• R4YNE8

    Hledal jsem v historii, ale nic moc jsem nenasel.

    Chci si předělat neupravenýho Epicona 09 na olejove mazani, ale nevím jaký zvolit olej.Jak se tak divam, tak lze sehnat 2,5, 5, 10, 15 wt oleje.

    Ale jaky je vhodny, aby vidlice byla co nejcitlivejsi?

    Co treba tento: „BF“http://ww­w.kolokram.cz/pro­duct_info.php?cPat­h=109_110&pro­ducts_id=2880.

    Nebo raději s vyssi vizkozitou ?

    0 0
    • R4YNE8  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Wojtek  

      10W/40

      nebo

      5W/40

      nebo něco mezi tím

      0 0
      • R4YNE8  

        Takze napriklad http://xcr.cz/…-5w-10w.html ?

        0 0
        • Vilém  

          Ne, klasickej motorovej olej do aut.

          0 0
          • R4YNE8  

            Opravdu nevim, jaky zvolit.

            Doma by se nejaky olej nasel, ale mam strach, aby nezpusobil neplechu a nezhorsil citlivost, ikdyz oproti vazeline bude asi kazdy olej lepsi.Jde mi o to, co tady pouziva nejvice lidi a s cim jsou nejlepsi zkusenosti.

            Takze se tedy pouzitim jakehokoliv oleje nic nepokazi ?

            0 0
            • Vilém  

              Pokud je to motorovej, zhruba v rozsahu 5W/30(40) – 10W/30(40), tak jej muzes pouzit. Po vymene za vazelinu ti vsak muze vzniknout vakl ve vidli, ale to uvidis, az to udelas.

              0 0
              • Karlos.ml  

                Tak to bude asi ono, taky jsem předělal Epicona na olej a mám vakl. To že vazelína ho vymezí mě ani nenapadlo.

                0 0
                • winprog15  

                  aky velky vakel?

                  0 0
                  • Karlos.ml  

                    nedokážu to odhadnout jak je velký ,ale je znatelný, když zvednu bike na zadní a zacloumám řidítky ze stranu na stranu, tak se projevuje vůle,škubnutím. Je to patrné, samozřejmně i při zmáčklé přední brzdě na místě a lehkým pohybem bikem vpřed vzad. Do jaké míry je to běžná vůle, nebo vůle způsobená výměnou vazelíny za olej , nedokážu odhadnout. Každopádně po 2000 km, bych to asi nečekal.

                    0 0
                    • blisterexist  

                      podle mě je blbost aby vazelína vymezovala větší vůle než olej

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        toš ani ne.

                        Vezmi si, že třeba v ořech je velice podobný případ.

                        dáš tam moc vazelíny a nefunguje jak má, zadrhává. Nemá místo pro svou práci.

                        Takže když mažeš vidlici vazelínou a navíc jí tam potřebuješ hodně. Tak při konstrukci musíš počítat s tím, že mezi vnitřní nohou a pouzdrem musíš prostě nechat trochu víc místa.

                        0 0
                        • blisterexist  

                          mo pokud tam toho narveš hodně tak jo, ale většinou se ti vazelína po chvíli shrne, když má kam, což ve vidlici má

                          0 0
                      • kubad  

                        podle mě je blbost žes napsal ž je to blbost :-)

                        vazelína samozřejmě měnší vůle vymezí, a přesně tohle je problém předělávky Epicona z vazelíny na olej, je potřeba doladit vůle v pouzderch.

                        (nebavíme se o milimetrech ale o desetinách)

                        0 0
        • Wojtek  

          hele mam doma asi tak litr 5w/40, nevyužitej, kdybys chtěl

          0 0
    • Pumsc  

      prizivim se na tomhle vlaknu:-),taky si chci predelat epicona 09 na olej,rozdelam,vytru vazelinu,slozim a do obou noh naliju cca 10ml(?) oleje,a pod oba sroubky dam tesneni?jak se ten olej dostane treba k hornim kluzakum?dikes za odpovedi

      0 0
      • Lišák  

        Do každé nohy dej zhruba 15–18ml oleje. Olej vzlíná. Já plním vidlici tak, že ji upnu do svěráku za sloupek (zhruba v polovině), nasunu vnější nohy na horní pouzdro, stříkačkou aplikuju olej a pomalu vnější nohy zasunu. Nevím, jestli E 09 má pod stírákama „molitanové“ kroužky, pokud ano, namoč je taky do oleje, pokud ne, dodej je tam.

