• Fredewald

    Objevil se nový český výrobce, kola vypadají hezky. https://www.facebook.com/rhubarbbikes

    1 1
    • Doyle  

      Svařit pár ocelových trubek a hodit je do laku umí kde kdo…

      1 5

        MTBIKER doporučuje

        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        15 199 Kč -12% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

        od 11 699 Kč -13% MOC 17 699 Kč

        Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

        od 10 599 Kč -14% MOC 17 699 Kč

      • Polopol  

        Bože…

        0 0
      • adam320  

        Uka co jsi svaril Ty

        0 1
        • Doyle  

          A ty?

          2 0
          • MichalOld  

            To jsou tvoje stránky?

            https://svarovanistana.webgarden.cz/…e/moje-svary

            0 1
          • adam320  

            Jak se na tom jezdi?

            0 1
          • KUBULA  

            Koukam stejna prace jako s ramem. 0,6 stena a vyresil jsi veskere pevnosti a hlavne to aby to zakaznikovi libilo. Svarecska prace slusna. Proc nedelas ramy? Ke to jen heftnout 8 trubek k sobe.

            0 0
            • Singlespeed  

              Myslím, že lidí, kteří se zabývají soplením ocelových rámů je na dnešní dobu až moc :-) .

              2 0
              • Tomcat  

                Pokud se chceš zabývat obrazně zákazníky ala Festka, tak jich je opravdu moc , protože konkurence je celosvětová a konkurence je tedy i samuraj pod horou Fuji.

                V nižších patrech už konkurence už není taková, ani z Británie často ani Německo. Teoreticky tak chybí někdo ala Fort , Sirer atd… v MTB nikoliv silnici ale pro čistě lokální trh.

                0 0
                • scalar  

                  Myslíš tu díru na trhu, co tu zůstala po Werku? :-)

                  1 0
                  • Tomcat  

                    Nemyslím, ocel od Poláků (Čina) je za 20000,– pak je ru dostupný Salsa, Surly i TR.

                    SingleBee a spol. tedy i Zoceli , Werk a spousta jiných atakuje cenové pozice a zákazníky , kde lidem spíš jde o to ji honit triko než praktičnost materiálu . Proto ty artové designy a pohádky okolo výroby.

                    1 0
                • JSt  

                  levna ocel nema smysl, protoze hlinik je levnejsi a pro ram kola ma lepsi vlastnosti. ocel doma v garazi smrka ocelovy ramy kde kdo, protoze zpracovani oceli je technologicky nejjednodussi. a drazsi ramy jsou vpodstate taky jen pozicka kdo se chce odlisit od karbonu. ;-)

                  3 0
                  • Smazaný účet  

                    Většinou z toho si nejsu moc jistej – ovšem teda ne u kol do terénu, ale u silniček. Na silničních ocelových kolech, z dobrého materiálu a dobře (často na míru) postavených rádi jezdí i ti, co maj doma i karbonová kola (a hliník a titan třeba taky). A ne proto, aby se nějak odlišili. Prostě je to baví. A to nechám tu „estetiku“ úplně stranou.

                    Dobrá ocel je totiž „živá“ specifickým způsobem a také pohodlná. Hliník (mám na mysli ovšem moderní hliníkové svařované oversize rámy, od Kleina dál) sice při šlápnutí ihned „vystřelí“ dopředu, ale taky ihned zastaví, „nedojíždí“ a je nepohodlnej. Titan je sice velmi pohodlný, tlumí a krásně dojiždí, ale zas tak rychle a účinně v nástupu nereaguje, je „měkkej“. Najít při stavbě titanového rámu ideální kompromis (pokud se jen tvaru a síly stěn trubek týče) je docela oříšek.

                    Standardně dobrá karbonová kola, zejména ty monokoky – jasně, v souhrnu všech vlastností jsou bezpochyby, tedy pro sportování, nejlepší.

