• mawrhis

    v současný době jezdim na kole co mám v profilu, jezdim mnohem víc terénem než po silnici a hardtail už přestává být na delší vyjížďky pohodlný.

    zvažuju proto nějaký celoodpružený XC kolo. jsem ale student a mám dost omezený finanční možnosti, mám tedy dotaz, jestli je výhodnější koupit na kolo nový rám s tlumičem (pokud ano, tak kde a jakej) nebo rovnou koupit nový celoodpružený kolo. jedná se zatim pouze o teoretický uvažování – jde mi o to jestli mám do budoucna počítat se sháněnim 20 tisíc na novej rám nebo 50ti na nový kolo (ceny sou orientační, nemám představu na kolik to vyjde :))

    0 0
    • Vilém  

      V 99% pripadu je vyhodnejsi cely kolo.

      0 0
    • MlokCZ  

      Nejde to říct zcela obecně, ale často platí, že čím levnější full, tím výhodnější je komplet celé kolo.

      U dražších fullů pak hodně záleží na tom, jeslti se přesně trefíš do sériovky, že sedí jak je. Když ano a nepotřebuješ téměř žádnou změnu, tak většinou pořád komplet vychází levněji. Obzvlášť kola s Talasem a podobnými vidlicemi, kde samotná vidlice to hrozně prodražuje.

      0 0
    • TJK  

      Podivej se na ebay, popripade na nektere shopy v USA, pokud objevis dobrou akci da se tam usetrit i 50 procent ceny ramu, me stal ram v kompletu s tlumicem a vidlici 16tkc, bez postovneho a cla, pricemz samotna vidlice se u nas prodavala za DMOC 14900kc :-), kdybych ji prodal novou tak me ram vysledne vyjde jako nejakej prachobyc hardtail… chce se to jen nebat a hledat i jinde.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pavel100  

      sériovka/stavba … záleží jaké máš požadavky na rám+tlumič, vidlici, komplet řazení a pohon, brzdy a kola. Pokud trefíš sériovku, tak bude levnější než stavba.

      0 0
    • jonti  

      Nove kolo, novy ram by se vyplatil jenom se skoro novym HT.

      0 0
    • Jenda  

      za nejakejch 1200 euro uz koupis slusnyho XC fulla (canyon, radon, i cube se obcas da) a za ty prachy poridis ve stejny kvalite tak ram a vidli. Pokud to nemas tak ze bys to vylozene jenom prehazel na jinej ram tak se to nevyplati.

      0 0
    • mawrhis  

      jo, takže racionálně vzato dál jezdit na tom co mám a časem koupit rovnou nový kolo a starý nechat jako zimáka (srdcovka)

      0 0
    • jIrI___  

      Pokud máš hluboko do kapsy, tak trpělivě prohlížej bazary. Čas od času se tam objeví pěkný celoodpružený rám za dobrou cenu, někdy i úplně nový. Já takhle koupil nejetý rám Trek (v profilu), včetně tlumiče, sedlovky, hlavka a kol za 500€.

      Pokud bazarovku nechceš, tak je většinou mnohem výhodnější koupit celé kolo, ale chce to mít kapitál :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.