• jenda95

    Kdyz jsem si chtel naplanovat nejakou trasu podobnou te, co uz jsem jel, tak jsem si na mapy.cz hodil nejakou gpx, mapy mi ukazaly modrou caru a ja jsem si potom klasicky klikal kde jsem chtel jet (a porad jsem videl kudy vedla ta gpx kterou jsem tam hodil). Akorat ted to seznam uplne zdrbal … kdyz nahraju gpx, tak uz nejsem schopny planovat jinou trasu, coz se mi hodne libilo

    napada vas nejaky postup jak obejit posledni vylepseni seznamu..? diky

    0 0
    • novas752  

      2 okna map vedle sebe?

      0 0
      • jenda95  

        no to delam, ale neni to ono – porad srovnavat kde presne ktera trasa vede..

        ja si obvykle pamatuji jak kde co vypadalo a podle toho se danemu mistu chci vyhnout nebo ho naopak projet

        (jen nez se do me nekdo pusti – vetsinu cest nijak extra planovat nemusim, ale kdyz jedu neco celodenniho, tak na 300+.km uz fakt nechci zadne prekvapeni :)

        0 0
        • Singlespeed  

          Importuješ GPS soubor do mapy. Pak ho uložíš do Mohje mapy. Následně si ho z Moje mapy opět zobrazíš. Dáš měření vzdálenosti a plochy. Červená čára zmodrá a můžeš podle ní klikat.

          0 0
          • Vilém  

            Nevim kdy udelali mapy nejake zmeny, ale kdyz kliknu na moje mapy, tak mi naskoci pouze fotky, ktere jsem do mapy.cz vlozil. Nic jineho, jako ulozene trasy atd tam nemam. Toto mam jen v mobilni verzi.

            0 0
          • Barak  

            Tohle je trochu punk, ale jo, funguje to.

            Ještě bych doplnil, že si lze jako podklad zobrazit více tras. Stačí je naházet všechny do jedné složky a kliknout na ní. Tím se zobrazí všechny trasy v ní uložené.

            0 0
          • Velomiwookie  

            To mi nefunguje ani v chrome ani v v edge

            0 0
          • jenda95  

            dobry, ale to porad neni ono – v tomhle pripade to, co naklikam neroutuje podle cest, ale meri vzdalenost ne? viz obrazky ukazujici rozdil mezi mereni vzdalenosti a planovanim trasy. Nebo jsem to pochopil blbe??

            (na prvnim obrazku je seda trasa importovane gpx, na druhem nejde gpx importovat, seda trasa je navrzena alternativa)

            0 0
            • Barak  

              Neroutuje to podle cest, musíš si všechny odbočky naklikat samozřejmě ručně. Ale, umožňuje to pak export do .gps. Takže tvůj problém to řeší. To, že je to řešení na prd, o tom není sporu. :-)

              Pro tebe by bylo nejlepší, zaplatit si členství na Stravě, tam se ti to bude klikat luxusně. Ale není to gratis řešení.

              0 0
              • jenda95  

                no kdyz planujes delsi trasu, tak klikat kazdou odbocku neni uplne to prave :)

                Stravu premium bych prezil (dlouho jsem ji mel, ale zjistil jsem, ze zadne premium funkce me vlastne nezajimaji), ale to uz muzu planovat v jinych app (komoot, ridewithgps, plotaroute, garminconnect …) – ale ja mam mapy seznamu v CR porad za nejlepsi.

                Pry seznam planuje moznost uprav pro importovane gpx, ale dela na tom 1 clovek, takze buhvi kdy to bude (bez zaruky, probehlo to jen na twitteru)

                0 0
                • Barak  

                  S doplňkem pro Stravu si můžeš zvolit jako mapový podklad mapy.cz, viz screen.

                  Navíc si tam můžeš jako další vrstvu zvolit obecné heatmapy nebo své heatmapy. Naprosto přesně tedy na podkladu mpa.cz hned vidíš, kudy také jezdí ostatní nebo kudy jsi v minulosti projel ty. Takže pro plánování ideal, můžeš objevovat nové sjízdné cesty a zároveň se vyhnout úsekům, které máš projeté.

                  2 0
                  • Barak  

                    To samé včetně obou typů heatmapy (obecné modré, osobní červené).

                    0 0
                  • milan.v  

                    Přesně tak, ostatně už se to tu hodněkrát řešilo, včetně toho nemožného plánování v mapách.cz…

                    0 1
                    • jenda95  

                      Kdyz planuji ve strave (a je jedno jaky mapovy podklad), muzu mit soucasne zobrazenou jednu jinou konkretni gpx? Tj ne heatmap, ale jen konkretni jinou stopu.

                      (protoze chci jet stejne jako nekdo jiny pred rokem, jen chci udelat nejakou jednu konkretni zmenu)

                      0 0
                      • Barak  

                        To je možné, ale ale normálně to po turistických routuje. Zřejmě proto, že jsou tytéž cesty z velké většině rovněž v OSM, ale díky podkladu mapy.cz jí máš jen příslušně přebarvenou.

                        Pokud se náhodou stane, že některý úsek je neroutovatelný, asi právě proto, že v OSM chybí, přepneš si na ruční trasování, takhle překleneš daný úsek a pak pokračuješ opět automaticky.

                        0 0
                  • doubleingram  

                    Jaky doplnek ze to je pls?

                    0 0
                  • xtonda  

                    Ale i když si takto přepneš obrázky v pozadí, tak router jede podle OSM..

                    0 0
                    • jenda95  

                      jo, to si taky myslim, prepnutim neceho v prohlizeci prece nemuzu zmenit routovani, to bych musel do prohlizece komplet nacist mapove podklady vcetne parametru cest – coz seznam nezverejnuje (rozhodne ne pres mapove API).

                      0 0
                      • Barak  

                        To je možné, ale ale normálně to po turistických routuje. Zřejmě proto, že jsou tytéž cesty z velké většině rovněž v OSM, ale díky podkladu mapy.cz jí máš jen příslušně přebarvenou.

                        Pokud se náhodou stane, že některý úsek je neroutovatelný, asi právě proto, že v OSM chybí, přepneš si na ruční trasování, takhle překleneš daný úsek a pak pokračuješ opět automaticky.

                        0 0
              • xtonda  

                Třeba BRouter http://brouter.de/brouter-web umí načíst a zobrazit GPX a podle něj si routovat trasu. Ale stejně jak ta Strava to má tu nevýhodu, že to neplánuje podle podkladů mapy.cz, ale podle OSM.

                0 0
    • Auditor  

      A prevest proslou trasu na planovanou? Tu pak upravis ne?

      0 0
    • jenda95  

      tak jsem to hacknul :)

      Postup:

      zacit planovat cestu (staci nejake 2 body) → vybrat zpusob dopravy (dulezite, potom nejde zmenit) → importovat trasu (treba hozenim gpx na mapu nebo importem souboru) → nekde na mape kliknout pravym a dat „trasa sem“ → jde pokracovat v planovani

      neni to uplne idealni (nezobrazuje se nadmorska vyska), ale jde najednou videt importovana trasa a soucasne jde planovat!

      Ted je otazka jak dlouho tahle klicka vydrzi … :)

      0 0
      • pepek  

        Teď se mi to podařilo trochu jinak: první bod plánování- potom import – první bod zmizí – trasa – označit další bod a zobrazí se. Je třeba tukat body těsně vedle trasy importu, ne přímo na ni, jinak to někdy odskočí uplně vedle. Trasa se srovná s importem. (pouze pokud je pod ním cesta.)

        0 0
        • pepek  

          Tak už to zase nejde, to žije vlastním životem.

          1 0
        • pepek  

          Konečné řešení: import, trasa-první bod (import zmizí), nástroje-import, naslepo tuknout druhý bod-objeví se trasa a import zůstane.

          0 0
    • Pi†el  

      mapy.cz jsou sice nejlepší na světě, ale bohužel čas od času programátoři domrdají dobré funkce nebo je úplně zruší. O neustálé nutnosti aktualizovat offline mapy lepší pomlčet.

      Párkrát jsem se i tázal, proč tu či onu super funkci vymazali ze světa. Zpravidla přišla odpověď, že to používalo málo uživatelů. Což nevidím jako moc legitimní důvod, ale budiž.. :-/

      0 0
      • novas752  

        Snaží se to udržet jednoduché přehledné. Kdyby to mělo mít hromady funkcí bude to vypqdqt jako Locus.

        1 0
        • pepek  

          Dobře, jednoduché a přehledné to už bylo, Upgrade to vždy jen trochu víc pokazil. Tak proč rušit něco užitečného, když nic lepšího nevytvořili?

          0 0
        • xtonda  

          Spíš to od jednoduchého posouvají k zaměřeno na pacienty s mentální retardací.

          1 2
      • meris  

        Neustálé aktualizace offline mapy? Jak často aktualizuješ?

        „Zpravidla přišla odpověď, že to používalo málo uživatelů. Což nevidím jako moc legitimní důvod, ale budiž.. :-/“ – proč by měli udržovat něco, co skoro nikdo nevyužívá? (bezplatně)

        0 0
        • Pi†el  

          Prece kdyz uz to jednou vymysli a implementuji, tak proc to nenechat?

          A k aktualizacim – spravidla, kdyz se to vubec nehodi. Treba kdyz si na ceste do zeme, kde te operator stahne za ziva z kuze, zapnes-li data. Zjistis, ze nemas tamni offline podklady, ale aplikace te nenecha je stahnout, dokud si neaktualizujes dalsich 10giga uz natahanych map. A to je situace dost na *****..

          0 0
          • meris  

            To jsem si nikdy nevšiml, že bez aktualizace nejde stáhnout jiná mapa. Se na to budu muset podívat.

            A add to vymyšlení. Ono se to taky musí udržovat. A to se nevyplatí.

