Obroda dural rámů do top modelů na obzoru

45 nepřečtených
  • strtom

    Nanotechnologie umožní svářet doposud nesvařovatelnou slitinu hliníku AA 7075. Objevil jsem jsem článek, že se podařilo najít způsob jak svařovat tuto duralovou slitinu (která je skoro 2× pevnější než 6061 používaná na kolech). Tuto novinku už testují ve spolupráci s výrobci rámu.

    Snad se dočkáme rámů za rozumné peníze, které vrátí dural do TOP modelů.

    zde odkaz na článek: http://www.osel.cz/…hliniku.html

    0 0
    •  

      Doufám že pak z kol zmizí odporný karbon.

      0 0
    • Čipera  

      Dural do top kol už vrátil Cannondale s caad 12.

      0 0
    • JakeF  

      7075 se na kola používá už desítky let, ne?

      0 0
      • krabica  

        Nepleteš si to s 7005?

        0 0
      • orm  

        V tom clanku pisou, ze ano, ze to japonci pouzivali uz za 2 svetove valky na kostru letadel. Pointa je, ze se to dosud nedalo svarovat. Soucasne pouziti je bud pevne spojeni necim jinym nebo jednolity odlitek.

        0 0
        • orm  

          Prehledl jsem, ze jsi napsal na kola, takze muj prispevek je irelevantni.

          0 0
      •  

        A co 7020 ;)

        0 0
    • Tomcat  

      Nevím proč by to byla obroda duralu. Nemyslím že by dural pořeboval nějaké obrození. Své místo na trhu má.

      To že opravdové topmodely kol jsou z karbonu nebo titan na zakázku s tím nemá co děla. Ono nejde vždy jen a k¨pouze o samotnou pevnost.

      A hlavně , přání je otcem myšlenky z článku nejde automaticky dedukovat že výsledkem budou odolné rámi z dlouhou životností a příznivou cenou

      0 0
      • black.horse  

        Tak to ani čeština nepotřebovala obrození a nakonec díky pár snaživým blbcům se mnoho generací nyní trápí s její gramatikou a zároveň učením se cizích jazyků, protože ten náš vlastně nikoho ve světě nezajímá :-(

        (a to ani nenarážím na ty Tvoje „rámi“ :-D toho jsem si všiml až teď)

        0 0
      • xtonda  

        Proč? Proto co naspal zakladatel vlákna, ten materiál má o hodně lepší vlastnosti než dosud používané 7005 a 6061, takže možnosti rámů ze slitin se mohou posunout. Samozřejmě se může ukázat, že ta technologie pro rámy kol není vhodná nebo že to nedává smysl cenově, materiál 7075 je sám o sobě dražší a ta nová technologie sváření velmi pravdě podobně taky bude dražší, minimálně na začátku.

        Ne každý chce karbon.

        0 0
        • pepek  

          Myslíš, že těch +30Kč se na ceně rámu projeví až tak, že bude neprodejný?

          0 0
    • jecnak  

      Spis cekam, ze se v cyklistice vice uplatni dily z do forem vstrikovaneho mleteho karbonu. Zaclo se s tim ted u aut a neco malo v motorkach, tak jsem zvedav. To by konecne mohlo vyrazne zlevnit a hlavne zautomatizovat vyrobu.

      0 0
      • nooski  

        Tohle už dle mě v cyklistice funguje. Vahadla u některých rámu Cannondale nebo části přehazovaček Campagnolo.

        0 0
      • strtom  

        Spise je problem,ze ne kazdy tvar jde zaformovat pro vstrikovani. Takovy ram pokud nebude ze dvou pulek nejde.

        0 0
        • Zdyn  

          No rám s touto technologií výroby nikdy nedosáhne takových parametrů jako rám z tkaniny s dlouhými usměrněnými vlákny. Vstřikované díly mají spíše neuspořádaná vlákna (většinou krátká) a tedy izitropní vlastnosti. Takže nejde tak plně využít vlastností kompozitu.

          0 0
          • Tomcat  

            SRAM (ex divize Sachs) s tím pracovat již dávno na dílech přehazovačky.

            0 0
          • jecnak  

            Pardon. Nejak jsem si to spletl s Resin Transfer Moulding, ktere jsem mel na mysli. BMW ted zaclo touto metodou delat kola a ram na HP4 Race.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.