                    Ale ten výše zmíněný pocit, který má člověk na opravdu dobrém ocelovém silničním kole teda nenahradí. :)

                    2 3
                    • JSt  

                      ta ocel je pro ram kola tak skvely material, ze pokud to kolo ma jen trosku za neco stat, musi se tam dat karbonova vidlice. ze hobikovi je, co se jizdnich vlastnosti kola tyce, do znacne miry jedno na cem sedi vubec nerozporuju. v tom, ze kde na kole opravdu zalezi, nema nic jineho nez karbon misto se evidentne shodnem. ;-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Není bezpodminečně nutné na ocelové kolo dávat karbonovou vidlu (ta se tam dává zejména kvůli váze) ani nic jiného z karbonu. Sám nemám na svých ocelových silničkách karbonového nic a řekl bych, že v tom běžném „hobbickém“ režimu to naprosto nevadí.

                        A shodneme se pouze v tom, že coby závodní materiál je dnes karbon nezpochybnitelně nejlepší.

                        Ale – a tohle kupodivu uniklo tvé pozornosti – já naopak psal o těch hobbicích (tedy lidech, kteři /již/ na kole na výsledek nezávodí), kterým naopak velmi ZÁLEŽÍ na tom, na jakém kole a z jakého materialu zrovna sedí.

                        A pokud se týče těch opravdovskejch závodniků a koneckonců i velmi výkonnych sportovnich amatérských cyklistů a tak – no, kolik jich tady na bf asi je? :)

                        1 0
                        • MichalOld  

                          Tak minimálně jeden určitě – Agent. Kam se na něj sere Sagan.

                          0 0
                        • JSt  

                          neuniklo. „kterým naopak velmi ZÁLEŽÍ na tom, na jakém kole a z jakého materialu zrovna sedí.“ nazyvam tim jednim slovem pozicka. ;-) mne treba vubec nezalezi na cem jezdim a vim, ze je pro me naprosto dostatecna tricet let stara ocelova sirer jebka se ctyrhranem, zavitovou palcovou hlavou a obycejnyma vyhazovakama. a ano, podobnych cyklistu, kterym jsou tejprt hlavy a podobny capiny na silnici k nicemu nebude malo. ;-) na druhou stranu je treba dodat, ze kdybych se chtel poradne svezt, nejspis bych nesahl, byt po modernim, ocelovem kole.

                          1 0
                          • Smazaný účet  

                            No vidíš. Tobě nezáleží, na čem jezdíš, naprosto nejsi pozér (což je z tvých kol samozřejmě patrné) nicméně víš, že kdyby ses chtěl pořádně svézt, po čem bys sáhl.

                            (To mě zas ano – podobně, jako mi vždy záleželo, za kterou z dívek se zrovna ten den vydám a proč.)

                            To je naprosto v pořádku, vždyť všichni, včetně mě, víme, že karbonové kolo je pro něco takového nejlepší. Akorát by mě, pravda, trošku zajímalo, cože si vlastně pod takovým „pořádným svezením“ vlastně představuješ. :)

                            0 0
                            • JSt  

                              no nevim, jestli by ta devca byla nadsena z prirovnani ke kolum. to bych si osobne teda nedovolil. ;-)

                              poradne se svezt v prve rade znamena mit na to vykonnost. beznohej se se poradne nesvezu, proto ten podminovaci zpusob. ;-)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Trošku mě´to (nechtěně teda) i napadlo. :)

                                0 0
                                • JSt  

                                  me prekvapil ten dotaz, kdyz jsi sam dospel k tomu, ze rekreant poradne kolo nevyuzije. ;-)

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Opravdu ne. Já jedno „pořádné“ bakelitové kolo taky mám, ale všech jeho vlastnosti opravdu už využít nedokážu. A to se pořád ještě nepovažuju za úplného rekreanta. :)

                                    0 0
                            • Petr L2  

                              řekl bych, že i takhle proklamovaný nezájem je póza, ale to nic :-)

                              1 1
                            • Smazaný účet  

                              Vlastně by mě zajímalo, jak je obecně zde chápána diference mezi cyklistickým snobem (k čemuž se ochotně přiznávám) a tím pozérem.