            0 0
    • Murray  

      Tak napodruhé a teď už do správného tématu:

      Hele zeptám se, když porovnám Mapy CZ a Cykloatlas CZ (podklad shocart), tak jsem zjistil, ze turistická mapa v tom cykloatlasu je mnohem podrobnější než v mapách CZ, alespoň u nás v okolí baráku, je tam spousty pěšinek který na mapách CZ vůbec nejsou, tak jsem si hned nainstaloval tamní nabízenou aplikaci PhoneMaps, ale tam je turistická mapa srovnatelne podrobná jako mapy CZ, takže o dost méně podrobná než mapa na cykloatlasu, zkoušel jsem i openstreetmaps ale ten podklad to taky není

      Nevíte někdo, jestli existuje mobilní mapová aplikace , která bude mít stejnej podklad jako mapa na serveru cykloatlas CZ? To by bylo super

      Vlastně jeden tip, co je podrobnější než mapyCZ a mám ho v telefonu mám – je to aplikace ikatastr2 , kde si jako mapový podklad dam geografickou mapu a ta podrobnost je hodně slušná, nicméně to není moc jako turisticky, spis takový vojensky :-)

      0 0
      • xtonda  

        Cykloatlas myslíš tenhle? http://www.cykloserver.cz/cykloatlas

        Vždyť tam krom velkých měst nejsou ani názvy ulic.

        0 0
        • Murray  

          Přesně tenhle

          0 0
          • xtonda  

            No tak si narazil na jednu oblast, kde mapy.cz něco nemají, stačí jim to nahlásit. Ta třetí mapa je Základní mapa České Republiky od ČÚZK.

            Tady sem nasnímal jinou oblast, kterou zase znám já, stejné přiblížení stejný výřez. Pořadí mapy.cz, Cykloatlas, ZMČR, OSM.

            Cykloatlas tam toho má nejmíň a mapa je taková hrubá, humpolácká, nepřehledná. Navíc u Cykloatlasu je to největší možné přiblížení, ostatní lze dále přiblížit a vidět jednotlivé budovy. Za mě Cykloatlas jednoznačně nejhorší.

            Obecně tyhle lesní cesty tak snadno a rychle vznikají a zanikají, že udržet to aktuální, tj. mít tam vše, co existuje a nemít tam to co si příroda už vzala zpět. Pokud plánuji trasu po cestách tohoto typu a chci mít co největší jistotu, že to skutečně půjde projet dívám se do více mapových podkladů a ještě to ověřuju proti Strava heatmap.

            5 0
            • Murray  

              Hele tak to je zajímavý, fakt jsem narazil asi na oblast kde je cykloatlas zrovna lepší, jak píšeš chce to porovnat více podkladu, což v terénu obvykle dělám

              Ale vlastně otázka zní pořad stejně, kdybych měl v telefonu i podklad cykloatlasu, bylo by to dobrý na porovnání v terénu

              0 0
              • xtonda  

                Nevím jestli je to úplně totéž, ale Shocartí mapy se dají koupit v Locusu, buď online předplatné asi stovka měsíčně nebo offline jednotlivé mapy stejně jako papírové, ale jeden mapový list stojí 130 a celou ČR pokrývá cca 70 listů.

                Nebo existuje aplikace Mobile Atlas Creator https://mobac.sourceforge.io/ kam zadáš url pro mapové dlaždice, vyznačíš si oblast a necháš to postahovat, ale Cykloatlas sem nezkoušel, ten si hlídá session cookie a je otázka, jestli se ti podaří to nastavit aby tě to nechalo.

                0 0
                • Murray  

                  Toť otázka, u toho cykloatlasu je odkaz na mobilní aplikaci PhoneMaps, na který se údajně taky podílí shocart ale podklad není cykloatlas, přijde mi to jak mapy CZ v jiných barvách

                  Nicméně ten ikatastr2 s ČÚZK geografickou mapou je v terénu docela dobrej doplněk k mapam CZ, za mě asi zatím nejlepší podklad ( ale zase hodnotim převážně podle okolí bydliště ), jsou tam i různé pruseky v lese, který na mapách CZ ani na cykloatlasu nejsou

                  0 0
            • Velomiwookie  

              nahodou pri planovani mtb po turistickejch je cykloatlas a jejich oznaceni sjizdnosti cest to nejlepsi co jsem zatim nasel krom heatmap na strave/garminu

              btw. dik za tip na ten brouter, kombo cykloatlasu a mapy.cz je super, daj se tam dostat strava heatmapy bez premium na strave?

              0 0
              • xtonda  

                Heatmapa se tam dostat dá, pro detailní heatmapu je potřeba být registrovaný a přihlášený na Stravě, ale premium potřeba není. Je potřeba mít heatmapu otevřenou v jiném okně prohlížeče (totéž platí i pro cykloatlas) a funguje mi to jen ve Firefoxu, Chromium based prohlížeče (Edge, Iron) neposílají Stravě potřebnou Cookie, takže Strava server místo dlaždice hodí chybu.

                Brouter je super hlavně v tom, že umí mraky různých profilů tras a v podstatě si lze „naprogramovat“ úplně vlastní a umí zohledňovat převýšení. Nevýhoda je, že to stojí a padá s OSM a její (ne)kvalitou, zejména ten profil terénu co mají je dost hrubý a nepřesný.

                Teď sem náhodou (použil sem Bing místo Google) objevil jinou instanci online BRouteru, kde je jiná sada routovacích profilů. https://brouter.m11n.de/

                Značení sjízdnosti je i v OSM, ale jediný OSM klon, který to nějak renderuje, je mtbmap.cz a ta je přes rok neaktualizovaná.

                1 0
          • babkanakole  

            Nechci ti brát iluze, ale je to jako se vším – záleží na oblasti a tom, jak se podklady udržují. U nás bych podle Cykloatlasu nechtěla jezdit ani náhodou. Jsou tam vyznačené trasy, které mohly fungovat tak před deseti-patnácti lety. Ovšem od té doby jsou ty cesty komplet neprůjezdné díky tomu, že si je majitel oplotil a zabránil tak i průchodu pěším. Vůbec už nemluvím o trasách, co už minimálně druhý rok neexistují, protože nám je přehrabali nebo zavřeli při stavbě dálnice, a o jejich obnovení poté, co to někdy v budoucnu dostaví, si dovolím dost pochybovat. V nejbližším okolí je tohle případ minimálně u 70% vyznačených tras.

            Co se lesních a polních cest týká, ty zanikají (a vznikají) obrovským tempem. To, co se dalo v pohodě projet ještě loni, najednou neexistuje.

            1 0
      • novas752  

        O co konkrétně ti jde, podrobnost čeho?

        0 0
        • Murray  

          Fotka 1 – cykloatlas CZ

          Fotka 2 – mapy CZ

          Na tom cykloatlasu je mnohem větší hustota lesních pěšinek, otevřel jsme to náhodně za barakem,kde to mám projezdene a opravdu to celkem sedí, ze by to byla náhoda jen tady u nás se mi nezdá

          Fotka 3 – aplikace ikatastr2 – geografická mapa

          Pro zajímavost ( tady jsem musel volit větší přiblížení aby se tam ty nejmenší pesinky zobrazily, ale dobrý )

          0 0
          • stenli  

            Také mi nejlépe vyhovují rastrové Shocart mapy. Někde jsou nepřesné, ale mají hodně zajímavostí rovnou napsáno v mapě bez klikání na ikonu jako u vektorových mapy.cz. Takže hned vidím zajímavá mista a lépe se plánuje po cestě.

            Používám Locus Pro s podkladovou offline mapou Shocart. Oblasti průběžně přikupuji, přestože není problém stáhnout zdarma přes Mobac.

            Jako překryv pak cyklo heatmapu Stravy staženou přes Mobac.

            Není problém misto Shocart dát Locus OSM nebo CUZK (základ nebo ortofoto) a různě kombinovat. Viz obrázky tvého okolí.

            Rovněž mohu mít na podkladu tras kolik chci.

            0 0
          • novas752  

            Jenže u těch stejně nikdy nevíš co je to za cestu a jak je to aktuální. Fyzicky to nikdo odpovědný neprojde, často to jsou staré průseky a svážnice které zarůstají/zapa­davají nebo z ničeho nic končí oplotenkou apod., nebo to jsou pro většinu lidí nesjízdné neofiko traily.

            0 0
    • jaradal  

      Zkusím využít tohoto vlákna k dotazu na plánování cest do zahraničí pomocí Mapy.cz

      Jde mi konkrétně o to, že v ČR si plánuji dlouhé trasy v prvním kroku jako trasu po turistických značkách a pak trasu dál optimalizuju tím, že dohledávám alternativní průjezdy skrz pěšiny/lesní cesty v místech, kde mi trasování po turistickém značení zbytečně prodlužuje trasu nebo komplikuje profil trasy.

      Zkoušel jsem obdobně pro dálkovou cestu do zahraničí, ale tam si nejsem jistý průjezdností nebo použitelností alternativních pěšin/lesních cest. Např osobní zkušenost z Normandie – hromada cest průjezdných pro zemědělskou techniku nebo pěšin tak jak je známe u nás – jsou na místě fakticky neprůjezdné, protože jsou to cesty přes soukromé pozemky s cedulí zákazu vstupu, zamčenou bránou apod.

      Zkrátka jak naplánovat trasu od počítače tak, aby byla fakticky průjezdná…?

      Díky za tipy.

      J.

      0 0
      • BB  

        Kombinuji mapy.cz se Strava heatmap. Pokud je to na heatmapě, tak kromě pár výjimek jsem to vždy projel.

        0 0
      • novas752  

        Strava Heatmapa. Ta funguje všude a je docela aktuální. Jediné co, v kopcích musíš posoudit co je to za cestu, často velmi oblíbené a tudíž v heatmapě velmi jasné stezky terénem mohou být pro mnohé dost přes čáru.

        0 0
    • VladaC  

      Doporučuju zkusit taky freemap.sk – přidali tam teď dost nových funkcí pro práci s GPX. Mapové podklady jsou openstreetmap. Lze zapnout např. i překryv Strava heatmap.

