Odmítnutí garanční prohlídky - hellia sport Brno

128 nepřečtených
  • jeffino

    Ahoj,

    Chtěl bych jen varovat, odmítli mi udělat garančku, že prý jsem najel moc km(500) a přišel pozdě (7mes od koupě).

    Vysvětloval jsem, že byl covid, pak chvíli jezdil a zlomil si ruku, ale trvali na zpoplatnění, což jsem odmítl.

    Dávejte si pozor, jsou tam vychcankove

    1 9
    • Vilém  

      Zakaznici jsou taky vychcankove.

      8 1
    • Gaper  

      Obchodní podmínky HELIA sport

      bod 4.a …je provedena do 2 měsíců od doručení kola zákazníkovi

      Má to takhle 99% obchodů, akorát je to často jeden měsíc.

      8 0
      • jeffino  

        Já byl domluven jinak a když jsem se ptal v jiném bajkshopu kroutili hlavou, každopádně to není prozakaznicke.

        0 0
        • kubad  

          tak proč to řešíš tady a ne s tím s kým s to měl domluveno?

          2 1
      • Johny_r  

        Tak aniž bych to chtěl jakkoli soudit a i když chápu, že pro místní je to těžko představitelné, určit termín garančky časem a ne nájezdem mi přijde trochu na hlavu. Jsou lidi, kteří nedaj za dva měsíce ani 100 km.

        0 0
        • kubad  

          tak půjde na garančku po 100km v čem vidíš problém

          garančka je prostě jen kontrola kola a doladění – ne servis

          1 0
          • Johny_r  

            No v těch citovaných podmínkách, ne? Pokud je termín garančky určen časem, tak postrádá smysl. Někdo si může koupit kolo a pak ho nechá půl roku v garáži, aniž by na něm něco ujel. K čemu je garančka (kontrola a doladění) po dvou měsících stání? Já měl teda garančku určenou nájezdem, ne časem.

            0 0
            • Gaper  

              Tak jestli je to dobře nebo ne, už je věc jiná. Prostě to tak mají a má to tak hodně obchodů. Nepovažoval bych to ale za vychcanost. Max to, jestli se na něčem domluvil s konkrétním člověkem a teď mu to ten samej člověk zapřel, pak možná…

              Navíc sám zmiňuje, že najel víc km než měl. Takže jestli jim to i řekl…

              1 0
              • jeffino  

                Takhle to přesně bylo a konkrétní lhůtu nezmínil pouze do 500km

                0 0
              • Johny_r  

                Já jsem neřekl, že to je vychcanost. Jen si myslím, že to je nesmysl, protože smysl garančky je kontrola kola po zajetí, ne kontrola kola po čase stání ve sklepě. Ale je to smluvní záležitost, nikdo nenutí zákazníka to akceptovat.

                0 0
            • dědek mohy  

              A jak prosím pěkně ten nájezd doložíš? Čas je v tomto případě mnohem logičtější

              0 0
            • BabbaJagga  

              A jak servisu nebo obchodu doložíš, že jsi opravdu jen najel tolik, kolik tvrdíš a kolik je uvedeno v podmínkách, a ne víc? Hlavně mi neříkej, že to zkušený mechanik pozná.

              0 0
              • -b-n-x-  

                Zkušený mechanik to pozná podle ošoupaných gripů.

                :-)

                0 0
                • kycis  

                  Povedenej :) Jinak ja mam na svym speslu kolem 8k na jednech gripech, jiny kluci je osoupou za sezonu.

                  0 0
              • Gaper  

                Tak jestli on jim to řekl, tak není o čem diskutovat… Jinak je v zájmu kupujícího přijít dřív, než pozdě, obchodu to může být celkem jedno.

                0 0
            • wilda81  

              Hlavně postrádá smysl koupit kolo a nechat ho stát půl roku v garáži ;)

              2 0
              • gemini  

                A co v případě, že koupíš kolo na podzim a do jara jezdíš na zimákovi?

                0 0
                • Tomcat  

                  Jako nežiletka bych měl položit otázku …a co je to ten zimák… Hodně lidí celoročně nejezdí ani na zimáku a nebo jezdí celoročně a nemá „zimáka“.

                  0 0
                • Tomcat  

                  Jako nežiletka bych měl položit otázku …a co je to ten zimák… Hodně lidí celoročně nejezdí ani na zimáku a nebo jezdí celoročně a nemá „zimáka“.

