Podvodný prodej navigace/hodinek Garmin

308 nepřečtených
  • Jan D.

    Tento týden jsem naletěl podvodníkovi na Bazoši. Zaplatil jsem předem za navigaci Garmin Edge 520 plus a dotyčný po provedení platby přestal komunikovat. Podařilo se mi ale dopátrat další osobu, kterou před 2 týdny podvedl/a na stejný inzerát, akorát na Sbazaru. Dohromady to už vystačí na trestný čin a snad i intenzivnější pátrání ze strany Policie. Pokud jste někdo v poslední době naletěl podobným způsobem také, napište do SZ. Nemuselo se jednat o Garmin Edge 520 plus, ale o hodinky Garmin, které podvodník nebo podvodnice nabízel k prodeji na Bazoši také.

    Komentáře typu, že je to moje blbost si prosím odpusťte. Po mnoha bezproblémových nákupech s platbou předem na Bazoši, Cyklobazaru a tady na fóru jsem konečně doplatil a poučil se pro příště.

    0 0
    • Espen  

      Jak se tohle řeší? Banka spolupracuje? Podle Č. Ú. musí být bez problému dotyčného najít ne?

      0 0
      • Jan D.  

        Banku jsem ani nekontaktoval. Musí dodržovat bankovní tajemství. Nevím jak to přesně chodí, ale informace může asi vydat za určitých okolností Policii nebo státnímu zástupci.

        Já to půjdu nahlásit na Policii a dodám jim důkazní materiál (emailovou komunikaci, sms, výpis z účtu, kopii inzerátu) a kontakt na druhou podvedenou osobu. Zbytek nechám na nich.

        0 0
        • Espen  

          A proč si neletěl do banky a nezjistil, jestli při podvodu jde platba stornovat, vrátit zpět, nebo zmrazit? To by bylo asi první, co bych šel zjišťovat. No nic, tvoje peníze, já se jen ptal.

          0 0
          • Jan D.  

            Peníze už byly převedené, když jsem to zjistil. To už je na storno pozdě.

            0 0
          • zdenek  

            Trochu naivní představa. To si fakt myslíš, že přijdeš do banky a řekneš, že tu včerejší platbu kartou / převod chceš vrátit zpět, protože to považuješ za podvod?

            0 0
            • Espen  

              Heleď, já nepsal, co má a nemá udělat. Já se jen ptal, jak postupoval? Přítelkyně v bance dělala a jen říká, že to by bylo první co by udělala " kontaktovat svou banku"!!! A alespoň si zjistit, jestli nějaký možnosti jsou.

              A ano, storno platby kartou je možné. Když příjemce platby zažádá o storno platby, kterou si u něj v obchodě provedl, peníze ti přijdou zpět. Sice trochu jiný příklad, ale je to možné.

              0 0
              • kubad  

                zásadní rozdíl je, že ta druhá strana s tím musí souhlasit, jinak nenaděláš mimo policii nic

                banky ti nesmí sdělit žádné info o protistraně,max může banka poslat žádost o vrácením platby, ale bez souhlasu druhé strany není šance

                0 0
                • Nutribird  

                  U plateb kartou online existuje funkce cash back nebo podobně.

                  0 0
                  • kubad  

                    A tady se bavíme o platbě kartou? Co to s tím má společného?

                    0 0
                    • Nutribird  

                      U některých typů plateb, pokud se prokáže podvodné jednání spolu banky spolupracují a platbu vrátí. Proto ty rady obrátit se na banku.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nesmysl.

                        0 0
                        • kubad  

                          Přesně tak to sou jen pohádky

                          0 0
                          • Smazaný účet  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • Velomiwookie  

                            Kb uz mi takhle vratila dve platby

                            • platba v albertu, kterou jsem neprovedl nebo ji albert nauctoval az po dlouhy dobe
                            • strzeni zalohy ve francii v hotelu, kterou nam strhli a nicim nepodlozili

                            V obou pripadech stacilo sepsat reklamacni protokol, oni pak zablokovali kartu a obratili se na druhou stranu s zadosti o vyjadreni. Po tom co se nejakou dobu nevyjadrili, nejaky 3m, tak platbu vratli.

                            0 0
                            • Barak  

                              Tady ale nejde o platbu kartou, ale o platbu z uctu na ucet.

                              0 0
                              • Velomiwookie  

                                To byla reakce na prispevek kde rozebirali platbu kartou

                                0 0
                                • Barak  

                                  Jo, ty myslíš to, kdy se rozebíralo, že se v tomto případě o platbu kartou nejedná, tak ať se do toho věci ohledně karty nemotají…

                                  0 0
                            • milan.v  

                              To je ale jiná situace, jiný typ platby.

                              0 0
                            • kubad  

                              Jenže ta druhá strana s tím musela souhlasit. To je to o co tu jde.

                              Navíc trochu jiná situace Platba kartou. Ne zadání příkazu

                              0 0
                              • zdenek  

                                Přesně tak. Souhlas druhé strany je nutný. Banka není soud, aby rozhodovala, jestli je požadavek oprávněný.

                                0 0
                      • milan.v  

                        Už jsem to tu psal, stačí číst…

                        0 0
              • Jakobo  

                Tak prijemce platby je podvodnik/ce, tezko ta osoba bude zadat o storno. Navic myslim, ze uz uplynula delsi doba (tyden?). Zkusit to muze, ale asi ztrata casu. Ale hlavne je dobre, ze to hodla resit pres policii a podanim zaloby, palec nahoru.

                0 0
              • McBlacky  

                Na bankovni prevod jsou jina pravidla nez na platbu kartou ne?

                Mozna by to slo na pojisteni internetovych rizik, nektere lepsi ucty to maji v cene.

                0 0
                • milan.v  

                  Ano, jsou to rozdílná pravidla, pojištění internetových rizik má také svá, tzn. na úplně všechny platby za internetové nákupy se to nevztahuje, musí to být přes konkrétní eshopy, neznám ale podmínky všech pojišťoven v tomto směru, to přiznávám…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Osobne si taky myslim ze poslani penez predem na adresu ktera existuje banku vubec nezajim

                    0 0
              • Smazaný účet  

                Nic proti, ale ač přítelkyně dělala v bance tak má v tomhle případě hodně bláhovou představu. Banka ti neřekne a neudělá absolutně nic.

                0 0
                • designer  

                  Pokud tam jen uklízela, tak se to dá pochopit. Úředník z banky by takový nesmysl asi nevyplodil. Nebo si z něj dělala prdel :)

                  0 0
                  • Espen  

                    Proč myslíš, že tam jen uklízela? Ty mojí přítelkyni znáš?

                    „Zaplatil jsem předem za navigaci Garmin Edge 520 plus a dotyčný po provedení platby přestal komunikovat.“ tohle píše Jan D v prvním příspevku.