      4 0
      • BB  

        To zapnutí překryvu Strava heatmap je luxusní funkce. To mě chybí od té doby, co plánování tras vyhodili z neplacené Stravy. Navíc to překrytí je uděláno moc pěkně, zůstává patrná původní mapa, jsou vidět i turistické značky. To jestli se dobře pamatuji, tak Stravě to tak přehledné nebylo. freemap.sk se asi stane mým primárním plánovačem: Ještě kdyby tam byly coursepointy, tak by to bylo dokonalé.

        0 0
        • 01carbon  

          To vypadá, že Strava heatmap již v nabídce není. Ale včera když jsem to zkoušel tak určo byla.

          0 0
          • danis7  

            koukám a fakt, heatmapa sice v nabídce je, ale nefunguje

            0 0
            • Vilém  

              Nestraste, treba je to jen chvilkovy vypadek, kdyz to vcera jelo.

              0 0
    • JanGPX  

      Ahoj všem,

      v Mapy.cz skutečně v polovině roku 2021 zrušili možnost pouhého přetažení gpx na mapu, kdy se stopa modře zobrazila a zůstala jako „součást mapového podkladu“. Dle jejich vyjádření to bylo nesystémové, měli to jen jako pomůcku a nebylo to ani v nápovědě.

      Mnozí, včetně mě, jsme to ale velmi používali. Prý již v brzké budoucnosti to má zase jít – mít zobrazené stopy ze složky a přitom plánovat. Ale zatím nic.

      Já jsem na to zareagoval vývojem vlastní webovky, původně jen velmi jednoduché, alespoň na to vykreslení bez importu:

      gpxmapy.cz

      Nyní po necelém roce je z toho docela slušný editor s mnoha funkcemi. Takové super plánování, kdy byly přetažené stopy na Mapy.cz vidět a dalo se přes ně standardně plánovat, na mém webu bohužel není. Ale dá se to různě „obcházet“, lépe než dvě okna vedle sebe…

      Třeba stopa jde v „upravit stopu“ zredukovat na rozumný počet bodů (třeba 30 až 50) a v exportu je mj. možnost poslat to do Mapy.cz jako plánovací odkaz. Tím jednoduše „obkreslíte“ stávající stopu jako plán do Mapy.cz a můžete plán (původní stopu) upravovat. Akorát pozor, výchozí je autem, to si musíte zvolit třeba kolo.

      Nebo tam mám možnost plánovat po vlastních stopách (tedy předchozích nahraných a nyní vykreslených), nová stopa se umí přichytávat ke stávajícím a danou část kopírovat. Naopak mimo stopu v mapě se tvoří nová stopa, která může stávající propojovat. Nová stopa se dá v pravém kontextu na tvořené stopě i naplánovat Route (serverem přichytit k cestám), modré tvořící body jsou jako průjezdní. Když to není ono, na tvorbu funguje undo/redo. Změnit průjezdní (modré tyrkys) body a naplánovat znovu. Není to ale jednoduché na pochopení…

      Ale sám to už běžně používám.

      A mnoho další možností…

      8 0
      • xpj  

        Super, dobrá práce!

        0 0
      • xpj  

        *Nová stopa se dá v pravém kontextu na tvořené stopě i naplánovat Route (serverem přichytit k cestám), modré tvořící body jsou jako průjezdní. *

        Nějak jsem na tu Route ještě nepřišel. Jak se to dá naplánovat? Díky!

        0 0
        • JanGPX  

          Na webu editace > „nová stopa“, tři náhodné kliknutí do mapy, tvoří se červená stopa, špičkou myši přesně někam na červenou stopu a pravý klik – kontext viz obrázek, zvolit buď úsek, to je ten kliknutý, nebo souvislé úseky, pak to naplánuje všechny. V dalším kroku kontextu je volba typu plánování, 2× turistická a 2× kolo.

          Pravý klik na koncových bodech umožňuje otočit stopu atd…

          2 0
          • xpj  

            Perfektní, už jsem to pochopil ???? ????????????

            0 0
            • JanGPX  

              Ano, to je asi jediný problém mého webu, že to není snadné na ovládání. Prostě to něco umí a musí se mu nějak říct, co zrovna chceme…

              A uznávám, je to tam různě „poschovávané“…

              Založil jsem na web vlastní vlákno, tak uvidíme…

              0 0
      • jirkous3  

        Jinak tedy, to zobrazení uložených tras a současné plánování umí: https://web.locusmap.app/cs/ Asi je ale nutné mít založený účet.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Často na mobilu navrhuji podle map. Trasu menim i operativně podle nálady nebo podle toho ze se dostanu do neprostupneho mís­ta.

      Nepřišli jste na rychlý export tras do Apple Watch?

      Nechci mobil na riditkach. Stačilo by mi kdybych měl šipku na AW a na křižovatce bych si vždy jen zkontroloval směr.

      0 0
      • JanGPX  

        Lituji, ale Apple Watch nemám a neznám.

        Moje webovka je určená pouze pro práci na PC, plánování před výletem a úpravy a opravy záznamů po výletě.

        Nemám a ani neplánuji funkčnost na mobilech.

        0 0
    • huld4  

      Nechci zakladat nove tema a tohle me prijde vhodne.

      Mapy.cz pouzivam roky a ted se me objevil problem kde me sipecka na tecce polohy kde se nachazim neukazuje smer kam mirim telefonem. Napr. telefon/sebe nasmeruji smerem nahore po ulici, sipecka umazuje nekde doprava jako bych stel k te ulici bokem a ne celem.

      Nenapada nekoho cim to muze byt?

      0 0
      • Pionýr  

        Pomáhá mi zkalibrovat kompas – protočit telefonem ve všech osách (vlastní aplikace kompasu a vodováhy v mém telefonu na to i po spuštění někdy upozorní). Mám na to takový grif, kdy telefonem v ruce několikrát opíšu ležatou osmu spolu s protáčením v zápěstí – je to šaškárna, ale když to dělá co popisujete provedu a srovná se to.

        1 0
        • huld4  

          A kde to kalibrujes? Na iPhonu to snad rucne ani nejde….

          0 0
          • Vilém  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
            0 2
      • jaja01  

        Také to tak mám, na iPhonu. Kalibrace kompasu nepomůže, vypadá to na bug, protože když mám orientaci mapy na sever, šipka ukazuje správně, ale jakmile nastavím orientaci mapy směrem jakým jdu, tak je malá orientovaná správně, ale šipka ukazuje špatně, ukazuje původním směrem, který byl při orientaci mapy k severu.

        0 0
        • huld4  

          Taky mam iPhone, tak snad s tim neco udelaji. Je to dost opruz.

          0 0
        • RapMan  

          taky se mi to teď na iphone děje, v ostatních aplikacích směr funguje správně (např. Skryté příběhy, ktéré jsou mimochodem super pro výlety s dětmi)

          0 0
        • huld4  

          Tam jsem napsal na Mapy.cz a odpovedeli, ze o tom vedi a uz na tom pracuji. Tak super, ze se neco deje.

          0 0
          • Smazaný účet  

            a já jim psal nedávno jestli nechtějí udělat aplikaci pro apple watch, stačilo by kdyby přenášela směr trasy (navigační šipku) abych nemusel lovit telefon z kapsy.

            Dotaz bez odezvy.

            mapa netřeba… k tomu mám mobil.

            0 0
            • RapMan  

              z nějakého důvodu všechny dotazy k apple watch ignorují, i na fóru podpory. Tak jedine hlasové pokyny z telefonu, aby jej nebylo nutné vyndavat z kapsy/batohu.

              0 0
        • jaja01  

          Dnešní aktualizace aplikace mapy.cz na iOS problém se šipkou opravila.

          0 0
    • RMX  

      Mám v telefonu staženou tuto trasu https://mapy.cz/s/cererupebe

      a chtěl bych podle toho navigovat. Bohužel funkce navigace v tomto případě není k dispozici. Budu muset to naklikat ručně a nebo lze nějak navigování zpřístupnit?

      0 0
      • kapsch  

        Pokud vím, tak přímo v Mapách.cz navigovat podle gpx souboru nejde no. Jedině mít zobrazenou tu trasu a jet po té čáře..

        0 0
      • huld4  

        Nejlehci mas si to naklikat znovu coz zabere 5 minut.

        0 0
      • jirkous3  

        Bohužel, dříve to mapy.cz uměly, ale už pár let to nejde. Umí to ale například Locus.

        0 0
      • RMX  

        OK díky asi pojedu podle té čáry, to musí stačit. Předpokládám že to i méně spotřebovává baterku než zaplá navigace?

        0 0
        • jirkous3  

          Nejvíc žere baterky displej, takže čím méně svítíš, tím dále dojedeš. Osobně taky jezdím raději podle linky a přijde mi to i lepší. Když se blížím ke křižovatce, na chvíli rozsvítím mobil a je to. Trochu výhodu má v tomto Locus, protože umí rozsvítit obrazovku jen zatemněním senzoru světla.

          1 0
      • JanGPX  

        Dobrý den, lze to udělat přes můj web gpxmapy.cz, „převést“ gpx stopu na plán pomocí mnoha průjezdních bodů.

        Postup je zde Je to můj poslední příspěvek na první stránce vlákna (s 8 obrázky)

        Nemusí se to tedy klikat ručně, jde to programově. Pak už se to v Mapy.cz jen doladí.

        Musím se dokopat udělat na to video…

        Dříve (do poloviny 2021) se to dalo snadno ručně naklikat, jakoby „obkreslit“, protože se dala stopa při plánování v Mapy.cz zobrazit (přetažením na mapu). To nyní nejde. Do budoucna to prý za má nějak jít…

        0 0
        • RMX  

          Díky za odkaz na aplikaci. Nedaří se mi vytvořit použitelnou mapu. Když dám redukce dat/odpojit body od stopy tak výsledek je viz. foto v příloze. Celkem bodů je v původním gpx 4253 (gpx je stažený zde z bf).

