Nejlepší tréninková lokalita v českých horách (silnice)

121 nepřečtených
  • Kysky

    Ahoj, plánuju na začátek léta „dovolenou“ při který se chci zaměřit hlavně na trénink v kopcích, který mi uteče a utíká teď ze začátku sezóny kvůli nedávnému zranění…

    Jaké české hory doporučíte pro kvalitní silniční trénink? díky za tipy :-)

    0 0
    • Jirka24x  

      na ješted si vyjeď. a po jizerkach to bude taky dobra makačka :)

      0 0
    • EasyShare  

      Doporučuji Krkonoše. Např. Špindlerovka, Černá hora, Dvorská bouda, hranice s PL nad Harrachovem a spousta dalších možností. Kopců hodně… :-)

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        Ano. Bydlet někde u Vrchlabí, Jilemnice, Hostinného a v dosahu jsou absolutně všechny typy stoupání. A vlastně i trochu roviny.

        0 0
      • novas752  

        Z Pece k památníku obětem hor mezi Studniční a Luční horou. :)

        6,5km, 740m nahoru, průměrný stoupání 11,5%

        0 0
    • scalar  

      Tady není moc, co řešit – Krkonoše, Jizerky. Zapíchnu se každý rok někde mezi (Rokytnice apod.) a jezdím na obě strany.

      0 0
    • Yura  

      V Jesenikach to muzes motat do zblbnuti..

      0 0
    • Melvin  

      Ja bych zas doporucil Jeseniky. Praded, Dlouhe Strane, Cervenohorske sedlo, Rejviz atd.

      0 0
    • novas752  

      Šumava se taky dá. Obrovská oblast, spoustu silniček, kopce taky docela výživný.

      0 0
    • Kysky  

      Krkonoše jsou můj tajnej favorit, tak jsem rád že se tu na ně pěje chvála :-) Jeseníky taky super tip! Šumava je samozřejmě taky hezká a výživná, ale tu mám kousek za barákem, takže tu víceméně znám. Proto bych na dovolenou chtěl někam, kde to pro mě bude nový :-)

      0 0
    • vitzero  

      Za mě Jeseníky. Teď jsem odsud dojel z kratkého tri-soustředění a od čt do ne se podařilo nastoupat 4000 m. Máš tam Praděd, Dlouhé stráně (které jsem jel dnes a masakr, myslel jsem, že to radši sejdu pěšky). Krásné táhlé stoupání je odsud potom na Červenohorské sedlo a směrem na Karlovu studánku jsou taky 2 krásná stoupání. Pak jezdím ještě do Orlických hor – Suchý vrch, Šerlich, stoupání do Petrovic. Záleží, co hledáš, jestli táhlá stoupání či stojky nebo jen pokořit zrána horu jen proto, že se ti o tom zrovna zdálo. Já jezdím z Břeclavska jen do těchto dvou pohoří, protože tam je všechno a mám to relativně blízko na dovču oproti Krkonoším, apod.

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        4000 je dobrý číslo na jeden trénink. Bez ohledu na pohoří/kontinent…

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Píše od čt do ne, takže to nebude za jeden den, ne?

          0 0
          • Lada,s  

            Já to taky chápu 4000m za 4 dny, což není nic extra. 1000m / švih namotám kolem Brna a nemusím do Jeseníků. Ale oproti Břeclavsku je to poněkud lepší, to je fakt :-)

            0 0
          • kokoska.rokoska  

            No právě! 4000 vm za 4 dny nastoupam i v Polabí na železničním nadjezdu v Sadské. Na to nemá smysl jezdit do hor.

            Za čtyři dny je zajímavých tak 15000.

            0 0
            • Melvin  

              To bych chtel videt jak bys to za ty 4 dny najel.

              0 0
              • kokoska.rokoska  

                Nevím, jestli myslíš za 4 dny 15 v horách, nebo 4 po rovině, ale oboje jistě snadno najdeš na mojí Stravě. Není to nic neobvyklého a zajíždí to kde-kdo.

                0 0
                • Melvin  

                  Myslel jsem tech 15000 za 4 dny v horach. To mas 3750 na den, to neni zrovna malo.