                    Já tedy vycházel z toho, že poslal peníze a prodejce přestal komunikovat a Jan D to řeší okamžitě, ne až po několika dnech. Tak se na to přítelkyně ptám a jelikož jsem to já podal takto, tak řekla, že platební transakce se dřív prováděli vždy v danou hodinu a že když nějak spleteš platbu, mělo by to jít stornovat, když to do nějakého časového limitu stihneš.

                    Jinak nikde nepíšu, že to jde, nebo já nevím co.

                    Příště trochu popřemýšlej, než začneš někoho urážet jú

                    0 0
                    • designer  

                      Jelikož je tato úvaha zcela zcestná a kvalifikovanou osobu by to ani nenapadlo, pak mi přišlo jako jediné možné vysvětlení to, že o osoba, která tuto hloupost vyslovila, nemůže být z oboru. Já když zaplatím převodem, protistrana obdrží platbu v rozmezí několika sekund po několik hodin…cca půlden je strop pro ty nejpomalejší banky. Pokud chceš stornovat platbu, můžeš to udělat u vybraných bank v internetovém bankovnictví, dokud nedojde k zaúčtování platby. Poté už ne. A lepší účty mají dokonce mají tu možnost, že ti zobrazí jméno účtu, kam jsi poslal peníze – ovšem opět až po zaúčtování operace.

                      0 0
                      • Espen  

                        Takže souhlasíš, že nějaká možnost storno platby je možná je, pokud nedojde k zaúčtování?

                        Jaké proběhly časové úseky Jan D nezmínil. A já v bankovnictví nikdy nedělal, takže jsem zde špatně ventiloval, co bylo asi myšleno.

                        0 0
                        • zdenek  

                          Časové úseky nezmínil, ale je snad jasné (většině), že „přestal komunikovat“ neznamená, že neodpověděl na mail do pár minut nebo hodin.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Řekněme staré banky zúčtují platby 2× denně, jde o pozůstatek starověku, pokud más novu banku (čti banku postavenou na nových technologiích) tohle už nedělají a platbu zúčtují okamžitě. Problém je už jen na protistraně, zda je schopná takovou platbu okamžitě připsat. Dneska to už umí hodně bank a snaží se z toho něco vytřískat a tak se to jmenuje okamžitá platba, tj. pokud nezaplatíš extra price platbu uměle zpomalí. Takže odpovědí na tvoji je ne, nejde to informace tvojí přítelkyně je mylná.

                          0 0
                          • Espen  

                            Asi žiju ve starověku :-). Dva měsíce zpět jsem zrovna Garmin edge kupoval od někoho z okolí Ostravy.

                            Platbu jsem provedl v sobotu, nebo neděli dopoledne. On balík poslal v pondělí a v úterý psal, jestli platba proběhla, nebo co se děje. Ten balík z Ostravy byl u mě, na druhém konci republiky dřív, než on dostal peníze. Přišly mu ve středu, jako mě balík.

                            0 0
                            • zdenek  

                              Co na to říkala přítelkyně v bance? :-)

                              0 0
                              • Espen  

                                Moje přítelkyně v bance nedělá, takže nechápu, proč by na to měla něco říkat :-D.

                                0 0
                                • zdenek  

                                  Sorry, „dělala“. :-)

                                  Banky dnes připisují příchozí platby v režimu D+0 nebo D+1. Tohle, co popisuješ, je D+2, což už je dost retro…

                                  0 0
                                  • Espen  

                                    Dělala před více jak 6–7 lety. Pak jsem vycházel z mé nedávné zkušenosti, že jsem platbu provedl o víkendu a peníze měl až ve středu. No nic necháme to být. Budu brát, že banka s ničím nepomůže a je to.

                                    0 0
                                  • Barak  

                                    No retro, snad jeste loni…

                                    0 0
                                  • jonti  

                                    Predpokladam, ze se pocitaji jen obchodni dny, teda zadat platbu do jine banky o vikendu je stejne, jako v pondeli rano.

                                    Tam byl problem v tom, ze ty banky nejsou primo propojene, ale jde to pres clearingovy system.

                                    0 0
                                    • Raf  

                                      Je čím dál tím těžší najít kombinaci bank, které neumí okamžité platby.

                                      https://www.cnb.cz/…e_platby.pdf

                                      Teoreticky je možné, že nějaká banka tyto platby neprovádí defaultně, ale je potřeba na okamžitou přepnout, nebo to odesílatel na obyčejnou platbu přepne ručně…

                                      0 0
                                      • bruco  

                                        Pravdepodobnejsia moznost je ze rychla platba do inej banky je spoplatnena a preto vacsina ludi pouziva stale obycajnu platbu.

                                        0 0
                                        • BB  

                                          ČNB okamžitou platbu zpoplatňuje 0.10 Kč, to by si k tomu musela tvoje banka něco významného přihodit, abys upřednostnil obyčejnou platbu. Já mám Equa banku a ta si neúčtuje za okamžitou platbu nic.

                                          0 0
                                        • Raf  

                                          Ne, banky je mají zpoplatněné stejně, jako běžné platby. A většina účtů má dnes běžné platby zdarma.

                                          Bohužel řada bank zachovala jiné typy plateb, typicky nazvané jako urgentní, prioritní apod. a ty jsou za mastné poplatky. A jsou pomalejší než okamžitá platba…

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Slovo zachovat bych jen změnil na neumíme jednoduše zrušit. Většina bank jede na systémech z doby kamené a změny jsou dost problém. Proto je snazší to tak nechat.

                                            0 0
                                          • embi  

                                            Okamzite platby jsou pro banku drazsi.

                                            0 0
                            • kubad  

                              jo mezi většinou bank je platba během pár hodin , max do druhého dne :D

                              jiná věc ovšem je jak a kdy banka oznámí příchozí platbu,

                              0 0
                      • gersa  

                        Nevím jak tahle „vychytávka“ pracuje, ale když provádím platbu v mobilní aplikaci, tak asi ve třetině případů se mi jméno protistrany zobrazí. A zobrazí se mi to rovnou při zadávání, ne až po zaúčtování. Nějak jsem nezjišťoval, jestli to má souvislost s bankou příjemce. Mám účet u Equa bank

                        0 0
                        • designer  

                          Jako že napíšeš číslo účtu a ještě než odešleš platbu, tak víš jméno příjemce? To asi těžko…

                          0 0
                          • embi  

                            je to presne tak, chytroline. mam to stejne.

                            0 0
                            • designer  

                              Leda, že ho máš v adresáři ;)

                              0 0
                              • Fran-tic  

                                Vůbec ne, nápisu číslo účtu a zobrazí se mi jméno. Kupoval jsem takhle osobně fenixy 3 a platil to před borcem (nestihl jsem si vybrat) a ten nechápal, když jsem mu zopakoval jméno a příjmení, které měl u účtu. Asi jako ty se divil :)

                                0 0
                                • designer  

                                  A která banka tohle umí? Moneta, Airbank, Mbank a CS to neumí.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Všechny vyjmenované to umí chytrolíne. Záleží má typu účtu příjemce.

