• zralok

    Zdravím všechny bikery, chtěl bych se tady poradit ohledně plášťů a zapletených kol. Jezdím na Z-MAXech 2.1 od Ritchey a zapletených kolech Mavic Crosstrail. Problém mám v tom, že při mé váze cca.90kg (výšce 193cm) se mi mé kolo při přejezdech nerovností, které jsou za sebou zdá být hodně tvrdé („skáče jak koza“). Rám mám od RBčka CRX a vidlici RS Reba Race (tu mám nastavenou na 130psi/130psi). Kola mám nahuštěné dle doporučení výrobce plášťů. Když jsem jezdil hodně podhuštěný, tak se mi zdála jízda mnohem komfortnější, ale na silnici to byla dřina, pláště se více opotřebovávají a strašně „hučí“. Nevím, možná jsem udělal chybu již při koupi těch Maviců, na které jsem moc těžký?? Nebo to je jen nevhodnými plášti?? V blátě jsou sice super, ale já jezdím 70%silnici a 30% terén. Sice zatím ani jeden defekt, ale komfort je hrozný, hlavně na hrbolech těsně za sebou. Poradí mi někdo, prosím?

    0 0
    • MlokCZ  

      Vždyť sis i sám odpověděl. Když je přehustíš, tak komfortní nebudou. A pokud jezdíš tolik silnice, chceš aspoň trochu konfortu (tedy nižší tlak v pláštích), tak si pořid nějaké rychlejší pláště a současně s pořádným objemem (ať je bezpečně bez rizika proražení můžeš na tvojí váhu foukat i na nízké tlaky).

      A jinak skáče jako koza, protože je to HT, to HT obvykle dělají :-)

      0 0
      • zralok  

        Díky za odpověď.  Takže dle Tvé odpovědi usuzuji, že s Mavicami jsem chybu neudělal, že tedy musím řešit pláště. Jaké bys mi tedy doporučil? Hodně se tady diskutuje nad Schwalby. vpředu NN/vzadu RR? Bylo by toto u mne řešením?

        0 0
        • MlokCZ  

          NN/RR bych si na tolik asfaltu na kolo nedal. RR bude na asfaltu na zadním kole mizet před očima.

          Záleží co je těch 30% terénu, tedy jak obtížný.

          Já bych zkusil třeba Nanoraptory a na tolik asfaltu klidně i dopředu, od Schwalbe bych zkusil místo RR Smart Samy 2,25 a na tolik asfaltu opět možná i dopředu. Nebo třeba Pythony by také nebyly špatná varianta. Případně pokud je ten terén hodně lehký, tak klidně i ještě něco rychlejšího.

          0 0
          • zralok  

            Tak zase díky za Tvou radu. Už jsem dnes hodně pokukoval po těch RR. Teď potřebuji vyřešit Ten hodně lehký terén (tj. sem tam šotolina, nezpevněný povrch, nějaké kameny, ale nic hrozného ani obtížného). Na hory a bláto mám vyzkoušené ty Z-Maxi (zatím spokojenost). Asi bych šel do nějakých 2.25 jak píšeš, ale jaké?? Myslíš, že ty NanoRaptory, nebo Pythony?

               
            0 0
          • siafu  

            no na asfaltu mi RR 07 2.1 vydžel myslím 4 000 km – pravda – pak už je vzorek trochu minimalizovaný, ale furt to při troše pozornosti ještě jde (není-li mokro:), vpředu se sjíždí málo – to je na pohodu, ale mimo silnic tam moc nepodrží – aspoň ta starší verze, mnohem lepší je Karma vpředu

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud si jezdila 4tis. km na RR na asfaltu na zadním kole, tak rovnou můžeš vozit úplné slicky, které tam budou ve všem lepší. Sjetý RR je naprosto o ničem všude (tedy jak na asfaltu – tam je lepší pak slick, který pojede pořád lépe a vydrží více, tak v terénu, kde sjetý RR by byl horor).

              Další věc je, že starší verze RR má výdrž větší. Starší verze mi vydržela na zadním něco přes 2tis. km (více kusů vyzkoušeno), teď ta nová verze ani celé 2tis. nedá a rozhodně na nich nebylo ježděno moc asfaltu, tam by to bylo horší. A on váží výrazně více než já, takže výdrž bude ještě menší.

              0 0
        • Rychlej turista  

          S tovu váhou bych jezdil Nanoraptory 2,1.

          0 0
        • siafu  

          Na kolik vůbec foukáš?