                  0 0
                  • Lada,s  

                    3750 je samozřejmě dost, o tom žádná. Ale jet do hor nastoupat 1500m jaksi postrádá smysl

                    0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    Málo to není, ale nijak moc taky ne – pokud to nedáš na 70 km v Dolomitech, to pak bolí. Ale v Krkonoších to vychází (lovím z paměti) třeba Vrchlabí – Špindl – Karpacz – Pomezky – Pec – Strážné – Špindl, což je celkem pohoda. Vrchlabí – Benecko – Zlaťák – Rezek a něco kolem Jilemnice dá totéž a Černá Hora – Pec – Luční a zpět dá víc… Prostě relativně pohodové trasy, pokud nejedeš celou cestu šrot a máš ostře jetej jen jeden-dva kopce.

                    0 0
                    • Melvin  

                      Kopce v Krkonosich neznam, tak nemuzu hodnotit. Ja to beru tak, ze v Jesenikach bych musel najet 150km a vic abych to nastoupal. Vzdyt jen kdybych jezdil Praded nahoru a dolu tak bych ho musel vyjet 6× a hodilo by me to vic nez 100km. A 4 dny po sobe si to nedovedu ani predstavit. Ale verim, ze jsou lidi, pro ktere to asi nebude problem.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Hele 1300 nastoupám okolo Prahy v zevl tempu na horským kole na 60km trase. To fakt není moc. Pokud se tu bavíme o horách, tak bych fakt předpokládal min 3000 vejškovejch na den, což třeba v Krkonoších není problém.

                        0 0
                        • Melvin  

                          Ja jsem myslel, ze je rec o silnici. To uz by asi 1300 na 60km zas takovy zevl nebyl :-D. A jen tak pro zajimavost, jsem koukal na stravu a i profiku co by nastoupalo 15000 za tyden neni moc, natoz za 4 dny.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            1300 na silnici mi teda přijde v pohodě, fakt v tom, já zevlák, nevidím problém, natož kvůli tomu jezdit do hor.

                            0 0
                            • robb  

                              No záleží na jaké vzdálenosti. 1300m na 200 km může být zevl, ale třeba 1300 na 70 km je už o něčem jiném

                              0 0
                          • Jirka24x  

                            1300 na 60 km je hodne zevl

                            0 0
                            • Melvin  

                              Na silnici?

                              0 0
                              • Jirka24x  

                                i na MTB na 6O km je to roztahany jako prase. nevim co je zevl tempo ale my jezdime v turistickym tempu prumerne 18km/h. je to 50km , 1200m a kopce poznat skoro nejsou

                                0 0
                                • Melvin  

                                  Prikladam tady jednu trasu kdy jsem na 77km nastoupal 1400m. A nastoupat to same na 60km je tady skoro nemozne, to bych musel jezdit jeden kopec porad nahoru a dolu. Proste tak hodne nastoupat na silnici na tak kratke trase tady neni zas tak jednoduche. Na biku s Tebou souhlasim, ze je to pohoda, kopce jsou prudsi a prevod na biku lehci, tak se to da krasne prozevlit.

                                  0 0
                                  • Pavel  

                                    1500 výškových na 60 km děláme na zevl akci v Chřibech každé jaro. A to je z toho 10 km přesun z a na vlak.

                                    0 0
                                    • Melvin  

                                      Na silnicnich kolech?

                                      0 0
                                      • Pavel  

                                        To je různé, prostě podle vkusu každého soudruha účastníka. Někdo na MTB, někdo na cyklokrosce a někdo na skládačce. Na silničku to ale není, to je pravda.

