• Jirka B1

    Chci si koupit nove kolo – fulla. Mam par tipu, mate s nimi nejake zkusenosti?

    Specialized Pitch

    http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

    Haibike Q FS SL

    http://www.haibike.cz/…sl-2012.html

    GT Force 3.0

    http://www.gtbicycles.cz/…uzena-force3

    Cube Ams 130 Pro

    http://www.cyklofaltynek.cz/…zs/26/id/289

    Agang Cult 3.0

    http://www.agang.eu/…cifikace.htm

    Scott Genius 60

    http://www.kola-scott.cz/…tt-genius-60

    RB IQ6 Team

    http://www.racebike.cz/…78/iq-6-team

    Giant Reign 2

    http://www.giant-bicycles.com/…/9582/50441/

    Mongoose Teocali Comp

    http://www.mongoose.com/…teocali-comp

    0 0
    • Azmir  

      Za mě bych asi z těhdle šel do RB jinak dalši do pranice http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
    • Výběr z produktů

      Cannondale Trail SL 3 29 kolo, zelené Skladem 1 kus

      Akce Cannondale Trail SL 3 29 kolo, zelené

      od 29 699 Kč -22% MOC 42 599 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 11 399 Kč -20% MOC 17 699 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • Jirka B1  

      Jeste jeden tip Felt Compulsion Comp http://www.feltbikes.cz/…2011,97.html

      0 0
      • Georrge  

        za mě felta :) celkem nečekané ode mě… ale funguje parádně takže proč ne :) ale vzhledem k tomu, že jsem jiného fulla pořádně nejel, tak je moje doporučení stejně platné, jako rada náhodného generátoru odpovědí.

        Osobně bych ještě uvažoval nad Giantem a Canyonem.

        0 0
    • pettan  

      Asi mě tu lidi ukamenujou, že je to nekvalitní Author, ale za mě AGANG. To kolo je mi sympatické a lidem z Agangu fandím, protože předražených značek o stejné kvalitě je tu mraky. A hlavně to není tuctovka. Pak ještě RB

      0 0
      • maajkee  

        Aha, takže ukaž mi dva srovnatelné fully, Agang a druhý nějaké té předražené značky a rád bych viděl o kolik že bude ten agang levnější.

        0 0
      • Vilém  

        Zrovna author jsou opravdu ukazkove predrazena kola s velmi spatnym pomerem cena/osazeni.

        0 0
      • VeloDedek  

        Osobně bych z výběru určitě vyškrtl Agang a GT. Dá se o tom rozepsat, ale zkráceně – špatný poměr cena/kvalita.

        0 0
    • Bish0p  

      A co do skupiny nepatri? Podle me AMS, spis bych tam videl stereo.

      0 0
      • MlokCZ  

        AMS by tam dát mohl, ale rozhodně AMS 150tku. A to nejen, aby to lépe pasovalo k ostatním, tak také proto, že k té 150mm vidlici ta 130tka vůbec nesedí (díky průběhu té stavby je to nepoměrový rozdíl opravdu velký).

        Stereo tam dát nemůže kvůli ceně. AMS 150tku by snad sehnal v té relaci co má ty ostatní nebo jen o málo dražší.

        0 0
    • LáďaH  

      Za mě RB.

      0 0
    • king-bike  

      Specialized Stumpjumper FSR

      0 0
    • DaSnail  

      buď pitch alebo reign. ja som bral pitch.

      u spešla sa oplatí počkat na zlavy, bývajú aji cez 30%

      jo, a ešte z vlasteneckých dovodov možno to erbéčko ;o)

      0 0
    • umimjennatrikolce  

      mám na prodej (skoro) nové kolo – měsíc staré

      Canyon Nerve XC 5.0 2011 bez jediného škrábance viz profil, prodal bych za pěknou rozumnou cenu.

      0 0
      • DAWE25  

        Napiš mi maila ohledně toho biku.

        0 0
        • Weremos  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • Kamikaze 591  

        Kdyby si to chtěl vyměnit za silničku a horáka, napiš mi taky :-D oba jsou tady na bazaru…

        0 0
    • Luk02  

      Volil bych Pitche, nebo Reigna…Kvůli geometrii a osazení. Tím bych vyřadil GT Force 3.0 a Teocali to má na mm stejně hloupou geometrii, navíc se pořád člověk musí vrtat v tom i-drivu(u GT)u Te­ocalli chytaj vůli ty malé čepy…RB s otazníkem kvůli osazení, Genius je nutný vyzkoušet kvůli velikosti a úhlu sedlové trubky a mínus může být tahovej tlumič, plusem je že v případě že se ten tlumič posere tak ho máš do týdne zpět vyměněnej. A-Gang je v pohodě, ale váží to samé co Fr/DH Ninja, navíc je ten rám poměrně necitlivej a je to docela koza na to na jaké je to určení, chtělo by to vyzkoušet. Cube jsem nejel ale tenhle model bych nechtěl to spíš Fritzz, Stereo…

      0 0
      • VeloDedek  

        Pozor na značky, které osazují na své dražší modely komponenty alá „náboje Specialized apd…“ Tyto komponenty zpravidla patří k tomu horšímu a výrobce je tam dává právě proto, aby ušetřil. Kdybych chtěl kolo v této cenové kategorii, nechtěl bych tam takový šroty ani vidět a hlavně u nábojů to platí dvakrát!

        0 0
        • cat  

          Souhlas, hlavne u Speslu za 100 tacu to nastve, kdyz je tam polovina S komponent, fakt to nemam rad.