                                    0 0
                                  • rasto  

                                    uchovávají si informace o jménech všech účtů, ze kterých kdy přišly do dané banky peníze. pak stačí vyplnit dotyčného účet a automaticky se zobrazí jméno. mám za to, že to je na hraně GDPR.

                                    0 0
                                    • designer  

                                      Takhle sbírat informace by nefungovalo, tímto způsobem jméno určitě nezjišťují.

                                      Aktuálně jsem vyzkoušel Airbank → Airbank a zobrazí jméno až po zaúčtování…tj, jméno účtu zcela jistě musí znát :) Airbank → ČS taky až po zaúčtování.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        To, že ti něco nejde, neznamená, že to tak není a že to tak nefunguje

                                        0 0
                                        • designer  

                                          Můžeš klidně dokázat, že se pletu, namísto blbých poznámek.

                                          Řekni jméno, peníze neposílej: 1702120028/3030

                                          0 0
                                          • Fran-tic  

                                            Neukazalo mi to zrovna nic, jen air bank.

                                            0 0
                                            • designer  

                                              V pohodě, já to stejně chci od lumyra… stačí iniciály.

                                              0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Nikde nepíšu, že se to objevuje u všech účtů, u tvého zaslaného nic. Na základně jaké metodiky to je netuším. Psal jsem to hned v prvním komentáři pod tvůj příspěvek, stačí umět číst

                                              0 0
                                              • designer  

                                                Ok, přitom se jedná o běžný soukromý účet. Já tvrdím, že se to mohlo někomu objevit u účtu, který má v adresáři. Tím mohl dotyčný nabýt dojmu, že se to objevuje obecně u účtů, které zadá.

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Ne, běžně se mi to objevuje u účtů, na které jsem nikdy neplatil, vč. soukromých. A je jedno, jestli platbu zadám z KB, Air, Monety, Mbank nebo CS. Nikdy jsem to neřešil, respektive jestli se mi protistrana ukáže nebo ne je mi jedno.

                                                  0 0
                                                • obda  

                                                  Můžu se plést, ale mám dojem, že se mi údaje (v AirBank) objevily i u některých účtů, na které jsem platil poprvé. Většinou teda ne.

                                                  0 0
                                          • volyn  

                                            Mam lehke podezreni, ze o panu Lumyrovi uz neuslysite 

                                            0 0
                                    • Foose  

                                      tak můžeš poslat 1 kč.. a jméno se zobrazí.

                                      0 0
                                      • designer  

                                        To vím, ale nám jde právě o to, jestli se ukáže jméno jen po zadání čísla účtu. O čemž já pochybuji, ale třeba mi to lumyr vyvrátí. Pokud platbu odešle, určitě jméno zjistí.

                                        0 0
                                        • Foose  

                                          kdyby to někdo chtěl zkoušt tak KB aplikace to neumí zobrazit.

                                          0 0
                                        • MaTHa  

                                          Mám Equa bank a zhruba v polovině případů vidím jméno ihned po zadání čísla účtu. Pokud jméno nevidím, nevidím ho ani ve výpisu po platbě.

                                          0 0
                                          • kyl  

                                            A nemůže to být jako u mobilu.Občas volám na nějaké číslo co nemám v seznamu a přesto po zadání čísla se mi ukáže jméno volajícího.

                                            0 0
                                            • MaTHa  

                                              Nevím nějak jsem to neřešil do podrobna. Většinou když jde okamžitá platba tak vidím jméno. Ale mám kamaráda co pracuje u Equa bank tak se zeptám

                                              0 0
                                              • l-e-t-o  

                                                Zeptej se. To by mě zajímalo, proč v mobilní aplikaci vidím po zadání čísla účtu jméno na které je účet veden jen u některých osob a u dalších ne. Když jsem zkusil čislo účtu designera (viz výše), tak mi to ukázalo pouze AirBank, ale jeho jméno ne.

                                                0 0
                                              • BB  

                                                Některé banky vedou registr protistran, který doplňují průběžně na základě transakcí přicházejících z jiných bank. Tak mohou získat vazbu mezi číslem účtu a jeho názvem (nejsem si jistý, zda u fyzických osob jde o jméno klienta nebo název účtu) i když jde o účet z jiné banky. V bance, kde jsem pracoval jsem ho vedli také, ale na základě striktního výkladu zákona o ochraně osobních údajů jsme ho museli zrušit. Právníci nenalezli právní titul, na základě kterého by bylo možno vést tyto osobní údaje. Souhlas nelze realizovat, protože jde o klienty jiných bank, než ve kterých je registr veden.

                                                0 0
                                            • ˘Ö˘ Krab  

                                              Kolega to zkoumal, může za to špehování Google.

                                              0 0
                                              • kyl  

                                                Volala mi nová zubařka,její číslo v seznamu nemám ale v nepřijatých hovorech bylo její jméno i s titulem a zubní ordinace.A volal jsem doktorovi na kterého jsem dostal číslo a taky naskočilo jeho jméno.

                                                0 0
                                  • Fran-tic  

                                    No mám výše zmiňovanou equabank

                                    Ještě než vyplnim částku k převodu, už znám jméno (ne vždy)

                                    0 0
                                    • zdenek  

                                      Jj, po zadání čísla účtu se ověřuje jeho kontrolní součet. Asi zároveň ověří online informace o účtu.

                                      0 0
                          • jIrI___  

                            Jak píšeš, třeba u Airbank se jméno ukáže vždy až po odeslání platby.

                            0 0
                            • Cryzyy  

                              Můžu říct, že to tak není.

                              0 0
                              • designer  

                                Já teda airbank (běžný účet) mám a taky až po zaúčtování operace. Při vyplňování účtu se mi jméno protistrany neobjevilo ještě nikdy, pokud to není někdo z adresáře. U Mbanky mi to jméno účtu nenapíše ani poté – aspoň jsem si toho zatím nevšiml.

                                0 0
                                • Cryzyy  

                                  Veřím tomu a ani nezpochybňuji, že jse Ti to tam ještě nikdy neobjevilo.

                                  0 0
                                  • designer  

                                    Že by se choval bankovní systém nevyspytatelně a každému jinak? Napiš mi, prosím, iniciály k účtu 1702120028/3030, aniž bys na něj cokoli poslal.

                                    0 0
                                    • Barak  

                                      A.F.