                              Já osobně to mám postavené tak, že jistý cyklistický snobismus se týká jen těch kol; dotyčný snob by nevyjel na kole, které se jemu osobně nelíbi, ale přitom je mu zcela lhostejné, jaký názor na ně má veřejnost či širší okolí. (Snad krom několika mála refernčních osob).

                              Typickým cyklistickým snobem je zde na fóru třeba kolega Hogy, ale byli nebo jsou jimi i bývali závodnici – např. (již nežijící) Miloš Hrazdíra nebo Jiří Škoda.

                              Kdežto pozérovi ze všeho nejvíc záleží právě na reakci okolí.

                              0 0
                              • orm  

                                Podle teto definice jsi tedy pozer, ze?

                                1 3
                                • Smazaný účet  

                                  Milý orme, snad nemůžeš být (i když k tomuto názoru tato tvoje replika trochu svádí) až tak hloupej…

                                  Tak jakože nic. :)

                                  0 0
                                  • orm  

                                    Ty jsi vymyslel definici, ty se tu nejak prezentujes a ja jsem hloupej. ok :-).

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    No – ano. Pokud jsi nepostrehl, že jsem psal o sebeprezentaci při jízdě, kterou pozér (na rozdil od cyklosnoba, kterému je tohle úplně fuk) tak potřebuje…

                                    Ale víš, neuvědomil jsem si, že bys mohl na mne, jako tak často, reagovat zas ty. Kdyby mne to napadlo, napsal bych to snad ještě nějak srozumitelněji.

                                    Prostě, mělo tam být, jak bylo psáno dřív na knížkách: „Pro čtenáře od patnácti let“. :)

                                    1 0
                                  • Krejza  

                                    Jak vidíš, tak je to ještě horší.

                                    0 0
                              • JSt  

                                zadny rozdil mezi zminenymi pojmy nevnimam. jen bych dodal, ze s tim snobem to vidim podobne jako s blbcem. kdo to o sobe sam tvrdi, neni to tvrzeni u nej az tak zhave. jen prvni zmineny se nevedomky pasuje do role toho druheho. ;-)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  No, je to možné. Koneckonců, je každého věcí, jak co vnímá. Možná, že že to budeš mít s pojmy podobné, jako s těmi koly: nezáleží ti, na čem jezdíš a o rozdílu mezi pocitem jízdy na kolech z různých materiálů nic nevíš. Ale přitom víš, že „pořádně“ by ses zrovna ty svezl akorát na karbonu.

                                  Pak je to všechno ovšem z tvého pohledu takto v pořádku. Trochu ti vlastně i závidím. :)

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    to prr. ;-) ze bych pri jizde nevnimal rozdil v materialech nebo konstrukcnich prvcich ramu sis vyfabuloval. ;-) psal jsem jen, ze pro me jezdeni je zcela dostatecne kolo se standardy aktualnimi v minulem tisicileti.

                                    casto se tu ohanis jmenama cyklistu, taky jednoho zminim. daler jezdi ve triaosmdesati letech denne na starym rozhrkanym krumplu v tenaglach. treba kola si pletl sam a spice zkrizil u ventilku. ;-) urcite bys na jeho „stroji“ nasel dalsi speky. tohle je clovek, ktery to ma v hlave, minimalne co se jeho cyklistiky tyce, srovnany. proto je furt v sedle. kez by se tohle podarilo i nekomu z nas. ;-)

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      No, „neoháním se“ – prostě jsem jen napsal, že i mezi lidmi, co závodili (tedy nejen mezi hobbiky) jsou či byli někteří extra vysazení na material. A přitom jim bylo a je fuk, co si o tom ti, co se na ně dívaj, myslí. (Což je to, co jsem měl na mysli, ač pro některé to bylo nesrozumitelné). Dalera, ač Jiří je starší, taky a na čem jezdil a jezdí, vím. V tomhle je prostě jiný, než ti zmínení a je to tak v pořádku. A jezdil opravdu hodně, až do té poměrně dost blbé svě choroby, teď už je to přece jen míň.