          0 0
          • JanGPX  

            Ale to je spravne, vznika nova cervena stopa o zadanem poctu bodu, rovnomerne rozlozenych po puvodni stope. Pokracujte dle odkazovaneho navodu, snimek c.5 – akceptujte. Puvodni cerna stopa se vypne a nova cervena stopa zcerna a bude obsahovat redukovany pocet bodu, ktery jste nastavil v tabulce uprav. No a stopa je rovnou vybrana (proto zas cerna) a muzete pod tlacitkem export poslat jeji body do Mapy.cz jako plan.

            0 0
            • RMX  

              Nevím jestli něco dělám špatně ale když pošlu body do mapy.cz tak výsledek je skoro 180km viz.

              https://mapy.cz/s/pekakejafa

              0 0
              • JanGPX  

                Uz jste u cile :) Nedelate nic spatne, ale poslany plan do Mapy.cz je ve vychozim stavu, tedy plan autem. Prepnete to v mapach na kolo a je to 89km.

                Nechal jsem tam vychozi auten zamerne, protoze si cyklista/turista vzdy vsimne, ze je neco spatne (jako ted Vy) a zvoli si, co potrebuje.

                1 0
                • RMX  

                  Super díky! Nakonec mě to trklo taky že by to chtělo přepnout z auta na kolo.

                  0 0
                  • JanGPX  

                    OK:)

                    Vim, ze muj web neni zrovna jednoduchy na ovladani, ale nejak se tomu pocitaci proste musi sdelit co po nem chceme…

                    Ted uz vite jak na to a neni to zas tak slozite. V te tabulce uprav stopy se voli pocet bodu, a to je pak pocet prujezdnich bodu v Mapy.cz. Cim delsi trasa, tim jich to chce vic. Ale zase neprehnat, pak je jich v Mapavh moc.

                    Kazdopadne to chce po tomto naplanovani projit a dadit dle svych predstav. A pocitat s tim, ze na rozdil od jeti podle cervene gpx stopy plan vas treba nepusti do mist aktualnich zakazu, uzavirek a pod.

                    Ja jezdim na kole naopak podle cervene gpx stopy, protoze ta je jista, nic ji nezmeni-neprepocita.

                    0 0
                    • RMX  

                      Myslím že ovládání je úplně v pohodě. Dle Vašeho návodu jsem to dal na první dobrou (až na to auto vs kolo).

                      1 0
        • xtonda  

          Vzal sem svoji dnešní vyjížďku dlouhou 60 km vytvořenou v mapy.cz pomocí 30 průjezdních bodů a zkoušel ten postup. Bohužel tvoje aplikace sází ty průjezdní body tak nějak nešikovně, takže sem postupně zvyšoval počet, ale pořád výsledek nekopíroval původní trasu až sem dostal na 150 bodů kdy to zahlásilo, že odkaz je moc dlouhý.

          0 0
          • JanGPX  

            No idealni to nebude nikdy. Je to proste moznost dostat do Mapy.cz alespon nejake body, misto treba rucniho prepinani cikcak mezi dvema kartami, kdy na jedne je stopa a v druhe se to hleda a planuje stejna(podobna) trasa. Zbytek se stejne musi rucne doladit.

            A zalezi, kudy to bylo jeto, zdali treba cestou necestou, kde to Mapy.cz stene nenaplanuji, pak se to nemuze shodovat. Asi by nejverneji odpovidal plan pro pesi. Kazdopadne takto jsou vsechy prenesene body v Mapy.cz presne v mistech, kde to bylo jeto.

            Jinak body to vynechava rovnomerne, proste to bere kazdy nekolikaty. V te tabulce uprav je to uvedeno kazdy kolikaty.

            Umelou inteligenci to nedispinuje, takze vic z toho nevyzdimu… :)

            0 0
            • xtonda  

              Tak daly by se dělat různý věci, třeba ty body redukovat nějak inteligentně. A pak zavolat plánovač přes API a porovnat jestli se výsledek shoduje se vstupním GPX a tam kde ne to zahustit a tak dokola.

              Či ještě lépe, vzít start a první bod dát třeba kilometr od startu, zavolat plánovač přes API a porovnat výsledek, pokud se trasa shoduje přidat třeba 100m a opakovat dokud se trasa shoduje (nebo případně ubírat). Tím se najde jak nejdál lze dávat body od sebe aby cesta vedla kudy je potřeba. Mohlo by to ale vést i ke stovkám volání plánovacího API.

              V podstatě se tvé ve tvé aplikaci dá přes funkci naplánovat úsek / naplánovat souvislé úseky plánovat z nuly a to dokonce s možností volit pro různé úseky různý typ dopravy, což Seznam už kdysi zrušil a dost lidem to vadí. Akorát je to dost nešikovný a pokud potřebuju něco posunout nebo průjezdní bod přidat protože to plánovač navedl jinudy je to totální oser. Líbilo by se mi kdyby to umělo plánovat přes API od nuly s nějakým pěkným UI v podobném stylu jako mají mapy, ale s možností střídat způsoby přepravy a mít ručně vyklikané úseky.

              0 0
              • MaPa  

                Locus :-)

                0 0
              • jirkous3  

                Tohle by měl umět webový plánovač Locusu.

                0 0
              • JanGPX  

                Jojo, dalo by se. Ale. Za prvé by to odporovalo licenčním podmínkám API – nesmím vytvářet funkce konkurující Mapám.cz. Dokud je plánování jen doplněk, pak OK, už jsem to s nimi řešil.

                A za druhé ty technické problémy. Třeba načítání Route přes API prostě trvá docela dlouho (při větším počtu požadavků, rychlost internetu u uživatelů…) a občas to vrací chybu, to by se muselo vše ošetřit, opakovat požadavky, a podobně. A pro různé typy plánování. Pak to nějak dát na schválení uživateli. Čili další volby atd.

                Ale hlavně je problém v tom, že parametry požadavků typu plánování pro API se neshodují s typy plánování v Mapy.cz

                Lze zadat „Druh trasy:“ „fast“, „short“, „bike1“, „bike2“, „bike3“, „turist1“, „turist2“ – viz zde v API

                Zatím co v Mapy.cz máte: auto, autobus, dvě verze bike, pěšky, běžky, loďky. Čili i kdybych se rozkrájel, tak nemůžu otestovat, co Mapy.cz z poslaných bodů ve skutečnosti naplánují.

                No a co se týká toho plánování v mé gpxmapy.cz, tak je to tedy jen doplněk. Web není primárně určený pro plánování. Je to dobré třeba pro tvořený výřez, kde se nakliká pár průjezdních bodů a dají se souvisle naplánovat, když to nevyhovuje tak zpět, změnit body a znovu naplánovat a třeba s jiným typem plánování.

                Ani tam nemám volbu pro auto, web je pro turistiku…

                Primárně je web určený pro vykreslování mnoha tras a udělání přehledu a k tomu přidávám doplňkové funkce, třeba zkrácení stopaře.

                Je mi jasné, že můj web není určený pro všechny, ale jen pro úzkou skupinu lidí, kteří umí pracovat s gpx a s PC a z nějakého důvodu se jim web hodí. Nechci (a licenčně ani nemůžu) vytvářet něco jako výše zmíněný Locus…

                Ale ten a podobné weby takovýto přesun bodů do Mapy.cz nemá :)

                Ještě k té redukci bodů podle vzdálenosti po stopě místo podle každého několikátého bodu – to tam asi přidám jako volbu. Lze to vyzkoušet už nyní, na webu pana Kuchaře zde Ten tam tuším rozpočítání podle vzálenosti má.

                1 0
                • xtonda  

                  Tak ten zákaz konkurenčních funkcí je pech, to mě nenapadlo že mají zakázané.

                  0 0
            • jirkous3  

              Jane, mám na Tebe takový specifický dotaz. Občas dělám trasy pro větší skupiny lidí. Sám používám Locus, ale většina účastníků má Mapy.cz, a chtěli by podle GPX načteného do nich raději navigovat. Locus umí vyexportovat GPX s navigačními příkazy, které se do Map načtou jako body, ale nejde z nich už vytvořit trasa. Viz SCR. Dala by se nějak využít tvá webová aplikace, aby se trasa načetla stejně do Map stejně jako když tam vytvoříš ty tvé body?

              0 0
              • JanGPX  

                Ahoj, ano, to jde přímo. Pokud export načteš na mou mapu gpxmapy.cz, tak pokud se to načte jako sada wpt bodů, tak stačí přejít do editace, pravým kliknutím na kteroukoliv slzu dát vybrat všechny body skupiny (vybere je to automaticky v pořadí načtení) (vybrané slzy jsou červené) a pak je v exportu opět volba poslání do Mapy.cz jako plán.

                Ten export pravděpodobně bude RTE stopa, do 125ti bodů tedy u mě na webu vzniknou wpt slzy.

                Pokud to bude přes 125 bodů, pak to bude stopa, kterou lze opět poslat přímo jako odkaz.

                A pokud to tedy je RTE, pak je ale také načtená, lze ji v seznamu stop zapnout a použít ji místo vybírání wpt, výsledek bude stejný, body stopy jsou shodné.

                Mohl by jsi nějaký ukázkový takovýto export sem přiložit? Kouknul bych na to :) Dík.

                0 0
                • jirkous3  

                  Díky, někde asi dělám chybu. Trasa se načetla do GPXeditoru bez problémů. Vybral jsem bubliny (jsou červené) a dal export „wpt do mapy jako plán“. Export proběhl, ale mapy hlásí: „Trasu jsme nenaplánovali. Zadané body jsou shodné, prosím zkontrolujte je.“ Nevadilo by Ti, kdybych Ti poslal do zprávy GPX s body na vyzkoušení?

                  0 0
                  • xtonda  

                    Pokud většina používá mapy.cz, proč to prostě nenaplánuješ v mapy.cz?