        0 0
        • Pumsc  

          ok,a kudy tou strikackou aplikujes?jakoze odehnes stirak a strcis tam jehlu nebo shora?

          0 0
        • kyl  

          Já tam nějaké kroužky mám a do každé nohy nalil 25ml oleje.

          0 0
          • alex44  

            originál tam jsou nějaké gumové kroužky, asi aby stahovaly vazelinu, na olej jsou dobré ty molitanové, nasajou olej a mažou.

            0 0
            • kyl  

              Z čeho jsou nevím ale když sem vytíral vazelínu tak se zdáli strašně měkké.

              0 0
              • alex44  

                já mám Epicona 08 a ty kroužky mám gumové, ty olej nenasajou, proto jsem obědnal sadu fox – gufera, molitany, až dojde, bude přestavba

                0 0
                • kyl  

                  Já mám 09 a kuchat ho už nebudu,až tak z jara,údržba.

                  0 0
                • kafac  

                  Kde a za kolik si to na toho foxe kupoval?

                  0 0
                  • alex44  

                    známá mi to přiobědnala v USA, ale jinak bych to asi kupoval na slovensku, maj to za 19eur, u nás myslím 620Kč

                    0 0
                    • kafac  

                      A to tam chces dat aji ty Foxacky stiraky? a bral si tu sady za 14USD?

                      http://www.jensonusa.com/…-00–079.aspx

                      0 0
                      • alex44  

                        nevím z kterého obchodu mi to obědnala, ale je to ta sada. Jo použiju všechno, stíráky by měli líp stírat olej, měli by mít lepší břity, asi i měkčí směs. Mělo by to sedět, někdo tu psal, že to dávali na Epicona, tak uvidíme.

                        0 0
            • solnja  

              a kde se daj sehnat ty molitanove krouzky? diky

              0 0
              • kyl  

                V obchodech typu Řempo není problém sehnat tenkej molitan a vystřihnout si je.

                0 0
              • Chrchla  

                mno takže včera jsem měl chvilec času a kousek molitanu, přidal jsem k tomu nůžky a trošku trpělivosti a vytvořil jsem toto: viz fotky, jsou to nastříhané a slepené proužky molitanu tak aby se vešli přesně do té mezery kde byly původně ty gumové kroužky.

                jen ještě dotaz. Nevíte jak sundat ty gumové stíráky co je drží ta „pružinka“ připadá mi že jsou snad přilepený bo co..

                0 0
                • StuntJ  

                  Ty gumové stíraky,gufera, se dají lehce vybrat velkým širokým šroubovákem, kdy se ten šroubovák zarazí pod ten stírk a vypáčí se ven. Ale většinou se poškodí, či se zjurví ty pružinky. Takže je dobré je vybrat až jsou mrtvé a na výměnu. Jinak to nemá smysl

                  0 0
    • Chrchla  

      Chtěl bych si předělat svého epicona z vazelíny na olej a v několikati vláknech je že se dá na mazání vnitřních nohou použít normální motorový olej tak jsem se chtěl zeptat zda-li Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4 bude vhodný na tuto úpravu. Předem děkuji

      0 0
      • StuntJ  

        vidlice se maže tlumičovým olejem 15W a pístek nějakou převodovou 80W či Redrumem

        0 0
      • nobody  

        jo, to bude vhodný olej

        0 0
        • Chrchla  

          super díky moc :)

          0 0
          • pepek  

            Jen bych jen dodal, že uplně stejně poslouží olej 4× lacinější. (pokud nejezdíš takovou podlahu, že bys zahřál vidlu na nějakých 200 stupňů). Když tam dáš tlumičový olej, pokud možno řídký, tak se vidla teprve probudí.

            0 0
            • Chrchla  

              to určitě jo.. ae tento měl otec v garáži tak naco kupovat když mám doma :)

              0 0
      • t100-CZ  

        já o této „přestavbě“ přemýšlím též. Jen jsem ještě o level níže, nevím vůbec jak vidlici rozebrat a vytřít vazelínu.