          0 0
        • Luk02  

          Proč to píšeš mě a ne zakladateli já už kolo mám:-), jinak pokud jde o náboje specialized nebo „obrandovaný“ ráfky od Alexrims nebo DT swiss tak s tím nemám problém, navíc pořád lepší obyčejnej ložiskovej náboj specialized než základní Shimano, nebo spíš vlastně než jakýkoliv Shimano náboj. Vyměníš ložiska a jezdíš dál…Ale jinak uznávám že náboje a kola celkově jsou slabiny většiny seriových kol…

          0 0
          • logoman  

            Docela souhlas, taky se mi zda fuk jestli je na rafku napsany specialized nebo alexrims ci dtswiss. Stejne tak u naboju, ze tam je S misto novatec …

            0 0
        • Jirka B1  

          a co by jsi teda doporucil?

          0 0
    • soap  

      RB bych výřadil ber GIANTA

      0 0
      • Lister  

        Sranda, jak všichni radí a přitom neví, k čemu a jak chce to kolo používat :-D

        PS: sorry, špatně zařazeno.

        0 0
    • Pelin.x  

      A co třeba nejaký LAPIERRE http://www.lapierre-bikes.co.uk/…cy/spicy-316

      0 0
    • Atilla  

      Jediné z těch kol co mi není vůbec po chuti je ten moongose. Sice se na tom dá šlapat pěkně do kopce, ale citlivost na malé překážky chybí a navíc to natahování kola např. při bunny hopu a ještě k tomu strmý úhel vidle. Prostě nic moc. Pitch je universál na (skoro) všechno. Na RB se dá taky lecos. Agangu nevěřím(můj názor, nepotvrzen).

      0 0
    • biker159  

      regin nebo spešla

      0 0
    • nox159  

      RB No.1

      RB se dělá tady u nas

      RB je vařené ručně

      RB jede jak silnice

      RB je super na udrzbu ma jen „jeden“ čep

      lak u RB drzi jak RK na předku :o)

      RB nehoří (sundance jo :)

      pro RB neplatí fyzikální zakony (jde dobre na zadni, samozrejme ale do kopce se proste na zadni nezveda )

      RB ma tak tuhou zadni stavbu jak pepik saxu penis při erekci :-P

      čti BF a dozviš se vice… :)

      0 0
      • Atilla  

        Jak se dělá abych měl tvoje příspěvky blokované? Dík

        0 0
        • maajkee  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • nox159  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • Kamikaze 591  

        Nejlepší je tuhá stavba :-D

        0 0
      • Specík  

        Stejně bych si ho nekoupil ani za nic :D

        0 0
      • Vilém  

        ze te to furt bavi. Zacina to byt znacne trapne.

        0 0
        • nox159  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • soap  

        nuda

        0 0
      • jIrI___  

        Tak to se povedlo :-D

        0 0
        • Smazaný účet  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • Kubiczech  

        Díky za zařazení bodu o nehořlavosti. Jsem poctěn. (:

        0 0
        • nox159  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • Tomínos  

        Jen se chci zeptat proč blokuješ odpovědi na naprosto dementní příspěvek a ten tam necháš?

        0 0
        • nox159  

          protoze je ***** dobry :D

          0 0
          • Tomínos  

            Nevím, řekl bych spíš, že je to ***** oharaný vtipkování, poprve podruhý potřetí možná dobrý, ale od tebe poslední dobou nic jinýho než tyhle hlášky neslyším…

            0 0
    • logoman  

      Kolik meris? On uz je docela problem sehnat nektery kola. Ale pokud sezenes tak bych z tveho vyberu bral pitche a pak na druhym miste reigna. Jestli ti vyhovuje M vzal bych tohle http://www.lyze-kola.cz/…-2011-m.html tech – 40% se mi zda ferovejch :)

      0 0
      • biker159  

        JO no to je dobrá nabídka a šílené kolo. Toto bych taky vzal

        0 0
      • Jirka B1  

        merim 178cm, to nevypada spatne.

        0 0
        • Luk02  

          Kolo OK, snad tady ta verze vidle bude fungovat Lyrik je fakt kus od kusu, dokonce můžu přidat zkušenost s prodejcem. Je to bezproblémový týpek bejvalej sjezdař nicméně kola Socialized se přes eshop neposílaj takže tě čeká výlet do Uhlířských Janovic:-D

          0 0
      • mr.antik  

        Za tu cenu nevypadá špatně, ale je to trošku těžší kalibr (lepší z kopce, horší do kopce) než ty uvedené.

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          160 je na XC už poměrně dost. 140 by se i dalo, ale i tak je to dost. Z kopce si bude lahodit, do kopce umírat. Takže za mě takové kolo: ,,NE!":)

          0 0
          • logoman  

            Ale prd, poucky 160 je moc a 140 akorat sou blbost, dulezitejsi sou gumy …

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Věc názoru. Jezdím 120 a od kamaráda jsem měl 160/160 a opravdu bych na tom jezdit nechtěl.

              0 0
              • Luma  

                Jezdím 120 a od kamaráda jsem měl pujčený 160/160 a opravdu bych na tom chtěl jezdit.Ne vážně má to asi o kilo a půl těžší ale v terénu je to paráda.Hned bych měnil

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Má Norco, váhově 17kg..což je o 5kg víc než mám já. Je pravda, že je to opravdu monstrum, co přejede vše, ale na XC to prostě není.

                  0 0
                  • pitos  

                    Chápu,ono to na seběvědomí moc nepřidá, když ti v terénu stačí někdo, kdo má o 5 kg těžší kolo a potom ti z kopce ještě ujede:)

                    0 0
                    • Dzordano_Bruno1  

                      Stačí mi, když šlapu dozadu:)

                      0 0
                      • Luma  

                        Tady máš obě kola-Ghost 160,a Canyon 120,ten je můj.Ten Ghost jede parádně.