                                      Já se jen snažil (opakuji) vysvětlit rozdíl mezi lidmi, kteří si sice kupují a staví kola (mnohdy docela extra) tak, aby fungovala, aby se jim osobně líbila a třeba se i trochu vymykala z toho, čeho je všude plno, ale pritom jim naprosto nezáleži, co si o tom kdo, když je na kole uvidí, myslí. Prostě je akorát baví, že si pro sebe udělali takovéto kolo. A dost. A nazval jsem je cyklosnoby, no. A k tomuhle jsem se sám přihlásil.

                                      Ale pak jsou naproti tomu lidé, kteří mají kola hlavně proto, aby vyvolala pozornost okolí, aby se mohli, vyjedou-li, nějak, nějakou pózou tedy, prezentovat.

                                      No, vlastně se ani moc nedivím, že ti tohle tak trohu splývá. :)

                                      0 0
                                      • Singlespeed  

                                        Nejen pozér, ale hlavně mimoděk, přímo učebnicový příklad :-) .

                                        1 1
                                      • JSt  

                                        nikoliv splyva. snobismus jiste muzeme povazovat za podmnozinu pozerstvi. kdyz se snobem nekdo dokonce sam oznaci, neni pochyb. ;-)

                                        cykliste typu, kterym operujes, samozrejme existuji. do teto nasi debaty by je nenapadlo se pridat a dost mozna by se pri oznaceni „cyklosnob“ i urazili, naopak tem tebou zminenym v predposlednim odstavecku by se pri zarazenim do teto kasty zaleskla ocicka stestim. ;-)

                                        0 0
                    • melda  

                      Hlavní problém oceli je myslím právě v tom, že je „živá“. Ocel je pro romantiky a pozéry, praktikovi nic nepřinese.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Ponechám stranou,,zda jsi někdy jel na dobře postaveném kole ze špičkové dnešní oceli, ale i kdyby: vždyť jízda na kole je, krom jiného, přece také romantická…! :D

                        0 0
                        • melda  

                          Na Ritcheim, když jsem ho měl v servisu. Ze zajímavosti, takový kolo nemívám ve stojanu každý den. Jak píšeš, pro romantiky asi gut, já se velmi rád vrátil ke karbonu. Každopádně si značka možná najde svý místo na trhu, i přes ten pitomej název. Pro mě je to už navždy Tuřín.

                          1 0
                      • psbiker  

                        Jde o pocit z jízdy, nenazýval bych to pozérstvím.

                        0 0
                  • Tomcat  

                    Hliník není levnější , ale je marketingově atraktivnější. Jednak designově a pak pravděpodobně životnost ocelaku není kompatibilní s marketingem. Který chce aby max třeba každých 5let lidi měnili rám/kolo.

                    Proto aby bylo atraktivní dělat oceláky , by museli vymyslet jak jinak vydělat než přestrelením ceny.

                    0 1
          • Kolas  

            Prosím, to je svařeno CO2 nebo tigem?

            0 0
        • exxonvaldez  

          Chtěl rám, ale bohužel mu z toho vylez sprzněnej věšák na prádlo.Nejde o to ohodnotit, ale hlavně vyblejt tu žluč.:)

          ,

          2 2
    • Petr L2  

      to je zase nějaká hipsteřina, blbější název už asi vymyslet nešel co? no i když takový tuřín, to by bylo možná ještě víc cool…

      8 0
    • easyrider  

      Tak schválně přidá někdo ještě hloupější koment?

      0 8
      • melda  

        Zatím vedeš

        5 0
        • easyrider  

          Tak takovej koment jsem skutečně nečekal. Jednou bych chtěl pochopit, proč maj lidi potřebu pindat o věcech, o kterých ví houby.