        0 0
        • kyl  

          Na levé straně je inbus kterej povolíš,odklepneš a vyšroubuješ,na pravé vytáhneš regulaci odskoku,strčíš dovnitř 8mm inbus klíč,povolíš,možná taky odklepneš,vyš­roubuješ,a můžeš sundat vnější nohy.

          0 0
          • t100-CZ  

            ta regulace odskoku se jen vytahne? nemusí se nic vyšroubovávat? nejde to a nechce to zničit silou…

            0 0
            • Vilém  

              Ano, zaberes za tocitko a vytahnes ven. Je to jisteny O-krouzkem, ktery zapada do drazky. Pak myslim 10kou imbusem muzes povolit to co tam zbyde.

              0 0
              • t100-CZ  

                jdu na to ;-)

                0 0
                • t100-CZ  

                  tak už je to dole a bez vazelíny.Nevím jestli tam mám nějak dávat ty molitanové kroužky a případně jak je tam narvat. Musím je tam pro začátek dávat?

                  0 0
                  • Chrchla  

                    já je tam nedal ae ve volné chvíli si chcu vytáhnout ty gumové a podle nich si vystřihnout z molitanu tak 0,5cm tlusté kroužky a dát je tam…a kolik si tam nalil oleje?

                    0 0
                    • t100-CZ  

                      no ještě nic,ale podle toho co se tu píše tak cca 15ml

                      0 0
                      • kyl  

                        Já mám v každé noze 60ml oleje.

                        0 0
                        • Vilém  

                          A nefunguje to jako hydraulickej doraz? :)

                          0 0
                          • t100-CZ  

                            tak to mám hotové, každá noha cca 15ml. Řekl bych, že výsledný efekt je nulový nebo malý,nato jak jsem se s tím sral… a navíc chvilku po sestavení vůbec nešel lock,ale pak se to probralo …

                            0 0
                            • Vilém  

                              Ten lock je logickej, olej se v tom okamziku jeste nevratil na sve misto, takze lock nemohl fungovat.

                              0 0
                              • t100-CZ  

                                ok tak ano,ale nějak jsem bláhově asi čekal extrémní změnu. Chod je přibližně stejný . . .

                                0 0
                                • Chrchla  

                                  tak to je divné .. změna u mojeho epicona (2008) byla výrazná..nádherně hladkej chod a reaguje i na malé nerovnosti..

                                  0 0
                                  • t100-CZ  

                                    tak třeba se to ještě „zajede“ . . .

                                    0 0
                                    • Chrchla  

                                      já tam nalil olej, složil a potom jsem několikrát nafoukl a zas vyfoukl aby se olej dostal všude

                                      0 0
                                      • t100-CZ  

                                        a kolik tam máš ty toho oleje?

                                        0 0
                                      • Vilém  

                                        Nafukovani a vyfukovani s tim nema nic spolecneho, vzduchova komora je oddelena od zbytku, olej se nedostane do styku se vzduchem nafoukanym do vidlice.

                                        0 0
                                        • Chrchla  

                                          já taky nemyslel aby se dostal ke vzduchové komoře ae aby se dostal na celé vnitřní nohy…a proč to zatláčet při nafouklé když to jde jednoduše u vyfouklé :)

                                          0 0
                                    • kafac  

                                      Bez tech krouzku nevim…nevim… stiraky budou na suchu a treci odporo bude dost velkej

                                      0 0
                                      • Chrchla  

                                        mno já vzal ty co tam jsou(je to taková divná guma nebo něco takového) očistil jsem je a asi na hodinu naložil do oleje..potom jsem je tam dal..ae plánuju je nahradit molitanem

                                        0 0
                                        • kyl  

                                          Ono to vypadá jako molitan ale je to pravděpodobně nějaká pěnová guma ale olej do sebe dokáže nasát.

                                          0 0
                                          • Chrchla  

                                            ae molitan bude lepší..zvlášt když ten kroužek bude vysoký tak půl cm

                                            0 0
                            • kyl  

                              15ml je málo,přepočítej si to na vnitřní průměr vnějších nohou a uvidíš že hladina oleje je tak 5mm ode dna,to máš jak kdybys tam plivl,musela by jít na doraz aby se nohy lehce smočili.Začal sem taky tak ale potom sem udělal to že sem do levé nohy stříkačkou dal 20ml,utáhl dole inbus,vypustil a stlačil vidlu,znovu nafoukal,vyšrou­boval inbus,dal dalších 20ml a zas celé znova.Při 70ml už př vzpuštění komory a stlačení bylo poznat že se jí nechce na doraz,tak sem těch 10ml stříkačkou odsál.V pravé noze by to nevadilo,tam se vleze víc.