                        0 0
                        • Dzordano_Bruno1  

                          Neříkám, že je to špatný, ale na XC se prostě 160 nevyplatí, nemá to význam. Ale, jestli to někomu vyhovuje, tak proč ne – každého věc:)

                          0 0
                          • nox159  

                            neni to az tak o tom co se jezdim ale jaky clovek kolo sedla… :)

                            0 0
              • ZuzicK  

                Tak je rozdíl i mezi koly 160/160, že. Některý má 17kg, některý 13.. a ty pneu fakt dělaj taky hodně.

                0 0
          • Jenda  

            blbost, zalezi jak to kolo naladi – jasne pokud tam da 40mm predstavec, nejaky sileny gumy a pod tak s tim neujede do kopce nic. Pokud tam ale necha ± co tam je tak to pojede imho slusne, rozhodne srovnatelne s hodne 140 fulama. Zalezi taky na geometrii – pokud to bude kratky a tedy hravejsi na sjezd tak se to o to hur bude chovat ve vyjezdech a opacne. Ono nejvetsi rozdil mezi 160 a 140 fulem je v hmotnosti a odolnosti. Jinak casem muze vidli predelat na dual position a pak z toho ma super univerzal. Sam na svym fritzkovi nemam nejakej zasadni pocit ze bych ztracel oproti XC jezdcum a z kopce si to uzivam. Ale mam to spis na takovyto alpsky XC a na sjedovy trati jsem se s tim spis trapil (ale za to kolo moc nemohlo, na sjezdaku by to asi nebylo o moc lepsi:-)

            0 0
    • Jirka B1  

      Koukam, ze par lidi pochopilo a napsalo svuj nazor – diky, ale bohuzel i spousta nepochopilo… Pro reci mimo tema si zalozte jine vlakno.

      0 0
      • Kubiczech  

        Sám jsi moc skutečností, které jsou rozhodné pro volbu kola taky neuvedl. Jinak je tu funkce blokace příspěvků.

        0 0
        • pepino  

          Tak jsem si to projel, tys mu neporadil vůbec nic, proč nejsi zticha aspoň teď? Říká se tomu soudnost, sorry. Plus majkee, mp3, nox, známé firmy:)

          0 0
          • maajkee  

            Jako tady nejde radit, nasype sem snůšku různých fullů, každej pes jiná ves, nenapíše kde a co chce jezdit a chce nějaký rady, to je prostě nesmysl.

            0 0
          • Kubiczech  

            Já ty důvody napsal celkem jasně, pokud jsi můj příspěvek přečetl. Vadí mi, když se tu někdo čertí nad diskusí a sám nedovede rozumně formulovat dotaz, na který se dá rozumně odpovědět. Toť celé. Jestli nám poví něco bližšího, tak můj příspěvek cenu měl, jestli ne, tak bude stejně k ničemu jako ten tvůj.

            0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Zahrnul jsi nás solidním výběrem. Bohužel Ti neporadím, jaký je pro Tebe nejlepší, ale můžu Ti dopočit kola od značky Radon, Canyon.

      Já mám v rodině dvě kola Radon. Jeden full a druhé dámské HT. Full je ve Fox 32+Rp23 a jsem s ním opravdu spokojený. A přítelkyně má HT a taky max. spokojenost. Absolutně bez problémů. Proto Ti doporučím se kouknou na tyto kola..

      0 0
      • kucka7  

        koukal jsem na ty radony a vypadaj moc dobře ,kde si je kupoval a kde by se na ně dalo podívat

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Koupit si je můžeš jen na jejich webu, popř. u nich v sídle. Podívat se na můžeš opravdu jen tam, popř. Ti pošlu foto.

          0 0
          • kucka7  

            a kterej typ máš?

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Stage 6.0

              0 0
              • zaxxx  

                stage 6.0 je taky muj favorit … jak jsi s nim spokojeny? jak jezdi? trosku vic jestli muzes, ne jen pochvalit :) mam take limit okolo 40 tis. a Radon me moc zaujal i designove, nebo take nejaky ten haibike v akci? i s nizsima zdvihama nez tu jsou v super akcich, pripadne hodne se mi libi novej giant trance X3 2012, bude za 42, ale ma horsi tlumic :-/

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Já jsem spokojen maximálně. Jen mi přijde, že obrázek na Stage je jen ilustrační, protože mám 3×9 a né 2×9 a místo pevné osy je mám RWS, jinak je to stejné. Nevím.

                  Jinak nejslabším místem jsou podle mne řidítka, která váží 330g, takže ty jsem vyměnil za Eastony, které jsou o polovinu lehčí, při stejných parametrech.

                  Řazení, kola a vše okolo bez problémů,

                  DT swisska jsou podle mě solidní kola. Při jedné projíždce jsem vjel s měkkým zadním kolem na koleje a brutálně píchnul zadní, duše na odpis. Jel jsem přesně ten styl, kdy přítelkyně vyhodí přední na obrubník a zadní ne v šílené rychlosti, něco podobného jsem udělal já. Jen s rozdílem, že jsem měl měkký gumy a 80kg :D Výsledek? Ráfek bez defektu, odření, ohnutí, prostě nic.

                  Tlumení a vidla. Nemohu srovnávat, ale jsem spokojen. Odjezdil jsem nějakou sezónu na ht s gilou, takže ode mě nečekej jak moc je vidla progresivní a kdo ví, co ještě. Ale pokud zamkneš vidlu, je zamčená a nehoupe se – pokud dostane sodu, tak dojde ke klasickému propružení – zabezpečení zničení vidle. Tlumák při zapnutém propedálu 1–3 se hejbe i na nejnižší hodnotu opravdu minimálně.

                  Jinak kolo je supr. Můj první full a 120 je ideál. 100km ujedeš jako nic a nějakou skočku taky skočíš. Mám ho měsíc, odjeto cca. 1000km a pořád si hraju s odpružením. Tlaky mám vyřešené a už jen ladím odskoky. Jinak pokud nejsi jezdec jako já, co jeden čas si jezdí silnici s lesníma pěšinkama a pak jde na skoky, tak s nastavením nebudeš mít absolutně problém a kolo žere opravdu i šišky:)

                  Já jsem se dostal zatím nastavení, kdy při skoku 6schodů placku nejdu na doraz a kolo i tak solidně žere nerovnosti.

