• paulart23

    Dnes jsem objevil při studováni silniček na Eurobike „asi nový trend“ – kombinace rozměru šíře pláště.. vpředu 23 / vzadu 25 mm.

    Vysvětlí mi někdo logické opodstatnění? ) Chápal bych to na kole opačně.. ( páč vzadu nemáme jaksi takovou potřebu trakce jako motorka, že )). Takže vpředu bych kvůli aerodynamice a styčné ploše spíše chápal použití širší –25 mm rozměr..Ale možná mi „uniká“ něco opravdu smysluplnějšího )). Než to že by o vypadalo nehezky ?))P.

    0 0
    • VladexAndroid  

      ve vidlici bývá většinou víc místa než v rámu. takže šiřší by měl být vepředu.

      0 0
    • TJK  

      co takhle treba vic pohodli?.. mozna ze to je duvod

      0 0
      • VladexAndroid  

        to jo. jenže já nevidím moc rozdílu mezi silničním a krosovým pláštěm při jízdě na rozbité silnici.

        šiřší plášt je i nepatrně vyšší takže se zvětší průměr kol a jedou rychleji ale zase stoupne válivý odpor i když minimálně.

        0 0
        • Delkim  

          naopak, při stejném tlaku mají širší pláště menší valivý odpor, při nižším tlaku (což širší plášť umožní) je rozdíl ještě znatelnější

          http://www.bicyclerollingresistance.com/…-ii-23-25-28

          0 0
          • VladexAndroid  

            to mi hlava nějak nebere. tak proč se nejezdí na silničnách s mtb plášti když jsou nejširší a mají tedy nejmenší odpor?

            0 0
            • Vilém  

              Tak on ten valivej odpor neni vse. Zase jsou tezsi, horsi aerodynamika…

              0 0
            • ememem1  

              keby si pozeral cyklistiku aspon tolko co ja tak by si videl, ze 2/3 na tdf vyjma casoviek jazdili uz na 25. na kocky davaju aj 28. tam kde je aero dolezite jazdia 22 ale asi tiez uz dosli na to, ze inak to moc zmysel nema.

              0 0
      • paulart23  

        asi jo, to myslím taky , v kombinaci s možností použít nižší tlaky..

        0 0
    • jonti  

      To přední je možná z důvodu aerodynamiky, na zadním kole máš taky když šlapeš větší část hmotnosti. Pro mě je zatím ideální 25 mm všude a v zimě budu jezdit 28 mm.

      0 0
    • paulart23  

      Mně asi napadá fakt jediný logický důvod , že to takto líp vypadá..))

      0 0
    • Breakpain  

      P – aero

      Z – pohodlí

      0 0
    • Delkim  

      btw na kolik hustit dle váhy jezdce/kola/šířky pláště

      www.bikequarterly.com/…TireDrop.pdf

      0 0
      • tromboonen  

        Nevim jak na Eurobiku, tam je to mozna z estetickych duvodu… v praxi urcite kombinace pohodli-tlaku a valiveho odporu, ale profici pokud vim jezdi P a Z stejny rozmer, a dnes ve vetsine pripadu realnych 24–26 mm..

        Aerodynamika je na sirokych toroidnich rafcich lepsi s 25 mm

        0 0
      • becis  

        Tak udajne bych podle tohoto grafu mel foukat na 7.5 baru. Vazim 55kg a plaste mam 25mm. Znamena to tedy ze kdyz ted foukam 10baru mam vyssi valivy odport nez pri 7.5 baru?

        0 0
        • Delkim  

          55 kg? no počkej až se vzbudí Yura, ty to schytáš :)))))

          0 0
          • Yura  

            No ted na podzim to schyta urcite, az poradne zafouka.. :)

            0 0
          • Pavel  

            Chlapec asi opomněl, že když se váží i s postelí, musí také ale v té posteli ležet! :)

            0 0
        • tromboonen  

          Vazim 85, mam 25 plaste Challenge Strada Open, v reale 27 mm, foukam na 4.5 predni a 5 zadni… ale to je dano tim plastem, mekci material a vice materialu..

          K tem tlakum jsem dosel tak, aby pri sezeni na kole byla deformace plaste 10–15 procent, proste aby se to trochu rozplaclo.. jsou na to studie ze je to nejlepsi kompromis mezi valivym odporem a prilnavosti/po­hodlim

          Kdyz to nabusis moc, je to jak beton, na kazdem kaminku, dire, nerovnosti z kopce to ma tendenci odskocit, do kopce jakoby zastavit se o tu prekazku.. nafoukano na tech 15 proc deformace to tyhle nerovnosti jakoby pohlti, do kopce te to nezpomaluje, s kopce lip drzi i na nerovnostech.. jede to znatelne lip…

          To je moje zkusenost, predtim jsem jezdil 23 mm nabusene na 9–10 baru, rozdil je obrovsky, i kdyz je pravda, ze to byly stredni az nizsi kvalita plaste..

          0 0
        • Amoondre  

          Pockej to jako vazne foukas 25mm na 7.5baru pri 55kg?

          mrkni na http://www.bikequarterly.com/…TireDrop.pdf

          osa x na uplne spodnim grafu je zatez na jedno kolo, ne celkova vaha!

          0 0
    • Mig_all  

      Jsem konzerva, ja zustavam u 23mm…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.