                              0 0
                              • t100-CZ  

                                a zlepšil se ti chod po přechodu na olej? Ono nalít tam 120ml oleje taky něco váží, ale nakonec hod nebyl stejný a váha dvojnásobná . . .

                                0 0
                                • kyl  

                                  Už jsem to tu někde psal,když zvednu kolo za řidítka do vzduchu a pomalu položím zpět přední kolo na zem tak vidle poklesne asi 2–3mm,tlak mám 60psi,to mi vyhovuje.Jak byla mazaná vazelínou tak tak citlivá nebyla.

                                  0 0
                              • Vilém  

                                V manualech manitou je myslim 16ml do kazde nohy.

                                0 0
                          • kyl  

                            Vypustěná sedne skoro až ke korunce,měl sem tam o něco víc a to už bylo poznat ale těch 60ml je OK,mám Epicona jen na kotouče,na véčka je tam rozdíl v zasunutí,nejde tak hluboko.

                            0 0
                        • Chrchla  

                          není to moc? je to 3×-4× víc než všichni píšou?

                          0 0
    • Orfi  

      Zdravim zkusim se pridat nepredelaval jste nekdo na olejove mazani MANITOU Axel Super LO pokud ano co vsechno musim udelat .

      0 0
      • Chrchla  

        mám zkušenosti jen s Epiconem a XCMkem ae řekl bych že v tom nebude asi velkej rozdíl, ale vážně nevím.. šak ho rozdělej a uvidíš jaký to tam je.

        0 0
        • Orfi  

          Nevim jak utesnit nohy ze ze spodu na jedny strane je sroub se sestihranem pod nej dam Okrouzek to je v poho ale druha noha ma stelovani odskoku ten vysroubuji a zustene me tam imbus ktery se zasroubuje dovnitr tak tam nevi jak to utesni . a jeste kolik tam nalit oleje asi jako do Epicona?

          0 0
      • Vilém  

        Sundat spodni nohy, vycistit od vazeliny, pak nasunes kousek nohy a dirama nalijes cca 15ml oleje. Dorazis nohy a utahnes spodni srouby, tot vse. Kdysi jsem to nekomu delal a zda se mi, ze na sroubech jsou i ty plastove podlozky, jako u olejovych modelu, takze se nic navic nemusi dotesnovat.

        Na cisteni spodnich nohou se mi osvedcila stetka na cisteni lahvi + nejaky odmastovac (cyklostar, arva). Pak vyplachnout, vysusit, smontovat.

        0 0
        • Chrchla  

          já to utěsnil těma červenýma podložkama co používají myslím vodaři..pěkně se zařezaly do dírek a těsní výborně

          0 0
          • kyl  

            Já tam mám dané měděné těsnění na hydrauliku.

            0 0
        • Mamut  

          Ja spodne nohy hodim do vane a strcim do nich hadicu od sprchy (odsrubovana ruzica) a prestrikam maximalne horucou vodou. Nejaky tenucky mastny film, co ostane nicomu nemoze vadit a pritom vsetok bordel je prec. Je to hotove za 10s kazda noha.

          0 0
          • pepek  

            A pak eště tu hodinu, co čistíš vaňu a dva dny, co ti nadává ta ženská, co je doma :-)

            0 0
            • Mamut  

              Zenska ani nepipa, obzvlast, ked to v polovici pripadov je jej vidla a nie je to az taky sajrajt, aby si za pol minuty nemal tu vanu cistu. Pobehas to namydlenou rukou a oplachnes.

              0 0
    • Orfi  

      Hotovo i me to zatim vypada slibne.Rekl bych az moc hladky chod :) Uvidime odpoledne to pujdu projet .Jen aby nepoustela olej spodem .:)

      0 0
      • kyl  

        Mě to pouštělo olej přes regulaci odskoku,stačilo závit omotat teflonovou páskou a přestalo to.