                  Váhu tipuju kolem 12kg, pokud dáš pedály, košík na flašku, pumpičku, tak těch 12.4.. Ale nevážil jsem a proto jen tipuju od oka!!!

                  Kolo samotné jsem měl po zaplacení doma do 10dní i s víkendem. Peníze jsem poslal a ani nekomunikoval s prodejcem, nebylo potřeba.

                  0 0
                • quidos  

                  Nevím, jakou potřebuješ velikost, ale za tyhle peníze možná seženeš letošní X3. Osazení dost podobné jako X2 2012..

                  0 0
                  • zaxxx  

                    jo to bych i sehnal, ale letosni X3 mi teda designove prijde cirkusova…ta silena modra, me se to nelibi a kolo se mi i musi libit abych ho koupil, ne jen sestava dobrych komponentu

                    0 0
    • Tomínos  

      Spešl, Giant dobrý, Mongoose mě nějak nenadchl, ale byl tam horší tlumič. RB si nekupuj, naštval bys Noxe. Ostatní jsem nikdy nejel.

      0 0
      • Atilla  

        Ono ani s tím ario 3,3 co je na elite, to nechodí nijak zázračně, ale za pedálem to jde dobře a při šlapání na kašpárka se skoro ani nehne.

        0 0
    • Jirka B1  

      Kolo ma byt spis do terenu a na jezdeni z kopce, ale aby se na tom kole taky nekam dojelo , preferuji zdvihy 150/150 lock out na vidli i tlumici. Volim to ja druhe kolo k HT.

      0 0
      • Luk02  

        Lock out je zbytečnost hlavně pokud to chceš na ježdění dolekopcom, navíc pokud se naučíš šlapat do kruhu tak se to ani nebude tolik houpat..do zádu maximálně nějakej propedal či jinou „kurvící“ platformu…Druhá věc – universální kolo neexistuje, respektive stejně budeš muset prohazovat pláště, nebo celá kola…jinak z toho kola budeš vypruzenej uplně všude, na XC to nepojede, v parku to nebude držet apod. Uplně jiná věc je že nemá smysl vybírat kolo podle zdihu je 150mm a 150mm, pak je dobrý koukat na to jaký to má úhel hlavy a výšku středu to dělá opravdu hodně…krom toho má každej rám a tlumič jinej průběh chodu, vysoký kozy se strmým úhlem jsou za trest teda alespoň podle mého názoru…a uplně další věc, HT klidně prodej na tom jezdit nebudeš jakmile si koupíš full:-D

        0 0
        • Jirka B1  

          Urcite vyzkousim Giant Reign 2, Spesla Enduro a Pitche. Sehnal jsem jeste testaky. Jestli mas i jine napady, tak sem s nim :-)

          0 0
          • cat  

            Z toho co mas nahore si vybral nejlip. Ale reign a Enduro jsou uplne jiny kola, takze bude dobre kdyz to vyzkousis.

            0 0
        • Carlos.f  

          S nižší výškou středu je to při sjezdu lepší, ale jinak je to při jízdě těžším terénem dost limitující.

          Jinak strmý hlavový úhel také nemám rád.

          0 0
          • Luk02  

            Vzhledem k tomu že se většinou přechází na 2×10 tak tím se opět průchodnost terénem o něco zlepšuje nicméně uznávám že nižší střed může být občas limitujicí…

            0 0
            • Carlos.f  

              Na AM/EN kole mi vyhovuje 3×9, kde je největší rozsah. Využívám jak nejlehčí, tak nejtěžší převody.

              2×10 nevyřeší délku klik, která musí být stále stejná.

              0 0
        • cat  

          Hele souhlasim se vsim, ale proc mas sakra v profilu 6 pevnaku?:D

          0 0
          • Luk02  

            No to už je historie:-D, ani jedno z těch kol už nemám…

            0 0
    • kucka7  

      přidám se s žádostí o názory

      chci chrtího fula xc/maraton a v hledáčku mám toto

      http://www.radon-bikes.de/…d_15104_.htm

      http://www.radon-bikes.de/…d_15121_.htm

      http://www.scottmtb.cz/…tt-spark-30/

      díky za názory

      0 0
      • Azmir  

        Všechny 3 to jsou určitě super rakety. Já bych se ale určitě rozhodoval mezi těma radonama, za tu cenu je to bezkonkurenční, ted otázka jestli carbon a X9 nebo hliník a XTR, to bych spíš nechal na tvých preferencích. Podle udávanych vah to vychází ± stejně, čemuž moc nerozumím.

        0 0
      • adys42  

        čau, včera jsem poprvé provětral Sparka 40ku model 2012, a první dojmy: myslím že jsem vybral dobře. :) takže za mě Scottík :)

        0 0
    • Hank Moody  

      Nekamenujte, ale já bych rozhodně vyřadil GT Force-testoval jsem a je to líná mrcha. Mongoose a Agang mi prostě nejsou sympatické. Proti Spešlu jako takovému nelze říct nic, ale jelikož je v ČR přespešlováno, tak bych taky vynechal. :)

      Z toho výběru (a podle tvého následného upřesnění) za mě Giant nebo Cube (ale AMS150). Případně bych se mrknul třeba na Stevens Glide.

      0 0
      • Luk02  

        Řekl bych to asi takhle, i-drive jako takovej sám osobě línej není, problém je spíš v seriovém osazení plášťů pro Force. Ten skoro až sjezdový Nevegal 2,3 a 2,1 vzádu opravdu nejedou. Po výměně plášťů se to chová uplně jinak…

        0 0
        • mr.antik  

          Na Reign 2 jsou Miniony/High Rollery :-))

          Gumy neřešit.