                    Každopádně uložit to v mapy.cz jako naplánovanou trasu má jistá rizika, zejména pokud ta trasa má mít delší trvanlivost. Pokud se cokoliv změní – mapa, plánovací algoritmus, může se stát, že to po pár měsících najednou povede jinudy, navíc v aplikaci v mobilu se ty mapy aktualizují méně často a i offline algoritmus může být jiný.

                    1 0
                    • JanGPX  

                      Plný souhlas.

                      0 0
                    • jirkous3  

                      Tak už jsem to dlouho nezkoušel, ale pokud se něco nezměnilo, Mapy.cz měly jen dva režimy: horská a silniční kola. Pro plánování cykloturistiky pro skupinu okolo 100 lidí jsou oba nepoužitelné. Jde o směsici lidí od dětí až po důchodce, na všech možných typech kol. Jezdí se za každého počasí, takže je třeba co nejvíce využívat zpevněných cest ale současně mimo hlavní tahy. Mapy.cz v HK buď vymetly každou pěšinu nebo v SK vedly po hlavních tazích. Dříve jsem používal plánovač Brouter.de se skvělými a doladitelnými algoritmy výpočtu. Nyní se tomu skoro rovná plánovač v Locusu, tak používám ten. Navíc, jak už tu někdo zmiňoval, mohu v jedné trase kombinovat různé typy výpočtů. No a samozřejmě, jako dlouholetý uživatel Locusu jsem na něj zvyklý. Ostatním ty trasy poskytuji jen jako takový bonus, takže když podle nich neumí Mapy.cz navigovat, musí si s tím poradit sami. Nicméně kdyby to šlo (a dříve to šlo) tak by to bylo určitě příjemné. A jak to bude po pár měsících mě netrápí, ty trasy zveřejním tak měsíc před odjezdem a po návratu už jsou stejně k ničemu.

                      0 2
                      • MaPa  

                        …se tomu skoro rovná plánovač v Locusu…

                        Brouter stále v mobilním Locusu jde zapnout jako modul pro plánovač.

                        0 0
                        • jirkous3  

                          To není třeba, interní plánovač Locusu umí pracovat i s upravenými routovacími profily. Nicméně mé oči už nejsou co bývaly, takže raději plánuji ve webové verzi Locusu. Brouter.de byla taky webová verze, konkrétně zde: http://brouter.de/brouter-web/ Ta je co do možností nastavení routování asi zatím nepřekonaná.

                          0 0
                          • babkanakole  

                            Jo, jen bacha na to, že BRouter programově vede po cestách všech kategorií „ve výstavbě“ a s označením časově omezených uzávěr. Odůvodňují to s tím, že se to většinou týká aut a na kole se přes to nějak dostaneš. Bohužel, tahle logika po širokém okolí naprosto nefunguje, přes 90% takových cest je skutečně neprůjezdná a neprůchodná. Nenarazila jsem na profil, který by s tímhle počítal mimo nastavení pro auta.

                            0 0
                            • jirkous3  

                              Máš pravdu, mohl by to být problém. Ovšem já podle Brouteru najezdil na kole i nachodil pěšky tisíce km a opravdu jsem vždy nějak projel. Pro silničkáře by to ale mohl být výjimečně problém, souhlasím. V tomhle bude Locus na tom velmi podobně. Jednak používá stejné algoritmy výpočtu a pak taky stejné mapové podklady. Ono je to ale někdy sporné, Mapy.cz budou o uzávěře vědět a povedou tě objížďkou, kterou pojedou i všechna auta. Brouter/Locus to naplánuje uzavírkou, ve které se může, ale taky nemusí – jak to všichni známe – pracovat a pojedeš úplně prázdnou silnicí. Nicméně máš pravdu, Brouter/Locus o uzavírkách nevědí.

                              0 0
                              • babkanakole  

                                No, já jsem s touhle filozofií (i bez navigace) v poslední době najela spoustu kilometrů navíc, kdy výsledkem bylo jen zjištění, že to tudy opravdu nejde, ani pěšky ;) S tím, jestli se tam pracuje nebo ne to nic nemá společného, fyzicky tam nebylo jak se dostat přes.

                                1 0
                                • jirkous3  

                                  Může být, ale třeba uzavírky v obcích jde prakticky vždy objet/obejít po chodníku. Vyfrézovaná vozovka taky jde projet. Horší jsou chybějící mosty nebo když trefíš v polovině cesty na asfaltéry. Pokud narazím na místo kde by měla cesta být a není, doma ji v OSM podkladech rovnou vymažu.

                                  0 0
                              • jenda95  

                                Jakmile uzavirka vede pres vodu, zeleznici nebo jinou vetsi cestu, tak je skoro jiste, ze to neprojde, protoze chybi most. To uz jsem si vyzkousel neprijemne hodnekrat :)

                                0 0
                            • xtonda  

                              A já si říkal jestli je chyba v OSM nebo Brouteru, když mi to plánuje trasu po přeložce I/33 mezi Jaroměří a Českou Skalicí kde však kvůli sporu proběhla maximálně skrývka ornice.

                              Já každopádně používám BRouter pro nástřel trasy, ale finálně klikám v mapy.cz.

                              0 0
                • jirkous3  

                  Poslal jsem Ti GPX na email co máš na webu. Tady asi jdou vkládat jen obrázky. Kdyby to fungovalo, bylo by to lepší řešení než s těmi pravidelnými body. Navigační značky jsou vždy v místech, kde jsou křižovatky, takže je to docela ideální. A web Locusu umí plánování mnohem lépe než Mapy.cz

                  0 0
                • jirkous3  

                  Tak ještě jednou, z nějakého důvodu se email vrátil jako nedoručitelný. Tak zde je odkaz a můžeš si GPX sám vyexportovat. Při exportu nezatrhávej „bez navigačních příkazů“ https://web.locusmap.app/cs/?…..

                  0 0
                  • JanGPX  

                    Email nepřišel – změnil jste první „g“ na tečku ? jan.gpxmapy…sez­nam.cz

                    No tak jsem to zanalyzoval a problém je v tom, že jeden bod je duplicitní – přesně na stejných souřadnicích.

                    Je to bod 57 a 58 a Mapy.cz protestují. Matematicky stejné souřadnice kliknutím v mapách při plánování nejdou zadat, takže je vždy co počítat, ale zde v nulovém úseku mezi body 57–58 není co naplánovat.

                    Udělal jsem test tak, že jsem si zapnul funkci WayPointy, v možnostech wpt jsem zvolil přímý výběr a ručně jsem body v pořadí naklikal – a bylo jich jen 104, ne 105. Když jsem dal otočit výběr a vypnout nevybrané, zbyl ten jeden bod.

                    Těch vybraných 104 funguje bez problému.

                    Na tento problém budete narážet asi skoro vždy. Zatím jsem s tím nepočítal – kontrolovat duplicity bodů do odkazu, ale zařadím si to do poznámek a snad se k tomu někdy dostanu, že bych duplicity automaticky vynechával.

                    Akorát problém je právě s těmi křižovatkami, to je právě špatně, průjezdní body je třeba dávat na volné silnice, už jsem to v Seznam diskusi různě několikrát popisoval, vznikají okliky. V případě vaší trasy je to zrovna u bodu 75. Křižovatka v Locus mapových podkladech je trošičku jinde, než v mapách a bod může ležet blíž k odbočce a už je tam oklika, obzvlášť, když je to jednosměrka.

                    Na to je právě druhá funkce body mimo křižovatky a to je ideální řešení pro vás, protože stoap z Locusu je plán.

                    V tom exportu jsou jak body WPT (to je těch 105 s jedním duplicitním), tak celá naplánovaná stopa (jako standard trk).

                    Použijte tu stopu a jelikož je z plánu, má právě body na všech křižovatkách a vektorových zlomech map (vždy několik bodů v zatáčce), zvolte k možnosti redukce dat i možnost body mimo křižovatky. Počet bodů pro tuto trasu třeba přes 50. A plán v Mapy.cz dopadne mnohem věrněji, než přes ty wpt body. A hlavně vždy půjde, nebude tam duplicita.

                    V Mapách si to pak projděte, i při 80ti bodech to třeba u Kuksu stále odklání na cyklotrasu, tedy jinudy, než váš plán.

                    To musíte ručně doladit posunem nebo přidáním bodů.

                    1 0
                    • JanGPX  

                      oprava – bod okliky na obrázku není 75 ale 74

                      mapy to vedou až na hlavní silnici, pak cestičkou k jednosměrce, aby se dostaly do bodu 74, který je v křižovatce blíž k odbočce a je tedy považován za bod na té jednosměrné odbočce

                      Ale jak píše xtonda výše, stačí aby měli uživatelé neaktualizovanou aplikaci a/nebo mapy a budou mít plán klidně jinudy, než naladíte na webu…

                      0 0
                    • JanGPX  

                      ach jo, ta nemožnost editace příspěvků mě děsí…

                      takže ještě chci doplnit: tykání/vykání neřeším, nemám s tím problém, akorát jsem zvyklý psát to jako pro všechny, tedy v množném čísle :)

                      0 0
                      • jirkous3  

                        V každém případě díky, asi zatím zůstanu jen u toho jednoduchého exportu GPX do Mapy.cz. Popravdě řečeno, byl by to příjemný bonus, kdyby ta navigace fungovala, ale nutné to není. Ono se podle té linky dá taky jezdit docela dobře. Já to tak dělám i v Locusu a navigaci na kole nepoužívám. Člověk se pak spoléhá na hlasové pokyny, jenže okolo něj projede kamion, pokyn přeslechne a jede úplně jinudy. Když jede sám, tak je to jedno, ale ve skupině jsou ty otočky na silnicích dost krkolomné. Při jízdě podle linky se stačí před každou křižovatkou podívat kudy dál a je to.

                        Tak ještě jednou díky, v každém případě je ten Tvůj web skvělý počin a určitě ho budu dál prozkoumávat.