                  0 0
                  • novas752  

                    Zimák je kolo, na kterém se jezdí většinou v zimním období, respektive ve dnech, kdy je hnusně, na silnici se válí břečka a sůl a jezdec si nechce zbytečně ničit svoje obvykle mnohem dražší „primární kolo“.

                    0 0
                  • gerrard  

                    To neni otazka ziletky nebo neziletky. :) To jen spousta lidi ma dve kola a to jedno je v modu: „je mi jedno, jak moc bude trpet.“

                    0 0
                    • RomanH  

                      Celou dobu jsem chtel zimaka, a kdyz uz jsem ho mel, tak jsem na nem prakticky nejezdil, bo nove je proste lepsi. Kolo neni do vitriny, je to spotrebak, a zivot je o zazitcich, nikolv o hromadeni materialu.

                      3 0
                      • orm  

                        No vidis, ja zimaka jezdim jak napadne prvni snih a ulozim ho jak odstranej posyp. Pro me zimak neni jen levne/horsi kolo, ale jinak stavene kolo, zamerene na jednoduchost, odolnost a bezudrzbovost. Super odolne plaste (na zimu s hroty), pevne kolo, jednoprevodnik, blatniky. Ziju v byte a nechci si tahat spinave kolo od snehu nebo slane vody do bytu. Ani ho tam v tomhle stavu nechci servisovat. Davam ho do sklepa. Sezonu/dve vydrzi bez udrzby krome vymeny retezu a brzdovych gumicek. Cas, kdy jezdim na zimaku venuji k udrzbe ostatnich kol.

                        2 0
                        • Smazaný účet  

                          Esi není lepší jezdit na zimákoj furt a na nějaký leštěnky s nekonečným tuningem dle posl. novinek se vys*at :)

                          2 0
                          • -b-n-x-  

                            Jenom aby to pak ale nedopadlo tak, že se postupně i ze zimaka stává leštěnka :-)

                            1 0
                          • gerrard  

                            To je dle chuti kazdeho soudruha. :)

                            0 0
                          • orm  

                            Ono to tak bohuzel skoncilo, kdy na zimaku mam najeto 2× tolik km co na ostatnich kolech dohromady :-). Ja vzdycky ta lepsi kola v zime rozeberu, ale nemam cas je slozit, tak je slozim az nekdy v kvetnu/cervnu, jezdim par mesicu a tak dokola :-)). Samozrejme mezi tim za ty lepsi kola utratim dalsi tisice na vylepeseni. Zimak nestoji skoro nic :-).

                            0 0
                      • gerrard  

                        Tak to neni povinne mit zimaka a ani to nemusi kazdemu davat smysl. Ale kdyz si silnicar co najizdi pres zimu mesicne 1000+, tak se ti herka s blatnikama co kdyz ji za tri roky rozezere sul, tak se nic nedeje sikne a ani te nenapadne to tak nemit. Nehazel bych vsechny do jednoho pytle.

                        0 0
                • wilda81  

                  V ČR se nedá jezdit možná tak 3 dny v roce – když napadne ledovka. Zbytek je jen o prioritách.

                  0 0
                  • nooski  

                    Toz jsi z Beskyd, tak me ten nazor prekvapuje. Samozrejme zalezi odkud, ale nekolik tydnu jsem radeji lozil ve snehu po kopcach, nez vytahovat kolo.

                    0 0
                  • Kubánec  

                    Tak to jsem asi měkkej :)

                    0 0
          • jeffino  

            Přesně tak, ale chtěli za to 350,–

            0 0
            • MatS  

              A to tě finančně položilo?

              Měl jsi si to s nima pořešit předem písemně, abys to měl potvrzené. Takto pozdě bycha honiti.

              0 0
          • melda  

            Blbý je, když pak dostaneš kolo na vánoce a máš do konce ledna, abys to najel. Já to najdu 10×, ale ne každej…

            0 0
            • novas752  

              Tak to ale každej soudnej pracovník obchodu pochopí a vezme to, ale když mezi koupí a pokusem o garančku uběhne celá hlavní sezóna a kolo má viditelně už něco nalítaný tak asi těžko.

              0 0
            • Tomcat  

              Kolo jde zajet mnohdy okolo baráku

              0 1
        • mr.antik  

          Jak se měří nájezd na kole?

          0 0
          • Johny_r  

            Tachometrem, gps, mapou a pravítkem, odhadem? Myslím, že prvních 100 km asi odhadne každej. Pokud někoho nebaví si hlídat nájezd (třeba kvůli servisu tlumení), tak minimálně asi každej odhadne, kdy najel něco kolem 100–200 km a měl by zajít na garančku, pokud této možnosti chce využít.