          0 0
          • Luk02  

            Taky dobře:), nadruhou stranu tyhle kola už mají nějaký zdvih a předpokládá se že terén uvidí tak proč ne:-) Ale u toho Force jsou ty téměr DH gumy mimo…Force vnímám jako opravdu takový Xcčko…

            0 0
            • McBlacky  

              2,3 a 2,1 jsou naprosto ok gumy ne? Většina lidí vozí 2,25 NN na AMkách a ten vzorek není o tolik nižší než u kendy.

              dávat si na kola kolem zdvihu 140 lehký, rychlý šlupky je nesmysl. Jednak to nedrží+nevydrží a na úkor lepší jízdy do kopce to zase je limitované z kopce.

              0 0
        • Hank Moody  

          Pláště jsou spotřebák, to je jasná věc. Ale můj subjektivní názor na Force (po testovací jízdě, samozřejmě) je, že to je líná mrcha – i vzhledem k zaměření kola a hlavně v porovnání s konkurenty. A nepůsobilo to na mě tak, že by to byly pláště co to způsobuje. Prostě mi i-drive přišel jako nejméně efektivní.

          0 0
          • marapara  

            Tak tomu věř, Nevegaly fakt nejedou. Když tam dáš jezdivé pláště s rozumným vzorkem podle použití, bude o 70% lepší.

            0 0
          • maajkee  

            Nevegaly krásně držej, ale opravdu nejedou.

            0 0
            • scret  

              no muj nazor je spis takovej, ze jsou pomaly a pritom zas tak dobre nedrzej, takze pro me plast na …

              0 0
            • HonzaC  

              asi kvůli nedostatečné erudici jsem blbec vozil Nevegal v drátu na zadním kole a ve předu Karmu a trochu to zpočátku pomalejší bylo,nicméně, když jsem viděl spadnout průměr, tak jsem víc šlapal a najednou jel. S mým nájezdem 3 tis za rok to bude vždy o nohou…

              0 0
              • maajkee  

                O nohou to je ale vždycky, i kdybys najel 20tisíc ročně, ale krom těch nohou je to pak o kole, všechno se to sčítá.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Navíc právě u méně výkonných jezdců je valivý odpor o dost podstatnější ze dvou důvodů:

                  • jedná se o menší rychlosti, takže aerodynamika je méně významná avalivý odpor více
                  • z toho malého výkonu jezdce padne o hodně větší část napřekonání valivého odporu (to je vlastně důsledek toho předchozího bodu)a tím pak změnou valivého odporu dojde k většímuzrychle­ní/zpomalení
                  0 0
                  • HonzaC  

                    o tom žádná, určitě to není ideální volba, už jsem to dávno prohodil a samozřejmě to jede lépe, jen jsem chtěl poukázat na to, že s tím jde žít bez větších problémů :-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Nejde! :)

                      0 0
                      • HonzaC  

                        Ale jo, jde. Jen když člověk pročte tolik vláken o výběru plášťů, tak si to před sebou poté už neobhájí…tak tedy Nevegal do zadu NEBRAT !! :)

                        0 0
                      • HonzaC  

                        Ale jo, jde. Jen když člověk pročte tolik vláken o výběru plášťů, tak si to před sebou poté už neobhájí…tak tedy Nevegal dozadu NEBRAT !! :)

                        0 0
    • Jirka B1  

      behem pondelka a uterka budu testovat Enduro od Spesla, Gianta – Reign a GT Force. Jinak jsem nasel v jedne prodejne GT Force 1.0 2010, kompletne osazeno XT Deore za 50k. Nevim zda je to primerena cena. puvodne 75k.

      0 0
    • rudik1  

      trošičku se ti sem vetřu:-)

      hledám ,pátrám a měl bych dotaz s pomocí s výběrem.do oka mi padlo http://www.racebike.cz/…78/iq-6-team -upraveno na XT

      nebo totok http://www.radon-bikes.de/…d_15104_.htm -tak jak je

      kdo tyto kola jezdil a s jakou výškou postavy?

      moje 176cm.momentálně jezdím 19" pevňáka a vyhovuje.

      jakou velikost tedy zvolit?

      0 0
      • Karlos009  

        Mícháš hrušky s jabkama, „chrtí“ radon a „sjezdové“ IQ6. Pokud chceš rychlý trail bike od RB, tak bych tím XT osadil raději IQ.

        0 0
        • Karlos009  

          Teď jsem se díval kolik stojí teb Radon, za to by to IQ bylo na XTR. :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Vždyť ten Radon je na XTR + R1 carbon + DT Swiss XR1450 + tapered SID + RP23 + 15mm přední + X-12 zadní osa a bude i reálně slušně pod 11kg.

            Tohle může být na IQ za 60tis. Kč?

            Ten Radon je za ty prachy super.

            0 0
        • rudik1  

          jabka a hrušky asi míchám,důvod je jasný,nevyznám se v tom:-D

          abych to uvedl na správnou míru.vlastním pevňáka cca 14kg.v podstatě mi vyhovuje ,ale občas se po nějakém tom poli projedu,les často,strmé svahy vyjímečně,přes to bych selopéro bral kvůli pohodlí.

          radon jsem vybral ne ani tak kvuli carbonu,spíše kvůli výbavě.jsem tak nějak na to shimano…

          váha není to nejvíc podstatná,ale vozit 15kg taky nemusím.

          RB se mi prostě jen líbí,navíc si mohu kolo osadit dle svého přímo u obchodníka.

          tak teď babo raď…co tedy vybrat na slušné pohodlné nezávodění něco málo nad 50k?

