Nejtěžší převod na trenažeru

39 nepřečtených
  • tiarko

    Zdravím,

    Mám silniční kolo Ghost race lector EBS 2014, které mám profesionálně seřízené, a vše na něm řadí bez problémů. Na něm mám kazetu ultegra 11s 11–28.

    Rozhodl jsem se koupit trenažer pro jízdu doma. Koupil jsem Elite direto xr-r. Bych nemusel přehazovat kazetu, tak jsem koupil i kazetu (shimano 105 11s 11–28, která by měla být kompatibilní. Tuto kazetu jsem dle návodu přesně nasadil a vše zprovoznil. Po lehkém dolaďění vše fungovalo na první pohled v pořádku. Potom jsem si všiml, že nejde zařadit nejtěžší převod. Řetěz nikde nechrastí, vše na první pohled funguje, ale při přehození na nejtěžší převod se přehazovačka o nějaký kousek sice posune, ale na ten nejtěžší převod se prostě nepřehodí. Tři dny jsem se v tom šťoural, ale nevidím nikde problém. Prostě po nasazení zadniho kola vše řadí v pořádku. Po přehození kola na trenažer je třeba párkrát pootočit tím kolečkem na přehazovačce, protože to přesně nesedí. Potom to sedí dobře, ale nejde zařadit nejtěžší převod. Přidávám ještě forku nasazené kazety.

    Já bych to neřešil a jezdil jen na 10 horních. Ale neustále mě šrotuje v hlavě, jestli jsem nemohl udělat něco špatně.

    0 0
    • Pety  

      " Po přehození kola na trenažer je třeba párkrát pootočit tím kolečkem na přehazovačce, protože to přesně nesedí. Potom to sedí dobře, ale nejde zařadit nejtěžší převod."

      Tak ještě posunout doraz na nejmenší pastorek …

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      Pirelli Cycl-e GT 57-584 plášť Skladem > 2 ks

      Výprodej Pirelli Cycl-e GT 57-584 plášť

      639 Kč -24% MOC 989 Kč

      Karpos JELO PLUS dětské kalhoty, černé Skladem 1 kus

      Akce Karpos JELO PLUS dětské kalhoty, černé

      od 1 239 Kč -21% MOC 2 249 Kč

      Craft CTM Ultra Carbon 2 dámské boty, šedé Skladem 1 pár

      Akce Craft CTM Ultra Carbon 2 dámské boty, šedé

      od 3 899 Kč -16% MOC 6 299 Kč

    • novas752  

      Nezůstala pod kazetou na trenažéru náhodou podložka? Ta by pod malou 11spd kazetou být neměla.

      Dolu to nepadá proto, že přehazka sedí na dorazovym šroubku a kazeta na trenažeru je teď vůči kazetě na náboji jinak posunutá – je potřeba seřízení vždycky upravit nebo dostat obě kazety do stejné pozice.

      0 0
      • tiarko  

        Podložku jsem nedával žádnou. Dle manuálu by se měly dát dvě podlošky pod 9s, 1 podložka pod 10s a žádná podložka pod 11s (a zřejmně i 12s, ale mám 11s).

        0 0
        • Singlespeed  

          A spodní doraz přehazovačky jsi šroubkem seřídil (povolil) ?

          0 0
          • tiarko  

            Ne, jen jsem povoloval/utahoval lanko tak, aby to nikde nerachotilo.

            0 0
            • Singlespeed  

              Pokud jsi nepovolil doraz, tak se přehazka nemá šanci na nejmenší pastorek dostat.

              3 0
    • 123J  

      Podložka pod kazetu to vyřeší.

      0 0
    • tiarko  

      Tak dle google toho bude víc co musím upravit. Dal jsem tam nástavec pro rychloupínák šířky 135mm, ale moje silniční kolo má šířku 130mm, tak snad jsem to tím němohl nějak poškodit :)

      0 0
      • gersa  

        135mm je pro horské kola, 130 pro silniční

        Dej tam tu správnou koncovku a uvidíš

        0 0
    • Espen  

      Jestli si na to nepřišel tři dny, tak to bude potřeba dát opět profesionálně seřídit :-D. Tohle je evidentně nad tvoje síly.

