• jarek.cz

    Ahoj, mam originalni NoTubes tmel ale bohuzel bez davkovace (kapatka). Podle orig navodu se tam nasroubuje takove jakoby kapatko a trepe se stim vzhuru nohama. Potom se do te davky dostane vic nejakych mikrocastic. Jak moc je to dulezite? Ja jsem s tim poradne zamichal a normalne to nalil. Zatim jen do jednoho kola.

    Mam ZTR Arch + NN UST 2.25. Problem s poklesem tlaku bez tmelu sem nemel (tyden to stalo a tlak drzel). Dal jsem 100g. Kolik davate vy?

    Prosim o radu, jak to nejlip udelat bez toho kapatka.

    A potom me zajima starnuti, ten tmel po pul roce (pokud neutece) zaschne? Jinymy slovy po par doplneni tmelu bude tan plas treba o 250g tezsi?

    Dekuji za jakekoli rady a informace. Prechazim na UST, zatim sem nadsen, jen ten tmel mi dela starosti…

     
    0 0
    • kubad  

      děláš to dobře, protřepat chvilku nechát vzhuru nohama a pak nalít do odměrky

      dávám cca 2. odměrky na pneu asi 80ml. ale do UST  pneu by stačila i 1. já to mám na klasickýxh pneu.

      tmel postupně vysychá záleží na teplotě, takže tak po 1–2 měsících zatřepej kolem, pokud v něm je tmel slyšet jak šplouchá pak OK,  pokud ne tak dolej – jde to přes ventilek.

      záleží taky na množství defektů. těma se taky tmel strácí, když doplňuješ tmel tak váha sice nepatrně přibívá, ale tměl se taky strácí takže to není tak moc navíc

      0 0
    • MlokCZ  

      Ty větší částice pokud se tam nedostanou, tak to nezaceluje větší defekty. A určitě na to není třeba použít to kapátko, to je jen pro snažší manipulaci. Stačí pořádně protřeba nebo třeba ještě chvíli nechat (nebo pořád) vzhůru nohama, aby si ty větší částice sedly.

      100ml do UST plášťů opravdu nedám, to mi přijde moc, dávám plnou jednu odměrku (60ml).

      A jsou dvě možnosti, jak přijdeš o tmel. Buď se spotřebuje na zacelení defektů a část se i postupně odpaří. Tím bude plášť těžší pouze o to, co zacelilo defekty a to tam logicky musí zůstat. A nebo může po dlouhé době udělat hrudky a ty pak při kontrole z pláště dáš pryč. Ještě může malinko sem tam přischnout trošku na stěnu pláště, to můžeš když budeš mít náladu oškrábat. Takže žádné zbytečně navyšování hmotnosti tam nebude.

      0 0
      • vysmátej bajker  

        malinko :)).

        0 0
        • MlokCZ  

          Je to opravdu malinko, bez srandy. Jednou jsem si totiž při kontrole dal tu práci to oškrábat. Zvážil jsem před a po oškrábání a rozdíl byl 1g, slovy jeden :-)

          A byl jsem rád, že jsem si ověřil, že tohle opravdu nemá smysl, protože to byl docela opruz z toho pláště dostat.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Já to tam nechávám, drží se to na místech, kde bývají defekty a trochu toho zaschlého tmelu na těchto místech nemůže být na škodu. Proč to defektům ulehčovat, že jo :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Já to tam taky nechávám, jen mi to zajímalo, tak jsem to zkusil jednou oškrábat a zvážit.

              0 0
    • jonti  

      Proste tym zatrepes aby tie tuhe castice nezostali u dna flase, ale sli aj do kolesa. Urcite je dobre na tom po nasadeni pojazdit, aspon par km, nech sa to rovnomerne rozleje a zatesni.

      Tmelu davam radsej menej, ale vozim uzsie plaste 2,1.

      Ak tmel zaschne, tak ti zvysi hmotnost plastu o par gramov, lebo sa vlastne z neho odpari voda a tuha zlozka je podla mojeho odhadu tak 5%. Navyse ked dolievas na prevenciu defektov tmel do plasta, ktory uz je zatesneny, tak staci asi polovica ako na zatesnenie noveho plasta.

      0 0
    • tom_777  

      svezu se tu se svou otázkou:

      budu teď dvakrát přezouvat – jednou pojedu „technicky méně náročný maraton na suchu“ a potom týden na to pojedeme do alp kam chci zas nasadit odolnější pláště. Jde mi o to jestli má smysl slejvat si zbytek mlýka a pak ho třeba půl na půl aplikovat s novým. mám teď doma asi půl flašky tmelu a nechce se mě si nechat extra posílat tmel.

      má to cenu to slejvání tmelu ?

      teď mám obuto Michelin XC A/T + RRalf

      ->  RR + Z-min na suchej závod

      → Michelin XC A/T+ Michelin XC A/T do alp

       
      0 0
      • Rychlej turista  

        Tohle bych dělal jen v nouzi největší a hned jak by to bylo možné, dal bych tmel nový. Jednou jsem ho takhle slíval a byla to v podstatně jen voda, protože ty hrubší ucpávátka zústaly na plášti. Aspoň jejjich většina. Na zamáznutí nového pláště by to asi šlo, ale určitě by to pak hned chtělo dolít novým, pro případ defektů.