                                      0 0
                                      • designer  

                                        Super, první kdo nekecal :) Ještě zkontroluju, jestli jsi něco neposlal, to by byl podvod :-D

                                        0 0
                                        • Barak  

                                          Neboj, neposlal, sám mám málo.:-)

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Je celkem zajímavý, že se u stejnýho čísla účtu někomu protistrana zobrazí a někomu ne :)

                                            0 0
                                            • BB  

                                              pokud jsou oba v jedné bance a oba využívají stejnou aplikaci (mobilní Android, mobilní iOS, desktop), tak pak je to záhada. Pokud jsou z různých bank, tak je to o tom, že jedna banka bere GDPR dost vážně a druhé méně vážně. Pokud jsou ze stejné banky a používají různé aplikace, tak je rozdílná implementace problému v aplikacích.

                                              0 0
                                        • embi  

                                          Spíš ty neumíš číst. Ostatní psali, že to funguje asi ve třetině případů. Né ve všech případech.

                                          0 0
                                          • gersa  

                                            To přeci nehraje roli. Je jedno co jsme psali. Prostě má pravdu a běda jak bude někdo říkat něco jiného

                                            0 0
                                    • Cryzyy  

                                      Tuhle hru s Tebou nehodlám hrát, píšu svoje zkušenosti, nezpochybňuji Tvoje a je mi úplně jedno, zda věříš tomu co píšu.

                                      0 0
                    • McBlacky  

                      než ti dojde, že přestal komunikovat tak už to je zaúčtované a nezrušíš nic.

                      To, že někdo neodepíše na mail/sms/direct několik hodin je normální.

                      Třeba šel na kolo, protože nečumí 24/7 do mobilu :)

                      0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Bejvávalo, kdysi dávno. Bankovní clearingové centrum provádělo transakce v určitou hodinu (odpoledne tuším 17 nebo 17:30; mohu zjistit přesněji) a banky zasílaly k zaúčtování příkazy hromadně, dávkově. Dokud tedy neodešel příkaz z banky (v datovém balíku), tak se s tím teoreticky dalo něco udělat. Pak už také nic.

                      0 0
                      • kubad  

                        jj bejvávalo – dnes je to prakticky okamžitě u většiny bank

                        0 0
                      • Cryzyy  

                        co pamatuji tak to bylo dvakát za den, jednou dopoledne a pak odpoledne, jak píšeš (když jsem se motal kolem jedné banky…), ale to je pro tehle případ úplně jedno, dneska to je téměř okamžitě a vůbec to nemá cenu vytahovat, natož na tom něco stavět

                        0 0
                        • madhence  

                          Nechci úplně kecat, možná to tady čte ještě někdo fundovanější, omluvte tedy drobné nepřesnosti.

                          Funguje to tak, že mezibankovní příkazy se posílají přes ČNB. Ta příkazy zpracovává v dávce myslím jednou denně. Proto platby do jiné banky vždy trvají jeden pracovní den. Doby, kdy tyto příkazy trvalý ještě déle, jsou už dávno pryč a byly způsobeny pouze bankami, které prostředky chvíli držely pro vlastní potřebu (obchody).

                          V současné době mnoho bank zavádí tzv. okamžitě platby. Ty opět tečou přes ČNB, ale už jinou technologickou cestou. Takovou platbu musí podporovat obě banky (odchozí i příchozí) a pak je platba připsána na cílový účet v řádu vteřin.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Zjednodušeně ano, jen nejdou přímo přes ČNB ale přes Certis, kde se platby ověřují. Ten spravuje regulátor, tedy ČNB.

                            0 0
                          • BB  

                            Zpracování dávek s platebními příkazy probíhá v ČNB pravidelně, jestli se dobře pamatuji, tak každou půl hodinu a jsou zpracovány všechny doručené dávky příkazů a předány cílovým bankám. Takže záleží na každé bance, jak příkazy do ČNB předává a na cílové bance, jak často připisuje prostředky na klientské účty. Ze zákona o platebním styku na to mají 24 hodin každá, ale v praxi jsou prostředky připsány během téhož dne, pokud byl příkaz zadán během dopoledne. Systém se jmenuje CERTIS a je to jeden z informačních systémů ČNB. Systém okamžitých plateb je systém nový, zahájil činnost loni a funguje jinak, nejde o zpracování příkazů v dávkách, ale jednotlivé příkazy jsou zpracovávány on-line za synchronní spolupráce obou bank, které komunikují přes ČNB. Obě banky musí být na systém okamžitých plateb připojeny, aby si klienti mohli peníze předat. Tento systém na rozdíl od CERTISu běží 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Pokud vím, tak je snaha o to, aby si klienti mohli předat prostředky na základě znalosti telefonního čísla a nemuseli znát číslo účtu příjemce platby. Ale tohle vyřešit nebude úplně jednoduchý problém.

                            0 0
            • kyl  

              Objednal jsem zboží,zaplatil dopředu a taky bez komunikace.Re­klamoval jsem platbu u banky,dal veškeré poznatky a dál se starala banka.Najednou se komunikace rozběhla a zboží došlo.Pak jen z banky volali jestli je vše jak má být.Tak že to jde.

              0 0
              • milan.v  

                Kde konkrétně jsi kupoval?

                0 0
                • zdenek  

                  a která banka?

                  Fakt nemůžu uvěřit, že nějaká banka bude za klienta řešit s prodejcem termíny dodání zboží…

                  0 0
                  • Velomiwookie  

                    resi to vydavatel karty, ty mu das pres reklamaci u banky podklady, banka to preda mastercard/visa a oni se obrati na prodejce. Ten ma nejakou lhutu na vyjadreni a kdyz se nevyjadri tak Ti to vrati a od nej si to stahnou nebo nevim co s tim udelaj :)

                    ale samozrejme to nebude fungovat mezi fyzickejma osobama, pouze pres platby kartou (fyzicky i online)

                    0 0
                    • designer  

                      Tady se řeší platba z účtu na účet, ne platba kartou. To je sakra rozdíl!

                      0 0
                  • kyl  

                    Musel bych to dohledat ale byl to polotovar malorážkové hlavně za necelých 1900,– a banku mám Kb.Poslal jsem kontakt na prodejce,screen objednávky,adresy stránek kde bylo na ten obchod dost negativních hodnocení ve stylu že vezme peníze a zboží nedodá,screen několika mích mejlů co jsem mu psal ohledně dodání zboží.Asi do tří dnů se pak ozval že zboží odesílá a po týdnu mi volali z banky,jestli jsem objednané zboží dostal,nebo to mají dál řešit.

                    0 0
                    • gersa  

                      A to je úplně stejný případ jako u zakladatele vlákna, bych řekl

                      0 0
                      • prito  

                        Bohužel není, platba kartou u obchodníka je něco úplně jiného než převod peněz mezi soukromími osobami. Navíc karetní transakce pak při podvodu většinou řeší vydavatel karty a ne banka..