                        0 0
                        • JanGPX  

                          Dík za reakci :)

                          Taky jezdím výhradně podle linky, pokud naplánuju v Mapy.cz, tak dám export a import do „pomocné složky na vrchu“, kde to vždy snadno najdu, a hlavně mám jistotu, že je to přesně tudy, kudy jsem to naplánoval. A navíc se tam nepletou ty průjezdní body, které v appce zakrývají detaily. Po jízdě mám nový záznam, který uložím a v PC pak exportuju do záloh, do své sbírky. A gpx plán z pomocné složky smažu.

                          Často ale již plánuju na svém webu po svých stopách (nová stopa vedená na střídačku v mapě a přichycená k předchozím stopám), různě to propojuju a mám rovnou gpx. Mám již cca 500 stop, už tak přes 10 tras v každé lokalitě (z oblíbených parkovišť) mám co propojovat a vybírat z toho ty nejhezčí úseky :)

                          Tak jsem si na to udělal web........ :)

                          1 0
                          • jirkous3  

                            Já si zase zvykl na Locus, používám ho už asi deset let. Oproti Mapy.cz je ve vyšší verzi placený, ale zase těch možností co nabízí je bezpočet. Já třeba hodně využívám například „upozornění na body“. Prostě si nastavím, že když se přiblížím k nějakému bodu zájmu na zadanou vzdálenost, Locus mě na to upozorní. To se hodí jak při turistice, tak i na kole.

                            Navíc se u něj dá jet podle linky ať už s navigací či bez, s přepočty i bez nic. Nebo jet bez navigačních pokynů a jen se nechat upozornit při sjetí z trasy. On je takový hodně flexibilní.

                            0 0
    • bara2  

      d včerejška už mám jen bílou obrazovku pro mapy.cz. Budu se muset asi vrátit k bikemapám, jestli chcu jet na výlet :-(

      0 0
      • Morchella  

        Já mám bílou obrazovku už asi rok, ale jen při určitém rozlišení. Když změním měřítko, tak se mapa objeví.

        0 0
        • bara2  

          Změna rozlišení nepomohla. Ale už něco změnili oni a mapy mi už pár dní jedou.

          0 0
          • pepek  

            Možná jsi zapnula panorama, to teď vyžaduje nainstalovat nějaký nový driver.

            0 0
            • bara2  

              Nic jsem nezapla. Prostě to inovují. To je letos už podruhé. Se to ze dne na den ztratí, napíšu opravářovi map a za pár dnů se to zas objeví Je otázka času, kdy se to už neobjeví, to už pak bude zralé na nějakou aktualizaci stroje.

              Tato závada je čistě bílé okno. Když mi někdo pošle odkaz s panoramou, tak to napíše, že panorama neumí, ale něco se tam vždycky objeví.

              0 0
    • Noviak  

      Nevíte někdo jestli a jak jde vypnout automatické prepocitani trasy když jedu dle navigace? Je to hrozný oser, přepočíta to vždy nějaký nesmysl. Myslím že dřív to buď šlo, nebo pomohlo mít vypla data, ale teď to zakázat nedokážu. Stačí v lese sjet trochu z cesty a je hotovo :-(

      0 0
    • borda  

      https://gpxmapy.cz

      Je tu na to téma

      0 0
      • borda  

        Njn, tak jsem trochu odpověděl na mrtvolu. Každopádně k tématu, zajimavej počin.

        0 0
    • JanGPX  

      Ahoj všem, prosím všechny, kdo mají nějaký dotaz ohledně gpxmapy

      přejděme prosím do vlákna zde – vlákno k gpxmapy

      0 0
    • pepek  

      Dnes mně na cestě mapy.cz překvapily nepříliš chytrou „fičurou“. Trasa naplánovaná na PC, nahraná do telefonu. Jedna lesní cesta v mobilní verzi nebyla, tak trasu bez varování přehodila na silnici. Prostě tě to nepustí mimo cestu – a když ji tam nemá, máš holt smůlu. Další kus cesty se při nahrávání zase přesunul z TZ na nesmyslnou cestu v lese – asi proto, že na PC bylo zvoleno „rychlá“. V PC ovšem obě záležitosti zůstaly tak, jak byly původně. V neznámém terénu by takové „vstřícné“ funkce mohly docela vadit.

      1 0
      • keymaker  

        Nekecej. To je nemile. Mne to zas neukazuje od jiste doby vsechny ulozene trasy v mobilni verzi. Jako by to melo casovy limit.

        0 0
        • pepek  

          Dělá to jen v offline režimu. Jakmile jsem přišel domů, tak se v telefénu zase objevila původní trasa z PC.

          0 0
        • pepek  

          Daleko větší peklo je současná aktualizace, kde se po volbě aktivity v PC, objeví všechny aktivity najednou. I po vybrání jedné trasy ostatní zůstanou, jen nejsou červené, ale šedé. Takže kompletně zakryjí všechny cesty a ostatní věci v mapě. Údajně byla velká poptávka po takovém zobrazení. Ale myslím, že to bylo pochopeno trochu jinak, než si ti dotyční přáli.

          0 0
          • Slavik  

            Každou novinku, která stojí za vyliž pr.del okomentují, že to všichni chcou…

            0 0
          • enjoy  

            „I po vybrání jedné trasy ostatní zůstanou“

            Tí „výběrem“ myslíš najetí kurzorem myši? Protože já když vyberu trasu, tak zůstane pouze ona.

            0 0
      • KoumakCloumak  

        ANO, mapy mobilní a mapy na PC na mapy.cz neseděj. Už jsem si to několikrát ověřil. Například u Těptína v oblasti „Hornopožárský les“ je na PC a mobilu jinak vedená červená značka. Jednou oblouk po silnici a podruhé přes políčko a skrze domy (zkoušel jsem obojí a jezdím nakonec přes políčko).

        Víš co je kuriozní, že jsem to napsal na support mapy.cz a ti mi s naprostým klidem odpověděli, že to je možné a že si hlavně nemám zapomenout stáhnout offline mapy, to bylo nejklíčovější :-)

        Takže se nedivím, že navigace z PC v Mobilu chodí jinak, ale… nejsi přeci robot a když vidíš pěknou cestičku skrze les, tak ji „zkusíš“ a ne že se budeš striktně řídit podle navigace. Jezdíš pro radost a ne kvůli poslouchání pokynů a navigace tě pak má navést zase správně a ty se podle toho můžeš i nemusíš řídit přeci :-D

        0 0
        • RapMan  

          mě to vysvětlovali tak, že v online režimu se mapy aktualizují průběžně, ale v offline režimu v balíčcích až po určitém čase. Offline režim tedy téměř vždy za online režinem.

          Taky mě to vypeklo, proto při plánování používám tyto vlastní poučky

          • raději více průjezdních bodů
          • průjezdní body nedávat na rozcestí, ale vždy pár set metrů za něj
          • naplánovanou trasu zkontrolovat na mobilu, jestli sedí s realitou, ještě před tím než vyjedu/vyjdu.
          3 0
          • keymaker  

            Mno. Ja naplanuju na mapy.cz a poslu do Garminu

            2 0
          • xtonda  

            V mobilu jsou mapy vektorové a v prohlížeči rastrové. A ty vektorové se aktualizují méně často, buď je to výpočetně náročné. nebo spíš nechtějí aby lidem každý týden vyskočilo, že je k dispozici gigová aktualizace map. Nahlásil sem nějaké opravy a na webu to bylo upravené skoro hned, v aplikaci až za dlouho, online i offline. Např. teď změna turistických tras kvůli opravě Červeného mostu v Babiččině údolí. Na webu už je to nově, aplikace stále původní stav.

            Důsledkem je, že když si naplánuju trasu na webu a uložím a pak otevřu v mobilu, ta ten to počítá podle svých map a může to naplánovat jinudy.

            1 0
        • KoumakCloumak  

          Hele vyřešeno, stáhnul jsem si offline mapy.cz a už nemám problém s rozdílem :-) Jako vlk se nažral, ale koza zústala celá :-)

          0 0
      • blahafi  

        Mě se letos zase stalo, že když jsem otevřel „loňský“ naklikaný trasy, tak u několika bodů se to nelogicky změnilo. Místo toho, aby jsem tím bodem projel, jako jsem měl naklikáno, tak tam byla jen odbočka a vedlo to jinudy.

        0 0
    • aifel55  

      Nevím, jestli je problém jen u mě, ale zmizelo mi z mapy.cz v PC tlačítko ,,výlet po okolí,,. V aplikaci v mobilu je, ale zase si nemůžu vybrat druh kola. Nerad bych na silnicče např. skončil někde v lese.

      0 0
      • kapsch  

        Já tuto funkci nepožívám, ale když vybereš při plánování trasy výchozí bod, objeví se možnost Výlet po okolí pod ním ;)

        1 0
        • aifel55  

          Jo aha, dík. Před tím byla tahle možnost dole, tady jsem si jí nevšiml.

          0 0
      • ladys  

        V poly nebo lese skončíš dříve nebo později. Posílají mne tam pravidelně. Uzávěry také neřeší…

        0 1
        • jenda95  

          s uzaverami se mapy nejak zasadne zhorsily – loni a drive jsem na ne docela spolehal a ted me uz zase klidne posilaji i pres zborene mosty jako pred 5+ roky …

          0 0
          • ladys  

            Ono jde také o to kdo kam co ohlásí. Někde mne to navede na provizorní most. Jindy neřeší uzávěru. Vše by mělo jít přes úřady, ale jde o to jestli to posunou dál. Lesáci si s tím hlavu nelámou vůbec…

            0 0
          • keymaker  

            Jo. Zrovna minuly tyden me mapy poslaly pres rozbouranej mostek :-)

            0 0
            • Jezevec70  

              Nahlásit to na Mapy.cz. Dělám to tak docela často, za pár dní to v online mapách opraví. V ofline to trvá déle, tam se aktualizují míň často.

              2 0
              • keymaker  

                Ok. Diky za tip

                0 0
              • J1RKA  

                a jak vedi, zejeto tak spravne?

                0 0
                • jIrI___  

                  Mají svoje terénní pracovníky.