        0 0
        • tom_777  

          taky můžu doufat, že příští tejden bude pršet a já nebudu přezouvat na závod na blátě a alpy zvládnu s RR na zadním kole…

          tohle je asi jediná nevýhoda notubes – omezená možnost měnit pláště. To pak aby člověk nasadil populární NN/RR a parkrát dolil mlíko a pak zas novej plášť:(

           
          0 0
      • jonti  

        Ja to treba resim tak, ze stary kola mam na poradne gumy (v soucasnosti NN 2.25) a zavodni kola mam na lehci teren a zavody – aktualne Nanoraptor, v sezone bude RoR+FuF.

        Slejvat to nema moc cenu, notubes tmel neni tak drahy.

        Kompromisem je mit na predku univerzalnejsi gumu jako RoR nebo NN a menit jenom zadni plast.

        0 0
    • Sipal  

      Poraďte, s jakou můžu asi tak počítat spotřebou? Jde mi o to, jak velký balení mám kupovat na 1 kolo. Jakou má vůbec ten tmel spotřební lhůtu, jak dlouho od otevření se ještě dá použít? Díky.

      0 0
    • jIrI___  

      Máte někdo zkušenost s použitím NoTubes tmelu do klasických dušových NN 2,25 a RR 2,25? Jde mi hlavně o to, jestli tmel nebude prochcávat boky pláště ven. A pak tatáž otázka k dušovým Rubenám Supra a Charybdis, oba Top Design.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tmel je schopen ucpat díru po defektu, takže skrz plášť ti určitě nevyteče.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • kubad  

        NN+RR 2,25" vozím – instalace relativně v pohodě, po pár protřepáních a zatočeních kolem to drží.

        Rubeny nevím, ale mám obavu že sou strašně úzké

        0 0
        • jIrI___  

          Rubeny mají 49–51 mm. Úzké jsou, to je fakt. Potřebuju vyměnit XCR Dry 2 na zadku (po ujetých 1000 km mu dávám ještě takových 400 km na sjetí úplně do hladka, už teď nezabírá :-/ ). Chtěl jsem rovnou vyměnit i šedý A.T. na předku, ať nemám dvoubarevná kola, ale jak nad tím tak uvažuju, tak ten je téměř ještě jako nový, takže nejspíš půjde vzhled stranou a koupím jen zadní plášť :). A právě proto bych chtěl něco v šířce kolem těch 51 mm (tolik má A.T.), ať nemám na zadním kole balón a na předním užovku. Ještě mě teď napadly stálice Karma a NanoRaptor, ty by se měly kolem těch 51 mm taky pohybovat.

          0 0
          • kolda  

            ja ty Rubeny Charybdis + Scylla mam ve verzi Supra – UST patky + tmel.

            co se tyka jizdich vlastnosti, tak docela dobry, ale kvalita materialu nic moc. nekolikrat jsem je riznul, ze to nepobral tmel a ted se na jednom objevila dlouha prasklina a letel do kose (cca mesic stary).

            co jsem mel predtim Schwalbe – UST, tak bez problemu

            0 0
          • tom_777  

            odpověděl jsem v druhým vlákně kde se na to ptáš – vydržej strašně málo

            0 0
        • funkatron  

          trochu obnovim…

          rozmyslam, ze dam RR/RR 2,25 + NoTubes tmel…

          „instalace v pohode“ znamena co? …niekto tvrdi, ze bez kompresoru to nenahodim…

          do obyc plastov davas teda 80ml tmelu?

          0 0
          • kubad  

            nevím, tyhle pokusy s velkou pumpou nedělám od doby co mám doma kompresor :-)

            60–80ml tmelu stačí

            0 0
            • funkatron  

              ja kompresor nemam, preto ma to zaujima :)

              0 0
              • gargamel  

                A máš někde v okolí čerpací stanici? Pokud to nepujde tou pumpou, tak si zajeď na benzínku a nafoukej tam.

                0 0
              • nox159  

                pumpou to jde, ale kompresorem to jde lip ;-)

                0 0
          • scoty  

            Na strankách No tubes je polopatické video, což třeba mně dost pomohlo..:-)

            0 0
            • Prtko.cz  

              můžeš dát odkaz na to video nemůžu to najít. Díky.

              0 0
            • funkatron  

              no jo, len aj tam to robi s kompresorom

              0 0
              • scoty  

                tak, fčéra jsem dával na zadek jetý RR a bez kompu bych to tam asi nedostal…musel jsem pustit hodně vzduchu, kolo nahnout, abych nefoukal do tmelu a ještě trochu poplácavat vzorek…pak se chytil

                0 0
          • JakeF  

            Pokud RR znamená RaR, tak ty jsem nahodil velkou pumpou bez problémů a těsnily skoro okamžitě. Pokud RoR, tak ty jsem nahodil i bez tmelu, ale než se pak zatěsnily, tak to trvalo fakt několik jízd.