            0 0
        • bodlak2  

          Tak výměna oleje v motoru bývá ohraničená vzdáleností i časem. U neplacené prohlídky po záběhu kola mi to dává taky smysl .

          0 0
          • Kysky  

            A oni ti ten olej vymění zadarmo? :-)

            0 0
            • cibi  

              bejvávalo v časech Š100. (jediné razítko v servisní knížce, vysvětlené slovy- bylo to zdarma)

              0 0
        • Smazaný účet  

          Proč na hlavu? Jak ten prodejce jako má poznat, že na kole za ty 2 měsíce bylo najeto jen 100km?

          Kdo nenajede za 2 měsíce ani kilo, tak ať radši kolo vůbec nekupuje, protože ho vlastně nepotřebuje.

          2 0
    • jeffino  

      Jinak staré, dobré bf roky jsem tady nebyl, ale tady se nic nezměnilo

      2 1
    • scalar  

      Mám obavu, že už nechceš zdarma garanční prohlídku, ale první větší servis. Smyslem garanční prohlídky je konrola po zajetí (150 – 20km), jestli si něco „nesedlo“ (ložiska, konusy…), aby se předešlo případným větším škodám a doseřízení kola (řazení, brzdy, centrování kol…).

      6 0
      • orm  

        Zas na druhou stranu, asi bych se jako servis zachoval jinak misto vykopnuti. Vysvetlil bych jak se veci maji, ze klidne kontrolu provedu, ale pripadna oprava by byla uz na zakaznikovi.

        0 0
        • kubad  

          ale oni mu to asi vysvětlovali podle toho co píše, jen on nějak nechtěl placenou službu

          0 0
          • orm  

            Ja to myslel tak, ze kontrolu by udelali zdarma, tak jak na garancni prohlidce (max utahnout nekde sroubek), ale pokud by tam bylo neco fakt spatne co by vyzadovalo opravu, tak by si to zaplatil. To co pise on, tak z toho jsem pochopil, ze mu nechteli udelat ani tu prohlidku zdarma. Pri tom to pro ne neni rozdil, alespon z meho pohledu.

            1 0
          • jeffino  

            Tvl, ty jsi tam byl? Náš business man z bf a jeho rozumy, na tebe jsem čekal nejvíc:))))))

            0 2
            • kubad  

              nevím co tam bylo – každopádně se tu chováš jak uplakánek

              přetáhneš termín i km a pak tu brečíš – pokud ti někdo něco slíbil a nedodržel řeš to s ním – pokud to nemáš na papíře máš peška , a řešit 350kč – no co dodat

              a výmluva na Kovid – heh pobavila – s tím vychcancem bych to viděl přesně jak napsal nahoře Vilem

              jinak potvrzení o garančce potřebuješ kvůli záruce, tak abys ještě nelitoval

              5 0
              • JachymP  

                Přesně, covid, zlámaná ruka a jestli mi to nedáte zadarmo, napíšu to na BF ;)

                K tomu fakt není co dodat, tak snad si aspoň svých 350 Kč nějak hezky užije.

                1 0
    • Tomcat  

      Garanční prohlídka není dle zákona, ale je to služba navíc pro zákazníka. Ta služba má nějaké podmínky za kterých bude uskutečněná. Podmínky jsou na obou na obou stranách. Vy jste podmínku z Vaší strany nesplnil, takže oni odmítli garančku zdarma. Tedy je to v pořádku.

      Pořádku není tenhle Vaš příspěvek který vypadá jako nedůvodná pomluva.

      7 1
      • jeffino  

        Jasně ale jsme lidí a tohle nebylo friendly, důvody jsem měl více než oprávněné, nikdy si tam už nic nekoupím.

        0 9
        • novas752  

          Co je oprávněný důvod požadovat garančku zdarma po trojnásobném překročení nájezdu po kterém se má dělat?

          10 0
    • Smazaný účet  

      Brněnská Helia imho nemá kola jako hlavní náplň a ten servis bude někde na úrovni Decathlonu.

      0 0
      • Gwaihir  

        V létě tam jsou jen kola, v zimě zase zimní sporty, ale servis dělají. Ale svoje kolo bych dal raději jinam, ale občas u nich nakoupím – hlavně na zimu.