                  0 0
                  • J1RKA  

                    v tom pripade delaji jenom na pobidku, nebo nato kaslou, uz nevim presne kde, ale mapy,cz mi taky navigovali na mostek, kterej tam podle mistnich nebyl asi 5 let :D

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Jasně že nedělají preventivní akce :). Taky neprůjezdná místa hlásím a do pár dnů je to v mapách zaneseno. Pokud člověk neprůjezdný úsek nenahlásí, pak se o té chybě v podstatě nemají jak dozvědět.

                      3 0
                  • ladys  

                    Všechny uzávěry na státních ,krajský a obecních cestách se vyřizují na zvláštní užívání. Řeší se to na příslušném správním úřadě. Takže na to není třeba žádný terénu pracovník…

                    0 0
                    • xtonda  

                      Docela často se setkávám s tím, že uzávěra na okresce nebo místní komunikaci není do JSDI nahlášena.

                      0 0
                      • ladys  

                        Pokud to není černota, měla by být nahlášena. Ale ve státní správě je takovej bordel, že je možné vše…

                        0 0
    • mikocz  

      Dám dotaz zde: není mi jasné v jakém formátu jsou v Mapy.cz značeny cyklostrasy. Například když zadám do hledání „cyklotrasa Ohře“ najde to krásně celou trasu, červená čára, dokonce je tam délka 232.8km. Ale tím to končí. S tou trasou nejde nijak operovat, nijak ji dostat do GPX. Nedalo by se to nějak jednoduše exportovat a dostat do navigace?

      0 0
      • xtonda  

        No tohle tam asi není, když si dám zobrazit labskou (Cyklotrasa 2), tak to zobrazí v mapě, ale export tam není. Prostě si v plánování tras naklikej co chceš jet a vyexportuj.

        0 0
    • ratel  

      Nenašel jsem lepší vlákno, tak se ptám.tady.

      Existuje mapová aplikace která umí zobrazit kvalitu povrchu silnice, cesty atd? Je mi jasné že mnoho používá opensource mapy, tedy stejná data.

      Pro plánování cest by se to dost hodilo. Mnohdy typ čáry ukazuje na.neco, co je v reálu třeba na gravelu.nesjizdne.

      O vzdáleném zahraničí nehovoříme, stačí mi CZ,SK,PL.

      0 0
      • VojtaXY  

        dalo by se neco vytvorit a pouzit data z https://wiki.openstreetmap.org/…y:smoothness

        problem je, ze ta data celkem chybi a neni to popsane u temer zadne cesty

        0 0
        • ratel  

          O tom vím, ale to je teorie. Navíc tam hraje roli i čas, jako kolečkový lyžař vnímám degradaci asfaltu dost bolestivě oproti kolu.

          0 0
          • JachymP  

            Takže ti ani tak nejde o gravel, viď? Mě totiž naopak připadá, že veškeré cykloznačení v Česku je primárně pro gravel (i když za to nemůžou přímo mapy.cz).

            Jinak já myslím, že nejlepší info o kvalitě povrchu se najde zde na BF!

            1 0
            • ratel  

              Jde mi o obojí. I když kolečkové lyže jsou samozřejmě na povrch citlivější:-).

              0 0
          • xtonda  

            Co sem viděl nedávno nějaké závody ve zprávách v TV, tak tam jezdili na kolečkových lyžích normálně po trávě. Na kolečkových bruslích se dá jezdit leckde https://youtu.be/KeLSFl82tQw?…

            Pokud si taková fajnovka jdi někam na okruh nebo počkej na sníh :-)

            0 0
      • Hrabex1  

        nejlepsi je podivat se na satelitni snimky. U tras, ktery nevedou hustym lesem priblizne poznas, jak to vypada.

        Vis o nejake ceste znacene v mape plnou carou, co by nebyla vubec sjizdna?

        0 1
      • BB  

        když uděláš trasu v mapy.cz a naimportuješ do komuut.com, tak tam je přehled o povrchu trasy. Ale nevím, zda je to i neplacené verzi.

        0 0
        • BB  

          komoot.com

          0 0
          • ratel  

            Díky , zkusím co ví o Beskydech jako reference…

            0 0
            • ratel  

              Tak zkoušel jsem to na pár známých trasách. Problematická místa , která jsou na mapách.cz bílou a jsou ve skutečnosti lesní cesty bez jakékoliv úpravy ať už asfalt, navezeny sterk, válcování atd. , tady jsou taky bílou ale s carkovanymi okraji a popsány jako paved, ale stejně tak i lesní asfaltky. Takže to úplně stoprocentní není, ale lepší než na mapách.cz, kde je tento úsek stejně vyznačen jako připojena asfaltka.

              0 0
        • VojtaXY  

          je tam povrch, ale neni tam jeho kvalita

          0 0
      • jirkous3  

        Locus v placené verzi to taky umí a celosvětově. Ale vždy je to závislé na kvalitě OSM podkladů, ze kterých ta data čerpá.

        0 0
      • xtonda  

        Co je tohle za dotaz? Každá mapa zobrazuje typ cesty typem čáry. OSM umožňují i detailnější tagování, ale málokde je to vyplněno. To jak to odpovídá skutečnosti je druhá věc, cesty postupně degradují, pak se zase opraví.

        Ověřovat to na více mapách, dívat se na letecké snímky, ale ani tam nemusí jít rozlišit asfalt od štěrku, zas tak detailní to není. Pokud ti jde hlavně o to aby tam byl dobrý povrch, tak Panorama na mapy.cz a o cestách které nejsou nasnímané ani neuvažovat.

        0 0
        • ratel  

          Normální dotaz, je na něm.neco zavadneho?

          To vše co píšeš dělám, ne vždy to funguje. A kdybych jezdil jenom tam kde je panorama , tak to můžu zůstat doma.

          0 0
          • xtonda  

            Závadného nic, jen, že to je věc co zná každý kdo někdy v životě držel v ruce mapu.

            A kolik znáš cest, kde je povrch vhodný pro kolečkové lyže / inline brusle a není tam Panorama? Možná některé asfaltové cyklostezky což jde snadno poznat jinak.

            1 0
            • Jezevec70  

              Jsou mraky lesních cest, kde je krásný povrch a zákaz vjezdu. Proto tam panorama není.

              0 0
              • ratel  

                Spíš naopak, u nás v okolí je na panorame od seznamu plno super lesních cest kde je zákaz vjezdu. 49°28'21.653"N, 18°22'11.242"E

                0 0
      • KS2  

        Osobně ověřuji/odhaduji sjízdnost následovně (seznam/google):

        • panorama / street view
        • letecký / satelitní pohled
        • fotografická mapa (seznam)
        • na stravě global heatmap, sklon úseku
        2 0
        • Krov  

          Souhlas. Ještě je dobré si dohledat třeba přes segmenty, jestli tam jezdí lidi i na silničce nebo jen mtb.

          0 0
      • zbartos  

        Nikdo tu nezmínil www.cykloserver.cz , tak o tom asi nevíte. Před mnoha lety Shocart začal vydávat edici cyklomap a chtěl právě prorazit na trhu označováním cest podle typu kola (silnicka, trekking, MTB). Na to pak navázal se svou digi webovou cyklomapou, kde oproti papíru mění info rychleji (i na základě hlášení uzivatelu), protože nemusí čekat, až se předchozí vydání papírových map vyproda… Běžně jejich web používám při plánování MTB dovolené tam, kde to neznám.

        Poté, co je schlamstl F&B, je na jejich webové mapě ve vrstvě „Turistická“ vidět MTB trasy i v Evropě (bílé tecky). Já s manželkou jezdím raději lehčí verzi (červené tecky), což je něco mezi MTB a sterkoletem…

        0 0
        • vik  

          Uz snad jednou ohlasovali, ze to vypnou, ale zda se, ze je to porad aktualni… Ty povrchy u nich sedi, je to fajn zdroj.

          0 0
        • yorg  

          Cvičně jsem naklikal trasu, kterou jezdím a kde jsou vedle starých i nové cyklostezky z loňska nebo letošní. A vygenerovaná trasa vede po okreskách mimo cyklostezky.

          Takže možná zajímavý projekt, ale ne příliš použitelný.

          0 1
          • zbartos  

            Odpovidal jsem na dotaz ohledne informaci o kvalitě povrchu, nikoliv jak si pomoci AI plánovat trasy…

            0 1
        • xtonda  

          Je to tam u cyklotras a jejich doporučených cyklotras. Většina polních lesních cest tu klasifikaci nemá, ale jako doplňkový zdroj dobré.

          0 0
    • keymaker  

      Vcera jsem jel podle mapy.cz. Potreboval jsem projet dva ctverecky. Cesta byla znacena plnou carou :-)

      6 1
      • ladys  

        Doufám, že jsi jel na silničce ;)

        1 0
      • Singlespeed  

        Tohle muselo bý z fotomapy zřejmé.

        1 0
        • ratel  

          No zas tak bych tu fotomapu nepřeceňoval. Ve vysokém smrkovém lese pokud je osvětlení z boku je cesta ve stínu a není vidět skoro nic.

          0 1
      • blahafi  

        přitom plné cesty (při středním zoomu tenké šedé, při plným zooomu plné bílé) bývají docela jistota:-D funkce povrchů u komoot je super, ale taky není samospásná, někdy komoot ukáže cestu, která neexistuje a někdy zase mapy.cz… když jedu s přítelkyní delší trasu a nechci, abychom museli někde tlačit nebo jet hodně špatnou cestou, tak kombinuju většinou turistickou mapu a do toho fotomapu, panorama třeba na křížení s asfaltkou a leteckou:-D

        párkrát tu lidi doporučovali i heatmapy, ale s tím zkušenosti nemám… kdybyste někdo používal, rád si nechám poradit:-D

        0 0
        • KS2  

          Ty heatmapy jsou za mě hlavně o intuici. Proč tudy nikdo nejezdí? Proč se jezdí hnusná cesta místo hezké (dle mapy)? Nebo jak to že se jezdí tam kde nic není :-)

          Tak mě napadá, ještě by šlo vytvořit na podezřelé cestě segment a podle něj se podívat jak rychle to lidi jezdí a jestli někde nestojí…

          Btw: Kam čert nemůže, tam nastrčí těžkou lesní techniku :-D

          0 0
          • blahafi  

            jinak ještě off topic… nevíte, jestli jde do garminu 540 za jízdy nějak rychle nebo vlastně jakkoliv přidat vlastní bod? kolikrát jedu po naklikaný trase a říkám si, že se mi líbí nějaká odbočka atd., ale doma už to pak nikdy nenajdu:-D

            0 0
            • Singlespeed  

              Když se ti líbí najaká odbočka, tak tam prostě odboč, popojeď pár desítek metrů, aby se to zaznamenalo do projeté trasy a doma to bez problémů najdeš.