      2 0
    • Prazak0  

      Jak tu kdosi zmínil, asi jde o doraz přehazovačky, kterým se vymezuje, kam až řetěz smí. Při přesném seřízení by řetěz nepadal, je-li tam nějaký posun, tak může řadit celkem dobře, ale buď u nejmenšího pastorku zcela vypadne z kazety a nebo podobně u největšího pastorku spadne za kazedu a poseká dráty. Na přehazovačce jsou dva dorazy, které tomuto zabrání. Pokud to máš profesionálně seřízené, tak to je nastavené pro zadní kolo. Zřejmě tam je malý rozdíl oproti trenažeru.

      Já bych to neřešil. Myslím, že top závodníci jezdí převod s pastorkem 14 nebo 15 zubů při jízdě po rovině. Menší pastorky pro jízdu z kopce, pro spurt, jízdu vyšší rychlostí v časovce, kdy jedou třeba velké kusy přes 50 km/h. Na cestovní rychlost 45 km/h tam bohatě stačí pastorek 14.

      Z hlediska fyzické zátěže je jedno, jestli mám vzadu těžký převod a lehký převod u trenažeru a nebo trenažer má větší odpor a mám lehčí převod. Watty jsou stejné a o ně jde. Stejně jako nedává smysl dávat nejtěžší stoupání na trenažeru, tj. největší odpor a řešit, že nemám dost lehký převod na kole. I trenažer s menším odporem velké části lidi stačí, jen tam nechat trošku těžší převod. Navíc tam je rozdíl pastorků 11–12, myslím, že ani ten 12 bys normálně nevyužíval ani na nejlehčí zátěž. Na trenažeru mi nedává smysl snažit se simulovat jízdu z kopce.

      1 0
      • jonti  

        S první částí souhlasím, technicky stačí nejspíš povolit spodní doraz.

        S druhou nesouhlasím, jezdíš na trenažeru? I věci jako Zwift nebo Rouvy?

        Když se chceš udržet v skupině na zwiftu, tak prostě potřebuješ jet i po rovině nebo z mírného kopce rychle, často přes 400W a ten těžký převod je potřebný.

        1 0
        • mart910  

          Vsadim boty ze se autor prispevky na 400W po rovine dlouho nepodiva :P

          0 0
          • tiarko  

            V Z2 jezdím průměr někde na 140W, při hodně svižně jízdě je to kolem 200W.

            0 0
            • Prazak0  

              Před nějakou dobou jsem viděl průměrné watty Pogačara na (etapě) TdF, kupodivu to není tak vysoké, jak jsem si myslel. Nelze to poměřovat výkonem při časovce, kde dá třeba i 420W

              0 0
              • Fazzy  

                Samozrejme, protoze vazi prd a vetsinu etapy se flaka

                0 0
                • Prazak0  

                  Tak málokterý cyklista – silničář, váží hodně. Těžký byl Indurain a zvládal velmi dobře i kopce, ale on byl spíš výjimka. Jinak většinou závodníci, kteří vyhrávají dlouhé etapové závody, bývají lehčí. Takový Sagan, váhu nevím, ale docela osvalený, to byl takový typ dobrý pro spurt nebo časovku, ale ne do kopců. A třeba TdF, tam to vyhrávají zpravidla vrchaři, pokud zvládají i časovku, což většinou ano.

                  0 0
                  • Fazzy  

                    Právě proto říkám, že neni nic překvapivýho, když mají průměrný watty na etapu nízko.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Tak s tím souhlasím, watty mají relativně nižší vzhledem k celkově malé hmotnosti. Ale i typický český hobík cyklista, který závodí, tak jednak takovíto budou spíš lehčí než je průměr v populaci a potom i když bude o něco těžší, tak zas je výkonnostně někde zcela jinde. A i když bude těžší o 10 kilo, tak watty bude mít menší.

                      Samozřejmě jsou TOP závodníci, kteří byli mohutní, vážili třeba 75 nebo 80 kg, osvalené typy. Bavíme se o silnici, na dráze budou vyloženě s mohutnou muskulaturou a těžší. A ti těžší závodníci bývají buď hlavně na spurt nebo časovku po rovině, do kopce to zvládají jen málokdy. Indurain byl výjimkou, docela osvalený byl i Jan Ullrich, u něj se prokázal doping, takže jeho bych tak zcela nepočítal. Jak to měl nebo neměl Indurain, co se týče dopingu, to se už asi nedovíme, tehdy dopovalo mnoho cyklistů.

                      Ten nejrychlejší převod je použitelný leda z velkého kopce, když to třeba z 60 vytáhne na 70. Jak je tato rychlost, tak už nešlapou ani na TdF. Fakticky tak jdou najet jen sekundy, nebo ani ne celá vteřina. Na trenažeru bych to vůbec neřešil, na silnici ten převod může někdy i využít. Z hlediska tréninku v zimě jestli má takovýto převod na trenažeru, nebo i venku, to mi přijde zcela bezvýznamné.