                                        0 0
                            • vik  

                              Zevl jen v případě, že to jedeš zevl tempem :-) Vloni jsem jel Grosssee, což bylo cca 15/1400, to už zevl nebyl ani náhodou. Ale myslím, že kdykoliv je to výškově 20× a víc k ujetým kilákům, tak je to výživný švih. Například letošní pátá královská Okolo Rakouska bude mít 213/ a cca 5000, to už bolet bude…

                              0 0
                            • JFtryall  

                              Na silnicku to je tak optimalni kopcovita trasa. 120km a 2600 up je uz poctivej vrcharskej trenink, pokud samozrejme berete realne nastoupane metry. :-)

                              0 0
                              • vik  

                                Ano, se Stravou na Androidu ty metry přibývají jaksi rychleji, že… :-)

                                0 0
                      • Člověk a jeho svět  

                        Dáš Praděd, Sedlo, Stráně a nějaký ten brdek kolem a máš 3.000 jen to fikne.

                        0 0
                        • Melvin  

                          A 4 dny po sobe :-)

                          0 0
                          • Jirka24x  

                            prej 4 dny :D

                            0 0
                          • Kysky  

                            Proto se do hor jezdí ne? Nepotřebuješ jet do hor, pokud nechceš výškový metry

                            0 0
                            • Melvin  

                              Ale 3750m na DEN na SILNICI mi prislo jako trochu moc. Ale asi jsem se mylil, jak vidno je zde spousta lidi co to dava z prehledem.

                              0 0
                              • jonti  

                                Jde spis o to, jestli mas na to jet 6 hodin. Kopcovitost je jeste rozumna okolo 3000m na 100km, 2000m na 100 km najedu i u Prahy.

                                0 0
                                • HKou  

                                  3000m na 100km je mj. presne Tremola-Furka-Nufenen, coz je jen na par km po rovine bud nahoru nebo dolu. Asi existujou drsnejsi profily, ale uz se to hur hleda (zejmena v Cechach).

                                  0 0
                              • Kysky  

                                tak je to už hodně, ale 2500m na den mi příde na horách jako absolutní minimum. Navíc na silnici to vyjedeš snáz než na biku v terénu

                                0 0
                                • kokoska.rokoska  

                                  Fakt se ještě jednou přimlouvám za Krkonoše a bydlení v těsném podhůří.

                                  Můžeš si vybrat dlouhé, krátké, prudké i mírné kopce, prakticky libovolně je nakombinovat a nabrat slušné výškové metry bez zbytečného balastu na rovinách. Kromě hlavní silnice Vrchlabí-Špindl je provoz zanedbatelný a povrch je většinou natolik slušný, že velmi dobře potrénuješ i sjezdy v netriviálních rychlostech, budeš-li chtít (jasně, mimo trojice Zlaťák->Mísečky, Špindlerovka->Borowice a Benecko->Štěpanice, ty jsou zralé na „celopéro“).

                                  0 0
                      • Zbyněk  

                        Souhlas. 1500 m/100 km je ideální poměr. Je to už docela členité a tím i náročné a ne tak fádní, přitom ještě jezdivé a krajinářsky většinou taky atraktivní. A jak píše Vik níže, poměr 20m/1km je už docela zabíračka a je jedno, jestli člověk jede 50 nebo100 km.

                        0 0
                        • Kysky  

                          1500m na 100km?? 1500m nastoupáš i na podělaných 50km dlouhým KPŽ, který je skoro po rovině.

                          S takovýhle převýšením můžu zůstat doma a jezdit kolem baráku :D

                          0 0
                          • JakeF  

                            Na kterým 50 km KPŽ máš 1500 m nastoupáno?

                            0 0
                            • Kysky  

                              Např. Zadov, Chrudim. Dobře, né úplně 1500 ale přes 1400m. Orlík těsně pod 1400

                              0 0
                              • JakeF  

                                To je otázka, jestli si ty čísla tak trochu nevymýšlí… Hlavně Orlík mi na 1400 fakt moc nepřijde, to byla skoro placka. Ale zas na druhou stranu jsou to rychlý tratě, tam se to nastoupá snadno. Na silnici jsou ty nastoupaný metry trochu o něčem jiným, jak na ně nemáš převody…

                                0 0
                                • kokoska.rokoska  

                                  A není teda lepší i na silnici na to mít převody? :-)

                                  Přijde mi, že to je nějaká naše specialita vozit nesmyslně těžké převody do kopců a ještě se s tím chlubit, místo se za to stydět. Už jsem něco málo v horách odjezdil a téměř vždy když vidím, jak to někdo láme, ukáže se že to je Čech.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Bereš to do extrémů, který netvrdím… Na silnici máš prostě těžší převody, protože tak prudký kopce na asfaltu nebývaj. Proto pak srovnávat i nastoupaný metry na silnici a bajku nemá úplně smysl.