            0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Když jsem nahazoval RR a NN 2,1" dušový na Fulcrumy, tak to fakt bylo v pohodě normální velkou pumpou. Ale toho tmelu bych tam dal aspoň těch 80ml (nejlíp 100ml, když máš 2,25"), ten RR byl přece jenom docela děravej a zpočátku to na bocích celkem ucházelo. Ale brzo se to zacelilo a paráda.

            0 0
          • camlost  

            RR vozim 2.1" a nahazuju je pumpou bez problemu. tedy krome jednoho stareho kusu, ktery jsem z kola sundaval uz asi 6×.

            RoR mam v 2.25" EVO a pumpou rovnez bez problemu.

            kompresorem to jde samozrejme snaz, ale chapu tvuj dotaz tak, ze se ptas, jestli je kompresor nutny. neni.

            0 0
      • frederick  

        Já mel za to, že ty Rubeny jsou použitelný i jako No tubes, tak proc by to nešlo?:)

        0 0
        • biker jura  

          jo drží to v pohodě, vozím to ve vsech pripadech co pises.

          (Jinak mas jeste na prodej nejakej ten caffe latex? Klidně bych ho vzal.)

          0 0
          • jIrI___  

            Mám ho ještě rovných 650 ml :-D. Napiš mi kdyžtak na mail.

            0 0
            • tom_777  

              mám taky půl flašky kdyby to někdo chtěl:)

              (na UST gumách to i funguje)

              0 0
            • padlos  

              Taky mam jeste tak 700ml kdyby nekdo chtel. Necham to za pakatel.

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Proč to všichni prodáváte? To už tmel nebudete potřebovat? Minimálně jednou ročně by se měl v kolech doplnit/vyměnit zaschlý, ne? Aspoň mě se zdá, že mi tam už jenom rachtá :-)

                0 0
                • bagr84  

                  Rekl bych ze proto

                  ikdyz pravda, Hulan :)

                  0 0
                  • ememem  

                    hulan nehulan bolo to vo vele len to tam hodil a v podstate to na 100% zodpoveda skusenostiam BF userov.

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • Dlabka  

      Instaloval někdo Rubenu nebo něco jiného pro 26" kola na 29" kola? Kupovat NT za 1500 se mi zrovna nechce. Mám několik pásek J.no Flats a to nejde.

      0 0
    • HKou  

      Přidám vlastní zkušenosti s NoTubes. Nechal jsem se přesvědčit, že to je dobrý nápad. Konfiguraci ZTR Alpine / Hutchinson Python / žlutá páska, jsme nahodili ve dvou pomocí normální pumpy, vyndaný ventilek (stále nevím, jestli to je to, co pomohlo). Vypadalo to, že to drží.

      Po víkendu byla kola odstaveného kola prázdná. nafoukl jsem přední asi na 20 PSI, zadní jsem zkusil na 35 PSI, zatočil jsem s ním, odstavil a … rána jako z děla, guma dole, tmel všude (kromě stropu). Mám trochu strach na to vlézt :)

      0 0
      • MlokCZ  

        A už jsme zase zpět u diskuze

        http://www.bike-forum.cz/…o-plast.html#…

        Prostě si nemůžu pomoct, že u NoTubes to s tím snižováním boků u Crestu/Alpine prostě sakra přestřelili a to riziko je tam prostě moc velké. Já bych tyhle ráfky bez duší používat tedy nechtěl.

        0 0
        • HKou  

          JJ, jen jsem to nemohl najít. Možná by mohlo pomoci seříznout tu pásku tak, aby nebyla až do kraje ráfku.

          0 0
          • Kynio  

            nesmí být až ke kraji..někam ty patky pláště zapadnout musí a nesmí jim bránit páska. Jinak udělal si chybu s Hutchinson..jak píše dole „jonti“

            0 0
            • HKou  

              Mozna jsem spis udelal chybu s tema rafkama. Pythonu mam mnoho a mam je rad, menit nechci. Ze by ten Tubeless Ready znamenal pevnejsi patky?

              0 0
              • biker jura  

                tubelles ready znamená tesnější patky, jinak je toho dost o tom historii. ale nevím jestli by ti to pomohlo, pac proste hutchinsony na ztr jit nemají. takže ano, kupovat ztr rafek na hutchinsony byla chyba

                0 0
                • HKou  

                  Prodavat se mi to nechce :) zkusim asi Racing Raphy a uvidim.

                  0 0
      • jonti  

        Hutchinson je u znacek, ktere Notubes nedoporucuje pro pouziti s NT, tak se nediv.

        http://www.notubes.com/…ort_tire.php

        0 0
    • Hynas  

      A já nahazuju na 29tkové rhythmy šířky 28mm veškeré pláště jen nožní pumpou. A používám jen NT (zaručená osvědčená bezproblémová klasika) a pláště Bontrager (XR1, ACX) a WTB (NR 2,1; WW 2,55; EW 2,3).

      A bez problémů, otázka pěti minut.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.