                        0 0
                        • Espen  

                          Kyl nikde nepíše, že platil kartou!!! Psal, že poslal peníze předem na účet prodejce, pak své bance doložil, co se mu stalo, že se ho prodejce snaží okrást (neposlal dopředu zaplacenou věc) a banka se do toho vložila a pomohla mu. Za mě správný přístup banky a v podstatě stejné, jako když Jan D poslal peníze někomu na účet a dotyčný nic neposlal.

                          0 0
                          • Barak  

                            Ani nikde vyslovne nepise, ze platil beznym prevodem z uctu na ucet.

                            0 0
                            • kyl  

                              Jo,stejně jako když zadávám příkaz k platbě.Možná je rozdíl v tom,jestli se jedná o e-shop a soukromou osobu.Jinak,platbu kartou jsem už taky reklamoval,skoro na vlas stejné podmínky a dopadlo to taky dobře,zboží jsem dostal a pak v bance zastavil reklamaci platby.

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Tak na bazosi běžně lidem platíš kartou. Každý má doma terminál či platební bránu. A pise že poslal ;)

                              0 0
                              • Barak  

                                A kde kyl pise, ze to kupoval na bazosi?

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  A kde píše že ne?

                                  0 0
                                  • Barak  

                                    Pise, ze slo o nejaky obchod. Tys tady vytahl bazos, tak se ptam, kde jsi na to prisel. Nechapu, proc odpovidas otazkou.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      A kde jsi na to přišel ty?

                                      0 0
                                      • Barak  

                                        „Poslal jsem kontakt na prodejce,screen objednávky,adresy stránek kde bylo na ten obchod dost negativních hodnocení ve stylu že vezme peníze a zboží nedodá“

                                        0 0
                        • gersa  

                          Můj nejmenší syn tomu říká inorie..... Sice to neumí vyslovit, ale význam slova chápe

                          0 0
          • Jano86  

            Jasne Proč Proč Proč… Keby si bol na jeho mieste s tých nervu ta to ani nenapadne

            0 0
        • az8  

          Rozhodne kontaktuj banku (môžeš i svoju z ktorej si peniaze odosielal, radšej však obe). Par rokov dozadu som si posielal peniaze v rámci svojich účtov z ČSOB do ČSAS. V rýchlosti som nezadal posledné 2 cifry bankového účtu (číslo som si pamätal, 100-krát som ho zadával, ale jednoducho to bol deň blbec). Peniaze boli prevedené (účet existoval). Navštívil som banku. V banke sa tým moc nechceli zaoberať, ale nakoniec prišiel vedúci pobočky a začalo sa to riešiť. Banka nemôže svojvoľne previesť peniaze, ale môže kontaktovať majiteľa účtu a požiadať o vrátenie finančných prostriedkov, ktoré boli prevedené omylom. Ak nedôjde k náprave (majiteľ nekomunikuje) môžeš požiadať banku o kontaktné údaje na majiteľa. Ja som bol mladý a neskosený svojich 5000 som už nevidel, ale viem, aspoň koho potešili..

          0 0
          • embi  

            hmmm… paragraf bezduvodne obohaceni?

            0 0
            • kubad  

              na základě čeho? dobrého slova?

              0 0
              • az8  

                So žiadnym paragrafom som neoperoval.., ale bezdôvodné obohatenie to je..

                V oboch bankách som požiadal o kontaktovanie majiteľa účtu so žiadosťou vrátenie čiastky („neoprávněně přijatých finančních prostředků“ / „chybně provedene transakce“). Banky vystupujú len ako prostredníci. Každopádne odpoveď z banky bola, že majiteľa účtu kontaktovali, môžu ho opätovne vyzvať, nakoniec možem písomne požiadať o identifikačné údaj príjemcu platby (dostal som meno, adresu, dátum narodenia)

                0 0
      • Datel Stepní  

        K tomu banka oprávněná nebude. Ve fázi, že tam přijde soukromá osoba s tímto požadavkem určitě ne.

        0 0
      • gersa  

        Banka ti jako soukromé osobě dá velký kulový, je jí to u zadnice. Až pokud přijde PČR se soudním příkazem. Když jsem se ne svým přičiněním dostal do podobného maléru, tak to policii trvalo 4 měsíce než se k informacím o účtu dostala

        0 0
      • kubad  

        Jak?

        Bankovní tajemství ti nic neříká?

        Až policie se k tomu dostane s patřičným povolením.

        0 0
      • Jan D.  

        Teď jsem volal do banky. Poslali mi instrukce co dělat se špatně odeslanou platbou (https://www.airbank.cz/…nou-platbou/). Z nich vyplývá, že pokud nemohu prokázat, že jsem se spletl a mám podezření, že příjemce je podvodník, přes banku nic nezmůžu a musím na policii. Tam jdu dnes.

        0 0
        • milan.v  

          Přesně tak, banka s tím nemá co do činění…

          A proč také? Splnili převodem peněz svou službu a není co…

          0 0
      • TJK  

        proc by to mela banka resit? je tomprevod penez mezi 2 nezavislejma subjektama… jak by banka rozlisila ze jeden zaplatil a druhej neposlal vec nebo naopak ze druhej poslal a ten kdo zaplatil lze a chce penize zpet? …

        0 0
    • embi  

      Proc sem nenapises to cislo uctu? Aby to slo dohledat… Tak se predejde podvodum. Tvuj prispevek ma jinak hodnotu 0.

      0 0
      • Jan D.  

        Pravda. Podvodník (ale spíš podvodnice) vystupoval pod jménem Martin Čížek a používal následující údaje:

        email: cizekmartin1@seznam.cz

        tel: 721461089 (ověřený telefon na bazoši ale 606293596)

        číslo účtu: 3211002210/6800

        0 0
        • Jan D.  

          U druhé podvedené osoby se shodovalo pouze číslo účtu. Zbytek byl (pochopitelně) odlišný.

          0 0
          • Smazaný účet  

            A jméno majitele účtu se ti ve výpisu neukáže? Já to u většiny plateb mám.

            0 0
            • Jan D.  

              U tohoto ne.

              0 0
            • jonti  

              Ukáže se ti název účtu, který zadal příjemce. Tady bych ale spíš očekával, že účet byl na kradené doklady, peníze jsou už dávno pryč a bude těžké je získat zpátky.

              0 0
        • Smazaný účet  

          Sberbank ma minimalni poplatek 150kc za prichozi platbu v cizi mene ze zahranici…takze mu ten ucet muzes s trochou snahy vyluxovat:D

          0 0
          • scortis  

            Dost pochybuju ze ti strhnou vic nez bude hodnota platby.