                                    0 0
                            • rdx  

                              realne na zadnem, kousek pres 1400 uz jich nekolik je

                              0 0
                          • satch  

                            To s tím KPŽ mi přijde přehnaný… Zaleží asi, čím to kdo měří.

                            0 0
                            • Kysky  

                              Beru to podle Garmina. Né podle jejich propozic, který ti naslibují hory doly ;-)

                              0 0
              • Breakpain  

                Jezdíš kopec dokola?

                0 0
    • Jirka24x  

      Na jakej zavod trenujes ?

      0 0
      • Kysky  

        Komplet na příští sezónu. Tahle je odpískaná bez jarního najíždění.

        Ale jinak MTB maratony + zpestření Šelou nebo něčím delším a náročnějším a 1..2 menší silniční závody. Na 12h nebo 24h to asi už nikdy nebude

        0 0
        • jonti  

          Jsem na tom stejne, a jeste minimalne nekolik tydnu asi budu mimo a sezonu neni duvod vzdavat. To ze ma spousta lidi najeto ze soustredeni jim vubec nepomuze od cervence dal, nejvic se to projevi jen prvni mesic sezony.

          0 0
          • Kysky  

            však jo, druhá půlka sezóny je otevřená. Těm rychlíkům v druhý půlce už dochází, kdežto my „krypli“ z toho můžeme vytěžit :D

            Chci odjet i nějakej závod, ale celkově to spíš chci směřovat až k dalšímu roku, tento nemůže být kdovíjakej když teď jezdím jen aby si noha zvykla na pohyb při šlapání a na najíždění vytrvalosti se dostanu nejdřív v během června

            0 0
        • Jirka24x  

          prej odpiskaná :D koukni na kulhavyho ten si zlamal na jaře ruku a jeste skoro vyhral olimpiadu.

          0 0
          • Kysky  

            na jaře. Já se topím ve sračkách od září :D ;-)

            0 0
    • mr.antik  

      Krkonoše plus jizerky, vymyslíš spostu variant na každý den. klidně s nějakým menšim presunem autem, pokud se chceš zaměřit jen na kopce. Jinak alpy…

      0 0
    • MARIN  

      Ještě nepadli Krušné hory – Sněžník, Telnice, Komárka, Cínovec, Bouřňák, Dlouhá Louka, Klíny, Mníšek, Nová Ves kopců je tady dost ale lidi sem nechtějí

      0 0
      • Smazaný účet  

        A ty se divíš, kdykoli čučím z Komářky dolů na naši stranu, tak bych brečel a blil zároveň.

        0 0
        • MARIN  

          Nedivim ale spis jsem rad v terenu clovek aspon potkava minimum lidi a silnice na kopcich taky nejsou moc frekventovane. Brečet a blit se mi nechce vim jak to tady vypadalo před 30 rokama a to se se soucasnosti neda porovnavat

          0 0
    • Pavel  

      1000 m na 100 km namotám na silničce i kolem Břeclavi. ;-)

      0 0
      • Jirka24x  

        a za 3 hodiny :D

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          To jsou zase výkony. Od klávesnice… :D

          0 0
          • Kysky  

            :D :D :D :D

            0 0
          • robb  

            jo jo samej Quintana tady :-D

            Když jedou třítýdenní etapák a je horská etapa, kde nastoupáš 4000 m na 200 km, tak už je to masakr a tady to každý namotá okolo komína s tatrankou v dresu :-D

            0 0
            • novas752  

              No jo, ale tam podobný chuťovky jedou 3 týdny v kuse závodnim tempem v jakymkoliv počasí.

              Když si to zajedeš jednou za 2 týdny, z lehka a místo 6 hodin to pojedeš 10 tak je to v pohodě.

              0 0
              • plzakj  

                V pohode?