                      0 0
              • tiarko  

                90% etapy kdy jede v balíku je jeho úkolem jet co nejmenší waty a šetřit se

                0 0
          • kyjo009  

            400 W se jezdi i z kopce bez problemu. Zalezi jak dlouho;-)

            0 0
        • kyjo009  

          Nastavis trainer difficulty na minimum a nemusis radit, software Zwiftu se o to postara;-)

          Nebo https://www.facebook.com/…fcSSqBm5V8D/

          0 0
    • Prazak0  

      Uvádí se, že Tadej Pogačar dokáže jet až 415 Wattů, půjde-li o hodinový výkon. Pokud půjde o jízdu po rovině, tak ty nejrychlejší časovky se jedou max. padesátkou. U hodinovek na dráze u to závodníků se jednalo třeba o převody 52/14 nebo dokonce jen 52/15. Těch 52/14 měl Eddy Mercx, jeho rekord vydržel velmi dlouho a byl překonán možná díky novým technologiím. Šlo tam o rychlost kolem 50 km/h. Wattový výikon předpokládám podobný, jako když Pogačar jede na své maximum, tj. něco přes 400 W.

      Na trenažeru jezdím, ale je-li v zimě teplo, tak jezdím radši venku. Mým cílem není závodění, ale něco najezdit, tj. natrénovat. Na trenažeru nedokážu to, co venku, ale není to cílem. Netrénuji moc ani vytrvalost, spíš jedu v intenzitě. Z toho pak při ježdění venku do reálného ježdění přejdu velmi rychle. Tj. nedodržuji moc zásadu v zimě trénovat vytrvalost a intenzity až na jaře.

      Aplikace, kde se soutěží, tak jsou asi skvělé, protože jinak je šlapání na místě otrava. Udělat z toho zábavu je výborné, ale v tréninku je chyba ho jezdit jako závod. Krátkodobé posuny tam být můžou, ale dlouhodobě to je špatně.

      Při sjezdu z kopce jsem jel rychlostí cca 50 km/h, v pohodě jsem to zvládal s převodem 50/15. Já normálně nemám tak vysokou kadenci, ale jedu-li z kopce, tj. nalehko, ne proti odporu, tak dokážu točit dost rychleji. Taky ty kopce nejedu nijak dlouho, je-li to několik km, tak se to ujede docela rychle. Při jízdě šedesátkou by se ujel kilometr za minutu, u padesátky o trošku déle. Té maximální rychlosti, to nedosahuji hned, ale až po odjetí určité části kopce, je-li kopec táhlý a ne prudký. Nevidím důvod simulovat sjezdy nějakých alpských kopců, které jsou prudké a dlouhé. I tam špičkoví závodníci nešlapou, jede prostě nějakých až 90 km/h a převody mu nestačí. V takové rychlosti jde o bezpečnost, nárůst v rychlosti se na celkovém čase projeví nepatrně. I té závodnické špičce stačí mít přvody do cca 70 km/h. A nevidím důvod si takový profil simulovat na trenažeru. V praxi to jezdit nikde nebudu, jet to venku, tak budu rád, že se nevysekám. Jestli závodíš v české kotlině, tak se bez toho obejdeš. Nemyslím, že bys závodil mezinárodní závody, kde bys na nějaké prudké a dlouhé kopce mohl narazit.

      0 3
      • Hykal  

        Pro 50/15 je na 50 km/h kadence 120.

        0 0
        • Prazak0  

          To jméno si nepamatuji, ale druhé ano, převod 52/14, Eddy Mercx, rychlost cca 50, přesně si každý snadno dohledá. U něj jsem uváděl 52. U sebe šlo o převod 50/15, kadenci jsem tehdy neměřil, ale i když ji měřím, tak při velké rychlosti moc nesleduji. Ale při sjezdu i kratších kopců těch 120 tam někdy mám. Sjíždění kopce velkou rychlostí, pokud není nějak dlouhý, tak u kilometru to je malinko přes jednu minutu. Část kopce se člověk do té padesátky rozjíždí, takže ten čas s tou rychlostí a odpovídající kadencí je kratší.