          3 5
          • abel  

            holt v týhle době má každej potřebu furt něco komentovat a na všechno je expert (dřív to bylo jen v hokeji). ale zároveň je internet plnej těch, co musej každej koment kritizovat, povolovat/cen­zorovat, v nejhorším případě i bonzovat.

            vyber si…

            1 2
          • Georrge  

            Kdyz jde nekdo s kuzi na trh tak se komentare ocekavaji. No a pokud nema moc co nabidnout, tak se daji ocekavat negativni komentare. A ted sorry, ale tahle znacka fakt vypada jako tuctove posvarovane trubky bez napadu.

            1 1
          • kandik psi zub  

            Nedostatek sexu

            1 0
    • va-bo  

      No :-) , ja nevim… umelecke dilo to mozna je.

      0 0
    • 123J  

      jaká je cena?

      0 0
    • va-bo  

      Striknul bych to kladivkovym lakem jako mlejnky na mak, a nemelo by to chybu.

      0 0
    • MichalOld  

      Ta vidle, to je teda výtvor… Ty převody jim snad radil Onuce, ne?

      1 0
      • melda  

        Nemusíš nic ohybat, na výrobu asi levnější a účel to splní. Necháš pár trubek vypálit na laseru a máš po problému se zakružováním

        0 0
    • šlapatko  

      Nechápu tady ty hloupé poznámky. Ty kola vypadají dobře a promyšleně. S fotek vidím pár nadšených lidí kteří milují cyklistiku a to je super.

      2 1
    • metr-x  

      Ten název mi nejde přes jazyk. Jinak asi si to svoje zákazníky najde.

      1 0
    • Fazzy  

      Proc je tu tolik hejtu? Podle fotek to vypada na celkem kvalitni praci. A kdyz ji nekdo chce delat, tak at ji dela ne? Az vas nekdo bude nutit si to kupovat, tak bych to pochopil :) Ten nazev teda taky moc nechapu. Neni to zapamatovatelny, nevypada to dobre ani napsany.. no autori k tomu zrejme nejakej duvod maj. Ale logo je zajmavy :)

      3 0
      • Pebe  

        jako zase bublanina s rebarborou a drobenkou, mňam

        0 0
    • Fredewald  

      Také nechápu, proč tolik negativních komentářů, kola vypadají pěkně, evidentně si své kupce nacházejí. Název bych zvolil jiný, ale je proč ne.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Kolo vypadá pěkně, design se povedl, vidlice, jak je, se tam velice hodí. Na potulky po cestičkách a kavárnách to bude moc fajn.

      Akorát ty svary se mi nelíbí.

      0 1
      • Singlespeed  

        To už mi začíná připomínat předělané cruisery, se kterými řádili Gary Fischer a spol na Mt. Tamalpais v 70. letech:-) .

        4 0
      • Tomcat  

        Nedej bože aby na tomhle chtěl někdo sportovat . :-D ikdyž takovy sprinty z barbershopu do kavárny…

        5 0
        • Smazaný účet  

          Je zvláštni, co všechno člověka může napadnout. :)

          0 0
          • Tomcat  

            A co to první nebo to druhý? To druhý sem už taky viděl naživo. ;-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Na to prijdeš sám. Věřím ti. :)

              0 0
              • Tomcat  

                Cyklouúderka okolo jednoho komunitního servisu Praha Žižkov podle mě Orebitská ulice. Třeba to pletu. Ale poměřování si hipsterských kolařů v Brně jsem již také viděl a známá to samé popisovala v Ostravě. Olmik nevyjímaje.

                0 1
                • Smazaný účet  

                  Když tě zrovna tohle tak baví… :)

                  Kola (i motorky) na potulovalní a na kafe byly vždycky, stejně jako kabriolety. Tohle (teda krom některých těch aut) nemá se sportem nic společného.