          Jinak na poměr 70 % terén, 30 % silnice by to chtělo trochu jiné pláště… kombinace NN/RR není špatná, ale víc mi vyhovuje Kenda Karma DTC jak na přední, tak zadní kolo. Teď tedy, než bude mokro, vzadu vozím Furious Fred… samozřejmě musíš počítat s tím, že na silnici potom sjízdíš poměrně „drahý“ vzorek:))

          0 0
          • zralok  

            Foukal jsem je dle doporučení výrobce na nějakých 3,5barů, ale chci je dát jen na 2bary.

            0 0
          • Rychlej turista  

            Jsi upadl ne? S Furious Fredama by se s 90 kg ani nerozjel.

            0 0
            • roud  

              mě Fredy vyhovujou s 80kg a 5bary v nich jedou jak raketa :O)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Ony jedou, což o to, ale s 90 kg bych na nich do terénu asi nevjel. Jedině hooodně opatrně. Ale dělají i FF 2,25", ty by možná na tu váhu byly. Pak by byl rakeťák maximální :-)

                0 0
                • jecnak  

                  No hlavne 2,25 maj RaceGuard a diky tomu jsou aspon trochu pouzitelne ;-)

                  Co NT, jak to slape?

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    NT jsem byl jen zajet. Hned jsem chytil defekt, ale zalepilo se to. Od té doby okolo nich doma jen chodím, tlak pořád drží, ale ostrou zkouškou projdou za týden v Jistebnici. Zatím pořád ještě sjíždím úplně ty první, s dušema. Zajímalo by mě, kde se vzala ta fáma, že se na sfaltu rychle sjedou.

                    0 0
                    • kubad  

                      pěkná blbost co neubívá a neubívá, ani na asvaltu :-)

                      0 0
                    • zralok  

                      Takže Ty bys mi doporučoval ty NanoRaptory?

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Jo, jezdil jsem je a ještě je občas obuju, ale jen na kamení nebo když si chci na pevní vidli zapérovat. Jsou rychlé, pohodlné, ale pro mých necelých 75 kg zbytečně festovní, proto jsem přešel na ty lehoučké Furious Fredy 2,0".

                        0 0
                      • filipes  

                        … a prave proto budou pro tebe akorat …

                        0 0
        • jIrI___  

          Crossmarky taky nejedou po silnici nejhůř ;-)

          0 0
          • zralok  

            Někdo tady doporučoval od Maxxisu Larseny TT?

            0 0
            • filipes  

              Na asfaltu se sjizdi jako prase a v blate se nekompromisne zalepi a zmeni se ve slick… ve velkem objemu jsou tezky…

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • delfyn  

      za mě ti můžu říct že komfort ti udělá dohromady sedlo, pláště, kola, sedlovka asi v tomhle pořadí. Jinak i rozdíl mezi kolama může být značnej, na jedněch kole jsem měl různě utažený výplet a byl to velkej rozdíl. Ale utažení drátů by mělo vycházet z měření tenzometrem a na to už musí být mechanik frajer aby to udělal pořádně. U plášťů jsem hodně laboroval, měl jsem třeba RR 2,25 a na ježdění z větší části po asfaltu bych po zkušenostech s ním bral bez uzardění plášť i pod 2,0.

      0 0
      • zralok  

        To je sice od Tebe hezká odpověď, ale už výběr sedla je strašně ošemetná věc. I když pořád zkoušíš a zkoušíš a máš přitom vhodné podmínky, že sedla nemusíš kupovat, ale půjčíš si je (můj případ), tak i přesto je to těžké. Jsem byl nakonec rád, že jsem si aspoň vybral sedlo, které mi celkem „sedí“ a hlavně mě z něj nebolí sedací nervy (tak jako v případě SI gelu) a i nohy se mi prokrvují po delší jízdě docela dobře. Sedlo, které považuješ za komfortní, ti druhý pohaní, protože mu nesedí atd. atd. A to věřím tomu, že bych určitě našel pro sebe ještě lepší a komfortnější sedlo, i ten zbytek komponentů, které zmiňuješ než mám teď. Ale asi to budu řešit fullem :-) 

         
        0 0
    • zralok  

      Jinak moc děkuji všem, kteří se zúčastnili tohoto fóra, i za Vaše rady. Dnes jsem se rozhodl a koupil jsem si Nanoraptory 2.1 (dal jsem ji dozadu) a vpředu jsem nasadil Kenda Karmy 2.0 (což mi doporučil i prodejce, jako dobrou kombinaci, kterou vozí také). Jak získám nějaké zkušenosti ohledně těchto plášťů, dám vědět. Přeji Vám hodně šťastných km.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.