        0 0
        • Orfi  

          Tak projeto vyzkouseno a spokojenost nikde nic netece a chodi to velice pekne uz to pobere i maly nerovnosti to drive ne .ta chvilka prace stala za to :) . Bute se alespon lepe jezdit nez koupim novou.

          0 0
    • Chiron  

      Potřeboval bych trošku poradit. Mám Epicona ´10 z TT a potřebuju namazat vzduchový pístek. Manuál sice hovoří jasně, ale kdysi se to tu řešilo, byla tu i nějaká fotka a trošku zmatek okolo toho. Ale už to nemůžu najít. Takže se chci jen ujistit. Vidlici musím vyfouknout, odštubuju na levé noze celou zátku. Vidlici stlačím a pístek by měl vyjet nahoru. Pak mám starý olej vytřít? A nalít tam 2ml nového. Pak jen zašrubovat a nafoukat. A není potřeba teflonová páska do závitu?

      0 0
      • Pedro404  

        Podle mě pokud ten starej neni špinavej tak vytřít neni třeba? Já to tuhle dělal po prvních 50 hodinách provozu a už tam bylo sucho, tak sem jenom dolil. Jinak máš postup správně, teflonová páska tam nebyla (ani nevim co to je).

        0 0
        • Chiron  

          Jo díky za rady všem. Sem se do toho pustil a zjistil, že mám doma jen starý klasický 27 gola klíč. Jenže s tím se pořádně na tu matici nedostanu, a vzhledem k tomu že je to hliník a záběr na pár mm, tak to nebudu pokoušet, akorát bych ji pěkně poškrábal a odrbal hrany. Na tom Epiconovi je to teda o dost blběj udělané, když sem rozebíral XCM tak sem tenhle problém neměl, matice byla vyšší a okolo nebyl takový ten lem nebo jak to nazvat. No nic, pojedu si pujčit ty nástrčné. Sem věděl že si to mám udělat ve škole na praxi…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Vilém  

            A proc to tedy neudelas, jak jsem tu resil s kylem nize?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Chiron  

              Taky řešení, ale chci se mrknout dovnitř jak to vlastně vypadá. Do ventilku se mi moc rýpat nechce, i když zas takový problém to není. Taky si nejsem jistý co by na to řekly hydry, otáčet je na záda.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Vilém  

                Jake rypani do ventilku? Jen ho vysroubejes. Brzdy by nemely nic udelat.

                0 0
          • kyl  

            Najdi si kolik stojí originál klíč na ty matice,je to pěkná pálka.

            0 0
            • Chiron  

              To teda jo. Sem si říkal, že by se i hodila nějaká pořádná sada, protože doma máme od každého něco a je v tom bordel. Ale když tak koukám na cenovky těch sad. V podstatě pod 2k nejde skoro nic. Tak na to bych se vybod. Jeden telefon známému mechanikovi to vyřešil.

              0 0
              • kyl  

                Nevím jaká je teď cena toho ořechu 27mm na vidlu ale když sem to hledal tak stál něco kolem 700kč.Koupil sem obyč golu,upravil a stál mě asi 60kč.Hlavně musí mít zarovnané čelo aby sedl dobře na matku,je moc nízká.Menší gola na obrázku má sražené hrany z výroby a to je pro nízký šestihran špatně.

                0 0
                • Chiron  

                  No dopr. Koukám na to, ořech sem našel za 760kč. K soustruhu se teď chvíli nedostanu… Jdu vyšroubovat ventilek…

                  0 0
                  • Mamut  

                    Co blbnes. Cely zivot to riesim stavitelnym klucom a nikdy so mnic nepokazil. A to s tym idem na plastove RS matice.

                    0 0
                    • kyl  

                      Stavitelnej klíč mám taky ale jen do 24mm.Teď spíš přemýšlím jak Epicona předělat na DualAir a na to bych potřeboval tu hliníkovou matici co uzavírá levou nohu.(jen pro jistotu kdyby se něco nepovedlo)

                      0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Honza321  

                    stačí bruska, otázka 5minut

                    0 0
                • H4N$  

                  Existuje taky něco jako trubkové klíče.

                  Za asi 70,–

                  0 0
      • H4N$  

        Páska na hovno je tam O-kroužek.

