• kpscz

    Zdravím,

    přemýšlím o novém kole – zaměření převážně cyklostezky, občas les a sem tam silnice na přejíždění.. předpokládám, že pro tohle zaměření bude nejlepší nějaké HT než FULL (full jsem nikdy neměl a ani nemám možnost vyzkoušet). Mám 172cm a 82kg

    Cena – do 50k + co bych si přál, ale není podmínka – teleskopické sedlo, vzduchovou vidlici

    Celkem se mi líbí tohle (rozdíl v nich moc nevidím, ale žádný expert nejsem)

    https://www.canyon.com/…-5/3126.html?…

    https://www.canyon.com/…-4/3240.html?…

    https://www.canyon.com/…-9/3153.html?…

    Které by bylo nejlepší ? Samozřejmě se nebráním ani jiným značkám, ale s Canyon jsem byl vždy spokojený.

    Díky za rady.

    0 0
    • kocers  

      Rozdíl je celkem velký a to v geometrii a s tím souvisejícím využití kola. Exceed je spíš sportovní kolo (agresivnější posed), Stoik je zase kolo zaměřené spíše do terénu na traily a Grand Canyon je zas mezi těmito dvěma (řekněme takové asi nejvíc turistické). Na tvoje využití bych teda vyřadil Stoika. A jestli Exceeda nebo GC záleží jestli jsi víc turista a nebo „závoďák“

      Jinak plno lidí ti tu asi i napíše, že pro tebe bude ideální kategorie Gravel kol. Tam neporadím, jde mimo mě.

      2 0
    • MTBIKER doporučuje

      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 15 099 Kč -4% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 11 599 Kč -13% MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 1 kus

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

      14 199 Kč -20% MOC 17 699 Kč

    • cyklista86  

      Jak pise kocers pokud budes jezdit prevazne po silnici(kolo nerozezna silnici od cyklostezky) tak na to je moderni HT ktery je delany na jezdeni v terenu overkill. V tom lese taky predpokladam, ze nebudes skakat a sjizdet nejake velke sutry, ale budou to proste lesni cesty. Tam to gravel zvlada taky.. Ale pokud nechces berany a chces „tank“ ktery projede bez vetsi namahy vsude, tak je HT do rychla(ve tvem pripade exceed) dobra volba..

      1 0
      • Kakobot  

        Karbonový rám je za mě lepší volba než hlína, takže bych osobně šel do Exceeda. Co se týče ostatních komponentů tak na polňačky a lesní cesty v pohodě postačí. Do budoucna můžeš udělat upgrade a budeš mít vymazlenou střelu na skvělém rámu.

        1 1
    • novas752  

      Vybíral bych mezi Exceedem a GrandCanyonem (u něho by bylo nutné vyměnit minimálně zadní plášť za rychlejší). Exceed maličko rychlejší, GrandCanyon maličko pohodlnější a dodá více jistoty v terénu.

      Stoic je mimo, to je kolo čistě na ježdění v terénu, cyklostezky pouze jako přesun do terénu.

      0 0
    • kpscz  

      Jenom dodám, že cyklostezky v okruhu 50km = není žádný asfalt, ale spíše pole a pod. terén.. asfaltové cyklostezky tady nemáme :)

      0 0
      • novas752  

        V tom případě bych bral GrandCanyon.

        2 0
        • JachymP  

          Já bych bral Exceed, vždyť on žádný terén jezdit nebude. Exceed pojede líp.

          0 0
          • novas752  

            Exceed je kolo na závodění, oproti GrandCanyonu je to méně pohodlné a ani to nemá teleskop. Kdyby na tom plánoval často závodit xc/xcm bylo by vhodné. Pro nezávodní ježdění mi přijde GrandCanyon vhodnější. Kdyby na tom měl jezdit často v terénu tak by byl lepší zase Stoic, GC je zlatá střední cesta.

            0 0
            • cyklista86  

              Aha vono to nema ani teleskopku? Tak to na polnacky nebrat..