                0 0
                • Delkim  

                  ty tatranky si s sebou tentokrát samozřejmě vezmeš dvě :)))

                  btw třeba já osobně bych v pohodě ale úplně nebyl, 200/4000 není úplně prdel v jakémkoliv tempu :)

                  ale zase takhle od klávesnice PROČ NE :)))

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    To je tím, že nevozíš tatranky :)))

                    0 0
                  • Pavel  

                    No já nejvíc dal nejvíc 225/2500 (Břeclav-Lysá) a několikrát 225/2000 (Břeclav-Havířov, Havířov-Břeclav, přes Beskydy) a je, spíše bylo (teď už bych to asi nedal vůbec), tak max, čeho jsem byl schopen. Ale nejel jsem na tatranky a to bude asi vono… :-D

                    0 0
                    • Kysky  

                      Ono když zavítáš aspoň na okraj hor, tak se to sbírá snadno ;-) Já např z Budějic dám na třech kopcích na okraji Šumavy 208km s nastoupáním 3850m na silničce a v tom je 50km tam a zpátky „relativně rovnej“ úsek ČB – Prachatice ;-) Takže být přímo v horách tak na těch 100km by trojka neměl být problém :-)

                      A to většinou jezdím ohraničený z každý strany alespoň stokilometrovou vyjížďkou…

                      0 0
                      • Pavel  

                        Už bych se na to moh štrachat se někde v kopcích. Proto už si jezdím jen Drtiče (125–130 km, 3400 – 3650 m)… :-)

                        0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Z Budejc, jo? To nemusis ani nikam na hory na dovolenou. Kdyz si das Klet za den pekne ze vsech 3 stran jako Ventoux, ze Zlaty Koruny, od Cervenaku a od Holubova, tak to nohy poznaj, silnicky jsou tam nahoru pekny a bez aut. Z Koruny 630m up v kuse, z Cervenaku 550 a z Holubova 600 s bonusovou stojkou u parkoviste lanovky, mas to skoro jak Sella Ronda.

                        Nebo neco po trati Bohemian Gran Fonda, aby to bylo pestrejsi.

                        0 0
                        • Kysky  

                          Díky za tip. Kleť je jak denní chleba. Chci se i někam kouknout, proto chci hory kde jsem ještě nebyl ;-)

                          Jinak s tratí BGF není jako co řešit. 5k je TOP

                          0 0
        • Pavel  

          Ale no ták, magor fakt nejsem. I když jsem to jel s Internautem… :-D Musel bych to pohledat, ale přes čtyři hodiny to bylo určitě.

          0 0
    • JakeF  

      Dlouhý stráně tak 3× – 4× by nemusely bejt špatný… Druhej den to samý na Praděd. Na víkendovej trénink to ujde :).

      0 0
      • vik  

        Ale jo, opakování kopců je skoro jediná možná cesta… Protože namotat někde u nás v okruhu a rozumný délce 2500 a výš už asi chce fištróna.

        0 0
    • Delkim  

      jako už nahoře zmiňoval Člověk a jeho svět – léto 2014 – z Černohorského Sedla na Praděd a zpět na Dlouhé Stráně a zpět na Sedlo (tam jsme bydleli)

      115 km / 3300 m

      event. přidej Stráně ještě z druhé strany jako repete a máš skoro 4 tisíce jako prd :)

      a za ty 3 roky myslím už opravili silnici na Vidly a snad už i jižní stranu Sedla? místní budou vědět

      jinak za mne ještě ty Krkonoše a myslím nejdelší stoupání v ČR na silničku – Zlaté návrší

      inspirace Krkonoše – Robert Petzold a jejich trénink skrz Krkonoše 2014 – 126 km / 4000 m

      pro místní – je to stále sjízdné na silničku?

      https://www.strava.com/…es/177388735

      0 0
      • vik  

        Pěkný… Tady je 120/3200

        0 0
        • Delkim  

          107/2800

          nejhorší úsek na povrch byl Špindlerovka dolů do Polska (strašný díry a hodně prudký)

          a nejhorší úsek pro nohy byla „oblíbená“ Pražská bouda

          btw dodatečně děkuji kokoskovi za úpravu trasy :)

          0 0
          • prvniodkonce  

            Spindlerovka se musi z Polska jezdit nahoru – to je nejlepsi kopec v ceskym masivu :)

            0 0
            • Delkim  

              https://www.strava.com/…ents/7580182

              do kopce snad ještě ano, povrch fakt extrém

              0 0
              • Melvin  

                To vypada dobre.