            0 0
            • Smazaný účet  

              To si piš, že strhnou. Mají to v podmínkách, které jsi odsouhlasil, pro ně krásný zisk.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Ale jo ..posles mu cent a prichozi platba je za 150kc…ano, da se takhle brutalnim zpusobem vynulovat nekomu ucet…

              0 0
              • kubad  

                dá, ale u spousty bank je dost velký poplatek za odchozí platbu v cizí měně

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No nerikam ze to neni iplne easy..mam ucet v zahranicni bance, kde mam transakce do evropy zdarma…no a ldyz jsem do sve stare banky poslal pslal pokusne euro,, stalo mne to dve kila:D

                  0 0
              • scortis  

                Tak to bych fakt chtel takovou banku

                0 0
                • kubad  

                  Komerční banka ještě cca 3/4 roku zpět brala poplatek tuším 170kč za příchozí i odchozí zahraniční platbu

                  není to nic neobvyklého

                  0 0
              • Tecka  

                Nezpoplatňujeme příchozí úhrady ze zahraničí, pokud je příchozí částka nižší než 150 CZK nebo její ekvivalent v cizí měně.

                https://www.sberbank.cz/…ik_pi_cz.pdf

                0 0
          • Jan D.  

            Zajímavé řešení. Nechci se ale sám stát pachatelem přestupku ani trestného činu:)

            0 0
    • hansk91  

      Napsal jsem SZ.

      0 0
    • Jan D.  

      Dnes jsem případ oznámil policii, kde si díky dostatku mnou doložených podkladů rovnou dohledali druhý nahlášený případ. Dohromady to už dává na trestný čin, takže se tím bude zabývat kriminálka a jiní specialisté. Na rovinu mi řekli, že to bude na hodně dlouho, ale že dotyčnou osobu určitě vypátrají. Jak to bude s penězi bude záviset na tom, jak bude osoba schopná splácet.

      A vím už o dalším případu.

      Doporučuji tedy všem, aby podobné případy vždy nahlašovali a policii poskytli v tištěné podobě vše, co mohou (mailová komunikace včetně IP adres v hlavičce, sms, potvrzení o platbě, originál inzerátu včetně fotek atd.). I když se může jednat o malou částku, je pravděpodobné, že podvodník se nečinil jednou, ale víckrát. Čím víc lidí pak podvod nahlásí, tím spíš se nebude podvod klasifikovat pouze jako přestupek, ale jako trestný čin s odpovídajícími důsledky.

      0 0
      • Smazaný účet  

        +1

        0 0
      • zdenek  

        Trochu mne zaráží, že i takto jednoduchý případ bude trvat „hodně dlouho“. Čím déle to bude trvat, tím menší šance získání důkazů, svědků a vymožení peněz, příp. zabránění další trestné činnosti. :-(

        0 0
        • JachymP  

          +1

          Mě zas u vykradenýho sklepu řekli, že je nulová šance, že by pachatele vypátrali. Jo maj to hoši zmáknutý, důležitý je správně nastavit očekávání a pak případně můžou už jen příjemně překvapit…

          0 0
          • Jan D.  

            Tak u vykradeného sklepa pachatel nezanechá telefonní číslo, číslo účtu, IP adresy atd. Pokud to nebyl nějaký recidivista, tak to bude jak hledat jehlu v kupce sena.

            0 0
      • horis  

        Zdravím,

        podobně jsem naletěl při koupi detektoru kovu – celý problém nastává se spojováním případů. V mém případě prodával dotyčný po celé republice dětské zboží, starožitnosti a to vše v cenách do 2500kč. Dal jsem si pár dnů práci s dohledáním člověka, zašel na policii a trvalo téměř rok, než mi přišlo vyjádření – dal jsem podklady pro spojení případů asi 6 různých inzerátů. Ten chlapík si přišel na částku okolo 600 000kč za rok, všechno hned vybral z účtu a práci pořádně neměl. Odsouzen byl k podmíněnému trestu a nejlepší je, že pokud bych chtěl vidět něco z těch cca 2 tisíc, musel bych být přítomen osobně u několika líčení u Břeclavského soudu a požádat o vrácení částky. Ta by se ovšem musela strhávat z nějakého platu, když ale žádný plat a účet daná osoba nemá, tak bych měl stejně smůlu. Nicméně s složkou obsahující jména podvedených jsem dostal i jméno podvodníka, místo bydliště a datum narození, takže by si někdo mohl dát práci mu obtěžovat život.

        0 0
      • oberleutnant Weiss  

        Kdes přišel na to, že se tím bude zabývat „kriminálka a jiní specialisté“ – to ti řekli? Možná to tak mají u vás u IT kriminality nastavené, ale jinak TČ = kriminálka rozhodně neplatí, neplatí to automaticky ani u IT kriminality, ačkoli jsou na tuhle problematiku zřízeny speciální skupiny…

        0 0
        • Jan D.  

          Něco takového mi tam říkali. Nevím jak přesně to funguje.

          0 0
          • Auditor  

            Z vlastni zkusenosti: jako inzentni server/email poskytovatel/atd dostanes zadost o soucinnost, kde dodas vse co mas k predmetne nabidce/osobe (vetsinou ma pcr tel, majl, nebo jen ten konkretni inzerat): vsechny udaje zadana uzivatelem, ip adresu, logy zrizeni uctu atd atd atd, popr. chce-li pcr, tak reakce pres web. formular (je-li na strankach).

            Pote to PCR resi. Co vim ze zkusenosti, obcas se jim pvoede nekoho zototoznit … nicmene je to na dlouho a ne kazdy je schopen ty udaje od inzertnich aj serveru dat dohromady. A kdyz je pachatel sikovnej …

            A pak je tam jeste otazka toho, kolik to soubezne resi jednotek … co sem pochopil, uplne neni system, aby se zjsitilo zda-li duplicitne nedela na jendom priapdu vic oddeleni/slozek.

            0 0
            • Jan D.  

              Řekli mi, že to bude řešit stanice, kde byl pachatel nahlášený poprvé. Samozřejmě pokud má více čísel účtů a identit, tak to může řešit souběžně víc stanic a bude to složitější. Zatím to ale vypadá na nějakou amatérku, tak uvidíme.

              0 0
              • oberleutnant Weiss  

                To je přesně ono – Černej Petr zůstane obvodu, kterej to jako první zaevidoval. Žádná kriminálka, žádný specialisti. Hlavně že to jde pryč a nezůstalo to u nás…:-/

                0 0
                • Jan D.  

                  To si nemyslím. Tam budou třeba probíhat výslechy a soud. IT specialisty asi nemají všude. To je jen můj názor, nerozumím tomu. Vyhýbal bych se podobným předsudkům. Můžeš si ale nastudovat, jak funguje vyšetřování PČR a informovat nás.) Já na to nemám čas.