              1 1
            • JachymP  

              Zas bych to tak nedramatizoval, podle toho dotazu by možná ani rozdíl mezi Exceedem a GrandCanyonem nepoznal. Ale i tak, na to co píše: já bych radši jezdil na karbonovým Exceedu než na hliníkovým GrandCanyonu. Teleskopka je prima, ale na cyklostezkách tak maximálně na nastupování… a pak se ještě hodí na tu jednu cyklostezku, kde jezdí TK75 ;)

              1 0
              • TK75  

                Já po cyklostezkach moc nejezdím, po polnackach takřka vůbec, takže netuším o čem je řeč a kterou myslíš

                Každopádně debata o ničem, řešit základní věci jako geo, teleskop atd stylem že jsou u mtb navíc a na obtíž?To si musí zhodnotit sám, kde chce jezdit a jestli chce i něco víc než jen objíždět polnacky

                0 0
                • JachymP  

                  Promiň možná jsem to spletl. Myslel jsem žes to byl ty, kdo sem dával obrázek nějaké cyklostezky, co byla spíš na enduro.

                  Máš samozřejmě pravdu.

                  0 0
    • Aduldinho  

      Já bych bral Rockridera: https://www.decathlon.cz/…_/R-p-323483?… :-)

      0 0
    • Lachtis  

      Vůbec neváhej, žádný divočiny počítám jezdit nebudeš a ikdyby sis dal „větší terén“ (každý má pojem větší terén trochu jinak hozenej), tak ten Exceed to dá taky v pohodě. Je to sice XC stroj, ale zvládne všechno tak nějak nejuniverzálněji. Na silnici a pevných cestách poletí a v terénu nebudeš o moc horší. Navíc karbonový rám je mnohem lepší, než hlína. Přesně tenhle model si teď koupil kámoš, jezdil jsem na tom chvíli a za ty prachy (měl to ještě ve slevě) je to fajn HT. Navíc, když Tě to hoodně chytne a budeš chtít víc lítat, tak u Exceedu máš dobrý základ v tom karbon rámu. Dáš lehčí kola, třeba i lepší a lehčí vidlu, nasadíš tleskop a to kolo posuneš úplně jinam…

      2 0
      • Velomiwookie  

        souhlas… jen skoda tech barev v nabidce, moc hezky to neni

        0 0
        • Lachtis  

          Kámoš má to stříbrné a z fotek jsem si taky říkal, že je to nic moc a v reálu? Hale úplně cajk, vůbec to nevypadá špatně, ba naopak, mile mě to překvapilo. Já bych ani s těma barvama problém neměl a na té stříbrné aspoň není tolik vidět prach apod.

          0 0
      • Cyklofanatic  

        Přesně.

        0 0
    • easyrider  

      Ideální zadaní na crossový kolo :)

      1 0
      • cyklista86  

        Krosove kolo jako dopravi prostredek s brasnama na jezdeni do prace, nakupy a pod. ok, ale pro sportovni ucely neni jediny duvod proc uprednostnit krosove kolo pred HT..

        0 0
        • easyrider  

          Lehčí vidlice, lépe se odvalující pláště… Ale chápu, že jezdit po silnici na horských kolech je český fenomém, takže ok :)

          1 0
          • cyklista86  

            Lehci vidle, ktera je v terenu na howno? A na MTB nemuzes dat lepe se odvalujici plaste? Kdyby jsi srovnaval trekove kolo za 15 tisic a MTB za 15 tisic tak ano to trekove kolo bude na silnici lepsi, ale kdyz srovnavas trekove kolo s karbonovym MTB, ktere vazi minimalne stejne ne li min jak to krosove kolo a v terenu se to ani srovnat neda?

            0 0
          • Lišák  

            Jezdit na silnici s rovnýma řídítkama je na houno.

            Když jsem poskládal toho zimáka (treking Author) v profilu, tak jsem tam měl několik set km rovný 580 mm s rohama. Pak jsem zkusil nasadit berany a ty už tam zůstaly. Kam Tě pustí úzký pláště, nepotřebuješ široký řídítka. S berany i při držení za páky je lepší aerodynamika, která se projevuje už od cca 20 km/h a dolní úchop v protivětru je k nezaplacení.

            Vím, že zrovna Tobě to sice píšu zbytečně (je mi jasné, že to víš), ale pro tazatele.