                0 0
              • Zbyněk  

                Dvoračky mají stejný prům. sklon, ale jsou 3× delší.

                0 0
                • kemo  

                  Dvoračky na silničce žádná sláva z jakékoliv strany. Buď výjezd nebo sjezd vždy aspoň na nějakém úseku nestojí za nic.

                  0 0
                  • Zbyněk  

                    To máš pravdu. Spodní část nebyla nic moc a od horské chaty (Světlanka?) jenom kamení cca 0,5 km. Poslední kilák zato parádní asfalt. Jeli jsme teda na horáčích, ale někdo tu psal (Mr.Antik?), že to dal i na silničce.

                    0 0
                    • kemo  

                      Na horském jasně že bez problémů. Jako jel jsem to na silnici i od Rezku, ale rozhodně bych na to nikoho nelákal. Jednorázově, abych zjistil, že to nestojí za moc asi proč ne.

                      Na silničce by mnoho místích asfaltových stoupání mimochodem už bylo kandidátem na nějakou alpskou kazetu (30+). Teda pro normálního člověka, ne pro BF opičáka. Na 25 zubech jsem trpěl, 28 už se povětšinou dá, 30 by byla jistota.

                      0 0
                      • Delkim  

                        téma je o silničce, tak aby to bylo sjízdné i případně opakovaně, jinak to ztrácí smysl

                        0 0
              • prvniodkonce  

                Ten kopec je zajimavy hlavne jako celek

                https://www.strava.com/…ents/6980239

                zacina to vcelku mirne a nahore je to 20 %

                0 0
      • kokoska.rokoska  

        Je to sjízdný na silničce, ale není to moc jezdivý. Kolem Bufáče na Rozcestí je cca 1500 m makadam, ale dá se.

        Osobně bych podobný okruh asi nedoporučil, dá se pospojovat mnoho lepších – jak tréninkově, tak jezdivostí.

        0 0
      • Melvin  

        Vidly byly jeste loni porad rozbite. A silnice na Cervenohorske sedlo bude od Kvetna do Cervna uzavrena, kvuli finalnim pracem na povrchu, jak pisou na netu.

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Na tom sedle to bude snad s pozlacenými svodidly, to je neskutečná doba :(

          0 0
        • JakeF  

          Zase??? Vždyť už bylo zavřený když jsem tam byl loni i předloni…

          0 0
          • Pavel  

            Tak ono na druhé straně – dá se tam dělat jen (skoro doslova) pár měsíců v roce kvůli klimatickým podmínkám. Prostě po většinu roku je tam kosa, sníh, mlha, déšť… :)

            0 0
            • JakeF  

              Jenže já tam taky chci být jen pár měsíců v roce. Protože po zbytek roku je tam kosa, sníh, mlha, déšť… :D

              0 0
    • Johnnyxjr  

      čus mám dotaz cesta od Jizerky nahoru je to sjízdný na silničce?

      0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Delkim  

      další hezká trasa od Petzracing z jejich soustředění

      121 / 2800

      https://www.strava.com/…es/682855560

      btw slušnej trénink…

      0 0
    • lvicek42  

      Oživím trochu toto téma.....dá se jet na silničce v Jizerkach úsek ze Smědavy, Knejpu, přes Kristianov až do Mníšku (celé cyklo 3022)?

      0 0
      • prvniodkonce  

        Dá se projet na silničce ze Smědavy přes Kneipu do Bedřicova v pohodě, něco je po panelech.

        0 0
        • iceduck  

          Po panelech tam je toho dost, silnicku bych asi nemordoval, gravel v poho.

          Videl sem ale blázny co jeli Smědava-Knajpa ne oklikou po kasárenské, ale přímo přes Jizeru, a to je tam myslím zákaz)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.