s merkurem vcelku obstojně zacházet uměl, ale ani motor na fichtla ani repasy vidlice jsem tehdy nedělal a dost pochybuju, že bez něčí asistence bych to tenkát dal. Já netvrdim, že je to nějak složitý, ale merkur jsou šroubky a matky, kolo je padesát standardů, padesát druhů nářadí a stovka různých součástek. Já skládal první kolo cca 5 let zpátky, tak si docela pamatuju, jak jsem na to občas čuměl jak tele na nový vrata :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.