            0 0
          • novas752  

            No výborně, ale tady tazatel se na asfalt hned tak nedostane, takže je pro něj krosové kolo nesmysl.

            0 0
      • mr.nikdo  

        A co Grejvl? :D

        0 0
        • novas752  

          To mi do kopcovité krajiny s minimem asfaltu moc dobré nepřijde.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ale vzdyt se tu vzdy psalo, ze je to nejlepcejsi kolo.

            A o tech sutrech psal az pod mym prispevkem.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Tyhle trailove nesmysly s predkopnutou vidli jsou na podobne ucely nevhodne. Je treba hledat neco bez teto „moderni“ geometrie.

      Mozna zkusit slozit neco na zakazku. Pekne ramy dela Duratec (hliník) nebo SingleBe (Ocel).

      0 0
      • easyrider  

        To se do 50 nevejdeš.

        0 0
      • novas752  

        To si myslíš ty.

        1 0
        • cyklista86  

          Tak to si musi rict on sam jestli na tom kole chce sedet jako na zachode nebo chce aby ten posed byl aspon trochu sportovni.

          0 0
          • novas752  

            A jak to jako prosím souvisí s předkopnutou vidlicí? :-D Vždyť plácáš nesmysly.

            Já mám na ht hlavu 64°, 140mm zdvih, rovný představec a stejně mám sedlo cca 10cm výš než řídítka. Ani GrandCanyon ani Exceed nemaj vysoké hlavovky ani nejsou nijak extra krátký aby na tom byl „záchodovej posed“.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Od kdy je predkopnuta vidle vhodna pro jizdy po rovine?

          0 0
          • novas752  

            No spíš od kdy není vhodná?

            Stabilnější řízení oproti větším úhlům (tento efekt roste s rychlostí), lépe to drží stopu, při jízdě po zpevněných cestách jsem žádné nevýhody nepozoroval, I úhel 64°(tedy o dost podkoplejší než 67,5 a 69° u zde probíraných kol) je to poslední co na asfaltu a zpevněných cestách vadí.

            Ostré zatáčky v minimální rychlosti na rovině nebo do kopce jsou s tim horší, ano na cyklokrosové zatáčky o 180° okolo zábradlí to neni dobré, ale to jsou věci na které na zpevněné cestě skoro nenarazíš (leda by ses chtěl otočit zpět např. kvůli špatnému odbočení).

            0 0
            • Smazaný účet  

              Vhodná je hlavně pro jízdy z kopce, kde „drží stopu“. Na rovině tohle neobratné řízení jednoznačně nevýhoda je a při jízdě do kopce pak jde kolo dřív na zadní.

              1 1
              • novas752  

                Hezké by bylo kdyby kdyby ses na něčem takovém nejprve projel než tady někomu budeš cpát svoje domněnky.

                Na to jak se kolo v kopci staví na zadní to nemá takřka žádný vliv, to je dáno jen a pouze polohou společného těžiště jezdce a kola vůči ose zadního kola = délkou zadní stavby, bb dropem, nastavením sedla (úhel ST, offset sedlovky, posun sedla) a posedu, zkrátka to co ovlivní polohu těžiště soustavy. Hnidopich by tedy mohl říct, že je to naopak, menší úhel hlavy = větší rozvor a tedy hmotnost předního kola působí na větším rameni = vzpírání kola na zadní naopak malinko brání.

                V rozbitých terénních výjezdech je menší hlavový úhel také lepší v tom, že se přední kolo o překážku nemá tendenci zaseknout, ale snáze na ni najede a přejede ji. Jediné negativum je skutečně to ostré zatáčení ve velmi malých rychlostech.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jaký div, že tento výdobytek nemají silniční kola, když je to tak univerzálně skvělé.

                  0 0
                  • novas752  

                    Na silničních kolech se taky sedí úplně jinak, střed je níže, netřeba řešit nějaký sag (mimochodem mtb geometrie se udávají bez sagu = za jízdy na ht jsou ty úhly trochu jiné), stabilita řízení je zajištěna úchopem výrazně před osou hlavové trubky a nízko (delší představce než na mtb + ještě předsunutý úchop za páky nebo za berany), rotující hmota předního kola je výrazně nižší.