          0 0
          • MlokCZ  

            Radon jsi opravdu nevybral kvůli carbonu, když ten rám je hlína :-)

            0 0
            • rudik1  

              jo tak to jsem se sekl,vedle je totiž car… na X9 a to jsem právě nechtěl.

              :-D

              0 0
          • Karlos009  

            Za sebe bych na pohodové ježdění jak píšeš, zvolil spíše to IQ. Za těch 50+ to bude rovnou verze RACE a přechod z pevňáka nebude takový šok. Nebo spíš z toho tvýho to bude šok pozitivní. :-)

            IQ6 v případě, že to z rozbitých kopců rád pouštíš a jsi za to schopen akceptovat vyšší váhu a línější projev ve stoupáních. U IQ6 bych osobně zůstal u verze TEAM a dal bych tam raději FOX tlumič a posuvnou sedlovku.

            Rozhodně ale, když už kupuješ kolo za takový prachy, testuj.

            0 0
            • rudik1  

              děkuji:-)

              mužeš sem dát linky co přesně máš na mysli ?IQ race,

              IQ6 team…už se v tom ztrácím:-(

              testování asi nebude,není kde zapůjčit.

              btw:pevňáka bych si asi nechal,takže full by byl jako doplněk na blbnutí.i když do lesa daleko,ale se 14kg tam snad dojedu:-D

              0 0
              • Karlos009  

                IQ RACE tedy

                IQ6 TEAM

                To IQ je dle mého názoru v dostačující konfiguraci.

                U IQ6 bych pro jeho širokou nastavitelnost volil ten dražší tlumič a určitě bych přidal posuvnou sedlovku, která je u RB za pár korun.

                0 0
              • Karlos009  

                A protože se v tom očividně opravdu ztácíš, rozhodně si udělej výlet do Prahy a tady si ta kola vyzkoušej.

                0 0
                • rudik1  

                  tak ď,v praglu pracuju,tak si čas udělám.

                  zatím vede IQ race jak stojí a leží.120mm mi naprosto bude stačit.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jestli ti bude 120mm stačit, tak to vem IQ6tku :0) Pokud nejsi extra střelec, tak se dostaneš akorát na těch 120–130mm :0)

                    0 0
              • Jirka B1  

                ja jsem chtel taky testovat a napsali mi , ze je mozne testovat v Jezdkovich nebo kde to presne sidli. staci pry zavolat a prijet.

                0 0
            • rudik1  

              jj,tak už tomu rozumím,ono to je o zdvihu:-D

              0 0
    • Stroy  

      Specialized pitch – vse super, az na jednu zasadni vec a to zadni tlumeni zcela bez progrese, chodilo to stale na doraz.

      Nevite nekdo jestli uz se jim to podarilo poladit?

      Z tech ostatnich co uvadis bych si krom Reigna asi nevybral.

      Lepe bych hodnotil nasledujici kola..zkus se na ne podivat:

      Lappiere zesty 314

      Mondraker Foxy

      Merida Trans-Mission HFS

      0 0
      • Luk02  

        Hele asi záleží co tam přesně máš za tlumiš, ale s x-fusionem co tam byl seriově se to chová tak jak píšeš…, s jiným tlumičem to je myslím lepší…

        0 0
    • Jirka B1  

      otestoval jsem GT Force,Specialized Enduro, Giant Reign 1

      Nejlepe se mi jezdilo na speslu, je rychly, pekne stoupavy, ve sjezdu jede slusne dolu. Na silnici se s nim bez problemu taky jede dobre. Kolo je pomerne i lehke.

      Reign taky neni spatnej, docela srovnatelne s endurem, jen je pomalejsi na silnici a jinak krasne zehli teren.

      Force – pomale, vrzani v cepech, a takove zvlastni pohupovani, ktere me nenadchlo.

      0 0
      • Carlos.f  

        Testoval jsem Specialized Enduro 2010, které je stejné jako 2011.

        Dojmy kladné.

        Do kopce nahoru i s kopce dolu mi přišlo o dost lepší než Reign 2010.

        Jen mi vadil nízký střed. Pokud ti nevadí nízký střed, tak je to dobrá volba.

        Jen si zkontroluj geometrii. U Specialized nejsou dvě stopy a pod. nic výjmečného.

        0 0
      • cat  

        Neumim si predstavit, jakej setup by to musel byt, aby byl reign pomalejsi na silnici.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Reign má normálně Nevegaly ne? Tak to je ta chyba ;0) Alespoň se krásně ukazuje, jak moc je důležitej ten „správnej“ systém pro to, aby to jelo a jak vůbec není důležitý ostatní setup :0) Viď Noxi? :0)

          0 0
          • cat  

            No na starym Kendy byly, nevim jak ted, ty fakt nejedou.. Jako neco ten system pruzeni udela, tak asi…5 procent:D

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já myslím, že ty Nevegaly tam cpou pořád, ale nejsem si jistý..

              A jestli těch 5 procent někdo dokáže poznat (kromě Mloka, ten pozná fakt všechno :0)) tak ho budu obdivovat :0)

              0 0
              • MlokCZ  

                5% už by bylo sakra hodně (aby to udělal pouze jiný systém ve stejné kategorii fullů). Na rovině nemám 5% rozdílu ani mezi 150mm fullem a celopevňákem (při stejném osazení včetně totožných pláštích). V kopci je rozdíl už o trochu větší, tam se ale projeví už ty 3kg u fulla navíc.

                Oproti tomu výrazně lišící se pláště mi na rovině a pěkném povrchu udělají i více než 10%.

                Srovnávat jak která stavba jede je možné pouze se stejnými plášti + nejlépe i hodně podobná nebo stejná kola a ne moc rozdílná celková hmotnost. A taky posed by měl být aspoň podobný.

                0 0
                • logoman  

                  Co ty procenta vyjadruji? O kolik vic W musim vyvinout abych jel stejne rychle nebo co?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    individuální pocit.