        0 0
      • Vilém  

        Epicona nemam, tak nevim, ale nestacilo by vysroubovat ventilek a aplikovat to skrze nej?

        0 0
        • Lada,s  

          Samotný ventilek nejde vyšroubovat, je to pevná část víčka

          0 0
          • Vilém  

            No moc predstavit si to nedovedu, jak muze byt ventilek soucasti vicka, ale kdyz rikas.

            0 0
            • Lada,s  

              Pokud myslíš vnitřek ventilku tak ten samozřejmě vymontovat jde. Myslel jsem že máš na mysli celý ventilek. Takže pardon za mystifikaci :-)

              0 0
              • Vilém  

                Tak to pak ano. Takze by to tak udelat slo. Jediny problem by byl v tom, ze si clovek neudela obrazek o tom, kolik ho tam zbylo.

                0 0
                • kyl  

                  Dáš kolo na krovky s vypuštěnou vidlou,pod ventilek nejakou misku,vidlu stlačíš a buď něco vyteče nebo ne.

                  0 0
                  • Vilém  

                    No vidis, to me nenapadlo:)

                    0 0
                  • Lada,s  

                    To už mě přijde jednodušší vzít 27-ku klíč a odšroubovat celé víčko. Ale dle vkusu každého soudruha žeano :-)

                    0 0
          • kyl  

            Vilém asi myslí vnitřní část ventilku,to samozřejmě jde,vnější část na kterou se šroubuje pumpička je celek s maticí.

            0 0
    • Chrchla  

      a jaký olej a kolik lijete do tlumení? myslím tím: odšrubovat vrchní matku kde je lockout.

      0 0
      • Lada,s  

        Patří tam 85 ml, a dávám tlumičový olej viskozity 10W

        0 0
        • Chrchla  

          a šel by použít např. olej LHM (ten zelený co se dává do citroenů) ?

          0 0
          • StuntJ  

            ne ..

            0 0
          • kyl  

            Vyzkoušeno a super,jen asi po 20 minutách klidu s tím nepohneš,těsnění se přilepí a budeš rád když to rozděláš,takže asi tak.:-)

            0 0
            • Chrchla  

              hh taky dobréé nooo xD a jaký teda olej použít(nějaký příklad takového oleje, nějak si nedokážu představit co se skrývá pod pojmem tlumičový olej)

              0 0
              • Vilém  

                Napis do googlu tlumicovy olej 10wt a urco jich na tebe vypadne azaz.

                0 0
                • Chrchla  

                  ok a když už jsme u těch olejů tak bych si chtěl ještě ujasnit jakej olej a kolik se dává na pístek. Nahoře píšou že 2ml 80w takže ten může být? potom to znamená že se do epiconu předělanýho na olej dávaj 3druhy oleje:

                  1. motorový 5–15w – 15–20ml do vnějších noh
                  2. tlumičový 10wt – 85ml do tlumení
                  3. převodovkový 80w – 2ml na pístek

                  je tak?

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • pavlik6022  

                    2– tlumičový dávám 3 – 5W, 10W je už moc, vidla se vrací moc pomalu

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • nksh  

      nenasel by se nejaky dobrodinec co by mi prodal ten 2cm plastovy dil na snizeni zdvihu?

      0 0
      • kyl  

        Do jaké vidle?

        0 0
      • Dag  

        Asi ho mam doma. Kdyz mi napises na icq, tak se nejak domluvime. Idealni by bylo, kdybys poslal nejaky obrazek nebo foto. At jsem si 100% jisty. Dneska jsem byl u kamose v servisu a potreboval jsem to same do Tory a dal mi pro jistotu i ten co se dava do epicona :-)

        0 0
        • Dag  

          Ja bych to mel mit do do epicona 09. Myslim si ale ze to bude stejne jak na to starsim E

          0 0
          • kyl  

            Tak to jo protože já nic takového v Epiconu nemám.