                    A ti co mají krátší představec a ještě k tomu řídítka vysoko (=málo zatížené přední kolo) poměrně často řeší rozkmitání řízení, tzv. speed wobble, ve vyšších rychlostech, to na moderních mtb v podstatě neexistuje.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Vsak původni geometrie XC kol byla take jina. Dneska vyrobci posunuli XC kola smerem k tehdejsimu downhill (nic jako trail neexistovalo), a misto toho dali na puvodni geo berany a rikaji tomu gravel.

                      0 0
                      • novas752  

                        No však jo. Starší mtb geometrie taky více spoléhaly na delší představce, úzká řídítka, HA přes 70°, ale to je v terénu prostě na prd., proto ten postupný vývoj k dnešnímu řešení.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          A teď si znovu přečtěte, kde že to chtěl tazatel jezdit.

                          1 0
                          • novas752  

                            Cyklostezky většinou bez asfaltu (takže vlastně myslí cyklotrasy, což je často cesta zpevněná a upravená naposledy za krále Klacka a tedy to může být docela divočina) a občas les (takže nezpevněné stezky, pěšinky, asi nic extra náročného). Pohodlné xc kolo je na to ideální.

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              To je brutalni AM…

                              0 0
                              • novas752  

                                Na „AM“ by byl ten Stoic. Grand Canyon neni AM ani omylem. XC kolo s teleskopem a dobrou vidlicí s mírně větším zdvihem (ty 2cm navíc koukám některé jedince dokážou vyděsit k smrti :-) ).

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  To ber, jako podporu Werta, ze tady ty brutalni DC jsou opravdu pro jine typy lidi. A cest.

                                  Aneb zrusili nam XC a cpou nam hovadiny.

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    A včem je to jako brutální? Vždyť je to xc rám s xc výpletama který je poladěn trošku pohodlněji a schopněji než klasický xc hardtail. Když neberu v potaz pláště, tak to při pohodovém nebo stylu jízdy valí úplně stejně, při takovém vytrvalostním tempu je to o chlup pomalejší, je to trochu pohodlnější pro ruce a když přijde na sjezd (klidně jen nějaká méně kvalitní zpevněná cesta, která nemá sklon 5% ale 10%), je to díky tomu teleskopu výrazně schopnější = je to bezpečnější, pohodlnější a z kopce trochu rychlejší. A zejména díky tomu teleskopu se s tim dá sjet výrazně těžší sjezd než s pevnou sedlovkou a sedlem v žaludku.

                                    Za „brutální DC“ se dá označit muj pevňák, což je ale kolo podobné spíš tomu Stoicu. A i na takovém „monstru“ si světe div se užiju delší výletní vyjížďku po asfaltu a mírným terénem v podstatě stejně jako na xc, akorát přijedu o chvíli později s průměrnou rychlostí o cca 2–3km/h nižší. Ale zase když cestou v lese zahlédnu v podstatě jakýkoliv sjezd tak to tam můžu bez sebezapření s chutí vyslat.

                                    0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jenže XC není jenom krpál nahoru a dolů, jak se dnes jezdí na závodech a co se kdysi jezdil v kategorii downhill. XC může být taky jízda krajinou, bez náročných terénních překážek – trochu asfaltu, šotolina, polní a lesní cesty, hlína, kořeny. To, že se vám momentálně výrobci snaží na podobný styl jízdy nacpat gravel je jen módní vlna. XC kolo s konzervativní geometrií je univerzálnější, pohodlnější, a mimo asfalt s patřičnými převody zpravidla i rychlejší.

                              3 1
                              • vaclaw  

                                Já nevím, ono asi bysme museli řešit konkrétní čísla, ale mě konzervativnější XC geometrie přijde hodně závodní, resp. natažený posed a zaměřený na rychlou jízdu, a naopak moderní XC mi přijde víc vhodnější pro rekreační ježdění, protože víc odpouští a posed není tak striktní.