        0 0
    • Jason Voorhees  

      přišels pozdě no, neřeš

      0 0
    • skaj  

      Takze chapu to dobre, ze jsi s nimi domluvil pozdejsi termin garancky (jak pises vyse), protoze zlomena ruka a oni te pak poslali k sipku?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Asi jsem měl vždy štěstí na prodejce.Při koupi kol jsem vždy dostal info kdy mám dojet na garančku.Nikdy to nebylo přesně,ve většině případů vždy později /čas i km/.Prodejce nikdy neřešil.Pokud by něco nastalo viz výše,už by mě více neviděl.

      0 0
    • nitraq  

      Zásadní otázka myslím je, zda jsi s nimi byl domluven předem na pozdějším termínu. Byl? Pokud ne, tak jsi přetáhl podmínky prodejce a tím je to myslím celé vyřešené.

      1 0
    • Jáchym 1  

      Jak jsi se s machanikem domlouval,nevím,ne­budu to soudit.Nebyl jsem u toho.

      Ale termínování garanček má ještě jeden důvod,pominu-li,že jsou lidé,kteří dokážou kolo za 500km totálně vyhoblovat.

      Prodejny,které prodají v sezóně stovky kol,se snaží si termínováním udržet určity postupný nájezd kol do servisu.

      Kdyby se jen řeklo přijeďte si někdy na garančku,tak se stane,že drtivá většina to nahrne až na podzim.V horším až druhý rok na jaře.A to by už určitě nebylo jen o přitažení pár šroubků.

      Když se nenastaví pravidla nastane anarchie a brutál chaos.

      Vždy jde o to chtít se domluvit-oboustranně.

      3 0
      • McBlacky  

        500km za vikend na nejakym bahnitym ultra ;) a kolo jde rovnou do srotu

        3 0
    • nooski  

      Hele, dle tvych vlaken jsem si uvedomil, ze jsem te jednou videl v akci in natura :-) Vychcankove to nejsou a nezavidim chudakum to setkani s takovym clovekem.

      3 0
    • RomanH  

      Zdarec,

      Osobne bych sel na garancku jen tehdy, pokud bych nemel potvrzeny zarucak – bez nej by mohla byt trosku problematicka pripadna opravnena reklamace. A to bych tam sel hned druhej den, abych mel tuhle cypovinu z krku.

      Od prodejen typu Hellia, Decathlon, Sportisimo a podobne bych rozhodne neocekaval nejakej rozumnej servis. Navic, po tech cca 100 Km, ktere se vetsinou u garancky vyzaduje, to je o projeti sroubku (nejlepe momentakem), zda se nekde neco nepovolilo, pripadne o dotazeni hlavka.

      0 0
      • Gaper  

        To se dělá, že ti nevyplní záručák při prodeji? To mi přijde divný…

        0 0
        • RomanH  

          Nevim, jestli jeste ted, ale drive se to obcas podminovalo tou garanckou. Ja si (i rodine) vetsinu kol skladal sam.

          0 0
          • Gaper  

            Tak to sem nezažil, záručák (ID rámu, datum prodeje, model atp.) ti vyplní při prodeji. Někdy tam je kolonka garančního servisu, ten ale nemá vliv na záruku.

            0 0
          • gemini  

            Já na garančce krom snad prvního kola před 20 letama nikdy nebyl a nikdy se mi nestalo, že by s tím byl v případě reklamace nějakej problém…a to mi měnili rám ( Spešl ) a přelakovávali rám ( Trek )…:-)

            1 0
    • Georrge  

      Podle toho, jak se tu chovas bych rekl, ze problem v lidskem pristupu nebude na strane prodejce :)

      1 0
    • Charles2k  

      I kdybych měl důvod typu covid, nemoc, tak bych po 500km nežadonil o servis zdarma a neztrapňoval se tak…

      0 0
    • marosh16v  

      Zalovnicek zaluje…

      Notoricky stezovatel…

      0 0
    • Pikaču  

      Tady nekdo polozi normální rekneme technickou otázku a odpovi par lidí.

      Pak tu polozi nekdo tehle zvratek a komentuje tu skoro stovka lidi. Nechápu.

      2 1
    • Smazaný účet  

      7 měsíců od koupě je strašně dlouhá doba, prodejce nemá šanci ověřit, že jsi na tom najel jen 500km. Nejde ani tak o kilometry, jako o dobu, která od koupě uplynula. 500km najedu za týden a nemusím to nikomu říkat, když přijedu na garančku po třech týdnech …

      Vychcánek jsi v tomto případě ty. Servisy v době Covidu fungovaly a dalo se na všem domluvit. Mně dělali kompletní předsezónní servis i v březnu 2020, kdy vše bez vyjímky vláda zavřela.