                  A víš, kdo to vlastně původně byli – ti (opravdičtí) hipsteři? Kvílení a tak?

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Vím kdo to byl , ale vim kdo , nebo spíš co je tak označováno teď. Hlavní je, že mají negativní vliv na urbanismus ve městech, protože jsou jedni z hlavních siřitelů getrifikace.

                    Tedy jejich celospolečenský negativní dopad.

                    Jsou to prostituti komerce a elitáři , kteří paradoxně se utvrzují v tom, že jsou tak originální. Ikdyž jen kopírují a jsou jak kloni. Jsou elitáři a snobové, přesto mohou mit plnou pusu jak jim jde o diverzifikaci a jsou proti vyloučením lokalitám a blabla.

                    Tváří se jako průkopníci nového , přesto je recyklují a málo kdy to dosáhne kvality originálu.

                    Jsou součástí popkultury presti ale zasahují celou společnost.

                    3 1
                    • Smazaný účet  

                      No. :)

                      A s těmato já nemám naprosto nic společnýho. Ani ta kola ne.

                      Kdežto celou tu hipsterskou scénu padesátých let mám pořád velmi rád.

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Jenže původní hipstery zažila většina obyvatel ČSR a ČSSR jen z vyprávění.a knih.

                        0 1
                        • Smazaný účet  

                          Ani to ne. Knihy nikdo nečte a co dnešní mladý člověk neuvidí (někym ostatně předložené, předem upravené a okomentované) na obrazovce, neexistuje.

                          0 0
                          • Tomcat  

                            Jaký dnešní mladý , vždyť hipstery, moods, rudeboys , beatniky a jiné nezažili autenticky díky železný oponě a normalizaci ani většina dnešních 50+ . Oni to romany ala třeba dilo Šabacha hrozně romantizuje, ale popisujete menšinu…

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Tak – Ginsberg tady byl kdysi králem majáles – ale to jsem (alespoň prezenčně) nezažil ani já.

                              Romantizovat věci je blbost; prostě něco z té doby je opravdu porád hodně dobrý. I to zmíněný´ Kvílení.

                              Ale už roho tady nechme, nebo přispěchá něko jako malej tomxxx s nějakým vtipným psanim, aby nás vrátil k tématu. :))

                              1 0
                  • Smazaný účet  

                    Já si třeba ještě koupím tohle – pokud teda překonám svou lenost a strašnou nechuť k jakýmukoli vyřizování. Mám to v plánu už nejmíň pětadvacet let. :)

                    1 2
                    • bluerider  

                      Tohle je jako dílo od italských futuristů. Design Giacometti? Super!

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nee. Ten design je dánskej (případně trochu dánsko-anglickej) a je starej sto třicet let. A ta kola se furt dělaj. Říká se, že snad jen létání je hezčí než jízda na Pedersence.

                        A protože jsem na tom taky už jel… :)

                        2 0
      • yetti  

        Na těch svarech je vidět, že řemeslo mu moc nejde, designově to také není žádný zázrak a název včetně grafiky je totální nesmysl. Být hipsterem musí být řehole :-)

        1 0
        • mais  

          Kdo to navrhl takový to design? To myslíte, že je prezentování a prodávání hodné? Tady ty čáry jsou takové přetažené, svary rámu koncepčně nedotažené… no co to vlastně je? Ten název to je takové neuchopitelné..... no co to je, kdo to patal, to je hrozné…

          šepty šept

          počkejte jak jako, co to bylo za patlala?

          šepty šet

          jo tak ano? fakt?

          šept

          ano ano, samozmřejmě, jistě jistě

          Tak toto je nejlepší novinka sezony v českém rybníčku.

          0 0
    • va-bo  

      V prvni polovine minuleho stoleti byli v nasi vesnicce strediskove dva vyrobci jizdnich kol. Umeli tvarovat trubky a letovat je do mufen. Nektera jejich kola jezdi dodnes. A jsou to uzasne kousky i po sto letech.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.