            0 0
          • Dag  

            pokusil jsem se to vyfotit aspon mobilem

            0 0
            • pavlik6022  

              já tam mám toto

              0 0
              • nksh  

                tenhle potrebuju. Ale jestli se da pouzit nejaka trubka tak to zkusim. Jen sem mel za to ze se ten valecek musi k necemu zacvaknout

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Kublaj  

      Myslíte že 90W převodovej olej do pístku bude taky vhodnej? je jedinej co sem po známých sehnal a celá láhev se mi nechce kupovat, kvůli 2ml se mi to zdá zbytečný :)

      0 0
      • pepek  

        Jo, taky to jde. Ale kupodivu tam nevydrží dlouho. Nechápu proč, ale je to tak.

        0 0
      • Dag  

        Tak jsem si predelal Epicona tez na olej. mazani. Do noh jsem nalil Tlumicovy motorex 5w. Na pistek jsem nalil ten sam olej a chod je suprovy. Nez jsem nalil na pistek to 5w od motorexu, mel jsem tam motorovy olej 10w-40 a chod byl celkem nicmoc. Po vymene za 5w na pistku se chod vidlice podstatne zlepsil. Ten samy olej jsem pouzil i do tlumice.

        0 0
    • Kublaj  

      čím těsníte po předělání Epicona na olej ty dolní šrouby? ;) dal sem tam o-kroužky ale na straně vzduchové komory vždy po dotažení praskne a příliš netěsní:)

      0 0
      • Lišák  

        Měl jsem tam udělané těsnění z kousku asi dvoumilimetrové kůže. Vyseknul jsem to děrovákama.

        0 0
      • kyl  

        Závit na té matici,kde je štelování odskoku mám omotanej teflonovou páskou a jinak měděné těsnění na hydrauliku.

        0 0
    • pstasek  

      Přímo SR Suntour ve své Workshop book stáhnutelné z jejich stránek píše Tuning tip pro vidle Axon, Epicon, Raidon, Durolux a NRX – volně přeloženo:

      SR Suntour používá stíráky (v originále Oil wipers) umístěné pod prachovým těsněním. Jsou nasáklé Suntourem specielně vyvinutou vazelínou. Ta však po nějaké době pravděpodobně ztuhne? (originální slovo je resinify) což způsobí zhoršení chodu.

      Lepší odezvy vidlice dosáhnete naplněním 10 – 15ml 2.5W oleje do každé nohy. Vlivem vibrací se olej dostane až ke stírákům a zajistí dobrý výkon. Před touto procedurou byste měli vyčistit spodní nohy od prachu a vazelíny …

      0 0
      • smith22  

        já sem je nedávno poslechl a provedl tuto operaci :-)

        akorát sem tam dal 10W a podstatně více

        0 0
      • pstasek  

        A pro doplnění pokud uchází vzduch,

        vyfouknout, odšroubovat vrchní víčko, vyčistit od zbývajícího oleje, dolít 6ml 80W převodového oleje, namazat O kroužek na vrchním víčku vazelínou, dotáhnout, nafouknout.

        0 0
    • Rk880910  

      Ahoj, mám dotaz ohledně oleje ve vzduchovém pístku, neměl jsem doma žádnej jinej tak sem tam z nouze nalil ,,paramo OT-HP3 , ISO VG32" a tak jsem se chtěl poptat zda je to buřt nebo mi to sežere stírací kroužek uvnitř v té vzduchové noze? Tak prosím o radu. Díky.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pedro404  

      Zdar, jakej olej teda lejete nad pístek? Mám tam sucho a našel sem tady na fóru různý údaje.

      Vnitřnosti mažu 15W-40, dá se to použít i na pístek? Ten původní olej od Milana byl podle mě mnohem víc viskózní.

      0 0
      • Georrge  

        říká se, že na pístek patří hustější olej, aby pomaleji protékal kolem pístku a dýl tam vydržel. Já tam mám 5w a zatím to těsní dobře, stejně tak s funkcí není problém. 15W bych se nebál a s klidem to tam dal.

        0 0
      • Kynio  

        mám tam redrum, ale to je celkem drahý..

        0 0
      • skvedo  

        Suntour uvádí, že nad pístek má jít 80W převodový, 6ml.

        0 0
    • kyl  

      Tak jsem dnes po roce kuchnul Epicona.V pravé noze byl olej celkem čistej,v levé černej jak bota od vyleštěné hliníkové pístnice.Nad pístkem byl stejnej olej jak v nohách na mazání(řídkej skoro jak voda)a žádný únik.Po roce a najetých 2183km stále bez vaklu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.