                                1 0
                                • šlapatko  

                                  Nevím zda mohu souhlasit. Jezdím rámy XL, vždy mi seděly kratší. Mám delší nohy, nebo kratší trup. Efektivní délka bývala cca 615–630mm. Řídítka 600–680mm. Dnes mám rám 650mm a vyjímkou není ani 670mm a rodla 780mm. Na kole si připadám jak ježíš na kříži. Poslední dva tři roky mě bajk moc nebaví. Ti co jsem jezdil na bajku, jezdím na gravelu. Bajk beru jen do rychlebek a podobně.

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    No jo jenže na tom kole je zase kratší představec než před lety = celková délka je podobná. A řídítka se dají zaříznout klidně o 6cm, nebo úplně vyměnit, že tam jsou z výroby 780 nic neznamená. K tomu dnes oblíbené vnitřní rohy, se kterýma je úchop užší než s vnějšíma rohama 15 let zpátky… Takže kdo chce si cestu najde.

                                    A gravely jsou na asfalt a ty dobré zpevněné cesty prostě lepší i než to oldschool xc, proto jsou tak oblíbené hlavně v rovinatějších oblastech.

                                    2 0
                                    • šlapatko  

                                      Rozumím ti, ale s TT 650mm a řídítky 740mm mám představec 50mm. Sedí mi to jen v technickém terénu. Více mi sedí představec 70mm a rodla 680mm. Takhle zase ztrácím v technice. Pár let se v tom motám. Jezdím obyčejného author a pomalu se dívám kam dál. Baví mě svižná jízda krajinou. Rychlebky, Trutnov apod. beru jen jako spestření párkrát za rok.

                                      1 0
                                      • novas752  

                                        No jo, to jsou ale tak odlišné požadavky že na to univerzál prostě neextsuje. Na trutnov a Rychlebky se hodí aspoň čistý trailbike nebo ještě trochu směrem do enduro kol a tyhle kola prostě na křižování rovinatější krajinou a po lepších cestách moc nejsou.

                                        Proto mám enduro na podobný terény a bikeparky a k tomu pevňáka, který to sice s adekvátnim obutim taky zvládne bez ztráty kytičky, ale primárně je to prostě rychlejší kolo do lehčích terénů a na nějaký to xc výletění/průzkum do neprobádaných kou­tů.

                                        0 0
                                        • šlapatko  

                                          Fajn, to si rozumíme. Bude mi stačit XC klasika, 100mm zdvih a pro spestření si kolo půjčit.

                                          1 0
                                    • mr.nikdo  

                                      Ramy s delkou sedlove trubky 440.

                                      Efektivni delka byla 575 mm. Predstavec 90/100 mm.

                                      Aktualni ram: delka 600 mm, predstavec tusim 50 mm.

                                      Aby to bylo ono, tak jsou tam 760 riditka…

                                      0 0
                                • TK75  

                                  Tak jistěže odpouští…kór když spousta těch xc kol má geo jako trail bike tři az pet let let zpátky, akorát narozdíl od nich je to korunovaný 29×2,4 kolama a obřím rozsahem převodu :⁠-⁠D

                                  0 0
    • kpscz  

      Koukam, ze se tu rozjela docela diskuse.. Jeste doplnim, ze je tu hodne kopcovita krajina.. Proste venkov :) nedoslo mi predtim, ze kdyz jsem psal cyklostezky tak v praze = asfalt a u nas.. venkov = pole, louky a lesy :D nekdy obyc pole a nekdy drsnejsi jako kameny atd..

      Jinak teda jak jsem jiz psal, ten canyon neni podminka.. Rad se mrknu i na jiny znacky.. Krom kola z decathlonu, soused poridil pro celou rodinu a neni mesic aby s tim neco nekdo nemel :D a teda rozhodne nechci si skladat kolo od 1 do posledniho sroubku, ja budu rad kdyz slozim to co prijde v krabici podle navodu :)

      0 0
      • easyrider  

        A co se na tom každý měsíc poruchá? Krom rámu se samolepkou je na tom stejný osazení jako na všech jiných kolech. Jestli teda soused nepořídil jebky z 6 tisíc. Pro celou rodinu. Dohromady.