      Můžeš si za to sám a ještě tady děláš neprávem negativní referenci …

      4 0
      • Smazaný účet  

        A ještě bych zmínil, že v manuálu kola je garančka zmíněna na nějakých 150km, takže prodejce jen jednal v rámci platných regulí …

        1 0
    • huld4  

      Trosku offtopic, ale myslite, ze ma smysl platit za garancni prohlidku u Gravela kde se nema az tak moc co pokazit?

      0 1
      • Barak  

        Jen kvůli tomu, z tam chybí odpružená vidlice, tak se tomu nemá co pokazit?

        0 1
      • adam320  

        Neni to treba v podminkach kvuli zaruce? Pak by to celkem davalo smysl

        0 0
      • Vilém  

        Kazdy kolo si „seda“.

        0 0
      • jIrI___  

        Pokud ti nevadí možnost ztráty záruky, pak bych tu garančku nijak nehrotil.

        1 1
        • Barak  

          Ta ztráta záruky je celkem diskutabilní.

          0 1
          • Tomcat  

            Zákonné záruky ne, nad rámec zákona ano.

            Autosalony jsi už na tomhle tom na nabyli hubu když podmiňovali zákonnou záruku garanční prohlídkou která zákonná není. Garanční prohlídka tak může spíš ovlivňovat záruky nad rámec zákonem dané záruky a jistoty

            1 1
            • Barak  

              Jo, tak nějak jsem si to myslel. I tak by mě zajímalo, jestli při uplatňování prodloužené záruky na rám někdo zkoumá, zda byl zákazník na garancce.

              0 1
              • adam320  

                U zaruky na ram asi ne, celkem logicky. U hlavovyho slozeni, zapletu a dalsich komponent by to v pripade rypavych neznalku mohlo znamenat komplikace. Predstav si treba takovou blbost jako posedany lanka v bovdenech, na novejch kolech uplna klasika. Pokud to sklada i z krabice amater, za pet dni to neradi. Ti co to do tech krabic davaji a serizuji na to kaslou

                Kola jsou bohuzel na rozdil od aut nezajety a nevyzkouseny, nikdo za to nenese zodpovednost

                0 0
                • Barak  

                  Právě, že zrovna na rám by mi to přišlo dost logický. Pokud chceš využít smluvní záruku dodavatele, nad rámec zákonné záruky, předpokládal bych, že prodejce bude zjišťovat, zda zákazník splnil své povinnosti.

                  0 0
                  • wilda81  

                    Tak buď chceš dát zákazníkovi nadstandardní záruku nebo ne a budeš ho zkoušet nachytat na nějaký irelevantní bod záručních podmínek.

                    0 0
              • jeniiiik  

                Jo, specialized to řeší. Chce při uplatnění prodloužené záruky pravidelné servisní prohlídky, protože půlka celoper jezdí se zadřenými ložisky. A když ta zadní stavba nechodí jak má, tak prostě může být náchylnější na prasknutí.

                0 0
      • bikerGT  

        A rozumíš tomu natolik, že jsi opravdu kompetentní vyhodnotit, co je a není potřeba zkontrolovat a kde by se mohlo začít něco kazit, aniž by se to hned projevilo? Já jen, že mi k nám na krám chodí desítky lidí, kteří přijdou s problémem po 400km a na dotaz, proč nepřišli na garančku se hájí podobně…ale vždyť jsem se na tom sotva párkrát projel a nic tomu nebylo, nikde to nic nedělalo. …Chovám se ke kolu dobře, po každém výletů jsem ho osprchovala, tak co by se pokazilo…

        1 0
      • Tomcat  

        I na dráhové fixce se má co pokazit…

        1 0
        • nooski  

          Naboje, stred, hlavko atd…

          0 0
          • mastihuba  

            Osobiko sem dycky vnimal u novejch kol povolenej vyplet, ale kdyz to clovek da vyplest nekomu starsimu, kterej to dvakrat proslapne a dvakrat precentruje tak uz se na to sahat nemusi.

            0 0
            • novas752  

              Akorat pro vetsinu seriovych kol pletou automaty. Ty levnejsi kola na tenzi mozna 60kgf

              0 0
    • Bafoon  

      Vysvetlovat muzes co chces, smyslem garancky urcite neni 7mesicu a najezd par stovek km. Pokud byli slusni nevidim v tom nejmensi problem natoz duvod tu psat neco o vychcancich.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.