                    Takhle malý rozdíl já nechápu, osobně to mám o dost větší.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Taky ale nemáš tak podobně laděná kola. Tím myslím u sebe ten stejný posed na celopevňáku i fullu (včetně totožných řídítek).

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Rychlost při stejném výkonu jezdce. Nemám wattmetr, takže vše je z dlouhodobého pozorování tepy x rychlost.

                    A protože jezdím pomalu, tak rozdíl výkonu pro stejnou rychlost bude dost podobný (ve větších rychlostech, kde bude dominantní aerodynamika by to už neplatilo).

                    Ještě doplním podstatnou věc, mám na celopevňáku téměř stejný posed jako na fullech, tedy žádný (nebo zcela minimální) vliv v rozdílech aerodynamiky.

                    A když jsem srovnával se stejným osazením a na stejných pláštích, tak ten rozdíl zůstává na rovině v podstětě jen čistě na ztráty v odpružení (nárůst valivého odporu za ty 3kg navíc je zanedbatelný). A ty tam prostě téměř žádné nejsou.

                    Ve výjezdech (mírnější řekněme třeba 8–10% a ne žádný technický terén, tedy situace, kde se to v poklidu dá dlouhodobě sledovat; v extra prudkém nebo technickém výjezdu to může být jinak, tam to nedokážu sledovat) se dlouhodobě pohybuju při srovnání 29 celopevňák x 26 full na totožných převodech při stejných tepech a to i když mám na fullu vepředu NN/RaR a na celopevňáku RaR/RaR (pokud vezmu na fullu ještě pomalejší pláště, tak se rozdíl zvětšuje, třeba při HD/HD opravdu o hondě).

                    Takže tam je rozdíl akorát dle poměru obvodů/průměrů kol (tedy asi 9% na rychlosti).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A pak ještě mám trvalé dobré srovnání tím, jak já kola střídám (dle toho co a jak se jede) a kamarád, co jezdí podobně výkonnostně jako já ne a jezdí vše na stejném HTčku.

                      Takže můžu pak hezky srovnávat ještě dle toho jak mu stíhám na celopevňáku a jak na fullu (teď se bavím o pěkných cestách, abych do toho netahal využití odpružení v rozbitějším terénu).

                      A právě kvůli tomu, že mám tak malé rozdíly mezi celopevňákem a 150mm fullem, tak jsem už definitivně zavrhnul jezdit něco mezi tím (a že jsem ještě loni zkoušel stavět chrtího 100mm fulla, že bych doplnil něco mezi). Tam jsem pak měl tak malý rozdíl jak to jede oproti tomu vyššímu zdvihu, že to ani nemělo cenu za tu ztrátu zdvihu.

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  Srovnávat jak která stavba jede je možné pouze se stejnými plášti + nejlépe i hodně podobná nebo stejná kola a ne moc rozdílná celková hmotnost. A taky posed by měl být aspoň podobný.

                  Tím mi nepřímo potvrzuješ mé tvrzení, že moje bývalé HT vybavané stejně jako můj full jelo podle mě stejně, že jsem nepoznal že by bývalé ht bylo v tomhle ohledu lepší :0) Pro noxe nepochopitelné..

                  0 0
                  • cat  

                    Jn, kdyz clovek slusne splape, jsou rozhodujici faktory jinde. Za me plaste/kola, geometrie a potom celkova hmotnost.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jasně vždyť to chápu, ale byla to narážka hlavně na noxe, pro kterýho nebylo pochopitelný, že někdo nemusí chtít (ani mít prostředky) postavit HT pod 9 kilo.. a když pak jako trouba srovnává chrtí HT s AM/EN kolem oboje patřičně osazené a pak paušalizuje že Maestro jede líp než jednočep :0)

                      0 0
                      • Tomínos  

                        Takže na gloryně ujede meridě 96 do kopce?

                        0 0
                        • cat  

                          S tou Glorynou si vzpominam na jednu vec, jeli jsme Enduro challenge na Rychlebkach toto jaro. Kamos s Glory na 20 kg. V pulce cesty se mu vysrala prehazka a zasekla na nejtezsim stupni. Mel to cca za 15 minut a byl nejrychlejsi z nas ze vsech v celkem solidnim rozdilu, takze nekdy je to fakt jedno.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Jo, maestro je přeci nejlepší :0)

                          0 0
      • Luk02  

        Docela překvapivé hodnocení:), kdybych si měl vsadit na jezdivější kolo tak by to vyhrál Reign…A jinak teda Reign a Enduro nejsou uplně srovnatelná kola – Reign je trochu víc XC Enduro je prostě enduro. Určitě sis všimnul že má napínák, dvojpřevodní apod. kravinky… na normálního Reigna ani napínák moc dát nejde.(tvar rámu u středového složení, nemá iscg) Maistro a FSR jsou taky chodem dva uplně rozdílné systémy.

        Nicméně ve výsledku kdybych si měl vybrat asi bych taky nakonec vzal Enduro ale je to daný především tím jak kolo chci používat a kde s ním jezdím. Možná bych si dokázal představit Endruo jako jediný moje kolo, ikdyž nevím jestli by mi ho v parku nebylo líto. Fakt jsem docela rád že jsem si na začátek pořídil Big hita pro můj styl jízdy: „To dolítnu, au nedolítnu“ ideální. Ten Reign je ale taky docela dobrý kolo…

        0 0
        • cat  

          Pokud jde o dorazy, tak je Enduro hodne progresivni, takze vpohode, oproti Reignovi.

          0 0
        • Jirka B1  

          kazde kolo je jine, ale na enduru se mi jezdlilo nejlepe. Ted taky zalezi co sezenu za dobry peniz. Do bikeparku to moc nebude, ale nejaky jednoduchy cesty se na nem pry vpohode daji dat a vynechat velke skoky. Lipno pry cele ok. Na tom kole chci jezdit kdekoliv hlavne to chci mit do drsnejsiho terenu a take abych na tom ujel treba 50km a neutrapil se k smrti.