              6 0
              • blahafi  

                zajímavej způsob, proč ne:-) každopádně dotaz byl myšlenej tak, jestli nejde např. podržet nějaký tlačítko, kombinace tlačítek atd.

                0 0
        • xtonda  

          No to právě že ne, ty souvislé šedé (zpevněná cesta) bývají docela často celkem špatné.

          0 0
      • Eseker  

        Pěkný peklo :) U nás v okolí kde jezdim znám asi jen jednu cestu, která je plnou čarou v mapy.cz a je špatně sjízdná až

        nesjízdná. Jinak se na to celkem dá spolehnout, ale spadají do nich i panelky a ty taky zrovna moc nevyhledávam.. (gravel)

        1 0
        • JachymP  

          Nareportuj jim chybu v mapách. Jednou jsem to udělal a opravdu na to zareagovali a v mapách udělali opravu. Edit: špatně zařazeno, omlouvám se všem, bylo to na keymakera.

          2 0
      • J1RKA  

        mzes dat GPS kde to je?

        dekuji

        0 0
      • HKou  

        Vloni jsem jel z Rudy do Prahy na silničce a takhle jsem se prošel celkem 3×, všechno tyhle tenký čáry na mapy.cz, případně cyklotrasy. Stává se to cca jednou za 50km. Používám k plánování kombinaci mapy.cz, 4umaps, street view a heatmapy na garminu a stravě, ubránit se tomu úplně nedá, když nechci plánovat dýl než jezdit :)

        3 0
    • XNeo  

      Já bych úplně mapy.cz nevinil z takovýho tankodromu. Původně poměrně rozumně sjízdná lesní cesta se po těžbě promění v takovou past. Už jsem to taky párkrát zažil.

      1 0
      • blahafi  

        možná už jsem to tu někde psal, ale přijde mi škoda, že není značeno víc cest… např. při plánování v Křivoklátsku mě přijde, že cyklotrasy jsou značený skoro jen po silnicích, přitom je tam mraky krásných lesních cest, polňaček:-) kdyby se místo výstavby nových cyklostezek označily stávající cesty, tak by to možná mělo větší přínos

        1 0
      • J1RKA  

        udoli plakanek, schodou okolnosti jsem cca mesic predtim dostal fakt vynadano od asi mistniho pana, jel jsem tam nakole, zeto prej nenavratne znicim, a potom tohle lesaci, trochu paradax

        0 0
        • Slavik  

          Nevím, co je nepochopitelného na značce č. B8 „Zákaz vjezdu jízdních kol“

          0 0
          • J1RKA  

            jj cekal jsem kdo to napise, nicmene ta znacka byla jenom na konci, na zacatku < jel jsem od Josefa > jsem siji bud nevsim nebo tam proste neni, tj ted uplne jedno, a po tech hatich jsem kolo tlacil <tlacili >

            tady jde o princip, ze po mesici to nebylo ani schudny

            0 1
            • Slavik  

              Typicky česká výmluva: jenom, ale, nevšiml atp. Ty značky tam nejsou kvůli hatím. Taky se mi nelíbí ten zákaz, ale co nadělám. Našel jsem objízdnou trasu, kde jsem objevil i docela dobrou hospůdku na jídlo a pivo, né tu tragédii, co je na Kosti.

              0 0
              • J1RKA  

                se nevymlouvam, tak tam tedy nebyla, < treba od Smedavy > taky muzes nakole kolem Jizery a od Knejpy je zakaz vjezdu, tak mi teda ukaz kde ta znacka je prosim, at vsichni vime

                0 1
    • milan.v  

      No, já už několikrát zažil v partě, že Mapy.cz nás poslaly na silničních kolech na nějaké okrajové propojovací hliněné cesty s kamením, jak u nás, tak v zahraničí… Takže s tím počítám, nepřekvapí mě to už…

      0 0
      • Slavik  

        Dokud tu stále dokola budete psát NĚKDE (ani nevím kde) jsem jel a bylo to tam špatně zaznamenané (typ cesty, povrch), tak se NIKDY NIC nezmění a bude se to stále zobrazovat chybně…

        PS: to platí i na @keymakera

        2 0
        • jIrI___  

          Pevně věřím, že všichni tyto úseky hlásí i přímo na mapy.cz. Tady v okolí se několik cest už tímto způsobem v mapách opravilo.

          1 0
      • mira13  

        Tak zrovna na silničním kole absolutně a nikdy nespolíhám na nějakou automaticky nabídnutou trasu. Ve spoustě regionů je to loterie tak 50/50, jestli člověk pojede po normálním asfaltu nebo po nějaké rozmlácené skákací parodii na silnici :) A druhou věcí je provoz. Já když plánuju delší výjezd někam, kde to neznám, tak mi stojí za to strávit klidně třeba hodinu podrobným plánováním podle porchu a provozu (panorama, letecká mapa, foto…ale třeba i mapa sčítání dopravy), ušetří mi to pak nervy na cestě a mnohem víc si to užiju ;-)

        1 0
        • milan.v  

          Já plánuji na Stravě a nebo maximálně Garmin Connectu, to byly trasy od jiných spolujezdců…;o)

          Jinak už netrávím čas plánováním více, než je nezbytně nutné…

          1 0
        • ratel  

          mapa sčítání dopravy – to je toto ? https://www.rsd.cz/…tani-dopravy#…

          Tam bohuzel chybi prave vetsina cest 3 tridy, alespon okolo nas.

          0 0
          • mira13  

            Jj, odsud se dá na tu mapu proklikat, přímý odkaz tady: https://scitani.rsd.cz/…default.aspx

            U 3. třídy to ale právě neřeším :) Tam je malý provoz prakticky jistota. Řeším to hlavně u dvojek, protože tam je ten rozptyl obrovský od nějakých pár stovek aut za den po třeba až 15 tis. (což je totální masakr). A jedničkám se spíš vyhýbám, ale na druhou stranu jsem na několik použitelných s malým provozem právě í díky té mapě narazil.

            0 0
            • xtonda  

              No to právě není, některé trojky vedou tak, že se zhusta používají jako zkratky a ten provoz není malý. Sice to není souvislý proud aut v obou směrech, ale jsou úseky, kterým se radši vyhnu.

              0 0
              • mira13  

                Jasně, ale budou to jen výjimky, typicky asi v okolí větších měst. Teď jsem si jen tak ze zvědavosti projel očima na mapě území cca 50×70 km na Z/SZ od Brna, kde to znám a mám projetý opravdu podrobně. Pár trojek s větším provozem tam je jen v nejbližším okolí Brna (do 10 km), ale mimo to v celým tom území mě nenapadá jediná, kde by byl nějak větší provoz, co by byl pro cyklistu problém.

                0 0
                • Jezevec70  

                  Třeba tady: https://mapy.cz/s/kuzedamafa

                  Někteří ji využívají jako propojení A5 (z Vídně) a D2, kvůli špatné průjezdnosti I/52 v Mikulově a dál na Brno. Hlavně poláci, kteří jezdí na víkend domů a pak zase zpátky do práce.

                  0 0
                  • mira13  

                    Tady jsem jel zrovna několikrát za poslední roky a nikdy jsem si nevšiml nijak hrozného provozu. Ale chápu, že tam může být nějaká špička.

                    Zrovna ale koukám tady v tom regionu, že typický příklad trojky, kam bych nevyjel, je Lednice – Břeclav. A třeba Milovice – Pavlov taky nicmoc, co si poslední dobou pamatuju.

                    0 0
                    • Jezevec70  

                      Je to tak poslední rok. Hlavně čtvtek navečer nebo pátek odpoledne. JInak je tam docela klid.

                      Milovice – Pavlov ještě jak taž. Tam nejsou zatáčky a je to přehledné. Břeclav – Lednice jedině brzo ráno nebo pozdě večer, ale ta se dá objet lesní cestou (docela rozumný asfalt).

                      0 0
        • ladys  

          Stačí uzavírka hlavní silnice a krásná vedlejší se změní v peklo. Vede tudy objížďka a jsi v kopru…

          1 0
          • mira13  

            Pravda, může se vyjímečně stát. Ale i tomu se dá dopředu vyhnout. Poslední dobou koukám pro jistotu i na dopravniinfo.cz, když to plánuju někam, kde to neznám, a chci se vyvarovat komplikací. V poslední době se nějak moc nedá spolehnout ani na uzavírky, co ukážou mapy.cz, takže i skrz toto si to hlídám.

            0 0
            • ladys  

              Bez místní znalosti nevíš kudy to lidi budou objíždět. Na uzavírky se spolehnout dá, pokud to nejsou místní komunikace a nikdo uzávěru oficiálně neudělá. Ale tam se to dá většinou alespoň projít. Ani 20km od baráku nemůžu počítat, že něco nezavřou a kontrolovat to denně fakt nebudu…

              0 0
          • Jezevec70  

            Přesně tak. Loňský rok a objížďka silnice I/53 ze Znojma do Brna. Místo oficiální objížďky se všichni snažili protlačit těma nejužšíma cestama. Raději pojedou pomalu o pět km kratší trasou, než rychle a plynule delší. Tohle nepochopím.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.