          0 0
      • kubad  

        šlapou, nešlapou, mě by sralo, že něco co má jít zařadit, nejde a votomtoje

        3 0
      • milan.v  

        Ty už jsi tu dlouho se svými teoriemi nepřispíval, co? ;o)

        0 0
        • Prazak0  

          tobě jsem neodepisoval, jestli se ti to nelíbí, tak jdi třeba do ******.

          0 0
      • ladys  

        Nejlepší je prd vědět a psát k tomu příspěvky na A4…

        0 0
      • kyjo009  

        50 casovky jezdi uz kde kdo.

        Si dostuduj soucasne rychlosti a rekordy v hodinovce.

        A prevodniky na roviny 54–56, na casovky 58–62…;-)

        0 0
        • Prazak0  

          Tak ve spurtu může někdo krátce jet i 70, stejně jako krátkodobě dávat výkon 1500–2000W, pokud se bavíme o světové špičce. U hodinovky lze paradoxně docílit vyšší rychlosti než na dráze, vysvětlení je v tom, jak to fouká. Na dráze jsou sice rekordy vyšší než 50, opět u naprosté světové špičky, nicméně jezdí se to na speciálních kolech, na běžné silničc by to nikdo nedal. A i ty časovky, tam bývají jiná kola, pak se někdy přesedá, když tam je kopec. Pokud někdo závodí jako hobík, tak ty výkony budou jinde než nějaký český závodník, který jezdí národní závody, nebo někde v Polsku. Ti nejlepší jezdí TdF nebo Giro a jsou výkonnostně lepší. Oproti světové špičce ovšem zaostávají. Pokud někdo jel časovku nebo spíš na dráze s velkým převodníkem, tak mohl mít i větší pastorek, z hlediska ztrát a přenosu síly to je lepší. Určitě lepší než pastorek s 10 zuby.

          Tady se bavíme o zimě a trénování. Trénovat se nemá stylem, že jedu jako bych jel závod, to je chybný přístup. Využití malého pastorku 11 z na trenažeru trénink nijak nezlepší. Na trenažeru je lepší se učit vyšší kadenci. A ne jezdit silově. Myslím, že tu uváděl i watty, v kterých jezdí a i z nich je jasné, že ten výkon jako top závodníci nemá. Spíš bych nevěřil někomu, kdo jezdi vyšší watty než Pogačar, i když nepochybuji, že tady je dost lidí, kteří to klidně napíšou. Ne ve srovnání, ale v hodnotách wattů, na kterých údajně jezdí.

          0 0
          • kyjo009  

            Tak 70 z kopce nebo po vetru zaspurtuje i hobik a staci malo wattu, zalezi jak fouka;-)

            A u wattu vzdy udavej cas. Ted v zime top hobici klidne tech 10×2 na 400 W i vic v treninku pojedou.

            Kollert zrovna dnes jel 9×5 370 W.

            0 1
    • tiarko  

      Jinak děkuji za rady, vyřešilo se to povolním šroubu H. jen mě trochu děsí, že to budu muset utahovat vždy, když to budu chtít dát z trenažeru na normální kolo.

      Takže to nejspíš vrátím a budu na trenažeru jezdit jako nejtěžší 12 zubů. Stejně by ten nejtěžší byl potřeba zřejmě jen při závodech, kdbych potřeboval za někým vystřelit z kopce.

      1 0
      • KRoser  

        Trochu povolený spodní šroub neřeš, právě spodní šroub by měl být trochu povolený (půl otáčky), je to tak psané v Shimano manuálu, že spodní šroub by měl být nastavený ne na střed, ale na vnější hranu nejmenšího pastorku (viz. obrázek). Jen vrchní šroub by měl být nastavený přesně.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Když všechno zklame, je na řadě si přečíst návod :-) o tomhle jsem nevěděl, děkuji.

          0 0
      • Prazak0  

        Nemusíš to dávat pokaždé, na tom trenažeru by těch 12z mohlo stačit. Hlavně teď je teplo, tak bych se snažil co nejvíc venku, na nějaký kratší trénink v týdnu, kdy třeba nestojí za to jet ven nebo prší ap., tak bych to neseřizoval.

        0 0
        • tiarko  

          Já neumím chodit spát brzo a vsávat brzo, tak když jdu do práce na půl devátou, tak se domů dostanu tak po čtvrté (záleží jak vše stihnu a kam si zajdu na oběd).

          Můžel bych se naučit vstávat o hodinu dříve, a to je nad mé síly. Hlavně teď když se můj spánek zlepšil (trpěl jsem chronickou nespavostí a částečně se to pořád projevuje) si kvalitního spánku vážím víc než čehokoliv jiného.

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.