          0 0
          • Luk02  

            Lipno je sice na první pohled jednoduchá trať ale i díky tomu tam každej jezdí pěknou kudlu a to víc se tam člověk může slušně vyndat, případně vohranit nějakou lavici…Jsem jen chtěl říct že na řádění v parku je lepší trápit nějaký těžší kalibr na druhou stranu to Enduro se bude líp tahat do vzduchu…ale zase tam nebude ta rezerva když se něco nepovede…druhá věc je jestli na Enduru nevyměnit ten dvojpřevodník za klasiku a napínák tam dávat jen když bude hrozit bikepark…Protože jezdit normální XC vyjížďky s napínákem a dvojpřevodníkem je trochu vojeb…

            0 0
            • cat  

              Proc je to vojeb?

              0 0
              • Luk02  

                Rozsah převodů + to neustále vrčí a klade nepatrný odpor…Tím ale nechci popírat význam napínáku na některý kola patří:-), ale pokud se na tom kole mají jezdit hlavně vyjžíďky normální terénem bez skoků tak je to až zbytečný…

                0 0
                • cat  

                  Me teda nic nevrci ani neklade odpor a rozshah prevodu mi staci a to ani nemam 10ti kolecko, akorat se musel trochu zajet. A na ty vyjizdky, kdyz na to prijde je napinak potreba uplne stejne. Jediny co, tak jsou to zbytecny gramy navic.

                  0 0
                  • Luk02  

                    Chvilku jsem to takhle vozil a přišlo mi to zbytečný tak jsem tam vrátil velkou placku…Jak píšeš zbytečný gramy navíc, na řádění mám jiný kolo…

                    0 0
                • logoman  

                  Zachvilu se bude davat napinak i na xc kola ;)

                  0 0
              • Luk02  

                btw jak jsi spokojenej s tou teleskopickou sedlovku co máš na tom endurku…?

                0 0
                • cat  

                  Vcera jsem ji znicil. Respektive tu packu. Jinak naprd, pokud bych to mel rozepsat: malej zdvih, dlouhy chod paky, obcasne bezduvodne vystrelovani a vystreluje tak rychle, ze ztoho nejen boli koule, ale sedlovka se cela i postupne vysunuje z ramu, pokud se malo utahne, zamek sedla se musi dotahnout nepochopitelne velkou silou a stejne se pri ostrejsim dosednuti posune, lacine provedeni.

                  Tohle vsechno by mel resit KS:)

                  0 0
            • Jirka B1  

              s dvojprevodnikem si vzdycky muzu pohrat a pripadne ho vymenit a napinek se taky pripadne da sundat. Vim, ze kolo na jezdeni v parku je jina trida, ale nechci jezdit jenom v parku. Ty jsi nejaky cas jezdil na GT v bikeparku, jak se ti jezdilo?

              0 0
              • Luk02  

                Můžeš no, ale já osobně prostě nemám čas před každým víkendem skládat bajk podle toho kam jedu. GTčko jsem chvilku jezdil v parku ale jen chvíli a šetrně(prodávám ho tak nemůžu napsat že jsem ho krmil kde to šlo:-D) Měl jsem tam teda sjezdový pláště, krátkej představec, enduro napínák od Shamanu(nejde tam dát uplně 100%)a rockring. Na takovým kole tě limituje hlavně nízká přední vidlice, zdvih vzádu nepoznáš i-drive chodí luxusně, strmá geometrie a nulová rezerva v případě že to někde nakrmíš. Je fakt že rám jako takovej váží přes 3,5kg s tlumičem takže to něco vydržet musí ale to kolo je primárně dělaný něco jinýho a je to znát…Ve větších rychlostech se tomu v bordelu zavíraj řídítka díky strmé hlavě a to není nic moc. Shodou okolností jsem i leteos jezdil jeden víkend na Špíčáku na Gtčku většinu toho tam člověk naskáče i tak, ale není to ono… Takže to že jsem si k tomu koupil ještě druhý kolo byla fakt investice roku… Na GTčku teď ani nevyjedu geometrie mi nevyhovuje ani na běžný vyjížďky, neužiju si to na tom zvykl jsem si na něco jiného. Ale je to dost o jezdci když se podíváš jak a kde prohání Force Hans Rey a nebo třeba Teocali Chriss Acrig, ale oni by jezdili na čemkoliv od spozora…Já ale nemám důvod kupovat něco co mi nevyhovuje…

                0 0
                • Jirka B1  

                  to mas pravdu, kolo je na neco jineho. Sjezdak zas nemuzes vytahnout na celodenni vyjizdku. Na to moje jezdeni si myslim, ze kolo ve stylu endura bude asi vyhovujici.

                  0 0
                  • Luk02  

                    Ještě mě napadá mohl by sis to nechat postavit, rám Cube Fritz se dá teď sehnat za docela rozumný prachy…(350 Eur + poštovný, bez tlumiče) Podobná kategeori jako je to Enduro, dobrý je že rám je na pevnou osu vzádu a můžeš si to naskládat jak chceš a cenově by to vyšlo asi taky docela přijatelně…s tím že si můžeš vybrat osazení…a tím eliminovat slabý místa na seriovejch kolech, nicméně to enduro i ten Gaint mi příjdou v pohodě a slabá místa tam pro běžnýho uživatele víceméně nejsou…

                    0 0
                    • Jirka B1  

                      to zas je dalsi starost, nekde neco hledat a vybirat a nechat si to pak postavit.

                      0 0
              • DaSnail  

                je nutné napinák sundavat? čemu vadí?

                0 0
    • Jirka B1  

      volba byla jasna – Specialized Enduro 2011 :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.