        0 0
        • kpscz  

          Koupil 4 kola (pro sebe, manzelku a dve deti 13 a 14 let) kola ho stala kolem 120tisic. Tak nejak se jim na vsech kolech sere vsechno.. V listopadu mu dali jedno kolo uplne nove, ale na tom pry jeste nejezdil

          0 0
          • JachymP  

            U Decathlonu je problém, že ty kola neumí seřídit. Takže pokud si to člověk neudělá sám, tak se to hned vysere.

            0 0
      • novas752  

        Ale on ten Canyon neni špatná volba, naopak, dobrá kola za dobré ceny. Skládat kolo po dílech je nesmysl, to je pro někoho kdo přesně ví co chce a sériová produkce to pro něho nesplňuje (specifické požadavky na geometrii, osazení, jedinečnost takového kola atd.)

        Doplňující informace na mém doporučení nic nemění. Exceed je na to kostitřas a Stoic je na styl ježdění „když pojedu z kopce tak to musí být terénem“.

        0 0
        • kpscz  

          No podle tech příspěvků tady si myslim, ze bude ten grand canyon 9 asi nejlepsi volba. Jiny teda nez klasicke horske kolo sem nikdy nemel a zadnej zavodak nejsem, ale obcas si taky rad zablbnu, ale nic velkyho.

          0 0
        • cyklista86  

          Proc by mel byt exceed kostitras oproti tomu grandu? To jestli to je nebo neni kostitras zalezi na obuti..

          2 0
          • JachymP  

            Přesně, exceed bude pohodlnější. Navíc je to karbon.

            0 0
          • novas752  

            A na vidlici. Která je o dost tupější než ta na GC9.

            Mimochodem na tom Exceedu by mě štval zadní třmen na flatmount = menší destičky které rychleji ubývají, trochu hůř brzdí a ten třmen se hůř seřizuje než klasický post mount. Navíc různé destičky na přední a zadní brzdu. GC má oba třmeny stejné.

            0 0
      • xtonda  

        Tak ono cyklotrasa není cyklostezka. Cyklostezky, tedy pozemní komunikace označené dopravní značkou C 8a, C 9a, C 10a, jsou všude v republice převážně asfalt, zámková dlažba nebo jiný typ zpevněného povrchu, občas šotolina.

        0 0
        • cyklista86  

          Asi tak ma se sakra vyjadrovat presne. :))

          0 0
        • kpscz  

          U nas jsou vsechny vedene jako cyklostezky a ani na jedny neni asfal a nikdy nebyl, nebo zamkovka :) a po zime je to spis na motokros.. Nez si to zase do leta sedne.

          0 0
      • mr.nikdo  

        Hybrid trekkingu a gravelu.

        Bud to bude cross anebo trekking.

        To jsou zase marketingove srance :D

        0 0
        • novas752  

          No minimálně to nemá těžké nefunkční „odpružené“ vidlice, která se na většinu trekových/krosových kol cpou. Už to chtělo nějakou změnu, zájem o tuhle kategorii kol za poslední roky výrazně upadl ve prospěch xc mtb, gravelbiků a fitness kol aka silniček s rovnejma řídítkama.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Nebyly tam vzdy.

            Jeste par let zpet mel Felt model s pevnou vidli.

            To neni nezajmem, ale tlacenkou marketingu.

            0 0
            • TommyP3  

              Mám dojem že Cube tohle dělá roky a není na tom nic extra. Jen kolem toho není humbuk. Do Travel rámu jdou v pohodě nacpat 2.35 pláště a jede to pěkně po poli i po asfaltu.

              0 0
            • novas752  

              To nebyly ani na mtb no.

              0 0
          • Lišák  

            Fitness kola jsem nepochopil nikdy. K čemu je to dobrý?

            0 0
            • easyrider  

              Když chceš jezdit na silnici, ale nemáš rád skopové.

              1 0
            • novas752  

              Když jezdíš jen po asfaltu ale máš panickou hrůzu z beranů. :-)

              Ale třeba na fixkách se ty rovný řídítka vozí celkem často (na poměry fixek).

              0 0
            • mr.nikdo  

              Anebo mas problem se zady. Takovych uzivatelu tu par bylo.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Problémy se zády má minimálně polovina populace.