                  0 0
                  • oberleutnant Weiss  

                    Díky moc za dobře míněnou radu, ale „jak funguje vyšetřování PČR“ si fakt studovat nemusím…;-)

                    0 0
                    • kopecnekopec  

                      Jaj bože pod plachtou internetové anonymity tady čtu komentáře fízla, který se tím snad snaží i chlubit…

                      0 0
                      • BabbaJagga  

                        A ještě podle jména skrytej rasista ;)

                        0 0
                        • oberleutnant Weiss  

                          Proč hned rasista? Naopak ta snad nejhorší myslitelná kombinace v současném zvráceném světě – heterosexuální zaměstnaný bílý muž, a navíc ještě policajt…;-)

                          0 0
                          • kopecnekopec  

                            Zaměstnaný heterosexuální muž je v pohodě kombinace, v dnešním světě snad ještě většinová..

                            Ale buzny, udvači, policajti, vegani a podobná verbeš šlapou existenčním procentem téhle skupině dost na paty

                            0 0
                          • BabbaJagga  

                            No, ještě jsi tam zapomněl ženatý stále s první ženou a 2 děti.

                            0 0
                            • oberleutnant Weiss  

                              Notyvole to čumím – my se snad známe osobně, akorát pořád nevím, kdo jsi…;-) Ale tyhle dvě položky už nejsou tak průserové (zatím tedy).

                              0 0
                      • oberleutnant Weiss  

                        Chlubit? Ježišmarjá kde??

                        0 0
      • volyn  

        Hned po tvem odchodu sestavili specialni tym “hodinky”. Samozrejme se tim nikdo zabyvat nebude. Takovych jako ty se hlasi desitky lidi denne. Maximalne po tvem odchodu si rekli “dalsi vul”

        0 0
    • Effa  

      Kamos takhle ted pred par týdny naletel nejaky ženský odněkud snad od Slaného (údajně) která prodávala elektrokolo Cube. Pry normálně komunikovala, slušná, dobra cena za kolo a kdyz poslal peníze tak přestala komunikovat. Dokonce mu i napsala něco v tom smyslu ze by raději osobni odběr ale tedy kdyz chce ze mu to pošle. Našel ze takhle obrala snad uz 30 lidi.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ten kámoš bude spíš blbý než jen důvěřivý.

        Určitě bych chtěl vidět fakturu od kola, servisní záznamy a výrobní číslo včetně jeho fotky na kole – to bych si projel registrem. Tímhle bych si zjistil, jestli to kolo vůbec fyzicky vlastní a zda není hlášeno jako kradené. Od toho bych se odpíchnul a pak bych se začal zajímat o další parametry, například to, jestli nebyl v nedávné době v tom okolí podvodný inzerát. Nic není 100%, ale rozumnou vylučovací metodou se dají snížit šance na podvod – když už je člověk tak líný zaplatit cestu na osobní předání u kola za mnoho tisíc …

        0 0
        • Slavik  

          Jakým registrem?

          Díky :-)

          0 0
          • jeniiiik  

            Dobrý vtip ten registr. Nic takového neexistuje, snad jen po okresech, ale celorepublikově to propojené není. Ukrades kolo v Praze, dovezes do Brna tradá, tam ho nikdo nedohleda. Proto se tím policajti ani moc nezabývají, maximálně zaeviduji a po pár týdnech ti přijde že pachatel neznamy. Nalezena kola jsou ta, kdy si je vypátrá bývalý majitel a nebo přistihnou filutu když toho měl více…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jj, spletl sem si to s registrem pro mobilní telefony. Ten vede na svém webu samotná PČR a vlastně se teď divím, že něco takového není i pro jízdní kola. Nicméně při odcizení by každý majitel své výrobní číslo nahlásil PČR a tam bych se asi zkusil informovat – jestli tohle výrobní číslo není předmětem nějakého šetření. Vypadá to třeba směšné a zbytečně, ale já něco kupovat, tak se to snažím proklepnout všude a všemi možnými prostředky. Ale osobnímu předání se nic nevyrovná. Jestli někdo kupuje použité kolo z inzerátu a plati předem, tak jen platí za svoji neskonalou blbost …

              0 0
      • koko0925  

        To je boží trest za to, že chtěl éčko.

        0 0
    • Smazaný účet  

      A ten Bazoš nemá nějakou ochranu pro kupující? Aukro vrací alespoň nějaké peníze okamžitě zpět a dále komunikuje s prodávajícím on.

      Tohle je dnes strašný risk takhle objednávat na dálku. Vždycky prefuruju osobní předání – když sem pár věcí koupil nebo prodal, vždy sem tam jel osobně – mnohdy i vlakem.

      Tohle vlákno je festival hlouposti, už tu máme případ rovnou s elektrokolem.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak do určité částky to člověk riskne. Ta suma je pro každého jiná. Já bych to tedy chtěl aspoň na dobírku, i když i to není žádná jistota a v balíku může být cokoliv

        0 0
        • Smazaný účet  

          Abych to risknul, tak to by ta částka musela být malá. Tak malá, že v případě podvodu by se mi to neoplatilo řešit s příslušnými orgány. Za kolik se dnes takový Garmin prodává? 2000kc?

          Kdyz sem projížděl inzeráty, spousta prodávajících tam má jen ilustrační fotku z internetu … Tohle fakt může zaplatit jen blb .....

          0 0
          • Jan D.  

            Přesně téhle diskusi jsem se tady chtěl vyhnout a hned na začátku na to upozorňoval. Na tohle téma můžeš založit jiné vlákno.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já to vlákno založim, a rád. Posloužilo by to jako taková osvěta. Přijdeš si tam posypat hlavu popelem?

              0 0
              • Jan D.  

                Tak jo, založ. Rád si tam počtu, jaké mají lidé zkušenosti… Já si na hlavu sypat popel nepotřebuji. O svojí chybě vím. Holt po desítkách vydařených nákupů na bazarech jsem měl smůlu a teď budu lidem věřit o něco míň. Jinak mi přijde fajn, že si lidé navzájem věří a platí si předem. Jednou se mi dokonce stalo, že mi pán z cyklobazaru poslal věci, aniž bych je zaplatil. Musel jsem ho pak uhánět, abych mu je mohl vůbec zaplatit:) Bohužel sem tam se vyskytne nějaký plevel.

                0 0
      • jeniiiik  

        Bazoš jede registraci jen na ověření čísla k čemuž ti stačí jakákoli simka s kreditem. Aukro co vím, tak ověřovali i adresy tím že ti tam pošlou dopis. Bazoš je prostě jednoduchý inzertní server, který je až na některé kategorie zdarma, nemůžou nést zodpovědnost.

        0 0
      • jecnak  

        Normální je nekrást. Prepínat myšlení do stavu, že mě každý chce primárne okrást nekteří z nás nechtějí. Na druhou stranu nikdo nikoho nenutí posílat peníze za něco předem, jak píšeš.

        0 0
        • tm.watch  

          +1

          0 0
        • Edwin  

          +1

          0 0
        • borda  

          Tak. Z této premisy vycházím standartne. Ne že bych nikdy nenaletel.Jiste, že naletel :).