                0 0
                • TommyP3  

                  jo, a je přesvědčená že na bolavé záda je nejlepší vzpřímený posed a co nejvíc tím zatížit bederní část páteře v sedě.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Vzpřímený posed je stejný extrém jako berany. O tom co je aktuálně vhodné pro vaše záda je lepší se poradit s odborníkem.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Asi tak.

                      Pamatuji si tady dost informaci od lidi s velkym najezdem…

                      Proste je to o tom, co se komu hodi. Nejde rict – Fitness je shit.

                      0 0
                  • Cyklofanatic  

                    Ono jízda na kole je vždycky taky trochu kompromis mezi zatížením krční a bederní páteře, navic kazdy je náchylnější na něco jiného – někdo spis na bolesti v oblasti krku někdo zas v bedrech. Každý si tohle musí vytitrovat sám, neexistuje nejakej univerzální pohodlný posed.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Jizda na kole je predevsim pro telo neprirozena stejne jako neustale sezeni. Clovek co ma sedave zamestnani a jeste chce jezdit hodne na kole musi venovat i dost casu na kompenzaci tehle problemu(posi­lovani, protahovani..) jinak z nej bude driv nebo pozdeji mrzak..

                      0 0
    • zimzum  

      Exceed CF 5

      0 0
    • Smazaný účet  

      To je moje oblibene kolo ale je pres 50K.

      http://kona.cz/sutra-ltd-2022/

      0 0
      • Tomcat  

        nebo Salsa či Surly jen pohodlný kolo není bez ohledu na cenu.

        0 0
    • OndraHrk  

      Nevím jestli to tu už zaznělo, ale na čem jezdíš do této doby?

      0 0
      • kpscz  

        Starsi obyc horske kolo canyon stalo tenlrat kolem 15k

        0 0
    • FilipVM  

      Ahoj, má někdo zkušenost s vidlicí Giant Crest 34 RRL? Přemýšlím o Giant XTC SLR 29 1 nebo Kellys Gate 90 a mám otazník u té Giant vidlice. Podle zahraničních recenzí by měla být funkčně velmi dobrá, ale našel jsem nějaké starší diskuse, kde uživatelé řešili různé technické problémy, reklamace apod..... Třeba to poladili… Díky za případnou radu

      https://www.giant-bicycles.com/cz/xtc-slr-29-1

      https://www.kellys-bike.cz/…e-90-2023-31

      0 0
      • David888  

        Ahoj, tu vidlici mám přesně na tomhle Giantu XTC. Je tuhá, těžší (2kg), funkčně ale super. Chodí opravdu nad moje očekávání hezky.

        Po nějaké chvíli se mi udělala vůle ve vnitřních nohách. Poslal jsem na reklamaci, vidlici mi opravili, byla už bez vůle.

        Po dvou vyjížďkách se tam vůle zase udělala. Tak jsem ji poslal na reklamaci znovu a teď po měsíci mi napsali že na reklamaci není důvod, že vůle je tak minimální že to není vada.

        Nevím kde je limit jaká vůle je normální a jaká už ne. Rozhodně je ale větší než jsem měl a mám na jakékoliv jiné vidlici.

        Třeba jsem měl jen smůlu na konkrétní kus, nevím.

        Vidlice je to ale za mě jinak opravdu dobrá.

        1 0
        • Baf13  

          Mám tu vidlicí taky přesně na tomto Giantu a jak píšeš, chodí opravdu velmi dobře. U mě naštěstí bez vůle (klepu na dřevo), asi opravdu nějaký horší kus.

          Co se týče nějakých problémů na začátku výroby, tak mám pocit, že se jednalo o 130mm verzi.

          Jinak to kolo, na to, že je to hlína, tak je velmi lehké cca.12kg a za ten rok co ho mám, jsem pořád hodně spokojen.

          1 0
          • FilipVM  

            Díky oběma. Uvidím, jak mi kola, respektive rámy sednou při zkoušení a podle toho se nejspíš rozhodnu.

            0 0
    • Gwaihir  

      Si ten Exceed nebo GC někde zkus. Mám v Brně exceeda velikost M. Docela pár změn už jsem udělal…

      0 0
    • Dzany  

      Kup si exceeda, ten karbonový rám se chová daleko lépe než tvrdý hliník.

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.