          Ale pak mi třeba pan, kteryho jsem v životě neviděl pošle postou tohle, úplně nový, s krabičkama a trvá na tom, že to zaplatím, až když si to prohlidnu. To si pak člověk řekne, že svět je pořád ještě v pořádku :)

          0 0
    • Jan D.  

      Tak už jsme 4. Někdo další podvedený?

      0 0
    • decimax  

      Tvl co blbnete, nevidim jediny duvod v ramci ČR nekomu posilat predem penize na ucet:(!Kola, hodinky, auta telefony, pc, xbox…plnej internet zmetku co prodavaj radoby za super penize a jen cekaj na vase penizky:))Proste dokud lidi budou posilat sve penize uplne naslepo cizim lidem, jinak to nebude..

      0 0
      • decimax  

        Hloupa uvaha, kolik asi takovej zmetek zvladne za den zadat falesnych inzeratu na uplne cokoliv, napric elektronikou sportem aut dilu a to vse samozrejme za super cenu, aby lidi posilali prachy predem jen aby jim ten superkauf nekdo nevyfoukl:))Tak si asi dokazu predstavit kolik asi musi vydelavat tihle smejdi..

        0 0
        • Edwin  

          To, že je někdo ****, z tebe nedělá pitomce.

          0 0
        • maros.77  

          A představ si, že já takhle nakupuju a prodávám po různých serverech už pěknou řádku let a nevidím v tom problém. Ba naopak už jsem na poštovném ušetřil hezkých pár tisíc :-D

          0 0
        • jIrI___  

          +1. Peníze předem posílám jen profláknutým nickům z B-F, tady je svět ještě v pořádku :). Ostatní jen a pouze osobní předání a když to nejde, tak holt počkám až danou věc bude prodávat někdo s bližším bydlištěm.

          0 0
      • embi  

        Tak treba ty si odemne nic nekoupis no a od spousty lidi take ne. Ja ti na dobirku fakt nic posilat nebudu.

        0 0
        • zdenek  

          Jj, kdysi jsem nějakému dobrákovi poslal na dobírku. Za dva týdny se mi balík vrátil, protože se neobtěžoval si to vyzvednout. Takže 2 zbytečné cesty na poštu + vyhozené peníze za poštovné…

          0 0
          • decimax  

            Ale chapu i to postovny a litani pro nevyzvednuty balicky..

            0 0
            • Foose  

              když kupuji tak jen na dobírku (poslední dobou zásilkovna).

              Když prodávám tak buď platba předem nebo na dobírku jen pokud mi ten člověk pošle 200 Kč jako zálohu na poštovné a balné předem na účet.

              0 0
        • decimax  

          To mas pravdu, nekoupil..

          0 0
          • decimax  

            Ale aai beru v potaz i ze he rozdil prodavat neco tu, kdyz tu ma kazdej nejakou historii a pak naslepo na bazosi treba, podle mne velikej rozdil..

            0 0
      • Zeppelin  

        Už jsem vyhodil oknem spoustu peněz za poštu, když jsem posílal balík na dobírku a ten blbec či kráva si to nevyzvedli. Jednou jsme poslali mobil nějaký paní na dobírku, pojištěnej balík atd., no pošta asi za 200, měsíc!! to leželo na poště, a když jsme jí psali, jestli už si to vyzvedla, tak odpověděla, že nám nevěří, že v tom balíku ten telefon je a že ho nepřevezme. Takže po nemálo těchto zkušenostech už na dobírku neposílam.

        0 0
        • decimax  

          To chapu ale ty b hsi nekomu cizimu na bazosi poslal 10 000 za telefon predem???

          0 0
          • decimax  

            Ja ne a proto vzdy osobne akdyz nemuzu osobne tak holt nekupuju, jistota..A kdyz prodavam, neposilam..Jednou jsem prodaval hodinky na chronoforu a tam se ozval borec ze he chce poslat na Slovensko a ze zaplati predem tak jsem svolil ale jen v ramci fora jinak bych se neobtezoval..

            0 0
            • milan.v  

              Tak zrovna Chronomag byl vždy vzorem a fórem gentlemanů, na rozdíl od jiných internetových žump…

              0 0
              • decimax  

                Naprostej souhlas ohledne chronomag.Ale v ramci bazosu a podobnych, kdyz se zamyslis ze staci opravdu vytvorit inzerat, hodit tam 2 fotky, jeden falesnej mail, jedna simka na kredit a cislo uctu..A za den udelas treba 100 takovych inzeratu a kdyby ti na kazdej meli naletet jen 2 lidi, s prumernou ceny polozky treba 5000, to se jim vyplati si ten ucet zalozit klidne i na nejakyho bezdaka nebo jinyho konika..Proste je to moc jednoduchy a kolikrat se ani s telefonim cislem neobtezuji s milion vymluvama proc nemohou volat(osobni zkusenost)Vzdycky se najde nekdo, kdo te lakave cene proste neodola a posle to..

                0 0
          • Zeppelin  

            Pokud by to mělo být dražší zboží, tak v rámci možností osobní předání. Pokud je každý z jiného koutu země, tak je to na zvážení, jestli do toho rizika jít či nejít.

            0 0
            • decimax  

              A ano pak je samozrejme spousta faktoru co by mohlo nasvedcovat ze to neni podvod, kdyz nekdo posle nafocenej doklad s vyplnenou hlavickou a telefonim cislem ktery kdyz zadas do googlu, vyjede ti treba stejna firma nebo jmeno…Nebo ma borec nekde dobry reference tak asi ji ale pak tam stale hrozi ze to dokonale zbozi co prijde mozna tak dokonale neni a je treba poskrabane atd..Takze by si to mel kazdej mooc promyslet.Co kupuje, od koho a jak to kupuje..

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tvl to jsou úvahu jak v rudým právu. Smiř se s tím, že jsou lidi co jsou ochotný to riziko podstoupit. Zakladatel jen hledá další podvedené, případně upozorňuje další. Slyšet, jak by to nějakej Pepík nikdy neudělal nechtěl, psal tu hned na začátku. Jen netušil, že ne všichni to jsou schopný pochopit.

                0 0
    • Markony  

      Našel jsem inzerát na prodej Fenix 5 od Hodonina cena dobra v záruce a píšu jak s předním a on že převod na učet a pošle a já přijedu si pro ně a žádná odpověď tak asi tak.

      0 0
    • Markony  

      Napásal jsem a jsem zvědavy a moc jak se bude kroutit .

      0 0
      • Jan D.  

        Nechceš zkusit i ten inzerát výše na bazoši? Telefon nikdo nebere. Údajně Ostrava. Neděle. Přesně před týdnem touhle dobou jsem se nechal napálit také někým údajně z Ostravy.

        0 0
    • Jan D.  

      POZOR!!! Toto je na 99 % on/a!

      https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?…

      0 0